Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

23 Nisan 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek, sosyal medya yönetimi yapmak ve tüketicilerin beklentilerini yönetmek oldukça önemli. Sadece bir sosyal hesap açmak günümüzde tek başına yeterli değil; bu sebeple de doğru bir şekilde bu hesap ya da hesapları da yönetebilmeniz gerekiyor.

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Hedef kitlenizin bu mecrada yer aldığından emin olun

Günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu bulunuyor ve herbirinde yer almanız gerekmemekte. Özellikle küçük ve iş gücü kısıtlı olan firmaların buna daha fazla dikkat etmesi gerekmekte. Herbir sosyal ağ için içerik üretmeniz, hesap yönetimi yapmanız ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Bu sebeple de öncelikli olarak sosyal medya hesabı açarken, seçtiğiniz platform üzerinde erişeceğiniz kitleyi araştırmalısınız. Markanızın hedef kitlesinin yer aldığı bir platformda yer almanız, çalışmalarınızı ve bütçenizi doğru kanala aktarmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Yeterli zamanı ayırabilecek misiniz?

Bir sosyal medya hesabı açtığınızda, bu platform için belli bir zaman ayırmanız gerekir. Buradaki takipçi kitlesini büyütmek, içerikler oluşturarak paylaşımlar yapmak, gelen yorumlara yanıt vermek ve tüketicilerin sorularını cevaplamak için belli bir zaman ayırmanız gerekiyor. Bu iş için yeterli zamanınızın bulunup bulunmadığını da sorgulamanız önemlidir. Aksi takdirde hesabınızı aktif tutamadığınız gibi tüketicilere de iyi bir hizmet verememiş olursunuz.

Yeterli reklam bütçeniz bulunuyor mu?

Sosyal ağlar aynı zamanda reklam platformlardır ve bu mecralar da firmaların reklam vermelerini sağlamak için organik erişimleri kısıtlarlar. Organik erişimlerle belli bir kitleye hitap edebileceğiniz gibi hesabınızı büyütmeniz de zorlaşır. Bu sebeple de reklam kampanyaları ile hesabınızı desteklemeniz ve büyütmeniz gerekir. Elinizde yeterli reklam bütçesi olmadığında birden fazla sosyal medya hesabı yönetmeniz oldukça zorlaşır. Bu sebeple de vaktinizin ve paranızın karşılığını alabileceğiniz; daha da önemlisi ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağlara yönelmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı?

Birçok firma hali hazırda bir sosyal ağ hesabına sahip. Bu hesapların sayısını artırmak istediğinizde de sormanız gereken soru; yeni açacağınız sosyal medya hesabınız, diğerlerinin dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı olmalı. Aynı içerikleri paylaşıp, aynı hedef kitleye ulaşma ihtimaliniz olduğunda, elinizdeki iş gücünü ve bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmek için mevcut sosyal ağlarınızda yer almanız daha mantıklıdır. Yeni bir sosyal ağa yöneldiğinizde, sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekeceği gibi bu mecranın dinamiklerine de alışmanız gerekecektir.

Burada önemli olan nokta, trendleri takip etmek olacaktır. Eğer trendler ve kullanıcı eğilimleri farklı bir sosyal ağa kayıyorsa (Örneğin; yıllar önce Facebook’tan Instagram’a olan geçiş gibi) bu trendleri yakalamanız ve hedef kitlenizin yoğunlaştığı platformlara geçiş yapmanız gerekebilir.

Sosyal medya içerik takvimi oluşturabilecek misiniz?

Her sosyal ağın kendine has dinamikleri ve içerik formatları bulunur. Bir sosyal medya hesabı açtığınzıda buradaki dinamikleri yakalayabilmeniz ve doğru içerik formatlarını üretebilmeniz gerekir. Bunun için de ilgili mecra için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmalısınız. İçerik takvimini oluşturabilmek için gerekli nitelikleri yerine getirip getiremeyeceğinizi de araştırmanız gerekli.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru içerikleri üretebilecek misiniz?

Sosyal ağlar üzerinde etkileşimleri artırarak, yeni kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirerek bir topluluk yaratabilmek için doğru içerikleri üretmeniz gerekir. Sosyal ağların herbirinin görsel ve içerik formatları değişiklik gösterir. Bazı platformlar daha çok yazı ve metin ağırlıklıyken, bazıları da görsel ve video odaklıdır. Yer alacağınız sosyal platformun içerik formatlarına uyumlu içerikler üretme kapasitenizin olması da bu süreçte oldukça önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Haftada / günde kaç paylaşım yapabileceksiniz?

Sosyal ağlar hergün yenilenen ve güncellenen platformlardır. Kullanıcılar sürekli olarak yeni içerik görme beklentisindirler. Bu durumda da onlara belli aralıklarla yeni içerikler sunmanız gerekir. Uzun süre aktif olmamak, güven sarsabileceği gibi, markanızın da unutulmasına neden olabilir. Haftanın kaç günü ve günde kaç kez paylaşım yapabileceğinize yönelik olarak bir plan yapmanız ve iş gücünüz dahilinde bu planın sürekliliğini sağlamanız da bu açıdan bir hayli önemlidir.

Önemli olan nokta, sırf paylaşım yapmak için kalitesiz ve bir değer katmayan paylaşımlar yapmamalısınız. Önemli olan kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim sağlayabilecek bir içerik üretmektir. Burada dikakt etmeniz gereken, kaliteli içerik üretmek için gerek duyduğunuz süredir. Günlük paylaşım yapma imkanınız olmasa dahi haftada en az 3-4 gün paylaşım yapmanızda fayda var. Tavsiye edilen ve markalar tarafından uygulanan stratejilerde her gün en az bir paylaşım yapıldığı görülmektedir.

Sürekliliği sağlayabilecek misiniz?

Süreklilik de sosyal medya hesabı açmadan önce göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri. Sürekliliği sağlayamadığınızda kullanıcıların güvenini sarsabileceğiniz gibi takipçilerinizin markanızı unutmalarına da neden olabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekliliğinizin olması, markanızın daha hızlı büyümesine de yardımcı olur.

Bir süre paylaşım yaptıktan sonra, uzun süre paylaşım yapmamak ve hesabı ihmal etmek, bu hesap için olumsuz bir durum oluşturacağı için elinizdeki iş gücü dahilinde, size en çok sonuç getirebilecek sosyal platform üzerine yoğunlaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Yeni açacağınız sosyal medya hesabının amacı ne?

Yeni bir sosyal medya hesabı açarak, hangi amaçlara ulaşmayı hedeflediğinizi de düşünmelisiniz. Bu hesap mevcut sosyal hesaplarınızın sağlamadığı bir geri dönüşümümüz sağlayacak? Ya da ilk kez bir sosyal medya hesabı açıyorsanız, bu mecradan beklentileriniz ne?

Marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Buradaki amaçlarınızı netleştirmeniz ve doğru hedef kitlelere ulaşabileceğinizden emin olmanız, alacağınız sonuçları daha net analiz etme imkanı sağlarken, bu mecranın size uygun olup olmadığını da anlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan