Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek, sosyal medya yönetimi yapmak ve tüketicilerin beklentilerini yönetmek oldukça önemli. Sadece bir sosyal hesap açmak günümüzde tek başına yeterli değil; bu sebeple de doğru bir şekilde bu hesap ya da hesapları da yönetebilmeniz gerekiyor.

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Hedef kitlenizin bu mecrada yer aldığından emin olun

Günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu bulunuyor ve herbirinde yer almanız gerekmemekte. Özellikle küçük ve iş gücü kısıtlı olan firmaların buna daha fazla dikkat etmesi gerekmekte. Herbir sosyal ağ için içerik üretmeniz, hesap yönetimi yapmanız ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Bu sebeple de öncelikli olarak sosyal medya hesabı açarken, seçtiğiniz platform üzerinde erişeceğiniz kitleyi araştırmalısınız. Markanızın hedef kitlesinin yer aldığı bir platformda yer almanız, çalışmalarınızı ve bütçenizi doğru kanala aktarmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Yeterli zamanı ayırabilecek misiniz?

Bir sosyal medya hesabı açtığınızda, bu platform için belli bir zaman ayırmanız gerekir. Buradaki takipçi kitlesini büyütmek, içerikler oluşturarak paylaşımlar yapmak, gelen yorumlara yanıt vermek ve tüketicilerin sorularını cevaplamak için belli bir zaman ayırmanız gerekiyor. Bu iş için yeterli zamanınızın bulunup bulunmadığını da sorgulamanız önemlidir. Aksi takdirde hesabınızı aktif tutamadığınız gibi tüketicilere de iyi bir hizmet verememiş olursunuz.

Yeterli reklam bütçeniz bulunuyor mu?

Sosyal ağlar aynı zamanda reklam platformlardır ve bu mecralar da firmaların reklam vermelerini sağlamak için organik erişimleri kısıtlarlar. Organik erişimlerle belli bir kitleye hitap edebileceğiniz gibi hesabınızı büyütmeniz de zorlaşır. Bu sebeple de reklam kampanyaları ile hesabınızı desteklemeniz ve büyütmeniz gerekir. Elinizde yeterli reklam bütçesi olmadığında birden fazla sosyal medya hesabı yönetmeniz oldukça zorlaşır. Bu sebeple de vaktinizin ve paranızın karşılığını alabileceğiniz; daha da önemlisi ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağlara yönelmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı?

Birçok firma hali hazırda bir sosyal ağ hesabına sahip. Bu hesapların sayısını artırmak istediğinizde de sormanız gereken soru; yeni açacağınız sosyal medya hesabınız, diğerlerinin dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı olmalı. Aynı içerikleri paylaşıp, aynı hedef kitleye ulaşma ihtimaliniz olduğunda, elinizdeki iş gücünü ve bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmek için mevcut sosyal ağlarınızda yer almanız daha mantıklıdır. Yeni bir sosyal ağa yöneldiğinizde, sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekeceği gibi bu mecranın dinamiklerine de alışmanız gerekecektir.

Burada önemli olan nokta, trendleri takip etmek olacaktır. Eğer trendler ve kullanıcı eğilimleri farklı bir sosyal ağa kayıyorsa (Örneğin; yıllar önce Facebook’tan Instagram’a olan geçiş gibi) bu trendleri yakalamanız ve hedef kitlenizin yoğunlaştığı platformlara geçiş yapmanız gerekebilir.

Sosyal medya içerik takvimi oluşturabilecek misiniz?

Her sosyal ağın kendine has dinamikleri ve içerik formatları bulunur. Bir sosyal medya hesabı açtığınzıda buradaki dinamikleri yakalayabilmeniz ve doğru içerik formatlarını üretebilmeniz gerekir. Bunun için de ilgili mecra için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmalısınız. İçerik takvimini oluşturabilmek için gerekli nitelikleri yerine getirip getiremeyeceğinizi de araştırmanız gerekli.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru içerikleri üretebilecek misiniz?

Sosyal ağlar üzerinde etkileşimleri artırarak, yeni kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirerek bir topluluk yaratabilmek için doğru içerikleri üretmeniz gerekir. Sosyal ağların herbirinin görsel ve içerik formatları değişiklik gösterir. Bazı platformlar daha çok yazı ve metin ağırlıklıyken, bazıları da görsel ve video odaklıdır. Yer alacağınız sosyal platformun içerik formatlarına uyumlu içerikler üretme kapasitenizin olması da bu süreçte oldukça önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Haftada / günde kaç paylaşım yapabileceksiniz?

Sosyal ağlar hergün yenilenen ve güncellenen platformlardır. Kullanıcılar sürekli olarak yeni içerik görme beklentisindirler. Bu durumda da onlara belli aralıklarla yeni içerikler sunmanız gerekir. Uzun süre aktif olmamak, güven sarsabileceği gibi, markanızın da unutulmasına neden olabilir. Haftanın kaç günü ve günde kaç kez paylaşım yapabileceğinize yönelik olarak bir plan yapmanız ve iş gücünüz dahilinde bu planın sürekliliğini sağlamanız da bu açıdan bir hayli önemlidir.

Önemli olan nokta, sırf paylaşım yapmak için kalitesiz ve bir değer katmayan paylaşımlar yapmamalısınız. Önemli olan kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim sağlayabilecek bir içerik üretmektir. Burada dikakt etmeniz gereken, kaliteli içerik üretmek için gerek duyduğunuz süredir. Günlük paylaşım yapma imkanınız olmasa dahi haftada en az 3-4 gün paylaşım yapmanızda fayda var. Tavsiye edilen ve markalar tarafından uygulanan stratejilerde her gün en az bir paylaşım yapıldığı görülmektedir.

Sürekliliği sağlayabilecek misiniz?

Süreklilik de sosyal medya hesabı açmadan önce göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri. Sürekliliği sağlayamadığınızda kullanıcıların güvenini sarsabileceğiniz gibi takipçilerinizin markanızı unutmalarına da neden olabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekliliğinizin olması, markanızın daha hızlı büyümesine de yardımcı olur.

Bir süre paylaşım yaptıktan sonra, uzun süre paylaşım yapmamak ve hesabı ihmal etmek, bu hesap için olumsuz bir durum oluşturacağı için elinizdeki iş gücü dahilinde, size en çok sonuç getirebilecek sosyal platform üzerine yoğunlaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Yeni açacağınız sosyal medya hesabının amacı ne?

Yeni bir sosyal medya hesabı açarak, hangi amaçlara ulaşmayı hedeflediğinizi de düşünmelisiniz. Bu hesap mevcut sosyal hesaplarınızın sağlamadığı bir geri dönüşümümüz sağlayacak? Ya da ilk kez bir sosyal medya hesabı açıyorsanız, bu mecradan beklentileriniz ne?

Marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Buradaki amaçlarınızı netleştirmeniz ve doğru hedef kitlelere ulaşabileceğinizden emin olmanız, alacağınız sonuçları daha net analiz etme imkanı sağlarken, bu mecranın size uygun olup olmadığını da anlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan