Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek, sosyal medya yönetimi yapmak ve tüketicilerin beklentilerini yönetmek oldukça önemli. Sadece bir sosyal hesap açmak günümüzde tek başına yeterli değil; bu sebeple de doğru bir şekilde bu hesap ya da hesapları da yönetebilmeniz gerekiyor.

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Hedef kitlenizin bu mecrada yer aldığından emin olun

Günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu bulunuyor ve herbirinde yer almanız gerekmemekte. Özellikle küçük ve iş gücü kısıtlı olan firmaların buna daha fazla dikkat etmesi gerekmekte. Herbir sosyal ağ için içerik üretmeniz, hesap yönetimi yapmanız ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Bu sebeple de öncelikli olarak sosyal medya hesabı açarken, seçtiğiniz platform üzerinde erişeceğiniz kitleyi araştırmalısınız. Markanızın hedef kitlesinin yer aldığı bir platformda yer almanız, çalışmalarınızı ve bütçenizi doğru kanala aktarmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Yeterli zamanı ayırabilecek misiniz?

Bir sosyal medya hesabı açtığınızda, bu platform için belli bir zaman ayırmanız gerekir. Buradaki takipçi kitlesini büyütmek, içerikler oluşturarak paylaşımlar yapmak, gelen yorumlara yanıt vermek ve tüketicilerin sorularını cevaplamak için belli bir zaman ayırmanız gerekiyor. Bu iş için yeterli zamanınızın bulunup bulunmadığını da sorgulamanız önemlidir. Aksi takdirde hesabınızı aktif tutamadığınız gibi tüketicilere de iyi bir hizmet verememiş olursunuz.

Yeterli reklam bütçeniz bulunuyor mu?

Sosyal ağlar aynı zamanda reklam platformlardır ve bu mecralar da firmaların reklam vermelerini sağlamak için organik erişimleri kısıtlarlar. Organik erişimlerle belli bir kitleye hitap edebileceğiniz gibi hesabınızı büyütmeniz de zorlaşır. Bu sebeple de reklam kampanyaları ile hesabınızı desteklemeniz ve büyütmeniz gerekir. Elinizde yeterli reklam bütçesi olmadığında birden fazla sosyal medya hesabı yönetmeniz oldukça zorlaşır. Bu sebeple de vaktinizin ve paranızın karşılığını alabileceğiniz; daha da önemlisi ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağlara yönelmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı?

Birçok firma hali hazırda bir sosyal ağ hesabına sahip. Bu hesapların sayısını artırmak istediğinizde de sormanız gereken soru; yeni açacağınız sosyal medya hesabınız, diğerlerinin dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı olmalı. Aynı içerikleri paylaşıp, aynı hedef kitleye ulaşma ihtimaliniz olduğunda, elinizdeki iş gücünü ve bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmek için mevcut sosyal ağlarınızda yer almanız daha mantıklıdır. Yeni bir sosyal ağa yöneldiğinizde, sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekeceği gibi bu mecranın dinamiklerine de alışmanız gerekecektir.

Burada önemli olan nokta, trendleri takip etmek olacaktır. Eğer trendler ve kullanıcı eğilimleri farklı bir sosyal ağa kayıyorsa (Örneğin; yıllar önce Facebook’tan Instagram’a olan geçiş gibi) bu trendleri yakalamanız ve hedef kitlenizin yoğunlaştığı platformlara geçiş yapmanız gerekebilir.

Sosyal medya içerik takvimi oluşturabilecek misiniz?

Her sosyal ağın kendine has dinamikleri ve içerik formatları bulunur. Bir sosyal medya hesabı açtığınzıda buradaki dinamikleri yakalayabilmeniz ve doğru içerik formatlarını üretebilmeniz gerekir. Bunun için de ilgili mecra için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmalısınız. İçerik takvimini oluşturabilmek için gerekli nitelikleri yerine getirip getiremeyeceğinizi de araştırmanız gerekli.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru içerikleri üretebilecek misiniz?

Sosyal ağlar üzerinde etkileşimleri artırarak, yeni kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirerek bir topluluk yaratabilmek için doğru içerikleri üretmeniz gerekir. Sosyal ağların herbirinin görsel ve içerik formatları değişiklik gösterir. Bazı platformlar daha çok yazı ve metin ağırlıklıyken, bazıları da görsel ve video odaklıdır. Yer alacağınız sosyal platformun içerik formatlarına uyumlu içerikler üretme kapasitenizin olması da bu süreçte oldukça önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Haftada / günde kaç paylaşım yapabileceksiniz?

Sosyal ağlar hergün yenilenen ve güncellenen platformlardır. Kullanıcılar sürekli olarak yeni içerik görme beklentisindirler. Bu durumda da onlara belli aralıklarla yeni içerikler sunmanız gerekir. Uzun süre aktif olmamak, güven sarsabileceği gibi, markanızın da unutulmasına neden olabilir. Haftanın kaç günü ve günde kaç kez paylaşım yapabileceğinize yönelik olarak bir plan yapmanız ve iş gücünüz dahilinde bu planın sürekliliğini sağlamanız da bu açıdan bir hayli önemlidir.

Önemli olan nokta, sırf paylaşım yapmak için kalitesiz ve bir değer katmayan paylaşımlar yapmamalısınız. Önemli olan kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim sağlayabilecek bir içerik üretmektir. Burada dikakt etmeniz gereken, kaliteli içerik üretmek için gerek duyduğunuz süredir. Günlük paylaşım yapma imkanınız olmasa dahi haftada en az 3-4 gün paylaşım yapmanızda fayda var. Tavsiye edilen ve markalar tarafından uygulanan stratejilerde her gün en az bir paylaşım yapıldığı görülmektedir.

Sürekliliği sağlayabilecek misiniz?

Süreklilik de sosyal medya hesabı açmadan önce göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri. Sürekliliği sağlayamadığınızda kullanıcıların güvenini sarsabileceğiniz gibi takipçilerinizin markanızı unutmalarına da neden olabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekliliğinizin olması, markanızın daha hızlı büyümesine de yardımcı olur.

Bir süre paylaşım yaptıktan sonra, uzun süre paylaşım yapmamak ve hesabı ihmal etmek, bu hesap için olumsuz bir durum oluşturacağı için elinizdeki iş gücü dahilinde, size en çok sonuç getirebilecek sosyal platform üzerine yoğunlaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Yeni açacağınız sosyal medya hesabının amacı ne?

Yeni bir sosyal medya hesabı açarak, hangi amaçlara ulaşmayı hedeflediğinizi de düşünmelisiniz. Bu hesap mevcut sosyal hesaplarınızın sağlamadığı bir geri dönüşümümüz sağlayacak? Ya da ilk kez bir sosyal medya hesabı açıyorsanız, bu mecradan beklentileriniz ne?

Marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Buradaki amaçlarınızı netleştirmeniz ve doğru hedef kitlelere ulaşabileceğinizden emin olmanız, alacağınız sonuçları daha net analiz etme imkanı sağlarken, bu mecranın size uygun olup olmadığını da anlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik alanında...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın