Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

23 Nisan 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek, sosyal medya yönetimi yapmak ve tüketicilerin beklentilerini yönetmek oldukça önemli. Sadece bir sosyal hesap açmak günümüzde tek başına yeterli değil; bu sebeple de doğru bir şekilde bu hesap ya da hesapları da yönetebilmeniz gerekiyor.

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Hedef kitlenizin bu mecrada yer aldığından emin olun

Günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu bulunuyor ve herbirinde yer almanız gerekmemekte. Özellikle küçük ve iş gücü kısıtlı olan firmaların buna daha fazla dikkat etmesi gerekmekte. Herbir sosyal ağ için içerik üretmeniz, hesap yönetimi yapmanız ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Bu sebeple de öncelikli olarak sosyal medya hesabı açarken, seçtiğiniz platform üzerinde erişeceğiniz kitleyi araştırmalısınız. Markanızın hedef kitlesinin yer aldığı bir platformda yer almanız, çalışmalarınızı ve bütçenizi doğru kanala aktarmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Yeterli zamanı ayırabilecek misiniz?

Bir sosyal medya hesabı açtığınızda, bu platform için belli bir zaman ayırmanız gerekir. Buradaki takipçi kitlesini büyütmek, içerikler oluşturarak paylaşımlar yapmak, gelen yorumlara yanıt vermek ve tüketicilerin sorularını cevaplamak için belli bir zaman ayırmanız gerekiyor. Bu iş için yeterli zamanınızın bulunup bulunmadığını da sorgulamanız önemlidir. Aksi takdirde hesabınızı aktif tutamadığınız gibi tüketicilere de iyi bir hizmet verememiş olursunuz.

Yeterli reklam bütçeniz bulunuyor mu?

Sosyal ağlar aynı zamanda reklam platformlardır ve bu mecralar da firmaların reklam vermelerini sağlamak için organik erişimleri kısıtlarlar. Organik erişimlerle belli bir kitleye hitap edebileceğiniz gibi hesabınızı büyütmeniz de zorlaşır. Bu sebeple de reklam kampanyaları ile hesabınızı desteklemeniz ve büyütmeniz gerekir. Elinizde yeterli reklam bütçesi olmadığında birden fazla sosyal medya hesabı yönetmeniz oldukça zorlaşır. Bu sebeple de vaktinizin ve paranızın karşılığını alabileceğiniz; daha da önemlisi ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağlara yönelmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı?

Birçok firma hali hazırda bir sosyal ağ hesabına sahip. Bu hesapların sayısını artırmak istediğinizde de sormanız gereken soru; yeni açacağınız sosyal medya hesabınız, diğerlerinin dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı olmalı. Aynı içerikleri paylaşıp, aynı hedef kitleye ulaşma ihtimaliniz olduğunda, elinizdeki iş gücünü ve bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmek için mevcut sosyal ağlarınızda yer almanız daha mantıklıdır. Yeni bir sosyal ağa yöneldiğinizde, sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekeceği gibi bu mecranın dinamiklerine de alışmanız gerekecektir.

Burada önemli olan nokta, trendleri takip etmek olacaktır. Eğer trendler ve kullanıcı eğilimleri farklı bir sosyal ağa kayıyorsa (Örneğin; yıllar önce Facebook’tan Instagram’a olan geçiş gibi) bu trendleri yakalamanız ve hedef kitlenizin yoğunlaştığı platformlara geçiş yapmanız gerekebilir.

Sosyal medya içerik takvimi oluşturabilecek misiniz?

Her sosyal ağın kendine has dinamikleri ve içerik formatları bulunur. Bir sosyal medya hesabı açtığınzıda buradaki dinamikleri yakalayabilmeniz ve doğru içerik formatlarını üretebilmeniz gerekir. Bunun için de ilgili mecra için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmalısınız. İçerik takvimini oluşturabilmek için gerekli nitelikleri yerine getirip getiremeyeceğinizi de araştırmanız gerekli.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru içerikleri üretebilecek misiniz?

Sosyal ağlar üzerinde etkileşimleri artırarak, yeni kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirerek bir topluluk yaratabilmek için doğru içerikleri üretmeniz gerekir. Sosyal ağların herbirinin görsel ve içerik formatları değişiklik gösterir. Bazı platformlar daha çok yazı ve metin ağırlıklıyken, bazıları da görsel ve video odaklıdır. Yer alacağınız sosyal platformun içerik formatlarına uyumlu içerikler üretme kapasitenizin olması da bu süreçte oldukça önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Haftada / günde kaç paylaşım yapabileceksiniz?

Sosyal ağlar hergün yenilenen ve güncellenen platformlardır. Kullanıcılar sürekli olarak yeni içerik görme beklentisindirler. Bu durumda da onlara belli aralıklarla yeni içerikler sunmanız gerekir. Uzun süre aktif olmamak, güven sarsabileceği gibi, markanızın da unutulmasına neden olabilir. Haftanın kaç günü ve günde kaç kez paylaşım yapabileceğinize yönelik olarak bir plan yapmanız ve iş gücünüz dahilinde bu planın sürekliliğini sağlamanız da bu açıdan bir hayli önemlidir.

Önemli olan nokta, sırf paylaşım yapmak için kalitesiz ve bir değer katmayan paylaşımlar yapmamalısınız. Önemli olan kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim sağlayabilecek bir içerik üretmektir. Burada dikakt etmeniz gereken, kaliteli içerik üretmek için gerek duyduğunuz süredir. Günlük paylaşım yapma imkanınız olmasa dahi haftada en az 3-4 gün paylaşım yapmanızda fayda var. Tavsiye edilen ve markalar tarafından uygulanan stratejilerde her gün en az bir paylaşım yapıldığı görülmektedir.

Sürekliliği sağlayabilecek misiniz?

Süreklilik de sosyal medya hesabı açmadan önce göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri. Sürekliliği sağlayamadığınızda kullanıcıların güvenini sarsabileceğiniz gibi takipçilerinizin markanızı unutmalarına da neden olabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekliliğinizin olması, markanızın daha hızlı büyümesine de yardımcı olur.

Bir süre paylaşım yaptıktan sonra, uzun süre paylaşım yapmamak ve hesabı ihmal etmek, bu hesap için olumsuz bir durum oluşturacağı için elinizdeki iş gücü dahilinde, size en çok sonuç getirebilecek sosyal platform üzerine yoğunlaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Yeni açacağınız sosyal medya hesabının amacı ne?

Yeni bir sosyal medya hesabı açarak, hangi amaçlara ulaşmayı hedeflediğinizi de düşünmelisiniz. Bu hesap mevcut sosyal hesaplarınızın sağlamadığı bir geri dönüşümümüz sağlayacak? Ya da ilk kez bir sosyal medya hesabı açıyorsanız, bu mecradan beklentileriniz ne?

Marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Buradaki amaçlarınızı netleştirmeniz ve doğru hedef kitlelere ulaşabileceğinizden emin olmanız, alacağınız sonuçları daha net analiz etme imkanı sağlarken, bu mecranın size uygun olup olmadığını da anlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan