Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek, sosyal medya yönetimi yapmak ve tüketicilerin beklentilerini yönetmek oldukça önemli. Sadece bir sosyal hesap açmak günümüzde tek başına yeterli değil; bu sebeple de doğru bir şekilde bu hesap ya da hesapları da yönetebilmeniz gerekiyor.

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Hedef kitlenizin bu mecrada yer aldığından emin olun

Günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu bulunuyor ve herbirinde yer almanız gerekmemekte. Özellikle küçük ve iş gücü kısıtlı olan firmaların buna daha fazla dikkat etmesi gerekmekte. Herbir sosyal ağ için içerik üretmeniz, hesap yönetimi yapmanız ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Bu sebeple de öncelikli olarak sosyal medya hesabı açarken, seçtiğiniz platform üzerinde erişeceğiniz kitleyi araştırmalısınız. Markanızın hedef kitlesinin yer aldığı bir platformda yer almanız, çalışmalarınızı ve bütçenizi doğru kanala aktarmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Yeterli zamanı ayırabilecek misiniz?

Bir sosyal medya hesabı açtığınızda, bu platform için belli bir zaman ayırmanız gerekir. Buradaki takipçi kitlesini büyütmek, içerikler oluşturarak paylaşımlar yapmak, gelen yorumlara yanıt vermek ve tüketicilerin sorularını cevaplamak için belli bir zaman ayırmanız gerekiyor. Bu iş için yeterli zamanınızın bulunup bulunmadığını da sorgulamanız önemlidir. Aksi takdirde hesabınızı aktif tutamadığınız gibi tüketicilere de iyi bir hizmet verememiş olursunuz.

Yeterli reklam bütçeniz bulunuyor mu?

Sosyal ağlar aynı zamanda reklam platformlardır ve bu mecralar da firmaların reklam vermelerini sağlamak için organik erişimleri kısıtlarlar. Organik erişimlerle belli bir kitleye hitap edebileceğiniz gibi hesabınızı büyütmeniz de zorlaşır. Bu sebeple de reklam kampanyaları ile hesabınızı desteklemeniz ve büyütmeniz gerekir. Elinizde yeterli reklam bütçesi olmadığında birden fazla sosyal medya hesabı yönetmeniz oldukça zorlaşır. Bu sebeple de vaktinizin ve paranızın karşılığını alabileceğiniz; daha da önemlisi ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağlara yönelmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı?

Birçok firma hali hazırda bir sosyal ağ hesabına sahip. Bu hesapların sayısını artırmak istediğinizde de sormanız gereken soru; yeni açacağınız sosyal medya hesabınız, diğerlerinin dolduramadığı bir boşluğu dolduracak mı olmalı. Aynı içerikleri paylaşıp, aynı hedef kitleye ulaşma ihtimaliniz olduğunda, elinizdeki iş gücünü ve bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetmek için mevcut sosyal ağlarınızda yer almanız daha mantıklıdır. Yeni bir sosyal ağa yöneldiğinizde, sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekeceği gibi bu mecranın dinamiklerine de alışmanız gerekecektir.

Burada önemli olan nokta, trendleri takip etmek olacaktır. Eğer trendler ve kullanıcı eğilimleri farklı bir sosyal ağa kayıyorsa (Örneğin; yıllar önce Facebook’tan Instagram’a olan geçiş gibi) bu trendleri yakalamanız ve hedef kitlenizin yoğunlaştığı platformlara geçiş yapmanız gerekebilir.

Sosyal medya içerik takvimi oluşturabilecek misiniz?

Her sosyal ağın kendine has dinamikleri ve içerik formatları bulunur. Bir sosyal medya hesabı açtığınzıda buradaki dinamikleri yakalayabilmeniz ve doğru içerik formatlarını üretebilmeniz gerekir. Bunun için de ilgili mecra için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmalısınız. İçerik takvimini oluşturabilmek için gerekli nitelikleri yerine getirip getiremeyeceğinizi de araştırmanız gerekli.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru içerikleri üretebilecek misiniz?

Sosyal ağlar üzerinde etkileşimleri artırarak, yeni kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirerek bir topluluk yaratabilmek için doğru içerikleri üretmeniz gerekir. Sosyal ağların herbirinin görsel ve içerik formatları değişiklik gösterir. Bazı platformlar daha çok yazı ve metin ağırlıklıyken, bazıları da görsel ve video odaklıdır. Yer alacağınız sosyal platformun içerik formatlarına uyumlu içerikler üretme kapasitenizin olması da bu süreçte oldukça önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Haftada / günde kaç paylaşım yapabileceksiniz?

Sosyal ağlar hergün yenilenen ve güncellenen platformlardır. Kullanıcılar sürekli olarak yeni içerik görme beklentisindirler. Bu durumda da onlara belli aralıklarla yeni içerikler sunmanız gerekir. Uzun süre aktif olmamak, güven sarsabileceği gibi, markanızın da unutulmasına neden olabilir. Haftanın kaç günü ve günde kaç kez paylaşım yapabileceğinize yönelik olarak bir plan yapmanız ve iş gücünüz dahilinde bu planın sürekliliğini sağlamanız da bu açıdan bir hayli önemlidir.

Önemli olan nokta, sırf paylaşım yapmak için kalitesiz ve bir değer katmayan paylaşımlar yapmamalısınız. Önemli olan kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim sağlayabilecek bir içerik üretmektir. Burada dikakt etmeniz gereken, kaliteli içerik üretmek için gerek duyduğunuz süredir. Günlük paylaşım yapma imkanınız olmasa dahi haftada en az 3-4 gün paylaşım yapmanızda fayda var. Tavsiye edilen ve markalar tarafından uygulanan stratejilerde her gün en az bir paylaşım yapıldığı görülmektedir.

Sürekliliği sağlayabilecek misiniz?

Süreklilik de sosyal medya hesabı açmadan önce göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri. Sürekliliği sağlayamadığınızda kullanıcıların güvenini sarsabileceğiniz gibi takipçilerinizin markanızı unutmalarına da neden olabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekliliğinizin olması, markanızın daha hızlı büyümesine de yardımcı olur.

Bir süre paylaşım yaptıktan sonra, uzun süre paylaşım yapmamak ve hesabı ihmal etmek, bu hesap için olumsuz bir durum oluşturacağı için elinizdeki iş gücü dahilinde, size en çok sonuç getirebilecek sosyal platform üzerine yoğunlaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Yeni açacağınız sosyal medya hesabının amacı ne?

Yeni bir sosyal medya hesabı açarak, hangi amaçlara ulaşmayı hedeflediğinizi de düşünmelisiniz. Bu hesap mevcut sosyal hesaplarınızın sağlamadığı bir geri dönüşümümüz sağlayacak? Ya da ilk kez bir sosyal medya hesabı açıyorsanız, bu mecradan beklentileriniz ne?

Marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Buradaki amaçlarınızı netleştirmeniz ve doğru hedef kitlelere ulaşabileceğinizden emin olmanız, alacağınız sonuçları daha net analiz etme imkanı sağlarken, bu mecranın size uygun olup olmadığını da anlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin