Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

19 Şubat 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle kullanılan platformlardır.

Ancak hedefler ve amaçlar olmadan sosyal medya pazarlama çalışmalarından beklenen geri dönüşümleri almak mümkün olmayacaktır. Şirketiniz için bir takım hedefler belirlemeniz ve sosyal medya stratejileriniz bu hedefler doğrultusunda hazırlamalısınız. Peki, sosyal ağlarda ne gibi hedefleriniz olabilir?

Marka bilinirliğini artırmak

Sosyal ağların en büyük özelliklerinden biri de firmalara, marka bilinirliklerini artırma konusunda yardımcı olmaları. Farklı hedef kitlelerden kullanıcıların bu mecralarda yer almaları, sosyal ağların çeşitli reklam modelleri ve organik olarak erişim ile etkileşimin artırılması, firmaları bu mecralara yönlendiriyor.

Kendi firmanız için koyacağınız hedeflerden biri de marka bilinirliğinizi artırmak olmalı. Bu mecralardaki hedef kitlenize ulaşarak, onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmalı, ürün ve kampanyalarınızla ilgili reklam kampanyaları oluşturmalı ve kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmalarını sağlamalısınız.

Sitenize trafik çekmek

Bir diğer önemli hedefiniz ise internet sitenize trafik çekmek olmalı. Sosyal ağlar, sosyal yönlendirme trafikleri için oldukça etkili mecralardır. Google haricinde de sitenize trafik sağlamanızı sağlarlar ve bu da kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlayarak, onları satın almaya yönlendirmeniz için size fırsat sağlar.

Sosyal medya stratejilerinizde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ürün ve link paylaşımları planlamalısınız. Bunun yanı sıra bu link paylaşımlarını nasıl yapacağınızı da kurgulamanız gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizde konu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehberler

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Tüketicilerle olan etkileşimi artırmak

Sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmak olabilir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılarla iletişime geçebilir, onların ürünlerle ilgili görüşlerini sorabilirsiniz.

Kullanıcılarla etkileşime girmek, markanız hakkında daha fazla konuşulmasını sağlayacağı gibi, farklı kitlelere de ulaşma fırsatı sağlar. Tüketiciler içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı beğendikleri takdirde paylaşmak isteyeceklerdir. Bu paylaşımlar sonrasında da takipçilerinizin kitlelerine ulaşarak, farklı kişilere ürünlerinizi ve paylaşımlarınızı gösterme şansınız olur. Bu da daha fazla kişiye ulaşarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlar.

İlgili rehberler

Facebook paylaşımlarında etkileşiminizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

Etkili bir müşteri destek hizmeti sağlamak

Kullanıcılar sosyal ağlar üzerinden markalara ulaşarak, sorunlarını çözmek isteyebiliyorlar. Bu da sosyal mecraların bir müşteri destek kanalına dönmesine sebep olabiliyor. Hızlı dönüşler yapıldığında bu mecralar müşteri desteği konusunda oldukça etkili olabiliyor.

Kendi markanız için de sosyal hesaplarınızdan müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Takipçilerinizin sorularını yanıtlayarak, onlara yardımcı olabilir ve onların sorunlarını çözme konusunda yardım edebilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan