Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle kullanılan platformlardır.

Ancak hedefler ve amaçlar olmadan sosyal medya pazarlama çalışmalarından beklenen geri dönüşümleri almak mümkün olmayacaktır. Şirketiniz için bir takım hedefler belirlemeniz ve sosyal medya stratejileriniz bu hedefler doğrultusunda hazırlamalısınız. Peki, sosyal ağlarda ne gibi hedefleriniz olabilir?

Marka bilinirliğini artırmak

Sosyal ağların en büyük özelliklerinden biri de firmalara, marka bilinirliklerini artırma konusunda yardımcı olmaları. Farklı hedef kitlelerden kullanıcıların bu mecralarda yer almaları, sosyal ağların çeşitli reklam modelleri ve organik olarak erişim ile etkileşimin artırılması, firmaları bu mecralara yönlendiriyor.

Kendi firmanız için koyacağınız hedeflerden biri de marka bilinirliğinizi artırmak olmalı. Bu mecralardaki hedef kitlenize ulaşarak, onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmalı, ürün ve kampanyalarınızla ilgili reklam kampanyaları oluşturmalı ve kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmalarını sağlamalısınız.

Sitenize trafik çekmek

Bir diğer önemli hedefiniz ise internet sitenize trafik çekmek olmalı. Sosyal ağlar, sosyal yönlendirme trafikleri için oldukça etkili mecralardır. Google haricinde de sitenize trafik sağlamanızı sağlarlar ve bu da kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlayarak, onları satın almaya yönlendirmeniz için size fırsat sağlar.

Sosyal medya stratejilerinizde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ürün ve link paylaşımları planlamalısınız. Bunun yanı sıra bu link paylaşımlarını nasıl yapacağınızı da kurgulamanız gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizde konu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehberler

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Tüketicilerle olan etkileşimi artırmak

Sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmak olabilir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılarla iletişime geçebilir, onların ürünlerle ilgili görüşlerini sorabilirsiniz.

Kullanıcılarla etkileşime girmek, markanız hakkında daha fazla konuşulmasını sağlayacağı gibi, farklı kitlelere de ulaşma fırsatı sağlar. Tüketiciler içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı beğendikleri takdirde paylaşmak isteyeceklerdir. Bu paylaşımlar sonrasında da takipçilerinizin kitlelerine ulaşarak, farklı kişilere ürünlerinizi ve paylaşımlarınızı gösterme şansınız olur. Bu da daha fazla kişiye ulaşarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlar.

İlgili rehberler

Facebook paylaşımlarında etkileşiminizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

Etkili bir müşteri destek hizmeti sağlamak

Kullanıcılar sosyal ağlar üzerinden markalara ulaşarak, sorunlarını çözmek isteyebiliyorlar. Bu da sosyal mecraların bir müşteri destek kanalına dönmesine sebep olabiliyor. Hızlı dönüşler yapıldığında bu mecralar müşteri desteği konusunda oldukça etkili olabiliyor.

Kendi markanız için de sosyal hesaplarınızdan müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Takipçilerinizin sorularını yanıtlayarak, onlara yardımcı olabilir ve onların sorunlarını çözme konusunda yardım edebilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin