Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

19 Şubat 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle kullanılan platformlardır.

Ancak hedefler ve amaçlar olmadan sosyal medya pazarlama çalışmalarından beklenen geri dönüşümleri almak mümkün olmayacaktır. Şirketiniz için bir takım hedefler belirlemeniz ve sosyal medya stratejileriniz bu hedefler doğrultusunda hazırlamalısınız. Peki, sosyal ağlarda ne gibi hedefleriniz olabilir?

Marka bilinirliğini artırmak

Sosyal ağların en büyük özelliklerinden biri de firmalara, marka bilinirliklerini artırma konusunda yardımcı olmaları. Farklı hedef kitlelerden kullanıcıların bu mecralarda yer almaları, sosyal ağların çeşitli reklam modelleri ve organik olarak erişim ile etkileşimin artırılması, firmaları bu mecralara yönlendiriyor.

Kendi firmanız için koyacağınız hedeflerden biri de marka bilinirliğinizi artırmak olmalı. Bu mecralardaki hedef kitlenize ulaşarak, onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmalı, ürün ve kampanyalarınızla ilgili reklam kampanyaları oluşturmalı ve kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmalarını sağlamalısınız.

Sitenize trafik çekmek

Bir diğer önemli hedefiniz ise internet sitenize trafik çekmek olmalı. Sosyal ağlar, sosyal yönlendirme trafikleri için oldukça etkili mecralardır. Google haricinde de sitenize trafik sağlamanızı sağlarlar ve bu da kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlayarak, onları satın almaya yönlendirmeniz için size fırsat sağlar.

Sosyal medya stratejilerinizde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ürün ve link paylaşımları planlamalısınız. Bunun yanı sıra bu link paylaşımlarını nasıl yapacağınızı da kurgulamanız gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizde konu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehberler

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Tüketicilerle olan etkileşimi artırmak

Sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmak olabilir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılarla iletişime geçebilir, onların ürünlerle ilgili görüşlerini sorabilirsiniz.

Kullanıcılarla etkileşime girmek, markanız hakkında daha fazla konuşulmasını sağlayacağı gibi, farklı kitlelere de ulaşma fırsatı sağlar. Tüketiciler içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı beğendikleri takdirde paylaşmak isteyeceklerdir. Bu paylaşımlar sonrasında da takipçilerinizin kitlelerine ulaşarak, farklı kişilere ürünlerinizi ve paylaşımlarınızı gösterme şansınız olur. Bu da daha fazla kişiye ulaşarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlar.

İlgili rehberler

Facebook paylaşımlarında etkileşiminizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

Etkili bir müşteri destek hizmeti sağlamak

Kullanıcılar sosyal ağlar üzerinden markalara ulaşarak, sorunlarını çözmek isteyebiliyorlar. Bu da sosyal mecraların bir müşteri destek kanalına dönmesine sebep olabiliyor. Hızlı dönüşler yapıldığında bu mecralar müşteri desteği konusunda oldukça etkili olabiliyor.

Kendi markanız için de sosyal hesaplarınızdan müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Takipçilerinizin sorularını yanıtlayarak, onlara yardımcı olabilir ve onların sorunlarını çözme konusunda yardım edebilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan