fbpx

Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle kullanılan platformlardır.

Ancak hedefler ve amaçlar olmadan sosyal medya pazarlama çalışmalarından beklenen geri dönüşümleri almak mümkün olmayacaktır. Şirketiniz için bir takım hedefler belirlemeniz ve sosyal medya stratejileriniz bu hedefler doğrultusunda hazırlamalısınız. Peki, sosyal ağlarda ne gibi hedefleriniz olabilir?

Marka bilinirliğini artırmak

Sosyal ağların en büyük özelliklerinden biri de firmalara, marka bilinirliklerini artırma konusunda yardımcı olmaları. Farklı hedef kitlelerden kullanıcıların bu mecralarda yer almaları, sosyal ağların çeşitli reklam modelleri ve organik olarak erişim ile etkileşimin artırılması, firmaları bu mecralara yönlendiriyor.

Kendi firmanız için koyacağınız hedeflerden biri de marka bilinirliğinizi artırmak olmalı. Bu mecralardaki hedef kitlenize ulaşarak, onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmalı, ürün ve kampanyalarınızla ilgili reklam kampanyaları oluşturmalı ve kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmalarını sağlamalısınız.

Sitenize trafik çekmek

Bir diğer önemli hedefiniz ise internet sitenize trafik çekmek olmalı. Sosyal ağlar, sosyal yönlendirme trafikleri için oldukça etkili mecralardır. Google haricinde de sitenize trafik sağlamanızı sağlarlar ve bu da kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlayarak, onları satın almaya yönlendirmeniz için size fırsat sağlar.

Sosyal medya stratejilerinizde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ürün ve link paylaşımları planlamalısınız. Bunun yanı sıra bu link paylaşımlarını nasıl yapacağınızı da kurgulamanız gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizde konu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehberler

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Tüketicilerle olan etkileşimi artırmak

Sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmak olabilir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılarla iletişime geçebilir, onların ürünlerle ilgili görüşlerini sorabilirsiniz.

Kullanıcılarla etkileşime girmek, markanız hakkında daha fazla konuşulmasını sağlayacağı gibi, farklı kitlelere de ulaşma fırsatı sağlar. Tüketiciler içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı beğendikleri takdirde paylaşmak isteyeceklerdir. Bu paylaşımlar sonrasında da takipçilerinizin kitlelerine ulaşarak, farklı kişilere ürünlerinizi ve paylaşımlarınızı gösterme şansınız olur. Bu da daha fazla kişiye ulaşarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlar.

İlgili rehberler

Facebook paylaşımlarında etkileşiminizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

Etkili bir müşteri destek hizmeti sağlamak

Kullanıcılar sosyal ağlar üzerinden markalara ulaşarak, sorunlarını çözmek isteyebiliyorlar. Bu da sosyal mecraların bir müşteri destek kanalına dönmesine sebep olabiliyor. Hızlı dönüşler yapıldığında bu mecralar müşteri desteği konusunda oldukça etkili olabiliyor.

Kendi markanız için de sosyal hesaplarınızdan müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Takipçilerinizin sorularını yanıtlayarak, onlara yardımcı olabilir ve onların sorunlarını çözme konusunda yardım edebilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan