Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle kullanılan platformlardır.

Ancak hedefler ve amaçlar olmadan sosyal medya pazarlama çalışmalarından beklenen geri dönüşümleri almak mümkün olmayacaktır. Şirketiniz için bir takım hedefler belirlemeniz ve sosyal medya stratejileriniz bu hedefler doğrultusunda hazırlamalısınız. Peki, sosyal ağlarda ne gibi hedefleriniz olabilir?

Marka bilinirliğini artırmak

Sosyal ağların en büyük özelliklerinden biri de firmalara, marka bilinirliklerini artırma konusunda yardımcı olmaları. Farklı hedef kitlelerden kullanıcıların bu mecralarda yer almaları, sosyal ağların çeşitli reklam modelleri ve organik olarak erişim ile etkileşimin artırılması, firmaları bu mecralara yönlendiriyor.

Kendi firmanız için koyacağınız hedeflerden biri de marka bilinirliğinizi artırmak olmalı. Bu mecralardaki hedef kitlenize ulaşarak, onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmalı, ürün ve kampanyalarınızla ilgili reklam kampanyaları oluşturmalı ve kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmalarını sağlamalısınız.

Sitenize trafik çekmek

Bir diğer önemli hedefiniz ise internet sitenize trafik çekmek olmalı. Sosyal ağlar, sosyal yönlendirme trafikleri için oldukça etkili mecralardır. Google haricinde de sitenize trafik sağlamanızı sağlarlar ve bu da kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlayarak, onları satın almaya yönlendirmeniz için size fırsat sağlar.

Sosyal medya stratejilerinizde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ürün ve link paylaşımları planlamalısınız. Bunun yanı sıra bu link paylaşımlarını nasıl yapacağınızı da kurgulamanız gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizde konu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehberler

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Tüketicilerle olan etkileşimi artırmak

Sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırmak olabilir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılarla iletişime geçebilir, onların ürünlerle ilgili görüşlerini sorabilirsiniz.

Kullanıcılarla etkileşime girmek, markanız hakkında daha fazla konuşulmasını sağlayacağı gibi, farklı kitlelere de ulaşma fırsatı sağlar. Tüketiciler içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı beğendikleri takdirde paylaşmak isteyeceklerdir. Bu paylaşımlar sonrasında da takipçilerinizin kitlelerine ulaşarak, farklı kişilere ürünlerinizi ve paylaşımlarınızı gösterme şansınız olur. Bu da daha fazla kişiye ulaşarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlar.

İlgili rehberler

Facebook paylaşımlarında etkileşiminizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

Etkili bir müşteri destek hizmeti sağlamak

Kullanıcılar sosyal ağlar üzerinden markalara ulaşarak, sorunlarını çözmek isteyebiliyorlar. Bu da sosyal mecraların bir müşteri destek kanalına dönmesine sebep olabiliyor. Hızlı dönüşler yapıldığında bu mecralar müşteri desteği konusunda oldukça etkili olabiliyor.

Kendi markanız için de sosyal hesaplarınızdan müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Takipçilerinizin sorularını yanıtlayarak, onlara yardımcı olabilir ve onların sorunlarını çözme konusunda yardım edebilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin