fbpx

Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!

15 Ocak 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız.

Sosyal medya hataları

Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırırken, tüketicilere satış sonrası destek sağlamak ve onlarla etkileşime girerek, marka hakkında daha fazla konuşulmasını sağlamak adına sosyal platformlar, şirketler için önemli bir rol oynuyor.

Tabii ki tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi doğru stratejiler belirlemek ve bu çalışmaları doğru bir şekilde yapmak, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı oluyor. Ancak bu süreçlerde bazı hatalar yapılabiliyor ve bu hatalar da hem maddi hem de harcanan emeğin karşılığının alınamamasına sebep olabiliyor.

E-ticaret sitenizin sosyal medya kanallarında yaptığı yatırımların boşa gitmemesi için bazı kritik hatalardan kaçınmanız gerekiyor. Sıkça yapılan bu hataları bu rehberimizde ele alıyor olacağız. Bu hatalardan kaçınmak, sosyal mecralardaki etkinliğinizin artmasına yardımcı olabilir.

Uygunsuz ve kırıcı gönderiler paylaşmak

Sosyal medya, yapısı gereği çok aktif ve çok hızlı bir şekilde iletişimin sağlanabildiği bir yapı. Bu nedenle de bu mecra üzerinde yaptığınız paylaşımlara ve içeriklere dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında kimi zaman, gündemi yakalamak adına uygunsuz ya da kırıcı içerikler hazırlanabiliyor. Gündemi yakalamak için pazarlama çalışmaları yapmak doğru bir yaklaşımdır; ancak insanları kırabilecek ya da uygunsuz bir tavır sergilemenize neden olabilecek içerikler paylaşmaktan kaçınmalısınız.

O an, etkileşim yaratmak ve gündemi yakalamak için bu tür çalışmalar yapmayı düşünebilirsiniz; fakat tüketicilerin tepkisini çekmenin size zararı dokunabilir.

Şöyle ki sizin hakkınızda olumsuz konuşulmaya başlandığında, markanızın itibarını zedelemeye başlarsınız. Paylaşımlarınızı geri çekmeniz de bir şeyi değiştirmeyebilir; çünkü internet kullanıcıları bu tür kırıcı ve uygunsuz içeriklerin ekran görüntülerini aldıkları için, iş sizin kontrolünüzden çıkabilir. Bu durumda da farklı mecralarda bu paylaşımlarınız görülebilir ve bunların takibini yapmakta zorlanabilirsiniz.

Böylesine bir olumsuz tutum sonrasında da markanız ciddi ölçüde itibar kaybedebilir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı yapmadan önce, takipçilerinizi kırabilecek ya da konu ile uygunsuz bir anlam taşıyabilecek paylaşımlar yapmamalısınız.

Takipçilerle tartışmaya girmek

Yapılan en büyük hatalardan biri de sosyal hesaplarınız üzerinden takipçilerinizle tartışmaya girmek olacaktır. Yine bir önceki maddede belirttiğimiz gibi, bu tür paylaşımlar bir anda saman alevi gibi büyüyebilir ve konuyla ilgisi olmayan kişilerin de olaya dahil olmasına neden olabilir.

Müşterileriniz yaptıkları alışveriş sonrasında sorun yaşayabilirler ve bunu sosyal medya üzerinden dile getirebilir. Böyle durumlarda, doğrudan müşteriye ulaşmanız ve konuyu sosyal medya üzerinden taşıyarak, ikili iletişime geçirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bunun yanı sıra sosyal paylaşımlarınızın altındaki yorumlarda da bazı tartışmalar başlayabilir. Ancak yine kibar bir yaklaşım sergileyerek, kırıcı olmadan karşınızdaki kişiyle iletişime geçmelisiniz. Hakaret ve küfür içeren tartışmalarda bu kişilerin yorumlarını gizlemek ve gerekirse kişiyi engelleme yoluna gidebilir ve sebebini de belirtebilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar yerine, bu kişilerle tartışmaya başladığınızda, olay yine sosyal medya üzerinden farklı yerlere dağılabilir ve marka imajınıza zarar verebilir ve müşterilerinize olan yaklaşımınızın aslında kötü olduğu izlenimini yaratırsınız.

Takipçi satın almak

Takipçi satın alma işleminin zararlarından geçmişte de bahsetmiştik; ancak bu konu oldukça önemli olduğu için burada tekrar dile getirmek istedik .2017’de sosyal medya hesaplarınızı büyütmeyi planlıyorsanız; izlememeniz gereken yollardan biri de takipçi satın almak olacaktır.

Takipçi satın almak, hesabınızı takip eden kitleyi büyütecektir; fakat aynı zamanda etkileşim oranlarınızın da düşmesine neden olacaktır. Bunun sebeplerine bakacak olursak; takipçi satın aldığınızda bu kişilerin sizin markanızla ilgili olma ihtimalleri oldukça düşüktür. Gerçek kullanıcı hesaplarını sattıklarını belirten firmalar olsa da, bu kişiler sizin hedef kitleniz olmayacaktır. Bu sebeple de sizin yaptığınız paylaşımlarla etkileşime geçmeyecekleri için de etkileşim oranlarınız düşecektir.

“Sosyal

Bir de sahte takipçi satın alma durumu bulunuyor. Sahte takipçilerde de yine aynı durum söz konusu olacaktır. Bu hesaplar size etkileşim getirmez. Aynı zamanda sosyal platformlar kimi zaman bu hesapları siliyor. Böyle bir durumda da bir anda takipçi sayınızı çok fazla düşebilir ve boşuna yatırım yapmış olursunuz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak için Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Takipçi sayınızı organik olarak artıracak çözümler üretmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanıza ilgi gösteren kişiler, sizin paylaşımlarınıza da ilgi göstereceklerdir ve bu sayede de etkileşim oranlarınız daha yüksek olacaktır.

Doğru hedef kitleyi belirleyememek

Yapılan hatalardan biri de sosyal hesaplarınız için doğru hedef kitleyi belirlememeniz olacaktır. Hedef kitle, sosyal medyadaki verimliliğiniz ve geri dönüşler için oldukça önemli.

Özellikle reklam çalışmaları yaparken doğru hedef kitle tanımını yapmanız oldukça önemli. Çünkü reklamlarınızın doğru kişilere ulaşması sonrasında bazı geri dönüşler almaya başlayacaksınız ve bunu sağalamak için de öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor.

Organik erişimlerinizi de artırmak için hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımalısınız. Onların dilini konuşup, onların ilgisini çekecek içerikler hazırlamak için bunu yapmanız oldukça önemli.

Hedef kitlenizi belirlemek için neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan