Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!

15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!

Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız.

Sosyal medya hataları

Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırırken, tüketicilere satış sonrası destek sağlamak ve onlarla etkileşime girerek, marka hakkında daha fazla konuşulmasını sağlamak adına sosyal platformlar, şirketler için önemli bir rol oynuyor.

Tabii ki tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi doğru stratejiler belirlemek ve bu çalışmaları doğru bir şekilde yapmak, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı oluyor. Ancak bu süreçlerde bazı hatalar yapılabiliyor ve bu hatalar da hem maddi hem de harcanan emeğin karşılığının alınamamasına sebep olabiliyor.

E-ticaret sitenizin sosyal medya kanallarında yaptığı yatırımların boşa gitmemesi için bazı kritik hatalardan kaçınmanız gerekiyor. Sıkça yapılan bu hataları bu rehberimizde ele alıyor olacağız. Bu hatalardan kaçınmak, sosyal mecralardaki etkinliğinizin artmasına yardımcı olabilir.

Uygunsuz ve kırıcı gönderiler paylaşmak

Sosyal medya, yapısı gereği çok aktif ve çok hızlı bir şekilde iletişimin sağlanabildiği bir yapı. Bu nedenle de bu mecra üzerinde yaptığınız paylaşımlara ve içeriklere dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında kimi zaman, gündemi yakalamak adına uygunsuz ya da kırıcı içerikler hazırlanabiliyor. Gündemi yakalamak için pazarlama çalışmaları yapmak doğru bir yaklaşımdır; ancak insanları kırabilecek ya da uygunsuz bir tavır sergilemenize neden olabilecek içerikler paylaşmaktan kaçınmalısınız.

O an, etkileşim yaratmak ve gündemi yakalamak için bu tür çalışmalar yapmayı düşünebilirsiniz; fakat tüketicilerin tepkisini çekmenin size zararı dokunabilir.

Şöyle ki sizin hakkınızda olumsuz konuşulmaya başlandığında, markanızın itibarını zedelemeye başlarsınız. Paylaşımlarınızı geri çekmeniz de bir şeyi değiştirmeyebilir; çünkü internet kullanıcıları bu tür kırıcı ve uygunsuz içeriklerin ekran görüntülerini aldıkları için, iş sizin kontrolünüzden çıkabilir. Bu durumda da farklı mecralarda bu paylaşımlarınız görülebilir ve bunların takibini yapmakta zorlanabilirsiniz.

Böylesine bir olumsuz tutum sonrasında da markanız ciddi ölçüde itibar kaybedebilir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı yapmadan önce, takipçilerinizi kırabilecek ya da konu ile uygunsuz bir anlam taşıyabilecek paylaşımlar yapmamalısınız.

Takipçilerle tartışmaya girmek

Yapılan en büyük hatalardan biri de sosyal hesaplarınız üzerinden takipçilerinizle tartışmaya girmek olacaktır. Yine bir önceki maddede belirttiğimiz gibi, bu tür paylaşımlar bir anda saman alevi gibi büyüyebilir ve konuyla ilgisi olmayan kişilerin de olaya dahil olmasına neden olabilir.

Müşterileriniz yaptıkları alışveriş sonrasında sorun yaşayabilirler ve bunu sosyal medya üzerinden dile getirebilir. Böyle durumlarda, doğrudan müşteriye ulaşmanız ve konuyu sosyal medya üzerinden taşıyarak, ikili iletişime geçirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bunun yanı sıra sosyal paylaşımlarınızın altındaki yorumlarda da bazı tartışmalar başlayabilir. Ancak yine kibar bir yaklaşım sergileyerek, kırıcı olmadan karşınızdaki kişiyle iletişime geçmelisiniz. Hakaret ve küfür içeren tartışmalarda bu kişilerin yorumlarını gizlemek ve gerekirse kişiyi engelleme yoluna gidebilir ve sebebini de belirtebilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar yerine, bu kişilerle tartışmaya başladığınızda, olay yine sosyal medya üzerinden farklı yerlere dağılabilir ve marka imajınıza zarar verebilir ve müşterilerinize olan yaklaşımınızın aslında kötü olduğu izlenimini yaratırsınız.

Takipçi satın almak

Takipçi satın alma işleminin zararlarından geçmişte de bahsetmiştik; ancak bu konu oldukça önemli olduğu için burada tekrar dile getirmek istedik .2017’de sosyal medya hesaplarınızı büyütmeyi planlıyorsanız; izlememeniz gereken yollardan biri de takipçi satın almak olacaktır.

Takipçi satın almak, hesabınızı takip eden kitleyi büyütecektir; fakat aynı zamanda etkileşim oranlarınızın da düşmesine neden olacaktır. Bunun sebeplerine bakacak olursak; takipçi satın aldığınızda bu kişilerin sizin markanızla ilgili olma ihtimalleri oldukça düşüktür. Gerçek kullanıcı hesaplarını sattıklarını belirten firmalar olsa da, bu kişiler sizin hedef kitleniz olmayacaktır. Bu sebeple de sizin yaptığınız paylaşımlarla etkileşime geçmeyecekleri için de etkileşim oranlarınız düşecektir.

“Sosyal

Bir de sahte takipçi satın alma durumu bulunuyor. Sahte takipçilerde de yine aynı durum söz konusu olacaktır. Bu hesaplar size etkileşim getirmez. Aynı zamanda sosyal platformlar kimi zaman bu hesapları siliyor. Böyle bir durumda da bir anda takipçi sayınızı çok fazla düşebilir ve boşuna yatırım yapmış olursunuz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak için Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Takipçi sayınızı organik olarak artıracak çözümler üretmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanıza ilgi gösteren kişiler, sizin paylaşımlarınıza da ilgi göstereceklerdir ve bu sayede de etkileşim oranlarınız daha yüksek olacaktır.

Doğru hedef kitleyi belirleyememek

Yapılan hatalardan biri de sosyal hesaplarınız için doğru hedef kitleyi belirlememeniz olacaktır. Hedef kitle, sosyal medyadaki verimliliğiniz ve geri dönüşler için oldukça önemli.

Özellikle reklam çalışmaları yaparken doğru hedef kitle tanımını yapmanız oldukça önemli. Çünkü reklamlarınızın doğru kişilere ulaşması sonrasında bazı geri dönüşler almaya başlayacaksınız ve bunu sağalamak için de öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor.

Organik erişimlerinizi de artırmak için hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımalısınız. Onların dilini konuşup, onların ilgisini çekecek içerikler hazırlamak için bunu yapmanız oldukça önemli.

Hedef kitlenizi belirlemek için neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
Geleneksel alışveriş algısını kökten değiştiren e-ticaretin, benzer bir etkiyi ödeme sistem ve şekilleri üzerinde de yaptığı söylenebilir. İnternet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satın almak ilk etapta akla kredi...
26 Mart 2022
Markethinkers
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?
#baslik { font-size: 30px; font-weight: 400; color: #233844; } .headline h1, .headline h2, .headline h3, .headline p { display: inline; } Fiziki Mağazalar için...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın