Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!

15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!

Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız.

Sosyal medya hataları

Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırırken, tüketicilere satış sonrası destek sağlamak ve onlarla etkileşime girerek, marka hakkında daha fazla konuşulmasını sağlamak adına sosyal platformlar, şirketler için önemli bir rol oynuyor.

Tabii ki tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi doğru stratejiler belirlemek ve bu çalışmaları doğru bir şekilde yapmak, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı oluyor. Ancak bu süreçlerde bazı hatalar yapılabiliyor ve bu hatalar da hem maddi hem de harcanan emeğin karşılığının alınamamasına sebep olabiliyor.

E-ticaret sitenizin sosyal medya kanallarında yaptığı yatırımların boşa gitmemesi için bazı kritik hatalardan kaçınmanız gerekiyor. Sıkça yapılan bu hataları bu rehberimizde ele alıyor olacağız. Bu hatalardan kaçınmak, sosyal mecralardaki etkinliğinizin artmasına yardımcı olabilir.

Uygunsuz ve kırıcı gönderiler paylaşmak

Sosyal medya, yapısı gereği çok aktif ve çok hızlı bir şekilde iletişimin sağlanabildiği bir yapı. Bu nedenle de bu mecra üzerinde yaptığınız paylaşımlara ve içeriklere dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında kimi zaman, gündemi yakalamak adına uygunsuz ya da kırıcı içerikler hazırlanabiliyor. Gündemi yakalamak için pazarlama çalışmaları yapmak doğru bir yaklaşımdır; ancak insanları kırabilecek ya da uygunsuz bir tavır sergilemenize neden olabilecek içerikler paylaşmaktan kaçınmalısınız.

O an, etkileşim yaratmak ve gündemi yakalamak için bu tür çalışmalar yapmayı düşünebilirsiniz; fakat tüketicilerin tepkisini çekmenin size zararı dokunabilir.

Şöyle ki sizin hakkınızda olumsuz konuşulmaya başlandığında, markanızın itibarını zedelemeye başlarsınız. Paylaşımlarınızı geri çekmeniz de bir şeyi değiştirmeyebilir; çünkü internet kullanıcıları bu tür kırıcı ve uygunsuz içeriklerin ekran görüntülerini aldıkları için, iş sizin kontrolünüzden çıkabilir. Bu durumda da farklı mecralarda bu paylaşımlarınız görülebilir ve bunların takibini yapmakta zorlanabilirsiniz.

Böylesine bir olumsuz tutum sonrasında da markanız ciddi ölçüde itibar kaybedebilir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı yapmadan önce, takipçilerinizi kırabilecek ya da konu ile uygunsuz bir anlam taşıyabilecek paylaşımlar yapmamalısınız.

Takipçilerle tartışmaya girmek

Yapılan en büyük hatalardan biri de sosyal hesaplarınız üzerinden takipçilerinizle tartışmaya girmek olacaktır. Yine bir önceki maddede belirttiğimiz gibi, bu tür paylaşımlar bir anda saman alevi gibi büyüyebilir ve konuyla ilgisi olmayan kişilerin de olaya dahil olmasına neden olabilir.

Müşterileriniz yaptıkları alışveriş sonrasında sorun yaşayabilirler ve bunu sosyal medya üzerinden dile getirebilir. Böyle durumlarda, doğrudan müşteriye ulaşmanız ve konuyu sosyal medya üzerinden taşıyarak, ikili iletişime geçirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bunun yanı sıra sosyal paylaşımlarınızın altındaki yorumlarda da bazı tartışmalar başlayabilir. Ancak yine kibar bir yaklaşım sergileyerek, kırıcı olmadan karşınızdaki kişiyle iletişime geçmelisiniz. Hakaret ve küfür içeren tartışmalarda bu kişilerin yorumlarını gizlemek ve gerekirse kişiyi engelleme yoluna gidebilir ve sebebini de belirtebilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar yerine, bu kişilerle tartışmaya başladığınızda, olay yine sosyal medya üzerinden farklı yerlere dağılabilir ve marka imajınıza zarar verebilir ve müşterilerinize olan yaklaşımınızın aslında kötü olduğu izlenimini yaratırsınız.

Takipçi satın almak

Takipçi satın alma işleminin zararlarından geçmişte de bahsetmiştik; ancak bu konu oldukça önemli olduğu için burada tekrar dile getirmek istedik .2017’de sosyal medya hesaplarınızı büyütmeyi planlıyorsanız; izlememeniz gereken yollardan biri de takipçi satın almak olacaktır.

Takipçi satın almak, hesabınızı takip eden kitleyi büyütecektir; fakat aynı zamanda etkileşim oranlarınızın da düşmesine neden olacaktır. Bunun sebeplerine bakacak olursak; takipçi satın aldığınızda bu kişilerin sizin markanızla ilgili olma ihtimalleri oldukça düşüktür. Gerçek kullanıcı hesaplarını sattıklarını belirten firmalar olsa da, bu kişiler sizin hedef kitleniz olmayacaktır. Bu sebeple de sizin yaptığınız paylaşımlarla etkileşime geçmeyecekleri için de etkileşim oranlarınız düşecektir.

“Sosyal

Bir de sahte takipçi satın alma durumu bulunuyor. Sahte takipçilerde de yine aynı durum söz konusu olacaktır. Bu hesaplar size etkileşim getirmez. Aynı zamanda sosyal platformlar kimi zaman bu hesapları siliyor. Böyle bir durumda da bir anda takipçi sayınızı çok fazla düşebilir ve boşuna yatırım yapmış olursunuz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak için Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Takipçi sayınızı organik olarak artıracak çözümler üretmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanıza ilgi gösteren kişiler, sizin paylaşımlarınıza da ilgi göstereceklerdir ve bu sayede de etkileşim oranlarınız daha yüksek olacaktır.

Doğru hedef kitleyi belirleyememek

Yapılan hatalardan biri de sosyal hesaplarınız için doğru hedef kitleyi belirlememeniz olacaktır. Hedef kitle, sosyal medyadaki verimliliğiniz ve geri dönüşler için oldukça önemli.

Özellikle reklam çalışmaları yaparken doğru hedef kitle tanımını yapmanız oldukça önemli. Çünkü reklamlarınızın doğru kişilere ulaşması sonrasında bazı geri dönüşler almaya başlayacaksınız ve bunu sağalamak için de öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor.

Organik erişimlerinizi de artırmak için hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımalısınız. Onların dilini konuşup, onların ilgisini çekecek içerikler hazırlamak için bunu yapmanız oldukça önemli.

Hedef kitlenizi belirlemek için neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan