E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

29 Mart 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol oynuyor.

Son dönemlerde firmaların sıkça kullandığı sosyal mecralara (Facebook, Instagram ve Twitter) reklam ve satış ile ilgili bazı güncellemeler geldi. Bu güncellemeler, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirmek ve yenilemek için oldukça önemli.

Bu rehberimizde de sosyal ağlara son dönemlerde gelmiş olan güncellemeleri toplu bir halde paylaşacağız. Buradaki güncellemelerden yararlanarak, yeni kampanya ve stratejiler geliştirebilirsiniz.

Facebook

Reklam verenler için genişletilmiş ölçümleme araçları: Ölçümleme, sosyal medya reklamlarında reklam verenler için önemli detaylardan biri. Reklamların performansının nasıl olduğunu görmek, yeni kampanyalar oluştururken stratejileri belirlemek için kullanılmaktadır. Facebook, reklamların erişim oranlarını ölçmek için yeni bir özelliği şu an test etmeye başladı. Bu yeni araçlar, Facebook, Instagram ve hedef kitle erişimleri ile ilgili kapsamlı karşılaştırılmalar yapılmasını sağlayacak. Bu özellik yakın zamanda Facebook Business Manager üzerinde kullanılmaya başlanacak.

Lokal olarak ürün alışverişlerinin yapılacağı “Pazaryeri” (Marketplace) özelliği: Facebook, kullanıcıların belli bir komünite içinde yeni ürün keşfedip satın alabilecekleri yeni özelliği Pazaryeri’ni duyurdu. Her ay 450 milyon kullanıcının, gruplar üzerinde ürün keşfetmek ve satın almak için vakit geçirdiğini belirten Facebook, Pazaryeri özelliği ile bu topluluklar içinde alışveriş yapma imkanı sunmaya başlıyor. Yeni özellik ile beraber Pazaryeri’ni ziyaret eden kullanıcılar, sayfada bulunan “Alışveriş Yap” ikonuna tıklayarak ürünleri incelemeye başlayabiliyorlar.

Instagram

Instagram Hikayeler’e reklam verme özelliği: Instagram’ın yakın zaman önce kullanıma açtığı hikayeler özelliğine firmalar artık reklam verebiliyorlar. Tüm dünyada kullanıma açılan bu özellik ile firmalar, belirledikleri hedef kitlelere, Hikayeler üzerinden reklamlar gösterebilecekler. Facebook Power Editor üzerinden yapılan reklam ayarları ile kullanıcılara ne sıklıkta reklamlarınızı göstereceğinizi ayarlayabildiğiniz gibi, reklamların ne kadar izlendiğini, kaç kişiye eriştiğini de görebileceksiniz.

Link reklamlarda geliştirmeler: Instagram’ın normal akışı üzerinde ki reklamlarda, kullanıcıların dikkatini çekebilmek için yeni bir özellik daha getirilmiş durumda. Kullanıcı bir reklama ilgi duyduğunda ve reklamın üstünde 4 saniye kaldığında, reklamın ilgili linki öne çıkartılacak. Böylelikle reklamlara tıklanma oranlarının artırılması planlanıyor.

Gelişmiş alışveriş deneyimi: Geçtiğimiz aylarda Instagram’ın ürün satışlarının kapısını araladığını ve bazı testler yaptığını sizlerle paylaşmıştık. Sosyal ağ bu konudaki çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. Şu an için giyim, takı, aksesuar ve güzellik ürünlerinin satışlarına yönelen firmaları öne çıkartmayı planlıyor. ABD’de kullanımda olan uygulamanın global olarak tüm herkese ne zaman açılacağı ise henüz bilinmiyor; fakat beklenen geri dönüşlerin alınması durumunda sürecin çok da fazla uzaması beklenmiyor.

Twitter

Direk mesajlarla müşteri deneyimlerini artırma: Twitter, kullanıcılarla markalar arasında önemli bir iletişim kanalı olmaya devam ediyor. Özellikle kullanıcılar, müşteri ilişkilerinde direk mesajları sıklıkla kullanıyor. Twitter’ın yeni özelliği, kullanıcıların isimleri ve bilgilerini analiz ederek, onlara kişisel bir yaklaşımla otomatik olarak cevap veriyor. Uygulamanın şu an için global olarak açılmamış durumda; fakat alınan Twitter alınan geri dönüşler sonrasında, uygulamanın daha da geniş kitleler tarafından kullanılması için çalışmalar yapacağını belirtiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan