E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

29 Mart 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol oynuyor.

Son dönemlerde firmaların sıkça kullandığı sosyal mecralara (Facebook, Instagram ve Twitter) reklam ve satış ile ilgili bazı güncellemeler geldi. Bu güncellemeler, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirmek ve yenilemek için oldukça önemli.

Bu rehberimizde de sosyal ağlara son dönemlerde gelmiş olan güncellemeleri toplu bir halde paylaşacağız. Buradaki güncellemelerden yararlanarak, yeni kampanya ve stratejiler geliştirebilirsiniz.

Facebook

Reklam verenler için genişletilmiş ölçümleme araçları: Ölçümleme, sosyal medya reklamlarında reklam verenler için önemli detaylardan biri. Reklamların performansının nasıl olduğunu görmek, yeni kampanyalar oluştururken stratejileri belirlemek için kullanılmaktadır. Facebook, reklamların erişim oranlarını ölçmek için yeni bir özelliği şu an test etmeye başladı. Bu yeni araçlar, Facebook, Instagram ve hedef kitle erişimleri ile ilgili kapsamlı karşılaştırılmalar yapılmasını sağlayacak. Bu özellik yakın zamanda Facebook Business Manager üzerinde kullanılmaya başlanacak.

Lokal olarak ürün alışverişlerinin yapılacağı “Pazaryeri” (Marketplace) özelliği: Facebook, kullanıcıların belli bir komünite içinde yeni ürün keşfedip satın alabilecekleri yeni özelliği Pazaryeri’ni duyurdu. Her ay 450 milyon kullanıcının, gruplar üzerinde ürün keşfetmek ve satın almak için vakit geçirdiğini belirten Facebook, Pazaryeri özelliği ile bu topluluklar içinde alışveriş yapma imkanı sunmaya başlıyor. Yeni özellik ile beraber Pazaryeri’ni ziyaret eden kullanıcılar, sayfada bulunan “Alışveriş Yap” ikonuna tıklayarak ürünleri incelemeye başlayabiliyorlar.

Instagram

Instagram Hikayeler’e reklam verme özelliği: Instagram’ın yakın zaman önce kullanıma açtığı hikayeler özelliğine firmalar artık reklam verebiliyorlar. Tüm dünyada kullanıma açılan bu özellik ile firmalar, belirledikleri hedef kitlelere, Hikayeler üzerinden reklamlar gösterebilecekler. Facebook Power Editor üzerinden yapılan reklam ayarları ile kullanıcılara ne sıklıkta reklamlarınızı göstereceğinizi ayarlayabildiğiniz gibi, reklamların ne kadar izlendiğini, kaç kişiye eriştiğini de görebileceksiniz.

Link reklamlarda geliştirmeler: Instagram’ın normal akışı üzerinde ki reklamlarda, kullanıcıların dikkatini çekebilmek için yeni bir özellik daha getirilmiş durumda. Kullanıcı bir reklama ilgi duyduğunda ve reklamın üstünde 4 saniye kaldığında, reklamın ilgili linki öne çıkartılacak. Böylelikle reklamlara tıklanma oranlarının artırılması planlanıyor.

Gelişmiş alışveriş deneyimi: Geçtiğimiz aylarda Instagram’ın ürün satışlarının kapısını araladığını ve bazı testler yaptığını sizlerle paylaşmıştık. Sosyal ağ bu konudaki çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. Şu an için giyim, takı, aksesuar ve güzellik ürünlerinin satışlarına yönelen firmaları öne çıkartmayı planlıyor. ABD’de kullanımda olan uygulamanın global olarak tüm herkese ne zaman açılacağı ise henüz bilinmiyor; fakat beklenen geri dönüşlerin alınması durumunda sürecin çok da fazla uzaması beklenmiyor.

Twitter

Direk mesajlarla müşteri deneyimlerini artırma: Twitter, kullanıcılarla markalar arasında önemli bir iletişim kanalı olmaya devam ediyor. Özellikle kullanıcılar, müşteri ilişkilerinde direk mesajları sıklıkla kullanıyor. Twitter’ın yeni özelliği, kullanıcıların isimleri ve bilgilerini analiz ederek, onlara kişisel bir yaklaşımla otomatik olarak cevap veriyor. Uygulamanın şu an için global olarak açılmamış durumda; fakat alınan Twitter alınan geri dönüşler sonrasında, uygulamanın daha da geniş kitleler tarafından kullanılması için çalışmalar yapacağını belirtiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan