E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol oynuyor.

Son dönemlerde firmaların sıkça kullandığı sosyal mecralara (Facebook, Instagram ve Twitter) reklam ve satış ile ilgili bazı güncellemeler geldi. Bu güncellemeler, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirmek ve yenilemek için oldukça önemli.

Bu rehberimizde de sosyal ağlara son dönemlerde gelmiş olan güncellemeleri toplu bir halde paylaşacağız. Buradaki güncellemelerden yararlanarak, yeni kampanya ve stratejiler geliştirebilirsiniz.

Facebook

Reklam verenler için genişletilmiş ölçümleme araçları: Ölçümleme, sosyal medya reklamlarında reklam verenler için önemli detaylardan biri. Reklamların performansının nasıl olduğunu görmek, yeni kampanyalar oluştururken stratejileri belirlemek için kullanılmaktadır. Facebook, reklamların erişim oranlarını ölçmek için yeni bir özelliği şu an test etmeye başladı. Bu yeni araçlar, Facebook, Instagram ve hedef kitle erişimleri ile ilgili kapsamlı karşılaştırılmalar yapılmasını sağlayacak. Bu özellik yakın zamanda Facebook Business Manager üzerinde kullanılmaya başlanacak.

Lokal olarak ürün alışverişlerinin yapılacağı “Pazaryeri” (Marketplace) özelliği: Facebook, kullanıcıların belli bir komünite içinde yeni ürün keşfedip satın alabilecekleri yeni özelliği Pazaryeri’ni duyurdu. Her ay 450 milyon kullanıcının, gruplar üzerinde ürün keşfetmek ve satın almak için vakit geçirdiğini belirten Facebook, Pazaryeri özelliği ile bu topluluklar içinde alışveriş yapma imkanı sunmaya başlıyor. Yeni özellik ile beraber Pazaryeri’ni ziyaret eden kullanıcılar, sayfada bulunan “Alışveriş Yap” ikonuna tıklayarak ürünleri incelemeye başlayabiliyorlar.

Instagram

Instagram Hikayeler’e reklam verme özelliği: Instagram’ın yakın zaman önce kullanıma açtığı hikayeler özelliğine firmalar artık reklam verebiliyorlar. Tüm dünyada kullanıma açılan bu özellik ile firmalar, belirledikleri hedef kitlelere, Hikayeler üzerinden reklamlar gösterebilecekler. Facebook Power Editor üzerinden yapılan reklam ayarları ile kullanıcılara ne sıklıkta reklamlarınızı göstereceğinizi ayarlayabildiğiniz gibi, reklamların ne kadar izlendiğini, kaç kişiye eriştiğini de görebileceksiniz.

Link reklamlarda geliştirmeler: Instagram’ın normal akışı üzerinde ki reklamlarda, kullanıcıların dikkatini çekebilmek için yeni bir özellik daha getirilmiş durumda. Kullanıcı bir reklama ilgi duyduğunda ve reklamın üstünde 4 saniye kaldığında, reklamın ilgili linki öne çıkartılacak. Böylelikle reklamlara tıklanma oranlarının artırılması planlanıyor.

Gelişmiş alışveriş deneyimi: Geçtiğimiz aylarda Instagram’ın ürün satışlarının kapısını araladığını ve bazı testler yaptığını sizlerle paylaşmıştık. Sosyal ağ bu konudaki çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. Şu an için giyim, takı, aksesuar ve güzellik ürünlerinin satışlarına yönelen firmaları öne çıkartmayı planlıyor. ABD’de kullanımda olan uygulamanın global olarak tüm herkese ne zaman açılacağı ise henüz bilinmiyor; fakat beklenen geri dönüşlerin alınması durumunda sürecin çok da fazla uzaması beklenmiyor.

Twitter

Direk mesajlarla müşteri deneyimlerini artırma: Twitter, kullanıcılarla markalar arasında önemli bir iletişim kanalı olmaya devam ediyor. Özellikle kullanıcılar, müşteri ilişkilerinde direk mesajları sıklıkla kullanıyor. Twitter’ın yeni özelliği, kullanıcıların isimleri ve bilgilerini analiz ederek, onlara kişisel bir yaklaşımla otomatik olarak cevap veriyor. Uygulamanın şu an için global olarak açılmamış durumda; fakat alınan Twitter alınan geri dönüşler sonrasında, uygulamanın daha da geniş kitleler tarafından kullanılması için çalışmalar yapacağını belirtiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin