E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol oynuyor.

Son dönemlerde firmaların sıkça kullandığı sosyal mecralara (Facebook, Instagram ve Twitter) reklam ve satış ile ilgili bazı güncellemeler geldi. Bu güncellemeler, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirmek ve yenilemek için oldukça önemli.

Bu rehberimizde de sosyal ağlara son dönemlerde gelmiş olan güncellemeleri toplu bir halde paylaşacağız. Buradaki güncellemelerden yararlanarak, yeni kampanya ve stratejiler geliştirebilirsiniz.

Facebook

Reklam verenler için genişletilmiş ölçümleme araçları: Ölçümleme, sosyal medya reklamlarında reklam verenler için önemli detaylardan biri. Reklamların performansının nasıl olduğunu görmek, yeni kampanyalar oluştururken stratejileri belirlemek için kullanılmaktadır. Facebook, reklamların erişim oranlarını ölçmek için yeni bir özelliği şu an test etmeye başladı. Bu yeni araçlar, Facebook, Instagram ve hedef kitle erişimleri ile ilgili kapsamlı karşılaştırılmalar yapılmasını sağlayacak. Bu özellik yakın zamanda Facebook Business Manager üzerinde kullanılmaya başlanacak.

Lokal olarak ürün alışverişlerinin yapılacağı “Pazaryeri” (Marketplace) özelliği: Facebook, kullanıcıların belli bir komünite içinde yeni ürün keşfedip satın alabilecekleri yeni özelliği Pazaryeri’ni duyurdu. Her ay 450 milyon kullanıcının, gruplar üzerinde ürün keşfetmek ve satın almak için vakit geçirdiğini belirten Facebook, Pazaryeri özelliği ile bu topluluklar içinde alışveriş yapma imkanı sunmaya başlıyor. Yeni özellik ile beraber Pazaryeri’ni ziyaret eden kullanıcılar, sayfada bulunan “Alışveriş Yap” ikonuna tıklayarak ürünleri incelemeye başlayabiliyorlar.

Instagram

Instagram Hikayeler’e reklam verme özelliği: Instagram’ın yakın zaman önce kullanıma açtığı hikayeler özelliğine firmalar artık reklam verebiliyorlar. Tüm dünyada kullanıma açılan bu özellik ile firmalar, belirledikleri hedef kitlelere, Hikayeler üzerinden reklamlar gösterebilecekler. Facebook Power Editor üzerinden yapılan reklam ayarları ile kullanıcılara ne sıklıkta reklamlarınızı göstereceğinizi ayarlayabildiğiniz gibi, reklamların ne kadar izlendiğini, kaç kişiye eriştiğini de görebileceksiniz.

Link reklamlarda geliştirmeler: Instagram’ın normal akışı üzerinde ki reklamlarda, kullanıcıların dikkatini çekebilmek için yeni bir özellik daha getirilmiş durumda. Kullanıcı bir reklama ilgi duyduğunda ve reklamın üstünde 4 saniye kaldığında, reklamın ilgili linki öne çıkartılacak. Böylelikle reklamlara tıklanma oranlarının artırılması planlanıyor.

Gelişmiş alışveriş deneyimi: Geçtiğimiz aylarda Instagram’ın ürün satışlarının kapısını araladığını ve bazı testler yaptığını sizlerle paylaşmıştık. Sosyal ağ bu konudaki çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. Şu an için giyim, takı, aksesuar ve güzellik ürünlerinin satışlarına yönelen firmaları öne çıkartmayı planlıyor. ABD’de kullanımda olan uygulamanın global olarak tüm herkese ne zaman açılacağı ise henüz bilinmiyor; fakat beklenen geri dönüşlerin alınması durumunda sürecin çok da fazla uzaması beklenmiyor.

Twitter

Direk mesajlarla müşteri deneyimlerini artırma: Twitter, kullanıcılarla markalar arasında önemli bir iletişim kanalı olmaya devam ediyor. Özellikle kullanıcılar, müşteri ilişkilerinde direk mesajları sıklıkla kullanıyor. Twitter’ın yeni özelliği, kullanıcıların isimleri ve bilgilerini analiz ederek, onlara kişisel bir yaklaşımla otomatik olarak cevap veriyor. Uygulamanın şu an için global olarak açılmamış durumda; fakat alınan Twitter alınan geri dönüşler sonrasında, uygulamanın daha da geniş kitleler tarafından kullanılması için çalışmalar yapacağını belirtiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin