fbpx

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol oynuyor.

Son dönemlerde firmaların sıkça kullandığı sosyal mecralara (Facebook, Instagram ve Twitter) reklam ve satış ile ilgili bazı güncellemeler geldi. Bu güncellemeler, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirmek ve yenilemek için oldukça önemli.

Bu rehberimizde de sosyal ağlara son dönemlerde gelmiş olan güncellemeleri toplu bir halde paylaşacağız. Buradaki güncellemelerden yararlanarak, yeni kampanya ve stratejiler geliştirebilirsiniz.

Facebook

Reklam verenler için genişletilmiş ölçümleme araçları: Ölçümleme, sosyal medya reklamlarında reklam verenler için önemli detaylardan biri. Reklamların performansının nasıl olduğunu görmek, yeni kampanyalar oluştururken stratejileri belirlemek için kullanılmaktadır. Facebook, reklamların erişim oranlarını ölçmek için yeni bir özelliği şu an test etmeye başladı. Bu yeni araçlar, Facebook, Instagram ve hedef kitle erişimleri ile ilgili kapsamlı karşılaştırılmalar yapılmasını sağlayacak. Bu özellik yakın zamanda Facebook Business Manager üzerinde kullanılmaya başlanacak.

Lokal olarak ürün alışverişlerinin yapılacağı “Pazaryeri” (Marketplace) özelliği: Facebook, kullanıcıların belli bir komünite içinde yeni ürün keşfedip satın alabilecekleri yeni özelliği Pazaryeri’ni duyurdu. Her ay 450 milyon kullanıcının, gruplar üzerinde ürün keşfetmek ve satın almak için vakit geçirdiğini belirten Facebook, Pazaryeri özelliği ile bu topluluklar içinde alışveriş yapma imkanı sunmaya başlıyor. Yeni özellik ile beraber Pazaryeri’ni ziyaret eden kullanıcılar, sayfada bulunan “Alışveriş Yap” ikonuna tıklayarak ürünleri incelemeye başlayabiliyorlar.

Instagram

Instagram Hikayeler’e reklam verme özelliği: Instagram’ın yakın zaman önce kullanıma açtığı hikayeler özelliğine firmalar artık reklam verebiliyorlar. Tüm dünyada kullanıma açılan bu özellik ile firmalar, belirledikleri hedef kitlelere, Hikayeler üzerinden reklamlar gösterebilecekler. Facebook Power Editor üzerinden yapılan reklam ayarları ile kullanıcılara ne sıklıkta reklamlarınızı göstereceğinizi ayarlayabildiğiniz gibi, reklamların ne kadar izlendiğini, kaç kişiye eriştiğini de görebileceksiniz.

Link reklamlarda geliştirmeler: Instagram’ın normal akışı üzerinde ki reklamlarda, kullanıcıların dikkatini çekebilmek için yeni bir özellik daha getirilmiş durumda. Kullanıcı bir reklama ilgi duyduğunda ve reklamın üstünde 4 saniye kaldığında, reklamın ilgili linki öne çıkartılacak. Böylelikle reklamlara tıklanma oranlarının artırılması planlanıyor.

Gelişmiş alışveriş deneyimi: Geçtiğimiz aylarda Instagram’ın ürün satışlarının kapısını araladığını ve bazı testler yaptığını sizlerle paylaşmıştık. Sosyal ağ bu konudaki çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. Şu an için giyim, takı, aksesuar ve güzellik ürünlerinin satışlarına yönelen firmaları öne çıkartmayı planlıyor. ABD’de kullanımda olan uygulamanın global olarak tüm herkese ne zaman açılacağı ise henüz bilinmiyor; fakat beklenen geri dönüşlerin alınması durumunda sürecin çok da fazla uzaması beklenmiyor.

Twitter

Direk mesajlarla müşteri deneyimlerini artırma: Twitter, kullanıcılarla markalar arasında önemli bir iletişim kanalı olmaya devam ediyor. Özellikle kullanıcılar, müşteri ilişkilerinde direk mesajları sıklıkla kullanıyor. Twitter’ın yeni özelliği, kullanıcıların isimleri ve bilgilerini analiz ederek, onlara kişisel bir yaklaşımla otomatik olarak cevap veriyor. Uygulamanın şu an için global olarak açılmamış durumda; fakat alınan Twitter alınan geri dönüşler sonrasında, uygulamanın daha da geniş kitleler tarafından kullanılması için çalışmalar yapacağını belirtiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan