Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için bu mecralarda doğru boyutları kullanmanız görsellerinizin iyi görünmesini sağlayacağı gibi ilgi çekiciliğini de artıracaktır.

Sosyal medya görsel boyutları

Facebook görsel boyutları

Facebook, halen en büyük sosyal ağ olmaya devam ediyor. Facebook reklamlarının yanı sıra Instagram reklamlarının da bu mecra üzerinde yönetildiğini ele aldığımızda, işletme olarak Facebook işletme hesabınızın olması oldukça önemli.

Facebook’ta temel olarak kullanabileceğiniz 3 ana sosyal medya görsel boyutu bulunuyor:

Facebook profil fotoğrafı: Minimum 180x180 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Önemli olan burada 1:1 oranını koruyarak kare formatta bir görsel hazırlamanız. Kare bir alan olsa da Facebook bu fotoğrafı bir daire içerisinde göstermektedir. Bu nedenle de kenarlar ve alt ile üstten yeterli pay bırakmanız önemli.

Facebook kapak fotoğrafı: 820x312 piksel. Facebook işletme sayfanızda öne çıkan fotoğraftır.

Facebook paylaşımları: Facebook paylaşımlarında 3 farklı format bulunuyor:

  • Yatay formattaki görsel ölçeği 16:9’dur. Tavsiye edilen büyüklük ise 1200x630 piksel
  • Kare formattaki görsel ölçeği 1:1’dir. Burada da 1080x1080 piksel kullanabilirsiniz.
  • Dikey formattaki görsellerde 4:5 oranını ya da 9:16 oranını kullanabilirsiniz. 4:5 oranında 1080x1350 piksel, 9:16 oranında ise 1080x1920 piksel fotoğraflar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Instagram görsel boyutları

Instagram günümüzde en çok tercih edilen sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Buradaki paylaşımlarınızı da göze daha iyi hale getirmek için görsel boyutlarınızı düzenlemeniz ve bu mecranın ölçülerine göre paylaşmanız önemlidir. Instagram sosyal medya görsel boyutları ise şöyle:

Instagram profil fotoğrafı: Minimum 110x110 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Burada da 1:1 boyutunu korumanız ve yuvarlak olarak görünecek olan görsele hazır olmanız gerekiyor.

Instagram paylaşım: 1080x1080 piksel görünümünde 1:1 oranında fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Burada dikey olarak fotoğraf paylaşımı da yapabilmektesiniz. Dikey formatta 4:5 oranını kullanmanız yani 1080x1350 piksel görsel boyutu kullanmalısınız.

Instagram hikaye paylaşımı: Instagram hikaye paylaşımında 9:16 formatı kullanmanız gerekir. Burada da tavsiye edilen görsel boyutu 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Linkedin görsel boyutları

B2B firmaları için Linkedin kullanımı oldukça önemli. Burada da farklı görsel boyutları kullanmanız gerekmekte. Linkedin kişisel ve kurumsal sayfa görsel boyutları farklılık göstermekte. Öncelikle kişisel sayfa görsel boyutlarına bakalım:

Linkedin kişisel sayfa profil fotoğrafı: 1:1 oranınında 400x400 piksel.

Linkedin kişisel sayfa kapak fotoğrafı: Tavisye edilen görsel boyutu 1584x396 piksel.

Linkedin kurumsal sayfa görsel boyutları:

  • Logo: 300x300 piksel
  • Kare logo: 60x60 piksel
  • Kapak fotoğrafı: 1192x200 piksel
  • Banner görseli: 646x220 piksel
  • Paylaşım görseli: 1104x736

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Twitter görsel boyutları

Twitter sosyal medya görsel boyutları da kullanım alanına göre değişiklik göstermekte. Bu mecrada da üç farklı görsel boyutu bulunmakta:

Twitter profil fotoğrafı: 1:1 oranında bir fotoğraf kullanmanız yeterli olacaktır. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi burada da yuvarlak görünüm olacağını unutmamalısınız.

Twitter kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafında Twitter kullanıcıları biraz daha özgür bırakmakta. Burada 1500x1500 piksele kadar bir görsel kullanabilirsiniz.

Twitter paylaşım fotoğrafları: Tweetlerinizde tavsiye edilen görsel boyutu 440x220 pikseldir. Burada 2:1 oranı tavsiye edilmektedir. Ancak burada da 1:1 kare formatındaki görsellerinizi de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Youtube görsel boyutları

Youtube sosyal medya görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Burada temel olarak kullanabileceğiniz 2 fotoğraf boyutu bulunuyor. Eğer Youtube üzerinde hikaye paylaşımları da yapıyorsanız bu boyutları da aşağıda ele alacağız.

Youtube profil fotoğrafı: Burada da 1:1 formatında kare bir görsel kullanmanız gerekiyor. Bu görselin yine yuvarlak görüneceğini de unutmamalısınız. Tavsiye edilen fotoğraf ölçüsü ise 800x800 piksel.

Youtube kapak fotoğrafı:Masaüstü ve mobil görünüm için tavsiye edilen kapak fotoğrafı boyutu 1546x423 pikseldir.

Youtube hikaye paylaşım görseli: Hikaye paylaşımlarında tavsiye edilen görsel oranı 9:16, görse boyutu ise 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

Sosyal medya görse boyutları ile ilgili tavsiyeler

Sosyal medya görsel boyutları herbir sosyal ağda değişiklik gösterse de kullanım alanını genişletmek ve görsel üretimini kolaylaştırmak için belli şablonlar üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bu şablonları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.

Profil fotoğrafı kullanımı, sosyal ağların büyük bir bölümünde aynı. Bu sebeple de tek bir profil fotoğrafı hazırlayarak, hem kurumsallığınızı sağlayabilir hem de bu fotoğrafı tüm sosyal medya hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

1080x1080 piksel ölçeğinde bir profil fotoğrafı hazırlayarak, yuvarlak görünüme göre bu görseli hazırladığınızda tüm sosyal ağlar üzerinde kurumsal imajınızı sergilemek için bu görseli kullanabilirsiniz.

Yatay görünüm için 1200x630 piksellik bir görsel, 16:9 formatı geçerli olan platformlarda kullanımınız rahatlatarak, tek bir görsel üzerinden paylaşımlarınızı yapmanıza fırsat tanır.

Dikey paylaşımlar için de 4:5 oranında bir format kullanabilirsiniz. 4:5 formatı, özellikle akıllı telefonlar üzerinde ekranın büyük bir bölümünü kapladığı için görselliği öne çıkarmada önemlidir. Burada da 1350x1080 piksel oranını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kare format da birçok sosyal mecrada kullanımakta. 1:1 oranındaki kare görselleriniz için 1080x1080 piksellik bir şablon hazırlamanız, birçok platformda görsellerinizi kullanmanızı sağlar.

Son olarak da hikaye formatı da Instagram, Facebook ve Youtube üzerinde oldukça popüler. Bu platformlar için de 9:16 formatında 1080x1920 piksel görsel formatını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın