Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

8 Nisan 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için bu mecralarda doğru boyutları kullanmanız görsellerinizin iyi görünmesini sağlayacağı gibi ilgi çekiciliğini de artıracaktır.

Sosyal medya görsel boyutları

Facebook görsel boyutları

Facebook, halen en büyük sosyal ağ olmaya devam ediyor. Facebook reklamlarının yanı sıra Instagram reklamlarının da bu mecra üzerinde yönetildiğini ele aldığımızda, işletme olarak Facebook işletme hesabınızın olması oldukça önemli.

Facebook’ta temel olarak kullanabileceğiniz 3 ana sosyal medya görsel boyutu bulunuyor:

Facebook profil fotoğrafı: Minimum 180x180 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Önemli olan burada 1:1 oranını koruyarak kare formatta bir görsel hazırlamanız. Kare bir alan olsa da Facebook bu fotoğrafı bir daire içerisinde göstermektedir. Bu nedenle de kenarlar ve alt ile üstten yeterli pay bırakmanız önemli.

Facebook kapak fotoğrafı: 820x312 piksel. Facebook işletme sayfanızda öne çıkan fotoğraftır.

Facebook paylaşımları: Facebook paylaşımlarında 3 farklı format bulunuyor:

  • Yatay formattaki görsel ölçeği 16:9’dur. Tavsiye edilen büyüklük ise 1200x630 piksel
  • Kare formattaki görsel ölçeği 1:1’dir. Burada da 1080x1080 piksel kullanabilirsiniz.
  • Dikey formattaki görsellerde 4:5 oranını ya da 9:16 oranını kullanabilirsiniz. 4:5 oranında 1080x1350 piksel, 9:16 oranında ise 1080x1920 piksel fotoğraflar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Instagram görsel boyutları

Instagram günümüzde en çok tercih edilen sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Buradaki paylaşımlarınızı da göze daha iyi hale getirmek için görsel boyutlarınızı düzenlemeniz ve bu mecranın ölçülerine göre paylaşmanız önemlidir. Instagram sosyal medya görsel boyutları ise şöyle:

Instagram profil fotoğrafı: Minimum 110x110 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Burada da 1:1 boyutunu korumanız ve yuvarlak olarak görünecek olan görsele hazır olmanız gerekiyor.

Instagram paylaşım: 1080x1080 piksel görünümünde 1:1 oranında fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Burada dikey olarak fotoğraf paylaşımı da yapabilmektesiniz. Dikey formatta 4:5 oranını kullanmanız yani 1080x1350 piksel görsel boyutu kullanmalısınız.

Instagram hikaye paylaşımı: Instagram hikaye paylaşımında 9:16 formatı kullanmanız gerekir. Burada da tavsiye edilen görsel boyutu 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Linkedin görsel boyutları

B2B firmaları için Linkedin kullanımı oldukça önemli. Burada da farklı görsel boyutları kullanmanız gerekmekte. Linkedin kişisel ve kurumsal sayfa görsel boyutları farklılık göstermekte. Öncelikle kişisel sayfa görsel boyutlarına bakalım:

Linkedin kişisel sayfa profil fotoğrafı: 1:1 oranınında 400x400 piksel.

Linkedin kişisel sayfa kapak fotoğrafı: Tavisye edilen görsel boyutu 1584x396 piksel.

Linkedin kurumsal sayfa görsel boyutları:

  • Logo: 300x300 piksel
  • Kare logo: 60x60 piksel
  • Kapak fotoğrafı: 1192x200 piksel
  • Banner görseli: 646x220 piksel
  • Paylaşım görseli: 1104x736

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Twitter görsel boyutları

Twitter sosyal medya görsel boyutları da kullanım alanına göre değişiklik göstermekte. Bu mecrada da üç farklı görsel boyutu bulunmakta:

Twitter profil fotoğrafı: 1:1 oranında bir fotoğraf kullanmanız yeterli olacaktır. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi burada da yuvarlak görünüm olacağını unutmamalısınız.

Twitter kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafında Twitter kullanıcıları biraz daha özgür bırakmakta. Burada 1500x1500 piksele kadar bir görsel kullanabilirsiniz.

Twitter paylaşım fotoğrafları: Tweetlerinizde tavsiye edilen görsel boyutu 440x220 pikseldir. Burada 2:1 oranı tavsiye edilmektedir. Ancak burada da 1:1 kare formatındaki görsellerinizi de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Youtube görsel boyutları

Youtube sosyal medya görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Burada temel olarak kullanabileceğiniz 2 fotoğraf boyutu bulunuyor. Eğer Youtube üzerinde hikaye paylaşımları da yapıyorsanız bu boyutları da aşağıda ele alacağız.

Youtube profil fotoğrafı: Burada da 1:1 formatında kare bir görsel kullanmanız gerekiyor. Bu görselin yine yuvarlak görüneceğini de unutmamalısınız. Tavsiye edilen fotoğraf ölçüsü ise 800x800 piksel.

Youtube kapak fotoğrafı:Masaüstü ve mobil görünüm için tavsiye edilen kapak fotoğrafı boyutu 1546x423 pikseldir.

Youtube hikaye paylaşım görseli: Hikaye paylaşımlarında tavsiye edilen görsel oranı 9:16, görse boyutu ise 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

Sosyal medya görse boyutları ile ilgili tavsiyeler

Sosyal medya görsel boyutları herbir sosyal ağda değişiklik gösterse de kullanım alanını genişletmek ve görsel üretimini kolaylaştırmak için belli şablonlar üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bu şablonları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.

Profil fotoğrafı kullanımı, sosyal ağların büyük bir bölümünde aynı. Bu sebeple de tek bir profil fotoğrafı hazırlayarak, hem kurumsallığınızı sağlayabilir hem de bu fotoğrafı tüm sosyal medya hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

1080x1080 piksel ölçeğinde bir profil fotoğrafı hazırlayarak, yuvarlak görünüme göre bu görseli hazırladığınızda tüm sosyal ağlar üzerinde kurumsal imajınızı sergilemek için bu görseli kullanabilirsiniz.

Yatay görünüm için 1200x630 piksellik bir görsel, 16:9 formatı geçerli olan platformlarda kullanımınız rahatlatarak, tek bir görsel üzerinden paylaşımlarınızı yapmanıza fırsat tanır.

Dikey paylaşımlar için de 4:5 oranında bir format kullanabilirsiniz. 4:5 formatı, özellikle akıllı telefonlar üzerinde ekranın büyük bir bölümünü kapladığı için görselliği öne çıkarmada önemlidir. Burada da 1350x1080 piksel oranını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kare format da birçok sosyal mecrada kullanımakta. 1:1 oranındaki kare görselleriniz için 1080x1080 piksellik bir şablon hazırlamanız, birçok platformda görsellerinizi kullanmanızı sağlar.

Son olarak da hikaye formatı da Instagram, Facebook ve Youtube üzerinde oldukça popüler. Bu platformlar için de 9:16 formatında 1080x1920 piksel görsel formatını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan