Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için bu mecralarda doğru boyutları kullanmanız görsellerinizin iyi görünmesini sağlayacağı gibi ilgi çekiciliğini de artıracaktır.

Sosyal medya görsel boyutları

Facebook görsel boyutları

Facebook, halen en büyük sosyal ağ olmaya devam ediyor. Facebook reklamlarının yanı sıra Instagram reklamlarının da bu mecra üzerinde yönetildiğini ele aldığımızda, işletme olarak Facebook işletme hesabınızın olması oldukça önemli.

Facebook’ta temel olarak kullanabileceğiniz 3 ana sosyal medya görsel boyutu bulunuyor:

Facebook profil fotoğrafı: Minimum 180x180 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Önemli olan burada 1:1 oranını koruyarak kare formatta bir görsel hazırlamanız. Kare bir alan olsa da Facebook bu fotoğrafı bir daire içerisinde göstermektedir. Bu nedenle de kenarlar ve alt ile üstten yeterli pay bırakmanız önemli.

Facebook kapak fotoğrafı: 820x312 piksel. Facebook işletme sayfanızda öne çıkan fotoğraftır.

Facebook paylaşımları: Facebook paylaşımlarında 3 farklı format bulunuyor:

  • Yatay formattaki görsel ölçeği 16:9’dur. Tavsiye edilen büyüklük ise 1200x630 piksel
  • Kare formattaki görsel ölçeği 1:1’dir. Burada da 1080x1080 piksel kullanabilirsiniz.
  • Dikey formattaki görsellerde 4:5 oranını ya da 9:16 oranını kullanabilirsiniz. 4:5 oranında 1080x1350 piksel, 9:16 oranında ise 1080x1920 piksel fotoğraflar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Instagram görsel boyutları

Instagram günümüzde en çok tercih edilen sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Buradaki paylaşımlarınızı da göze daha iyi hale getirmek için görsel boyutlarınızı düzenlemeniz ve bu mecranın ölçülerine göre paylaşmanız önemlidir. Instagram sosyal medya görsel boyutları ise şöyle:

Instagram profil fotoğrafı: Minimum 110x110 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Burada da 1:1 boyutunu korumanız ve yuvarlak olarak görünecek olan görsele hazır olmanız gerekiyor.

Instagram paylaşım: 1080x1080 piksel görünümünde 1:1 oranında fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Burada dikey olarak fotoğraf paylaşımı da yapabilmektesiniz. Dikey formatta 4:5 oranını kullanmanız yani 1080x1350 piksel görsel boyutu kullanmalısınız.

Instagram hikaye paylaşımı: Instagram hikaye paylaşımında 9:16 formatı kullanmanız gerekir. Burada da tavsiye edilen görsel boyutu 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Linkedin görsel boyutları

B2B firmaları için Linkedin kullanımı oldukça önemli. Burada da farklı görsel boyutları kullanmanız gerekmekte. Linkedin kişisel ve kurumsal sayfa görsel boyutları farklılık göstermekte. Öncelikle kişisel sayfa görsel boyutlarına bakalım:

Linkedin kişisel sayfa profil fotoğrafı: 1:1 oranınında 400x400 piksel.

Linkedin kişisel sayfa kapak fotoğrafı: Tavisye edilen görsel boyutu 1584x396 piksel.

Linkedin kurumsal sayfa görsel boyutları:

  • Logo: 300x300 piksel
  • Kare logo: 60x60 piksel
  • Kapak fotoğrafı: 1192x200 piksel
  • Banner görseli: 646x220 piksel
  • Paylaşım görseli: 1104x736

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Twitter görsel boyutları

Twitter sosyal medya görsel boyutları da kullanım alanına göre değişiklik göstermekte. Bu mecrada da üç farklı görsel boyutu bulunmakta:

Twitter profil fotoğrafı: 1:1 oranında bir fotoğraf kullanmanız yeterli olacaktır. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi burada da yuvarlak görünüm olacağını unutmamalısınız.

Twitter kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafında Twitter kullanıcıları biraz daha özgür bırakmakta. Burada 1500x1500 piksele kadar bir görsel kullanabilirsiniz.

Twitter paylaşım fotoğrafları: Tweetlerinizde tavsiye edilen görsel boyutu 440x220 pikseldir. Burada 2:1 oranı tavsiye edilmektedir. Ancak burada da 1:1 kare formatındaki görsellerinizi de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Youtube görsel boyutları

Youtube sosyal medya görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Burada temel olarak kullanabileceğiniz 2 fotoğraf boyutu bulunuyor. Eğer Youtube üzerinde hikaye paylaşımları da yapıyorsanız bu boyutları da aşağıda ele alacağız.

Youtube profil fotoğrafı: Burada da 1:1 formatında kare bir görsel kullanmanız gerekiyor. Bu görselin yine yuvarlak görüneceğini de unutmamalısınız. Tavsiye edilen fotoğraf ölçüsü ise 800x800 piksel.

Youtube kapak fotoğrafı:Masaüstü ve mobil görünüm için tavsiye edilen kapak fotoğrafı boyutu 1546x423 pikseldir.

Youtube hikaye paylaşım görseli: Hikaye paylaşımlarında tavsiye edilen görsel oranı 9:16, görse boyutu ise 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

Sosyal medya görse boyutları ile ilgili tavsiyeler

Sosyal medya görsel boyutları herbir sosyal ağda değişiklik gösterse de kullanım alanını genişletmek ve görsel üretimini kolaylaştırmak için belli şablonlar üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bu şablonları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.

Profil fotoğrafı kullanımı, sosyal ağların büyük bir bölümünde aynı. Bu sebeple de tek bir profil fotoğrafı hazırlayarak, hem kurumsallığınızı sağlayabilir hem de bu fotoğrafı tüm sosyal medya hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

1080x1080 piksel ölçeğinde bir profil fotoğrafı hazırlayarak, yuvarlak görünüme göre bu görseli hazırladığınızda tüm sosyal ağlar üzerinde kurumsal imajınızı sergilemek için bu görseli kullanabilirsiniz.

Yatay görünüm için 1200x630 piksellik bir görsel, 16:9 formatı geçerli olan platformlarda kullanımınız rahatlatarak, tek bir görsel üzerinden paylaşımlarınızı yapmanıza fırsat tanır.

Dikey paylaşımlar için de 4:5 oranında bir format kullanabilirsiniz. 4:5 formatı, özellikle akıllı telefonlar üzerinde ekranın büyük bir bölümünü kapladığı için görselliği öne çıkarmada önemlidir. Burada da 1350x1080 piksel oranını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kare format da birçok sosyal mecrada kullanımakta. 1:1 oranındaki kare görselleriniz için 1080x1080 piksellik bir şablon hazırlamanız, birçok platformda görsellerinizi kullanmanızı sağlar.

Son olarak da hikaye formatı da Instagram, Facebook ve Youtube üzerinde oldukça popüler. Bu platformlar için de 9:16 formatında 1080x1920 piksel görsel formatını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin