Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için bu mecralarda doğru boyutları kullanmanız görsellerinizin iyi görünmesini sağlayacağı gibi ilgi çekiciliğini de artıracaktır.

Sosyal medya görsel boyutları

Facebook görsel boyutları

Facebook, halen en büyük sosyal ağ olmaya devam ediyor. Facebook reklamlarının yanı sıra Instagram reklamlarının da bu mecra üzerinde yönetildiğini ele aldığımızda, işletme olarak Facebook işletme hesabınızın olması oldukça önemli.

Facebook’ta temel olarak kullanabileceğiniz 3 ana sosyal medya görsel boyutu bulunuyor:

Facebook profil fotoğrafı: Minimum 180x180 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Önemli olan burada 1:1 oranını koruyarak kare formatta bir görsel hazırlamanız. Kare bir alan olsa da Facebook bu fotoğrafı bir daire içerisinde göstermektedir. Bu nedenle de kenarlar ve alt ile üstten yeterli pay bırakmanız önemli.

Facebook kapak fotoğrafı: 820x312 piksel. Facebook işletme sayfanızda öne çıkan fotoğraftır.

Facebook paylaşımları: Facebook paylaşımlarında 3 farklı format bulunuyor:

  • Yatay formattaki görsel ölçeği 16:9’dur. Tavsiye edilen büyüklük ise 1200x630 piksel
  • Kare formattaki görsel ölçeği 1:1’dir. Burada da 1080x1080 piksel kullanabilirsiniz.
  • Dikey formattaki görsellerde 4:5 oranını ya da 9:16 oranını kullanabilirsiniz. 4:5 oranında 1080x1350 piksel, 9:16 oranında ise 1080x1920 piksel fotoğraflar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Instagram görsel boyutları

Instagram günümüzde en çok tercih edilen sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Buradaki paylaşımlarınızı da göze daha iyi hale getirmek için görsel boyutlarınızı düzenlemeniz ve bu mecranın ölçülerine göre paylaşmanız önemlidir. Instagram sosyal medya görsel boyutları ise şöyle:

Instagram profil fotoğrafı: Minimum 110x110 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Burada da 1:1 boyutunu korumanız ve yuvarlak olarak görünecek olan görsele hazır olmanız gerekiyor.

Instagram paylaşım: 1080x1080 piksel görünümünde 1:1 oranında fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Burada dikey olarak fotoğraf paylaşımı da yapabilmektesiniz. Dikey formatta 4:5 oranını kullanmanız yani 1080x1350 piksel görsel boyutu kullanmalısınız.

Instagram hikaye paylaşımı: Instagram hikaye paylaşımında 9:16 formatı kullanmanız gerekir. Burada da tavsiye edilen görsel boyutu 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Linkedin görsel boyutları

B2B firmaları için Linkedin kullanımı oldukça önemli. Burada da farklı görsel boyutları kullanmanız gerekmekte. Linkedin kişisel ve kurumsal sayfa görsel boyutları farklılık göstermekte. Öncelikle kişisel sayfa görsel boyutlarına bakalım:

Linkedin kişisel sayfa profil fotoğrafı: 1:1 oranınında 400x400 piksel.

Linkedin kişisel sayfa kapak fotoğrafı: Tavisye edilen görsel boyutu 1584x396 piksel.

Linkedin kurumsal sayfa görsel boyutları:

  • Logo: 300x300 piksel
  • Kare logo: 60x60 piksel
  • Kapak fotoğrafı: 1192x200 piksel
  • Banner görseli: 646x220 piksel
  • Paylaşım görseli: 1104x736

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Twitter görsel boyutları

Twitter sosyal medya görsel boyutları da kullanım alanına göre değişiklik göstermekte. Bu mecrada da üç farklı görsel boyutu bulunmakta:

Twitter profil fotoğrafı: 1:1 oranında bir fotoğraf kullanmanız yeterli olacaktır. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi burada da yuvarlak görünüm olacağını unutmamalısınız.

Twitter kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafında Twitter kullanıcıları biraz daha özgür bırakmakta. Burada 1500x1500 piksele kadar bir görsel kullanabilirsiniz.

Twitter paylaşım fotoğrafları: Tweetlerinizde tavsiye edilen görsel boyutu 440x220 pikseldir. Burada 2:1 oranı tavsiye edilmektedir. Ancak burada da 1:1 kare formatındaki görsellerinizi de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Youtube görsel boyutları

Youtube sosyal medya görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Burada temel olarak kullanabileceğiniz 2 fotoğraf boyutu bulunuyor. Eğer Youtube üzerinde hikaye paylaşımları da yapıyorsanız bu boyutları da aşağıda ele alacağız.

Youtube profil fotoğrafı: Burada da 1:1 formatında kare bir görsel kullanmanız gerekiyor. Bu görselin yine yuvarlak görüneceğini de unutmamalısınız. Tavsiye edilen fotoğraf ölçüsü ise 800x800 piksel.

Youtube kapak fotoğrafı:Masaüstü ve mobil görünüm için tavsiye edilen kapak fotoğrafı boyutu 1546x423 pikseldir.

Youtube hikaye paylaşım görseli: Hikaye paylaşımlarında tavsiye edilen görsel oranı 9:16, görse boyutu ise 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

Sosyal medya görse boyutları ile ilgili tavsiyeler

Sosyal medya görsel boyutları herbir sosyal ağda değişiklik gösterse de kullanım alanını genişletmek ve görsel üretimini kolaylaştırmak için belli şablonlar üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bu şablonları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.

Profil fotoğrafı kullanımı, sosyal ağların büyük bir bölümünde aynı. Bu sebeple de tek bir profil fotoğrafı hazırlayarak, hem kurumsallığınızı sağlayabilir hem de bu fotoğrafı tüm sosyal medya hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

1080x1080 piksel ölçeğinde bir profil fotoğrafı hazırlayarak, yuvarlak görünüme göre bu görseli hazırladığınızda tüm sosyal ağlar üzerinde kurumsal imajınızı sergilemek için bu görseli kullanabilirsiniz.

Yatay görünüm için 1200x630 piksellik bir görsel, 16:9 formatı geçerli olan platformlarda kullanımınız rahatlatarak, tek bir görsel üzerinden paylaşımlarınızı yapmanıza fırsat tanır.

Dikey paylaşımlar için de 4:5 oranında bir format kullanabilirsiniz. 4:5 formatı, özellikle akıllı telefonlar üzerinde ekranın büyük bir bölümünü kapladığı için görselliği öne çıkarmada önemlidir. Burada da 1350x1080 piksel oranını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kare format da birçok sosyal mecrada kullanımakta. 1:1 oranındaki kare görselleriniz için 1080x1080 piksellik bir şablon hazırlamanız, birçok platformda görsellerinizi kullanmanızı sağlar.

Son olarak da hikaye formatı da Instagram, Facebook ve Youtube üzerinde oldukça popüler. Bu platformlar için de 9:16 formatında 1080x1920 piksel görsel formatını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan