fbpx

Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020

Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için bu mecralarda doğru boyutları kullanmanız görsellerinizin iyi görünmesini sağlayacağı gibi ilgi çekiciliğini de artıracaktır.

Sosyal medya görsel boyutları

Facebook görsel boyutları

Facebook, halen en büyük sosyal ağ olmaya devam ediyor. Facebook reklamlarının yanı sıra Instagram reklamlarının da bu mecra üzerinde yönetildiğini ele aldığımızda, işletme olarak Facebook işletme hesabınızın olması oldukça önemli.

Facebook’ta temel olarak kullanabileceğiniz 3 ana sosyal medya görsel boyutu bulunuyor:

Facebook profil fotoğrafı: Minimum 180x180 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Önemli olan burada 1:1 oranını koruyarak kare formatta bir görsel hazırlamanız. Kare bir alan olsa da Facebook bu fotoğrafı bir daire içerisinde göstermektedir. Bu nedenle de kenarlar ve alt ile üstten yeterli pay bırakmanız önemli.

Facebook kapak fotoğrafı: 820x312 piksel. Facebook işletme sayfanızda öne çıkan fotoğraftır.

Facebook paylaşımları: Facebook paylaşımlarında 3 farklı format bulunuyor:

  • Yatay formattaki görsel ölçeği 16:9’dur. Tavsiye edilen büyüklük ise 1200x630 piksel
  • Kare formattaki görsel ölçeği 1:1’dir. Burada da 1080x1080 piksel kullanabilirsiniz.
  • Dikey formattaki görsellerde 4:5 oranını ya da 9:16 oranını kullanabilirsiniz. 4:5 oranında 1080x1350 piksel, 9:16 oranında ise 1080x1920 piksel fotoğraflar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Instagram görsel boyutları

Instagram günümüzde en çok tercih edilen sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Buradaki paylaşımlarınızı da göze daha iyi hale getirmek için görsel boyutlarınızı düzenlemeniz ve bu mecranın ölçülerine göre paylaşmanız önemlidir. Instagram sosyal medya görsel boyutları ise şöyle:

Instagram profil fotoğrafı: Minimum 110x110 piksel. Bunun üzerinde de bir boyut kullanabilirsiniz. Burada da 1:1 boyutunu korumanız ve yuvarlak olarak görünecek olan görsele hazır olmanız gerekiyor.

Instagram paylaşım: 1080x1080 piksel görünümünde 1:1 oranında fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Burada dikey olarak fotoğraf paylaşımı da yapabilmektesiniz. Dikey formatta 4:5 oranını kullanmanız yani 1080x1350 piksel görsel boyutu kullanmalısınız.

Instagram hikaye paylaşımı: Instagram hikaye paylaşımında 9:16 formatı kullanmanız gerekir. Burada da tavsiye edilen görsel boyutu 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Linkedin görsel boyutları

B2B firmaları için Linkedin kullanımı oldukça önemli. Burada da farklı görsel boyutları kullanmanız gerekmekte. Linkedin kişisel ve kurumsal sayfa görsel boyutları farklılık göstermekte. Öncelikle kişisel sayfa görsel boyutlarına bakalım:

Linkedin kişisel sayfa profil fotoğrafı: 1:1 oranınında 400x400 piksel.

Linkedin kişisel sayfa kapak fotoğrafı: Tavisye edilen görsel boyutu 1584x396 piksel.

Linkedin kurumsal sayfa görsel boyutları:

  • Logo: 300x300 piksel
  • Kare logo: 60x60 piksel
  • Kapak fotoğrafı: 1192x200 piksel
  • Banner görseli: 646x220 piksel
  • Paylaşım görseli: 1104x736

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Twitter görsel boyutları

Twitter sosyal medya görsel boyutları da kullanım alanına göre değişiklik göstermekte. Bu mecrada da üç farklı görsel boyutu bulunmakta:

Twitter profil fotoğrafı: 1:1 oranında bir fotoğraf kullanmanız yeterli olacaktır. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi burada da yuvarlak görünüm olacağını unutmamalısınız.

Twitter kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafında Twitter kullanıcıları biraz daha özgür bırakmakta. Burada 1500x1500 piksele kadar bir görsel kullanabilirsiniz.

Twitter paylaşım fotoğrafları: Tweetlerinizde tavsiye edilen görsel boyutu 440x220 pikseldir. Burada 2:1 oranı tavsiye edilmektedir. Ancak burada da 1:1 kare formatındaki görsellerinizi de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Youtube görsel boyutları

Youtube sosyal medya görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Burada temel olarak kullanabileceğiniz 2 fotoğraf boyutu bulunuyor. Eğer Youtube üzerinde hikaye paylaşımları da yapıyorsanız bu boyutları da aşağıda ele alacağız.

Youtube profil fotoğrafı: Burada da 1:1 formatında kare bir görsel kullanmanız gerekiyor. Bu görselin yine yuvarlak görüneceğini de unutmamalısınız. Tavsiye edilen fotoğraf ölçüsü ise 800x800 piksel.

Youtube kapak fotoğrafı:Masaüstü ve mobil görünüm için tavsiye edilen kapak fotoğrafı boyutu 1546x423 pikseldir.

Youtube hikaye paylaşım görseli: Hikaye paylaşımlarında tavsiye edilen görsel oranı 9:16, görse boyutu ise 1080x1920 pikseldir.

İlgili rehber: Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

Sosyal medya görse boyutları ile ilgili tavsiyeler

Sosyal medya görsel boyutları herbir sosyal ağda değişiklik gösterse de kullanım alanını genişletmek ve görsel üretimini kolaylaştırmak için belli şablonlar üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bu şablonları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.

Profil fotoğrafı kullanımı, sosyal ağların büyük bir bölümünde aynı. Bu sebeple de tek bir profil fotoğrafı hazırlayarak, hem kurumsallığınızı sağlayabilir hem de bu fotoğrafı tüm sosyal medya hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

1080x1080 piksel ölçeğinde bir profil fotoğrafı hazırlayarak, yuvarlak görünüme göre bu görseli hazırladığınızda tüm sosyal ağlar üzerinde kurumsal imajınızı sergilemek için bu görseli kullanabilirsiniz.

Yatay görünüm için 1200x630 piksellik bir görsel, 16:9 formatı geçerli olan platformlarda kullanımınız rahatlatarak, tek bir görsel üzerinden paylaşımlarınızı yapmanıza fırsat tanır.

Dikey paylaşımlar için de 4:5 oranında bir format kullanabilirsiniz. 4:5 formatı, özellikle akıllı telefonlar üzerinde ekranın büyük bir bölümünü kapladığı için görselliği öne çıkarmada önemlidir. Burada da 1350x1080 piksel oranını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kare format da birçok sosyal mecrada kullanımakta. 1:1 oranındaki kare görselleriniz için 1080x1080 piksellik bir şablon hazırlamanız, birçok platformda görsellerinizi kullanmanızı sağlar.

Son olarak da hikaye formatı da Instagram, Facebook ve Youtube üzerinde oldukça popüler. Bu platformlar için de 9:16 formatında 1080x1920 piksel görsel formatını koruyarak görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan