Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları

13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün bilinirliğini artırmayı da sağladığı için, bu çalışmaları planlarken bazı konulara dikkat etmekte fayda var.

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

İçerik üretiminde onların yaratıcılıklarından yararlanın

Fenomenlerle çalışırken onların içerik üretiminden ve yaratıcılıklarından yararlanmanız ve kontrolün bir kısmını onlara bırakmanız gerekir. Bunun birkaç farklı sebebi bulunuyor. Öncelikle onlar kendi hedef kitlelerini sizden daha iyi tanırlar. Bu sebeple de takipçilerinin daha çok hoşlarına gidecek içerik fikirleri yaratarak, daha yüksek geri dönüşümler elde edebilirler.

Buna ek olarak, siz kendi ürününüzü tanıtmak için bir metin ya da içerik hazırladığınızda ürüne objektif şekilde bakamazsınız ve doğrudan satış odaklı olabilirsiniz. Ancak influencer pazarlama çalışmalarının özünde bu davranış yatmamaktadır. İçerik özgürlüğünü sosyal medya fenomenleri üstlendiğinde, markaya ve ürüne daha objektif ve gerçekçi bir şekilde yaklaşarak, ürünü daha iyi bir şekilde öne çıkartabilirler.

Ürününüze ilgi duyan kişilerle çalışın

Bu çalışmaların başarılı olabilmesi için ürünlerinize ilgi duyacak olan kişilerle çalışmanız da önemlidir. Ürünlerinizden hoşlanmayan ya da ürünlerinizle ilgili bir bilgi sahibi olmayan kişiler, ürünlerinizi doğru ve istediğiniz şekilde tanıtamayacakları için alacağınız geri dönüşümler de düşük olacaktır.

Doğru nişlere yönelin

Çok yüksek takipçi sayısına sahip sosyal medya fenomenleri ile de çalışabilirsiniz; ancak bu kişiler tek bir nişe hitap etmedikleri için sizin hedef kitlenize doğrudan ulaşamayabilirler. Genel bir kitle olduğu için de yaptığınız çalışmadan alacağınız geri dönüşümler düşük olabilir.

Bu nedenle de doğru nişe yönelmeniz önemlidir. Mikro hesaplarla çalışmak burada elinizdeki bütçeyi daha verimli ve uzun süre kullanmanıza yardımcı olur. Mikro hesapların takipçi kitleleri daha azdır; ancak belli bir nişe hitap ettikleri için geri dönüşümleri daha yüksek olmaktadır. Çalışacağınız kişileri seçerken belli bir niş özelinde olanları seçmeye dikkat etmeye çalışın.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

İki taraf için de bir kazanç olmalı

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken iki taraflı bir kazanç olduğundan da emin olmanız gerekiyor. Anlaşmalarınızı yaparken, iki tarafında beklentileri net bir şekilde belirtilmeli. İşin maddi boyutunun yanı sıra uzun vadede bir iş ortaklığı geliştirmek için de iyi ilişkileri kurarak, iki tarafın da kazançlı çıkabileceği bir anlaşmaya varmanız da fayda var. İlişkilerinizi iyi tuttuğunuzda, uzun soluklu anlaşmalar yaparak pazarlama çalışmalarınızın kapsamını da genişletebilirsiniz.

Hedeflerinizi ve isteklerinizi netleştirin

Influencer pazarlama çalışmaları yaparken hedeflerinizi ve karşı taraftan neler istediğinizi netleştirmeniz önemlidir. Bu noktada bu kişilerle yaptığınız iş ortaklığı sürecinde çalışmalarınızdan nasıl bir dönüş bekliyorsunuz. Ölçümleyeceğiniz metrikler neler olmalı? Ne kadarlık bir süreliğine bu çalışmaları yapmak istiyorsunuz ve ne kadarlık bir zaman diliminde sonuçları almak istiyorsunuz?

Bu amaçlarınızı belirleyerek, karşı tarafa taleplerinizi net bir şekilde iletmeniz ve onlardan da bu taleplerin ne kadarını yerine getirebileceklerini öğrenmeniz önemlidir. Bir strateji oluşturarak, bu hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğine dair bir yol haritası oluşturmanız, yaptığınız çalışmaların performansını önemli ölçüde artıracaktır.

Daha önce kimlerle çalıştıklarını sorun

Sosyal medya fenomenleri birçok marka ile iş birliği yaptığı için, onlara daha önce hangi firmalarla çalıştıklarını da sormalısınız. Bu firmalar rakibiniz olabileceği gibi sizin kültürünüze uymayan bir firma da olabilir. Marka imajınızı olumsuz yönde etkilememesi için bu soruları da sormalısınız.

Bütçenizi planlayın

Influencer pazarlama çalışmaları yapmadan önce bu çalışmalar için harcayacağınız bütçenizi de iyi bir şekilde planlamanız gerekir. Influencer pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için uzun vadeli çalışmalar yapmanız gerekir. Tek seferlik çalışmalar anlık sonuçlar getirse de ulaştığınız hedef kitlenin aklında kalmazsınız. Bu nedenle de bir marka bilinirliği oluşturamazsınız. Bu sebeple de bütçenizi etkin bir şekilde kullanarak uzun vadeli çalışmalar planlamanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için daha etkili bir yöntem olmaktadır.

Sosyal medya fenomenleri ile ilgili sık sorulan sorular

Neden sosyal medya fenomenleri ile çalışmalısınız?

Fenomenlerle çalıştığınızda yepyeni bir hedef kitleye ulaşmanın yanı sıra ürün ve markanıza yeni bir bakış açısı da getirmiş olursunuz. Bunlara ek olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, başka kişilerin sizinle ilgili içerik üretmelerini de sağlamış olursunuz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Pazarlama için bütçelendirme nasıl yapılır?

Dijital pazarlama çalışmalarınız için bütçelendirme yaparken öncelikle hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı kanalları belirlemeniz ve size en çok getiri sağlacak kanalları belirlemeniz gerekir. Sonrasında da bu kanallar üzerinde yıl içerisinde ne tür kampanya ve reklam çıkışı yapacağınızı planlamalısınız. Bütçenizi dallandırarak, farklı kanallar üzerinde elinizdeki bütçeyi en etkili şekilde nasıl kullanabileceğinizi optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Influencer pazarlama için ne kadar bütçe gerekli?

Bu sorunun net bir yanıtı bulunmamakta; çünkü farklı fenomenler farklı ücretler talep etmektedirler. Bunun yanı sıra yapılacak olan çalışmanın kapsamına ve süresine göre de talep edilecek fiyatlar değişiklik göstermektedir. Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken ne kadarlık bir bütçeye ihtiyacınız olduğunu öğrenmek için doğrudan bu kişilerle iletişime geçmeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Planlarınızı ve yapmak istediğiniz projeleri anlatarak, onlarla görüşerek bütçelendirme konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan