Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları

13 Şubat 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün bilinirliğini artırmayı da sağladığı için, bu çalışmaları planlarken bazı konulara dikkat etmekte fayda var.

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

İçerik üretiminde onların yaratıcılıklarından yararlanın

Fenomenlerle çalışırken onların içerik üretiminden ve yaratıcılıklarından yararlanmanız ve kontrolün bir kısmını onlara bırakmanız gerekir. Bunun birkaç farklı sebebi bulunuyor. Öncelikle onlar kendi hedef kitlelerini sizden daha iyi tanırlar. Bu sebeple de takipçilerinin daha çok hoşlarına gidecek içerik fikirleri yaratarak, daha yüksek geri dönüşümler elde edebilirler.

Buna ek olarak, siz kendi ürününüzü tanıtmak için bir metin ya da içerik hazırladığınızda ürüne objektif şekilde bakamazsınız ve doğrudan satış odaklı olabilirsiniz. Ancak influencer pazarlama çalışmalarının özünde bu davranış yatmamaktadır. İçerik özgürlüğünü sosyal medya fenomenleri üstlendiğinde, markaya ve ürüne daha objektif ve gerçekçi bir şekilde yaklaşarak, ürünü daha iyi bir şekilde öne çıkartabilirler.

Ürününüze ilgi duyan kişilerle çalışın

Bu çalışmaların başarılı olabilmesi için ürünlerinize ilgi duyacak olan kişilerle çalışmanız da önemlidir. Ürünlerinizden hoşlanmayan ya da ürünlerinizle ilgili bir bilgi sahibi olmayan kişiler, ürünlerinizi doğru ve istediğiniz şekilde tanıtamayacakları için alacağınız geri dönüşümler de düşük olacaktır.

Doğru nişlere yönelin

Çok yüksek takipçi sayısına sahip sosyal medya fenomenleri ile de çalışabilirsiniz; ancak bu kişiler tek bir nişe hitap etmedikleri için sizin hedef kitlenize doğrudan ulaşamayabilirler. Genel bir kitle olduğu için de yaptığınız çalışmadan alacağınız geri dönüşümler düşük olabilir.

Bu nedenle de doğru nişe yönelmeniz önemlidir. Mikro hesaplarla çalışmak burada elinizdeki bütçeyi daha verimli ve uzun süre kullanmanıza yardımcı olur. Mikro hesapların takipçi kitleleri daha azdır; ancak belli bir nişe hitap ettikleri için geri dönüşümleri daha yüksek olmaktadır. Çalışacağınız kişileri seçerken belli bir niş özelinde olanları seçmeye dikkat etmeye çalışın.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

İki taraf için de bir kazanç olmalı

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken iki taraflı bir kazanç olduğundan da emin olmanız gerekiyor. Anlaşmalarınızı yaparken, iki tarafında beklentileri net bir şekilde belirtilmeli. İşin maddi boyutunun yanı sıra uzun vadede bir iş ortaklığı geliştirmek için de iyi ilişkileri kurarak, iki tarafın da kazançlı çıkabileceği bir anlaşmaya varmanız da fayda var. İlişkilerinizi iyi tuttuğunuzda, uzun soluklu anlaşmalar yaparak pazarlama çalışmalarınızın kapsamını da genişletebilirsiniz.

Hedeflerinizi ve isteklerinizi netleştirin

Influencer pazarlama çalışmaları yaparken hedeflerinizi ve karşı taraftan neler istediğinizi netleştirmeniz önemlidir. Bu noktada bu kişilerle yaptığınız iş ortaklığı sürecinde çalışmalarınızdan nasıl bir dönüş bekliyorsunuz. Ölçümleyeceğiniz metrikler neler olmalı? Ne kadarlık bir süreliğine bu çalışmaları yapmak istiyorsunuz ve ne kadarlık bir zaman diliminde sonuçları almak istiyorsunuz?

Bu amaçlarınızı belirleyerek, karşı tarafa taleplerinizi net bir şekilde iletmeniz ve onlardan da bu taleplerin ne kadarını yerine getirebileceklerini öğrenmeniz önemlidir. Bir strateji oluşturarak, bu hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğine dair bir yol haritası oluşturmanız, yaptığınız çalışmaların performansını önemli ölçüde artıracaktır.

Daha önce kimlerle çalıştıklarını sorun

Sosyal medya fenomenleri birçok marka ile iş birliği yaptığı için, onlara daha önce hangi firmalarla çalıştıklarını da sormalısınız. Bu firmalar rakibiniz olabileceği gibi sizin kültürünüze uymayan bir firma da olabilir. Marka imajınızı olumsuz yönde etkilememesi için bu soruları da sormalısınız.

Bütçenizi planlayın

Influencer pazarlama çalışmaları yapmadan önce bu çalışmalar için harcayacağınız bütçenizi de iyi bir şekilde planlamanız gerekir. Influencer pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için uzun vadeli çalışmalar yapmanız gerekir. Tek seferlik çalışmalar anlık sonuçlar getirse de ulaştığınız hedef kitlenin aklında kalmazsınız. Bu nedenle de bir marka bilinirliği oluşturamazsınız. Bu sebeple de bütçenizi etkin bir şekilde kullanarak uzun vadeli çalışmalar planlamanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için daha etkili bir yöntem olmaktadır.

Sosyal medya fenomenleri ile ilgili sık sorulan sorular

Neden sosyal medya fenomenleri ile çalışmalısınız?

Fenomenlerle çalıştığınızda yepyeni bir hedef kitleye ulaşmanın yanı sıra ürün ve markanıza yeni bir bakış açısı da getirmiş olursunuz. Bunlara ek olarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, başka kişilerin sizinle ilgili içerik üretmelerini de sağlamış olursunuz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Pazarlama için bütçelendirme nasıl yapılır?

Dijital pazarlama çalışmalarınız için bütçelendirme yaparken öncelikle hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı kanalları belirlemeniz ve size en çok getiri sağlacak kanalları belirlemeniz gerekir. Sonrasında da bu kanallar üzerinde yıl içerisinde ne tür kampanya ve reklam çıkışı yapacağınızı planlamalısınız. Bütçenizi dallandırarak, farklı kanallar üzerinde elinizdeki bütçeyi en etkili şekilde nasıl kullanabileceğinizi optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Influencer pazarlama için ne kadar bütçe gerekli?

Bu sorunun net bir yanıtı bulunmamakta; çünkü farklı fenomenler farklı ücretler talep etmektedirler. Bunun yanı sıra yapılacak olan çalışmanın kapsamına ve süresine göre de talep edilecek fiyatlar değişiklik göstermektedir. Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken ne kadarlık bir bütçeye ihtiyacınız olduğunu öğrenmek için doğrudan bu kişilerle iletişime geçmeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Planlarınızı ve yapmak istediğiniz projeleri anlatarak, onlarla görüşerek bütçelendirme konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan