Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?

19 Haziran 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal medya markaların SEO çalışmalarını geliştirme konusunda nasıl yardımcı olabiliyor?

Sitenize yönlendirme linkleri oluşturursunuz

Sosyal medya üzerinde çalışmalar yapmaya başladığınızda ve paylaşımlarınızda e-ticaret sitenize yönlendirme yapmak için linkler paylaşmaya başladığınızda, bu linkler otomatik olarak Google tarafından indekslenmeye başlayacaktır. Bu sayede de e-ticaret sitenize yönlenen link sayısını artırmaya başladığınız için de arama sorgularında kullanıcıların sizinle ilgili linklere ulaşma olasılığı da artacaktır.

Tabii ki bu noktada paylaşımlarınızın arama sorgularında görünebilmesi için de paylaşımlarınızın belli bir etkileşim elde etmesi gerekiyor. YA da benzer anahtar kelimeler üzerinden oluşturulan paylaşımlarda, Google en ilgili olanının yanı sıra en çok etkileşim alan paylaşımları daha üst sıralarda göstermeye başlayacak. Bu nedenle de sadece link paylaşmak yerine, kullanıcıların ilgi gösterdiği ve etkileşime girdiği gönderiler oluşturmanız daha yararlı olacaktır.

Sosyal medya paylaşımları, içeriklerinizin görüntülenme olasılığını artırır/h2>

E-ticaret siteniz üzerinde kaliteli ürünler satıyor ve kaliteli bir hizmet veriyor olabilirsiniz; ancak insanlar sizi tanımıyorsa ve içeriklerinizi görmüyorsa yaptığınız işin bir değeri olmayabilir. SEO çalışmalarının birincil amaçlarından biri internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmaktır. Bunun gibi sosyal medya üzerinde yapacağınız çalışmaların da birincil amacı görünürlüğünüzü artırmaktır.

Sosyal medya üzerinde düzenli ve sürekli olarak aktif olmanız, kullanıcılarla iletişim içinde olmanız, marka bilinirliğinizi artırmak için çalışmalar yapmanız, doğal olarak SEO’nuzu da olumlu bir şekilde etkileyecektir. Kullanıcılar sizinle ilgili içerikleri görmeye başladıktan sonra ve hakkınızda konuşulmalar arttığında markanızla ilgili yapılan arama sorguları da artmaya başlayacaktır. Bu sebepler nedeniyle de sosyal medya üzerinde aktif bir şekilde yer almak markanız için oldukça önemlidir.

Sosyal medya çalışmaları marka bilinirliğinizi artırmanızı sağlar

Bir önceki maddeden devam edecek olursak, sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız kullanıcıların markanızla ilgili yapacakları arama sorgularını önemli bir şekilde artıracaktır. SEO çalışmalarının amaçları arasında hem görünürlüğü hem de marka bilinirliğini artırmak vardır ve bu iki madde birbiriyle aynı doğrultuda ilerler.

Markanızla ilgili içeriklerin sayısını artması hem görünürlüğünüzü hem de marka bilinirliğinizi doğrudan artırmanızı sağlar. Sosyal medya üzerinde içerikler oluşturmak, markanızı tanıtmanız ve indekslenecek link paylaşımlarında bulunmak marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal ağlar da birer arama motorudur

Sosyal ağların da birer arama motoru olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar bu mecralar üzerinde farklı anahtar kelimelerini sorgulayabiliyorlar. Markanızla ilgili içerikler sosyal ağların kendi iç arama motorlarında da indekslendiği için gönderilerinizin sayısını artırmaya ve etkileşimlerinizi başladığınızda bu arama motorlarındaki arama sorgularına yanıt verebilecek daha fazla içerik oluşturmuş olursunuz. Buradaki görünürlüğünüzü artırmanız, markanızla ilgili içeriklerin görünürlüğünü ve marka bilinirliğinizi de doğrudan artırmanızı sağlar.

Bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur

Sosyal medya üzerindeki çalışmalarınızla beraber bir komünite oluşturmaya başlayabilirsiniz. Takipçilerinizle iyi bir şekilde iletişime geçtiğinizde, onları sadık fanlara dönüştürme durumunuz olur. Bu komüniteyi ne kadar büyütürseniz markanıza sadık bir kitle yaratmış olursunuz.

Uzun vadede de bu çalışmalar markanızla ilgili içeriklerin belli bir topluluğa ulaşmasına ve marka bilinirliğinizi belli bir orana getirmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
EPttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2020
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan