Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık.

Sosyal medya görsel hazırlama

Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi anlatacağız. Bu rehberde Adobe Spark isimli uygulamayı kullanıyoruz. Dilerseniz başka uygulamalar üzerinde de bu tür tasarımlar yapabilirsiniz.

Yeni tasarım oluşturma

Adobe Spark uygulamasına giriş yaptıktan sonra alt bölümde bulunana yeşil renkli “+” işaretine basarak yeni bir çalışma oluşturmaya başlayabilirsiniz. Sonrasında açılan pencere üzerinden ücretsiz fotoğrafları araştırabilir, sabit renkli bir arka plan seçebilir ya da telefonunuz üzerindeki görsellerden birini seçebilirsiniz.

“sosyal

Format seçimi

Bu rehberde Instagram Hikayeler’e uygun olan formatı seçmiş bulunuyor; ancak Facebook, Twitter, Pinterest ya da diğer sosyal ağlara uygun formatları seçerek de farklı mecralar için görsel tasarımlar oluşturabilirsiniz.

“sosyal

Şablon seçimi

Instagram Hikayeler formatını seçtikten sonra size uygun bir format seçebilir ya da kendi tasarımınızı oluşturabilirsiniz. Bu örnekte, alt bölümde mesajımızı vermek için bir yazı alanı bırakmış bulunuyoruz. Ayarlar bölümünde “Resize” seçeneğine tıkladığınızda metin ve fotoğraf alanlarını sürükleyerek tekrar boyutlandırma yapabilirsiniz.

Ayarlar bölümünde “Filters” seçeneğine tıkladığınızda da fotoğrafın üzerine uygulamak için farklı filtrelere ulaşabilirsiniz.

“sosyal

Animasyon ve font düzenleme

Ayarlar bölümündeki animasyon seçeneğine tıkladığınızda hem görselinize hem de metninize farklı bir animasyon ekleyebilirsiniz. Bu animasyonlar hikayenizin daha hareketli ve ilgi çekici olmasını sağlar.

Animasyon seçeneğinin yanı sıra Font ayarlarına giriş yaparak, fontu değiştirebilir, renk, stil ve aralık ayarlarını yaparak metninizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

“sosyal

Arka fon şekli ekleme

Font ayarları yaparken, “Shape” bölümü içerisinde yazınız için farklı bir arka fon seçebilirsiniz. Arka fon şeklinin boyutlarını ayarlamak için, şeklin çevresindeki yeşil noktalardan çekerek büyütebilir ya da küçültebilirsiniz.

“sosyal

Renk paleti ayarları ve kaydetme

Ayarlar bölümünde “Palette” seçeneği altında, tüm çalışmanıza uygulayacak bir renk paleti seçebilirsiniz. Bu renk paletleri üzerinde farklı şablonlar bulunuyor. Hazırladığınız tasarıma göre bu paletlerden birini seçerek, çalışmalarınızı son haline getirebilirsiniz.

“sosyal

Renk çalışmalarını yaptıktan sonra tasarımınızı kaydetmek için sağ üst bölümdeki “Share” butonuna tıklayın. Sonrasında farklı sosyal mecralar için paylaşımınızı otomatik bir şekilde paylaşabileceğiniz gibi “Save Image” seçeneği ile görseli akıllı telefonunuza kaydedebilirsiniz.

“sosyal

Eğer çalışmalarınızda animasyon kullandıysanız cihaza kaydetme aşamasında size görsel olarak mı yoksa video olarak mı kaydedilmesini soracaktır. Animasyonlarınızı korumak için video olarak çalışmanızı kaydetmeniz gerekiyor.

Böylelikle görsel çalışmanızı tamamlamış ve dilediğiniz zaman paylaşıma hazır hale getirmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın