Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

1 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık.

Sosyal medya görsel hazırlama

Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi anlatacağız. Bu rehberde Adobe Spark isimli uygulamayı kullanıyoruz. Dilerseniz başka uygulamalar üzerinde de bu tür tasarımlar yapabilirsiniz.

Yeni tasarım oluşturma

Adobe Spark uygulamasına giriş yaptıktan sonra alt bölümde bulunana yeşil renkli “+” işaretine basarak yeni bir çalışma oluşturmaya başlayabilirsiniz. Sonrasında açılan pencere üzerinden ücretsiz fotoğrafları araştırabilir, sabit renkli bir arka plan seçebilir ya da telefonunuz üzerindeki görsellerden birini seçebilirsiniz.

“sosyal

Format seçimi

Bu rehberde Instagram Hikayeler’e uygun olan formatı seçmiş bulunuyor; ancak Facebook, Twitter, Pinterest ya da diğer sosyal ağlara uygun formatları seçerek de farklı mecralar için görsel tasarımlar oluşturabilirsiniz.

“sosyal

Şablon seçimi

Instagram Hikayeler formatını seçtikten sonra size uygun bir format seçebilir ya da kendi tasarımınızı oluşturabilirsiniz. Bu örnekte, alt bölümde mesajımızı vermek için bir yazı alanı bırakmış bulunuyoruz. Ayarlar bölümünde “Resize” seçeneğine tıkladığınızda metin ve fotoğraf alanlarını sürükleyerek tekrar boyutlandırma yapabilirsiniz.

Ayarlar bölümünde “Filters” seçeneğine tıkladığınızda da fotoğrafın üzerine uygulamak için farklı filtrelere ulaşabilirsiniz.

“sosyal

Animasyon ve font düzenleme

Ayarlar bölümündeki animasyon seçeneğine tıkladığınızda hem görselinize hem de metninize farklı bir animasyon ekleyebilirsiniz. Bu animasyonlar hikayenizin daha hareketli ve ilgi çekici olmasını sağlar.

Animasyon seçeneğinin yanı sıra Font ayarlarına giriş yaparak, fontu değiştirebilir, renk, stil ve aralık ayarlarını yaparak metninizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

“sosyal

Arka fon şekli ekleme

Font ayarları yaparken, “Shape” bölümü içerisinde yazınız için farklı bir arka fon seçebilirsiniz. Arka fon şeklinin boyutlarını ayarlamak için, şeklin çevresindeki yeşil noktalardan çekerek büyütebilir ya da küçültebilirsiniz.

“sosyal

Renk paleti ayarları ve kaydetme

Ayarlar bölümünde “Palette” seçeneği altında, tüm çalışmanıza uygulayacak bir renk paleti seçebilirsiniz. Bu renk paletleri üzerinde farklı şablonlar bulunuyor. Hazırladığınız tasarıma göre bu paletlerden birini seçerek, çalışmalarınızı son haline getirebilirsiniz.

“sosyal

Renk çalışmalarını yaptıktan sonra tasarımınızı kaydetmek için sağ üst bölümdeki “Share” butonuna tıklayın. Sonrasında farklı sosyal mecralar için paylaşımınızı otomatik bir şekilde paylaşabileceğiniz gibi “Save Image” seçeneği ile görseli akıllı telefonunuza kaydedebilirsiniz.

“sosyal

Eğer çalışmalarınızda animasyon kullandıysanız cihaza kaydetme aşamasında size görsel olarak mı yoksa video olarak mı kaydedilmesini soracaktır. Animasyonlarınızı korumak için video olarak çalışmanızı kaydetmeniz gerekiyor.

Böylelikle görsel çalışmanızı tamamlamış ve dilediğiniz zaman paylaşıma hazır hale getirmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan