Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

1 Kasım 2017
Ferad Osman Sali
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık.

Sosyal medya görsel hazırlama

Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi anlatacağız. Bu rehberde Adobe Spark isimli uygulamayı kullanıyoruz. Dilerseniz başka uygulamalar üzerinde de bu tür tasarımlar yapabilirsiniz.

Yeni tasarım oluşturma

Adobe Spark uygulamasına giriş yaptıktan sonra alt bölümde bulunana yeşil renkli “+” işaretine basarak yeni bir çalışma oluşturmaya başlayabilirsiniz. Sonrasında açılan pencere üzerinden ücretsiz fotoğrafları araştırabilir, sabit renkli bir arka plan seçebilir ya da telefonunuz üzerindeki görsellerden birini seçebilirsiniz.

“sosyal

Format seçimi

Bu rehberde Instagram Hikayeler’e uygun olan formatı seçmiş bulunuyor; ancak Facebook, Twitter, Pinterest ya da diğer sosyal ağlara uygun formatları seçerek de farklı mecralar için görsel tasarımlar oluşturabilirsiniz.

“sosyal

Şablon seçimi

Instagram Hikayeler formatını seçtikten sonra size uygun bir format seçebilir ya da kendi tasarımınızı oluşturabilirsiniz. Bu örnekte, alt bölümde mesajımızı vermek için bir yazı alanı bırakmış bulunuyoruz. Ayarlar bölümünde “Resize” seçeneğine tıkladığınızda metin ve fotoğraf alanlarını sürükleyerek tekrar boyutlandırma yapabilirsiniz.

Ayarlar bölümünde “Filters” seçeneğine tıkladığınızda da fotoğrafın üzerine uygulamak için farklı filtrelere ulaşabilirsiniz.

“sosyal

Animasyon ve font düzenleme

Ayarlar bölümündeki animasyon seçeneğine tıkladığınızda hem görselinize hem de metninize farklı bir animasyon ekleyebilirsiniz. Bu animasyonlar hikayenizin daha hareketli ve ilgi çekici olmasını sağlar.

Animasyon seçeneğinin yanı sıra Font ayarlarına giriş yaparak, fontu değiştirebilir, renk, stil ve aralık ayarlarını yaparak metninizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

“sosyal

Arka fon şekli ekleme

Font ayarları yaparken, “Shape” bölümü içerisinde yazınız için farklı bir arka fon seçebilirsiniz. Arka fon şeklinin boyutlarını ayarlamak için, şeklin çevresindeki yeşil noktalardan çekerek büyütebilir ya da küçültebilirsiniz.

“sosyal

Renk paleti ayarları ve kaydetme

Ayarlar bölümünde “Palette” seçeneği altında, tüm çalışmanıza uygulayacak bir renk paleti seçebilirsiniz. Bu renk paletleri üzerinde farklı şablonlar bulunuyor. Hazırladığınız tasarıma göre bu paletlerden birini seçerek, çalışmalarınızı son haline getirebilirsiniz.

“sosyal

Renk çalışmalarını yaptıktan sonra tasarımınızı kaydetmek için sağ üst bölümdeki “Share” butonuna tıklayın. Sonrasında farklı sosyal mecralar için paylaşımınızı otomatik bir şekilde paylaşabileceğiniz gibi “Save Image” seçeneği ile görseli akıllı telefonunuza kaydedebilirsiniz.

“sosyal

Eğer çalışmalarınızda animasyon kullandıysanız cihaza kaydetme aşamasında size görsel olarak mı yoksa video olarak mı kaydedilmesini soracaktır. Animasyonlarınızı korumak için video olarak çalışmanızı kaydetmeniz gerekiyor.

Böylelikle görsel çalışmanızı tamamlamış ve dilediğiniz zaman paylaşıma hazır hale getirmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-ticaret sektörü her geçen gün birçok kişinin ilgisini çekmektedir. Her ne kadar dijital sistemler müşterilere ulaşmayı kolay hale getirse de günümüzde çok sayıda e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Eğer bunların arasından...
7 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testleri Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testleri Nasıl Yapılır?
E-ticaret sitelerinde A/B testlerinin gerçekleştirilmesi, kullanıcı deneyimini optimize etmek ve dönüşüm oranlarını artırmak için kritik bir stratejidir. Bu süreç, bir web sitesinin iki farklı versiyonunun (A ve B) aynı anda...
9 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Evden E-Ticaret Nasıl Yapılır? Evden E-ticaret Yapma Rehberi
Evden E-Ticaret Nasıl Yapılır? Evden E-ticaret Yapma Rehberi
Evden e-ticaret yapmak, günümüzde girişimcilerin kendi işlerini kurmaları ve dünya genelinde müşterilere ulaşmaları için büyük bir fırsat sunan dinamik bir iş modelidir. Geleneksel mağaza konseptinin yerini alarak, evden e-ticaret,...
19 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Ferad Osman Sali