fbpx

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık.

Sosyal medya görsel hazırlama

Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi anlatacağız. Bu rehberde Adobe Spark isimli uygulamayı kullanıyoruz. Dilerseniz başka uygulamalar üzerinde de bu tür tasarımlar yapabilirsiniz.

Yeni tasarım oluşturma

Adobe Spark uygulamasına giriş yaptıktan sonra alt bölümde bulunana yeşil renkli “+” işaretine basarak yeni bir çalışma oluşturmaya başlayabilirsiniz. Sonrasında açılan pencere üzerinden ücretsiz fotoğrafları araştırabilir, sabit renkli bir arka plan seçebilir ya da telefonunuz üzerindeki görsellerden birini seçebilirsiniz.

“sosyal

Format seçimi

Bu rehberde Instagram Hikayeler’e uygun olan formatı seçmiş bulunuyor; ancak Facebook, Twitter, Pinterest ya da diğer sosyal ağlara uygun formatları seçerek de farklı mecralar için görsel tasarımlar oluşturabilirsiniz.

“sosyal

Şablon seçimi

Instagram Hikayeler formatını seçtikten sonra size uygun bir format seçebilir ya da kendi tasarımınızı oluşturabilirsiniz. Bu örnekte, alt bölümde mesajımızı vermek için bir yazı alanı bırakmış bulunuyoruz. Ayarlar bölümünde “Resize” seçeneğine tıkladığınızda metin ve fotoğraf alanlarını sürükleyerek tekrar boyutlandırma yapabilirsiniz.

Ayarlar bölümünde “Filters” seçeneğine tıkladığınızda da fotoğrafın üzerine uygulamak için farklı filtrelere ulaşabilirsiniz.

“sosyal

Animasyon ve font düzenleme

Ayarlar bölümündeki animasyon seçeneğine tıkladığınızda hem görselinize hem de metninize farklı bir animasyon ekleyebilirsiniz. Bu animasyonlar hikayenizin daha hareketli ve ilgi çekici olmasını sağlar.

Animasyon seçeneğinin yanı sıra Font ayarlarına giriş yaparak, fontu değiştirebilir, renk, stil ve aralık ayarlarını yaparak metninizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

“sosyal

Arka fon şekli ekleme

Font ayarları yaparken, “Shape” bölümü içerisinde yazınız için farklı bir arka fon seçebilirsiniz. Arka fon şeklinin boyutlarını ayarlamak için, şeklin çevresindeki yeşil noktalardan çekerek büyütebilir ya da küçültebilirsiniz.

“sosyal

Renk paleti ayarları ve kaydetme

Ayarlar bölümünde “Palette” seçeneği altında, tüm çalışmanıza uygulayacak bir renk paleti seçebilirsiniz. Bu renk paletleri üzerinde farklı şablonlar bulunuyor. Hazırladığınız tasarıma göre bu paletlerden birini seçerek, çalışmalarınızı son haline getirebilirsiniz.

“sosyal

Renk çalışmalarını yaptıktan sonra tasarımınızı kaydetmek için sağ üst bölümdeki “Share” butonuna tıklayın. Sonrasında farklı sosyal mecralar için paylaşımınızı otomatik bir şekilde paylaşabileceğiniz gibi “Save Image” seçeneği ile görseli akıllı telefonunuza kaydedebilirsiniz.

“sosyal

Eğer çalışmalarınızda animasyon kullandıysanız cihaza kaydetme aşamasında size görsel olarak mı yoksa video olarak mı kaydedilmesini soracaktır. Animasyonlarınızı korumak için video olarak çalışmanızı kaydetmeniz gerekiyor.

Böylelikle görsel çalışmanızı tamamlamış ve dilediğiniz zaman paylaşıma hazır hale getirmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan