Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

1 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık.

Sosyal medya görsel hazırlama

Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi anlatacağız. Bu rehberde Adobe Spark isimli uygulamayı kullanıyoruz. Dilerseniz başka uygulamalar üzerinde de bu tür tasarımlar yapabilirsiniz.

Yeni tasarım oluşturma

Adobe Spark uygulamasına giriş yaptıktan sonra alt bölümde bulunana yeşil renkli “+” işaretine basarak yeni bir çalışma oluşturmaya başlayabilirsiniz. Sonrasında açılan pencere üzerinden ücretsiz fotoğrafları araştırabilir, sabit renkli bir arka plan seçebilir ya da telefonunuz üzerindeki görsellerden birini seçebilirsiniz.

“sosyal

Format seçimi

Bu rehberde Instagram Hikayeler’e uygun olan formatı seçmiş bulunuyor; ancak Facebook, Twitter, Pinterest ya da diğer sosyal ağlara uygun formatları seçerek de farklı mecralar için görsel tasarımlar oluşturabilirsiniz.

“sosyal

Şablon seçimi

Instagram Hikayeler formatını seçtikten sonra size uygun bir format seçebilir ya da kendi tasarımınızı oluşturabilirsiniz. Bu örnekte, alt bölümde mesajımızı vermek için bir yazı alanı bırakmış bulunuyoruz. Ayarlar bölümünde “Resize” seçeneğine tıkladığınızda metin ve fotoğraf alanlarını sürükleyerek tekrar boyutlandırma yapabilirsiniz.

Ayarlar bölümünde “Filters” seçeneğine tıkladığınızda da fotoğrafın üzerine uygulamak için farklı filtrelere ulaşabilirsiniz.

“sosyal

Animasyon ve font düzenleme

Ayarlar bölümündeki animasyon seçeneğine tıkladığınızda hem görselinize hem de metninize farklı bir animasyon ekleyebilirsiniz. Bu animasyonlar hikayenizin daha hareketli ve ilgi çekici olmasını sağlar.

Animasyon seçeneğinin yanı sıra Font ayarlarına giriş yaparak, fontu değiştirebilir, renk, stil ve aralık ayarlarını yaparak metninizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

“sosyal

Arka fon şekli ekleme

Font ayarları yaparken, “Shape” bölümü içerisinde yazınız için farklı bir arka fon seçebilirsiniz. Arka fon şeklinin boyutlarını ayarlamak için, şeklin çevresindeki yeşil noktalardan çekerek büyütebilir ya da küçültebilirsiniz.

“sosyal

Renk paleti ayarları ve kaydetme

Ayarlar bölümünde “Palette” seçeneği altında, tüm çalışmanıza uygulayacak bir renk paleti seçebilirsiniz. Bu renk paletleri üzerinde farklı şablonlar bulunuyor. Hazırladığınız tasarıma göre bu paletlerden birini seçerek, çalışmalarınızı son haline getirebilirsiniz.

“sosyal

Renk çalışmalarını yaptıktan sonra tasarımınızı kaydetmek için sağ üst bölümdeki “Share” butonuna tıklayın. Sonrasında farklı sosyal mecralar için paylaşımınızı otomatik bir şekilde paylaşabileceğiniz gibi “Save Image” seçeneği ile görseli akıllı telefonunuza kaydedebilirsiniz.

“sosyal

Eğer çalışmalarınızda animasyon kullandıysanız cihaza kaydetme aşamasında size görsel olarak mı yoksa video olarak mı kaydedilmesini soracaktır. Animasyonlarınızı korumak için video olarak çalışmanızı kaydetmeniz gerekiyor.

Böylelikle görsel çalışmanızı tamamlamış ve dilediğiniz zaman paylaşıma hazır hale getirmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan