Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

6 Eylül 2020
Sinan Oypan

Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle düzenleyenceğiniz kampanyaları veya sunduğunuz fırsatları farklı kitlelere ulaştırmak için sosyal ağlar önemli bir araç olmakta. Doğru kampanya stratejilerini oluşturmanın yanı sıra doğru mecralarda bu çalışmaları yapmanız alacağınız sonuçları ve geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Kampanya hedeflerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde tanıtım çalışmaları yapmaya başlamanda önce kampanya hedeflerinizi belirlemelisiniz. Herbir kampanyadan farklı bir geri dönüşüm hedefleyebilirsiniz. Her kampanyanın birincil ve sonrasında da ikincil önceliklerini tanımlamalısınız. Takipçi kazanma, marka ya da ürün tanıtımı yapma, web siteye trafik çekmek, yenmi kitlelere ulaşma, ürün satışına yönelme gibi farklı hedefler doğrultusunda kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde kampanya tanıtımları yaparken hangi metrikleri ölçümleyeceğiniz de önemlidir. Farklı hedefler için farklı metrikleri ölçümlemeniz gerekir. Kampanya erişim sayıları, etkileşimler, web site yönlendirme trafiği, geri dönüşümler, tıklama oranları, uygulama indirme sayıları gibi farklı metrikler üzerinde ölçümlemeler yaparak, kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini de görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Kampanya ile ilgili görsellerinizi hazırlayın

Sosyal mecralar, görsel odaklı platformlardır ve bu sebeple de kampanyalarınızı tanıtmak için görsellerin gücünden yararlanmalısınız. Farklı kampanyalar için farklı görseller hazırlayabileceğiniz gibi, bir kampanyanın tanıtımı için de farklı görseller hazırlayabilirsiniz. Görsellerde çeşitlilik sağlamanız, aynı kampanyayı farklı zamanlarda ya da farklı kitlelere yönelik olarak paylaşmanızı sağlar. Farklı ürünleri gösterebileceğinizi gibi tek bir ürünün özelliklerini gösteren çeşitli görsellerle de kampanya tanıtımlarınızı yapmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Doğru görsel seçimlerini ve tasarımlarını yapmanız, kullanıcıların da ilgisini çekmek için oldukça önemli olduğu için bu süreçte ilgi ve dikkat çekici görseller üzerinde çalışmaya da özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Videolardan yararlanın

Sosyal mecralar görsel ağırlıklı olduğu gibi son yıllarda video içerikler de bu platformlarda sık kullanılan içerik formatları haline geldi. Videolar, görsellere kıyasla daha fazla etkileşim ve erişim sağladığı gibi kullanıcıların da daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu sebeple de kampanya tanıtımlarınızda videolar kullanmanız, erişim ve etkileşimlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Tanıtımlarınızda kısa videolardan yararlanmanız, reklamlar için de daha etkili olacaktır. Kampanya videolarınızda çok uzun içerikler hazırlamamanız gerekmekte. Bu sebeple de 15 saniye ile 1 dakika arasında kısa videolar hazırlayarak, kampanyalarınızı tanıtıabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar, markalara farklı reklam modelleri sunmaktalar. Kampanya tanıtımlarında bu reklam modellerinden yararlanarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yaparak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşma şansınız olabilir. Sosyal medya reklamları, geri dönüşümlerinizi artırmanız ve marka bilinirliğinizi artırma konusunda da önemli bir rol üstlendiği için günümüzde bu çalışmalardan yararlanmanız, şirketinizin tanıtımını yapmanızı da kolaylaştıracaktır. Milyonlarda kullanıcı, gün içerisinde bu mecraları aktif bir şekilde kullandıkları için, kampanya tanıtımlarınız için sosyal ağ reklamlarından yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Influencer hesaplarla işbirlikleri yapın

Sosyal mecralar, influencer hesaplarla işbirlikleri için de oldukça uygundur. Birkaç yıldır firmalar özellikle Instagram ve Youtube üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla işbirlikleri yaparak kampanyalarınızın tanıtımlarını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, kampanyalarınızı farklı hedef kitlelere ulaştırma konusunda özellikle önemlidir. Influencer’ların kendilerine ait hedef kitleleri bulunur ve bu kitlelere ulaşmak, yeni kapılar açmanıza da yardımcı olabilir. Kampanya içeriklerinizle bu kitleleri satın almaya yönlendirebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi de bu çalışmalarla artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar düzenlemek de etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmada size yardımcı olacaktır. Özellikle yeni başlayan firmalar için takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için çekiliş ve yarışmalar oldukça etkilidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Hediye dağıtımları yapmak ve çekilişler yapmak, hızlı bir şekilde takipçi kazanmak için önemli olsa da bu çekilişlerin aralığının iyi ayarlanması gerekir. Sürekli çekiliş yapmak, kullanıcıları buna alıştıracağı için hem marka hem de ürün değerinin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de belli dönemlerde bu çekilişlleri yapmanız ve aralıkları iyi belirlemeniz, alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan