fbpx

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle düzenleyenceğiniz kampanyaları veya sunduğunuz fırsatları farklı kitlelere ulaştırmak için sosyal ağlar önemli bir araç olmakta. Doğru kampanya stratejilerini oluşturmanın yanı sıra doğru mecralarda bu çalışmaları yapmanız alacağınız sonuçları ve geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Kampanya hedeflerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde tanıtım çalışmaları yapmaya başlamanda önce kampanya hedeflerinizi belirlemelisiniz. Herbir kampanyadan farklı bir geri dönüşüm hedefleyebilirsiniz. Her kampanyanın birincil ve sonrasında da ikincil önceliklerini tanımlamalısınız. Takipçi kazanma, marka ya da ürün tanıtımı yapma, web siteye trafik çekmek, yenmi kitlelere ulaşma, ürün satışına yönelme gibi farklı hedefler doğrultusunda kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde kampanya tanıtımları yaparken hangi metrikleri ölçümleyeceğiniz de önemlidir. Farklı hedefler için farklı metrikleri ölçümlemeniz gerekir. Kampanya erişim sayıları, etkileşimler, web site yönlendirme trafiği, geri dönüşümler, tıklama oranları, uygulama indirme sayıları gibi farklı metrikler üzerinde ölçümlemeler yaparak, kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini de görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Kampanya ile ilgili görsellerinizi hazırlayın

Sosyal mecralar, görsel odaklı platformlardır ve bu sebeple de kampanyalarınızı tanıtmak için görsellerin gücünden yararlanmalısınız. Farklı kampanyalar için farklı görseller hazırlayabileceğiniz gibi, bir kampanyanın tanıtımı için de farklı görseller hazırlayabilirsiniz. Görsellerde çeşitlilik sağlamanız, aynı kampanyayı farklı zamanlarda ya da farklı kitlelere yönelik olarak paylaşmanızı sağlar. Farklı ürünleri gösterebileceğinizi gibi tek bir ürünün özelliklerini gösteren çeşitli görsellerle de kampanya tanıtımlarınızı yapmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Doğru görsel seçimlerini ve tasarımlarını yapmanız, kullanıcıların da ilgisini çekmek için oldukça önemli olduğu için bu süreçte ilgi ve dikkat çekici görseller üzerinde çalışmaya da özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Videolardan yararlanın

Sosyal mecralar görsel ağırlıklı olduğu gibi son yıllarda video içerikler de bu platformlarda sık kullanılan içerik formatları haline geldi. Videolar, görsellere kıyasla daha fazla etkileşim ve erişim sağladığı gibi kullanıcıların da daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu sebeple de kampanya tanıtımlarınızda videolar kullanmanız, erişim ve etkileşimlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Tanıtımlarınızda kısa videolardan yararlanmanız, reklamlar için de daha etkili olacaktır. Kampanya videolarınızda çok uzun içerikler hazırlamamanız gerekmekte. Bu sebeple de 15 saniye ile 1 dakika arasında kısa videolar hazırlayarak, kampanyalarınızı tanıtıabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar, markalara farklı reklam modelleri sunmaktalar. Kampanya tanıtımlarında bu reklam modellerinden yararlanarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yaparak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşma şansınız olabilir. Sosyal medya reklamları, geri dönüşümlerinizi artırmanız ve marka bilinirliğinizi artırma konusunda da önemli bir rol üstlendiği için günümüzde bu çalışmalardan yararlanmanız, şirketinizin tanıtımını yapmanızı da kolaylaştıracaktır. Milyonlarda kullanıcı, gün içerisinde bu mecraları aktif bir şekilde kullandıkları için, kampanya tanıtımlarınız için sosyal ağ reklamlarından yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Influencer hesaplarla işbirlikleri yapın

Sosyal mecralar, influencer hesaplarla işbirlikleri için de oldukça uygundur. Birkaç yıldır firmalar özellikle Instagram ve Youtube üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla işbirlikleri yaparak kampanyalarınızın tanıtımlarını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, kampanyalarınızı farklı hedef kitlelere ulaştırma konusunda özellikle önemlidir. Influencer’ların kendilerine ait hedef kitleleri bulunur ve bu kitlelere ulaşmak, yeni kapılar açmanıza da yardımcı olabilir. Kampanya içeriklerinizle bu kitleleri satın almaya yönlendirebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi de bu çalışmalarla artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar düzenlemek de etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmada size yardımcı olacaktır. Özellikle yeni başlayan firmalar için takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için çekiliş ve yarışmalar oldukça etkilidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Hediye dağıtımları yapmak ve çekilişler yapmak, hızlı bir şekilde takipçi kazanmak için önemli olsa da bu çekilişlerin aralığının iyi ayarlanması gerekir. Sürekli çekiliş yapmak, kullanıcıları buna alıştıracağı için hem marka hem de ürün değerinin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de belli dönemlerde bu çekilişlleri yapmanız ve aralıkları iyi belirlemeniz, alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan