
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle düzenleyenceğiniz kampanyaları veya sunduğunuz fırsatları farklı kitlelere ulaştırmak için sosyal ağlar önemli bir araç olmakta. Doğru kampanya stratejilerini oluşturmanın yanı sıra doğru mecralarda bu çalışmaları yapmanız alacağınız sonuçları ve geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.
İlgili rehber: Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Kampanya hedeflerinizi belirleyin
Sosyal mecralar üzerinde tanıtım çalışmaları yapmaya başlamanda önce kampanya hedeflerinizi belirlemelisiniz. Herbir kampanyadan farklı bir geri dönüşüm hedefleyebilirsiniz. Her kampanyanın birincil ve sonrasında da ikincil önceliklerini tanımlamalısınız. Takipçi kazanma, marka ya da ürün tanıtımı yapma, web siteye trafik çekmek, yenmi kitlelere ulaşma, ürün satışına yönelme gibi farklı hedefler doğrultusunda kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.
Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin
Sosyal mecralar üzerinde kampanya tanıtımları yaparken hangi metrikleri ölçümleyeceğiniz de önemlidir. Farklı hedefler için farklı metrikleri ölçümlemeniz gerekir. Kampanya erişim sayıları, etkileşimler, web site yönlendirme trafiği, geri dönüşümler, tıklama oranları, uygulama indirme sayıları gibi farklı metrikler üzerinde ölçümlemeler yaparak, kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini de görebilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Kampanya ile ilgili görsellerinizi hazırlayın
Sosyal mecralar, görsel odaklı platformlardır ve bu sebeple de kampanyalarınızı tanıtmak için görsellerin gücünden yararlanmalısınız. Farklı kampanyalar için farklı görseller hazırlayabileceğiniz gibi, bir kampanyanın tanıtımı için de farklı görseller hazırlayabilirsiniz. Görsellerde çeşitlilik sağlamanız, aynı kampanyayı farklı zamanlarda ya da farklı kitlelere yönelik olarak paylaşmanızı sağlar. Farklı ürünleri gösterebileceğinizi gibi tek bir ürünün özelliklerini gösteren çeşitli görsellerle de kampanya tanıtımlarınızı yapmayı deneyebilirsiniz.
İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları
Doğru görsel seçimlerini ve tasarımlarını yapmanız, kullanıcıların da ilgisini çekmek için oldukça önemli olduğu için bu süreçte ilgi ve dikkat çekici görseller üzerinde çalışmaya da özen göstermelisiniz.
İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020
Videolardan yararlanın
Sosyal mecralar görsel ağırlıklı olduğu gibi son yıllarda video içerikler de bu platformlarda sık kullanılan içerik formatları haline geldi. Videolar, görsellere kıyasla daha fazla etkileşim ve erişim sağladığı gibi kullanıcıların da daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu sebeple de kampanya tanıtımlarınızda videolar kullanmanız, erişim ve etkileşimlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olur.
İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
Tanıtımlarınızda kısa videolardan yararlanmanız, reklamlar için de daha etkili olacaktır. Kampanya videolarınızda çok uzun içerikler hazırlamamanız gerekmekte. Bu sebeple de 15 saniye ile 1 dakika arasında kısa videolar hazırlayarak, kampanyalarınızı tanıtıabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları
Reklamlardan yararlanın
Sosyal mecralar, markalara farklı reklam modelleri sunmaktalar. Kampanya tanıtımlarında bu reklam modellerinden yararlanarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yaparak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşma şansınız olabilir. Sosyal medya reklamları, geri dönüşümlerinizi artırmanız ve marka bilinirliğinizi artırma konusunda da önemli bir rol üstlendiği için günümüzde bu çalışmalardan yararlanmanız, şirketinizin tanıtımını yapmanızı da kolaylaştıracaktır. Milyonlarda kullanıcı, gün içerisinde bu mecraları aktif bir şekilde kullandıkları için, kampanya tanıtımlarınız için sosyal ağ reklamlarından yararlanmalısınız.
İlgili rehber: Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Influencer hesaplarla işbirlikleri yapın
Sosyal mecralar, influencer hesaplarla işbirlikleri için de oldukça uygundur. Birkaç yıldır firmalar özellikle Instagram ve Youtube üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla işbirlikleri yaparak kampanyalarınızın tanıtımlarını yapabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, kampanyalarınızı farklı hedef kitlelere ulaştırma konusunda özellikle önemlidir. Influencer’ların kendilerine ait hedef kitleleri bulunur ve bu kitlelere ulaşmak, yeni kapılar açmanıza da yardımcı olabilir. Kampanya içeriklerinizle bu kitleleri satın almaya yönlendirebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi de bu çalışmalarla artırabilirsiniz.
Çekiliş ve yarışmalar yapın
Sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar düzenlemek de etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmada size yardımcı olacaktır. Özellikle yeni başlayan firmalar için takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için çekiliş ve yarışmalar oldukça etkilidir.
İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
Hediye dağıtımları yapmak ve çekilişler yapmak, hızlı bir şekilde takipçi kazanmak için önemli olsa da bu çekilişlerin aralığının iyi ayarlanması gerekir. Sürekli çekiliş yapmak, kullanıcıları buna alıştıracağı için hem marka hem de ürün değerinin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de belli dönemlerde bu çekilişlleri yapmanız ve aralıkları iyi belirlemeniz, alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.
İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler