Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle düzenleyenceğiniz kampanyaları veya sunduğunuz fırsatları farklı kitlelere ulaştırmak için sosyal ağlar önemli bir araç olmakta. Doğru kampanya stratejilerini oluşturmanın yanı sıra doğru mecralarda bu çalışmaları yapmanız alacağınız sonuçları ve geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Kampanya hedeflerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde tanıtım çalışmaları yapmaya başlamanda önce kampanya hedeflerinizi belirlemelisiniz. Herbir kampanyadan farklı bir geri dönüşüm hedefleyebilirsiniz. Her kampanyanın birincil ve sonrasında da ikincil önceliklerini tanımlamalısınız. Takipçi kazanma, marka ya da ürün tanıtımı yapma, web siteye trafik çekmek, yenmi kitlelere ulaşma, ürün satışına yönelme gibi farklı hedefler doğrultusunda kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde kampanya tanıtımları yaparken hangi metrikleri ölçümleyeceğiniz de önemlidir. Farklı hedefler için farklı metrikleri ölçümlemeniz gerekir. Kampanya erişim sayıları, etkileşimler, web site yönlendirme trafiği, geri dönüşümler, tıklama oranları, uygulama indirme sayıları gibi farklı metrikler üzerinde ölçümlemeler yaparak, kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini de görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Kampanya ile ilgili görsellerinizi hazırlayın

Sosyal mecralar, görsel odaklı platformlardır ve bu sebeple de kampanyalarınızı tanıtmak için görsellerin gücünden yararlanmalısınız. Farklı kampanyalar için farklı görseller hazırlayabileceğiniz gibi, bir kampanyanın tanıtımı için de farklı görseller hazırlayabilirsiniz. Görsellerde çeşitlilik sağlamanız, aynı kampanyayı farklı zamanlarda ya da farklı kitlelere yönelik olarak paylaşmanızı sağlar. Farklı ürünleri gösterebileceğinizi gibi tek bir ürünün özelliklerini gösteren çeşitli görsellerle de kampanya tanıtımlarınızı yapmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Doğru görsel seçimlerini ve tasarımlarını yapmanız, kullanıcıların da ilgisini çekmek için oldukça önemli olduğu için bu süreçte ilgi ve dikkat çekici görseller üzerinde çalışmaya da özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Videolardan yararlanın

Sosyal mecralar görsel ağırlıklı olduğu gibi son yıllarda video içerikler de bu platformlarda sık kullanılan içerik formatları haline geldi. Videolar, görsellere kıyasla daha fazla etkileşim ve erişim sağladığı gibi kullanıcıların da daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu sebeple de kampanya tanıtımlarınızda videolar kullanmanız, erişim ve etkileşimlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Tanıtımlarınızda kısa videolardan yararlanmanız, reklamlar için de daha etkili olacaktır. Kampanya videolarınızda çok uzun içerikler hazırlamamanız gerekmekte. Bu sebeple de 15 saniye ile 1 dakika arasında kısa videolar hazırlayarak, kampanyalarınızı tanıtıabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar, markalara farklı reklam modelleri sunmaktalar. Kampanya tanıtımlarında bu reklam modellerinden yararlanarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yaparak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşma şansınız olabilir. Sosyal medya reklamları, geri dönüşümlerinizi artırmanız ve marka bilinirliğinizi artırma konusunda da önemli bir rol üstlendiği için günümüzde bu çalışmalardan yararlanmanız, şirketinizin tanıtımını yapmanızı da kolaylaştıracaktır. Milyonlarda kullanıcı, gün içerisinde bu mecraları aktif bir şekilde kullandıkları için, kampanya tanıtımlarınız için sosyal ağ reklamlarından yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Influencer hesaplarla işbirlikleri yapın

Sosyal mecralar, influencer hesaplarla işbirlikleri için de oldukça uygundur. Birkaç yıldır firmalar özellikle Instagram ve Youtube üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla işbirlikleri yaparak kampanyalarınızın tanıtımlarını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, kampanyalarınızı farklı hedef kitlelere ulaştırma konusunda özellikle önemlidir. Influencer’ların kendilerine ait hedef kitleleri bulunur ve bu kitlelere ulaşmak, yeni kapılar açmanıza da yardımcı olabilir. Kampanya içeriklerinizle bu kitleleri satın almaya yönlendirebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi de bu çalışmalarla artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar düzenlemek de etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmada size yardımcı olacaktır. Özellikle yeni başlayan firmalar için takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için çekiliş ve yarışmalar oldukça etkilidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Hediye dağıtımları yapmak ve çekilişler yapmak, hızlı bir şekilde takipçi kazanmak için önemli olsa da bu çekilişlerin aralığının iyi ayarlanması gerekir. Sürekli çekiliş yapmak, kullanıcıları buna alıştıracağı için hem marka hem de ürün değerinin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de belli dönemlerde bu çekilişlleri yapmanız ve aralıkları iyi belirlemeniz, alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan