Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle düzenleyenceğiniz kampanyaları veya sunduğunuz fırsatları farklı kitlelere ulaştırmak için sosyal ağlar önemli bir araç olmakta. Doğru kampanya stratejilerini oluşturmanın yanı sıra doğru mecralarda bu çalışmaları yapmanız alacağınız sonuçları ve geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Kampanya hedeflerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde tanıtım çalışmaları yapmaya başlamanda önce kampanya hedeflerinizi belirlemelisiniz. Herbir kampanyadan farklı bir geri dönüşüm hedefleyebilirsiniz. Her kampanyanın birincil ve sonrasında da ikincil önceliklerini tanımlamalısınız. Takipçi kazanma, marka ya da ürün tanıtımı yapma, web siteye trafik çekmek, yenmi kitlelere ulaşma, ürün satışına yönelme gibi farklı hedefler doğrultusunda kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde kampanya tanıtımları yaparken hangi metrikleri ölçümleyeceğiniz de önemlidir. Farklı hedefler için farklı metrikleri ölçümlemeniz gerekir. Kampanya erişim sayıları, etkileşimler, web site yönlendirme trafiği, geri dönüşümler, tıklama oranları, uygulama indirme sayıları gibi farklı metrikler üzerinde ölçümlemeler yaparak, kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini de görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Kampanya ile ilgili görsellerinizi hazırlayın

Sosyal mecralar, görsel odaklı platformlardır ve bu sebeple de kampanyalarınızı tanıtmak için görsellerin gücünden yararlanmalısınız. Farklı kampanyalar için farklı görseller hazırlayabileceğiniz gibi, bir kampanyanın tanıtımı için de farklı görseller hazırlayabilirsiniz. Görsellerde çeşitlilik sağlamanız, aynı kampanyayı farklı zamanlarda ya da farklı kitlelere yönelik olarak paylaşmanızı sağlar. Farklı ürünleri gösterebileceğinizi gibi tek bir ürünün özelliklerini gösteren çeşitli görsellerle de kampanya tanıtımlarınızı yapmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Doğru görsel seçimlerini ve tasarımlarını yapmanız, kullanıcıların da ilgisini çekmek için oldukça önemli olduğu için bu süreçte ilgi ve dikkat çekici görseller üzerinde çalışmaya da özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Videolardan yararlanın

Sosyal mecralar görsel ağırlıklı olduğu gibi son yıllarda video içerikler de bu platformlarda sık kullanılan içerik formatları haline geldi. Videolar, görsellere kıyasla daha fazla etkileşim ve erişim sağladığı gibi kullanıcıların da daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu sebeple de kampanya tanıtımlarınızda videolar kullanmanız, erişim ve etkileşimlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Tanıtımlarınızda kısa videolardan yararlanmanız, reklamlar için de daha etkili olacaktır. Kampanya videolarınızda çok uzun içerikler hazırlamamanız gerekmekte. Bu sebeple de 15 saniye ile 1 dakika arasında kısa videolar hazırlayarak, kampanyalarınızı tanıtıabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar, markalara farklı reklam modelleri sunmaktalar. Kampanya tanıtımlarında bu reklam modellerinden yararlanarak ürün ve fırsat tanıtımlarınızı yaparak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşma şansınız olabilir. Sosyal medya reklamları, geri dönüşümlerinizi artırmanız ve marka bilinirliğinizi artırma konusunda da önemli bir rol üstlendiği için günümüzde bu çalışmalardan yararlanmanız, şirketinizin tanıtımını yapmanızı da kolaylaştıracaktır. Milyonlarda kullanıcı, gün içerisinde bu mecraları aktif bir şekilde kullandıkları için, kampanya tanıtımlarınız için sosyal ağ reklamlarından yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Influencer hesaplarla işbirlikleri yapın

Sosyal mecralar, influencer hesaplarla işbirlikleri için de oldukça uygundur. Birkaç yıldır firmalar özellikle Instagram ve Youtube üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla işbirlikleri yaparak kampanyalarınızın tanıtımlarını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, kampanyalarınızı farklı hedef kitlelere ulaştırma konusunda özellikle önemlidir. Influencer’ların kendilerine ait hedef kitleleri bulunur ve bu kitlelere ulaşmak, yeni kapılar açmanıza da yardımcı olabilir. Kampanya içeriklerinizle bu kitleleri satın almaya yönlendirebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi de bu çalışmalarla artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar düzenlemek de etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmada size yardımcı olacaktır. Özellikle yeni başlayan firmalar için takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için çekiliş ve yarışmalar oldukça etkilidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Hediye dağıtımları yapmak ve çekilişler yapmak, hızlı bir şekilde takipçi kazanmak için önemli olsa da bu çekilişlerin aralığının iyi ayarlanması gerekir. Sürekli çekiliş yapmak, kullanıcıları buna alıştıracağı için hem marka hem de ürün değerinin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de belli dönemlerde bu çekilişlleri yapmanız ve aralıkları iyi belirlemeniz, alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin