Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal kanıt oldukça yararlı bir araçtır.

Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtın ne olduğunu ve neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde anlatmış; dünkü yazımızda da e-ticaret siteniz için sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinize dair ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da dünkü rehberimize kaldığımız yerden devam edeceğiz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Influencer marketing’den yararlanın

Influencer marketing’i özetleyecek olursak, belli kitleler tarafından bilinen ve takip edilen, ünlü kişiler veya fenomenler olarak adlandırabileceğimiz kişilerin markanız için ücretli içerik üretmeleridir. Kitleleri etkileyebilecek ve kitlelerin değer verdiği kişilerle içerik çalışmaları yapmak, sosyal kanıt için oldukça önemli bir çalışma olacaktır.

Birkaç yıl önce Twitter fenomenleriyle çalışan firmalar artık Instagram’ın popülerliğinin artmasıyla beraber bu mecradaki bilinen kişilerle çalışmaya başladılar. Markanızla ilgili olabilecek kişileri belirleyerek, bu kişilerle markanız ya da ürünlerinizle ilgili içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinInstagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Marka elçileri yaratın

Belli alanlardaki uzmanlar ve bilinen kişiler, belli firmalarla ortak çalışmaktadırlar. Bu kişiler hem günlük hayatlarında hem de profesyonel hayatlarında belli markalara bağlıdırlar ve belli kitleleri fikirleriyle etkileyecek kişilerdir. Bu kişiler markanızın elçisi olabilir ve böylelikle kendi takipçilerine sizinle ilgili paylaşımlar yapabilir, markanızı tanıtabilir ve neden markanızı tercih ettiklerini anlatabilirler.

Influencer marketing’den farklı olarak bu kişiler, birkaç seferlik içerik çalışmaları yapmak yerine, sizin markanızla özdeşleşen kişilerdir ve uzun soluklu çalışmalar yapmanıza olanak tanır. Markanızı yansıtacak farklı kişilerle bu tür çalışmalar yapmak, geniş kitlelere markanızı ulaştırmanıza olanak tanır.

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün yorumlarından farklı olarak, müşterilerinizin sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da sitenizin belli bir bölümünde yer verebilirsiniz. Özellikle ana sayfa üzerinde müşterilerinizden gelen yorumları kullanarak, müşterilerinizin sizin ve ürünlerinizle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu gösterebilirsiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları kullanmaya özen göstermelisiniz. Sahte yorumları diğer kullanıcılar fark edeceklerdir. Bu yorumları kullanmadan önce, yorum yapan kişilerle iletişime geçerek onlardan izin de almayı unutmamalısınız.

Facebook reklamlarıyla, sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarına ulaşın

Limitli bir reklam bütçeniz varsa, Facebook reklamlarında sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarını hedefleyebilirsiniz. Bu reklam hedeflemesini seçtiğinizde, Facebook reklamları bu kişilere gösterirken, otomatik olarak sizin sayfanızı beğenmiş olan arkadaşlarını da gösterir. Böylelikle kendi çevrelerindeki kişilerin de bu sayfayı beğendiği görmeleri, sayfaya olan yaklaşımlarını olumlu yönde değiştirir.

Reklam metinlerinizde sosyal kanıt içeriklerinizi kullanın

Sosyal mecralar için reklam metinleri oluşturuken, sosyal kanıt ifadelerini reklam metinlerinizde kullanabilirsiniz. Reklam metninizde, aldığınız ödüllerden, takipçi ya da üye sayınızdan veya bir uzmanın sizinle ilgili yaptığı yorumdan faydalanabilirsiniz. Böylelikle bir veri paylaşmış olursunuz ve bu veri de başka kişilerin markanızla ilgili düşüncelerini yansıtmış olur.

sosyal kanıt facebook reklami

Yukarıdaki örnekte, online eğitim platformu Skillshare’in Facebook reklamında “2 milyondan fazla öğrenci” ifadesi sosyal kanıta bir örnektir. Burada 2 milyon kişinin bu hizmetlerden yararlandığının belirtilmesi, derslerin içeriği ve değeri hakkında hedef kitleye bazı bilgiler vermektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin