Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

5 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal kanıt oldukça yararlı bir araçtır.

Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtın ne olduğunu ve neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde anlatmış; dünkü yazımızda da e-ticaret siteniz için sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinize dair ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da dünkü rehberimize kaldığımız yerden devam edeceğiz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Influencer marketing’den yararlanın

Influencer marketing’i özetleyecek olursak, belli kitleler tarafından bilinen ve takip edilen, ünlü kişiler veya fenomenler olarak adlandırabileceğimiz kişilerin markanız için ücretli içerik üretmeleridir. Kitleleri etkileyebilecek ve kitlelerin değer verdiği kişilerle içerik çalışmaları yapmak, sosyal kanıt için oldukça önemli bir çalışma olacaktır.

Birkaç yıl önce Twitter fenomenleriyle çalışan firmalar artık Instagram’ın popülerliğinin artmasıyla beraber bu mecradaki bilinen kişilerle çalışmaya başladılar. Markanızla ilgili olabilecek kişileri belirleyerek, bu kişilerle markanız ya da ürünlerinizle ilgili içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinInstagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Marka elçileri yaratın

Belli alanlardaki uzmanlar ve bilinen kişiler, belli firmalarla ortak çalışmaktadırlar. Bu kişiler hem günlük hayatlarında hem de profesyonel hayatlarında belli markalara bağlıdırlar ve belli kitleleri fikirleriyle etkileyecek kişilerdir. Bu kişiler markanızın elçisi olabilir ve böylelikle kendi takipçilerine sizinle ilgili paylaşımlar yapabilir, markanızı tanıtabilir ve neden markanızı tercih ettiklerini anlatabilirler.

Influencer marketing’den farklı olarak bu kişiler, birkaç seferlik içerik çalışmaları yapmak yerine, sizin markanızla özdeşleşen kişilerdir ve uzun soluklu çalışmalar yapmanıza olanak tanır. Markanızı yansıtacak farklı kişilerle bu tür çalışmalar yapmak, geniş kitlelere markanızı ulaştırmanıza olanak tanır.

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün yorumlarından farklı olarak, müşterilerinizin sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da sitenizin belli bir bölümünde yer verebilirsiniz. Özellikle ana sayfa üzerinde müşterilerinizden gelen yorumları kullanarak, müşterilerinizin sizin ve ürünlerinizle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu gösterebilirsiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları kullanmaya özen göstermelisiniz. Sahte yorumları diğer kullanıcılar fark edeceklerdir. Bu yorumları kullanmadan önce, yorum yapan kişilerle iletişime geçerek onlardan izin de almayı unutmamalısınız.

Facebook reklamlarıyla, sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarına ulaşın

Limitli bir reklam bütçeniz varsa, Facebook reklamlarında sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarını hedefleyebilirsiniz. Bu reklam hedeflemesini seçtiğinizde, Facebook reklamları bu kişilere gösterirken, otomatik olarak sizin sayfanızı beğenmiş olan arkadaşlarını da gösterir. Böylelikle kendi çevrelerindeki kişilerin de bu sayfayı beğendiği görmeleri, sayfaya olan yaklaşımlarını olumlu yönde değiştirir.

Reklam metinlerinizde sosyal kanıt içeriklerinizi kullanın

Sosyal mecralar için reklam metinleri oluşturuken, sosyal kanıt ifadelerini reklam metinlerinizde kullanabilirsiniz. Reklam metninizde, aldığınız ödüllerden, takipçi ya da üye sayınızdan veya bir uzmanın sizinle ilgili yaptığı yorumdan faydalanabilirsiniz. Böylelikle bir veri paylaşmış olursunuz ve bu veri de başka kişilerin markanızla ilgili düşüncelerini yansıtmış olur.

sosyal kanıt facebook reklami

Yukarıdaki örnekte, online eğitim platformu Skillshare’in Facebook reklamında “2 milyondan fazla öğrenci” ifadesi sosyal kanıta bir örnektir. Burada 2 milyon kişinin bu hizmetlerden yararlandığının belirtilmesi, derslerin içeriği ve değeri hakkında hedef kitleye bazı bilgiler vermektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan