fbpx

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

5 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal kanıt oldukça yararlı bir araçtır.

Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtın ne olduğunu ve neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde anlatmış; dünkü yazımızda da e-ticaret siteniz için sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinize dair ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da dünkü rehberimize kaldığımız yerden devam edeceğiz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Influencer marketing’den yararlanın

Influencer marketing’i özetleyecek olursak, belli kitleler tarafından bilinen ve takip edilen, ünlü kişiler veya fenomenler olarak adlandırabileceğimiz kişilerin markanız için ücretli içerik üretmeleridir. Kitleleri etkileyebilecek ve kitlelerin değer verdiği kişilerle içerik çalışmaları yapmak, sosyal kanıt için oldukça önemli bir çalışma olacaktır.

Birkaç yıl önce Twitter fenomenleriyle çalışan firmalar artık Instagram’ın popülerliğinin artmasıyla beraber bu mecradaki bilinen kişilerle çalışmaya başladılar. Markanızla ilgili olabilecek kişileri belirleyerek, bu kişilerle markanız ya da ürünlerinizle ilgili içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinInstagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Marka elçileri yaratın

Belli alanlardaki uzmanlar ve bilinen kişiler, belli firmalarla ortak çalışmaktadırlar. Bu kişiler hem günlük hayatlarında hem de profesyonel hayatlarında belli markalara bağlıdırlar ve belli kitleleri fikirleriyle etkileyecek kişilerdir. Bu kişiler markanızın elçisi olabilir ve böylelikle kendi takipçilerine sizinle ilgili paylaşımlar yapabilir, markanızı tanıtabilir ve neden markanızı tercih ettiklerini anlatabilirler.

Influencer marketing’den farklı olarak bu kişiler, birkaç seferlik içerik çalışmaları yapmak yerine, sizin markanızla özdeşleşen kişilerdir ve uzun soluklu çalışmalar yapmanıza olanak tanır. Markanızı yansıtacak farklı kişilerle bu tür çalışmalar yapmak, geniş kitlelere markanızı ulaştırmanıza olanak tanır.

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün yorumlarından farklı olarak, müşterilerinizin sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da sitenizin belli bir bölümünde yer verebilirsiniz. Özellikle ana sayfa üzerinde müşterilerinizden gelen yorumları kullanarak, müşterilerinizin sizin ve ürünlerinizle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu gösterebilirsiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları kullanmaya özen göstermelisiniz. Sahte yorumları diğer kullanıcılar fark edeceklerdir. Bu yorumları kullanmadan önce, yorum yapan kişilerle iletişime geçerek onlardan izin de almayı unutmamalısınız.

Facebook reklamlarıyla, sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarına ulaşın

Limitli bir reklam bütçeniz varsa, Facebook reklamlarında sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarını hedefleyebilirsiniz. Bu reklam hedeflemesini seçtiğinizde, Facebook reklamları bu kişilere gösterirken, otomatik olarak sizin sayfanızı beğenmiş olan arkadaşlarını da gösterir. Böylelikle kendi çevrelerindeki kişilerin de bu sayfayı beğendiği görmeleri, sayfaya olan yaklaşımlarını olumlu yönde değiştirir.

Reklam metinlerinizde sosyal kanıt içeriklerinizi kullanın

Sosyal mecralar için reklam metinleri oluşturuken, sosyal kanıt ifadelerini reklam metinlerinizde kullanabilirsiniz. Reklam metninizde, aldığınız ödüllerden, takipçi ya da üye sayınızdan veya bir uzmanın sizinle ilgili yaptığı yorumdan faydalanabilirsiniz. Böylelikle bir veri paylaşmış olursunuz ve bu veri de başka kişilerin markanızla ilgili düşüncelerini yansıtmış olur.

sosyal kanıt facebook reklami

Yukarıdaki örnekte, online eğitim platformu Skillshare’in Facebook reklamında “2 milyondan fazla öğrenci” ifadesi sosyal kanıta bir örnektir. Burada 2 milyon kişinin bu hizmetlerden yararlandığının belirtilmesi, derslerin içeriği ve değeri hakkında hedef kitleye bazı bilgiler vermektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan