Blog

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal kanıt oldukça yararlı bir araçtır.

Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtın ne olduğunu ve neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde anlatmış; dünkü yazımızda da e-ticaret siteniz için sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinize dair ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da dünkü rehberimize kaldığımız yerden devam edeceğiz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Influencer marketing’den yararlanın

Influencer marketing’i özetleyecek olursak, belli kitleler tarafından bilinen ve takip edilen, ünlü kişiler veya fenomenler olarak adlandırabileceğimiz kişilerin markanız için ücretli içerik üretmeleridir. Kitleleri etkileyebilecek ve kitlelerin değer verdiği kişilerle içerik çalışmaları yapmak, sosyal kanıt için oldukça önemli bir çalışma olacaktır.

Birkaç yıl önce Twitter fenomenleriyle çalışan firmalar artık Instagram’ın popülerliğinin artmasıyla beraber bu mecradaki bilinen kişilerle çalışmaya başladılar. Markanızla ilgili olabilecek kişileri belirleyerek, bu kişilerle markanız ya da ürünlerinizle ilgili içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinInstagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Marka elçileri yaratın

Belli alanlardaki uzmanlar ve bilinen kişiler, belli firmalarla ortak çalışmaktadırlar. Bu kişiler hem günlük hayatlarında hem de profesyonel hayatlarında belli markalara bağlıdırlar ve belli kitleleri fikirleriyle etkileyecek kişilerdir. Bu kişiler markanızın elçisi olabilir ve böylelikle kendi takipçilerine sizinle ilgili paylaşımlar yapabilir, markanızı tanıtabilir ve neden markanızı tercih ettiklerini anlatabilirler.

Influencer marketing’den farklı olarak bu kişiler, birkaç seferlik içerik çalışmaları yapmak yerine, sizin markanızla özdeşleşen kişilerdir ve uzun soluklu çalışmalar yapmanıza olanak tanır. Markanızı yansıtacak farklı kişilerle bu tür çalışmalar yapmak, geniş kitlelere markanızı ulaştırmanıza olanak tanır.

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün yorumlarından farklı olarak, müşterilerinizin sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da sitenizin belli bir bölümünde yer verebilirsiniz. Özellikle ana sayfa üzerinde müşterilerinizden gelen yorumları kullanarak, müşterilerinizin sizin ve ürünlerinizle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu gösterebilirsiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları kullanmaya özen göstermelisiniz. Sahte yorumları diğer kullanıcılar fark edeceklerdir. Bu yorumları kullanmadan önce, yorum yapan kişilerle iletişime geçerek onlardan izin de almayı unutmamalısınız.

Facebook reklamlarıyla, sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarına ulaşın

Limitli bir reklam bütçeniz varsa, Facebook reklamlarında sayfanızı beğenen arkadaşlarınızın arkadaşlarını hedefleyebilirsiniz. Bu reklam hedeflemesini seçtiğinizde, Facebook reklamları bu kişilere gösterirken, otomatik olarak sizin sayfanızı beğenmiş olan arkadaşlarını da gösterir. Böylelikle kendi çevrelerindeki kişilerin de bu sayfayı beğendiği görmeleri, sayfaya olan yaklaşımlarını olumlu yönde değiştirir.

Reklam metinlerinizde sosyal kanıt içeriklerinizi kullanın

Sosyal mecralar için reklam metinleri oluşturuken, sosyal kanıt ifadelerini reklam metinlerinizde kullanabilirsiniz. Reklam metninizde, aldığınız ödüllerden, takipçi ya da üye sayınızdan veya bir uzmanın sizinle ilgili yaptığı yorumdan faydalanabilirsiniz. Böylelikle bir veri paylaşmış olursunuz ve bu veri de başka kişilerin markanızla ilgili düşüncelerini yansıtmış olur.

sosyal kanıt facebook reklami

Yukarıdaki örnekte, online eğitim platformu Skillshare’in Facebook reklamında “2 milyondan fazla öğrenci” ifadesi sosyal kanıta bir örnektir. Burada 2 milyon kişinin bu hizmetlerden yararlandığının belirtilmesi, derslerin içeriği ve değeri hakkında hedef kitleye bazı bilgiler vermektedir.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!