fbpx

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış açısını etkiler ve bu yaklaşımı pazarlama çalışmalarında kullanmak, hedef kitleyi büyütme, marka imajı yaratma ve tüketicileri belli bir kanala yönlendirmek için oldukça faydalıdır.

Dünkü yazımızda sosyal kanıtı daha detaylı bir şekilde ele almış ve farklı sosyal kanıt türlerinden ve neden önemli olduğundan bahsetmiştik. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bu rehber serimizde de sosyal kanıtı kendi şirketiniz için nasıl kullanabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sektördeki uzman kişileri davet edin

Sosyal mecralar üzerinden hem etkileşim yaratmak hem de marka algısı yaratmak için, sektördeki uzman kişileri davet edebilir; bu kişilerle sosyal hesaplarınız üzerinde röportaj ya da canlı yayınlar gerçekleştirerek belli konular üzerinde konuşmalar yapabilirsiniz.

Sektördeki önemli ve uzman kişilerin belli konular üzerinde yorumlar yapması, görüşlerini dile getirmesi ve takipçilerle etkileşime geçmesi, markanıza olan yaklaşımı etkileyecektir ve olumlu bir yönde imaj yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Canlı yayınların yanı sıra, bu uzman kişilerin görüşlerinin ve fikirlerinin yer aldığı Instagram Hikayeleri, sosyal medya gönderileri oluşturarak, bu içerikleri seriler halinde paylaşabilirsiniz.

Birden fazla uzman ile bir araya gelin

Sosyal mecralar, toplu bir şekilde içerik oluşturmak ve tartışma ortamı yaratmak için idealdir. Sektördeki diğer uzman kişilerle iletişime geçerek, kendi hesaplarınız üzerinden bir konu hakkında etkinlik başlatabilirsiniz. Bir konu belirleyip, belli bir hashtag kullanarak, bu konu hakkında sektördeki diğer uzman kişilerin görüşlerini sorabilir ve takipçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

twitter sosyal kanit

Yapılan bu konuşmaları, daha sonra bir blog içeriğinde toplayarak, konuşmayı kaçırmış olabilecek takipçileriniz için yeniden paylaşabilirsiniz.

Hakkınızda konuşanlara teşekkür edin

Sosyal mecralar üzerinde sizin hakkınızda konuşan ve sizi etiketleyen kişilere de teşekkürlerinizi iletmeyi unutmamalısınız. Bu hem minnettarlık duygusunu ortaya koyar, hem de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırır.

Özellikle basında çıkan içeriklerde sizden bahsedildiğinde, bu içeriklere yanıt vermek, sosyal kanıtı takipçilerinize gösterme konusunda size yardımcı olacaktır. Aşağıdaki örnekte, Tesla’nın “Almanya’da arka arkaya iç yıl en iyi araba ödülü” almasına verdiği yanıt görebilirsiniz.

tesla sosyal kanit

Gerçekleştirdiğiniz hedefleri paylaşın

Şirketiniz için belirlediğiniz kilometre taşı olarak nitelendirilebilecek hedeflerinizi gerçekleştirdiğinizde bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu hem başarılarınızı kutlamak için iyi bir yöntemdir hem de takipçilerinize neler başardığınızı göstermiş olursunuz. Örneğin:

  • Sosyal medyada X sayıda takipçiye ulaşma
  • Toplam X sayıda müşteriye ulaşma
  • Mobil uygulamanızın X sayıda indirmeye ulaşması
  • Sitedeki X sayıda aboneye ulaşma

Bu tür kilometre taşlarını paylaşarak, hem başarılarınızı göstermiş olursunuz hem de kitle odaklı sosyal kanıtı takipçilerinize göstermiş olursunuz. Markanızın büyüyor oluşu, bazı şeyleri doğru yaptığınızı göstermiş olur ve bu sayede de yeni hedef kitlelere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Kullanıcıların oluşturdukları içerikleri kullanın

UGC (user generated content), kullanıcıların firmalar için oluşturdukları içerikler de sosyal kanıt için ideal bir araçtır. Kullanıcıların markanızla ilgili içerikler oluşturmaları, sadık müşterilere ulaştığınızın bir kanıtıdır. Tüketiciler sizin ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaptığında, markanıza bir değer katmış olurlar ve siz de bunu kullanabilirsiniz.

Kendi hesabınızda tüketicilerin gönderilerini paylaşabilir ve onları bu paylaşımlarda etiketleyebilirsiniz. Böylelikle hem paylaşımı yapan kişiye bir jest yapmış olursunuz hem de kendi takipçilerinize başka kullanıcıların ürünlerinize olan yaklaşımını göstermiş olabilirsiniz.

Yazı serimizin ilk bölümünü burada tamamlıyoruz. Yarınki yazımızda sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinizle ilgili tavsiyelere devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan