Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

4 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış açısını etkiler ve bu yaklaşımı pazarlama çalışmalarında kullanmak, hedef kitleyi büyütme, marka imajı yaratma ve tüketicileri belli bir kanala yönlendirmek için oldukça faydalıdır.

Dünkü yazımızda sosyal kanıtı daha detaylı bir şekilde ele almış ve farklı sosyal kanıt türlerinden ve neden önemli olduğundan bahsetmiştik. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bu rehber serimizde de sosyal kanıtı kendi şirketiniz için nasıl kullanabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sektördeki uzman kişileri davet edin

Sosyal mecralar üzerinden hem etkileşim yaratmak hem de marka algısı yaratmak için, sektördeki uzman kişileri davet edebilir; bu kişilerle sosyal hesaplarınız üzerinde röportaj ya da canlı yayınlar gerçekleştirerek belli konular üzerinde konuşmalar yapabilirsiniz.

Sektördeki önemli ve uzman kişilerin belli konular üzerinde yorumlar yapması, görüşlerini dile getirmesi ve takipçilerle etkileşime geçmesi, markanıza olan yaklaşımı etkileyecektir ve olumlu bir yönde imaj yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Canlı yayınların yanı sıra, bu uzman kişilerin görüşlerinin ve fikirlerinin yer aldığı Instagram Hikayeleri, sosyal medya gönderileri oluşturarak, bu içerikleri seriler halinde paylaşabilirsiniz.

Birden fazla uzman ile bir araya gelin

Sosyal mecralar, toplu bir şekilde içerik oluşturmak ve tartışma ortamı yaratmak için idealdir. Sektördeki diğer uzman kişilerle iletişime geçerek, kendi hesaplarınız üzerinden bir konu hakkında etkinlik başlatabilirsiniz. Bir konu belirleyip, belli bir hashtag kullanarak, bu konu hakkında sektördeki diğer uzman kişilerin görüşlerini sorabilir ve takipçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

twitter sosyal kanit

Yapılan bu konuşmaları, daha sonra bir blog içeriğinde toplayarak, konuşmayı kaçırmış olabilecek takipçileriniz için yeniden paylaşabilirsiniz.

Hakkınızda konuşanlara teşekkür edin

Sosyal mecralar üzerinde sizin hakkınızda konuşan ve sizi etiketleyen kişilere de teşekkürlerinizi iletmeyi unutmamalısınız. Bu hem minnettarlık duygusunu ortaya koyar, hem de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırır.

Özellikle basında çıkan içeriklerde sizden bahsedildiğinde, bu içeriklere yanıt vermek, sosyal kanıtı takipçilerinize gösterme konusunda size yardımcı olacaktır. Aşağıdaki örnekte, Tesla’nın “Almanya’da arka arkaya iç yıl en iyi araba ödülü” almasına verdiği yanıt görebilirsiniz.

tesla sosyal kanit

Gerçekleştirdiğiniz hedefleri paylaşın

Şirketiniz için belirlediğiniz kilometre taşı olarak nitelendirilebilecek hedeflerinizi gerçekleştirdiğinizde bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu hem başarılarınızı kutlamak için iyi bir yöntemdir hem de takipçilerinize neler başardığınızı göstermiş olursunuz. Örneğin:

  • Sosyal medyada X sayıda takipçiye ulaşma
  • Toplam X sayıda müşteriye ulaşma
  • Mobil uygulamanızın X sayıda indirmeye ulaşması
  • Sitedeki X sayıda aboneye ulaşma

Bu tür kilometre taşlarını paylaşarak, hem başarılarınızı göstermiş olursunuz hem de kitle odaklı sosyal kanıtı takipçilerinize göstermiş olursunuz. Markanızın büyüyor oluşu, bazı şeyleri doğru yaptığınızı göstermiş olur ve bu sayede de yeni hedef kitlelere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Kullanıcıların oluşturdukları içerikleri kullanın

UGC (user generated content), kullanıcıların firmalar için oluşturdukları içerikler de sosyal kanıt için ideal bir araçtır. Kullanıcıların markanızla ilgili içerikler oluşturmaları, sadık müşterilere ulaştığınızın bir kanıtıdır. Tüketiciler sizin ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaptığında, markanıza bir değer katmış olurlar ve siz de bunu kullanabilirsiniz.

Kendi hesabınızda tüketicilerin gönderilerini paylaşabilir ve onları bu paylaşımlarda etiketleyebilirsiniz. Böylelikle hem paylaşımı yapan kişiye bir jest yapmış olursunuz hem de kendi takipçilerinize başka kullanıcıların ürünlerinize olan yaklaşımını göstermiş olabilirsiniz.

Yazı serimizin ilk bölümünü burada tamamlıyoruz. Yarınki yazımızda sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinizle ilgili tavsiyelere devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan