Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış açısını etkiler ve bu yaklaşımı pazarlama çalışmalarında kullanmak, hedef kitleyi büyütme, marka imajı yaratma ve tüketicileri belli bir kanala yönlendirmek için oldukça faydalıdır.

Dünkü yazımızda sosyal kanıtı daha detaylı bir şekilde ele almış ve farklı sosyal kanıt türlerinden ve neden önemli olduğundan bahsetmiştik. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bu rehber serimizde de sosyal kanıtı kendi şirketiniz için nasıl kullanabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sektördeki uzman kişileri davet edin

Sosyal mecralar üzerinden hem etkileşim yaratmak hem de marka algısı yaratmak için, sektördeki uzman kişileri davet edebilir; bu kişilerle sosyal hesaplarınız üzerinde röportaj ya da canlı yayınlar gerçekleştirerek belli konular üzerinde konuşmalar yapabilirsiniz.

Sektördeki önemli ve uzman kişilerin belli konular üzerinde yorumlar yapması, görüşlerini dile getirmesi ve takipçilerle etkileşime geçmesi, markanıza olan yaklaşımı etkileyecektir ve olumlu bir yönde imaj yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Canlı yayınların yanı sıra, bu uzman kişilerin görüşlerinin ve fikirlerinin yer aldığı Instagram Hikayeleri, sosyal medya gönderileri oluşturarak, bu içerikleri seriler halinde paylaşabilirsiniz.

Birden fazla uzman ile bir araya gelin

Sosyal mecralar, toplu bir şekilde içerik oluşturmak ve tartışma ortamı yaratmak için idealdir. Sektördeki diğer uzman kişilerle iletişime geçerek, kendi hesaplarınız üzerinden bir konu hakkında etkinlik başlatabilirsiniz. Bir konu belirleyip, belli bir hashtag kullanarak, bu konu hakkında sektördeki diğer uzman kişilerin görüşlerini sorabilir ve takipçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

twitter sosyal kanit

Yapılan bu konuşmaları, daha sonra bir blog içeriğinde toplayarak, konuşmayı kaçırmış olabilecek takipçileriniz için yeniden paylaşabilirsiniz.

Hakkınızda konuşanlara teşekkür edin

Sosyal mecralar üzerinde sizin hakkınızda konuşan ve sizi etiketleyen kişilere de teşekkürlerinizi iletmeyi unutmamalısınız. Bu hem minnettarlık duygusunu ortaya koyar, hem de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırır.

Özellikle basında çıkan içeriklerde sizden bahsedildiğinde, bu içeriklere yanıt vermek, sosyal kanıtı takipçilerinize gösterme konusunda size yardımcı olacaktır. Aşağıdaki örnekte, Tesla’nın “Almanya’da arka arkaya iç yıl en iyi araba ödülü” almasına verdiği yanıt görebilirsiniz.

tesla sosyal kanit

Gerçekleştirdiğiniz hedefleri paylaşın

Şirketiniz için belirlediğiniz kilometre taşı olarak nitelendirilebilecek hedeflerinizi gerçekleştirdiğinizde bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu hem başarılarınızı kutlamak için iyi bir yöntemdir hem de takipçilerinize neler başardığınızı göstermiş olursunuz. Örneğin:

  • Sosyal medyada X sayıda takipçiye ulaşma
  • Toplam X sayıda müşteriye ulaşma
  • Mobil uygulamanızın X sayıda indirmeye ulaşması
  • Sitedeki X sayıda aboneye ulaşma

Bu tür kilometre taşlarını paylaşarak, hem başarılarınızı göstermiş olursunuz hem de kitle odaklı sosyal kanıtı takipçilerinize göstermiş olursunuz. Markanızın büyüyor oluşu, bazı şeyleri doğru yaptığınızı göstermiş olur ve bu sayede de yeni hedef kitlelere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Kullanıcıların oluşturdukları içerikleri kullanın

UGC (user generated content), kullanıcıların firmalar için oluşturdukları içerikler de sosyal kanıt için ideal bir araçtır. Kullanıcıların markanızla ilgili içerikler oluşturmaları, sadık müşterilere ulaştığınızın bir kanıtıdır. Tüketiciler sizin ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaptığında, markanıza bir değer katmış olurlar ve siz de bunu kullanabilirsiniz.

Kendi hesabınızda tüketicilerin gönderilerini paylaşabilir ve onları bu paylaşımlarda etiketleyebilirsiniz. Böylelikle hem paylaşımı yapan kişiye bir jest yapmış olursunuz hem de kendi takipçilerinize başka kullanıcıların ürünlerinize olan yaklaşımını göstermiş olabilirsiniz.

Yazı serimizin ilk bölümünü burada tamamlıyoruz. Yarınki yazımızda sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinizle ilgili tavsiyelere devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin