Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

4 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış açısını etkiler ve bu yaklaşımı pazarlama çalışmalarında kullanmak, hedef kitleyi büyütme, marka imajı yaratma ve tüketicileri belli bir kanala yönlendirmek için oldukça faydalıdır.

Dünkü yazımızda sosyal kanıtı daha detaylı bir şekilde ele almış ve farklı sosyal kanıt türlerinden ve neden önemli olduğundan bahsetmiştik. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bu rehber serimizde de sosyal kanıtı kendi şirketiniz için nasıl kullanabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sektördeki uzman kişileri davet edin

Sosyal mecralar üzerinden hem etkileşim yaratmak hem de marka algısı yaratmak için, sektördeki uzman kişileri davet edebilir; bu kişilerle sosyal hesaplarınız üzerinde röportaj ya da canlı yayınlar gerçekleştirerek belli konular üzerinde konuşmalar yapabilirsiniz.

Sektördeki önemli ve uzman kişilerin belli konular üzerinde yorumlar yapması, görüşlerini dile getirmesi ve takipçilerle etkileşime geçmesi, markanıza olan yaklaşımı etkileyecektir ve olumlu bir yönde imaj yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Canlı yayınların yanı sıra, bu uzman kişilerin görüşlerinin ve fikirlerinin yer aldığı Instagram Hikayeleri, sosyal medya gönderileri oluşturarak, bu içerikleri seriler halinde paylaşabilirsiniz.

Birden fazla uzman ile bir araya gelin

Sosyal mecralar, toplu bir şekilde içerik oluşturmak ve tartışma ortamı yaratmak için idealdir. Sektördeki diğer uzman kişilerle iletişime geçerek, kendi hesaplarınız üzerinden bir konu hakkında etkinlik başlatabilirsiniz. Bir konu belirleyip, belli bir hashtag kullanarak, bu konu hakkında sektördeki diğer uzman kişilerin görüşlerini sorabilir ve takipçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

twitter sosyal kanit

Yapılan bu konuşmaları, daha sonra bir blog içeriğinde toplayarak, konuşmayı kaçırmış olabilecek takipçileriniz için yeniden paylaşabilirsiniz.

Hakkınızda konuşanlara teşekkür edin

Sosyal mecralar üzerinde sizin hakkınızda konuşan ve sizi etiketleyen kişilere de teşekkürlerinizi iletmeyi unutmamalısınız. Bu hem minnettarlık duygusunu ortaya koyar, hem de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırır.

Özellikle basında çıkan içeriklerde sizden bahsedildiğinde, bu içeriklere yanıt vermek, sosyal kanıtı takipçilerinize gösterme konusunda size yardımcı olacaktır. Aşağıdaki örnekte, Tesla’nın “Almanya’da arka arkaya iç yıl en iyi araba ödülü” almasına verdiği yanıt görebilirsiniz.

tesla sosyal kanit

Gerçekleştirdiğiniz hedefleri paylaşın

Şirketiniz için belirlediğiniz kilometre taşı olarak nitelendirilebilecek hedeflerinizi gerçekleştirdiğinizde bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu hem başarılarınızı kutlamak için iyi bir yöntemdir hem de takipçilerinize neler başardığınızı göstermiş olursunuz. Örneğin:

  • Sosyal medyada X sayıda takipçiye ulaşma
  • Toplam X sayıda müşteriye ulaşma
  • Mobil uygulamanızın X sayıda indirmeye ulaşması
  • Sitedeki X sayıda aboneye ulaşma

Bu tür kilometre taşlarını paylaşarak, hem başarılarınızı göstermiş olursunuz hem de kitle odaklı sosyal kanıtı takipçilerinize göstermiş olursunuz. Markanızın büyüyor oluşu, bazı şeyleri doğru yaptığınızı göstermiş olur ve bu sayede de yeni hedef kitlelere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Kullanıcıların oluşturdukları içerikleri kullanın

UGC (user generated content), kullanıcıların firmalar için oluşturdukları içerikler de sosyal kanıt için ideal bir araçtır. Kullanıcıların markanızla ilgili içerikler oluşturmaları, sadık müşterilere ulaştığınızın bir kanıtıdır. Tüketiciler sizin ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaptığında, markanıza bir değer katmış olurlar ve siz de bunu kullanabilirsiniz.

Kendi hesabınızda tüketicilerin gönderilerini paylaşabilir ve onları bu paylaşımlarda etiketleyebilirsiniz. Böylelikle hem paylaşımı yapan kişiye bir jest yapmış olursunuz hem de kendi takipçilerinize başka kullanıcıların ürünlerinize olan yaklaşımını göstermiş olabilirsiniz.

Yazı serimizin ilk bölümünü burada tamamlıyoruz. Yarınki yazımızda sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinizle ilgili tavsiyelere devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan