Blog

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış açısını etkiler ve bu yaklaşımı pazarlama çalışmalarında kullanmak, hedef kitleyi büyütme, marka imajı yaratma ve tüketicileri belli bir kanala yönlendirmek için oldukça faydalıdır.

Dünkü yazımızda sosyal kanıtı daha detaylı bir şekilde ele almış ve farklı sosyal kanıt türlerinden ve neden önemli olduğundan bahsetmiştik. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bu rehber serimizde de sosyal kanıtı kendi şirketiniz için nasıl kullanabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sektördeki uzman kişileri davet edin

Sosyal mecralar üzerinden hem etkileşim yaratmak hem de marka algısı yaratmak için, sektördeki uzman kişileri davet edebilir; bu kişilerle sosyal hesaplarınız üzerinde röportaj ya da canlı yayınlar gerçekleştirerek belli konular üzerinde konuşmalar yapabilirsiniz.

Sektördeki önemli ve uzman kişilerin belli konular üzerinde yorumlar yapması, görüşlerini dile getirmesi ve takipçilerle etkileşime geçmesi, markanıza olan yaklaşımı etkileyecektir ve olumlu bir yönde imaj yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Canlı yayınların yanı sıra, bu uzman kişilerin görüşlerinin ve fikirlerinin yer aldığı Instagram Hikayeleri, sosyal medya gönderileri oluşturarak, bu içerikleri seriler halinde paylaşabilirsiniz.

Birden fazla uzman ile bir araya gelin

Sosyal mecralar, toplu bir şekilde içerik oluşturmak ve tartışma ortamı yaratmak için idealdir. Sektördeki diğer uzman kişilerle iletişime geçerek, kendi hesaplarınız üzerinden bir konu hakkında etkinlik başlatabilirsiniz. Bir konu belirleyip, belli bir hashtag kullanarak, bu konu hakkında sektördeki diğer uzman kişilerin görüşlerini sorabilir ve takipçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

twitter sosyal kanit

Yapılan bu konuşmaları, daha sonra bir blog içeriğinde toplayarak, konuşmayı kaçırmış olabilecek takipçileriniz için yeniden paylaşabilirsiniz.

Hakkınızda konuşanlara teşekkür edin

Sosyal mecralar üzerinde sizin hakkınızda konuşan ve sizi etiketleyen kişilere de teşekkürlerinizi iletmeyi unutmamalısınız. Bu hem minnettarlık duygusunu ortaya koyar, hem de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırır.

Özellikle basında çıkan içeriklerde sizden bahsedildiğinde, bu içeriklere yanıt vermek, sosyal kanıtı takipçilerinize gösterme konusunda size yardımcı olacaktır. Aşağıdaki örnekte, Tesla’nın “Almanya’da arka arkaya iç yıl en iyi araba ödülü” almasına verdiği yanıt görebilirsiniz.

tesla sosyal kanit

Gerçekleştirdiğiniz hedefleri paylaşın

Şirketiniz için belirlediğiniz kilometre taşı olarak nitelendirilebilecek hedeflerinizi gerçekleştirdiğinizde bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu hem başarılarınızı kutlamak için iyi bir yöntemdir hem de takipçilerinize neler başardığınızı göstermiş olursunuz. Örneğin:

  • Sosyal medyada X sayıda takipçiye ulaşma
  • Toplam X sayıda müşteriye ulaşma
  • Mobil uygulamanızın X sayıda indirmeye ulaşması
  • Sitedeki X sayıda aboneye ulaşma

Bu tür kilometre taşlarını paylaşarak, hem başarılarınızı göstermiş olursunuz hem de kitle odaklı sosyal kanıtı takipçilerinize göstermiş olursunuz. Markanızın büyüyor oluşu, bazı şeyleri doğru yaptığınızı göstermiş olur ve bu sayede de yeni hedef kitlelere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Kullanıcıların oluşturdukları içerikleri kullanın

UGC (user generated content), kullanıcıların firmalar için oluşturdukları içerikler de sosyal kanıt için ideal bir araçtır. Kullanıcıların markanızla ilgili içerikler oluşturmaları, sadık müşterilere ulaştığınızın bir kanıtıdır. Tüketiciler sizin ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaptığında, markanıza bir değer katmış olurlar ve siz de bunu kullanabilirsiniz.

Kendi hesabınızda tüketicilerin gönderilerini paylaşabilir ve onları bu paylaşımlarda etiketleyebilirsiniz. Böylelikle hem paylaşımı yapan kişiye bir jest yapmış olursunuz hem de kendi takipçilerinize başka kullanıcıların ürünlerinize olan yaklaşımını göstermiş olabilirsiniz.

Yazı serimizin ilk bölümünü burada tamamlıyoruz. Yarınki yazımızda sosyal kanıtı nasıl kullanabileceğinizle ilgili tavsiyelere devam ediyor olacağız.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!