Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

10 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız duygular ve onların markanız hakkında nasıl bir şekilde bahsettikleri sosyal kanıt çalışmaları için bir hayli önemlidir. Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtı e-ticaret siteniz üzerinde nasıl uygulayabileceğiniz ve sosyal kanıt türlerini ele almıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu rehberlerimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir? İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm Bugünkü yazımızda ise sosyal kanıtı kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinin üzerinde duracağız. Tüketicilerin gözünde iyi bir imaj yaratmak ve markanızı en iyi şekilde dışarıya yansıtmak için bu çalışmaları yaparken dikkatli olmak gerekir.

Negatif duygular üzerine sosyal kanıt çalışmalarından kaçının

Negatif duygular sosyal kanıt çalışmalarında kötü bir izlenim bırakmaktadır. Tüketiciler negatif mesajlardan hoşlanmadıkları için, sosyal kanıt çalışmalarında böyle bir yaklaşım izlemek olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yapılan araştırmalar, bu tür negatif duygular üzerine yoğunlaşmanın, tüketicileri bu negatif konuya daha fazla yönlendirdiğini göstermekte. Konunun negatif bir duygu üzerinde yoğunlaşması da doğal olarak markayı bu negatif hisle bağdaştırdığı için, kötü bir izlenim oluşmasına neden olmakta.

Olumlu ve pozitif mesajlar üzerinde yoğunlaşın

Negatif duyguların yerine olumlu mesajlar ve pozitif duygular üzerine yoğunlaşmanız sosyal kanıt çalışmalarınızın verimliliğini de daha fazla artıracaktır. Mesajlarınızı verirken tüketicilerin asıl üzerinde durmalarını istediğiniz konuya odaklanın. Örneğin bir indirim kampanyasından bahsederken, “x miktarda kar edebileceklerini belirtmek” pozitif bir duyguyu uyandıracaktır. Bunun yanı sıra, tüketicilerin günlük hayatlarında ne gibi değişiklikler olacağını da belirtebilirsiniz. Başka bir deyişle ilgili ürünün onlara ne gibi getirileri ve faydaları olacağı üzerinde duran mesajlar iletebilirsiniz. Bunlara ek olarak servislerinizi veya ürünlerinizi kullanan kişilerin sayısını belirtmek de başka tüketicilerin sizi tercih ettiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra diğer tüketicilerin görüşlerini paylaşmak da sosyal kanıt niteliğinde önemli bir yere sahiptir.

Sosyal kanıt fotoğraflarla daha etkilidir

Sektördeki tanınmış bir kişi ya bir uzman markanızla ilgili görüşlerini paylaştığında, bu kişinin yorumlarını kendi platformlarınızda yayınlarken fotoğraf ile paylaşmak daha etkili bir yaklaşımdır. Tüketicilere hem bu kişinin kim olduğunu daha iyi göstermiş olursunuz hem de gerçek bir kişinin fotoğrafıyla bu paylaşımların yapılması, yapılan yorumların daha inandırıcı hale gelmesini sağlar. Sadece isimle yapılan yorumlarda, yorumun gerçekliği üzerinde şüpheler uyanabilir. Bu sebeple de görsel kullanmak burada kullanıcıları ikna etmek için daha etkili bir yöntem olur.

Tüketiciler kendileriyle empati kurulmasını bekler

Tüketicilerle daha yakın ve samimi bir ilişki içinde olmak için onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Tüketicilerin sizden bir takım beklentileri olacaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği, site üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi, rahat bir şekilde tamamlanan ödeme işlemleri, ürünlerin zamanında ve sorunsuz teslim edilmesi gibi birçok beklenti burada sıralanabilir. Bunlara ek olarak sattığınız ürünlerin de tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılaması ve onların sorunlarını çözmesi gerekir. Yapacağınız pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu noktaların üzerinde durmak, tüketicilerin ihtiyaçlarını gerçekten anladığınızı göstermek, sosyal kanıt çalışmalarınızın da etkisini daha fazla artıracaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
İnternetten alışveriş yaparken en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Fakat bu konuda şöyle bir çelişki var ki kullanıcılar, ödeme bilgilerini online ortamda paylaşmaya çekinceyle yaklaşırlar. Bunun da nedeni genel...
20 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Günümüzde kredi kartlarıyla yapılan alışverişlerin önemli bir kısmını oluşturan provizyon, hem kullanıcıların hem de satıcıların güvende olmasını sağlar. Peki "Provizyon nedir ve nasıl çalışır? Ödeme işlemlerinde...
27 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Ferad Osman Sali