Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

10 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız duygular ve onların markanız hakkında nasıl bir şekilde bahsettikleri sosyal kanıt çalışmaları için bir hayli önemlidir. Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtı e-ticaret siteniz üzerinde nasıl uygulayabileceğiniz ve sosyal kanıt türlerini ele almıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Bugünkü yazımızda ise sosyal kanıtı kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinin üzerinde duracağız. Tüketicilerin gözünde iyi bir imaj yaratmak ve markanızı en iyi şekilde dışarıya yansıtmak için bu çalışmaları yaparken dikkatli olmak gerekir.

Negatif duygular üzerine sosyal kanıt çalışmalarından kaçının

Negatif duygular sosyal kanıt çalışmalarında kötü bir izlenim bırakmaktadır. Tüketiciler negatif mesajlardan hoşlanmadıkları için, sosyal kanıt çalışmalarında böyle bir yaklaşım izlemek olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yapılan araştırmalar, bu tür negatif duygular üzerine yoğunlaşmanın, tüketicileri bu negatif konuya daha fazla yönlendirdiğini göstermekte. Konunun negatif bir duygu üzerinde yoğunlaşması da doğal olarak markayı bu negatif hisle bağdaştırdığı için, kötü bir izlenim oluşmasına neden olmakta.

Olumlu ve pozitif mesajlar üzerinde yoğunlaşın

Negatif duyguların yerine olumlu mesajlar ve pozitif duygular üzerine yoğunlaşmanız sosyal kanıt çalışmalarınızın verimliliğini de daha fazla artıracaktır. Mesajlarınızı verirken tüketicilerin asıl üzerinde durmalarını istediğiniz konuya odaklanın.

Örneğin bir indirim kampanyasından bahsederken, “x miktarda kar edebileceklerini belirtmek” pozitif bir duyguyu uyandıracaktır. Bunun yanı sıra, tüketicilerin günlük hayatlarında ne gibi değişiklikler olacağını da belirtebilirsiniz. Başka bir deyişle ilgili ürünün onlara ne gibi getirileri ve faydaları olacağı üzerinde duran mesajlar iletebilirsiniz.

Bunlara ek olarak servislerinizi veya ürünlerinizi kullanan kişilerin sayısını belirtmek de başka tüketicilerin sizi tercih ettiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra diğer tüketicilerin görüşlerini paylaşmak da sosyal kanıt niteliğinde önemli bir yere sahiptir.

Sosyal kanıt fotoğraflarla daha etkilidir

Sektördeki tanınmış bir kişi ya bir uzman markanızla ilgili görüşlerini paylaştığında, bu kişinin yorumlarını kendi platformlarınızda yayınlarken fotoğraf ile paylaşmak daha etkili bir yaklaşımdır. Tüketicilere hem bu kişinin kim olduğunu daha iyi göstermiş olursunuz hem de gerçek bir kişinin fotoğrafıyla bu paylaşımların yapılması, yapılan yorumların daha inandırıcı hale gelmesini sağlar. Sadece isimle yapılan yorumlarda, yorumun gerçekliği üzerinde şüpheler uyanabilir. Bu sebeple de görsel kullanmak burada kullanıcıları ikna etmek için daha etkili bir yöntem olur.

Tüketiciler kendileriyle empati kurulmasını bekler

Tüketicilerle daha yakın ve samimi bir ilişki içinde olmak için onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Tüketicilerin sizden bir takım beklentileri olacaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği, site üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi, rahat bir şekilde tamamlanan ödeme işlemleri, ürünlerin zamanında ve sorunsuz teslim edilmesi gibi birçok beklenti burada sıralanabilir.

Bunlara ek olarak sattığınız ürünlerin de tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılaması ve onların sorunlarını çözmesi gerekir. Yapacağınız pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu noktaların üzerinde durmak, tüketicilerin ihtiyaçlarını gerçekten anladığınızı göstermek, sosyal kanıt çalışmalarınızın da etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan