Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

10 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız duygular ve onların markanız hakkında nasıl bir şekilde bahsettikleri sosyal kanıt çalışmaları için bir hayli önemlidir. Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtı e-ticaret siteniz üzerinde nasıl uygulayabileceğiniz ve sosyal kanıt türlerini ele almıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Bugünkü yazımızda ise sosyal kanıtı kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinin üzerinde duracağız. Tüketicilerin gözünde iyi bir imaj yaratmak ve markanızı en iyi şekilde dışarıya yansıtmak için bu çalışmaları yaparken dikkatli olmak gerekir.

Negatif duygular üzerine sosyal kanıt çalışmalarından kaçının

Negatif duygular sosyal kanıt çalışmalarında kötü bir izlenim bırakmaktadır. Tüketiciler negatif mesajlardan hoşlanmadıkları için, sosyal kanıt çalışmalarında böyle bir yaklaşım izlemek olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yapılan araştırmalar, bu tür negatif duygular üzerine yoğunlaşmanın, tüketicileri bu negatif konuya daha fazla yönlendirdiğini göstermekte. Konunun negatif bir duygu üzerinde yoğunlaşması da doğal olarak markayı bu negatif hisle bağdaştırdığı için, kötü bir izlenim oluşmasına neden olmakta.

Olumlu ve pozitif mesajlar üzerinde yoğunlaşın

Negatif duyguların yerine olumlu mesajlar ve pozitif duygular üzerine yoğunlaşmanız sosyal kanıt çalışmalarınızın verimliliğini de daha fazla artıracaktır. Mesajlarınızı verirken tüketicilerin asıl üzerinde durmalarını istediğiniz konuya odaklanın.

Örneğin bir indirim kampanyasından bahsederken, “x miktarda kar edebileceklerini belirtmek” pozitif bir duyguyu uyandıracaktır. Bunun yanı sıra, tüketicilerin günlük hayatlarında ne gibi değişiklikler olacağını da belirtebilirsiniz. Başka bir deyişle ilgili ürünün onlara ne gibi getirileri ve faydaları olacağı üzerinde duran mesajlar iletebilirsiniz.

Bunlara ek olarak servislerinizi veya ürünlerinizi kullanan kişilerin sayısını belirtmek de başka tüketicilerin sizi tercih ettiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra diğer tüketicilerin görüşlerini paylaşmak da sosyal kanıt niteliğinde önemli bir yere sahiptir.

Sosyal kanıt fotoğraflarla daha etkilidir

Sektördeki tanınmış bir kişi ya bir uzman markanızla ilgili görüşlerini paylaştığında, bu kişinin yorumlarını kendi platformlarınızda yayınlarken fotoğraf ile paylaşmak daha etkili bir yaklaşımdır. Tüketicilere hem bu kişinin kim olduğunu daha iyi göstermiş olursunuz hem de gerçek bir kişinin fotoğrafıyla bu paylaşımların yapılması, yapılan yorumların daha inandırıcı hale gelmesini sağlar. Sadece isimle yapılan yorumlarda, yorumun gerçekliği üzerinde şüpheler uyanabilir. Bu sebeple de görsel kullanmak burada kullanıcıları ikna etmek için daha etkili bir yöntem olur.

Tüketiciler kendileriyle empati kurulmasını bekler

Tüketicilerle daha yakın ve samimi bir ilişki içinde olmak için onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Tüketicilerin sizden bir takım beklentileri olacaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği, site üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi, rahat bir şekilde tamamlanan ödeme işlemleri, ürünlerin zamanında ve sorunsuz teslim edilmesi gibi birçok beklenti burada sıralanabilir.

Bunlara ek olarak sattığınız ürünlerin de tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılaması ve onların sorunlarını çözmesi gerekir. Yapacağınız pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu noktaların üzerinde durmak, tüketicilerin ihtiyaçlarını gerçekten anladığınızı göstermek, sosyal kanıt çalışmalarınızın da etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan