Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız duygular ve onların markanız hakkında nasıl bir şekilde bahsettikleri sosyal kanıt çalışmaları için bir hayli önemlidir. Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtı e-ticaret siteniz üzerinde nasıl uygulayabileceğiniz ve sosyal kanıt türlerini ele almıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Bugünkü yazımızda ise sosyal kanıtı kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinin üzerinde duracağız. Tüketicilerin gözünde iyi bir imaj yaratmak ve markanızı en iyi şekilde dışarıya yansıtmak için bu çalışmaları yaparken dikkatli olmak gerekir.

Negatif duygular üzerine sosyal kanıt çalışmalarından kaçının

Negatif duygular sosyal kanıt çalışmalarında kötü bir izlenim bırakmaktadır. Tüketiciler negatif mesajlardan hoşlanmadıkları için, sosyal kanıt çalışmalarında böyle bir yaklaşım izlemek olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yapılan araştırmalar, bu tür negatif duygular üzerine yoğunlaşmanın, tüketicileri bu negatif konuya daha fazla yönlendirdiğini göstermekte. Konunun negatif bir duygu üzerinde yoğunlaşması da doğal olarak markayı bu negatif hisle bağdaştırdığı için, kötü bir izlenim oluşmasına neden olmakta.

Olumlu ve pozitif mesajlar üzerinde yoğunlaşın

Negatif duyguların yerine olumlu mesajlar ve pozitif duygular üzerine yoğunlaşmanız sosyal kanıt çalışmalarınızın verimliliğini de daha fazla artıracaktır. Mesajlarınızı verirken tüketicilerin asıl üzerinde durmalarını istediğiniz konuya odaklanın.

Örneğin bir indirim kampanyasından bahsederken, “x miktarda kar edebileceklerini belirtmek” pozitif bir duyguyu uyandıracaktır. Bunun yanı sıra, tüketicilerin günlük hayatlarında ne gibi değişiklikler olacağını da belirtebilirsiniz. Başka bir deyişle ilgili ürünün onlara ne gibi getirileri ve faydaları olacağı üzerinde duran mesajlar iletebilirsiniz.

Bunlara ek olarak servislerinizi veya ürünlerinizi kullanan kişilerin sayısını belirtmek de başka tüketicilerin sizi tercih ettiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra diğer tüketicilerin görüşlerini paylaşmak da sosyal kanıt niteliğinde önemli bir yere sahiptir.

Sosyal kanıt fotoğraflarla daha etkilidir

Sektördeki tanınmış bir kişi ya bir uzman markanızla ilgili görüşlerini paylaştığında, bu kişinin yorumlarını kendi platformlarınızda yayınlarken fotoğraf ile paylaşmak daha etkili bir yaklaşımdır. Tüketicilere hem bu kişinin kim olduğunu daha iyi göstermiş olursunuz hem de gerçek bir kişinin fotoğrafıyla bu paylaşımların yapılması, yapılan yorumların daha inandırıcı hale gelmesini sağlar. Sadece isimle yapılan yorumlarda, yorumun gerçekliği üzerinde şüpheler uyanabilir. Bu sebeple de görsel kullanmak burada kullanıcıları ikna etmek için daha etkili bir yöntem olur.

Tüketiciler kendileriyle empati kurulmasını bekler

Tüketicilerle daha yakın ve samimi bir ilişki içinde olmak için onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Tüketicilerin sizden bir takım beklentileri olacaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği, site üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi, rahat bir şekilde tamamlanan ödeme işlemleri, ürünlerin zamanında ve sorunsuz teslim edilmesi gibi birçok beklenti burada sıralanabilir.

Bunlara ek olarak sattığınız ürünlerin de tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılaması ve onların sorunlarını çözmesi gerekir. Yapacağınız pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu noktaların üzerinde durmak, tüketicilerin ihtiyaçlarını gerçekten anladığınızı göstermek, sosyal kanıt çalışmalarınızın da etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan