Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız duygular ve onların markanız hakkında nasıl bir şekilde bahsettikleri sosyal kanıt çalışmaları için bir hayli önemlidir. Geçtiğimiz günlerde sosyal kanıtı e-ticaret siteniz üzerinde nasıl uygulayabileceğiniz ve sosyal kanıt türlerini ele almıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Bugünkü yazımızda ise sosyal kanıtı kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinin üzerinde duracağız. Tüketicilerin gözünde iyi bir imaj yaratmak ve markanızı en iyi şekilde dışarıya yansıtmak için bu çalışmaları yaparken dikkatli olmak gerekir.

Negatif duygular üzerine sosyal kanıt çalışmalarından kaçının

Negatif duygular sosyal kanıt çalışmalarında kötü bir izlenim bırakmaktadır. Tüketiciler negatif mesajlardan hoşlanmadıkları için, sosyal kanıt çalışmalarında böyle bir yaklaşım izlemek olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yapılan araştırmalar, bu tür negatif duygular üzerine yoğunlaşmanın, tüketicileri bu negatif konuya daha fazla yönlendirdiğini göstermekte. Konunun negatif bir duygu üzerinde yoğunlaşması da doğal olarak markayı bu negatif hisle bağdaştırdığı için, kötü bir izlenim oluşmasına neden olmakta.

Olumlu ve pozitif mesajlar üzerinde yoğunlaşın

Negatif duyguların yerine olumlu mesajlar ve pozitif duygular üzerine yoğunlaşmanız sosyal kanıt çalışmalarınızın verimliliğini de daha fazla artıracaktır. Mesajlarınızı verirken tüketicilerin asıl üzerinde durmalarını istediğiniz konuya odaklanın.

Örneğin bir indirim kampanyasından bahsederken, “x miktarda kar edebileceklerini belirtmek” pozitif bir duyguyu uyandıracaktır. Bunun yanı sıra, tüketicilerin günlük hayatlarında ne gibi değişiklikler olacağını da belirtebilirsiniz. Başka bir deyişle ilgili ürünün onlara ne gibi getirileri ve faydaları olacağı üzerinde duran mesajlar iletebilirsiniz.

Bunlara ek olarak servislerinizi veya ürünlerinizi kullanan kişilerin sayısını belirtmek de başka tüketicilerin sizi tercih ettiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra diğer tüketicilerin görüşlerini paylaşmak da sosyal kanıt niteliğinde önemli bir yere sahiptir.

Sosyal kanıt fotoğraflarla daha etkilidir

Sektördeki tanınmış bir kişi ya bir uzman markanızla ilgili görüşlerini paylaştığında, bu kişinin yorumlarını kendi platformlarınızda yayınlarken fotoğraf ile paylaşmak daha etkili bir yaklaşımdır. Tüketicilere hem bu kişinin kim olduğunu daha iyi göstermiş olursunuz hem de gerçek bir kişinin fotoğrafıyla bu paylaşımların yapılması, yapılan yorumların daha inandırıcı hale gelmesini sağlar. Sadece isimle yapılan yorumlarda, yorumun gerçekliği üzerinde şüpheler uyanabilir. Bu sebeple de görsel kullanmak burada kullanıcıları ikna etmek için daha etkili bir yöntem olur.

Tüketiciler kendileriyle empati kurulmasını bekler

Tüketicilerle daha yakın ve samimi bir ilişki içinde olmak için onların ihtiyaçlarını anlamanız gerekir. Tüketicilerin sizden bir takım beklentileri olacaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği, site üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi, rahat bir şekilde tamamlanan ödeme işlemleri, ürünlerin zamanında ve sorunsuz teslim edilmesi gibi birçok beklenti burada sıralanabilir.

Bunlara ek olarak sattığınız ürünlerin de tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılaması ve onların sorunlarını çözmesi gerekir. Yapacağınız pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu noktaların üzerinde durmak, tüketicilerin ihtiyaçlarını gerçekten anladığınızı göstermek, sosyal kanıt çalışmalarınızın da etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin