Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformalar üzerinde yaptığınız çalışmaların da kaliteli olması gerekir. Tüketiciler gün içerisinde büyük zamanlarını bu platformlar üzerinde geçirdikleri için, içerik ve paylaşım kalitenizi artırmanız etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Hedef kitlenizi analiz ederek başlayın

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi yaptığınız paylaşımların daha fazla etkileşim alabilmesi için hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler üretmeniz ve onlara bir değer sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Bu süreçtede de Instagram istatistik aracından yararlanarak, hedef kitleniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal ağlar üzerinde içerik markanız için oluşturduğunuz müşteri profilleri üzerinden yola çıkarak, hedef kitleniz hakkında bilgi edinebilirsiniz. Doğrudan takipçilerinizin fikirlerini almak içinse sosyal ağlar üzerinde anketler yaparak, ne tür içeriklerle ilgilendiklerini onlara sorabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Belli bir konsept oluşturun

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sosyal içerik kalitesini artırmak için bazı adımlar atabilirsiniz. Bu süreçte öncelikle markanızın kimliğini yansıtan bir konsept oluşturmanız önemlidir. Bu konsepti oluşturduğunuzda, paylaşımlarınıza da bir kişilik katmış olursunuz. Bu konsept içerisinde karar vermeniz gereken ögelerden bazıları şunlar olacak:
  • Kullanılacak dil
  • Kurumsal renkler
  • Kurumsal yazı fontu
  • Yazı font büyüklüğü
  • Görsel ögelerde kullanılacak olan tema
  • Sosyal ağlarda kullanılacak olan tema, görsel, format ve renk seçimleri
Markanız için yukarıdaki unsurlar ile bir konsept oluşturduğunuzda, markanızın akılda kalıcığını da sağlayarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Görsel bir konseptinizin olması, bu konseptle karşılaştıklarında tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlar.

Kaliteli stok fotoğraf ve videolar seçin

Yüksek çözünürlüklü fotoğraf ve videolar tüketicilerin içeriklerinize daha fazla dikkat etmesini sağlar. Kalitesi düşük olan görsel ya da videolar göze cazip gelmediği için, kullanıcıların bu içeriklere etkileşime geçme oranları da azalır. İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Fotoğraflarınıza filtreler ekleyin

Fotoğraflarınızın renkleri üzerinde değişiklikler yaparak ya da filtreler ekleyerek de daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Sosyal içerik paylaşımlarında hem kullanıcılar hem de markalar bu filtrelerle görsel kullanımlarını daha ilgi çekici hale getirmekteler. Filtre kullanımlarında abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Çok abartılı kullanımlar görsellerin kalitesini düşürebilmektedir. Bunun yanı sıra markanız için uygun olan bir filtre bularak, tüm paylaşımlarınızda bu filtreyi kullanmanız da aynı zamanda marka konseptinizi oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Farklı içerik formatları deneyin

Sosyal içerik kalitesini artırmak için farklı içerik formatlarını da denemelisiniz. Sürekli olarak aynı tür paylaşımlar yaptığınızda takipçileriniz bu gönderilerden sıkılabilir. Bu sebeple de farklı formatları da deneyerek, takipçilerinize farklı içerik ya da bilgiler sunabilirsiniz. Etkileşimleri artırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı format bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal içerik ile ilgili sık sorulan sorular

Alternatif olarak kullanılabilecek sosyal içerik fikirleri nelerdir?

Sosyal paylaşımlarınızda ilgi çekmek için, anketler yapabilir, canlı yayınlarla doğrudan takipçilerinizle iletişim kurabilir, rehber içerikleri oluşturabilir, ürünlerle ilgili konseptler hazırlayabilir, ürün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren içerikler etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram ve Facebook üzerinde hikaye paylaşımlarıyla da bu gönderilerinizi destekleyebilirsiniz. İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal içerik etkileşimleri nasıl artırılır?

Sosyal içerik paylaşımları yaparken etkileşimlerinizin de yüksek olması önemlidir. Bunları artırmak içinse düzenli olarak paylaşım yapmak, kaliteli içerik üretmek ve doğru zamanlarda bu paylaşımlarınızı yapmanız önemlidir. Etkileşimleri yüksek tutmak için en önemli kriterlerden biri de takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaktır. İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Sosyal içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal içerik paylaşımlarınız için bir plan hazırlamanız, daha organize bir şekilde sosyal hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olur. Günlük yapacağınız paylaşım sayısını belirlemeniz, hangi sosyal ağlarda aktif olacağınıza karar vermeniz gerekir. Sonrasında da içerik formatlarınızı ve konularınızı belirleyerek de bir zaman çizelgesi üzerinde planınızı oluşturmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan