fbpx

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformalar üzerinde yaptığınız çalışmaların da kaliteli olması gerekir. Tüketiciler gün içerisinde büyük zamanlarını bu platformlar üzerinde geçirdikleri için, içerik ve paylaşım kalitenizi artırmanız etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Hedef kitlenizi analiz ederek başlayın

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi yaptığınız paylaşımların daha fazla etkileşim alabilmesi için hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler üretmeniz ve onlara bir değer sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Bu süreçtede de Instagram istatistik aracından yararlanarak, hedef kitleniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal ağlar üzerinde içerik markanız için oluşturduğunuz müşteri profilleri üzerinden yola çıkarak, hedef kitleniz hakkında bilgi edinebilirsiniz. Doğrudan takipçilerinizin fikirlerini almak içinse sosyal ağlar üzerinde anketler yaparak, ne tür içeriklerle ilgilendiklerini onlara sorabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Belli bir konsept oluşturun

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sosyal içerik kalitesini artırmak için bazı adımlar atabilirsiniz. Bu süreçte öncelikle markanızın kimliğini yansıtan bir konsept oluşturmanız önemlidir. Bu konsepti oluşturduğunuzda, paylaşımlarınıza da bir kişilik katmış olursunuz. Bu konsept içerisinde karar vermeniz gereken ögelerden bazıları şunlar olacak:
  • Kullanılacak dil
  • Kurumsal renkler
  • Kurumsal yazı fontu
  • Yazı font büyüklüğü
  • Görsel ögelerde kullanılacak olan tema
  • Sosyal ağlarda kullanılacak olan tema, görsel, format ve renk seçimleri
Markanız için yukarıdaki unsurlar ile bir konsept oluşturduğunuzda, markanızın akılda kalıcığını da sağlayarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Görsel bir konseptinizin olması, bu konseptle karşılaştıklarında tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlar.

Kaliteli stok fotoğraf ve videolar seçin

Yüksek çözünürlüklü fotoğraf ve videolar tüketicilerin içeriklerinize daha fazla dikkat etmesini sağlar. Kalitesi düşük olan görsel ya da videolar göze cazip gelmediği için, kullanıcıların bu içeriklere etkileşime geçme oranları da azalır. İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Fotoğraflarınıza filtreler ekleyin

Fotoğraflarınızın renkleri üzerinde değişiklikler yaparak ya da filtreler ekleyerek de daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Sosyal içerik paylaşımlarında hem kullanıcılar hem de markalar bu filtrelerle görsel kullanımlarını daha ilgi çekici hale getirmekteler. Filtre kullanımlarında abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Çok abartılı kullanımlar görsellerin kalitesini düşürebilmektedir. Bunun yanı sıra markanız için uygun olan bir filtre bularak, tüm paylaşımlarınızda bu filtreyi kullanmanız da aynı zamanda marka konseptinizi oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Farklı içerik formatları deneyin

Sosyal içerik kalitesini artırmak için farklı içerik formatlarını da denemelisiniz. Sürekli olarak aynı tür paylaşımlar yaptığınızda takipçileriniz bu gönderilerden sıkılabilir. Bu sebeple de farklı formatları da deneyerek, takipçilerinize farklı içerik ya da bilgiler sunabilirsiniz. Etkileşimleri artırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı format bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal içerik ile ilgili sık sorulan sorular

Alternatif olarak kullanılabilecek sosyal içerik fikirleri nelerdir?

Sosyal paylaşımlarınızda ilgi çekmek için, anketler yapabilir, canlı yayınlarla doğrudan takipçilerinizle iletişim kurabilir, rehber içerikleri oluşturabilir, ürünlerle ilgili konseptler hazırlayabilir, ürün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren içerikler etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram ve Facebook üzerinde hikaye paylaşımlarıyla da bu gönderilerinizi destekleyebilirsiniz. İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal içerik etkileşimleri nasıl artırılır?

Sosyal içerik paylaşımları yaparken etkileşimlerinizin de yüksek olması önemlidir. Bunları artırmak içinse düzenli olarak paylaşım yapmak, kaliteli içerik üretmek ve doğru zamanlarda bu paylaşımlarınızı yapmanız önemlidir. Etkileşimleri yüksek tutmak için en önemli kriterlerden biri de takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaktır. İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Sosyal içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal içerik paylaşımlarınız için bir plan hazırlamanız, daha organize bir şekilde sosyal hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olur. Günlük yapacağınız paylaşım sayısını belirlemeniz, hangi sosyal ağlarda aktif olacağınıza karar vermeniz gerekir. Sonrasında da içerik formatlarınızı ve konularınızı belirleyerek de bir zaman çizelgesi üzerinde planınızı oluşturmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya