Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformalar üzerinde yaptığınız çalışmaların da kaliteli olması gerekir. Tüketiciler gün içerisinde büyük zamanlarını bu platformlar üzerinde geçirdikleri için, içerik ve paylaşım kalitenizi artırmanız etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Hedef kitlenizi analiz ederek başlayın

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi yaptığınız paylaşımların daha fazla etkileşim alabilmesi için hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler üretmeniz ve onlara bir değer sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Bu süreçtede de Instagram istatistik aracından yararlanarak, hedef kitleniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal ağlar üzerinde içerik markanız için oluşturduğunuz müşteri profilleri üzerinden yola çıkarak, hedef kitleniz hakkında bilgi edinebilirsiniz. Doğrudan takipçilerinizin fikirlerini almak içinse sosyal ağlar üzerinde anketler yaparak, ne tür içeriklerle ilgilendiklerini onlara sorabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Belli bir konsept oluşturun

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sosyal içerik kalitesini artırmak için bazı adımlar atabilirsiniz. Bu süreçte öncelikle markanızın kimliğini yansıtan bir konsept oluşturmanız önemlidir. Bu konsepti oluşturduğunuzda, paylaşımlarınıza da bir kişilik katmış olursunuz. Bu konsept içerisinde karar vermeniz gereken ögelerden bazıları şunlar olacak:
  • Kullanılacak dil
  • Kurumsal renkler
  • Kurumsal yazı fontu
  • Yazı font büyüklüğü
  • Görsel ögelerde kullanılacak olan tema
  • Sosyal ağlarda kullanılacak olan tema, görsel, format ve renk seçimleri
Markanız için yukarıdaki unsurlar ile bir konsept oluşturduğunuzda, markanızın akılda kalıcığını da sağlayarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Görsel bir konseptinizin olması, bu konseptle karşılaştıklarında tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlar.

Kaliteli stok fotoğraf ve videolar seçin

Yüksek çözünürlüklü fotoğraf ve videolar tüketicilerin içeriklerinize daha fazla dikkat etmesini sağlar. Kalitesi düşük olan görsel ya da videolar göze cazip gelmediği için, kullanıcıların bu içeriklere etkileşime geçme oranları da azalır. İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Fotoğraflarınıza filtreler ekleyin

Fotoğraflarınızın renkleri üzerinde değişiklikler yaparak ya da filtreler ekleyerek de daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Sosyal içerik paylaşımlarında hem kullanıcılar hem de markalar bu filtrelerle görsel kullanımlarını daha ilgi çekici hale getirmekteler. Filtre kullanımlarında abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Çok abartılı kullanımlar görsellerin kalitesini düşürebilmektedir. Bunun yanı sıra markanız için uygun olan bir filtre bularak, tüm paylaşımlarınızda bu filtreyi kullanmanız da aynı zamanda marka konseptinizi oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Farklı içerik formatları deneyin

Sosyal içerik kalitesini artırmak için farklı içerik formatlarını da denemelisiniz. Sürekli olarak aynı tür paylaşımlar yaptığınızda takipçileriniz bu gönderilerden sıkılabilir. Bu sebeple de farklı formatları da deneyerek, takipçilerinize farklı içerik ya da bilgiler sunabilirsiniz. Etkileşimleri artırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı format bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal içerik ile ilgili sık sorulan sorular

Alternatif olarak kullanılabilecek sosyal içerik fikirleri nelerdir?

Sosyal paylaşımlarınızda ilgi çekmek için, anketler yapabilir, canlı yayınlarla doğrudan takipçilerinizle iletişim kurabilir, rehber içerikleri oluşturabilir, ürünlerle ilgili konseptler hazırlayabilir, ürün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren içerikler etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram ve Facebook üzerinde hikaye paylaşımlarıyla da bu gönderilerinizi destekleyebilirsiniz. İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal içerik etkileşimleri nasıl artırılır?

Sosyal içerik paylaşımları yaparken etkileşimlerinizin de yüksek olması önemlidir. Bunları artırmak içinse düzenli olarak paylaşım yapmak, kaliteli içerik üretmek ve doğru zamanlarda bu paylaşımlarınızı yapmanız önemlidir. Etkileşimleri yüksek tutmak için en önemli kriterlerden biri de takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaktır. İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Sosyal içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal içerik paylaşımlarınız için bir plan hazırlamanız, daha organize bir şekilde sosyal hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olur. Günlük yapacağınız paylaşım sayısını belirlemeniz, hangi sosyal ağlarda aktif olacağınıza karar vermeniz gerekir. Sonrasında da içerik formatlarınızı ve konularınızı belirleyerek de bir zaman çizelgesi üzerinde planınızı oluşturmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın