Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformalar üzerinde yaptığınız çalışmaların da kaliteli olması gerekir. Tüketiciler gün içerisinde büyük zamanlarını bu platformlar üzerinde geçirdikleri için, içerik ve paylaşım kalitenizi artırmanız etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Hedef kitlenizi analiz ederek başlayın

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi yaptığınız paylaşımların daha fazla etkileşim alabilmesi için hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler üretmeniz ve onlara bir değer sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Bu süreçtede de Instagram istatistik aracından yararlanarak, hedef kitleniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal ağlar üzerinde içerik markanız için oluşturduğunuz müşteri profilleri üzerinden yola çıkarak, hedef kitleniz hakkında bilgi edinebilirsiniz. Doğrudan takipçilerinizin fikirlerini almak içinse sosyal ağlar üzerinde anketler yaparak, ne tür içeriklerle ilgilendiklerini onlara sorabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Belli bir konsept oluşturun

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sosyal içerik kalitesini artırmak için bazı adımlar atabilirsiniz. Bu süreçte öncelikle markanızın kimliğini yansıtan bir konsept oluşturmanız önemlidir. Bu konsepti oluşturduğunuzda, paylaşımlarınıza da bir kişilik katmış olursunuz. Bu konsept içerisinde karar vermeniz gereken ögelerden bazıları şunlar olacak:
  • Kullanılacak dil
  • Kurumsal renkler
  • Kurumsal yazı fontu
  • Yazı font büyüklüğü
  • Görsel ögelerde kullanılacak olan tema
  • Sosyal ağlarda kullanılacak olan tema, görsel, format ve renk seçimleri
Markanız için yukarıdaki unsurlar ile bir konsept oluşturduğunuzda, markanızın akılda kalıcığını da sağlayarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Görsel bir konseptinizin olması, bu konseptle karşılaştıklarında tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlar.

Kaliteli stok fotoğraf ve videolar seçin

Yüksek çözünürlüklü fotoğraf ve videolar tüketicilerin içeriklerinize daha fazla dikkat etmesini sağlar. Kalitesi düşük olan görsel ya da videolar göze cazip gelmediği için, kullanıcıların bu içeriklere etkileşime geçme oranları da azalır. İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Fotoğraflarınıza filtreler ekleyin

Fotoğraflarınızın renkleri üzerinde değişiklikler yaparak ya da filtreler ekleyerek de daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Sosyal içerik paylaşımlarında hem kullanıcılar hem de markalar bu filtrelerle görsel kullanımlarını daha ilgi çekici hale getirmekteler. Filtre kullanımlarında abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Çok abartılı kullanımlar görsellerin kalitesini düşürebilmektedir. Bunun yanı sıra markanız için uygun olan bir filtre bularak, tüm paylaşımlarınızda bu filtreyi kullanmanız da aynı zamanda marka konseptinizi oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Farklı içerik formatları deneyin

Sosyal içerik kalitesini artırmak için farklı içerik formatlarını da denemelisiniz. Sürekli olarak aynı tür paylaşımlar yaptığınızda takipçileriniz bu gönderilerden sıkılabilir. Bu sebeple de farklı formatları da deneyerek, takipçilerinize farklı içerik ya da bilgiler sunabilirsiniz. Etkileşimleri artırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı format bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal içerik ile ilgili sık sorulan sorular

Alternatif olarak kullanılabilecek sosyal içerik fikirleri nelerdir?

Sosyal paylaşımlarınızda ilgi çekmek için, anketler yapabilir, canlı yayınlarla doğrudan takipçilerinizle iletişim kurabilir, rehber içerikleri oluşturabilir, ürünlerle ilgili konseptler hazırlayabilir, ürün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren içerikler etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram ve Facebook üzerinde hikaye paylaşımlarıyla da bu gönderilerinizi destekleyebilirsiniz. İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal içerik etkileşimleri nasıl artırılır?

Sosyal içerik paylaşımları yaparken etkileşimlerinizin de yüksek olması önemlidir. Bunları artırmak içinse düzenli olarak paylaşım yapmak, kaliteli içerik üretmek ve doğru zamanlarda bu paylaşımlarınızı yapmanız önemlidir. Etkileşimleri yüksek tutmak için en önemli kriterlerden biri de takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaktır. İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Sosyal içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal içerik paylaşımlarınız için bir plan hazırlamanız, daha organize bir şekilde sosyal hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olur. Günlük yapacağınız paylaşım sayısını belirlemeniz, hangi sosyal ağlarda aktif olacağınıza karar vermeniz gerekir. Sonrasında da içerik formatlarınızı ve konularınızı belirleyerek de bir zaman çizelgesi üzerinde planınızı oluşturmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan