Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformalar üzerinde yaptığınız çalışmaların da kaliteli olması gerekir. Tüketiciler gün içerisinde büyük zamanlarını bu platformlar üzerinde geçirdikleri için, içerik ve paylaşım kalitenizi artırmanız etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Hedef kitlenizi analiz ederek başlayın

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi yaptığınız paylaşımların daha fazla etkileşim alabilmesi için hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler üretmeniz ve onlara bir değer sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Bu süreçtede de Instagram istatistik aracından yararlanarak, hedef kitleniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal ağlar üzerinde içerik markanız için oluşturduğunuz müşteri profilleri üzerinden yola çıkarak, hedef kitleniz hakkında bilgi edinebilirsiniz. Doğrudan takipçilerinizin fikirlerini almak içinse sosyal ağlar üzerinde anketler yaparak, ne tür içeriklerle ilgilendiklerini onlara sorabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Belli bir konsept oluşturun

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sosyal içerik kalitesini artırmak için bazı adımlar atabilirsiniz. Bu süreçte öncelikle markanızın kimliğini yansıtan bir konsept oluşturmanız önemlidir. Bu konsepti oluşturduğunuzda, paylaşımlarınıza da bir kişilik katmış olursunuz. Bu konsept içerisinde karar vermeniz gereken ögelerden bazıları şunlar olacak:
  • Kullanılacak dil
  • Kurumsal renkler
  • Kurumsal yazı fontu
  • Yazı font büyüklüğü
  • Görsel ögelerde kullanılacak olan tema
  • Sosyal ağlarda kullanılacak olan tema, görsel, format ve renk seçimleri
Markanız için yukarıdaki unsurlar ile bir konsept oluşturduğunuzda, markanızın akılda kalıcığını da sağlayarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Görsel bir konseptinizin olması, bu konseptle karşılaştıklarında tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlar.

Kaliteli stok fotoğraf ve videolar seçin

Yüksek çözünürlüklü fotoğraf ve videolar tüketicilerin içeriklerinize daha fazla dikkat etmesini sağlar. Kalitesi düşük olan görsel ya da videolar göze cazip gelmediği için, kullanıcıların bu içeriklere etkileşime geçme oranları da azalır. İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Fotoğraflarınıza filtreler ekleyin

Fotoğraflarınızın renkleri üzerinde değişiklikler yaparak ya da filtreler ekleyerek de daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Sosyal içerik paylaşımlarında hem kullanıcılar hem de markalar bu filtrelerle görsel kullanımlarını daha ilgi çekici hale getirmekteler. Filtre kullanımlarında abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Çok abartılı kullanımlar görsellerin kalitesini düşürebilmektedir. Bunun yanı sıra markanız için uygun olan bir filtre bularak, tüm paylaşımlarınızda bu filtreyi kullanmanız da aynı zamanda marka konseptinizi oluşturmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Farklı içerik formatları deneyin

Sosyal içerik kalitesini artırmak için farklı içerik formatlarını da denemelisiniz. Sürekli olarak aynı tür paylaşımlar yaptığınızda takipçileriniz bu gönderilerden sıkılabilir. Bu sebeple de farklı formatları da deneyerek, takipçilerinize farklı içerik ya da bilgiler sunabilirsiniz. Etkileşimleri artırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı format bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal içerik ile ilgili sık sorulan sorular

Alternatif olarak kullanılabilecek sosyal içerik fikirleri nelerdir?

Sosyal paylaşımlarınızda ilgi çekmek için, anketler yapabilir, canlı yayınlarla doğrudan takipçilerinizle iletişim kurabilir, rehber içerikleri oluşturabilir, ürünlerle ilgili konseptler hazırlayabilir, ürün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren içerikler etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram ve Facebook üzerinde hikaye paylaşımlarıyla da bu gönderilerinizi destekleyebilirsiniz. İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal içerik etkileşimleri nasıl artırılır?

Sosyal içerik paylaşımları yaparken etkileşimlerinizin de yüksek olması önemlidir. Bunları artırmak içinse düzenli olarak paylaşım yapmak, kaliteli içerik üretmek ve doğru zamanlarda bu paylaşımlarınızı yapmanız önemlidir. Etkileşimleri yüksek tutmak için en önemli kriterlerden biri de takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaktır. İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Sosyal içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal içerik paylaşımlarınız için bir plan hazırlamanız, daha organize bir şekilde sosyal hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olur. Günlük yapacağınız paylaşım sayısını belirlemeniz, hangi sosyal ağlarda aktif olacağınıza karar vermeniz gerekir. Sonrasında da içerik formatlarınızı ve konularınızı belirleyerek de bir zaman çizelgesi üzerinde planınızı oluşturmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya