Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar

12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve sürekliliği korumak bu platformlardaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza da önemli bir şekilde yardımcı olacaktır. Günlük olarak gönderi yayınlayabilecek içeriğiniz ya da bunu sağlayabilecek bir ekibiniz bulunmuyorsa bile, sosyal hesaplar üzerinde yapılması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapılması gerekenler

Yeni gönderi paylaşımı yapın

Günlük olarak gönderi paylaşmanız, etkileşimlerinizi ve görünürlüğünüzü artırmanızda önemli rol oynamakta. Kullanıcılara her gün farklı bir içerik sunmanız, sayfanızı aktif tutmanızı sağlarken, eğlenceli, bilgilendirici veya ürün odaklı içeriklerinize de trafik çekmenize yardımcı olur.

Düzenli olarak içerik paylaşımı yapabilmek için bir sosyal medya içerik takvimine ihtiyacınız olacak. Bu takvim üzerinde farklı içerik kategorileri belirleyebilir ve hergün için farklı bir gönderi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hakkınızda yapılan yorumları ve paylaşımları takip edin

Tüketicilerin hakkınızda neler konuştuklarını ve paylaştıklarını takip etmeniz de tüketicilerle iletişime geçme konusunda önemlidir. Tüketicilerin veya sektörden önemli kişilerin yaptıkları yorumları ve paylaşımları takip edebilir, hakkınızda konuşulanların takibini yaparak, gerekli durumlarda paylaşımı yapan kişiye ulaşabilirsiniz.

Örneğin, bir kullanıcı sizden aldığı hizmetten memnun olmayabilir ve bununla ilgili bir paylaşım yapabilir. Doğrudan bu kişiye ulaşarak, yaşadığı sorun hakkında bilgi alabilir ve onun bu sorununu gidermek için çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra aldığı ürünün fotoğrafını paylaşan ve hizmetten memnun kalan kişilere de ulaşarak teşekkür edebilir ve onlardan izin alarak bu paylaşımlarını kendi hesabınızda da paylaşarak sosyal kanıt yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt verin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt vermek olacaktır. Paylaşımlarınıza gelen olumlu ve olumsuz yorumlara yanıtlar vererek, takipçilerinize etkileşime girebilirsiniz.

Yorumlara yanıt verdiğinizda aynı zamanda bu gönderinin de etkileşim oranlarının artmasını sağladığınız için günlük olarak bu çalışmaları yapmanız etkili olacaktır.

İstatistiklerin üzerinden geçin

Sosyal hesaplar üzerindeki çalışmalarınızın performansını gözlemlemek için her gün istatistik araçları üzerinde de vakit geçirmenizde yarar var. Bir önceki gün yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını analiz edebilir ve diğer gönderilerinizle karşılaştırarak performans analizi yapabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirerek, daha yüksek performans gösteren gönderiler üzerine odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

Bunlara ek olarak günlük takipçi kazanım ya da kaybedim oranlarını da inceleyebilir, takipçilerinizin aktif olduğu gün ve saatler konusunda ölçümlemelerinizi de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklamlarınızın performansını takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde verdiğiniz reklamların da günlük takibini yapabilirsiniz. Günlük analizler, reklamların genel performansları hakkında net bir bilgi vermeyebilir; ancak A/B testleri yaparken performans analizi yapmak için günlük veri takibi yapabilir, farklı reklam modelleri denediğinizde de bunları karşılaştırmak için bu kontrolleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi

Yeni kullanıcılarla etkileşime girin

Sosyal hesaplar üzerinde takipçi sayınızı artırmak için sadece gönderi paylaşmanız yeterli olmayabilir. Farklı kullanıcı ve hesaplarla da etkileşime girerek, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Böylelikle markanızı farklı kullanıcıların hesaplarında gösterebilir ve kendi hesabınıza takipçi çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Rakipleri takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip analizi olacaktır. Rakiplerinizin sosyal medyadaki çalışmalarını takip edebilir ve onların ne tür içerikler paylaştıklarını analiz edebilirsiniz.

Bunlara ek olarak, takipçileriyle nasıl etkileşime geçtiklerini, sosyal medya reklamlarını ve hangi ürünleri daha fazla öne çıkardıklarını takip ederek, rakiplerinizin çalışmalarını da inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Gelecekteki gönderilerinizi planlayın

Sosyal hesaplar için bir içerik takvimi hazırlamış olsanız dahi bir sonraki günlerdeki gönderileriniz için de bir plan ve strateji oluşturmanızda yarar var. Örneğin günlük istatistik analizleriniz sonrasında iyi performans göstermeyen bir gönderinin bir benzeri ilerleyen günlerde de paylaşacaksanız, burada bu içeriğin kalitesini artıracak çalışmalar yapmayı da düşünebilirsiniz. Böyleliklik performansı düşük bir gönderinin ilerleyen günlerde daha iyi geri dönüş alabilmesini sağlayabilirsiniz.

Gündemi takip edin

Tüm bu yukarıdaki çalışmalar aslında sizinle ilgili olan gelişmeleri kapsamakta. Ancak sosyal medya aynı zamanda gündemden de çok etkilenmekte. Özellikle şu günlerde gündemin sıklıkla değişmesi ve önemli gelişmelerin ortaya çıkması nedeniyle gündemi de yakından takip etmeniz gerekiyor.

Bunun iki önemli sebebi bulunuyor. Birincisi, gündemde eğer olumsuz bir durum ve hava varsa, eğlenceli içerikler paylaşmak markanızı duyarsız olarak gösterebilir. Tüketiciler bu tür içeriklere tepki göstermektedirler ve marka imajı için de olumsuz bir durum yaşanabilir. İkinci sebep ise gündemdeki gelişmelerden yola çıkarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır?

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında gündemdeki konuları ele alabilir, markanızla iligli olabilecek bir gönderi oluşturabilir ve gündemin etkisini kendi lehinize de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan