Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar

12 Haziran 2020
Sinan Oypan

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve sürekliliği korumak bu platformlardaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza da önemli bir şekilde yardımcı olacaktır. Günlük olarak gönderi yayınlayabilecek içeriğiniz ya da bunu sağlayabilecek bir ekibiniz bulunmuyorsa bile, sosyal hesaplar üzerinde yapılması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapılması gerekenler

Yeni gönderi paylaşımı yapın

Günlük olarak gönderi paylaşmanız, etkileşimlerinizi ve görünürlüğünüzü artırmanızda önemli rol oynamakta. Kullanıcılara her gün farklı bir içerik sunmanız, sayfanızı aktif tutmanızı sağlarken, eğlenceli, bilgilendirici veya ürün odaklı içeriklerinize de trafik çekmenize yardımcı olur.

Düzenli olarak içerik paylaşımı yapabilmek için bir sosyal medya içerik takvimine ihtiyacınız olacak. Bu takvim üzerinde farklı içerik kategorileri belirleyebilir ve hergün için farklı bir gönderi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hakkınızda yapılan yorumları ve paylaşımları takip edin

Tüketicilerin hakkınızda neler konuştuklarını ve paylaştıklarını takip etmeniz de tüketicilerle iletişime geçme konusunda önemlidir. Tüketicilerin veya sektörden önemli kişilerin yaptıkları yorumları ve paylaşımları takip edebilir, hakkınızda konuşulanların takibini yaparak, gerekli durumlarda paylaşımı yapan kişiye ulaşabilirsiniz.

Örneğin, bir kullanıcı sizden aldığı hizmetten memnun olmayabilir ve bununla ilgili bir paylaşım yapabilir. Doğrudan bu kişiye ulaşarak, yaşadığı sorun hakkında bilgi alabilir ve onun bu sorununu gidermek için çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra aldığı ürünün fotoğrafını paylaşan ve hizmetten memnun kalan kişilere de ulaşarak teşekkür edebilir ve onlardan izin alarak bu paylaşımlarını kendi hesabınızda da paylaşarak sosyal kanıt yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt verin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt vermek olacaktır. Paylaşımlarınıza gelen olumlu ve olumsuz yorumlara yanıtlar vererek, takipçilerinize etkileşime girebilirsiniz.

Yorumlara yanıt verdiğinizda aynı zamanda bu gönderinin de etkileşim oranlarının artmasını sağladığınız için günlük olarak bu çalışmaları yapmanız etkili olacaktır.

İstatistiklerin üzerinden geçin

Sosyal hesaplar üzerindeki çalışmalarınızın performansını gözlemlemek için her gün istatistik araçları üzerinde de vakit geçirmenizde yarar var. Bir önceki gün yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını analiz edebilir ve diğer gönderilerinizle karşılaştırarak performans analizi yapabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirerek, daha yüksek performans gösteren gönderiler üzerine odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

Bunlara ek olarak günlük takipçi kazanım ya da kaybedim oranlarını da inceleyebilir, takipçilerinizin aktif olduğu gün ve saatler konusunda ölçümlemelerinizi de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklamlarınızın performansını takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde verdiğiniz reklamların da günlük takibini yapabilirsiniz. Günlük analizler, reklamların genel performansları hakkında net bir bilgi vermeyebilir; ancak A/B testleri yaparken performans analizi yapmak için günlük veri takibi yapabilir, farklı reklam modelleri denediğinizde de bunları karşılaştırmak için bu kontrolleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi

Yeni kullanıcılarla etkileşime girin

Sosyal hesaplar üzerinde takipçi sayınızı artırmak için sadece gönderi paylaşmanız yeterli olmayabilir. Farklı kullanıcı ve hesaplarla da etkileşime girerek, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Böylelikle markanızı farklı kullanıcıların hesaplarında gösterebilir ve kendi hesabınıza takipçi çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Rakipleri takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip analizi olacaktır. Rakiplerinizin sosyal medyadaki çalışmalarını takip edebilir ve onların ne tür içerikler paylaştıklarını analiz edebilirsiniz.

Bunlara ek olarak, takipçileriyle nasıl etkileşime geçtiklerini, sosyal medya reklamlarını ve hangi ürünleri daha fazla öne çıkardıklarını takip ederek, rakiplerinizin çalışmalarını da inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Gelecekteki gönderilerinizi planlayın

Sosyal hesaplar için bir içerik takvimi hazırlamış olsanız dahi bir sonraki günlerdeki gönderileriniz için de bir plan ve strateji oluşturmanızda yarar var. Örneğin günlük istatistik analizleriniz sonrasında iyi performans göstermeyen bir gönderinin bir benzeri ilerleyen günlerde de paylaşacaksanız, burada bu içeriğin kalitesini artıracak çalışmalar yapmayı da düşünebilirsiniz. Böyleliklik performansı düşük bir gönderinin ilerleyen günlerde daha iyi geri dönüş alabilmesini sağlayabilirsiniz.

Gündemi takip edin

Tüm bu yukarıdaki çalışmalar aslında sizinle ilgili olan gelişmeleri kapsamakta. Ancak sosyal medya aynı zamanda gündemden de çok etkilenmekte. Özellikle şu günlerde gündemin sıklıkla değişmesi ve önemli gelişmelerin ortaya çıkması nedeniyle gündemi de yakından takip etmeniz gerekiyor.

Bunun iki önemli sebebi bulunuyor. Birincisi, gündemde eğer olumsuz bir durum ve hava varsa, eğlenceli içerikler paylaşmak markanızı duyarsız olarak gösterebilir. Tüketiciler bu tür içeriklere tepki göstermektedirler ve marka imajı için de olumsuz bir durum yaşanabilir. İkinci sebep ise gündemdeki gelişmelerden yola çıkarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır?

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında gündemdeki konuları ele alabilir, markanızla iligli olabilecek bir gönderi oluşturabilir ve gündemin etkisini kendi lehinize de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi