Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar

12 Haziran 2020
Sinan Oypan

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve sürekliliği korumak bu platformlardaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza da önemli bir şekilde yardımcı olacaktır. Günlük olarak gönderi yayınlayabilecek içeriğiniz ya da bunu sağlayabilecek bir ekibiniz bulunmuyorsa bile, sosyal hesaplar üzerinde yapılması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapılması gerekenler

Yeni gönderi paylaşımı yapın

Günlük olarak gönderi paylaşmanız, etkileşimlerinizi ve görünürlüğünüzü artırmanızda önemli rol oynamakta. Kullanıcılara her gün farklı bir içerik sunmanız, sayfanızı aktif tutmanızı sağlarken, eğlenceli, bilgilendirici veya ürün odaklı içeriklerinize de trafik çekmenize yardımcı olur.

Düzenli olarak içerik paylaşımı yapabilmek için bir sosyal medya içerik takvimine ihtiyacınız olacak. Bu takvim üzerinde farklı içerik kategorileri belirleyebilir ve hergün için farklı bir gönderi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hakkınızda yapılan yorumları ve paylaşımları takip edin

Tüketicilerin hakkınızda neler konuştuklarını ve paylaştıklarını takip etmeniz de tüketicilerle iletişime geçme konusunda önemlidir. Tüketicilerin veya sektörden önemli kişilerin yaptıkları yorumları ve paylaşımları takip edebilir, hakkınızda konuşulanların takibini yaparak, gerekli durumlarda paylaşımı yapan kişiye ulaşabilirsiniz.

Örneğin, bir kullanıcı sizden aldığı hizmetten memnun olmayabilir ve bununla ilgili bir paylaşım yapabilir. Doğrudan bu kişiye ulaşarak, yaşadığı sorun hakkında bilgi alabilir ve onun bu sorununu gidermek için çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra aldığı ürünün fotoğrafını paylaşan ve hizmetten memnun kalan kişilere de ulaşarak teşekkür edebilir ve onlardan izin alarak bu paylaşımlarını kendi hesabınızda da paylaşarak sosyal kanıt yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt verin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt vermek olacaktır. Paylaşımlarınıza gelen olumlu ve olumsuz yorumlara yanıtlar vererek, takipçilerinize etkileşime girebilirsiniz.

Yorumlara yanıt verdiğinizda aynı zamanda bu gönderinin de etkileşim oranlarının artmasını sağladığınız için günlük olarak bu çalışmaları yapmanız etkili olacaktır.

İstatistiklerin üzerinden geçin

Sosyal hesaplar üzerindeki çalışmalarınızın performansını gözlemlemek için her gün istatistik araçları üzerinde de vakit geçirmenizde yarar var. Bir önceki gün yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını analiz edebilir ve diğer gönderilerinizle karşılaştırarak performans analizi yapabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirerek, daha yüksek performans gösteren gönderiler üzerine odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

Bunlara ek olarak günlük takipçi kazanım ya da kaybedim oranlarını da inceleyebilir, takipçilerinizin aktif olduğu gün ve saatler konusunda ölçümlemelerinizi de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklamlarınızın performansını takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde verdiğiniz reklamların da günlük takibini yapabilirsiniz. Günlük analizler, reklamların genel performansları hakkında net bir bilgi vermeyebilir; ancak A/B testleri yaparken performans analizi yapmak için günlük veri takibi yapabilir, farklı reklam modelleri denediğinizde de bunları karşılaştırmak için bu kontrolleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi

Yeni kullanıcılarla etkileşime girin

Sosyal hesaplar üzerinde takipçi sayınızı artırmak için sadece gönderi paylaşmanız yeterli olmayabilir. Farklı kullanıcı ve hesaplarla da etkileşime girerek, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Böylelikle markanızı farklı kullanıcıların hesaplarında gösterebilir ve kendi hesabınıza takipçi çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Rakipleri takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip analizi olacaktır. Rakiplerinizin sosyal medyadaki çalışmalarını takip edebilir ve onların ne tür içerikler paylaştıklarını analiz edebilirsiniz.

Bunlara ek olarak, takipçileriyle nasıl etkileşime geçtiklerini, sosyal medya reklamlarını ve hangi ürünleri daha fazla öne çıkardıklarını takip ederek, rakiplerinizin çalışmalarını da inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Gelecekteki gönderilerinizi planlayın

Sosyal hesaplar için bir içerik takvimi hazırlamış olsanız dahi bir sonraki günlerdeki gönderileriniz için de bir plan ve strateji oluşturmanızda yarar var. Örneğin günlük istatistik analizleriniz sonrasında iyi performans göstermeyen bir gönderinin bir benzeri ilerleyen günlerde de paylaşacaksanız, burada bu içeriğin kalitesini artıracak çalışmalar yapmayı da düşünebilirsiniz. Böyleliklik performansı düşük bir gönderinin ilerleyen günlerde daha iyi geri dönüş alabilmesini sağlayabilirsiniz.

Gündemi takip edin

Tüm bu yukarıdaki çalışmalar aslında sizinle ilgili olan gelişmeleri kapsamakta. Ancak sosyal medya aynı zamanda gündemden de çok etkilenmekte. Özellikle şu günlerde gündemin sıklıkla değişmesi ve önemli gelişmelerin ortaya çıkması nedeniyle gündemi de yakından takip etmeniz gerekiyor.

Bunun iki önemli sebebi bulunuyor. Birincisi, gündemde eğer olumsuz bir durum ve hava varsa, eğlenceli içerikler paylaşmak markanızı duyarsız olarak gösterebilir. Tüketiciler bu tür içeriklere tepki göstermektedirler ve marka imajı için de olumsuz bir durum yaşanabilir. İkinci sebep ise gündemdeki gelişmelerden yola çıkarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır?

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında gündemdeki konuları ele alabilir, markanızla iligli olabilecek bir gönderi oluşturabilir ve gündemin etkisini kendi lehinize de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan