Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve sürekliliği korumak bu platformlardaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza da önemli bir şekilde yardımcı olacaktır. Günlük olarak gönderi yayınlayabilecek içeriğiniz ya da bunu sağlayabilecek bir ekibiniz bulunmuyorsa bile, sosyal hesaplar üzerinde yapılması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapılması gerekenler
Yeni gönderi paylaşımı yapın
Günlük olarak gönderi paylaşmanız, etkileşimlerinizi ve görünürlüğünüzü artırmanızda önemli rol oynamakta. Kullanıcılara her gün farklı bir içerik sunmanız, sayfanızı aktif tutmanızı sağlarken, eğlenceli, bilgilendirici veya ürün odaklı içeriklerinize de trafik çekmenize yardımcı olur. Düzenli olarak içerik paylaşımı yapabilmek için bir sosyal medya içerik takvimine ihtiyacınız olacak. Bu takvim üzerinde farklı içerik kategorileri belirleyebilir ve hergün için farklı bir gönderi planlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?Hakkınızda yapılan yorumları ve paylaşımları takip edin
Tüketicilerin hakkınızda neler konuştuklarını ve paylaştıklarını takip etmeniz de tüketicilerle iletişime geçme konusunda önemlidir. Tüketicilerin veya sektörden önemli kişilerin yaptıkları yorumları ve paylaşımları takip edebilir, hakkınızda konuşulanların takibini yaparak, gerekli durumlarda paylaşımı yapan kişiye ulaşabilirsiniz. Örneğin, bir kullanıcı sizden aldığı hizmetten memnun olmayabilir ve bununla ilgili bir paylaşım yapabilir. Doğrudan bu kişiye ulaşarak, yaşadığı sorun hakkında bilgi alabilir ve onun bu sorununu gidermek için çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra aldığı ürünün fotoğrafını paylaşan ve hizmetten memnun kalan kişilere de ulaşarak teşekkür edebilir ve onlardan izin alarak bu paylaşımlarını kendi hesabınızda da paylaşarak sosyal kanıt yaratabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenlerGönderilerinize yapılan yorumlara yanıt verin
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt vermek olacaktır. Paylaşımlarınıza gelen olumlu ve olumsuz yorumlara yanıtlar vererek, takipçilerinize etkileşime girebilirsiniz. Yorumlara yanıt verdiğinizda aynı zamanda bu gönderinin de etkileşim oranlarının artmasını sağladığınız için günlük olarak bu çalışmaları yapmanız etkili olacaktır.İstatistiklerin üzerinden geçin
Sosyal hesaplar üzerindeki çalışmalarınızın performansını gözlemlemek için her gün istatistik araçları üzerinde de vakit geçirmenizde yarar var. Bir önceki gün yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını analiz edebilir ve diğer gönderilerinizle karşılaştırarak performans analizi yapabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirerek, daha yüksek performans gösteren gönderiler üzerine odaklanabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli? Bunlara ek olarak günlük takipçi kazanım ya da kaybedim oranlarını da inceleyebilir, takipçilerinizin aktif olduğu gün ve saatler konusunda ölçümlemelerinizi de yapabilirsiniz. İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır? İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenlerReklamlarınızın performansını takip edin
Sosyal hesaplar üzerinde verdiğiniz reklamların da günlük takibini yapabilirsiniz. Günlük analizler, reklamların genel performansları hakkında net bir bilgi vermeyebilir; ancak A/B testleri yaparken performans analizi yapmak için günlük veri takibi yapabilir, farklı reklam modelleri denediğinizde de bunları karşılaştırmak için bu kontrolleri yapabilirsiniz. İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret için önemiYeni kullanıcılarla etkileşime girin
Sosyal hesaplar üzerinde takipçi sayınızı artırmak için sadece gönderi paylaşmanız yeterli olmayabilir. Farklı kullanıcı ve hesaplarla da etkileşime girerek, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Böylelikle markanızı farklı kullanıcıların hesaplarında gösterebilir ve kendi hesabınıza takipçi çekebilirsiniz. İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileriRakipleri takip edin
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip analizi olacaktır. Rakiplerinizin sosyal medyadaki çalışmalarını takip edebilir ve onların ne tür içerikler paylaştıklarını analiz edebilirsiniz. Bunlara ek olarak, takipçileriyle nasıl etkileşime geçtiklerini, sosyal medya reklamlarını ve hangi ürünleri daha fazla öne çıkardıklarını takip ederek, rakiplerinizin çalışmalarını da inceleyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?Gelecekteki gönderilerinizi planlayın
Sosyal hesaplar için bir içerik takvimi hazırlamış olsanız dahi bir sonraki günlerdeki gönderileriniz için de bir plan ve strateji oluşturmanızda yarar var. Örneğin günlük istatistik analizleriniz sonrasında iyi performans göstermeyen bir gönderinin bir benzeri ilerleyen günlerde de paylaşacaksanız, burada bu içeriğin kalitesini artıracak çalışmalar yapmayı da düşünebilirsiniz. Böyleliklik performansı düşük bir gönderinin ilerleyen günlerde daha iyi geri dönüş alabilmesini sağlayabilirsiniz.Gündemi takip edin
Tüm bu yukarıdaki çalışmalar aslında sizinle ilgili olan gelişmeleri kapsamakta. Ancak sosyal medya aynı zamanda gündemden de çok etkilenmekte. Özellikle şu günlerde gündemin sıklıkla değişmesi ve önemli gelişmelerin ortaya çıkması nedeniyle gündemi de yakından takip etmeniz gerekiyor. Bunun iki önemli sebebi bulunuyor. Birincisi, gündemde eğer olumsuz bir durum ve hava varsa, eğlenceli içerikler paylaşmak markanızı duyarsız olarak gösterebilir. Tüketiciler bu tür içeriklere tepki göstermektedirler ve marka imajı için de olumsuz bir durum yaşanabilir. İkinci sebep ise gündemdeki gelişmelerden yola çıkarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır? Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında gündemdeki konuları ele alabilir, markanızla iligli olabilecek bir gönderi oluşturabilir ve gündemin etkisini kendi lehinize de kullanabilirsiniz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar