Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar

12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve sürekliliği korumak bu platformlardaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza da önemli bir şekilde yardımcı olacaktır. Günlük olarak gönderi yayınlayabilecek içeriğiniz ya da bunu sağlayabilecek bir ekibiniz bulunmuyorsa bile, sosyal hesaplar üzerinde yapılması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapılması gerekenler

Yeni gönderi paylaşımı yapın

Günlük olarak gönderi paylaşmanız, etkileşimlerinizi ve görünürlüğünüzü artırmanızda önemli rol oynamakta. Kullanıcılara her gün farklı bir içerik sunmanız, sayfanızı aktif tutmanızı sağlarken, eğlenceli, bilgilendirici veya ürün odaklı içeriklerinize de trafik çekmenize yardımcı olur.

Düzenli olarak içerik paylaşımı yapabilmek için bir sosyal medya içerik takvimine ihtiyacınız olacak. Bu takvim üzerinde farklı içerik kategorileri belirleyebilir ve hergün için farklı bir gönderi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hakkınızda yapılan yorumları ve paylaşımları takip edin

Tüketicilerin hakkınızda neler konuştuklarını ve paylaştıklarını takip etmeniz de tüketicilerle iletişime geçme konusunda önemlidir. Tüketicilerin veya sektörden önemli kişilerin yaptıkları yorumları ve paylaşımları takip edebilir, hakkınızda konuşulanların takibini yaparak, gerekli durumlarda paylaşımı yapan kişiye ulaşabilirsiniz.

Örneğin, bir kullanıcı sizden aldığı hizmetten memnun olmayabilir ve bununla ilgili bir paylaşım yapabilir. Doğrudan bu kişiye ulaşarak, yaşadığı sorun hakkında bilgi alabilir ve onun bu sorununu gidermek için çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra aldığı ürünün fotoğrafını paylaşan ve hizmetten memnun kalan kişilere de ulaşarak teşekkür edebilir ve onlardan izin alarak bu paylaşımlarını kendi hesabınızda da paylaşarak sosyal kanıt yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt verin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de gönderilerinize yapılan yorumlara yanıt vermek olacaktır. Paylaşımlarınıza gelen olumlu ve olumsuz yorumlara yanıtlar vererek, takipçilerinize etkileşime girebilirsiniz.

Yorumlara yanıt verdiğinizda aynı zamanda bu gönderinin de etkileşim oranlarının artmasını sağladığınız için günlük olarak bu çalışmaları yapmanız etkili olacaktır.

İstatistiklerin üzerinden geçin

Sosyal hesaplar üzerindeki çalışmalarınızın performansını gözlemlemek için her gün istatistik araçları üzerinde de vakit geçirmenizde yarar var. Bir önceki gün yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını analiz edebilir ve diğer gönderilerinizle karşılaştırarak performans analizi yapabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirerek, daha yüksek performans gösteren gönderiler üzerine odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

Bunlara ek olarak günlük takipçi kazanım ya da kaybedim oranlarını da inceleyebilir, takipçilerinizin aktif olduğu gün ve saatler konusunda ölçümlemelerinizi de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklamlarınızın performansını takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde verdiğiniz reklamların da günlük takibini yapabilirsiniz. Günlük analizler, reklamların genel performansları hakkında net bir bilgi vermeyebilir; ancak A/B testleri yaparken performans analizi yapmak için günlük veri takibi yapabilir, farklı reklam modelleri denediğinizde de bunları karşılaştırmak için bu kontrolleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi

Yeni kullanıcılarla etkileşime girin

Sosyal hesaplar üzerinde takipçi sayınızı artırmak için sadece gönderi paylaşmanız yeterli olmayabilir. Farklı kullanıcı ve hesaplarla da etkileşime girerek, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Böylelikle markanızı farklı kullanıcıların hesaplarında gösterebilir ve kendi hesabınıza takipçi çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Rakipleri takip edin

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip analizi olacaktır. Rakiplerinizin sosyal medyadaki çalışmalarını takip edebilir ve onların ne tür içerikler paylaştıklarını analiz edebilirsiniz.

Bunlara ek olarak, takipçileriyle nasıl etkileşime geçtiklerini, sosyal medya reklamlarını ve hangi ürünleri daha fazla öne çıkardıklarını takip ederek, rakiplerinizin çalışmalarını da inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Gelecekteki gönderilerinizi planlayın

Sosyal hesaplar için bir içerik takvimi hazırlamış olsanız dahi bir sonraki günlerdeki gönderileriniz için de bir plan ve strateji oluşturmanızda yarar var. Örneğin günlük istatistik analizleriniz sonrasında iyi performans göstermeyen bir gönderinin bir benzeri ilerleyen günlerde de paylaşacaksanız, burada bu içeriğin kalitesini artıracak çalışmalar yapmayı da düşünebilirsiniz. Böyleliklik performansı düşük bir gönderinin ilerleyen günlerde daha iyi geri dönüş alabilmesini sağlayabilirsiniz.

Gündemi takip edin

Tüm bu yukarıdaki çalışmalar aslında sizinle ilgili olan gelişmeleri kapsamakta. Ancak sosyal medya aynı zamanda gündemden de çok etkilenmekte. Özellikle şu günlerde gündemin sıklıkla değişmesi ve önemli gelişmelerin ortaya çıkması nedeniyle gündemi de yakından takip etmeniz gerekiyor.

Bunun iki önemli sebebi bulunuyor. Birincisi, gündemde eğer olumsuz bir durum ve hava varsa, eğlenceli içerikler paylaşmak markanızı duyarsız olarak gösterebilir. Tüketiciler bu tür içeriklere tepki göstermektedirler ve marka imajı için de olumsuz bir durum yaşanabilir. İkinci sebep ise gündemdeki gelişmelerden yola çıkarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır?

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarında gündemdeki konuları ele alabilir, markanızla iligli olabilecek bir gönderi oluşturabilir ve gündemin etkisini kendi lehinize de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin