fbpx

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Sosyal platformlarda doğru stratejileri izlemeniz, bu çalışmaların da performansını artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Düzenli ve sürekli olarak paylaşım yapın

Instagram’da düzenli bir şekilde paylaşım yapmanız ve bu paylaşımların sürekliliğini sağlamanız takipçi artırma konusunda size yardımcı olur. Bunun nedeni ise kullanıcılar aktif olmayan ve düzenli olarak paylaşım yapmayan hesapları takip etmezler bu nedenle de yeni takipçiler kazanmanız mümkün olmaz.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşımlarda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik planınızın olması ve elinizdeki iş gücü ve ekibe göre de paylaşım sıklıklarını belirleyerek düzenli aralıklarla paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede düzenli bir şekilde takipçilere içerikler sunarak, onlara sayfanızı takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Profil bilgilerinizdeki anahtar kelimeleri ve hashtag’leri iyi seçin

Sosyal profileriniz üzerindeki bilgileri doldururken, anahtar kelime seçimlerinizi iyi yapmanız önemlidir; çünkü sosyal ağlar da aslında bir arama motorudur ve kullanıcılar buralarda farklı aramalar yaparlar. Bu arama sorgularına yanıt verebilmek için profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde oluşturmalı, işinizinle ilgili anahtar kelimleri kullanmalısınız. Anahtar kelimelerin yanı sıra Instagram ve Twitter gibi platformlar hashtag kullanımına da izin vermektedirler. İşinizi ve ürünlerinizi tanımlayan hashtagleri de profilinizde kullanmanız takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırın

Sosyal ağlar aynı zamanda müşteri destek işlemleri de için kullanılmaktadır. Tüketiciler markaya web sitesi ya da telefon ile ulaşmak yerine sosyal profilleri üzerinde ulaşmak isterler. Bunun yanı sıra yaptığınız sosyal medya reklam çalışmaları nedeniyle de kullanıcılar doğrudan ilgili platform üzerinden size ulaşmak isterler. Yeni takipçiler kazanmak için bu platformlar üzerindeki müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırmanız yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?

Hızlı bir şekilde dönüşler sağlamak, tüketicilerin sorunlarını çözecek yanıtlar vermeniz ve iyi bir iletişim kurmanız, bu platformlarda sağladığnıız müşteri destek kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Yorumlara yanıt verin

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlarla etkileşime girmeniz ve kullanıcılarla bir iletişim kurmanız da takipçi artırma konusunda önemlidir. Çünkü kullanıcılar sizin de aktif bir şekilde takipçilerinizle iletişim kurduğunuzu görürler. Hem paylaşımlarınızın etkileşimlerini artımış olursunuz hem de takipçilerinizle iletişim kurarak bir topluluk yaratmaya başlarsınız.

İçerik planınızı oluşturun

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bir içerik planınızın olması sürekliliği sağlar. Ancak bununla beraber takipçi artırma çalışmalarınız için de paylaşımlarınızın içeriği ve kalitesi de önemlidir. Bunun için de bir içerik planına ihtiyacınız olacaktır. Farklı formatlarda ve konularda içerikler üretmeniz yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor ki bunu da sunduğunuz içeriklerle sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kullanıcıların paylaşmak isteyecekleri içerikler oluşturun

İçerik planınızı oluştururken sadece ürün odaklı olmamalısınız. Kullanıcıların kendi çevreleriyle paylaşmak isteyecekleri ilgi çekici içerikleri sunmanız önemlidir. Takipçi artırma sürecinde, sizi takip eden ya da içeriklerinizle karşılaşan kullanıcıları, kendi çevreleriyle de bu gönderileri paylaşmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Kullanıcılar sizin gönderilerinizi arkadaşlarıyla paylaştıklarında yeni takipçiler kazanma şansınız da bir o kadar artacaktır. Bu sebeple de farklı içerik formatları üzerinde yoğunlaşmanız oldukça etkili olacaktır.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Takipçi artırma çalışmaları yaparken yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Yarışma ve çekilişler ile markanızı tanıtabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni takipçiler kazanabilirsiniz. Bu tür kampanyalar uzun süredir sosyal ağlar üzerinde geri dönüşüm sağladığı için ara ara kullanılabilir. Aşağıdaki rehberlerimizde yarışma ve çekilişlerle ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Reklamlardan yararlanın

Sosyal medya profilinizi tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmanın yanı sıra yeni kitlere ulaşma ve takipçi artırma gibi işlemler için de farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Reklamlar sadece ürün satışı amacıyla yapılmadığı için marka bilinirliğini artırmak için de bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Marka bilinirliğini artırma ve yeni kitlelere ulaşmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yapmaktır. Influencer pazarlama günümüzde takipçi artırma, marka ve ürün tanıtımı yapma, internet üzerindeki görünürlüğü artırma gibi farklı amaçlar için kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra yarışma ve çekilişlerinizi de influencer hesaplarla düzenleyerek çok daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan