Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Sosyal platformlarda doğru stratejileri izlemeniz, bu çalışmaların da performansını artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Düzenli ve sürekli olarak paylaşım yapın

Instagram’da düzenli bir şekilde paylaşım yapmanız ve bu paylaşımların sürekliliğini sağlamanız takipçi artırma konusunda size yardımcı olur. Bunun nedeni ise kullanıcılar aktif olmayan ve düzenli olarak paylaşım yapmayan hesapları takip etmezler bu nedenle de yeni takipçiler kazanmanız mümkün olmaz.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşımlarda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik planınızın olması ve elinizdeki iş gücü ve ekibe göre de paylaşım sıklıklarını belirleyerek düzenli aralıklarla paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede düzenli bir şekilde takipçilere içerikler sunarak, onlara sayfanızı takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Profil bilgilerinizdeki anahtar kelimeleri ve hashtag’leri iyi seçin

Sosyal profileriniz üzerindeki bilgileri doldururken, anahtar kelime seçimlerinizi iyi yapmanız önemlidir; çünkü sosyal ağlar da aslında bir arama motorudur ve kullanıcılar buralarda farklı aramalar yaparlar. Bu arama sorgularına yanıt verebilmek için profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde oluşturmalı, işinizinle ilgili anahtar kelimleri kullanmalısınız. Anahtar kelimelerin yanı sıra Instagram ve Twitter gibi platformlar hashtag kullanımına da izin vermektedirler. İşinizi ve ürünlerinizi tanımlayan hashtagleri de profilinizde kullanmanız takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırın

Sosyal ağlar aynı zamanda müşteri destek işlemleri de için kullanılmaktadır. Tüketiciler markaya web sitesi ya da telefon ile ulaşmak yerine sosyal profilleri üzerinde ulaşmak isterler. Bunun yanı sıra yaptığınız sosyal medya reklam çalışmaları nedeniyle de kullanıcılar doğrudan ilgili platform üzerinden size ulaşmak isterler. Yeni takipçiler kazanmak için bu platformlar üzerindeki müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırmanız yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?

Hızlı bir şekilde dönüşler sağlamak, tüketicilerin sorunlarını çözecek yanıtlar vermeniz ve iyi bir iletişim kurmanız, bu platformlarda sağladığnıız müşteri destek kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Yorumlara yanıt verin

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlarla etkileşime girmeniz ve kullanıcılarla bir iletişim kurmanız da takipçi artırma konusunda önemlidir. Çünkü kullanıcılar sizin de aktif bir şekilde takipçilerinizle iletişim kurduğunuzu görürler. Hem paylaşımlarınızın etkileşimlerini artımış olursunuz hem de takipçilerinizle iletişim kurarak bir topluluk yaratmaya başlarsınız.

İçerik planınızı oluşturun

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bir içerik planınızın olması sürekliliği sağlar. Ancak bununla beraber takipçi artırma çalışmalarınız için de paylaşımlarınızın içeriği ve kalitesi de önemlidir. Bunun için de bir içerik planına ihtiyacınız olacaktır. Farklı formatlarda ve konularda içerikler üretmeniz yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor ki bunu da sunduğunuz içeriklerle sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kullanıcıların paylaşmak isteyecekleri içerikler oluşturun

İçerik planınızı oluştururken sadece ürün odaklı olmamalısınız. Kullanıcıların kendi çevreleriyle paylaşmak isteyecekleri ilgi çekici içerikleri sunmanız önemlidir. Takipçi artırma sürecinde, sizi takip eden ya da içeriklerinizle karşılaşan kullanıcıları, kendi çevreleriyle de bu gönderileri paylaşmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Kullanıcılar sizin gönderilerinizi arkadaşlarıyla paylaştıklarında yeni takipçiler kazanma şansınız da bir o kadar artacaktır. Bu sebeple de farklı içerik formatları üzerinde yoğunlaşmanız oldukça etkili olacaktır.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Takipçi artırma çalışmaları yaparken yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Yarışma ve çekilişler ile markanızı tanıtabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni takipçiler kazanabilirsiniz. Bu tür kampanyalar uzun süredir sosyal ağlar üzerinde geri dönüşüm sağladığı için ara ara kullanılabilir. Aşağıdaki rehberlerimizde yarışma ve çekilişlerle ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Reklamlardan yararlanın

Sosyal medya profilinizi tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmanın yanı sıra yeni kitlere ulaşma ve takipçi artırma gibi işlemler için de farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Reklamlar sadece ürün satışı amacıyla yapılmadığı için marka bilinirliğini artırmak için de bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Marka bilinirliğini artırma ve yeni kitlelere ulaşmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yapmaktır. Influencer pazarlama günümüzde takipçi artırma, marka ve ürün tanıtımı yapma, internet üzerindeki görünürlüğü artırma gibi farklı amaçlar için kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra yarışma ve çekilişlerinizi de influencer hesaplarla düzenleyerek çok daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin