Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Sosyal platformlarda doğru stratejileri izlemeniz, bu çalışmaların da performansını artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Düzenli ve sürekli olarak paylaşım yapın

Instagram’da düzenli bir şekilde paylaşım yapmanız ve bu paylaşımların sürekliliğini sağlamanız takipçi artırma konusunda size yardımcı olur. Bunun nedeni ise kullanıcılar aktif olmayan ve düzenli olarak paylaşım yapmayan hesapları takip etmezler bu nedenle de yeni takipçiler kazanmanız mümkün olmaz.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşımlarda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik planınızın olması ve elinizdeki iş gücü ve ekibe göre de paylaşım sıklıklarını belirleyerek düzenli aralıklarla paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede düzenli bir şekilde takipçilere içerikler sunarak, onlara sayfanızı takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Profil bilgilerinizdeki anahtar kelimeleri ve hashtag’leri iyi seçin

Sosyal profileriniz üzerindeki bilgileri doldururken, anahtar kelime seçimlerinizi iyi yapmanız önemlidir; çünkü sosyal ağlar da aslında bir arama motorudur ve kullanıcılar buralarda farklı aramalar yaparlar. Bu arama sorgularına yanıt verebilmek için profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde oluşturmalı, işinizinle ilgili anahtar kelimleri kullanmalısınız. Anahtar kelimelerin yanı sıra Instagram ve Twitter gibi platformlar hashtag kullanımına da izin vermektedirler. İşinizi ve ürünlerinizi tanımlayan hashtagleri de profilinizde kullanmanız takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırın

Sosyal ağlar aynı zamanda müşteri destek işlemleri de için kullanılmaktadır. Tüketiciler markaya web sitesi ya da telefon ile ulaşmak yerine sosyal profilleri üzerinde ulaşmak isterler. Bunun yanı sıra yaptığınız sosyal medya reklam çalışmaları nedeniyle de kullanıcılar doğrudan ilgili platform üzerinden size ulaşmak isterler. Yeni takipçiler kazanmak için bu platformlar üzerindeki müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırmanız yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?

Hızlı bir şekilde dönüşler sağlamak, tüketicilerin sorunlarını çözecek yanıtlar vermeniz ve iyi bir iletişim kurmanız, bu platformlarda sağladığnıız müşteri destek kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Yorumlara yanıt verin

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlarla etkileşime girmeniz ve kullanıcılarla bir iletişim kurmanız da takipçi artırma konusunda önemlidir. Çünkü kullanıcılar sizin de aktif bir şekilde takipçilerinizle iletişim kurduğunuzu görürler. Hem paylaşımlarınızın etkileşimlerini artımış olursunuz hem de takipçilerinizle iletişim kurarak bir topluluk yaratmaya başlarsınız.

İçerik planınızı oluşturun

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bir içerik planınızın olması sürekliliği sağlar. Ancak bununla beraber takipçi artırma çalışmalarınız için de paylaşımlarınızın içeriği ve kalitesi de önemlidir. Bunun için de bir içerik planına ihtiyacınız olacaktır. Farklı formatlarda ve konularda içerikler üretmeniz yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor ki bunu da sunduğunuz içeriklerle sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kullanıcıların paylaşmak isteyecekleri içerikler oluşturun

İçerik planınızı oluştururken sadece ürün odaklı olmamalısınız. Kullanıcıların kendi çevreleriyle paylaşmak isteyecekleri ilgi çekici içerikleri sunmanız önemlidir. Takipçi artırma sürecinde, sizi takip eden ya da içeriklerinizle karşılaşan kullanıcıları, kendi çevreleriyle de bu gönderileri paylaşmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Kullanıcılar sizin gönderilerinizi arkadaşlarıyla paylaştıklarında yeni takipçiler kazanma şansınız da bir o kadar artacaktır. Bu sebeple de farklı içerik formatları üzerinde yoğunlaşmanız oldukça etkili olacaktır.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Takipçi artırma çalışmaları yaparken yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Yarışma ve çekilişler ile markanızı tanıtabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni takipçiler kazanabilirsiniz. Bu tür kampanyalar uzun süredir sosyal ağlar üzerinde geri dönüşüm sağladığı için ara ara kullanılabilir. Aşağıdaki rehberlerimizde yarışma ve çekilişlerle ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Reklamlardan yararlanın

Sosyal medya profilinizi tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmanın yanı sıra yeni kitlere ulaşma ve takipçi artırma gibi işlemler için de farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Reklamlar sadece ürün satışı amacıyla yapılmadığı için marka bilinirliğini artırmak için de bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Marka bilinirliğini artırma ve yeni kitlelere ulaşmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yapmaktır. Influencer pazarlama günümüzde takipçi artırma, marka ve ürün tanıtımı yapma, internet üzerindeki görünürlüğü artırma gibi farklı amaçlar için kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra yarışma ve çekilişlerinizi de influencer hesaplarla düzenleyerek çok daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin