Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

14 Ekim 2020
Sinan Oypan

Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Sosyal platformlarda doğru stratejileri izlemeniz, bu çalışmaların da performansını artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Düzenli ve sürekli olarak paylaşım yapın

Instagram’da düzenli bir şekilde paylaşım yapmanız ve bu paylaşımların sürekliliğini sağlamanız takipçi artırma konusunda size yardımcı olur. Bunun nedeni ise kullanıcılar aktif olmayan ve düzenli olarak paylaşım yapmayan hesapları takip etmezler bu nedenle de yeni takipçiler kazanmanız mümkün olmaz.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşımlarda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik planınızın olması ve elinizdeki iş gücü ve ekibe göre de paylaşım sıklıklarını belirleyerek düzenli aralıklarla paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede düzenli bir şekilde takipçilere içerikler sunarak, onlara sayfanızı takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Profil bilgilerinizdeki anahtar kelimeleri ve hashtag’leri iyi seçin

Sosyal profileriniz üzerindeki bilgileri doldururken, anahtar kelime seçimlerinizi iyi yapmanız önemlidir; çünkü sosyal ağlar da aslında bir arama motorudur ve kullanıcılar buralarda farklı aramalar yaparlar. Bu arama sorgularına yanıt verebilmek için profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde oluşturmalı, işinizinle ilgili anahtar kelimleri kullanmalısınız. Anahtar kelimelerin yanı sıra Instagram ve Twitter gibi platformlar hashtag kullanımına da izin vermektedirler. İşinizi ve ürünlerinizi tanımlayan hashtagleri de profilinizde kullanmanız takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırın

Sosyal ağlar aynı zamanda müşteri destek işlemleri de için kullanılmaktadır. Tüketiciler markaya web sitesi ya da telefon ile ulaşmak yerine sosyal profilleri üzerinde ulaşmak isterler. Bunun yanı sıra yaptığınız sosyal medya reklam çalışmaları nedeniyle de kullanıcılar doğrudan ilgili platform üzerinden size ulaşmak isterler. Yeni takipçiler kazanmak için bu platformlar üzerindeki müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırmanız yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?

Hızlı bir şekilde dönüşler sağlamak, tüketicilerin sorunlarını çözecek yanıtlar vermeniz ve iyi bir iletişim kurmanız, bu platformlarda sağladığnıız müşteri destek kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Yorumlara yanıt verin

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlarla etkileşime girmeniz ve kullanıcılarla bir iletişim kurmanız da takipçi artırma konusunda önemlidir. Çünkü kullanıcılar sizin de aktif bir şekilde takipçilerinizle iletişim kurduğunuzu görürler. Hem paylaşımlarınızın etkileşimlerini artımış olursunuz hem de takipçilerinizle iletişim kurarak bir topluluk yaratmaya başlarsınız.

İçerik planınızı oluşturun

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bir içerik planınızın olması sürekliliği sağlar. Ancak bununla beraber takipçi artırma çalışmalarınız için de paylaşımlarınızın içeriği ve kalitesi de önemlidir. Bunun için de bir içerik planına ihtiyacınız olacaktır. Farklı formatlarda ve konularda içerikler üretmeniz yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor ki bunu da sunduğunuz içeriklerle sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kullanıcıların paylaşmak isteyecekleri içerikler oluşturun

İçerik planınızı oluştururken sadece ürün odaklı olmamalısınız. Kullanıcıların kendi çevreleriyle paylaşmak isteyecekleri ilgi çekici içerikleri sunmanız önemlidir. Takipçi artırma sürecinde, sizi takip eden ya da içeriklerinizle karşılaşan kullanıcıları, kendi çevreleriyle de bu gönderileri paylaşmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Kullanıcılar sizin gönderilerinizi arkadaşlarıyla paylaştıklarında yeni takipçiler kazanma şansınız da bir o kadar artacaktır. Bu sebeple de farklı içerik formatları üzerinde yoğunlaşmanız oldukça etkili olacaktır.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Takipçi artırma çalışmaları yaparken yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Yarışma ve çekilişler ile markanızı tanıtabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni takipçiler kazanabilirsiniz. Bu tür kampanyalar uzun süredir sosyal ağlar üzerinde geri dönüşüm sağladığı için ara ara kullanılabilir. Aşağıdaki rehberlerimizde yarışma ve çekilişlerle ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Reklamlardan yararlanın

Sosyal medya profilinizi tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmanın yanı sıra yeni kitlere ulaşma ve takipçi artırma gibi işlemler için de farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Reklamlar sadece ürün satışı amacıyla yapılmadığı için marka bilinirliğini artırmak için de bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Marka bilinirliğini artırma ve yeni kitlelere ulaşmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yapmaktır. Influencer pazarlama günümüzde takipçi artırma, marka ve ürün tanıtımı yapma, internet üzerindeki görünürlüğü artırma gibi farklı amaçlar için kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra yarışma ve çekilişlerinizi de influencer hesaplarla düzenleyerek çok daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan