Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Sosyal platformlarda doğru stratejileri izlemeniz, bu çalışmaların da performansını artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?

Düzenli ve sürekli olarak paylaşım yapın

Instagram’da düzenli bir şekilde paylaşım yapmanız ve bu paylaşımların sürekliliğini sağlamanız takipçi artırma konusunda size yardımcı olur. Bunun nedeni ise kullanıcılar aktif olmayan ve düzenli olarak paylaşım yapmayan hesapları takip etmezler bu nedenle de yeni takipçiler kazanmanız mümkün olmaz.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşımlarda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik planınızın olması ve elinizdeki iş gücü ve ekibe göre de paylaşım sıklıklarını belirleyerek düzenli aralıklarla paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede düzenli bir şekilde takipçilere içerikler sunarak, onlara sayfanızı takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Profil bilgilerinizdeki anahtar kelimeleri ve hashtag’leri iyi seçin

Sosyal profileriniz üzerindeki bilgileri doldururken, anahtar kelime seçimlerinizi iyi yapmanız önemlidir; çünkü sosyal ağlar da aslında bir arama motorudur ve kullanıcılar buralarda farklı aramalar yaparlar. Bu arama sorgularına yanıt verebilmek için profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde oluşturmalı, işinizinle ilgili anahtar kelimleri kullanmalısınız. Anahtar kelimelerin yanı sıra Instagram ve Twitter gibi platformlar hashtag kullanımına da izin vermektedirler. İşinizi ve ürünlerinizi tanımlayan hashtagleri de profilinizde kullanmanız takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırın

Sosyal ağlar aynı zamanda müşteri destek işlemleri de için kullanılmaktadır. Tüketiciler markaya web sitesi ya da telefon ile ulaşmak yerine sosyal profilleri üzerinde ulaşmak isterler. Bunun yanı sıra yaptığınız sosyal medya reklam çalışmaları nedeniyle de kullanıcılar doğrudan ilgili platform üzerinden size ulaşmak isterler. Yeni takipçiler kazanmak için bu platformlar üzerindeki müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini artırmanız yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?

Hızlı bir şekilde dönüşler sağlamak, tüketicilerin sorunlarını çözecek yanıtlar vermeniz ve iyi bir iletişim kurmanız, bu platformlarda sağladığnıız müşteri destek kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Yorumlara yanıt verin

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlarla etkileşime girmeniz ve kullanıcılarla bir iletişim kurmanız da takipçi artırma konusunda önemlidir. Çünkü kullanıcılar sizin de aktif bir şekilde takipçilerinizle iletişim kurduğunuzu görürler. Hem paylaşımlarınızın etkileşimlerini artımış olursunuz hem de takipçilerinizle iletişim kurarak bir topluluk yaratmaya başlarsınız.

İçerik planınızı oluşturun

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bir içerik planınızın olması sürekliliği sağlar. Ancak bununla beraber takipçi artırma çalışmalarınız için de paylaşımlarınızın içeriği ve kalitesi de önemlidir. Bunun için de bir içerik planına ihtiyacınız olacaktır. Farklı formatlarda ve konularda içerikler üretmeniz yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor ki bunu da sunduğunuz içeriklerle sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kullanıcıların paylaşmak isteyecekleri içerikler oluşturun

İçerik planınızı oluştururken sadece ürün odaklı olmamalısınız. Kullanıcıların kendi çevreleriyle paylaşmak isteyecekleri ilgi çekici içerikleri sunmanız önemlidir. Takipçi artırma sürecinde, sizi takip eden ya da içeriklerinizle karşılaşan kullanıcıları, kendi çevreleriyle de bu gönderileri paylaşmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Kullanıcılar sizin gönderilerinizi arkadaşlarıyla paylaştıklarında yeni takipçiler kazanma şansınız da bir o kadar artacaktır. Bu sebeple de farklı içerik formatları üzerinde yoğunlaşmanız oldukça etkili olacaktır.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Takipçi artırma çalışmaları yaparken yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Yarışma ve çekilişler ile markanızı tanıtabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni takipçiler kazanabilirsiniz. Bu tür kampanyalar uzun süredir sosyal ağlar üzerinde geri dönüşüm sağladığı için ara ara kullanılabilir. Aşağıdaki rehberlerimizde yarışma ve çekilişlerle ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Reklamlardan yararlanın

Sosyal medya profilinizi tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmanın yanı sıra yeni kitlere ulaşma ve takipçi artırma gibi işlemler için de farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Reklamlar sadece ürün satışı amacıyla yapılmadığı için marka bilinirliğini artırmak için de bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Marka bilinirliğini artırma ve yeni kitlelere ulaşmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla işbirlikleri yapmaktır. Influencer pazarlama günümüzde takipçi artırma, marka ve ürün tanıtımı yapma, internet üzerindeki görünürlüğü artırma gibi farklı amaçlar için kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra yarışma ve çekilişlerinizi de influencer hesaplarla düzenleyerek çok daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan