Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz yıllarda, sosyal medya reklamlarının satışa dönüş oranı bir h ayli düşüktü. Bunun sebepleri arasında internet ve akıllı telefon kullanımının henüz çok yaygınlaşmamış olması, mobil ticaretin yaygınlaşmaması ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının tam anlamıyla oturmamış olması yer alıyor.

Zaman içerisinde mobil kullanımın artması, tüketicilerin online alışverişe yönlenmeye başlamaları ve sosyal ağların reklamverenlere sunduğu birçok farklı reklam modeli ve reklam yönetim aracı da bu reklamların performansını; daha da önemli reklamların satışa dönüşünü artırmaya başladı.

Sosyal ağlar üzerinde reklamlar haricinde organik olarak da pazarlama çalışmalarının yapılması, düşük bütçelerle de tüketicilere ulaşılmasını mümkün kılmakta. Bu yazımızda da sosyal ağlar üzerindeki pazarlama ve reklam çalışmalarının e-ticaret firmalarına katkılarını ele alacağız.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Pazar hakimiyeti ve payını artırma

Sosyal ağlar doğru kullanıldığında, pazardaki hakimiyeti ve pazar payını artırma da önemli bir rol oynar. Yazının ilerisinde de değineceğimiz gibi sosyal medya üzerinde yaptığınız çalışmaların marka bilinirliğini artırması ve yeni hedef kitlelere ulaşılması; markanın pazardaki gücünü artırması açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerin markaya olan güvenini artırmak, tüketicilerle iyi iletişim kurabilmek, ürün bilinirliğini artırmak, markanın pazardaki hakimiyeti ve payını artırma da önemli bir rol oynar. Bu sebeple de güçlü bir sosyal medya stratejisi oluşturmak bu süreçteki ilk adım olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

Sosyal yönlendirme trafiği

Web sitenize trafik çekmek için de sosyal ağlar önemli bir görev üstlenir. Gün içerisinde kullanıcılar büyük bölümlerini sosyal ağlarda geçirmekte ve buradaki kullanıcıların ilgisini çekecek içerik ya da reklam kampanyalarıyla web sitenize sosyal yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Arama motorları üzerinden gelen organik trafiğin yanı sıra sosyal ağlardan da trafik çekmek, daha fazla kişiye ulaşma şansınızı artırırken, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Özellikle yeni bir girişimseniz SEO çalışmalarınızın sonuç vermesi zaman alabilir ve bu sebeple de arama motorlarından yeterli trafik çekemeyebilirsiniz. Bu durumda da sosyal yönlendirme trafiği size yardımcı olabilir.

Mobil ticaret hacminizi artırabilirsiniz

Son yıllarda markaların sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmaları, genel olarak mobil ticaret hacminin de artmasına katkı sağladı. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden web sitelerine girip arlışveriş yapmaya başladılar. Bu aynı zamanda da e-ticaret sitelerinin mobil trafiğini de artırdığı için mobile uyumlu tasarımların ve mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin de önemini artırmış oldu.

İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobilden gelen trafiği iyi bir şekilde yönetebilmek ve geri dönüşüm sağlayabilmek için de mobile uyumlu site tasarımınızın olması ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Böylelikle kullanıcılar akıllı telefonları ile rahatlıkla alışveriş yapabilirler. Mobil tasarımlar hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Düşük maliyetlerle pazarlama imkanı

Sosyal ağlar sadece reklam kampanyaları hazırlamaktan ibaret değildir. Organik olarak da ekstra bir ücret ödemeden sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratabilir ve web sitenize trafik çekebilirsiniz. Organik olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Bir sosyal medya içerik takvimi hazırlayarak, haftanın belli günlerinde (Paylaşım sıklığı söz konusu olduğunda hergün en az bir paylaşım yapılması önerilmektedir) paylaşımlar yaparak, sürekliliğinizi koruyarak, düzenli olarak organik olarak sosyal ağlardan trafik çekebilirsiniz. Trafik çekmenin yanı sıra bir kitle oluşturmak ve iletişim kurmak için de bu içerik çalışmalarının faydası vardır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Markanızla ilgili daha fazla konuşulmasını sağlayabilrisiniz

Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetleriniz artıkça ve görünürlüğünüzü de artırdıkça; tüketicilerin de markanızla ilgili daha fazla paylaşım yapmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle de onların ilgisini çekebilecek içerikler ürettiğinizde, kullanıcılar da bu içerikleri kendi çevreleriyle paylaşacaklardır. Böylelikle de markanızla ilgili yapılan paylaşımların sayısı da artacaktır.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için sadece sizin paylaşımlarınız değil diğer kullanıcıların da markayla ilgili paylaşımlar yapmaları gerekir. Ürettiğiniz içeriklerle de bunu sağlamak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Markanızın vizyon ve hikayesini paylaşabilirsiniz

Sosyal ağlar aynı zamanda markanızın kimliğini, vizyonunu ve hikayesini paylaşmanız açısından da önemli bir görev üstlenmektedir. Sosyal medyanın en büyük gücü, bir iletişim kanalı olmasında yattığı için, onunla nasıl iletişim kuracağınız ve bu iletişimi ne kadar kuvvetli bir hale getireceğiniz de marka olarak sizin elinizdedir.

Doğru iletişimi kurduğunuzda vizyonunuzu net bir şekilde anlatabilir ve hikayenizi doğru bir şekilde insanlara aktarabilirsiniz. Bu mecraların bir iletişim kanalı olduğunu hatırlamanız ve yaptığınız paylaşımları bu unsur üzerinde kurgulayarak yapmanız gerekir.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal medyanın bir diğer etkisi de marka ve ürün bilinirliğini artırmaya yardımcı olmasıdır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu mecraların bir iletişim kanalı olması nedeniyle, iletişim kampanyalarınız ve tüketicilerle kurduğunuz iletişim veya etkileşimle markanızın ya da ürünlerinizin bilinirliğini de artırabilirsiniz. Markalaşma sürecinde de bu mecraların büyük etkisi vardır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Yeni müşteri kitlelerine ulaşma

Marka ve ürün bilinirliğini artıracak çalışmalar yaparken sosyal ağlar üzerinde yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde markanızla ilgili olabilecek farklı kitleleri hedefleyebilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde çok detaylı hedef kitle ayarları yapılabilmekte. Mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra mevcut kitlenize benzerlik gösteren yeni kitlelere ulaşmak için de bu hedefleme araçlarını kullanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan