Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

3 Haziran 2020
Sinan Oypan

Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz yıllarda, sosyal medya reklamlarının satışa dönüş oranı bir h ayli düşüktü. Bunun sebepleri arasında internet ve akıllı telefon kullanımının henüz çok yaygınlaşmamış olması, mobil ticaretin yaygınlaşmaması ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının tam anlamıyla oturmamış olması yer alıyor.

Zaman içerisinde mobil kullanımın artması, tüketicilerin online alışverişe yönlenmeye başlamaları ve sosyal ağların reklamverenlere sunduğu birçok farklı reklam modeli ve reklam yönetim aracı da bu reklamların performansını; daha da önemli reklamların satışa dönüşünü artırmaya başladı.

Sosyal ağlar üzerinde reklamlar haricinde organik olarak da pazarlama çalışmalarının yapılması, düşük bütçelerle de tüketicilere ulaşılmasını mümkün kılmakta. Bu yazımızda da sosyal ağlar üzerindeki pazarlama ve reklam çalışmalarının e-ticaret firmalarına katkılarını ele alacağız.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Pazar hakimiyeti ve payını artırma

Sosyal ağlar doğru kullanıldığında, pazardaki hakimiyeti ve pazar payını artırma da önemli bir rol oynar. Yazının ilerisinde de değineceğimiz gibi sosyal medya üzerinde yaptığınız çalışmaların marka bilinirliğini artırması ve yeni hedef kitlelere ulaşılması; markanın pazardaki gücünü artırması açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerin markaya olan güvenini artırmak, tüketicilerle iyi iletişim kurabilmek, ürün bilinirliğini artırmak, markanın pazardaki hakimiyeti ve payını artırma da önemli bir rol oynar. Bu sebeple de güçlü bir sosyal medya stratejisi oluşturmak bu süreçteki ilk adım olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

Sosyal yönlendirme trafiği

Web sitenize trafik çekmek için de sosyal ağlar önemli bir görev üstlenir. Gün içerisinde kullanıcılar büyük bölümlerini sosyal ağlarda geçirmekte ve buradaki kullanıcıların ilgisini çekecek içerik ya da reklam kampanyalarıyla web sitenize sosyal yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Arama motorları üzerinden gelen organik trafiğin yanı sıra sosyal ağlardan da trafik çekmek, daha fazla kişiye ulaşma şansınızı artırırken, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Özellikle yeni bir girişimseniz SEO çalışmalarınızın sonuç vermesi zaman alabilir ve bu sebeple de arama motorlarından yeterli trafik çekemeyebilirsiniz. Bu durumda da sosyal yönlendirme trafiği size yardımcı olabilir.

Mobil ticaret hacminizi artırabilirsiniz

Son yıllarda markaların sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmaları, genel olarak mobil ticaret hacminin de artmasına katkı sağladı. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden web sitelerine girip arlışveriş yapmaya başladılar. Bu aynı zamanda da e-ticaret sitelerinin mobil trafiğini de artırdığı için mobile uyumlu tasarımların ve mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin de önemini artırmış oldu.

İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobilden gelen trafiği iyi bir şekilde yönetebilmek ve geri dönüşüm sağlayabilmek için de mobile uyumlu site tasarımınızın olması ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Böylelikle kullanıcılar akıllı telefonları ile rahatlıkla alışveriş yapabilirler. Mobil tasarımlar hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Düşük maliyetlerle pazarlama imkanı

Sosyal ağlar sadece reklam kampanyaları hazırlamaktan ibaret değildir. Organik olarak da ekstra bir ücret ödemeden sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratabilir ve web sitenize trafik çekebilirsiniz. Organik olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Bir sosyal medya içerik takvimi hazırlayarak, haftanın belli günlerinde (Paylaşım sıklığı söz konusu olduğunda hergün en az bir paylaşım yapılması önerilmektedir) paylaşımlar yaparak, sürekliliğinizi koruyarak, düzenli olarak organik olarak sosyal ağlardan trafik çekebilirsiniz. Trafik çekmenin yanı sıra bir kitle oluşturmak ve iletişim kurmak için de bu içerik çalışmalarının faydası vardır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Markanızla ilgili daha fazla konuşulmasını sağlayabilrisiniz

Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetleriniz artıkça ve görünürlüğünüzü de artırdıkça; tüketicilerin de markanızla ilgili daha fazla paylaşım yapmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle de onların ilgisini çekebilecek içerikler ürettiğinizde, kullanıcılar da bu içerikleri kendi çevreleriyle paylaşacaklardır. Böylelikle de markanızla ilgili yapılan paylaşımların sayısı da artacaktır.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için sadece sizin paylaşımlarınız değil diğer kullanıcıların da markayla ilgili paylaşımlar yapmaları gerekir. Ürettiğiniz içeriklerle de bunu sağlamak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Markanızın vizyon ve hikayesini paylaşabilirsiniz

Sosyal ağlar aynı zamanda markanızın kimliğini, vizyonunu ve hikayesini paylaşmanız açısından da önemli bir görev üstlenmektedir. Sosyal medyanın en büyük gücü, bir iletişim kanalı olmasında yattığı için, onunla nasıl iletişim kuracağınız ve bu iletişimi ne kadar kuvvetli bir hale getireceğiniz de marka olarak sizin elinizdedir.

Doğru iletişimi kurduğunuzda vizyonunuzu net bir şekilde anlatabilir ve hikayenizi doğru bir şekilde insanlara aktarabilirsiniz. Bu mecraların bir iletişim kanalı olduğunu hatırlamanız ve yaptığınız paylaşımları bu unsur üzerinde kurgulayarak yapmanız gerekir.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal medyanın bir diğer etkisi de marka ve ürün bilinirliğini artırmaya yardımcı olmasıdır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu mecraların bir iletişim kanalı olması nedeniyle, iletişim kampanyalarınız ve tüketicilerle kurduğunuz iletişim veya etkileşimle markanızın ya da ürünlerinizin bilinirliğini de artırabilirsiniz. Markalaşma sürecinde de bu mecraların büyük etkisi vardır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Yeni müşteri kitlelerine ulaşma

Marka ve ürün bilinirliğini artıracak çalışmalar yaparken sosyal ağlar üzerinde yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde markanızla ilgili olabilecek farklı kitleleri hedefleyebilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde çok detaylı hedef kitle ayarları yapılabilmekte. Mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra mevcut kitlenize benzerlik gösteren yeni kitlelere ulaşmak için de bu hedefleme araçlarını kullanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan