Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz yıllarda, sosyal medya reklamlarının satışa dönüş oranı bir h ayli düşüktü. Bunun sebepleri arasında internet ve akıllı telefon kullanımının henüz çok yaygınlaşmamış olması, mobil ticaretin yaygınlaşmaması ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının tam anlamıyla oturmamış olması yer alıyor.

Zaman içerisinde mobil kullanımın artması, tüketicilerin online alışverişe yönlenmeye başlamaları ve sosyal ağların reklamverenlere sunduğu birçok farklı reklam modeli ve reklam yönetim aracı da bu reklamların performansını; daha da önemli reklamların satışa dönüşünü artırmaya başladı.

Sosyal ağlar üzerinde reklamlar haricinde organik olarak da pazarlama çalışmalarının yapılması, düşük bütçelerle de tüketicilere ulaşılmasını mümkün kılmakta. Bu yazımızda da sosyal ağlar üzerindeki pazarlama ve reklam çalışmalarının e-ticaret firmalarına katkılarını ele alacağız.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?

Pazar hakimiyeti ve payını artırma

Sosyal ağlar doğru kullanıldığında, pazardaki hakimiyeti ve pazar payını artırma da önemli bir rol oynar. Yazının ilerisinde de değineceğimiz gibi sosyal medya üzerinde yaptığınız çalışmaların marka bilinirliğini artırması ve yeni hedef kitlelere ulaşılması; markanın pazardaki gücünü artırması açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerin markaya olan güvenini artırmak, tüketicilerle iyi iletişim kurabilmek, ürün bilinirliğini artırmak, markanın pazardaki hakimiyeti ve payını artırma da önemli bir rol oynar. Bu sebeple de güçlü bir sosyal medya stratejisi oluşturmak bu süreçteki ilk adım olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

Sosyal yönlendirme trafiği

Web sitenize trafik çekmek için de sosyal ağlar önemli bir görev üstlenir. Gün içerisinde kullanıcılar büyük bölümlerini sosyal ağlarda geçirmekte ve buradaki kullanıcıların ilgisini çekecek içerik ya da reklam kampanyalarıyla web sitenize sosyal yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Arama motorları üzerinden gelen organik trafiğin yanı sıra sosyal ağlardan da trafik çekmek, daha fazla kişiye ulaşma şansınızı artırırken, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Özellikle yeni bir girişimseniz SEO çalışmalarınızın sonuç vermesi zaman alabilir ve bu sebeple de arama motorlarından yeterli trafik çekemeyebilirsiniz. Bu durumda da sosyal yönlendirme trafiği size yardımcı olabilir.

Mobil ticaret hacminizi artırabilirsiniz

Son yıllarda markaların sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmaları, genel olarak mobil ticaret hacminin de artmasına katkı sağladı. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden web sitelerine girip arlışveriş yapmaya başladılar. Bu aynı zamanda da e-ticaret sitelerinin mobil trafiğini de artırdığı için mobile uyumlu tasarımların ve mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin de önemini artırmış oldu.

İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobilden gelen trafiği iyi bir şekilde yönetebilmek ve geri dönüşüm sağlayabilmek için de mobile uyumlu site tasarımınızın olması ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Böylelikle kullanıcılar akıllı telefonları ile rahatlıkla alışveriş yapabilirler. Mobil tasarımlar hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Düşük maliyetlerle pazarlama imkanı

Sosyal ağlar sadece reklam kampanyaları hazırlamaktan ibaret değildir. Organik olarak da ekstra bir ücret ödemeden sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratabilir ve web sitenize trafik çekebilirsiniz. Organik olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Bir sosyal medya içerik takvimi hazırlayarak, haftanın belli günlerinde (Paylaşım sıklığı söz konusu olduğunda hergün en az bir paylaşım yapılması önerilmektedir) paylaşımlar yaparak, sürekliliğinizi koruyarak, düzenli olarak organik olarak sosyal ağlardan trafik çekebilirsiniz. Trafik çekmenin yanı sıra bir kitle oluşturmak ve iletişim kurmak için de bu içerik çalışmalarının faydası vardır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Markanızla ilgili daha fazla konuşulmasını sağlayabilrisiniz

Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetleriniz artıkça ve görünürlüğünüzü de artırdıkça; tüketicilerin de markanızla ilgili daha fazla paylaşım yapmasını sağlayabilirsiniz. Özellikle de onların ilgisini çekebilecek içerikler ürettiğinizde, kullanıcılar da bu içerikleri kendi çevreleriyle paylaşacaklardır. Böylelikle de markanızla ilgili yapılan paylaşımların sayısı da artacaktır.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için sadece sizin paylaşımlarınız değil diğer kullanıcıların da markayla ilgili paylaşımlar yapmaları gerekir. Ürettiğiniz içeriklerle de bunu sağlamak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Markanızın vizyon ve hikayesini paylaşabilirsiniz

Sosyal ağlar aynı zamanda markanızın kimliğini, vizyonunu ve hikayesini paylaşmanız açısından da önemli bir görev üstlenmektedir. Sosyal medyanın en büyük gücü, bir iletişim kanalı olmasında yattığı için, onunla nasıl iletişim kuracağınız ve bu iletişimi ne kadar kuvvetli bir hale getireceğiniz de marka olarak sizin elinizdedir.

Doğru iletişimi kurduğunuzda vizyonunuzu net bir şekilde anlatabilir ve hikayenizi doğru bir şekilde insanlara aktarabilirsiniz. Bu mecraların bir iletişim kanalı olduğunu hatırlamanız ve yaptığınız paylaşımları bu unsur üzerinde kurgulayarak yapmanız gerekir.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal medyanın bir diğer etkisi de marka ve ürün bilinirliğini artırmaya yardımcı olmasıdır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu mecraların bir iletişim kanalı olması nedeniyle, iletişim kampanyalarınız ve tüketicilerle kurduğunuz iletişim veya etkileşimle markanızın ya da ürünlerinizin bilinirliğini de artırabilirsiniz. Markalaşma sürecinde de bu mecraların büyük etkisi vardır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Yeni müşteri kitlelerine ulaşma

Marka ve ürün bilinirliğini artıracak çalışmalar yaparken sosyal ağlar üzerinde yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde markanızla ilgili olabilecek farklı kitleleri hedefleyebilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde çok detaylı hedef kitle ayarları yapılabilmekte. Mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra mevcut kitlenize benzerlik gösteren yeni kitlelere ulaşmak için de bu hedefleme araçlarını kullanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın