Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?

23 Haziran 2020
Sinan Oypan

E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan beri de Facebook pazarlama alanında sıklıkla kullanılan bir mecra oldu. Facebook’un ardından Twitter, günümüzde de Instagram, Snapchat ve TikTok gibi birçok mecra da bu amaçlarla kullanılmakta. Pazarlama çalışmalarının nihai amacı satış yapmak olduğu için de bu platformlar satış kanalları olarak da öne çıkmak. Peki, sosyal ağlar üzerinde satış yapabilmek ve tüketicileri birşeyleri satın almaya yönlendirmek için neler yapmak gerekiyor?

Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılır?

Hedef kitlenizin olduğu platformlarda yer alın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, öncelikle doğru platformları kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Bunun için de hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve yer aldığı sosyal ağları bulmanız gerekir. Hedef kitlenizin aktif olmadığı bir mecra üzerinde satış yapmanız ve çalışmalarınızın performansını artırmanız pek de mümkün değildir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağlarda aktif olduğunu araştırmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Paylaşımlarınızda süreklilik olsun

Sosyal ağlar üzerinde etkileşim ve geri dönüşüm alabilmek için süreklilik bir hayli önemlidir. Düzenli olarak paylaşım yapmak, markayı göstermek ve öne çıkartmak, takipçilerle iletişim içinde olmak önemlidir. Bu sebeple de satış haricinde de bir amacınız ve içerik planınızın olması bu süreçte önemlidir. Amacınız satış kanalları yaratmak olsa da sosyal ağlar üzerinde sadece satış odaklı olmak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Öncelikle bir topluluk yaratmanız gerekir. Bunun için de bir içerik planı ile tüketicilere farklı içerikler sunmalı, onlara bir değer katmalı ya da eğlendirici içeriklere etkileşim yaratmalısınız.

Günümüzde sosyal ağlar üzerinde günlük olarak paylaşım yapmak önerilmektedir. Ancak bu kadar içerik üretebilecek kapasiteniz bulunmuyorsa dahi, haftanın belli günlerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız önemli. Arka arkaya paylaşım yaptıktan sonra birkaç hafta ortalarda görünmemek doğru değildir. Bunun yerine düzenli olarak haftada birkaç gönderi atmak ve bunu sürekli hale getirmek daha doğru bir stratejidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bir topluluk oluşturmaya çalışın

Sosyal ağlar yapısı gereği öncelikle iletişim kanallarıdır sonrasında satış kanalları olarak öne çıkmaktadırlar. Bu sebeple de ilk önceliğiniz takipçilerinizi bir topluluğa dönüştürmek olmalı. Onlarla düzenli olarak iletişim kurmanız, onların yorum yapacağı ve görüşlerini paylaşacağı paylaşımlar yapmanız, yapılan yorumlara ve gelen mesajlara yanıt vermeniz, onlara satış öncesi ve sonrası destek sağlamanız bu süreçte topluluk oluşturmanız için gerekli çalışmalardır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Görsel ve video paylaşımlarına öncelik verin

Sosyal ağlar görsel ögelerin daha fazla ön planda olduğu platformlardır. Kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel ve hatta video içeriklere ağırlık vermenizde yarar var. Ürünleri farklı şekillerde ve farklı kullanım alanlarında gösteren görseller hem ürünü daha iyi tanıtmanızı sağlar hem de ürüne talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Ürün tanıtım videoları ile de ürünü daha detaylı gösterebilir, ürün karşılaştırma videoları hazırlayarak, alternatifler sunabilir, kutu açılım videoları ile de merak uyandırabilirsiniz. Günümüzde video çekimleri için pahalı ekipmanlara ihtiyacınız bulunmamakta. Akıllı telefon ile de bu tür videoları çekebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, e-ticaret siteniz ve sosyal platformlar arasındaki entegrasyonları da doğru yapmanızda yarar var. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu platformlara ekleyebilir ve doğrudan sosyal ağlar üzerinden satış yapabilirsiniz.

Sosyal entegrasyonları yapmadığınızda bu platformlar üzerinden satış yapma işlemleriniz daha zor olur ve ürünleri buralarda listelemek daha fazla vakit gerektirir. Bu da ek olarak bir iş demektir.

İdeaSoft müşterileri “Facebook Store” kurulumu ile Facebook üzerinde satış yapabilmekteler. E-ticaret sitelerindeki ürünleri bu platformda da hızlı bir şekilde listeyerek, ürünlerini sosyal ağlarda gösterebilmekteler. Bununla beraber InstaShop eklentisi ile de Instagram’da satış yapabilmekteler.

Profil bilgilerinizi detaylandırın

Satış kanalları oluşturduğunuz sosyal ağlar üzerinde de bir takım düzenelemeler yapmanızda yarar var. Özellikle profil bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde girmeniz de sayfanızı ziyaret edenlerin markanızı daha yakından tanımalarına olanak verir. Profil resmi, e-ticaret site adresi, marka ile ilgili kısa bir açıklama, gerekli iletişim adresleri gibi bilgileri profilinizde de net bir şekilde yazmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Satış kanalları oluşturacağınız sosyal medya hesaplarınıza trafik ve takipçi çekmek için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Günümüzde birçok marka bu çalışmarlarla marka ve ürün tanıtımlarını yapmaktalar.

Tanınmış hesaplarla çalışmak, yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı gibi marka ve ürününüzün de daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar. Bu çalışmaları satış stratejisi olarak değil daha çok pazarlama stratejisi olarak görmenizde de yarar vardır. Marka bilinirliğinizi artırmak satışlarınızı artırma konusunda da size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya