Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?

23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?

E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan beri de Facebook pazarlama alanında sıklıkla kullanılan bir mecra oldu. Facebook’un ardından Twitter, günümüzde de Instagram, Snapchat ve TikTok gibi birçok mecra da bu amaçlarla kullanılmakta. Pazarlama çalışmalarının nihai amacı satış yapmak olduğu için de bu platformlar satış kanalları olarak da öne çıkmak. Peki, sosyal ağlar üzerinde satış yapabilmek ve tüketicileri birşeyleri satın almaya yönlendirmek için neler yapmak gerekiyor?

Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılır?

Hedef kitlenizin olduğu platformlarda yer alın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, öncelikle doğru platformları kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Bunun için de hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve yer aldığı sosyal ağları bulmanız gerekir. Hedef kitlenizin aktif olmadığı bir mecra üzerinde satış yapmanız ve çalışmalarınızın performansını artırmanız pek de mümkün değildir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağlarda aktif olduğunu araştırmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Paylaşımlarınızda süreklilik olsun

Sosyal ağlar üzerinde etkileşim ve geri dönüşüm alabilmek için süreklilik bir hayli önemlidir. Düzenli olarak paylaşım yapmak, markayı göstermek ve öne çıkartmak, takipçilerle iletişim içinde olmak önemlidir. Bu sebeple de satış haricinde de bir amacınız ve içerik planınızın olması bu süreçte önemlidir. Amacınız satış kanalları yaratmak olsa da sosyal ağlar üzerinde sadece satış odaklı olmak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Öncelikle bir topluluk yaratmanız gerekir. Bunun için de bir içerik planı ile tüketicilere farklı içerikler sunmalı, onlara bir değer katmalı ya da eğlendirici içeriklere etkileşim yaratmalısınız.

Günümüzde sosyal ağlar üzerinde günlük olarak paylaşım yapmak önerilmektedir. Ancak bu kadar içerik üretebilecek kapasiteniz bulunmuyorsa dahi, haftanın belli günlerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız önemli. Arka arkaya paylaşım yaptıktan sonra birkaç hafta ortalarda görünmemek doğru değildir. Bunun yerine düzenli olarak haftada birkaç gönderi atmak ve bunu sürekli hale getirmek daha doğru bir stratejidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bir topluluk oluşturmaya çalışın

Sosyal ağlar yapısı gereği öncelikle iletişim kanallarıdır sonrasında satış kanalları olarak öne çıkmaktadırlar. Bu sebeple de ilk önceliğiniz takipçilerinizi bir topluluğa dönüştürmek olmalı. Onlarla düzenli olarak iletişim kurmanız, onların yorum yapacağı ve görüşlerini paylaşacağı paylaşımlar yapmanız, yapılan yorumlara ve gelen mesajlara yanıt vermeniz, onlara satış öncesi ve sonrası destek sağlamanız bu süreçte topluluk oluşturmanız için gerekli çalışmalardır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Görsel ve video paylaşımlarına öncelik verin

Sosyal ağlar görsel ögelerin daha fazla ön planda olduğu platformlardır. Kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel ve hatta video içeriklere ağırlık vermenizde yarar var. Ürünleri farklı şekillerde ve farklı kullanım alanlarında gösteren görseller hem ürünü daha iyi tanıtmanızı sağlar hem de ürüne talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Ürün tanıtım videoları ile de ürünü daha detaylı gösterebilir, ürün karşılaştırma videoları hazırlayarak, alternatifler sunabilir, kutu açılım videoları ile de merak uyandırabilirsiniz. Günümüzde video çekimleri için pahalı ekipmanlara ihtiyacınız bulunmamakta. Akıllı telefon ile de bu tür videoları çekebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, e-ticaret siteniz ve sosyal platformlar arasındaki entegrasyonları da doğru yapmanızda yarar var. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu platformlara ekleyebilir ve doğrudan sosyal ağlar üzerinden satış yapabilirsiniz.

Sosyal entegrasyonları yapmadığınızda bu platformlar üzerinden satış yapma işlemleriniz daha zor olur ve ürünleri buralarda listelemek daha fazla vakit gerektirir. Bu da ek olarak bir iş demektir.

İdeaSoft müşterileri “Facebook Store” kurulumu ile Facebook üzerinde satış yapabilmekteler. E-ticaret sitelerindeki ürünleri bu platformda da hızlı bir şekilde listeyerek, ürünlerini sosyal ağlarda gösterebilmekteler. Bununla beraber InstaShop eklentisi ile de Instagram’da satış yapabilmekteler.

Profil bilgilerinizi detaylandırın

Satış kanalları oluşturduğunuz sosyal ağlar üzerinde de bir takım düzenelemeler yapmanızda yarar var. Özellikle profil bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde girmeniz de sayfanızı ziyaret edenlerin markanızı daha yakından tanımalarına olanak verir. Profil resmi, e-ticaret site adresi, marka ile ilgili kısa bir açıklama, gerekli iletişim adresleri gibi bilgileri profilinizde de net bir şekilde yazmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Satış kanalları oluşturacağınız sosyal medya hesaplarınıza trafik ve takipçi çekmek için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Günümüzde birçok marka bu çalışmarlarla marka ve ürün tanıtımlarını yapmaktalar.

Tanınmış hesaplarla çalışmak, yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı gibi marka ve ürününüzün de daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar. Bu çalışmaları satış stratejisi olarak değil daha çok pazarlama stratejisi olarak görmenizde de yarar vardır. Marka bilinirliğinizi artırmak satışlarınızı artırma konusunda da size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin