Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?

23 Haziran 2020
Sinan Oypan

E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan beri de Facebook pazarlama alanında sıklıkla kullanılan bir mecra oldu. Facebook’un ardından Twitter, günümüzde de Instagram, Snapchat ve TikTok gibi birçok mecra da bu amaçlarla kullanılmakta. Pazarlama çalışmalarının nihai amacı satış yapmak olduğu için de bu platformlar satış kanalları olarak da öne çıkmak. Peki, sosyal ağlar üzerinde satış yapabilmek ve tüketicileri birşeyleri satın almaya yönlendirmek için neler yapmak gerekiyor?

Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılır?

Hedef kitlenizin olduğu platformlarda yer alın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, öncelikle doğru platformları kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Bunun için de hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve yer aldığı sosyal ağları bulmanız gerekir. Hedef kitlenizin aktif olmadığı bir mecra üzerinde satış yapmanız ve çalışmalarınızın performansını artırmanız pek de mümkün değildir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağlarda aktif olduğunu araştırmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Paylaşımlarınızda süreklilik olsun

Sosyal ağlar üzerinde etkileşim ve geri dönüşüm alabilmek için süreklilik bir hayli önemlidir. Düzenli olarak paylaşım yapmak, markayı göstermek ve öne çıkartmak, takipçilerle iletişim içinde olmak önemlidir. Bu sebeple de satış haricinde de bir amacınız ve içerik planınızın olması bu süreçte önemlidir. Amacınız satış kanalları yaratmak olsa da sosyal ağlar üzerinde sadece satış odaklı olmak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Öncelikle bir topluluk yaratmanız gerekir. Bunun için de bir içerik planı ile tüketicilere farklı içerikler sunmalı, onlara bir değer katmalı ya da eğlendirici içeriklere etkileşim yaratmalısınız.

Günümüzde sosyal ağlar üzerinde günlük olarak paylaşım yapmak önerilmektedir. Ancak bu kadar içerik üretebilecek kapasiteniz bulunmuyorsa dahi, haftanın belli günlerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız önemli. Arka arkaya paylaşım yaptıktan sonra birkaç hafta ortalarda görünmemek doğru değildir. Bunun yerine düzenli olarak haftada birkaç gönderi atmak ve bunu sürekli hale getirmek daha doğru bir stratejidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bir topluluk oluşturmaya çalışın

Sosyal ağlar yapısı gereği öncelikle iletişim kanallarıdır sonrasında satış kanalları olarak öne çıkmaktadırlar. Bu sebeple de ilk önceliğiniz takipçilerinizi bir topluluğa dönüştürmek olmalı. Onlarla düzenli olarak iletişim kurmanız, onların yorum yapacağı ve görüşlerini paylaşacağı paylaşımlar yapmanız, yapılan yorumlara ve gelen mesajlara yanıt vermeniz, onlara satış öncesi ve sonrası destek sağlamanız bu süreçte topluluk oluşturmanız için gerekli çalışmalardır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Görsel ve video paylaşımlarına öncelik verin

Sosyal ağlar görsel ögelerin daha fazla ön planda olduğu platformlardır. Kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel ve hatta video içeriklere ağırlık vermenizde yarar var. Ürünleri farklı şekillerde ve farklı kullanım alanlarında gösteren görseller hem ürünü daha iyi tanıtmanızı sağlar hem de ürüne talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Ürün tanıtım videoları ile de ürünü daha detaylı gösterebilir, ürün karşılaştırma videoları hazırlayarak, alternatifler sunabilir, kutu açılım videoları ile de merak uyandırabilirsiniz. Günümüzde video çekimleri için pahalı ekipmanlara ihtiyacınız bulunmamakta. Akıllı telefon ile de bu tür videoları çekebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, e-ticaret siteniz ve sosyal platformlar arasındaki entegrasyonları da doğru yapmanızda yarar var. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu platformlara ekleyebilir ve doğrudan sosyal ağlar üzerinden satış yapabilirsiniz.

Sosyal entegrasyonları yapmadığınızda bu platformlar üzerinden satış yapma işlemleriniz daha zor olur ve ürünleri buralarda listelemek daha fazla vakit gerektirir. Bu da ek olarak bir iş demektir.

İdeaSoft müşterileri “Facebook Store” kurulumu ile Facebook üzerinde satış yapabilmekteler. E-ticaret sitelerindeki ürünleri bu platformda da hızlı bir şekilde listeyerek, ürünlerini sosyal ağlarda gösterebilmekteler. Bununla beraber InstaShop eklentisi ile de Instagram’da satış yapabilmekteler.

Profil bilgilerinizi detaylandırın

Satış kanalları oluşturduğunuz sosyal ağlar üzerinde de bir takım düzenelemeler yapmanızda yarar var. Özellikle profil bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde girmeniz de sayfanızı ziyaret edenlerin markanızı daha yakından tanımalarına olanak verir. Profil resmi, e-ticaret site adresi, marka ile ilgili kısa bir açıklama, gerekli iletişim adresleri gibi bilgileri profilinizde de net bir şekilde yazmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Satış kanalları oluşturacağınız sosyal medya hesaplarınıza trafik ve takipçi çekmek için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Günümüzde birçok marka bu çalışmarlarla marka ve ürün tanıtımlarını yapmaktalar.

Tanınmış hesaplarla çalışmak, yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı gibi marka ve ürününüzün de daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar. Bu çalışmaları satış stratejisi olarak değil daha çok pazarlama stratejisi olarak görmenizde de yarar vardır. Marka bilinirliğinizi artırmak satışlarınızı artırma konusunda da size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan