Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?

23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?

E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan beri de Facebook pazarlama alanında sıklıkla kullanılan bir mecra oldu. Facebook’un ardından Twitter, günümüzde de Instagram, Snapchat ve TikTok gibi birçok mecra da bu amaçlarla kullanılmakta. Pazarlama çalışmalarının nihai amacı satış yapmak olduğu için de bu platformlar satış kanalları olarak da öne çıkmak. Peki, sosyal ağlar üzerinde satış yapabilmek ve tüketicileri birşeyleri satın almaya yönlendirmek için neler yapmak gerekiyor?

Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılır?

Hedef kitlenizin olduğu platformlarda yer alın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, öncelikle doğru platformları kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Bunun için de hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı ve yer aldığı sosyal ağları bulmanız gerekir. Hedef kitlenizin aktif olmadığı bir mecra üzerinde satış yapmanız ve çalışmalarınızın performansını artırmanız pek de mümkün değildir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağlarda aktif olduğunu araştırmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Paylaşımlarınızda süreklilik olsun

Sosyal ağlar üzerinde etkileşim ve geri dönüşüm alabilmek için süreklilik bir hayli önemlidir. Düzenli olarak paylaşım yapmak, markayı göstermek ve öne çıkartmak, takipçilerle iletişim içinde olmak önemlidir. Bu sebeple de satış haricinde de bir amacınız ve içerik planınızın olması bu süreçte önemlidir. Amacınız satış kanalları yaratmak olsa da sosyal ağlar üzerinde sadece satış odaklı olmak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Öncelikle bir topluluk yaratmanız gerekir. Bunun için de bir içerik planı ile tüketicilere farklı içerikler sunmalı, onlara bir değer katmalı ya da eğlendirici içeriklere etkileşim yaratmalısınız.

Günümüzde sosyal ağlar üzerinde günlük olarak paylaşım yapmak önerilmektedir. Ancak bu kadar içerik üretebilecek kapasiteniz bulunmuyorsa dahi, haftanın belli günlerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız önemli. Arka arkaya paylaşım yaptıktan sonra birkaç hafta ortalarda görünmemek doğru değildir. Bunun yerine düzenli olarak haftada birkaç gönderi atmak ve bunu sürekli hale getirmek daha doğru bir stratejidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bir topluluk oluşturmaya çalışın

Sosyal ağlar yapısı gereği öncelikle iletişim kanallarıdır sonrasında satış kanalları olarak öne çıkmaktadırlar. Bu sebeple de ilk önceliğiniz takipçilerinizi bir topluluğa dönüştürmek olmalı. Onlarla düzenli olarak iletişim kurmanız, onların yorum yapacağı ve görüşlerini paylaşacağı paylaşımlar yapmanız, yapılan yorumlara ve gelen mesajlara yanıt vermeniz, onlara satış öncesi ve sonrası destek sağlamanız bu süreçte topluluk oluşturmanız için gerekli çalışmalardır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Görsel ve video paylaşımlarına öncelik verin

Sosyal ağlar görsel ögelerin daha fazla ön planda olduğu platformlardır. Kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel ve hatta video içeriklere ağırlık vermenizde yarar var. Ürünleri farklı şekillerde ve farklı kullanım alanlarında gösteren görseller hem ürünü daha iyi tanıtmanızı sağlar hem de ürüne talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Ürün tanıtım videoları ile de ürünü daha detaylı gösterebilir, ürün karşılaştırma videoları hazırlayarak, alternatifler sunabilir, kutu açılım videoları ile de merak uyandırabilirsiniz. Günümüzde video çekimleri için pahalı ekipmanlara ihtiyacınız bulunmamakta. Akıllı telefon ile de bu tür videoları çekebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Sosyal medya entegrasyonlarından yararlanın

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, e-ticaret siteniz ve sosyal platformlar arasındaki entegrasyonları da doğru yapmanızda yarar var. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu platformlara ekleyebilir ve doğrudan sosyal ağlar üzerinden satış yapabilirsiniz.

Sosyal entegrasyonları yapmadığınızda bu platformlar üzerinden satış yapma işlemleriniz daha zor olur ve ürünleri buralarda listelemek daha fazla vakit gerektirir. Bu da ek olarak bir iş demektir.

İdeaSoft müşterileri “Facebook Store” kurulumu ile Facebook üzerinde satış yapabilmekteler. E-ticaret sitelerindeki ürünleri bu platformda da hızlı bir şekilde listeyerek, ürünlerini sosyal ağlarda gösterebilmekteler. Bununla beraber InstaShop eklentisi ile de Instagram’da satış yapabilmekteler.

Profil bilgilerinizi detaylandırın

Satış kanalları oluşturduğunuz sosyal ağlar üzerinde de bir takım düzenelemeler yapmanızda yarar var. Özellikle profil bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde girmeniz de sayfanızı ziyaret edenlerin markanızı daha yakından tanımalarına olanak verir. Profil resmi, e-ticaret site adresi, marka ile ilgili kısa bir açıklama, gerekli iletişim adresleri gibi bilgileri profilinizde de net bir şekilde yazmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Satış kanalları oluşturacağınız sosyal medya hesaplarınıza trafik ve takipçi çekmek için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Günümüzde birçok marka bu çalışmarlarla marka ve ürün tanıtımlarını yapmaktalar.

Tanınmış hesaplarla çalışmak, yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı gibi marka ve ürününüzün de daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar. Bu çalışmaları satış stratejisi olarak değil daha çok pazarlama stratejisi olarak görmenizde de yarar vardır. Marka bilinirliğinizi artırmak satışlarınızı artırma konusunda da size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan