Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

23 Ekim 2018
Sinan Oypan

Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı olmadığını göz önünde bulundurmanız da gerekiyor. Burası kullanıcıların birbirlerine kısa videolar gönderebildikleri ve içeriklerin kısa sürede yayından kalktığı bir platform olduğu için, asıl bir satış kanalı yerine, Snapchat’i ek bir pazarlama aracı olarak görmekte yarar var.

Snapchat'te ürün satmak

Neden Snapchat’i kullanmalısınız?

Öncelikle snapchat nedir ve snapchat nasıl kullanılır, neden kullanılmalı onun cevabını verelim. Snapchat, günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan birisidir. İçeriklerin sadece belli bir süre yayında kalmasına dayalı bir içerik sistemi nedeniyle kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. Instagram Hikayeler özelliğiyle benzer bir yapısının olması, genç kullanıcıları bu platforma daha fazla çekiyor. Bu sebeple de özellikle genç bir hedef kitleye ulaşmak isteyen firmalar için Snapchat oldukça etkili bir platform olarak öne çıkıyor.

İçerik üretimi konusunda aktifseniz, kullanıcılarla bol bol etkileşime geçmeyi planlıyor ve videolarla fotoğraflar oluşturmayı planlıyorsanız, Snapchat sizin için oldukça etkili bir satış kanalına dönüşebilir. Snapchat satışı ile yeni bir satış kanalına sahip olmuş olacaksınız.

Snapchat’i kimler kullanıyor?

2018’de 300 milyondan fazla aylık bir kullanıcı tabanı bulunan Snapchat’in günlük aktif kullanıcı sayısı ise 188 milyon civarında. Günde 3 milyardan fazla içerik üretilirken, bir kullanıcı ortalama olarak 30 dakikalık bir zaman geçiriyor. Snapchat ile ilgili bazı veriler ise şöyle:

  • Kullanıcıların yüzde 74’ü, 34 yaşından küçük
  • Kullanıcıların yüzde 70’e yakın bölümünü kadın kullanıcıla oluşturuyor.
  • Kullanıcılar genellikle Selfie paylaşımları yapıyorlar.
  • 2018’in ikinci çeyreğinde Snapchat’in gelirleri 262,3 milyon dolar olarak açıklandı.
  • Aktif kullanıcılar günde ortalama olarak 25 kez uygulamaya giriş yapıyor.
  • Aktif kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü hergün içerik üretiyor.

Sonuç olarak baktığımızda ise günlük olarak çok aktif bir şekilde kullanılan bir platform olmasının yanı sıra genellikle Millenial olarak adlandırılan 18-25 yaş grubundaki hedef kitlenin yer aldığı bir platform olarak Snapchat’i tanımlayabiliriz.

E-ticaret firmaları Snapchat’ten satış yapmak için neler yapabilir?

Facebook Mağaza ya da Instagram gibi doğrudan Snapchat üzerinden satış yapmanız pek mümkün değil. Ancak bu mecra üzerinde yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarıyla kullanıcıları sitenize yönlendirmeniz, ürün ve marka bilinirliği yaratmanız, bir takipçi kitlesi edinmeniz mümkün. Aşağıda da Snapchat ürün satışında yapabileceğiniz pazarlama ve reklam çalışmalarını ele alıyoruz.

Ürün tanıtım videoları hazırlayabilirsiniz

Snapchat’teki paylaşımlar en fazla 10 saniye uzunluğunda olabiliyor. Ürün tanıtımları için 10 saniyelik kısa videolar hazırlayarak, takipçilerinizin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

Yeni çıkarak ürünlerle ilgili ilk görüntüleri paylaşabilirsiniz

Siteniz üzerinde satışa sunacağınız yeni bir ürünün ilk görüntülerini de Snapchat’teki takipçilerinize gösterebilirsiniz. Burada merak uyandıracak paylaşımlar yapmanız, ürüne olan talebi ve ilgiyi görmenizi de sağlayacaktır.

Snapchat’e özel promosyon, kupon kodu ve kampanyalar sunun

Buradaki içerikler çok uzun süre görünür olmadığı için, anlık promosyonlar düzenleyerek, birşeyleri kaçırma hissiyatını ve aciliyet duygusunu öne çıkartabilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmadan önce yapacağınız kampanyayla ilgili ön bilgilendirme paylaşımı yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Sonrasında da bu promosyon paylaşımlarınızı ilerleyen bir tarihte yapabilirsiniz. Bu tür çalışmalarda promosyon süresini de limitli tutmanız, kullanıcılardan anlık olarak daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Sahne arkası içeriklerini öne çıkartın

İşin mutfağını göstermek, şirketin eğlenceli ve ilgi çekici yanlarını takipçilerinize göstermek için sahne arkası fotoğrafı ya da videolarını da paylaşabilirsiniz.

Bu tür paylaşımlar şirketinizi biraz daha şeffaf hale getirerek, şirketin bir kişilik kazanmasını sağlayacaktır. Böylelikle genç hedef kitlenizle daha iyi bir iletişim kurabileceğiniz gibi onların markanıza daha sıcak bakmasını sağlayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için etkili yöntemlerden biri de yarışmalar düzenlemek. Farklı konseptlerde yarışmalar düzenleyebilir, yarışmanın kazanlarına ödül ya da indirim kuponları vererek, katılım sayısını artırabilirsiniz.

İgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler

Snapchat’teki içerikleriniz sadece sizi takip eden kişiler tarafından görülebiliyor. Buradaki takipçi sayısını artırmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler oluşturabilirsiniz. Buradaki geri dönüşümleri artırmak için promosyonlarınızı da sadece Snapchat takipçilerinize yönelik hazırlayarak, kullanıcılara sizi takip etmeleri için ekstra bir neden vermiş olursunuz.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar da takipçilerinizle etkileşime girmek için etkili bir yöntemdir. Son dönemlerde birçok platform üzerinde canlı yayınların etkisi artmaya başladı. Bu yayınlarda ürün tanıtımları ya da duyuruları yapabilir, şirketinizle ilgili ilgi çekici bilgileri verebilir ya da soru cevap etkinlikleri yaparak, firmanızla ilgili merak edilen sorulara yanıt verebilirsiniz.

Snapchat reklam modelleri neler?

Snapchat üzerinde üç ana reklam modeli bulunuyor. Bu reklam modellerini de kullanarak Snapchat üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Snap Ads

Snap Ads, dikey formatta ekrana tam olarak sığan 9:16 oranında video reklamlar vermenizi sağlayan reklam formatlarından biri. Kullanıcılar bu videoları izlerken bazı eylemleri gerçekleştirebilmekteler. Bu videolar ile web sitenize trafik çekebilir ya da mobil uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Filtreler

Filtreler reklam modeliyle, kendi firmanıza ait filtreler oluşturabilir, bir konuya dikkat çekebilir ve sadece belli bir konuma özel filtreler oluşturarak, buradaki kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışabilirsiniz.

“Snapchat’te

Lensler

Snapchat’i ilk çıktığında farklı kılan özelliklerden biri de artırılmış gerçeklik ile kamera lensleriyle farklı efektleri kullanıcıların yüzlerine ekleyebilmelerini sağlamasıydı. İşletmeler kendilerine özel lens efektleri yaratarak, Snapchat üzerinde reklamlar verebilirler.

Bu özellik kullanıcıların en fazla etkileşime girdiği özelliklerden biri olduğu için reklam kampanyalarında marka bilinirliği ve etkileşim konusunda en çok geri dönüşüm sağlayan özelliklerden biri.

Snapchat’te satış yapmak bu kadar basit

Bu yazımızda Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak konusunu ele aldık, bir sonraki e-ticaret rehberimizde göüşmek üzere

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan