fbpx

Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

23 Ekim 2018
Sinan Oypan

Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı olmadığını göz önünde bulundurmanız da gerekiyor. Burası kullanıcıların birbirlerine kısa videolar gönderebildikleri ve içeriklerin kısa sürede yayından kalktığı bir platform olduğu için, asıl bir satış kanalı yerine, Snapchat’i ek bir pazarlama aracı olarak görmekte yarar var.

Snapchat'te ürün satmak

Neden Snapchat’i kullanmalısınız?

Öncelikle snapchat nedir ve snapchat nasıl kullanılır, neden kullanılmalı onun cevabını verelim. Snapchat, günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan birisidir. İçeriklerin sadece belli bir süre yayında kalmasına dayalı bir içerik sistemi nedeniyle kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. Instagram Hikayeler özelliğiyle benzer bir yapısının olması, genç kullanıcıları bu platforma daha fazla çekiyor. Bu sebeple de özellikle genç bir hedef kitleye ulaşmak isteyen firmalar için Snapchat oldukça etkili bir platform olarak öne çıkıyor.

İçerik üretimi konusunda aktifseniz, kullanıcılarla bol bol etkileşime geçmeyi planlıyor ve videolarla fotoğraflar oluşturmayı planlıyorsanız, Snapchat sizin için oldukça etkili bir satış kanalına dönüşebilir. Snapchat satışı ile yeni bir satış kanalına sahip olmuş olacaksınız.

Snapchat’i kimler kullanıyor?

2018’de 300 milyondan fazla aylık bir kullanıcı tabanı bulunan Snapchat’in günlük aktif kullanıcı sayısı ise 188 milyon civarında. Günde 3 milyardan fazla içerik üretilirken, bir kullanıcı ortalama olarak 30 dakikalık bir zaman geçiriyor. Snapchat ile ilgili bazı veriler ise şöyle:

  • Kullanıcıların yüzde 74’ü, 34 yaşından küçük
  • Kullanıcıların yüzde 70’e yakın bölümünü kadın kullanıcıla oluşturuyor.
  • Kullanıcılar genellikle Selfie paylaşımları yapıyorlar.
  • 2018’in ikinci çeyreğinde Snapchat’in gelirleri 262,3 milyon dolar olarak açıklandı.
  • Aktif kullanıcılar günde ortalama olarak 25 kez uygulamaya giriş yapıyor.
  • Aktif kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü hergün içerik üretiyor.

Sonuç olarak baktığımızda ise günlük olarak çok aktif bir şekilde kullanılan bir platform olmasının yanı sıra genellikle Millenial olarak adlandırılan 18-25 yaş grubundaki hedef kitlenin yer aldığı bir platform olarak Snapchat’i tanımlayabiliriz.

E-ticaret firmaları Snapchat’ten satış yapmak için neler yapabilir?

Facebook Mağaza ya da Instagram gibi doğrudan Snapchat üzerinden satış yapmanız pek mümkün değil. Ancak bu mecra üzerinde yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarıyla kullanıcıları sitenize yönlendirmeniz, ürün ve marka bilinirliği yaratmanız, bir takipçi kitlesi edinmeniz mümkün. Aşağıda da Snapchat ürün satışında yapabileceğiniz pazarlama ve reklam çalışmalarını ele alıyoruz.

Ürün tanıtım videoları hazırlayabilirsiniz

Snapchat’teki paylaşımlar en fazla 10 saniye uzunluğunda olabiliyor. Ürün tanıtımları için 10 saniyelik kısa videolar hazırlayarak, takipçilerinizin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

Yeni çıkarak ürünlerle ilgili ilk görüntüleri paylaşabilirsiniz

Siteniz üzerinde satışa sunacağınız yeni bir ürünün ilk görüntülerini de Snapchat’teki takipçilerinize gösterebilirsiniz. Burada merak uyandıracak paylaşımlar yapmanız, ürüne olan talebi ve ilgiyi görmenizi de sağlayacaktır.

Snapchat’e özel promosyon, kupon kodu ve kampanyalar sunun

Buradaki içerikler çok uzun süre görünür olmadığı için, anlık promosyonlar düzenleyerek, birşeyleri kaçırma hissiyatını ve aciliyet duygusunu öne çıkartabilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmadan önce yapacağınız kampanyayla ilgili ön bilgilendirme paylaşımı yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Sonrasında da bu promosyon paylaşımlarınızı ilerleyen bir tarihte yapabilirsiniz. Bu tür çalışmalarda promosyon süresini de limitli tutmanız, kullanıcılardan anlık olarak daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Sahne arkası içeriklerini öne çıkartın

İşin mutfağını göstermek, şirketin eğlenceli ve ilgi çekici yanlarını takipçilerinize göstermek için sahne arkası fotoğrafı ya da videolarını da paylaşabilirsiniz.

Bu tür paylaşımlar şirketinizi biraz daha şeffaf hale getirerek, şirketin bir kişilik kazanmasını sağlayacaktır. Böylelikle genç hedef kitlenizle daha iyi bir iletişim kurabileceğiniz gibi onların markanıza daha sıcak bakmasını sağlayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için etkili yöntemlerden biri de yarışmalar düzenlemek. Farklı konseptlerde yarışmalar düzenleyebilir, yarışmanın kazanlarına ödül ya da indirim kuponları vererek, katılım sayısını artırabilirsiniz.

İgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler

Snapchat’teki içerikleriniz sadece sizi takip eden kişiler tarafından görülebiliyor. Buradaki takipçi sayısını artırmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler oluşturabilirsiniz. Buradaki geri dönüşümleri artırmak için promosyonlarınızı da sadece Snapchat takipçilerinize yönelik hazırlayarak, kullanıcılara sizi takip etmeleri için ekstra bir neden vermiş olursunuz.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar da takipçilerinizle etkileşime girmek için etkili bir yöntemdir. Son dönemlerde birçok platform üzerinde canlı yayınların etkisi artmaya başladı. Bu yayınlarda ürün tanıtımları ya da duyuruları yapabilir, şirketinizle ilgili ilgi çekici bilgileri verebilir ya da soru cevap etkinlikleri yaparak, firmanızla ilgili merak edilen sorulara yanıt verebilirsiniz.

Snapchat reklam modelleri neler?

Snapchat üzerinde üç ana reklam modeli bulunuyor. Bu reklam modellerini de kullanarak Snapchat üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Snap Ads

Snap Ads, dikey formatta ekrana tam olarak sığan 9:16 oranında video reklamlar vermenizi sağlayan reklam formatlarından biri. Kullanıcılar bu videoları izlerken bazı eylemleri gerçekleştirebilmekteler. Bu videolar ile web sitenize trafik çekebilir ya da mobil uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Filtreler

Filtreler reklam modeliyle, kendi firmanıza ait filtreler oluşturabilir, bir konuya dikkat çekebilir ve sadece belli bir konuma özel filtreler oluşturarak, buradaki kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışabilirsiniz.

“Snapchat’te

Lensler

Snapchat’i ilk çıktığında farklı kılan özelliklerden biri de artırılmış gerçeklik ile kamera lensleriyle farklı efektleri kullanıcıların yüzlerine ekleyebilmelerini sağlamasıydı. İşletmeler kendilerine özel lens efektleri yaratarak, Snapchat üzerinde reklamlar verebilirler.

Bu özellik kullanıcıların en fazla etkileşime girdiği özelliklerden biri olduğu için reklam kampanyalarında marka bilinirliği ve etkileşim konusunda en çok geri dönüşüm sağlayan özelliklerden biri.

Snapchat’te satış yapmak bu kadar basit

Bu yazımızda Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak konusunu ele aldık, bir sonraki e-ticaret rehberimizde göüşmek üzere

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan