Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı olmadığını göz önünde bulundurmanız da gerekiyor. Burası kullanıcıların birbirlerine kısa videolar gönderebildikleri ve içeriklerin kısa sürede yayından kalktığı bir platform olduğu için, asıl bir satış kanalı yerine, Snapchat’i ek bir pazarlama aracı olarak görmekte yarar var.

Snapchat'te ürün satmak

Neden Snapchat’i kullanmalısınız?

Öncelikle snapchat nedir ve snapchat nasıl kullanılır, neden kullanılmalı onun cevabını verelim. Snapchat, günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan birisidir. İçeriklerin sadece belli bir süre yayında kalmasına dayalı bir içerik sistemi nedeniyle kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. Instagram Hikayeler özelliğiyle benzer bir yapısının olması, genç kullanıcıları bu platforma daha fazla çekiyor. Bu sebeple de özellikle genç bir hedef kitleye ulaşmak isteyen firmalar için Snapchat oldukça etkili bir platform olarak öne çıkıyor.

İçerik üretimi konusunda aktifseniz, kullanıcılarla bol bol etkileşime geçmeyi planlıyor ve videolarla fotoğraflar oluşturmayı planlıyorsanız, Snapchat sizin için oldukça etkili bir satış kanalına dönüşebilir. Snapchat satışı ile yeni bir satış kanalına sahip olmuş olacaksınız.

Snapchat’i kimler kullanıyor?

2018’de 300 milyondan fazla aylık bir kullanıcı tabanı bulunan Snapchat’in günlük aktif kullanıcı sayısı ise 188 milyon civarında. Günde 3 milyardan fazla içerik üretilirken, bir kullanıcı ortalama olarak 30 dakikalık bir zaman geçiriyor. Snapchat ile ilgili bazı veriler ise şöyle:

  • Kullanıcıların yüzde 74’ü, 34 yaşından küçük
  • Kullanıcıların yüzde 70’e yakın bölümünü kadın kullanıcıla oluşturuyor.
  • Kullanıcılar genellikle Selfie paylaşımları yapıyorlar.
  • 2018’in ikinci çeyreğinde Snapchat’in gelirleri 262,3 milyon dolar olarak açıklandı.
  • Aktif kullanıcılar günde ortalama olarak 25 kez uygulamaya giriş yapıyor.
  • Aktif kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü hergün içerik üretiyor.

Sonuç olarak baktığımızda ise günlük olarak çok aktif bir şekilde kullanılan bir platform olmasının yanı sıra genellikle Millenial olarak adlandırılan 18-25 yaş grubundaki hedef kitlenin yer aldığı bir platform olarak Snapchat’i tanımlayabiliriz.

E-ticaret firmaları Snapchat’ten satış yapmak için neler yapabilir?

Facebook Mağaza ya da Instagram gibi doğrudan Snapchat üzerinden satış yapmanız pek mümkün değil. Ancak bu mecra üzerinde yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarıyla kullanıcıları sitenize yönlendirmeniz, ürün ve marka bilinirliği yaratmanız, bir takipçi kitlesi edinmeniz mümkün. Aşağıda da Snapchat ürün satışında yapabileceğiniz pazarlama ve reklam çalışmalarını ele alıyoruz.

Ürün tanıtım videoları hazırlayabilirsiniz

Snapchat’teki paylaşımlar en fazla 10 saniye uzunluğunda olabiliyor. Ürün tanıtımları için 10 saniyelik kısa videolar hazırlayarak, takipçilerinizin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

Yeni çıkarak ürünlerle ilgili ilk görüntüleri paylaşabilirsiniz

Siteniz üzerinde satışa sunacağınız yeni bir ürünün ilk görüntülerini de Snapchat’teki takipçilerinize gösterebilirsiniz. Burada merak uyandıracak paylaşımlar yapmanız, ürüne olan talebi ve ilgiyi görmenizi de sağlayacaktır.

Snapchat’e özel promosyon, kupon kodu ve kampanyalar sunun

Buradaki içerikler çok uzun süre görünür olmadığı için, anlık promosyonlar düzenleyerek, birşeyleri kaçırma hissiyatını ve aciliyet duygusunu öne çıkartabilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmadan önce yapacağınız kampanyayla ilgili ön bilgilendirme paylaşımı yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Sonrasında da bu promosyon paylaşımlarınızı ilerleyen bir tarihte yapabilirsiniz. Bu tür çalışmalarda promosyon süresini de limitli tutmanız, kullanıcılardan anlık olarak daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Sahne arkası içeriklerini öne çıkartın

İşin mutfağını göstermek, şirketin eğlenceli ve ilgi çekici yanlarını takipçilerinize göstermek için sahne arkası fotoğrafı ya da videolarını da paylaşabilirsiniz.

Bu tür paylaşımlar şirketinizi biraz daha şeffaf hale getirerek, şirketin bir kişilik kazanmasını sağlayacaktır. Böylelikle genç hedef kitlenizle daha iyi bir iletişim kurabileceğiniz gibi onların markanıza daha sıcak bakmasını sağlayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için etkili yöntemlerden biri de yarışmalar düzenlemek. Farklı konseptlerde yarışmalar düzenleyebilir, yarışmanın kazanlarına ödül ya da indirim kuponları vererek, katılım sayısını artırabilirsiniz.

İgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler

Snapchat’teki içerikleriniz sadece sizi takip eden kişiler tarafından görülebiliyor. Buradaki takipçi sayısını artırmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler oluşturabilirsiniz. Buradaki geri dönüşümleri artırmak için promosyonlarınızı da sadece Snapchat takipçilerinize yönelik hazırlayarak, kullanıcılara sizi takip etmeleri için ekstra bir neden vermiş olursunuz.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar da takipçilerinizle etkileşime girmek için etkili bir yöntemdir. Son dönemlerde birçok platform üzerinde canlı yayınların etkisi artmaya başladı. Bu yayınlarda ürün tanıtımları ya da duyuruları yapabilir, şirketinizle ilgili ilgi çekici bilgileri verebilir ya da soru cevap etkinlikleri yaparak, firmanızla ilgili merak edilen sorulara yanıt verebilirsiniz.

Snapchat reklam modelleri neler?

Snapchat üzerinde üç ana reklam modeli bulunuyor. Bu reklam modellerini de kullanarak Snapchat üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Snap Ads

Snap Ads, dikey formatta ekrana tam olarak sığan 9:16 oranında video reklamlar vermenizi sağlayan reklam formatlarından biri. Kullanıcılar bu videoları izlerken bazı eylemleri gerçekleştirebilmekteler. Bu videolar ile web sitenize trafik çekebilir ya da mobil uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Filtreler

Filtreler reklam modeliyle, kendi firmanıza ait filtreler oluşturabilir, bir konuya dikkat çekebilir ve sadece belli bir konuma özel filtreler oluşturarak, buradaki kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışabilirsiniz.

“Snapchat’te

Lensler

Snapchat’i ilk çıktığında farklı kılan özelliklerden biri de artırılmış gerçeklik ile kamera lensleriyle farklı efektleri kullanıcıların yüzlerine ekleyebilmelerini sağlamasıydı. İşletmeler kendilerine özel lens efektleri yaratarak, Snapchat üzerinde reklamlar verebilirler.

Bu özellik kullanıcıların en fazla etkileşime girdiği özelliklerden biri olduğu için reklam kampanyalarında marka bilinirliği ve etkileşim konusunda en çok geri dönüşüm sağlayan özelliklerden biri.

Snapchat’te satış yapmak bu kadar basit

Bu yazımızda Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak konusunu ele aldık, bir sonraki e-ticaret rehberimizde göüşmek üzere

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın