Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı olmadığını göz önünde bulundurmanız da gerekiyor. Burası kullanıcıların birbirlerine kısa videolar gönderebildikleri ve içeriklerin kısa sürede yayından kalktığı bir platform olduğu için, asıl bir satış kanalı yerine, Snapchat’i ek bir pazarlama aracı olarak görmekte yarar var.

Snapchat'te ürün satmak

Neden Snapchat’i kullanmalısınız?

Öncelikle snapchat nedir ve snapchat nasıl kullanılır, neden kullanılmalı onun cevabını verelim. Snapchat, günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan birisidir. İçeriklerin sadece belli bir süre yayında kalmasına dayalı bir içerik sistemi nedeniyle kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. Instagram Hikayeler özelliğiyle benzer bir yapısının olması, genç kullanıcıları bu platforma daha fazla çekiyor. Bu sebeple de özellikle genç bir hedef kitleye ulaşmak isteyen firmalar için Snapchat oldukça etkili bir platform olarak öne çıkıyor.

İçerik üretimi konusunda aktifseniz, kullanıcılarla bol bol etkileşime geçmeyi planlıyor ve videolarla fotoğraflar oluşturmayı planlıyorsanız, Snapchat sizin için oldukça etkili bir satış kanalına dönüşebilir. Snapchat satışı ile yeni bir satış kanalına sahip olmuş olacaksınız.

Snapchat’i kimler kullanıyor?

2018’de 300 milyondan fazla aylık bir kullanıcı tabanı bulunan Snapchat’in günlük aktif kullanıcı sayısı ise 188 milyon civarında. Günde 3 milyardan fazla içerik üretilirken, bir kullanıcı ortalama olarak 30 dakikalık bir zaman geçiriyor. Snapchat ile ilgili bazı veriler ise şöyle:

  • Kullanıcıların yüzde 74’ü, 34 yaşından küçük
  • Kullanıcıların yüzde 70’e yakın bölümünü kadın kullanıcıla oluşturuyor.
  • Kullanıcılar genellikle Selfie paylaşımları yapıyorlar.
  • 2018’in ikinci çeyreğinde Snapchat’in gelirleri 262,3 milyon dolar olarak açıklandı.
  • Aktif kullanıcılar günde ortalama olarak 25 kez uygulamaya giriş yapıyor.
  • Aktif kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü hergün içerik üretiyor.

Sonuç olarak baktığımızda ise günlük olarak çok aktif bir şekilde kullanılan bir platform olmasının yanı sıra genellikle Millenial olarak adlandırılan 18-25 yaş grubundaki hedef kitlenin yer aldığı bir platform olarak Snapchat’i tanımlayabiliriz.

E-ticaret firmaları Snapchat’ten satış yapmak için neler yapabilir?

Facebook Mağaza ya da Instagram gibi doğrudan Snapchat üzerinden satış yapmanız pek mümkün değil. Ancak bu mecra üzerinde yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarıyla kullanıcıları sitenize yönlendirmeniz, ürün ve marka bilinirliği yaratmanız, bir takipçi kitlesi edinmeniz mümkün. Aşağıda da Snapchat ürün satışında yapabileceğiniz pazarlama ve reklam çalışmalarını ele alıyoruz.

Ürün tanıtım videoları hazırlayabilirsiniz

Snapchat’teki paylaşımlar en fazla 10 saniye uzunluğunda olabiliyor. Ürün tanıtımları için 10 saniyelik kısa videolar hazırlayarak, takipçilerinizin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

Yeni çıkarak ürünlerle ilgili ilk görüntüleri paylaşabilirsiniz

Siteniz üzerinde satışa sunacağınız yeni bir ürünün ilk görüntülerini de Snapchat’teki takipçilerinize gösterebilirsiniz. Burada merak uyandıracak paylaşımlar yapmanız, ürüne olan talebi ve ilgiyi görmenizi de sağlayacaktır.

Snapchat’e özel promosyon, kupon kodu ve kampanyalar sunun

Buradaki içerikler çok uzun süre görünür olmadığı için, anlık promosyonlar düzenleyerek, birşeyleri kaçırma hissiyatını ve aciliyet duygusunu öne çıkartabilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmadan önce yapacağınız kampanyayla ilgili ön bilgilendirme paylaşımı yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Sonrasında da bu promosyon paylaşımlarınızı ilerleyen bir tarihte yapabilirsiniz. Bu tür çalışmalarda promosyon süresini de limitli tutmanız, kullanıcılardan anlık olarak daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Sahne arkası içeriklerini öne çıkartın

İşin mutfağını göstermek, şirketin eğlenceli ve ilgi çekici yanlarını takipçilerinize göstermek için sahne arkası fotoğrafı ya da videolarını da paylaşabilirsiniz.

Bu tür paylaşımlar şirketinizi biraz daha şeffaf hale getirerek, şirketin bir kişilik kazanmasını sağlayacaktır. Böylelikle genç hedef kitlenizle daha iyi bir iletişim kurabileceğiniz gibi onların markanıza daha sıcak bakmasını sağlayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için etkili yöntemlerden biri de yarışmalar düzenlemek. Farklı konseptlerde yarışmalar düzenleyebilir, yarışmanın kazanlarına ödül ya da indirim kuponları vererek, katılım sayısını artırabilirsiniz.

İgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler

Snapchat’teki içerikleriniz sadece sizi takip eden kişiler tarafından görülebiliyor. Buradaki takipçi sayısını artırmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sadece Snapchat kullanıcılarına özel içerikler oluşturabilirsiniz. Buradaki geri dönüşümleri artırmak için promosyonlarınızı da sadece Snapchat takipçilerinize yönelik hazırlayarak, kullanıcılara sizi takip etmeleri için ekstra bir neden vermiş olursunuz.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar da takipçilerinizle etkileşime girmek için etkili bir yöntemdir. Son dönemlerde birçok platform üzerinde canlı yayınların etkisi artmaya başladı. Bu yayınlarda ürün tanıtımları ya da duyuruları yapabilir, şirketinizle ilgili ilgi çekici bilgileri verebilir ya da soru cevap etkinlikleri yaparak, firmanızla ilgili merak edilen sorulara yanıt verebilirsiniz.

Snapchat reklam modelleri neler?

Snapchat üzerinde üç ana reklam modeli bulunuyor. Bu reklam modellerini de kullanarak Snapchat üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Snap Ads

Snap Ads, dikey formatta ekrana tam olarak sığan 9:16 oranında video reklamlar vermenizi sağlayan reklam formatlarından biri. Kullanıcılar bu videoları izlerken bazı eylemleri gerçekleştirebilmekteler. Bu videolar ile web sitenize trafik çekebilir ya da mobil uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Filtreler

Filtreler reklam modeliyle, kendi firmanıza ait filtreler oluşturabilir, bir konuya dikkat çekebilir ve sadece belli bir konuma özel filtreler oluşturarak, buradaki kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışabilirsiniz.

“Snapchat’te

Lensler

Snapchat’i ilk çıktığında farklı kılan özelliklerden biri de artırılmış gerçeklik ile kamera lensleriyle farklı efektleri kullanıcıların yüzlerine ekleyebilmelerini sağlamasıydı. İşletmeler kendilerine özel lens efektleri yaratarak, Snapchat üzerinde reklamlar verebilirler.

Bu özellik kullanıcıların en fazla etkileşime girdiği özelliklerden biri olduğu için reklam kampanyalarında marka bilinirliği ve etkileşim konusunda en çok geri dönüşüm sağlayan özelliklerden biri.

Snapchat’te satış yapmak bu kadar basit

Bu yazımızda Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak konusunu ele aldık, bir sonraki e-ticaret rehberimizde göüşmek üzere

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan