Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

2 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik ürünler satan firmalar için önemli bir pazarlama alanı olarak öne çıkıyor. Z kuşağındaki tüketiciler, Facebook veya diğer önde gelen sosyal ağlardansa Snapchat’te yer almayı tercih ediyor ve firma olarak bu mecralar üzerinden bu kişilere ulaşmanız daha kolay olacaktır. Snapchat pazarlaması için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor. Bu mecrayı pazarlama kanallarınızdan biri haline getirmek için aşağıda paylaşacağımız bu ipuçlarına bakabilirsiniz.

Snapchat’e özel indirim kodları sunun

Snapchat üzerinde yaptığınız paylaşımlar sadece 24 saat boyunca görünüyor. Bu nedenle de özel kampanyalar ve fırsat sunmak ya da günlük olarak takipçilerinizi e-ticaret sitenize çekmek için günlük kupon kodları sunabilirsiniz. Öncelikle belli bir takipçi kitlesine ulaştıktan sonra, kupon kodlarınızı paylaşmadan önce yakında böyle bir fırsatınız olabileceğini duyurarak, takipçilerinizin sayfanızı devamlı olarak kontrol etmelerini sağlayabilirsiniz. Bu ilgiyi yarattıktan sonra da sadece Snapchat kullanıcılarına özel kupon kodları yayınlayabilirsiniz. Bu fırsatlarınızın sadece 24 saat boyunca geçerli olacağını da onlara bildirebilirsiniz. Böylelikle anlık fırsatlardan yararlanmak isteyenler, bu kupon kodlarını kullanmak için sitenize geleceklerdir.

Yeni ürün tanıtımları yapın

Yeni ürünlerinizin tanıtımını da bu hesabınız üzerinden yapabilirsiniz. Hatta ürün lansmanından önce kısa tanıtımlar ve ürün hakkında merak uyandırmak için de buradan paylaşımlar yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızın sadece 24 saat görünecek olması da, ürünle ilgili olan merakı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Günlük snaplerle ürün tanıtımları yapın

Snapchat’te dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de günlük olarak aktif kullanılan bir mecra olması. Paylaşımlarınızın bir sonraki gün görünmeyecek olmasından dolayı, günlük düzenli paylaşımlar yapmanızda fayda var. Bu durumda da her gün farklı bir ürün gösterimi yapabilirsiniz. Burada ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren içerik çalışmaları da yaparak, ürün tanıtımlarınızı daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz. Ya da bir haftayı tamamen bir ürüne ayırarak, o ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi verme yolunu izleyebilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapın

Snapchat’te kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de soru cevap etkinlikleri olacaktır. Bu etkinliklerde müşterilerinizin hizmetlerini ve ürünlerinizle ilgili en çok merak ettiği soruları yanıtlayarak bir etkileşim yaratabilirsiniz.

Popüler hesaplarla işbirliği yapın

Snapchat üzerinde fazla takipçisi olan ve etkileşimi yüksek olan hesaplarla işbirliği yapmak için görüşmeler yapın. Bu hesaplarla ortaklaşa bir içerik çalışması yapabileceğiniz gibi, bu kişilerden ürünlerinizin tanıtımlarını yapmalarını da isteyebilirsiniz. Popüler hesaplar, markanızın daha geniş kitlelere ulaşması konusunda size yardımcı olacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Bu platform üzerinde yarışmalar yapmak da etkileşim artırmanız için iyi bir yöntemdir. Diğer sosyal hesaplarınız üzerinden de bu yarışmayı duyurarak, yarışmaya katılımları artırabilirsiniz. Yarışma katılımı için kullanıcıların belli bir şeyi yaparak size snap göndermelerini isteyebilirsiniz. Bu snaplerden beğendiklerinizi kaydederek, yarışma sonunda kazananları açıklayabilirsiniz.

Snapchat kanal açmak hakkında tüm merak ettikleriniz ve snapchat işletme hesabı kullanma hakkında bilmeniz gerekenler için ilgili içeriklerimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

B2B Nedir? B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?
B2B Nedir? B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?
Üretim ve satış faaliyetleri sürekli bir talep oluşmasını sağlar. B2B iş modelini uygulayarak bu talebi karşılamak mümkündür. Bu iş modeli aynı zamanda iyi bir e-ticaret projesi olabilir. Etkin planlanmış Şirktler arası...
2 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft Olarak 2023’ü “Big-Bang” Temasıyla Başlattık!
IdeaSoft Olarak 2023’ü “Big-Bang” Temasıyla Başlattık!
Antalya’da Türkiye’nin dört bir yanından gelen 70 Sales Partnerimiz ile Big-Bang adını verdiğimiz etkinliğimizde 3 gün boyunca bir aradaydık. Satışlardaki büyük patlamanın her yıl olduğu gibi bu yıl da artması için 2023...
9 Mart 2023
Ferad Osman Sali
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi
10 Adımda İnternetten Takı Satmak için E-ticaret Sitesi Kurmak. Moda kategorisi e-ticaret sektöründe her zaman rağbet görür. Giyimin tamamlayıcısı olan takı ve aksesuarlar da bu kategoride alışveriş yapan kişilerin ilgi...
3 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Ürün Kategori Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?
E-Ticarette Ürün Kategori Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?
Kategorizasyon, e-ticaret faaliyetlerinde önemli bir yere sahiptir. Ürünleri detaylı bir biçimde kategorize ederek tüketicilerin alışveriş deneyimini kolaylaştırabilir ve ihtiyaçlarına rahatça ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu...
27 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya