fbpx

Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

2 Mart 2017
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik ürünler satan firmalar için önemli bir pazarlama alanı olarak öne çıkıyor.

Z kuşağındaki tüketiciler, Facebook veya diğer önde gelen sosyal ağlardansa Snapchat’te yer almayı tercih ediyor ve firma olarak bu mecralar üzerinden bu kişilere ulaşmanız daha kolay olacaktır.

Snapchat pazarlaması için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor. Bu mecrayı pazarlama kanallarınızdan biri haline getirmek için aşağıda paylaşacağımız bu ipuçlarına bakabilirsiniz.

Snapchat’e özel indirim kodları sunun

Snapchat üzerinde yaptığınız paylaşımlar sadece 24 saat boyunca görünüyor. Bu nedenle de özel kampanyalar ve fırsat sunmak ya da günlük olarak takipçilerinizi e-ticaret sitenize çekmek için günlük kupon kodları sunabilirsiniz.

Öncelikle belli bir takipçi kitlesine ulaştıktan sonra, kupon kodlarınızı paylaşmadan önce yakında böyle bir fırsatınız olabileceğini duyurarak, takipçilerinizin sayfanızı devamlı olarak kontrol etmelerini sağlayabilirsiniz.

Bu ilgiyi yarattıktan sonra da sadece Snapchat kullanıcılarına özel kupon kodları yayınlayabilirsiniz. Bu fırsatlarınızın sadece 24 saat boyunca geçerli olacağını da onlara bildirebilirsiniz. Böylelikle anlık fırsatlardan yararlanmak isteyenler, bu kupon kodlarını kullanmak için sitenize geleceklerdir.

Yeni ürün tanıtımları yapın

Yeni ürünlerinizin tanıtımını da bu hesabınız üzerinden yapabilirsiniz. Hatta ürün lansmanından önce kısa tanıtımlar ve ürün hakkında merak uyandırmak için de buradan paylaşımlar yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızın sadece 24 saat görünecek olması da, ürünle ilgili olan merakı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Günlük snaplerle ürün tanıtımları yapın

Snapchat’te dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de günlük olarak aktif kullanılan bir mecra olması. Paylaşımlarınızın bir sonraki gün görünmeyecek olmasından dolayı, günlük düzenli paylaşımlar yapmanızda fayda var. Bu durumda da her gün farklı bir ürün gösterimi yapabilirsiniz.

Burada ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren içerik çalışmaları da yaparak, ürün tanıtımlarınızı daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz. Ya da bir haftayı tamamen bir ürüne ayırarak, o ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi verme yolunu izleyebilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapın

Snapchat’te kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de soru cevap etkinlikleri olacaktır. Bu etkinliklerde müşterilerinizin hizmetlerini ve ürünlerinizle ilgili en çok merak ettiği soruları yanıtlayarak bir etkileşim yaratabilirsiniz.

Popüler hesaplarla işbirliği yapın

Snapchat üzerinde fazla takipçisi olan ve etkileşimi yüksek olan hesaplarla işbirliği yapmak için görüşmeler yapın. Bu hesaplarla ortaklaşa bir içerik çalışması yapabileceğiniz gibi, bu kişilerden ürünlerinizin tanıtımlarını yapmalarını da isteyebilirsiniz. Popüler hesaplar, markanızın daha geniş kitlelere ulaşması konusunda size yardımcı olacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Bu platform üzerinde yarışmalar yapmak da etkileşim artırmanız için iyi bir yöntemdir. Diğer sosyal hesaplarınız üzerinden de bu yarışmayı duyurarak, yarışmaya katılımları artırabilirsiniz.

Yarışma katılımı için kullanıcıların belli bir şeyi yaparak size snap göndermelerini isteyebilirsiniz. Bu snaplerden beğendiklerinizi kaydederek, yarışma sonunda kazananları açıklayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan