Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

2 Mart 2017
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik ürünler satan firmalar için önemli bir pazarlama alanı olarak öne çıkıyor. Z kuşağındaki tüketiciler, Facebook veya diğer önde gelen sosyal ağlardansa Snapchat’te yer almayı tercih ediyor ve firma olarak bu mecralar üzerinden bu kişilere ulaşmanız daha kolay olacaktır. Snapchat pazarlaması için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor. Bu mecrayı pazarlama kanallarınızdan biri haline getirmek için aşağıda paylaşacağımız bu ipuçlarına bakabilirsiniz.

Snapchat’e özel indirim kodları sunun

Snapchat üzerinde yaptığınız paylaşımlar sadece 24 saat boyunca görünüyor. Bu nedenle de özel kampanyalar ve fırsat sunmak ya da günlük olarak takipçilerinizi e-ticaret sitenize çekmek için günlük kupon kodları sunabilirsiniz. Öncelikle belli bir takipçi kitlesine ulaştıktan sonra, kupon kodlarınızı paylaşmadan önce yakında böyle bir fırsatınız olabileceğini duyurarak, takipçilerinizin sayfanızı devamlı olarak kontrol etmelerini sağlayabilirsiniz. Bu ilgiyi yarattıktan sonra da sadece Snapchat kullanıcılarına özel kupon kodları yayınlayabilirsiniz. Bu fırsatlarınızın sadece 24 saat boyunca geçerli olacağını da onlara bildirebilirsiniz. Böylelikle anlık fırsatlardan yararlanmak isteyenler, bu kupon kodlarını kullanmak için sitenize geleceklerdir.

Yeni ürün tanıtımları yapın

Yeni ürünlerinizin tanıtımını da bu hesabınız üzerinden yapabilirsiniz. Hatta ürün lansmanından önce kısa tanıtımlar ve ürün hakkında merak uyandırmak için de buradan paylaşımlar yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızın sadece 24 saat görünecek olması da, ürünle ilgili olan merakı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Günlük snaplerle ürün tanıtımları yapın

Snapchat’te dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de günlük olarak aktif kullanılan bir mecra olması. Paylaşımlarınızın bir sonraki gün görünmeyecek olmasından dolayı, günlük düzenli paylaşımlar yapmanızda fayda var. Bu durumda da her gün farklı bir ürün gösterimi yapabilirsiniz. Burada ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren içerik çalışmaları da yaparak, ürün tanıtımlarınızı daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz. Ya da bir haftayı tamamen bir ürüne ayırarak, o ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi verme yolunu izleyebilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapın

Snapchat’te kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de soru cevap etkinlikleri olacaktır. Bu etkinliklerde müşterilerinizin hizmetlerini ve ürünlerinizle ilgili en çok merak ettiği soruları yanıtlayarak bir etkileşim yaratabilirsiniz.

Popüler hesaplarla işbirliği yapın

Snapchat üzerinde fazla takipçisi olan ve etkileşimi yüksek olan hesaplarla işbirliği yapmak için görüşmeler yapın. Bu hesaplarla ortaklaşa bir içerik çalışması yapabileceğiniz gibi, bu kişilerden ürünlerinizin tanıtımlarını yapmalarını da isteyebilirsiniz. Popüler hesaplar, markanızın daha geniş kitlelere ulaşması konusunda size yardımcı olacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Bu platform üzerinde yarışmalar yapmak da etkileşim artırmanız için iyi bir yöntemdir. Diğer sosyal hesaplarınız üzerinden de bu yarışmayı duyurarak, yarışmaya katılımları artırabilirsiniz. Yarışma katılımı için kullanıcıların belli bir şeyi yaparak size snap göndermelerini isteyebilirsiniz. Bu snaplerden beğendiklerinizi kaydederek, yarışma sonunda kazananları açıklayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın