Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

2 Mart 2017
Sinan Oypan

Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik ürünler satan firmalar için önemli bir pazarlama alanı olarak öne çıkıyor.

Z kuşağındaki tüketiciler, Facebook veya diğer önde gelen sosyal ağlardansa Snapchat’te yer almayı tercih ediyor ve firma olarak bu mecralar üzerinden bu kişilere ulaşmanız daha kolay olacaktır.

Snapchat pazarlaması için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor. Bu mecrayı pazarlama kanallarınızdan biri haline getirmek için aşağıda paylaşacağımız bu ipuçlarına bakabilirsiniz.

Snapchat’e özel indirim kodları sunun

Snapchat üzerinde yaptığınız paylaşımlar sadece 24 saat boyunca görünüyor. Bu nedenle de özel kampanyalar ve fırsat sunmak ya da günlük olarak takipçilerinizi e-ticaret sitenize çekmek için günlük kupon kodları sunabilirsiniz.

Öncelikle belli bir takipçi kitlesine ulaştıktan sonra, kupon kodlarınızı paylaşmadan önce yakında böyle bir fırsatınız olabileceğini duyurarak, takipçilerinizin sayfanızı devamlı olarak kontrol etmelerini sağlayabilirsiniz.

Bu ilgiyi yarattıktan sonra da sadece Snapchat kullanıcılarına özel kupon kodları yayınlayabilirsiniz. Bu fırsatlarınızın sadece 24 saat boyunca geçerli olacağını da onlara bildirebilirsiniz. Böylelikle anlık fırsatlardan yararlanmak isteyenler, bu kupon kodlarını kullanmak için sitenize geleceklerdir.

Yeni ürün tanıtımları yapın

Yeni ürünlerinizin tanıtımını da bu hesabınız üzerinden yapabilirsiniz. Hatta ürün lansmanından önce kısa tanıtımlar ve ürün hakkında merak uyandırmak için de buradan paylaşımlar yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızın sadece 24 saat görünecek olması da, ürünle ilgili olan merakı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Günlük snaplerle ürün tanıtımları yapın

Snapchat’te dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de günlük olarak aktif kullanılan bir mecra olması. Paylaşımlarınızın bir sonraki gün görünmeyecek olmasından dolayı, günlük düzenli paylaşımlar yapmanızda fayda var. Bu durumda da her gün farklı bir ürün gösterimi yapabilirsiniz.

Burada ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren içerik çalışmaları da yaparak, ürün tanıtımlarınızı daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz. Ya da bir haftayı tamamen bir ürüne ayırarak, o ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi verme yolunu izleyebilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapın

Snapchat’te kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de soru cevap etkinlikleri olacaktır. Bu etkinliklerde müşterilerinizin hizmetlerini ve ürünlerinizle ilgili en çok merak ettiği soruları yanıtlayarak bir etkileşim yaratabilirsiniz.

Popüler hesaplarla işbirliği yapın

Snapchat üzerinde fazla takipçisi olan ve etkileşimi yüksek olan hesaplarla işbirliği yapmak için görüşmeler yapın. Bu hesaplarla ortaklaşa bir içerik çalışması yapabileceğiniz gibi, bu kişilerden ürünlerinizin tanıtımlarını yapmalarını da isteyebilirsiniz. Popüler hesaplar, markanızın daha geniş kitlelere ulaşması konusunda size yardımcı olacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Bu platform üzerinde yarışmalar yapmak da etkileşim artırmanız için iyi bir yöntemdir. Diğer sosyal hesaplarınız üzerinden de bu yarışmayı duyurarak, yarışmaya katılımları artırabilirsiniz.

Yarışma katılımı için kullanıcıların belli bir şeyi yaparak size snap göndermelerini isteyebilirsiniz. Bu snaplerden beğendiklerinizi kaydederek, yarışma sonunda kazananları açıklayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin