Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

2 Mart 2017
Sinan Oypan

Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik ürünler satan firmalar için önemli bir pazarlama alanı olarak öne çıkıyor.

Z kuşağındaki tüketiciler, Facebook veya diğer önde gelen sosyal ağlardansa Snapchat’te yer almayı tercih ediyor ve firma olarak bu mecralar üzerinden bu kişilere ulaşmanız daha kolay olacaktır.

Snapchat pazarlaması için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor. Bu mecrayı pazarlama kanallarınızdan biri haline getirmek için aşağıda paylaşacağımız bu ipuçlarına bakabilirsiniz.

Snapchat’e özel indirim kodları sunun

Snapchat üzerinde yaptığınız paylaşımlar sadece 24 saat boyunca görünüyor. Bu nedenle de özel kampanyalar ve fırsat sunmak ya da günlük olarak takipçilerinizi e-ticaret sitenize çekmek için günlük kupon kodları sunabilirsiniz.

Öncelikle belli bir takipçi kitlesine ulaştıktan sonra, kupon kodlarınızı paylaşmadan önce yakında böyle bir fırsatınız olabileceğini duyurarak, takipçilerinizin sayfanızı devamlı olarak kontrol etmelerini sağlayabilirsiniz.

Bu ilgiyi yarattıktan sonra da sadece Snapchat kullanıcılarına özel kupon kodları yayınlayabilirsiniz. Bu fırsatlarınızın sadece 24 saat boyunca geçerli olacağını da onlara bildirebilirsiniz. Böylelikle anlık fırsatlardan yararlanmak isteyenler, bu kupon kodlarını kullanmak için sitenize geleceklerdir.

Yeni ürün tanıtımları yapın

Yeni ürünlerinizin tanıtımını da bu hesabınız üzerinden yapabilirsiniz. Hatta ürün lansmanından önce kısa tanıtımlar ve ürün hakkında merak uyandırmak için de buradan paylaşımlar yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızın sadece 24 saat görünecek olması da, ürünle ilgili olan merakı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Günlük snaplerle ürün tanıtımları yapın

Snapchat’te dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de günlük olarak aktif kullanılan bir mecra olması. Paylaşımlarınızın bir sonraki gün görünmeyecek olmasından dolayı, günlük düzenli paylaşımlar yapmanızda fayda var. Bu durumda da her gün farklı bir ürün gösterimi yapabilirsiniz.

Burada ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren içerik çalışmaları da yaparak, ürün tanıtımlarınızı daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz. Ya da bir haftayı tamamen bir ürüne ayırarak, o ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi verme yolunu izleyebilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapın

Snapchat’te kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de soru cevap etkinlikleri olacaktır. Bu etkinliklerde müşterilerinizin hizmetlerini ve ürünlerinizle ilgili en çok merak ettiği soruları yanıtlayarak bir etkileşim yaratabilirsiniz.

Popüler hesaplarla işbirliği yapın

Snapchat üzerinde fazla takipçisi olan ve etkileşimi yüksek olan hesaplarla işbirliği yapmak için görüşmeler yapın. Bu hesaplarla ortaklaşa bir içerik çalışması yapabileceğiniz gibi, bu kişilerden ürünlerinizin tanıtımlarını yapmalarını da isteyebilirsiniz. Popüler hesaplar, markanızın daha geniş kitlelere ulaşması konusunda size yardımcı olacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Bu platform üzerinde yarışmalar yapmak da etkileşim artırmanız için iyi bir yöntemdir. Diğer sosyal hesaplarınız üzerinden de bu yarışmayı duyurarak, yarışmaya katılımları artırabilirsiniz.

Yarışma katılımı için kullanıcıların belli bir şeyi yaparak size snap göndermelerini isteyebilirsiniz. Bu snaplerden beğendiklerinizi kaydederek, yarışma sonunda kazananları açıklayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan