E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?

30 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve günümüzde Snapchat halen özellikle genç kitlenin kullandığı platformlardan biri olması nedeniyle e-ticaret firmalarının pazarlama planlarında yer almalı. Peki, bu mecrada yer almak ne gibi avantajlar sağlar.

Snapchat hesap açma ne gibi avantaj sağlar

Genç hedef kitleye ulaşabilirsiniz

Snapchat hesap açma, yaş olarak genç bir kitleye ulaşmanız için size kapılar aralar. Genç kitleye yönelik hizmet ve ürünleriniz bulunuyorsa ya da bu kitlenin uzun vadede sizin müşteriniz olabileceğini öngörüyorsanız, bu platformda yer almanız gerekebilir. Genç kitlenin ilgi alanlarına hitap edebilmek ve ürettiğiniz içeriklerle onlara ulaşmanız, uzun vadede bu kitleden geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur.

Günlük paylaşımlarla etkileşimlerinizi artırabilirsiniz

Snapchat’te günlük olarak paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Burada etkileşimlerinizi artırmanız genç kitlenin markanıza daha aşina olmasını sağlayacağı için de pazarlama çalışmalarınıza katkı sağlar. Günlük olarak etkileşim içerisinde olmanız, bir kitle oluşturmanıza da yardımcı olur.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Snapchat hesap açma ve düzenli olarak bu mecrada paylaşımlar yapmanız, marka bilinirliğinizi de artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Farklı kanallar üzerinde paylaşımlar yaparak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız marka bilinirliğinizi de artırmanız için oldukça etkildir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Dijital pazarlama çok kanallı bir strateji üzerinde yürütüldüğünde markanın daha fazla kişiye ulaşılmasını sağlar. Birden fazla kanal üzerinde çalışmalar yaptığınızda internet üzerinde daha fazla içerik paylaşımı yapış olursunuz ve bu markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, hedef kitlenize ürünleriniz tanıtmak için de etkili olacaktır. Genç kitleye hitap eden firmalar, onların aktif oldukları mecralar üzerinde ürün tanıtımları yapmanız, onlara daha etkili bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Ürün tanıtımlarınızın etkili olabilmesi için doğru hedef kitleye doğru platformlarda doğru içeriklerle ulaşmanız gerekir. Snapchat de yaş genç kitleye yönelik ürün ve hizmet sunan firmalar için bu alternatifi sağladığı için geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

İlgili rehber: İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Kampanya duyurularınızı yapabilirsiniz

Snapchat üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kampanyalı ürün tanıtımları yapmak olacaktır. E-ticaret sitenizde yapmakta olduğunuz fırsatları ve kampanyaları paylaşacağınız snapler ile duyurabilirsiniz. Böylelikle ek bir kanal üzerinde de tanıtımlarınızı yapmış olursunuz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Kampanya ve fırsat duyurularınızı Snapchat üzerinde yapmanız farklı bir kitleyi e-ticaret sitenize çekmenizi ve sosyal yönlendirme trafiğinizi de artırmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Influencer hesaplarla iletişime geçebilirsiniz

Snapchat hesap açma, influencer pazarlama çalışmaları için de size bir kapı aralar. Snapchat üzerinde popüler olan ve pazarlama çalışmalarında sık yapılan çalışmalardan biri de farklı hesaplar ya da influencer kişiler, markaların hesaplarını ara ara kendileri kullanarak, marka adına içerik paylaşımları yaparak, takipçilerle etkileşime girerler.

Bununla beraber bu tür çalışmalar, aynı zamanda bu influencer kişinin takipçilerini de markaya çekmeye yardımcı olduğu için marka bilinirliğini artırma ve takipçi sayısını artırma konusunda da bir hayli önemldir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Aynı zamanda influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, onların sayfaları üzerinde de içerik paylaşımları yaparak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir kampanya duyurularınızı bu hesaplar aracılığı ile daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Kupon kodu paylaşımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, farklı bir pazarlama çalışması için de fırsat sunmakta. Paylaşımlarınız Snapchat’te 24 saat yayında olduğu için son dakika kampanyaları için bunu kullanabilirsiniz. Özellikle kupon kodu paylaşımları için 24 saatlik paylaşımları kullanabilirsiniz. Sadece belli bir süre içerisinde geçerli olacak kupon kodu paylaşımları yapabilir ve bunları hesabınızda paylaşarak kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini uyandırmak ve takipçilerinizin satın alma kararlarını etkileyerek onları e-ticaret sitenize çekmek için böyle bir yöntemden yararlanabilirsiniz. Aciliyet hissi tüketicilerin bir fırsatı kaçırdıklarını hissettirdiği için pazarlama çalışmalarında sıklıkla kulllanılmaktadır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan