fbpx

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?

30 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve günümüzde Snapchat halen özellikle genç kitlenin kullandığı platformlardan biri olması nedeniyle e-ticaret firmalarının pazarlama planlarında yer almalı. Peki, bu mecrada yer almak ne gibi avantajlar sağlar.

Snapchat hesap açma ne gibi avantaj sağlar

Genç hedef kitleye ulaşabilirsiniz

Snapchat hesap açma, yaş olarak genç bir kitleye ulaşmanız için size kapılar aralar. Genç kitleye yönelik hizmet ve ürünleriniz bulunuyorsa ya da bu kitlenin uzun vadede sizin müşteriniz olabileceğini öngörüyorsanız, bu platformda yer almanız gerekebilir. Genç kitlenin ilgi alanlarına hitap edebilmek ve ürettiğiniz içeriklerle onlara ulaşmanız, uzun vadede bu kitleden geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur.

Günlük paylaşımlarla etkileşimlerinizi artırabilirsiniz

Snapchat’te günlük olarak paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Burada etkileşimlerinizi artırmanız genç kitlenin markanıza daha aşina olmasını sağlayacağı için de pazarlama çalışmalarınıza katkı sağlar. Günlük olarak etkileşim içerisinde olmanız, bir kitle oluşturmanıza da yardımcı olur.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Snapchat hesap açma ve düzenli olarak bu mecrada paylaşımlar yapmanız, marka bilinirliğinizi de artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Farklı kanallar üzerinde paylaşımlar yaparak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız marka bilinirliğinizi de artırmanız için oldukça etkildir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Dijital pazarlama çok kanallı bir strateji üzerinde yürütüldüğünde markanın daha fazla kişiye ulaşılmasını sağlar. Birden fazla kanal üzerinde çalışmalar yaptığınızda internet üzerinde daha fazla içerik paylaşımı yapış olursunuz ve bu markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, hedef kitlenize ürünleriniz tanıtmak için de etkili olacaktır. Genç kitleye hitap eden firmalar, onların aktif oldukları mecralar üzerinde ürün tanıtımları yapmanız, onlara daha etkili bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Ürün tanıtımlarınızın etkili olabilmesi için doğru hedef kitleye doğru platformlarda doğru içeriklerle ulaşmanız gerekir. Snapchat de yaş genç kitleye yönelik ürün ve hizmet sunan firmalar için bu alternatifi sağladığı için geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

İlgili rehber: İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Kampanya duyurularınızı yapabilirsiniz

Snapchat üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kampanyalı ürün tanıtımları yapmak olacaktır. E-ticaret sitenizde yapmakta olduğunuz fırsatları ve kampanyaları paylaşacağınız snapler ile duyurabilirsiniz. Böylelikle ek bir kanal üzerinde de tanıtımlarınızı yapmış olursunuz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Kampanya ve fırsat duyurularınızı Snapchat üzerinde yapmanız farklı bir kitleyi e-ticaret sitenize çekmenizi ve sosyal yönlendirme trafiğinizi de artırmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Influencer hesaplarla iletişime geçebilirsiniz

Snapchat hesap açma, influencer pazarlama çalışmaları için de size bir kapı aralar. Snapchat üzerinde popüler olan ve pazarlama çalışmalarında sık yapılan çalışmalardan biri de farklı hesaplar ya da influencer kişiler, markaların hesaplarını ara ara kendileri kullanarak, marka adına içerik paylaşımları yaparak, takipçilerle etkileşime girerler.

Bununla beraber bu tür çalışmalar, aynı zamanda bu influencer kişinin takipçilerini de markaya çekmeye yardımcı olduğu için marka bilinirliğini artırma ve takipçi sayısını artırma konusunda da bir hayli önemldir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Aynı zamanda influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, onların sayfaları üzerinde de içerik paylaşımları yaparak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir kampanya duyurularınızı bu hesaplar aracılığı ile daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Kupon kodu paylaşımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, farklı bir pazarlama çalışması için de fırsat sunmakta. Paylaşımlarınız Snapchat’te 24 saat yayında olduğu için son dakika kampanyaları için bunu kullanabilirsiniz. Özellikle kupon kodu paylaşımları için 24 saatlik paylaşımları kullanabilirsiniz. Sadece belli bir süre içerisinde geçerli olacak kupon kodu paylaşımları yapabilir ve bunları hesabınızda paylaşarak kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini uyandırmak ve takipçilerinizin satın alma kararlarını etkileyerek onları e-ticaret sitenize çekmek için böyle bir yöntemden yararlanabilirsiniz. Aciliyet hissi tüketicilerin bir fırsatı kaçırdıklarını hissettirdiği için pazarlama çalışmalarında sıklıkla kulllanılmaktadır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan