E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?

30 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve günümüzde Snapchat halen özellikle genç kitlenin kullandığı platformlardan biri olması nedeniyle e-ticaret firmalarının pazarlama planlarında yer almalı. Peki, bu mecrada yer almak ne gibi avantajlar sağlar.

Snapchat hesap açma ne gibi avantaj sağlar

Genç hedef kitleye ulaşabilirsiniz

Snapchat hesap açma, yaş olarak genç bir kitleye ulaşmanız için size kapılar aralar. Genç kitleye yönelik hizmet ve ürünleriniz bulunuyorsa ya da bu kitlenin uzun vadede sizin müşteriniz olabileceğini öngörüyorsanız, bu platformda yer almanız gerekebilir. Genç kitlenin ilgi alanlarına hitap edebilmek ve ürettiğiniz içeriklerle onlara ulaşmanız, uzun vadede bu kitleden geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur.

Günlük paylaşımlarla etkileşimlerinizi artırabilirsiniz

Snapchat’te günlük olarak paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Burada etkileşimlerinizi artırmanız genç kitlenin markanıza daha aşina olmasını sağlayacağı için de pazarlama çalışmalarınıza katkı sağlar. Günlük olarak etkileşim içerisinde olmanız, bir kitle oluşturmanıza da yardımcı olur.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Snapchat hesap açma ve düzenli olarak bu mecrada paylaşımlar yapmanız, marka bilinirliğinizi de artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Farklı kanallar üzerinde paylaşımlar yaparak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız marka bilinirliğinizi de artırmanız için oldukça etkildir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Dijital pazarlama çok kanallı bir strateji üzerinde yürütüldüğünde markanın daha fazla kişiye ulaşılmasını sağlar. Birden fazla kanal üzerinde çalışmalar yaptığınızda internet üzerinde daha fazla içerik paylaşımı yapış olursunuz ve bu markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, hedef kitlenize ürünleriniz tanıtmak için de etkili olacaktır. Genç kitleye hitap eden firmalar, onların aktif oldukları mecralar üzerinde ürün tanıtımları yapmanız, onlara daha etkili bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Ürün tanıtımlarınızın etkili olabilmesi için doğru hedef kitleye doğru platformlarda doğru içeriklerle ulaşmanız gerekir. Snapchat de yaş genç kitleye yönelik ürün ve hizmet sunan firmalar için bu alternatifi sağladığı için geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

İlgili rehber: İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Kampanya duyurularınızı yapabilirsiniz

Snapchat üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kampanyalı ürün tanıtımları yapmak olacaktır. E-ticaret sitenizde yapmakta olduğunuz fırsatları ve kampanyaları paylaşacağınız snapler ile duyurabilirsiniz. Böylelikle ek bir kanal üzerinde de tanıtımlarınızı yapmış olursunuz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Kampanya ve fırsat duyurularınızı Snapchat üzerinde yapmanız farklı bir kitleyi e-ticaret sitenize çekmenizi ve sosyal yönlendirme trafiğinizi de artırmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Influencer hesaplarla iletişime geçebilirsiniz

Snapchat hesap açma, influencer pazarlama çalışmaları için de size bir kapı aralar. Snapchat üzerinde popüler olan ve pazarlama çalışmalarında sık yapılan çalışmalardan biri de farklı hesaplar ya da influencer kişiler, markaların hesaplarını ara ara kendileri kullanarak, marka adına içerik paylaşımları yaparak, takipçilerle etkileşime girerler.

Bununla beraber bu tür çalışmalar, aynı zamanda bu influencer kişinin takipçilerini de markaya çekmeye yardımcı olduğu için marka bilinirliğini artırma ve takipçi sayısını artırma konusunda da bir hayli önemldir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Aynı zamanda influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, onların sayfaları üzerinde de içerik paylaşımları yaparak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir kampanya duyurularınızı bu hesaplar aracılığı ile daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Kupon kodu paylaşımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, farklı bir pazarlama çalışması için de fırsat sunmakta. Paylaşımlarınız Snapchat’te 24 saat yayında olduğu için son dakika kampanyaları için bunu kullanabilirsiniz. Özellikle kupon kodu paylaşımları için 24 saatlik paylaşımları kullanabilirsiniz. Sadece belli bir süre içerisinde geçerli olacak kupon kodu paylaşımları yapabilir ve bunları hesabınızda paylaşarak kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini uyandırmak ve takipçilerinizin satın alma kararlarını etkileyerek onları e-ticaret sitenize çekmek için böyle bir yöntemden yararlanabilirsiniz. Aciliyet hissi tüketicilerin bir fırsatı kaçırdıklarını hissettirdiği için pazarlama çalışmalarında sıklıkla kulllanılmaktadır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan