E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?

30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?

Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve günümüzde Snapchat halen özellikle genç kitlenin kullandığı platformlardan biri olması nedeniyle e-ticaret firmalarının pazarlama planlarında yer almalı. Peki, bu mecrada yer almak ne gibi avantajlar sağlar.

Snapchat hesap açma ne gibi avantaj sağlar

Genç hedef kitleye ulaşabilirsiniz

Snapchat hesap açma, yaş olarak genç bir kitleye ulaşmanız için size kapılar aralar. Genç kitleye yönelik hizmet ve ürünleriniz bulunuyorsa ya da bu kitlenin uzun vadede sizin müşteriniz olabileceğini öngörüyorsanız, bu platformda yer almanız gerekebilir. Genç kitlenin ilgi alanlarına hitap edebilmek ve ürettiğiniz içeriklerle onlara ulaşmanız, uzun vadede bu kitleden geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur.

Günlük paylaşımlarla etkileşimlerinizi artırabilirsiniz

Snapchat’te günlük olarak paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Burada etkileşimlerinizi artırmanız genç kitlenin markanıza daha aşina olmasını sağlayacağı için de pazarlama çalışmalarınıza katkı sağlar. Günlük olarak etkileşim içerisinde olmanız, bir kitle oluşturmanıza da yardımcı olur.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Snapchat hesap açma ve düzenli olarak bu mecrada paylaşımlar yapmanız, marka bilinirliğinizi de artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Farklı kanallar üzerinde paylaşımlar yaparak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız marka bilinirliğinizi de artırmanız için oldukça etkildir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Dijital pazarlama çok kanallı bir strateji üzerinde yürütüldüğünde markanın daha fazla kişiye ulaşılmasını sağlar. Birden fazla kanal üzerinde çalışmalar yaptığınızda internet üzerinde daha fazla içerik paylaşımı yapış olursunuz ve bu markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, hedef kitlenize ürünleriniz tanıtmak için de etkili olacaktır. Genç kitleye hitap eden firmalar, onların aktif oldukları mecralar üzerinde ürün tanıtımları yapmanız, onlara daha etkili bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Ürün tanıtımlarınızın etkili olabilmesi için doğru hedef kitleye doğru platformlarda doğru içeriklerle ulaşmanız gerekir. Snapchat de yaş genç kitleye yönelik ürün ve hizmet sunan firmalar için bu alternatifi sağladığı için geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

İlgili rehber: İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?

Kampanya duyurularınızı yapabilirsiniz

Snapchat üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kampanyalı ürün tanıtımları yapmak olacaktır. E-ticaret sitenizde yapmakta olduğunuz fırsatları ve kampanyaları paylaşacağınız snapler ile duyurabilirsiniz. Böylelikle ek bir kanal üzerinde de tanıtımlarınızı yapmış olursunuz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Kampanya ve fırsat duyurularınızı Snapchat üzerinde yapmanız farklı bir kitleyi e-ticaret sitenize çekmenizi ve sosyal yönlendirme trafiğinizi de artırmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Influencer hesaplarla iletişime geçebilirsiniz

Snapchat hesap açma, influencer pazarlama çalışmaları için de size bir kapı aralar. Snapchat üzerinde popüler olan ve pazarlama çalışmalarında sık yapılan çalışmalardan biri de farklı hesaplar ya da influencer kişiler, markaların hesaplarını ara ara kendileri kullanarak, marka adına içerik paylaşımları yaparak, takipçilerle etkileşime girerler.

Bununla beraber bu tür çalışmalar, aynı zamanda bu influencer kişinin takipçilerini de markaya çekmeye yardımcı olduğu için marka bilinirliğini artırma ve takipçi sayısını artırma konusunda da bir hayli önemldir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Aynı zamanda influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, onların sayfaları üzerinde de içerik paylaşımları yaparak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir kampanya duyurularınızı bu hesaplar aracılığı ile daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Kupon kodu paylaşımları yapabilirsiniz

Snapchat hesap açma, farklı bir pazarlama çalışması için de fırsat sunmakta. Paylaşımlarınız Snapchat’te 24 saat yayında olduğu için son dakika kampanyaları için bunu kullanabilirsiniz. Özellikle kupon kodu paylaşımları için 24 saatlik paylaşımları kullanabilirsiniz. Sadece belli bir süre içerisinde geçerli olacak kupon kodu paylaşımları yapabilir ve bunları hesabınızda paylaşarak kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini uyandırmak ve takipçilerinizin satın alma kararlarını etkileyerek onları e-ticaret sitenize çekmek için böyle bir yöntemden yararlanabilirsiniz. Aciliyet hissi tüketicilerin bir fırsatı kaçırdıklarını hissettirdiği için pazarlama çalışmalarında sıklıkla kulllanılmaktadır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan