SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

8 Mart 2019
Sinan Oypan

SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir şekilde etkiyor. Tabii ki geçtimiz yıllarda yapılan düzenlemeler sonrasında firmaların bu SMS çalışmalarını yapabilmek için tüketicilerden izin alması gerekiyor. İzin alınmaması durumunda ve tüketici gönderilen SMS’lerden rahatsız olduğunu belirttiğinde yasal süreçler devreye girmekte.

Ancak doğru ve kurallara uygun bir şekilde yapıldığında SMS reklamları, tüketicileri bilgilendirme, internet sitenize yönlendirme ve onları satın almaya yönlendirmek için oldukça elverişli bir pazarlama yöntemidir. Peki, SMS reklam çalışmalarını nasıl yapmanız ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Kullanıcılardan izin alın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi geçen yıllarda gelen yasal düzenlemeler sonrasında, firmaların SMS reklamları yapabilmeleri için kullanıcılardan izin almaları gerekmekte. Bu izinlerin ya da onayın alınmaması sonucunda kullanıcı, kendin izni dışında mesaj gönderimi yapılması nedeniyle suç duyurusunda bulunabilir ve bu durumda da firmanız bir ceza ödemekle yükümlü olabilir.

Bu nedenle de SMS çalışmaları yapmadan önce kullanıcılardan onay almanız ve SMS reklamlarınızı yasal sürece uygun bir şekilde yapmanız gerekir.

Kısa ve net mesajlar yazın

SMS pazarlamada mesaj başına 160 karakterlik bir alanınız bulunur. Tabii ki bundan daha uzun mesajlar da yazmanız mümkündür. Ancak SMS pazarlamanın amacı kısa ve açık gönderilerle mesajınızı vermenizdir. Bu nedenle de SMS metinlerinizi mümkün oldukça kısa tutarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde anlayabileceği şekilde oluşturmalısınız.

Yönlendirme linklerinizi ekleyin

SMS gönderilerinizin için kısaltılmış linklerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Bu kullanıcıları belli bir eyleme geçirebilmek ve doğrudan bir ürün, kampanya ya da web sitenize yönlendirmek için bu linkleri kullanmanız gerekir. Bu linkleri kullanmadığınızda kullanıcıları bir eyleme geçirmediğiniz için geri dönüşüm alamazsınız.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Kullanıcıların kendilerine gelen bir SMS’i kontrol etme süresi ortalama olarak 3 dakikadır. Bu nedenle de SMS pazarlama üzerinden hızlı bir şekilde geri dönüşüm alınabilmektedir. Bu geri dönüşümü alabilmek için de mesajlarınıza eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi unutmamalısınız.

“Hemen inceleyin”, “Satın alın”, “Fırsatı Kaçırmayın”, “Linke Tıklayın” gibi farklı eyleme çağrı ifadeleriyle kullanıcıları mesajın içerisindeki linke tıklamasını sağlamalısınız.

Zamanlama çok önemli?

E-posta ve sosyal medya pazarlama da olduğu gibi SMS pazarlamada da zamanlama oldukça etkilidir. Kullanıcıların bir eyleme geçmeye en yakın olabilecekleri ve bir ürün satın alma için aktif olabilecekleri zaman dilimlerini yakalamanız önemlidir. Aksi taktirde kullanıcı gelen mesajı unutacaktır ya da yoğun olduğu için mesajınızdaki linke bakmayacaktır.

Doğru zamanı bulmak için testler yapmanız gerekir. Günün çok erken ya da çok geç saatleri, kullanıcıların kişisel alanına fazla girmenize neden olacağı için onları rahatsız edecektir. Bu nedenle de gün içinde bu gönderimleri yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bununla beraber zaman kısıtlı kampanya ve teklifleriniz bulunuyorsa, kullanıcıların eyleme geçebilmeleri için de onlara zaman tanımanız ve bu SMS reklamlarını birkaç gün önceden göndermeniz faydalıdır. Aksi takdirde kullanıcılar bu kampanyaları kaçırabilirler.

SMS gönderim sıklığına dikkat edin

SMS gönderimleri kullanıcıların kişisel alanlarına çok fazla dahil olduğu için gönderim sıklığınızı azaltmanız gerekir. Çok sık SMS gönderimi yapmanız, kullanıcıları rahatsız edecektir. SMS gönderimlerinde çok özel ve ekstra durumlar bulunmuyorsa (özel günler, kampanya ve sezonsal fırsat vb.) haftada 1 SMS gönderimi tavsiye edilmektedir. Bunun üzerine çıkılması spam olarak algılanacağı için kullanıcıları rahatsız edecektir.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

SMS reklamlarının daha etkili olabilmesi ve geri dönüşümlerinizin yükselebilmesi için doğru kampanya ve ürün önerilerini doğru kullanıcı gruplarına yapmanız gerekir. Bu nedenle de abone gruplarınızı farklı kategorilere ayırmanız oldukça önemlidir. Farklı kategorideki gruplara farklı ürün önerileri, farklı kampanyalar ve fırsatlar sunarak onlara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar sunarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Aksi taktirde jenerik olarak her kullanıcıya aynı ürün önerilerini yapmanız, kampanyalarınızdan elde edeceğiniz dönüşlerin düşmesin neden olacaktır. İlgi alanları, cinsiyet, demografik yapı gibi farklı kriterler üzerinden abonelerinizi farklı gruplara ayırmayı denemlisiniz.

Mesajlarınıza aciliyet hissi katın

Aciliyet hissi de SMS reklamları için önemlidir. Kullanıcıları mesajlarınızı gördüğünüz anda harekete geçirmemeniz durumunda çalışmanızdan istediğiniz sonuçları almanız mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de aciliyet hissini de işin içine katmanız bir hayli önemlidir.

Aciliyet hissini verebilmek için kampanyalarınızda belli bir zaman limitinin olması ya da ürün stoklarının sayılı sayıda olduğunu belirtmek gibi çalışmalar yapabilirsiniz. Aciliyet hissini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan