SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

8 Mart 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir şekilde etkiyor. Tabii ki geçtimiz yıllarda yapılan düzenlemeler sonrasında firmaların bu SMS çalışmalarını yapabilmek için tüketicilerden izin alması gerekiyor. İzin alınmaması durumunda ve tüketici gönderilen SMS’lerden rahatsız olduğunu belirttiğinde yasal süreçler devreye girmekte.

Ancak doğru ve kurallara uygun bir şekilde yapıldığında SMS reklamları, tüketicileri bilgilendirme, internet sitenize yönlendirme ve onları satın almaya yönlendirmek için oldukça elverişli bir pazarlama yöntemidir. Peki, SMS reklam çalışmalarını nasıl yapmanız ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Kullanıcılardan izin alın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi geçen yıllarda gelen yasal düzenlemeler sonrasında, firmaların SMS reklamları yapabilmeleri için kullanıcılardan izin almaları gerekmekte. Bu izinlerin ya da onayın alınmaması sonucunda kullanıcı, kendin izni dışında mesaj gönderimi yapılması nedeniyle suç duyurusunda bulunabilir ve bu durumda da firmanız bir ceza ödemekle yükümlü olabilir.

Bu nedenle de SMS çalışmaları yapmadan önce kullanıcılardan onay almanız ve SMS reklamlarınızı yasal sürece uygun bir şekilde yapmanız gerekir.

Kısa ve net mesajlar yazın

SMS pazarlamada mesaj başına 160 karakterlik bir alanınız bulunur. Tabii ki bundan daha uzun mesajlar da yazmanız mümkündür. Ancak SMS pazarlamanın amacı kısa ve açık gönderilerle mesajınızı vermenizdir. Bu nedenle de SMS metinlerinizi mümkün oldukça kısa tutarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde anlayabileceği şekilde oluşturmalısınız.

Yönlendirme linklerinizi ekleyin

SMS gönderilerinizin için kısaltılmış linklerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Bu kullanıcıları belli bir eyleme geçirebilmek ve doğrudan bir ürün, kampanya ya da web sitenize yönlendirmek için bu linkleri kullanmanız gerekir. Bu linkleri kullanmadığınızda kullanıcıları bir eyleme geçirmediğiniz için geri dönüşüm alamazsınız.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Kullanıcıların kendilerine gelen bir SMS’i kontrol etme süresi ortalama olarak 3 dakikadır. Bu nedenle de SMS pazarlama üzerinden hızlı bir şekilde geri dönüşüm alınabilmektedir. Bu geri dönüşümü alabilmek için de mesajlarınıza eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi unutmamalısınız.

“Hemen inceleyin”, “Satın alın”, “Fırsatı Kaçırmayın”, “Linke Tıklayın” gibi farklı eyleme çağrı ifadeleriyle kullanıcıları mesajın içerisindeki linke tıklamasını sağlamalısınız.

Zamanlama çok önemli?

E-posta ve sosyal medya pazarlama da olduğu gibi SMS pazarlamada da zamanlama oldukça etkilidir. Kullanıcıların bir eyleme geçmeye en yakın olabilecekleri ve bir ürün satın alma için aktif olabilecekleri zaman dilimlerini yakalamanız önemlidir. Aksi taktirde kullanıcı gelen mesajı unutacaktır ya da yoğun olduğu için mesajınızdaki linke bakmayacaktır.

Doğru zamanı bulmak için testler yapmanız gerekir. Günün çok erken ya da çok geç saatleri, kullanıcıların kişisel alanına fazla girmenize neden olacağı için onları rahatsız edecektir. Bu nedenle de gün içinde bu gönderimleri yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bununla beraber zaman kısıtlı kampanya ve teklifleriniz bulunuyorsa, kullanıcıların eyleme geçebilmeleri için de onlara zaman tanımanız ve bu SMS reklamlarını birkaç gün önceden göndermeniz faydalıdır. Aksi takdirde kullanıcılar bu kampanyaları kaçırabilirler.

SMS gönderim sıklığına dikkat edin

SMS gönderimleri kullanıcıların kişisel alanlarına çok fazla dahil olduğu için gönderim sıklığınızı azaltmanız gerekir. Çok sık SMS gönderimi yapmanız, kullanıcıları rahatsız edecektir. SMS gönderimlerinde çok özel ve ekstra durumlar bulunmuyorsa (özel günler, kampanya ve sezonsal fırsat vb.) haftada 1 SMS gönderimi tavsiye edilmektedir. Bunun üzerine çıkılması spam olarak algılanacağı için kullanıcıları rahatsız edecektir.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

SMS reklamlarının daha etkili olabilmesi ve geri dönüşümlerinizin yükselebilmesi için doğru kampanya ve ürün önerilerini doğru kullanıcı gruplarına yapmanız gerekir. Bu nedenle de abone gruplarınızı farklı kategorilere ayırmanız oldukça önemlidir. Farklı kategorideki gruplara farklı ürün önerileri, farklı kampanyalar ve fırsatlar sunarak onlara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar sunarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Aksi taktirde jenerik olarak her kullanıcıya aynı ürün önerilerini yapmanız, kampanyalarınızdan elde edeceğiniz dönüşlerin düşmesin neden olacaktır. İlgi alanları, cinsiyet, demografik yapı gibi farklı kriterler üzerinden abonelerinizi farklı gruplara ayırmayı denemlisiniz.

Mesajlarınıza aciliyet hissi katın

Aciliyet hissi de SMS reklamları için önemlidir. Kullanıcıları mesajlarınızı gördüğünüz anda harekete geçirmemeniz durumunda çalışmanızdan istediğiniz sonuçları almanız mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de aciliyet hissini de işin içine katmanız bir hayli önemlidir.

Aciliyet hissini verebilmek için kampanyalarınızda belli bir zaman limitinin olması ya da ürün stoklarının sayılı sayıda olduğunu belirtmek gibi çalışmalar yapabilirsiniz. Aciliyet hissini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin