SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

8 Mart 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir şekilde etkiyor. Tabii ki geçtimiz yıllarda yapılan düzenlemeler sonrasında firmaların bu SMS çalışmalarını yapabilmek için tüketicilerden izin alması gerekiyor. İzin alınmaması durumunda ve tüketici gönderilen SMS’lerden rahatsız olduğunu belirttiğinde yasal süreçler devreye girmekte.

Ancak doğru ve kurallara uygun bir şekilde yapıldığında SMS reklamları, tüketicileri bilgilendirme, internet sitenize yönlendirme ve onları satın almaya yönlendirmek için oldukça elverişli bir pazarlama yöntemidir. Peki, SMS reklam çalışmalarını nasıl yapmanız ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Kullanıcılardan izin alın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi geçen yıllarda gelen yasal düzenlemeler sonrasında, firmaların SMS reklamları yapabilmeleri için kullanıcılardan izin almaları gerekmekte. Bu izinlerin ya da onayın alınmaması sonucunda kullanıcı, kendin izni dışında mesaj gönderimi yapılması nedeniyle suç duyurusunda bulunabilir ve bu durumda da firmanız bir ceza ödemekle yükümlü olabilir.

Bu nedenle de SMS çalışmaları yapmadan önce kullanıcılardan onay almanız ve SMS reklamlarınızı yasal sürece uygun bir şekilde yapmanız gerekir.

Kısa ve net mesajlar yazın

SMS pazarlamada mesaj başına 160 karakterlik bir alanınız bulunur. Tabii ki bundan daha uzun mesajlar da yazmanız mümkündür. Ancak SMS pazarlamanın amacı kısa ve açık gönderilerle mesajınızı vermenizdir. Bu nedenle de SMS metinlerinizi mümkün oldukça kısa tutarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde anlayabileceği şekilde oluşturmalısınız.

Yönlendirme linklerinizi ekleyin

SMS gönderilerinizin için kısaltılmış linklerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Bu kullanıcıları belli bir eyleme geçirebilmek ve doğrudan bir ürün, kampanya ya da web sitenize yönlendirmek için bu linkleri kullanmanız gerekir. Bu linkleri kullanmadığınızda kullanıcıları bir eyleme geçirmediğiniz için geri dönüşüm alamazsınız.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Kullanıcıların kendilerine gelen bir SMS’i kontrol etme süresi ortalama olarak 3 dakikadır. Bu nedenle de SMS pazarlama üzerinden hızlı bir şekilde geri dönüşüm alınabilmektedir. Bu geri dönüşümü alabilmek için de mesajlarınıza eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi unutmamalısınız.

“Hemen inceleyin”, “Satın alın”, “Fırsatı Kaçırmayın”, “Linke Tıklayın” gibi farklı eyleme çağrı ifadeleriyle kullanıcıları mesajın içerisindeki linke tıklamasını sağlamalısınız.

Zamanlama çok önemli?

E-posta ve sosyal medya pazarlama da olduğu gibi SMS pazarlamada da zamanlama oldukça etkilidir. Kullanıcıların bir eyleme geçmeye en yakın olabilecekleri ve bir ürün satın alma için aktif olabilecekleri zaman dilimlerini yakalamanız önemlidir. Aksi taktirde kullanıcı gelen mesajı unutacaktır ya da yoğun olduğu için mesajınızdaki linke bakmayacaktır.

Doğru zamanı bulmak için testler yapmanız gerekir. Günün çok erken ya da çok geç saatleri, kullanıcıların kişisel alanına fazla girmenize neden olacağı için onları rahatsız edecektir. Bu nedenle de gün içinde bu gönderimleri yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bununla beraber zaman kısıtlı kampanya ve teklifleriniz bulunuyorsa, kullanıcıların eyleme geçebilmeleri için de onlara zaman tanımanız ve bu SMS reklamlarını birkaç gün önceden göndermeniz faydalıdır. Aksi takdirde kullanıcılar bu kampanyaları kaçırabilirler.

SMS gönderim sıklığına dikkat edin

SMS gönderimleri kullanıcıların kişisel alanlarına çok fazla dahil olduğu için gönderim sıklığınızı azaltmanız gerekir. Çok sık SMS gönderimi yapmanız, kullanıcıları rahatsız edecektir. SMS gönderimlerinde çok özel ve ekstra durumlar bulunmuyorsa (özel günler, kampanya ve sezonsal fırsat vb.) haftada 1 SMS gönderimi tavsiye edilmektedir. Bunun üzerine çıkılması spam olarak algılanacağı için kullanıcıları rahatsız edecektir.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

SMS reklamlarının daha etkili olabilmesi ve geri dönüşümlerinizin yükselebilmesi için doğru kampanya ve ürün önerilerini doğru kullanıcı gruplarına yapmanız gerekir. Bu nedenle de abone gruplarınızı farklı kategorilere ayırmanız oldukça önemlidir. Farklı kategorideki gruplara farklı ürün önerileri, farklı kampanyalar ve fırsatlar sunarak onlara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar sunarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Aksi taktirde jenerik olarak her kullanıcıya aynı ürün önerilerini yapmanız, kampanyalarınızdan elde edeceğiniz dönüşlerin düşmesin neden olacaktır. İlgi alanları, cinsiyet, demografik yapı gibi farklı kriterler üzerinden abonelerinizi farklı gruplara ayırmayı denemlisiniz.

Mesajlarınıza aciliyet hissi katın

Aciliyet hissi de SMS reklamları için önemlidir. Kullanıcıları mesajlarınızı gördüğünüz anda harekete geçirmemeniz durumunda çalışmanızdan istediğiniz sonuçları almanız mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de aciliyet hissini de işin içine katmanız bir hayli önemlidir.

Aciliyet hissini verebilmek için kampanyalarınızda belli bir zaman limitinin olması ya da ürün stoklarının sayılı sayıda olduğunu belirtmek gibi çalışmalar yapabilirsiniz. Aciliyet hissini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın