fbpx

SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

8 Mart 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?

SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir şekilde etkiyor. Tabii ki geçtimiz yıllarda yapılan düzenlemeler sonrasında firmaların bu SMS çalışmalarını yapabilmek için tüketicilerden izin alması gerekiyor. İzin alınmaması durumunda ve tüketici gönderilen SMS’lerden rahatsız olduğunu belirttiğinde yasal süreçler devreye girmekte.

Ancak doğru ve kurallara uygun bir şekilde yapıldığında SMS reklamları, tüketicileri bilgilendirme, internet sitenize yönlendirme ve onları satın almaya yönlendirmek için oldukça elverişli bir pazarlama yöntemidir. Peki, SMS reklam çalışmalarını nasıl yapmanız ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Kullanıcılardan izin alın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi geçen yıllarda gelen yasal düzenlemeler sonrasında, firmaların SMS reklamları yapabilmeleri için kullanıcılardan izin almaları gerekmekte. Bu izinlerin ya da onayın alınmaması sonucunda kullanıcı, kendin izni dışında mesaj gönderimi yapılması nedeniyle suç duyurusunda bulunabilir ve bu durumda da firmanız bir ceza ödemekle yükümlü olabilir.

Bu nedenle de SMS çalışmaları yapmadan önce kullanıcılardan onay almanız ve SMS reklamlarınızı yasal sürece uygun bir şekilde yapmanız gerekir.

Kısa ve net mesajlar yazın

SMS pazarlamada mesaj başına 160 karakterlik bir alanınız bulunur. Tabii ki bundan daha uzun mesajlar da yazmanız mümkündür. Ancak SMS pazarlamanın amacı kısa ve açık gönderilerle mesajınızı vermenizdir. Bu nedenle de SMS metinlerinizi mümkün oldukça kısa tutarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde anlayabileceği şekilde oluşturmalısınız.

Yönlendirme linklerinizi ekleyin

SMS gönderilerinizin için kısaltılmış linklerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Bu kullanıcıları belli bir eyleme geçirebilmek ve doğrudan bir ürün, kampanya ya da web sitenize yönlendirmek için bu linkleri kullanmanız gerekir. Bu linkleri kullanmadığınızda kullanıcıları bir eyleme geçirmediğiniz için geri dönüşüm alamazsınız.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Kullanıcıların kendilerine gelen bir SMS’i kontrol etme süresi ortalama olarak 3 dakikadır. Bu nedenle de SMS pazarlama üzerinden hızlı bir şekilde geri dönüşüm alınabilmektedir. Bu geri dönüşümü alabilmek için de mesajlarınıza eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi unutmamalısınız.

“Hemen inceleyin”, “Satın alın”, “Fırsatı Kaçırmayın”, “Linke Tıklayın” gibi farklı eyleme çağrı ifadeleriyle kullanıcıları mesajın içerisindeki linke tıklamasını sağlamalısınız.

Zamanlama çok önemli?

E-posta ve sosyal medya pazarlama da olduğu gibi SMS pazarlamada da zamanlama oldukça etkilidir. Kullanıcıların bir eyleme geçmeye en yakın olabilecekleri ve bir ürün satın alma için aktif olabilecekleri zaman dilimlerini yakalamanız önemlidir. Aksi taktirde kullanıcı gelen mesajı unutacaktır ya da yoğun olduğu için mesajınızdaki linke bakmayacaktır.

Doğru zamanı bulmak için testler yapmanız gerekir. Günün çok erken ya da çok geç saatleri, kullanıcıların kişisel alanına fazla girmenize neden olacağı için onları rahatsız edecektir. Bu nedenle de gün içinde bu gönderimleri yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bununla beraber zaman kısıtlı kampanya ve teklifleriniz bulunuyorsa, kullanıcıların eyleme geçebilmeleri için de onlara zaman tanımanız ve bu SMS reklamlarını birkaç gün önceden göndermeniz faydalıdır. Aksi takdirde kullanıcılar bu kampanyaları kaçırabilirler.

SMS gönderim sıklığına dikkat edin

SMS gönderimleri kullanıcıların kişisel alanlarına çok fazla dahil olduğu için gönderim sıklığınızı azaltmanız gerekir. Çok sık SMS gönderimi yapmanız, kullanıcıları rahatsız edecektir. SMS gönderimlerinde çok özel ve ekstra durumlar bulunmuyorsa (özel günler, kampanya ve sezonsal fırsat vb.) haftada 1 SMS gönderimi tavsiye edilmektedir. Bunun üzerine çıkılması spam olarak algılanacağı için kullanıcıları rahatsız edecektir.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

SMS reklamlarının daha etkili olabilmesi ve geri dönüşümlerinizin yükselebilmesi için doğru kampanya ve ürün önerilerini doğru kullanıcı gruplarına yapmanız gerekir. Bu nedenle de abone gruplarınızı farklı kategorilere ayırmanız oldukça önemlidir. Farklı kategorideki gruplara farklı ürün önerileri, farklı kampanyalar ve fırsatlar sunarak onlara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar sunarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Aksi taktirde jenerik olarak her kullanıcıya aynı ürün önerilerini yapmanız, kampanyalarınızdan elde edeceğiniz dönüşlerin düşmesin neden olacaktır. İlgi alanları, cinsiyet, demografik yapı gibi farklı kriterler üzerinden abonelerinizi farklı gruplara ayırmayı denemlisiniz.

Mesajlarınıza aciliyet hissi katın

Aciliyet hissi de SMS reklamları için önemlidir. Kullanıcıları mesajlarınızı gördüğünüz anda harekete geçirmemeniz durumunda çalışmanızdan istediğiniz sonuçları almanız mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de aciliyet hissini de işin içine katmanız bir hayli önemlidir.

Aciliyet hissini verebilmek için kampanyalarınızda belli bir zaman limitinin olması ya da ürün stoklarının sayılı sayıda olduğunu belirtmek gibi çalışmalar yapabilirsiniz. Aciliyet hissini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers