Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde birçok firmanın başvurduğu yöntemlerden biri ve küçük işletmeler de bu çalışmalardan yararlanarak, müşterilerine ulaşabilirler.
Tabii ki her pazarlama yönteminde olduğu gibi SMS pazarlamada da dikkat edilmesi gereken hususlar ve uygulanması gereken taktikler bulunmakta.
SMS pazarlamanın kurallarına dikkat edin
Geçtiğimiz yıllara kadar SMS pazarlamanın nasıl yapılacağı ve kimlere yapılabileceği ile ilgili bir düzenleme bulunmuyordu; ancak yapılan düzenlemeler sonrasında, artık SMS pazarlamadan yararlanabilmek için öncelikle tüketicilerin onayını almak gerekiyor.
Bu onayın alınmaması durumunda, tüketicilere izinsiz SMS gönderimi sonucunda markalara çeşitli yaptırımlar uygulanabiliyor. Bu nedenle SMS listenizi oluştururken, tüketicilerden SMS pazarlama konusunda izin almayı unutmamanız gerektiğini unutmamalısınız.
Bu uygulama SMS listenizin büyümesini zorlaştırabilir; ancak doğrudan sizinle ilgilenen tüketicilere ulaşma şansını yakaladığınız için geri dönüşümleriniz daha yüksek olabilir.
Mesajlarınızı 160 karakterle sınırlayın
SMS pazarlamada uzun metinler oluşturmanıza gerek yok. Zaten bir SMS’in karakter limiti de 160 ile sınırlı. Bu durumda uzun SMS’ler atmanız da mümkün olmuyor. Tabii ki bu karakter limitini aşarak 2+ SMS gönderme imkanınız da var; ancak bu doğru bir yöntem olmayacaktır.
Vermek istediğiniz mesajı uzatmadan, hızlı bir şekilde vermeniz gerekiyor. Kampanya ya da fırsatla ilgili bilgileri özetleyerek bu 160 karaktere sığdırmalı ve tüketicileri bir call to action ile internet sitenize yönlendirmeniz gerekiyor. Bu pazarlama yönteminin amacı da zaten tam olarak bu. Tüketiciyi bilgilendir ve geri dönüşüm sağlamak için onu bir yere yönlendir. Bunu sağladığınızda, tüketiciler kampanya ile ilgileniyorlarsa zaten internet sitenize gelerek, ilgili ürünlere göz atacaklardır.
Zamanlamaya çok önemli
SMS pazarlamada zamanlama çok önemli bir kriterdir. Doğru zamanda bu mesajların gönderilmesi geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Burada, ekibinizin görevi tüketicilerin en çok alışveriş yaptıkları saat aralıklarını bulmak olmalıdır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerindeki metrikleri iyi incelemeli ve hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıklarını takip etmeliler.
Hedef kitlenizin kim olduğu, SMS gönderim zamanlarınızı doğrudan etkileyecektir. Aynı zamanda hangi sektörde yer aldığınız da bunu etkileyebilir. Anketler düzenleyerek ya da bu anketleri ilgili firmalara yaptırarak, hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Bu alışkanlıklar hakkında bilgi edindiğinizde, SMS gönderimleri için de doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.
Call to action, link ya da telefon numarası ekleyin
SMS’lerinizden geri dönüş alabilmeniz için yapmanız gerekenlerden biri de mesajınıza call to action ifadeleri, internet sitenize yönlendirme linkleri ya da tüketicilerin size ulaşabilecekleri bir telefon numarası eklemek olacaktır.
Kampanyanız ya da duyurunuzla ilgili bilgileri paylaşmanız tek başına yeterli olmaz. Geri dönüşüm sağlayabilmeniz için, tüketicilere size ulaşabilecekleri bir kanal vermeniz de gerekiyor.
Size ulaşabilmek için tüketiciler internet üzerinde arama yapmamalılar. Siz onlara bu kolaylığı sunmalısınız. Bunun en kolay yoluda yukarıda bahsettiğimiz araçlardan birini SMS’inizin içine eklemek olacaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar