fbpx

Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

3 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde birçok firmanın başvurduğu yöntemlerden biri ve küçük işletmeler de bu çalışmalardan yararlanarak, müşterilerine ulaşabilirler.

Tabii ki her pazarlama yönteminde olduğu gibi SMS pazarlamada da dikkat edilmesi gereken hususlar ve uygulanması gereken taktikler bulunmakta.

SMS pazarlamanın kurallarına dikkat edin

Geçtiğimiz yıllara kadar SMS pazarlamanın nasıl yapılacağı ve kimlere yapılabileceği ile ilgili bir düzenleme bulunmuyordu; ancak yapılan düzenlemeler sonrasında, artık SMS pazarlamadan yararlanabilmek için öncelikle tüketicilerin onayını almak gerekiyor.

Bu onayın alınmaması durumunda, tüketicilere izinsiz SMS gönderimi sonucunda markalara çeşitli yaptırımlar uygulanabiliyor. Bu nedenle SMS listenizi oluştururken, tüketicilerden SMS pazarlama konusunda izin almayı unutmamanız gerektiğini unutmamalısınız.

Bu uygulama SMS listenizin büyümesini zorlaştırabilir; ancak doğrudan sizinle ilgilenen tüketicilere ulaşma şansını yakaladığınız için geri dönüşümleriniz daha yüksek olabilir.

Mesajlarınızı 160 karakterle sınırlayın

SMS pazarlamada uzun metinler oluşturmanıza gerek yok. Zaten bir SMS’in karakter limiti de 160 ile sınırlı. Bu durumda uzun SMS’ler atmanız da mümkün olmuyor. Tabii ki bu karakter limitini aşarak 2+ SMS gönderme imkanınız da var; ancak bu doğru bir yöntem olmayacaktır.

Vermek istediğiniz mesajı uzatmadan, hızlı bir şekilde vermeniz gerekiyor. Kampanya ya da fırsatla ilgili bilgileri özetleyerek bu 160 karaktere sığdırmalı ve tüketicileri bir call to action ile internet sitenize yönlendirmeniz gerekiyor. Bu pazarlama yönteminin amacı da zaten tam olarak bu. Tüketiciyi bilgilendir ve geri dönüşüm sağlamak için onu bir yere yönlendir. Bunu sağladığınızda, tüketiciler kampanya ile ilgileniyorlarsa zaten internet sitenize gelerek, ilgili ürünlere göz atacaklardır.

Zamanlamaya çok önemli

SMS pazarlamada zamanlama çok önemli bir kriterdir. Doğru zamanda bu mesajların gönderilmesi geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Burada, ekibinizin görevi tüketicilerin en çok alışveriş yaptıkları saat aralıklarını bulmak olmalıdır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerindeki metrikleri iyi incelemeli ve hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıklarını takip etmeliler.

Hedef kitlenizin kim olduğu, SMS gönderim zamanlarınızı doğrudan etkileyecektir. Aynı zamanda hangi sektörde yer aldığınız da bunu etkileyebilir. Anketler düzenleyerek ya da bu anketleri ilgili firmalara yaptırarak, hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Bu alışkanlıklar hakkında bilgi edindiğinizde, SMS gönderimleri için de doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Call to action, link ya da telefon numarası ekleyin

SMS’lerinizden geri dönüş alabilmeniz için yapmanız gerekenlerden biri de mesajınıza call to action ifadeleri, internet sitenize yönlendirme linkleri ya da tüketicilerin size ulaşabilecekleri bir telefon numarası eklemek olacaktır.

Kampanyanız ya da duyurunuzla ilgili bilgileri paylaşmanız tek başına yeterli olmaz. Geri dönüşüm sağlayabilmeniz için, tüketicilere size ulaşabilecekleri bir kanal vermeniz de gerekiyor.

Size ulaşabilmek için tüketiciler internet üzerinde arama yapmamalılar. Siz onlara bu kolaylığı sunmalısınız. Bunun en kolay yoluda yukarıda bahsettiğimiz araçlardan birini SMS’inizin içine eklemek olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan