Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde birçok firmanın başvurduğu yöntemlerden biri ve küçük işletmeler de bu çalışmalardan yararlanarak, müşterilerine ulaşabilirler.

Tabii ki her pazarlama yönteminde olduğu gibi SMS pazarlamada da dikkat edilmesi gereken hususlar ve uygulanması gereken taktikler bulunmakta.

SMS pazarlamanın kurallarına dikkat edin

Geçtiğimiz yıllara kadar SMS pazarlamanın nasıl yapılacağı ve kimlere yapılabileceği ile ilgili bir düzenleme bulunmuyordu; ancak yapılan düzenlemeler sonrasında, artık SMS pazarlamadan yararlanabilmek için öncelikle tüketicilerin onayını almak gerekiyor.

Bu onayın alınmaması durumunda, tüketicilere izinsiz SMS gönderimi sonucunda markalara çeşitli yaptırımlar uygulanabiliyor. Bu nedenle SMS listenizi oluştururken, tüketicilerden SMS pazarlama konusunda izin almayı unutmamanız gerektiğini unutmamalısınız.

Bu uygulama SMS listenizin büyümesini zorlaştırabilir; ancak doğrudan sizinle ilgilenen tüketicilere ulaşma şansını yakaladığınız için geri dönüşümleriniz daha yüksek olabilir.

Mesajlarınızı 160 karakterle sınırlayın

SMS pazarlamada uzun metinler oluşturmanıza gerek yok. Zaten bir SMS’in karakter limiti de 160 ile sınırlı. Bu durumda uzun SMS’ler atmanız da mümkün olmuyor. Tabii ki bu karakter limitini aşarak 2+ SMS gönderme imkanınız da var; ancak bu doğru bir yöntem olmayacaktır.

Vermek istediğiniz mesajı uzatmadan, hızlı bir şekilde vermeniz gerekiyor. Kampanya ya da fırsatla ilgili bilgileri özetleyerek bu 160 karaktere sığdırmalı ve tüketicileri bir call to action ile internet sitenize yönlendirmeniz gerekiyor. Bu pazarlama yönteminin amacı da zaten tam olarak bu. Tüketiciyi bilgilendir ve geri dönüşüm sağlamak için onu bir yere yönlendir. Bunu sağladığınızda, tüketiciler kampanya ile ilgileniyorlarsa zaten internet sitenize gelerek, ilgili ürünlere göz atacaklardır.

Zamanlamaya çok önemli

SMS pazarlamada zamanlama çok önemli bir kriterdir. Doğru zamanda bu mesajların gönderilmesi geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Burada, ekibinizin görevi tüketicilerin en çok alışveriş yaptıkları saat aralıklarını bulmak olmalıdır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerindeki metrikleri iyi incelemeli ve hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıklarını takip etmeliler.

Hedef kitlenizin kim olduğu, SMS gönderim zamanlarınızı doğrudan etkileyecektir. Aynı zamanda hangi sektörde yer aldığınız da bunu etkileyebilir. Anketler düzenleyerek ya da bu anketleri ilgili firmalara yaptırarak, hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Bu alışkanlıklar hakkında bilgi edindiğinizde, SMS gönderimleri için de doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Call to action, link ya da telefon numarası ekleyin

SMS’lerinizden geri dönüş alabilmeniz için yapmanız gerekenlerden biri de mesajınıza call to action ifadeleri, internet sitenize yönlendirme linkleri ya da tüketicilerin size ulaşabilecekleri bir telefon numarası eklemek olacaktır.

Kampanyanız ya da duyurunuzla ilgili bilgileri paylaşmanız tek başına yeterli olmaz. Geri dönüşüm sağlayabilmeniz için, tüketicilere size ulaşabilecekleri bir kanal vermeniz de gerekiyor.

Size ulaşabilmek için tüketiciler internet üzerinde arama yapmamalılar. Siz onlara bu kolaylığı sunmalısınız. Bunun en kolay yoluda yukarıda bahsettiğimiz araçlardan birini SMS’inizin içine eklemek olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan