Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde birçok firmanın başvurduğu yöntemlerden biri ve küçük işletmeler de bu çalışmalardan yararlanarak, müşterilerine ulaşabilirler.

Tabii ki her pazarlama yönteminde olduğu gibi SMS pazarlamada da dikkat edilmesi gereken hususlar ve uygulanması gereken taktikler bulunmakta.

SMS pazarlamanın kurallarına dikkat edin

Geçtiğimiz yıllara kadar SMS pazarlamanın nasıl yapılacağı ve kimlere yapılabileceği ile ilgili bir düzenleme bulunmuyordu; ancak yapılan düzenlemeler sonrasında, artık SMS pazarlamadan yararlanabilmek için öncelikle tüketicilerin onayını almak gerekiyor.

Bu onayın alınmaması durumunda, tüketicilere izinsiz SMS gönderimi sonucunda markalara çeşitli yaptırımlar uygulanabiliyor. Bu nedenle SMS listenizi oluştururken, tüketicilerden SMS pazarlama konusunda izin almayı unutmamanız gerektiğini unutmamalısınız.

Bu uygulama SMS listenizin büyümesini zorlaştırabilir; ancak doğrudan sizinle ilgilenen tüketicilere ulaşma şansını yakaladığınız için geri dönüşümleriniz daha yüksek olabilir.

Mesajlarınızı 160 karakterle sınırlayın

SMS pazarlamada uzun metinler oluşturmanıza gerek yok. Zaten bir SMS’in karakter limiti de 160 ile sınırlı. Bu durumda uzun SMS’ler atmanız da mümkün olmuyor. Tabii ki bu karakter limitini aşarak 2+ SMS gönderme imkanınız da var; ancak bu doğru bir yöntem olmayacaktır.

Vermek istediğiniz mesajı uzatmadan, hızlı bir şekilde vermeniz gerekiyor. Kampanya ya da fırsatla ilgili bilgileri özetleyerek bu 160 karaktere sığdırmalı ve tüketicileri bir call to action ile internet sitenize yönlendirmeniz gerekiyor. Bu pazarlama yönteminin amacı da zaten tam olarak bu. Tüketiciyi bilgilendir ve geri dönüşüm sağlamak için onu bir yere yönlendir. Bunu sağladığınızda, tüketiciler kampanya ile ilgileniyorlarsa zaten internet sitenize gelerek, ilgili ürünlere göz atacaklardır.

Zamanlamaya çok önemli

SMS pazarlamada zamanlama çok önemli bir kriterdir. Doğru zamanda bu mesajların gönderilmesi geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Burada, ekibinizin görevi tüketicilerin en çok alışveriş yaptıkları saat aralıklarını bulmak olmalıdır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerindeki metrikleri iyi incelemeli ve hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıklarını takip etmeliler.

Hedef kitlenizin kim olduğu, SMS gönderim zamanlarınızı doğrudan etkileyecektir. Aynı zamanda hangi sektörde yer aldığınız da bunu etkileyebilir. Anketler düzenleyerek ya da bu anketleri ilgili firmalara yaptırarak, hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Bu alışkanlıklar hakkında bilgi edindiğinizde, SMS gönderimleri için de doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Call to action, link ya da telefon numarası ekleyin

SMS’lerinizden geri dönüş alabilmeniz için yapmanız gerekenlerden biri de mesajınıza call to action ifadeleri, internet sitenize yönlendirme linkleri ya da tüketicilerin size ulaşabilecekleri bir telefon numarası eklemek olacaktır.

Kampanyanız ya da duyurunuzla ilgili bilgileri paylaşmanız tek başına yeterli olmaz. Geri dönüşüm sağlayabilmeniz için, tüketicilere size ulaşabilecekleri bir kanal vermeniz de gerekiyor.

Size ulaşabilmek için tüketiciler internet üzerinde arama yapmamalılar. Siz onlara bu kolaylığı sunmalısınız. Bunun en kolay yoluda yukarıda bahsettiğimiz araçlardan birini SMS’inizin içine eklemek olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın