Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri

Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde birçok firmanın başvurduğu yöntemlerden biri ve küçük işletmeler de bu çalışmalardan yararlanarak, müşterilerine ulaşabilirler.

Tabii ki her pazarlama yönteminde olduğu gibi SMS pazarlamada da dikkat edilmesi gereken hususlar ve uygulanması gereken taktikler bulunmakta.

SMS pazarlamanın kurallarına dikkat edin

Geçtiğimiz yıllara kadar SMS pazarlamanın nasıl yapılacağı ve kimlere yapılabileceği ile ilgili bir düzenleme bulunmuyordu; ancak yapılan düzenlemeler sonrasında, artık SMS pazarlamadan yararlanabilmek için öncelikle tüketicilerin onayını almak gerekiyor.

Bu onayın alınmaması durumunda, tüketicilere izinsiz SMS gönderimi sonucunda markalara çeşitli yaptırımlar uygulanabiliyor. Bu nedenle SMS listenizi oluştururken, tüketicilerden SMS pazarlama konusunda izin almayı unutmamanız gerektiğini unutmamalısınız.

Bu uygulama SMS listenizin büyümesini zorlaştırabilir; ancak doğrudan sizinle ilgilenen tüketicilere ulaşma şansını yakaladığınız için geri dönüşümleriniz daha yüksek olabilir.

Mesajlarınızı 160 karakterle sınırlayın

SMS pazarlamada uzun metinler oluşturmanıza gerek yok. Zaten bir SMS’in karakter limiti de 160 ile sınırlı. Bu durumda uzun SMS’ler atmanız da mümkün olmuyor. Tabii ki bu karakter limitini aşarak 2+ SMS gönderme imkanınız da var; ancak bu doğru bir yöntem olmayacaktır.

Vermek istediğiniz mesajı uzatmadan, hızlı bir şekilde vermeniz gerekiyor. Kampanya ya da fırsatla ilgili bilgileri özetleyerek bu 160 karaktere sığdırmalı ve tüketicileri bir call to action ile internet sitenize yönlendirmeniz gerekiyor. Bu pazarlama yönteminin amacı da zaten tam olarak bu. Tüketiciyi bilgilendir ve geri dönüşüm sağlamak için onu bir yere yönlendir. Bunu sağladığınızda, tüketiciler kampanya ile ilgileniyorlarsa zaten internet sitenize gelerek, ilgili ürünlere göz atacaklardır.

Zamanlamaya çok önemli

SMS pazarlamada zamanlama çok önemli bir kriterdir. Doğru zamanda bu mesajların gönderilmesi geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Burada, ekibinizin görevi tüketicilerin en çok alışveriş yaptıkları saat aralıklarını bulmak olmalıdır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerindeki metrikleri iyi incelemeli ve hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıklarını takip etmeliler.

Hedef kitlenizin kim olduğu, SMS gönderim zamanlarınızı doğrudan etkileyecektir. Aynı zamanda hangi sektörde yer aldığınız da bunu etkileyebilir. Anketler düzenleyerek ya da bu anketleri ilgili firmalara yaptırarak, hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Bu alışkanlıklar hakkında bilgi edindiğinizde, SMS gönderimleri için de doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Call to action, link ya da telefon numarası ekleyin

SMS’lerinizden geri dönüş alabilmeniz için yapmanız gerekenlerden biri de mesajınıza call to action ifadeleri, internet sitenize yönlendirme linkleri ya da tüketicilerin size ulaşabilecekleri bir telefon numarası eklemek olacaktır.

Kampanyanız ya da duyurunuzla ilgili bilgileri paylaşmanız tek başına yeterli olmaz. Geri dönüşüm sağlayabilmeniz için, tüketicilere size ulaşabilecekleri bir kanal vermeniz de gerekiyor.

Size ulaşabilmek için tüketiciler internet üzerinde arama yapmamalılar. Siz onlara bu kolaylığı sunmalısınız. Bunun en kolay yoluda yukarıda bahsettiğimiz araçlardan birini SMS’inizin içine eklemek olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin