fbpx

Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

25 Eylül 2017
Sinan Oypan

Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin ve ulaşacağınız hedef kitlesinin artmasını sağlar. Bunu yapabilmek ve sitenizin SEO’sunu geliştirmek için de kaçınmanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor.

Sayfa başlığında çok fazla anahtar kelime kullanmak

Google eskisi gibi çok fazla anahtar kelime kullanılmasını istemiyor. Anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içinde geçmesini ve belli sorulara yanıt verecek şekilde kullanılmasını tercih ediyor. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı anahtar yığınları şeklinde oluşturmanız, yarardan çok zarar neden olur.

Meta açıklamalarında anahtar kelime yığınları kullanmak

Sayfa başlıklarında olduğu gibi meta açıklamalarını da anahtar kelime yığınları şeklinde oluşturmanız sitenize zarar verecek uygulamalar arasındadır. Anahtar kelimelerinizi limitli tutmanız ve belli sorulara yanıt veren cümleler içinde kullanmalısınız.

Sayfa içeriklerinde çok fazla anahtar kelime kullanmak

Sayfa içeriklerinizi oluştururken de anahtar kelime yığınlarından kaçınmanız gerekir. Bu kelime gruplarını sayfa geneline yaymanız ve anlamlı cümleler içinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Çok fazla anahtar kelime kullanımı yapmak ve bunu yazı genelinde yapmak sitenizin Black Hat SEO yapmasına neden olabilir ki bu da Google tarafından ceza almanıza neden olabilir.

Düzgün isimlendirilmemiş görseller

Sitenize yüklediğiniz görsellerin de isimlendirmesini düzgün bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bir ürünle ilgili görsel yüklüyorsanız, görsel ismi ve alt başlığının da oluşturulması gerekiyor. Bu görsellere rastgele isimler vermek yerine, anlamlı ve görselin içeriğini anlatan isimler vermelisiniz.

Blog için subdomain kullanmak

Blog sayfası için subdomain kullanmak da yapılan yanlış uygulamalardan biridir. Her ne kadar sizin sitenize bağlı gibi görünse de alt alan adları arama motorlarında ayrı bir site olarak değerlendirilir ve bu da alt alan adının bulunduğu blog sayfanızın değerinin düşmesine neden olur. Yaptığınız çalışmalarda sıfırdan bu sayfaya değer katmak için çalışmak zorunda olursunuz.

Doğru anahtar kelimeleri araştırmamak

SEO stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gerekenlerden biri de e-ticaret siteniz, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili anahtar kelime araştırmaları yapmanızdır. Hangi kelime gruplarını kullanacağınızı bilmeden bu çalışmaları yapmanız bir hayli zordur.

Lokasyonunuzu belirtmemek

Google arama sonuçlarında kullanıcıların bulundukları konuma göre bazı sonuçlar sunar. Bu durumda da bulunduğunuz konuma yakın olan kullanıcılara ulaşabilmek için lokasyonunuzu Google’a tanıtmanız oldukça önemlidir. Bunun için sitenin Footer alanına şirket adı, telefon numarası, adres ve e-posta adresi gibi iletişim ve konum bilgilerinizi girebilirsiniz.

Google Business’ta yer almamak

Doğrudan SEO çalışmalarınıza zarar vermese de arama sorgularında şirketinizin daha kolay bulunmasına ve şirketiniz hakkında bilgilere ulaşılmasını sağlar. Google Business üzerinde kaydınızı yaptığınızda, şirketinizle ilgili aramalarda kullanıcılar doğru ve ilgili bilgilere ulaşabilirler.

Sayfa başlık ve H etiketlerinin yanlış kullanımı

İnternet sitelerinde her sitenin bir ana başlığı olmak zorundadır. Bu başlık ise h1 etiketi ile belirtilir. Arama motorları sayfaları indekslerken öncelikle h1 etiketini dikkate alırlar. Birden fazla h1 etiketinin olması sayfanın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olur.

h1’in aksine diğer h etiketlerini birden fazla kullanabilirsiniz. Sayfa üzerinde içeriğin hiyerarşisini oluştururken, h2 ve h3 etiketlerinden yararlanabilirsiniz. Ara başlıkları h2 etiketiyle, ara başlıkların altındaki ek açıklama ve başlıkları da h3 etiketiyle kullanabilirsiniz. Böylelikle sayfanın hiyerarşisini arama motorlarına da göstermiş olursunuz.

Link satın almak

Dışarıdan kendi internet sitenize yönlendirme linkleri satın almak da çoğu zaman kötü bir taktiktir. Çünkü bu tür link satın alma işlemlerinde dışarıdan aldığınız linklerin hangi sitelerden geleceğini bilemezsiniz. Spam yapan, sayfa otoritesi düşük olan ya da sizinle hiç ilgili olmacak sitelerden link almanız sayfa değerinizin ve alan adı otoritenizin düşmesine neden olur. Link satın alma işlemlerinden mümkün olduğunca kaçınmanız ya da bu linklerin kaynağını detaylı bir şekilde araştırmalısınız.

Yavaş yüklenen sayfalar

Site yüklenme hızının yavaş olması da SEO performansını etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Sayfa yavaş yüklendiğinde arama motorları bu sayfanın performansı düşük olduğu için arama sonuçlarında bu sayfaları daha alt sıralarda gösterirler. Kullanıcı deneyimini de olumsuz etkilediği için, site yüklenme hızınızı artırmanız bir hayli önemlidir.

Kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, kolay bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan