Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin ve ulaşacağınız hedef kitlesinin artmasını sağlar. Bunu yapabilmek ve sitenizin SEO’sunu geliştirmek için de kaçınmanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor.

Sayfa başlığında çok fazla anahtar kelime kullanmak

Google eskisi gibi çok fazla anahtar kelime kullanılmasını istemiyor. Anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içinde geçmesini ve belli sorulara yanıt verecek şekilde kullanılmasını tercih ediyor. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı anahtar yığınları şeklinde oluşturmanız, yarardan çok zarar neden olur.

Meta açıklamalarında anahtar kelime yığınları kullanmak

Sayfa başlıklarında olduğu gibi meta açıklamalarını da anahtar kelime yığınları şeklinde oluşturmanız sitenize zarar verecek uygulamalar arasındadır. Anahtar kelimelerinizi limitli tutmanız ve belli sorulara yanıt veren cümleler içinde kullanmalısınız.

Sayfa içeriklerinde çok fazla anahtar kelime kullanmak

Sayfa içeriklerinizi oluştururken de anahtar kelime yığınlarından kaçınmanız gerekir. Bu kelime gruplarını sayfa geneline yaymanız ve anlamlı cümleler içinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Çok fazla anahtar kelime kullanımı yapmak ve bunu yazı genelinde yapmak sitenizin Black Hat SEO yapmasına neden olabilir ki bu da Google tarafından ceza almanıza neden olabilir.

Düzgün isimlendirilmemiş görseller

Sitenize yüklediğiniz görsellerin de isimlendirmesini düzgün bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bir ürünle ilgili görsel yüklüyorsanız, görsel ismi ve alt başlığının da oluşturulması gerekiyor. Bu görsellere rastgele isimler vermek yerine, anlamlı ve görselin içeriğini anlatan isimler vermelisiniz.

Blog için subdomain kullanmak

Blog sayfası için subdomain kullanmak da yapılan yanlış uygulamalardan biridir. Her ne kadar sizin sitenize bağlı gibi görünse de alt alan adları arama motorlarında ayrı bir site olarak değerlendirilir ve bu da alt alan adının bulunduğu blog sayfanızın değerinin düşmesine neden olur. Yaptığınız çalışmalarda sıfırdan bu sayfaya değer katmak için çalışmak zorunda olursunuz.

Doğru anahtar kelimeleri araştırmamak

SEO stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gerekenlerden biri de e-ticaret siteniz, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili anahtar kelime araştırmaları yapmanızdır. Hangi kelime gruplarını kullanacağınızı bilmeden bu çalışmaları yapmanız bir hayli zordur.

Lokasyonunuzu belirtmemek

Google arama sonuçlarında kullanıcıların bulundukları konuma göre bazı sonuçlar sunar. Bu durumda da bulunduğunuz konuma yakın olan kullanıcılara ulaşabilmek için lokasyonunuzu Google’a tanıtmanız oldukça önemlidir. Bunun için sitenin Footer alanına şirket adı, telefon numarası, adres ve e-posta adresi gibi iletişim ve konum bilgilerinizi girebilirsiniz.

Google Business’ta yer almamak

Doğrudan SEO çalışmalarınıza zarar vermese de arama sorgularında şirketinizin daha kolay bulunmasına ve şirketiniz hakkında bilgilere ulaşılmasını sağlar. Google Business üzerinde kaydınızı yaptığınızda, şirketinizle ilgili aramalarda kullanıcılar doğru ve ilgili bilgilere ulaşabilirler.

Sayfa başlık ve H etiketlerinin yanlış kullanımı

İnternet sitelerinde her sitenin bir ana başlığı olmak zorundadır. Bu başlık ise h1 etiketi ile belirtilir. Arama motorları sayfaları indekslerken öncelikle h1 etiketini dikkate alırlar. Birden fazla h1 etiketinin olması sayfanın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olur.

h1’in aksine diğer h etiketlerini birden fazla kullanabilirsiniz. Sayfa üzerinde içeriğin hiyerarşisini oluştururken, h2 ve h3 etiketlerinden yararlanabilirsiniz. Ara başlıkları h2 etiketiyle, ara başlıkların altındaki ek açıklama ve başlıkları da h3 etiketiyle kullanabilirsiniz. Böylelikle sayfanın hiyerarşisini arama motorlarına da göstermiş olursunuz.

Link satın almak

Dışarıdan kendi internet sitenize yönlendirme linkleri satın almak da çoğu zaman kötü bir taktiktir. Çünkü bu tür link satın alma işlemlerinde dışarıdan aldığınız linklerin hangi sitelerden geleceğini bilemezsiniz. Spam yapan, sayfa otoritesi düşük olan ya da sizinle hiç ilgili olmacak sitelerden link almanız sayfa değerinizin ve alan adı otoritenizin düşmesine neden olur. Link satın alma işlemlerinden mümkün olduğunca kaçınmanız ya da bu linklerin kaynağını detaylı bir şekilde araştırmalısınız.

Yavaş yüklenen sayfalar

Site yüklenme hızının yavaş olması da SEO performansını etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Sayfa yavaş yüklendiğinde arama motorları bu sayfanın performansı düşük olduğu için arama sonuçlarında bu sayfaları daha alt sıralarda gösterirler. Kullanıcı deneyimini de olumsuz etkilediği için, site yüklenme hızınızı artırmanız bir hayli önemlidir.

Kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, kolay bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı  Neden Önemlidir?
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı Neden Önemlidir?
Hızın hayatın her alanında öncelikli beklentiler arasına girdiği bir dönemde yaşıyoruz. Zira gündelik işlerin ya da çalışma hayatının getirdiği yoğunluk, yaptığımız her ne olursa olsun bu süreci bir an önce tamamlamak isteme...
10 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın