Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

25 Eylül 2017
Sinan Oypan

Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin ve ulaşacağınız hedef kitlesinin artmasını sağlar. Bunu yapabilmek ve sitenizin SEO’sunu geliştirmek için de kaçınmanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor.

Sayfa başlığında çok fazla anahtar kelime kullanmak

Google eskisi gibi çok fazla anahtar kelime kullanılmasını istemiyor. Anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içinde geçmesini ve belli sorulara yanıt verecek şekilde kullanılmasını tercih ediyor. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı anahtar yığınları şeklinde oluşturmanız, yarardan çok zarar neden olur.

Meta açıklamalarında anahtar kelime yığınları kullanmak

Sayfa başlıklarında olduğu gibi meta açıklamalarını da anahtar kelime yığınları şeklinde oluşturmanız sitenize zarar verecek uygulamalar arasındadır. Anahtar kelimelerinizi limitli tutmanız ve belli sorulara yanıt veren cümleler içinde kullanmalısınız.

Sayfa içeriklerinde çok fazla anahtar kelime kullanmak

Sayfa içeriklerinizi oluştururken de anahtar kelime yığınlarından kaçınmanız gerekir. Bu kelime gruplarını sayfa geneline yaymanız ve anlamlı cümleler içinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Çok fazla anahtar kelime kullanımı yapmak ve bunu yazı genelinde yapmak sitenizin Black Hat SEO yapmasına neden olabilir ki bu da Google tarafından ceza almanıza neden olabilir.

Düzgün isimlendirilmemiş görseller

Sitenize yüklediğiniz görsellerin de isimlendirmesini düzgün bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bir ürünle ilgili görsel yüklüyorsanız, görsel ismi ve alt başlığının da oluşturulması gerekiyor. Bu görsellere rastgele isimler vermek yerine, anlamlı ve görselin içeriğini anlatan isimler vermelisiniz.

Blog için subdomain kullanmak

Blog sayfası için subdomain kullanmak da yapılan yanlış uygulamalardan biridir. Her ne kadar sizin sitenize bağlı gibi görünse de alt alan adları arama motorlarında ayrı bir site olarak değerlendirilir ve bu da alt alan adının bulunduğu blog sayfanızın değerinin düşmesine neden olur. Yaptığınız çalışmalarda sıfırdan bu sayfaya değer katmak için çalışmak zorunda olursunuz.

Doğru anahtar kelimeleri araştırmamak

SEO stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gerekenlerden biri de e-ticaret siteniz, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili anahtar kelime araştırmaları yapmanızdır. Hangi kelime gruplarını kullanacağınızı bilmeden bu çalışmaları yapmanız bir hayli zordur.

Lokasyonunuzu belirtmemek

Google arama sonuçlarında kullanıcıların bulundukları konuma göre bazı sonuçlar sunar. Bu durumda da bulunduğunuz konuma yakın olan kullanıcılara ulaşabilmek için lokasyonunuzu Google’a tanıtmanız oldukça önemlidir. Bunun için sitenin Footer alanına şirket adı, telefon numarası, adres ve e-posta adresi gibi iletişim ve konum bilgilerinizi girebilirsiniz.

Google Business’ta yer almamak

Doğrudan SEO çalışmalarınıza zarar vermese de arama sorgularında şirketinizin daha kolay bulunmasına ve şirketiniz hakkında bilgilere ulaşılmasını sağlar. Google Business üzerinde kaydınızı yaptığınızda, şirketinizle ilgili aramalarda kullanıcılar doğru ve ilgili bilgilere ulaşabilirler.

Sayfa başlık ve H etiketlerinin yanlış kullanımı

İnternet sitelerinde her sitenin bir ana başlığı olmak zorundadır. Bu başlık ise h1 etiketi ile belirtilir. Arama motorları sayfaları indekslerken öncelikle h1 etiketini dikkate alırlar. Birden fazla h1 etiketinin olması sayfanın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olur.

h1’in aksine diğer h etiketlerini birden fazla kullanabilirsiniz. Sayfa üzerinde içeriğin hiyerarşisini oluştururken, h2 ve h3 etiketlerinden yararlanabilirsiniz. Ara başlıkları h2 etiketiyle, ara başlıkların altındaki ek açıklama ve başlıkları da h3 etiketiyle kullanabilirsiniz. Böylelikle sayfanın hiyerarşisini arama motorlarına da göstermiş olursunuz.

Link satın almak

Dışarıdan kendi internet sitenize yönlendirme linkleri satın almak da çoğu zaman kötü bir taktiktir. Çünkü bu tür link satın alma işlemlerinde dışarıdan aldığınız linklerin hangi sitelerden geleceğini bilemezsiniz. Spam yapan, sayfa otoritesi düşük olan ya da sizinle hiç ilgili olmacak sitelerden link almanız sayfa değerinizin ve alan adı otoritenizin düşmesine neden olur. Link satın alma işlemlerinden mümkün olduğunca kaçınmanız ya da bu linklerin kaynağını detaylı bir şekilde araştırmalısınız.

Yavaş yüklenen sayfalar

Site yüklenme hızının yavaş olması da SEO performansını etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Sayfa yavaş yüklendiğinde arama motorları bu sayfanın performansı düşük olduğu için arama sonuçlarında bu sayfaları daha alt sıralarda gösterirler. Kullanıcı deneyimini de olumsuz etkilediği için, site yüklenme hızınızı artırmanız bir hayli önemlidir.

Kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, kolay bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan