Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

25 Eylül 2017
Sinan Oypan

Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin ve ulaşacağınız hedef kitlesinin artmasını sağlar. Bunu yapabilmek ve sitenizin SEO’sunu geliştirmek için de kaçınmanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor.

Sayfa başlığında çok fazla anahtar kelime kullanmak

Google eskisi gibi çok fazla anahtar kelime kullanılmasını istemiyor. Anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içinde geçmesini ve belli sorulara yanıt verecek şekilde kullanılmasını tercih ediyor. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı anahtar yığınları şeklinde oluşturmanız, yarardan çok zarar neden olur.

Meta açıklamalarında anahtar kelime yığınları kullanmak

Sayfa başlıklarında olduğu gibi meta açıklamalarını da anahtar kelime yığınları şeklinde oluşturmanız sitenize zarar verecek uygulamalar arasındadır. Anahtar kelimelerinizi limitli tutmanız ve belli sorulara yanıt veren cümleler içinde kullanmalısınız.

Sayfa içeriklerinde çok fazla anahtar kelime kullanmak

Sayfa içeriklerinizi oluştururken de anahtar kelime yığınlarından kaçınmanız gerekir. Bu kelime gruplarını sayfa geneline yaymanız ve anlamlı cümleler içinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Çok fazla anahtar kelime kullanımı yapmak ve bunu yazı genelinde yapmak sitenizin Black Hat SEO yapmasına neden olabilir ki bu da Google tarafından ceza almanıza neden olabilir.

Düzgün isimlendirilmemiş görseller

Sitenize yüklediğiniz görsellerin de isimlendirmesini düzgün bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bir ürünle ilgili görsel yüklüyorsanız, görsel ismi ve alt başlığının da oluşturulması gerekiyor. Bu görsellere rastgele isimler vermek yerine, anlamlı ve görselin içeriğini anlatan isimler vermelisiniz.

Blog için subdomain kullanmak

Blog sayfası için subdomain kullanmak da yapılan yanlış uygulamalardan biridir. Her ne kadar sizin sitenize bağlı gibi görünse de alt alan adları arama motorlarında ayrı bir site olarak değerlendirilir ve bu da alt alan adının bulunduğu blog sayfanızın değerinin düşmesine neden olur. Yaptığınız çalışmalarda sıfırdan bu sayfaya değer katmak için çalışmak zorunda olursunuz.

Doğru anahtar kelimeleri araştırmamak

SEO stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gerekenlerden biri de e-ticaret siteniz, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili anahtar kelime araştırmaları yapmanızdır. Hangi kelime gruplarını kullanacağınızı bilmeden bu çalışmaları yapmanız bir hayli zordur.

Lokasyonunuzu belirtmemek

Google arama sonuçlarında kullanıcıların bulundukları konuma göre bazı sonuçlar sunar. Bu durumda da bulunduğunuz konuma yakın olan kullanıcılara ulaşabilmek için lokasyonunuzu Google’a tanıtmanız oldukça önemlidir. Bunun için sitenin Footer alanına şirket adı, telefon numarası, adres ve e-posta adresi gibi iletişim ve konum bilgilerinizi girebilirsiniz.

Google Business’ta yer almamak

Doğrudan SEO çalışmalarınıza zarar vermese de arama sorgularında şirketinizin daha kolay bulunmasına ve şirketiniz hakkında bilgilere ulaşılmasını sağlar. Google Business üzerinde kaydınızı yaptığınızda, şirketinizle ilgili aramalarda kullanıcılar doğru ve ilgili bilgilere ulaşabilirler.

Sayfa başlık ve H etiketlerinin yanlış kullanımı

İnternet sitelerinde her sitenin bir ana başlığı olmak zorundadır. Bu başlık ise h1 etiketi ile belirtilir. Arama motorları sayfaları indekslerken öncelikle h1 etiketini dikkate alırlar. Birden fazla h1 etiketinin olması sayfanın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olur.

h1’in aksine diğer h etiketlerini birden fazla kullanabilirsiniz. Sayfa üzerinde içeriğin hiyerarşisini oluştururken, h2 ve h3 etiketlerinden yararlanabilirsiniz. Ara başlıkları h2 etiketiyle, ara başlıkların altındaki ek açıklama ve başlıkları da h3 etiketiyle kullanabilirsiniz. Böylelikle sayfanın hiyerarşisini arama motorlarına da göstermiş olursunuz.

Link satın almak

Dışarıdan kendi internet sitenize yönlendirme linkleri satın almak da çoğu zaman kötü bir taktiktir. Çünkü bu tür link satın alma işlemlerinde dışarıdan aldığınız linklerin hangi sitelerden geleceğini bilemezsiniz. Spam yapan, sayfa otoritesi düşük olan ya da sizinle hiç ilgili olmacak sitelerden link almanız sayfa değerinizin ve alan adı otoritenizin düşmesine neden olur. Link satın alma işlemlerinden mümkün olduğunca kaçınmanız ya da bu linklerin kaynağını detaylı bir şekilde araştırmalısınız.

Yavaş yüklenen sayfalar

Site yüklenme hızının yavaş olması da SEO performansını etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Sayfa yavaş yüklendiğinde arama motorları bu sayfanın performansı düşük olduğu için arama sonuçlarında bu sayfaları daha alt sıralarda gösterirler. Kullanıcı deneyimini de olumsuz etkilediği için, site yüklenme hızınızı artırmanız bir hayli önemlidir.

Kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, kolay bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan