İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

6 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de internet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak birçok farklı yöntemi ele alacağınız.

Bu yöntemleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bu yöntemlerin bazıları ücretli bazıları da ücretli olacak. Bu yöntemler arasında firmanıza en uygun olanları seçebilir ve trafiğinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İş gücünüzün yetmesi durumunda tüm bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

Tabii ki birçok farklı kanalı kullanmak daha farklı alanlardan farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu yöntemleri en etkin şekilde kullanmak için kendinize stratejiler de geliştirebilirsiniz. Örneğin belli periyotlarda A/B testleri yaparak, size en çok trafik sağlayan yöntemleri bulabilirsiniz.

Öncelikle kendinize birkaç yöntem seçebilir ve bunlar üzerine çalışmalar yapabilir ve periyot sonunda farklı yöntemleri ele alarak aynı işlemi yapabilirsiniz. Bu biraz uzun bir süreç alabilir; fakat bunu bir çeyreklik bir çalışma olarak ele alabilir ve çeyrek sonunda elinizdeki tüm verileri analiz ederek, size en çok sonuç getiren yöntemleri bulabilir ve bunlara yoğunlaşabilirsiniz.

Google reklamları

Adwords reklamlarından yararlanarak, farklı reklam kampanyaları üzerinden trafik sağlayabilirsiniz. Adsense üyeliği oluşturarak, farklı mecralar üzerinde banner reklamlar oluşturabilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Linkedin gibi sosyal platformların reklam seçenekleriyle de kampanyalar oluşturabilirsiniz. Sizin yer aldığınız ve hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal mecraları tercih etmeniz daha iyi sonuçlar verecektir.

Sosyal profillerinize sitenize yönlendirme linki koyun

Sosyal hesaplarınız üzerindeki hakkımızda bölümüne internet sitenizin adresini yazmanız, bu hesapları ziyaret edenleri sitenize yönlendirebilir.

İçeriklerinizi sosyal medyada paylaşmak

İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmayı planlıyorsanız, bu içerikleri sosyal hesaplarınızda paylaşabilir ve bir link ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Sosyal medyada yarışmalar düzenlemek

Sosyal trafik yönlendirmelerinizi artırmak için bu mecralarda farklı yarışmalar düzenleyerek, kullanıcıları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya ve e-postalar üzerinden indirimler sunun

Pazarlama çalışmalarınızda indirimler sunduğunuz dönemlerde bu indirimleri sosyal mecralarda ve e-postalarınızda kullanabilir ve bir link yönlendirmesi ile tüketicileri sitenize çekebilirsiniz.

SEO çalışmaları yapın

Google üzerinden organik trafik sağlamak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. İnternet sitenizin SEO’sunu güçlendirerek, organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkarak, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Sitenizin performansını artırın

SEO çalışmalarının yanı sıra sitenizin performansını artırmalısınız. Sitenizin açılma hızı, site kodlarının optimize olması performansınızı etkileyecektir ve bunları Google’a göre optimize ettiğinizde arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, daha fazla trafik sağlayabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızı desteklemek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapabilirsiniz. Siteniz üzerindeki içerik oranını artırmak, Google üzerindeki değerinizi artıracaktır. Aynı zamanda blogunuzda anahtar kelimeler üzerinden arama sorgularına yanıt veren yazılar oluşturarak, bu yazılardan trafik elde edebilirsiniz. İçeriklerinizin sayısının artması, alan adı otoritenizi de güçlendireceği için, Google sonuçlarında daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi iyi seçin

Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımlayan anahtar kelime kullanımlarıyla SEO’nuzu daha da güçlendirebilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanarak, arama sonuçlarına daha iyi yanıt vererek, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler deneyin

Rakiplerinizin kullanmadığı anahtar kelime grupları üzerine farklı içerikler oluşturarak, farklı bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilir ve rakiplerinizin olmadığı ya da güçsüz olduğu bir alandan kendinize trafik çekebilirsiniz.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla iyi bir etkileşiminizin olması, yaptığınız paylaşımların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu topluluk sizin içeriklerinizi paylaştığında, onların da hedef kitlelerine ulaşma fırsatı bulursunuz ve böylelikle farklı kanallar üzerinden ücretsiz olarak reklam yapmış ve sitenizi tanıtmış olursunuz.

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili içerik yayınlayan dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onların sitelerine konuk yazar olun. Böylelikle bu sitelerde içerik yayınladığınızda, kendi sitenize dışarıdan yönlendirme linkleri koyabilirsiniz. Dışarıdan link almak hem sitenizin SEO değerini yükseltecek hem de bu kaynakların hedef kitlelerine ulaşarak, onlar üzerinde trafik elde etmenizi sağlayacaktır.

E-posta bültenleri hazırlayın

Ürün ve kampanya bildirimleri haricinde e-postalarınızda bülten niteliği taşıyan içerikler oluşturarak, tüketicilere fayda sağlayan bilgiler paylaşabilir ve burada yönlendirme linkleri kullanarak sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde video içerikler çok fazla geri dönüşüm sağlıyor. Youtube kanalı oluşturarak, burada çeşitli konularda içerikler oluşturabilir ve videolarınıza eklediğiniz yönlendirme linkleri ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Yayıncılara PR metinleri gönderin

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri tüketicilerle paylaşmak için dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onlara PR bültenleri gönderebilirsiniz. Bu bültenlerin yayınlanması ile farklı mecralardan sitenize trafik çekebilirsiniz. Aynı zamanda dışarıdan yönlendirme linkleri almanız, sitenizi güçlendirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın