fbpx

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

6 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de internet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak birçok farklı yöntemi ele alacağınız.

Bu yöntemleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bu yöntemlerin bazıları ücretli bazıları da ücretli olacak. Bu yöntemler arasında firmanıza en uygun olanları seçebilir ve trafiğinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İş gücünüzün yetmesi durumunda tüm bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

Tabii ki birçok farklı kanalı kullanmak daha farklı alanlardan farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu yöntemleri en etkin şekilde kullanmak için kendinize stratejiler de geliştirebilirsiniz. Örneğin belli periyotlarda A/B testleri yaparak, size en çok trafik sağlayan yöntemleri bulabilirsiniz.

Öncelikle kendinize birkaç yöntem seçebilir ve bunlar üzerine çalışmalar yapabilir ve periyot sonunda farklı yöntemleri ele alarak aynı işlemi yapabilirsiniz. Bu biraz uzun bir süreç alabilir; fakat bunu bir çeyreklik bir çalışma olarak ele alabilir ve çeyrek sonunda elinizdeki tüm verileri analiz ederek, size en çok sonuç getiren yöntemleri bulabilir ve bunlara yoğunlaşabilirsiniz.

Google reklamları

Adwords reklamlarından yararlanarak, farklı reklam kampanyaları üzerinden trafik sağlayabilirsiniz. Adsense üyeliği oluşturarak, farklı mecralar üzerinde banner reklamlar oluşturabilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Linkedin gibi sosyal platformların reklam seçenekleriyle de kampanyalar oluşturabilirsiniz. Sizin yer aldığınız ve hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal mecraları tercih etmeniz daha iyi sonuçlar verecektir.

Sosyal profillerinize sitenize yönlendirme linki koyun

Sosyal hesaplarınız üzerindeki hakkımızda bölümüne internet sitenizin adresini yazmanız, bu hesapları ziyaret edenleri sitenize yönlendirebilir.

İçeriklerinizi sosyal medyada paylaşmak

İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmayı planlıyorsanız, bu içerikleri sosyal hesaplarınızda paylaşabilir ve bir link ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Sosyal medyada yarışmalar düzenlemek

Sosyal trafik yönlendirmelerinizi artırmak için bu mecralarda farklı yarışmalar düzenleyerek, kullanıcıları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya ve e-postalar üzerinden indirimler sunun

Pazarlama çalışmalarınızda indirimler sunduğunuz dönemlerde bu indirimleri sosyal mecralarda ve e-postalarınızda kullanabilir ve bir link yönlendirmesi ile tüketicileri sitenize çekebilirsiniz.

SEO çalışmaları yapın

Google üzerinden organik trafik sağlamak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. İnternet sitenizin SEO’sunu güçlendirerek, organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkarak, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Sitenizin performansını artırın

SEO çalışmalarının yanı sıra sitenizin performansını artırmalısınız. Sitenizin açılma hızı, site kodlarının optimize olması performansınızı etkileyecektir ve bunları Google’a göre optimize ettiğinizde arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, daha fazla trafik sağlayabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızı desteklemek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapabilirsiniz. Siteniz üzerindeki içerik oranını artırmak, Google üzerindeki değerinizi artıracaktır. Aynı zamanda blogunuzda anahtar kelimeler üzerinden arama sorgularına yanıt veren yazılar oluşturarak, bu yazılardan trafik elde edebilirsiniz. İçeriklerinizin sayısının artması, alan adı otoritenizi de güçlendireceği için, Google sonuçlarında daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi iyi seçin

Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımlayan anahtar kelime kullanımlarıyla SEO’nuzu daha da güçlendirebilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanarak, arama sonuçlarına daha iyi yanıt vererek, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler deneyin

Rakiplerinizin kullanmadığı anahtar kelime grupları üzerine farklı içerikler oluşturarak, farklı bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilir ve rakiplerinizin olmadığı ya da güçsüz olduğu bir alandan kendinize trafik çekebilirsiniz.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla iyi bir etkileşiminizin olması, yaptığınız paylaşımların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu topluluk sizin içeriklerinizi paylaştığında, onların da hedef kitlelerine ulaşma fırsatı bulursunuz ve böylelikle farklı kanallar üzerinden ücretsiz olarak reklam yapmış ve sitenizi tanıtmış olursunuz.

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili içerik yayınlayan dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onların sitelerine konuk yazar olun. Böylelikle bu sitelerde içerik yayınladığınızda, kendi sitenize dışarıdan yönlendirme linkleri koyabilirsiniz. Dışarıdan link almak hem sitenizin SEO değerini yükseltecek hem de bu kaynakların hedef kitlelerine ulaşarak, onlar üzerinde trafik elde etmenizi sağlayacaktır.

E-posta bültenleri hazırlayın

Ürün ve kampanya bildirimleri haricinde e-postalarınızda bülten niteliği taşıyan içerikler oluşturarak, tüketicilere fayda sağlayan bilgiler paylaşabilir ve burada yönlendirme linkleri kullanarak sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde video içerikler çok fazla geri dönüşüm sağlıyor. Youtube kanalı oluşturarak, burada çeşitli konularda içerikler oluşturabilir ve videolarınıza eklediğiniz yönlendirme linkleri ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Yayıncılara PR metinleri gönderin

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri tüketicilerle paylaşmak için dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onlara PR bültenleri gönderebilirsiniz. Bu bültenlerin yayınlanması ile farklı mecralardan sitenize trafik çekebilirsiniz. Aynı zamanda dışarıdan yönlendirme linkleri almanız, sitenizi güçlendirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan