İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

6 Ekim 2016
Sinan Oypan

İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de internet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak birçok farklı yöntemi ele alacağınız.

Bu yöntemleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bu yöntemlerin bazıları ücretli bazıları da ücretli olacak. Bu yöntemler arasında firmanıza en uygun olanları seçebilir ve trafiğinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İş gücünüzün yetmesi durumunda tüm bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

Tabii ki birçok farklı kanalı kullanmak daha farklı alanlardan farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu yöntemleri en etkin şekilde kullanmak için kendinize stratejiler de geliştirebilirsiniz. Örneğin belli periyotlarda A/B testleri yaparak, size en çok trafik sağlayan yöntemleri bulabilirsiniz.

Öncelikle kendinize birkaç yöntem seçebilir ve bunlar üzerine çalışmalar yapabilir ve periyot sonunda farklı yöntemleri ele alarak aynı işlemi yapabilirsiniz. Bu biraz uzun bir süreç alabilir; fakat bunu bir çeyreklik bir çalışma olarak ele alabilir ve çeyrek sonunda elinizdeki tüm verileri analiz ederek, size en çok sonuç getiren yöntemleri bulabilir ve bunlara yoğunlaşabilirsiniz.

Google reklamları

Adwords reklamlarından yararlanarak, farklı reklam kampanyaları üzerinden trafik sağlayabilirsiniz. Adsense üyeliği oluşturarak, farklı mecralar üzerinde banner reklamlar oluşturabilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Linkedin gibi sosyal platformların reklam seçenekleriyle de kampanyalar oluşturabilirsiniz. Sizin yer aldığınız ve hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal mecraları tercih etmeniz daha iyi sonuçlar verecektir.

Sosyal profillerinize sitenize yönlendirme linki koyun

Sosyal hesaplarınız üzerindeki hakkımızda bölümüne internet sitenizin adresini yazmanız, bu hesapları ziyaret edenleri sitenize yönlendirebilir.

İçeriklerinizi sosyal medyada paylaşmak

İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmayı planlıyorsanız, bu içerikleri sosyal hesaplarınızda paylaşabilir ve bir link ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Sosyal medyada yarışmalar düzenlemek

Sosyal trafik yönlendirmelerinizi artırmak için bu mecralarda farklı yarışmalar düzenleyerek, kullanıcıları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya ve e-postalar üzerinden indirimler sunun

Pazarlama çalışmalarınızda indirimler sunduğunuz dönemlerde bu indirimleri sosyal mecralarda ve e-postalarınızda kullanabilir ve bir link yönlendirmesi ile tüketicileri sitenize çekebilirsiniz.

SEO çalışmaları yapın

Google üzerinden organik trafik sağlamak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. İnternet sitenizin SEO’sunu güçlendirerek, organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkarak, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Sitenizin performansını artırın

SEO çalışmalarının yanı sıra sitenizin performansını artırmalısınız. Sitenizin açılma hızı, site kodlarının optimize olması performansınızı etkileyecektir ve bunları Google’a göre optimize ettiğinizde arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, daha fazla trafik sağlayabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızı desteklemek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapabilirsiniz. Siteniz üzerindeki içerik oranını artırmak, Google üzerindeki değerinizi artıracaktır. Aynı zamanda blogunuzda anahtar kelimeler üzerinden arama sorgularına yanıt veren yazılar oluşturarak, bu yazılardan trafik elde edebilirsiniz. İçeriklerinizin sayısının artması, alan adı otoritenizi de güçlendireceği için, Google sonuçlarında daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi iyi seçin

Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımlayan anahtar kelime kullanımlarıyla SEO’nuzu daha da güçlendirebilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanarak, arama sonuçlarına daha iyi yanıt vererek, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler deneyin

Rakiplerinizin kullanmadığı anahtar kelime grupları üzerine farklı içerikler oluşturarak, farklı bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilir ve rakiplerinizin olmadığı ya da güçsüz olduğu bir alandan kendinize trafik çekebilirsiniz.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla iyi bir etkileşiminizin olması, yaptığınız paylaşımların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu topluluk sizin içeriklerinizi paylaştığında, onların da hedef kitlelerine ulaşma fırsatı bulursunuz ve böylelikle farklı kanallar üzerinden ücretsiz olarak reklam yapmış ve sitenizi tanıtmış olursunuz.

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili içerik yayınlayan dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onların sitelerine konuk yazar olun. Böylelikle bu sitelerde içerik yayınladığınızda, kendi sitenize dışarıdan yönlendirme linkleri koyabilirsiniz. Dışarıdan link almak hem sitenizin SEO değerini yükseltecek hem de bu kaynakların hedef kitlelerine ulaşarak, onlar üzerinde trafik elde etmenizi sağlayacaktır.

E-posta bültenleri hazırlayın

Ürün ve kampanya bildirimleri haricinde e-postalarınızda bülten niteliği taşıyan içerikler oluşturarak, tüketicilere fayda sağlayan bilgiler paylaşabilir ve burada yönlendirme linkleri kullanarak sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde video içerikler çok fazla geri dönüşüm sağlıyor. Youtube kanalı oluşturarak, burada çeşitli konularda içerikler oluşturabilir ve videolarınıza eklediğiniz yönlendirme linkleri ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Yayıncılara PR metinleri gönderin

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri tüketicilerle paylaşmak için dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onlara PR bültenleri gönderebilirsiniz. Bu bültenlerin yayınlanması ile farklı mecralardan sitenize trafik çekebilirsiniz. Aynı zamanda dışarıdan yönlendirme linkleri almanız, sitenizi güçlendirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan