İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

6 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de internet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak birçok farklı yöntemi ele alacağınız.

Bu yöntemleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bu yöntemlerin bazıları ücretli bazıları da ücretli olacak. Bu yöntemler arasında firmanıza en uygun olanları seçebilir ve trafiğinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İş gücünüzün yetmesi durumunda tüm bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

Tabii ki birçok farklı kanalı kullanmak daha farklı alanlardan farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu yöntemleri en etkin şekilde kullanmak için kendinize stratejiler de geliştirebilirsiniz. Örneğin belli periyotlarda A/B testleri yaparak, size en çok trafik sağlayan yöntemleri bulabilirsiniz.

Öncelikle kendinize birkaç yöntem seçebilir ve bunlar üzerine çalışmalar yapabilir ve periyot sonunda farklı yöntemleri ele alarak aynı işlemi yapabilirsiniz. Bu biraz uzun bir süreç alabilir; fakat bunu bir çeyreklik bir çalışma olarak ele alabilir ve çeyrek sonunda elinizdeki tüm verileri analiz ederek, size en çok sonuç getiren yöntemleri bulabilir ve bunlara yoğunlaşabilirsiniz.

Google reklamları

Adwords reklamlarından yararlanarak, farklı reklam kampanyaları üzerinden trafik sağlayabilirsiniz. Adsense üyeliği oluşturarak, farklı mecralar üzerinde banner reklamlar oluşturabilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Linkedin gibi sosyal platformların reklam seçenekleriyle de kampanyalar oluşturabilirsiniz. Sizin yer aldığınız ve hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal mecraları tercih etmeniz daha iyi sonuçlar verecektir.

Sosyal profillerinize sitenize yönlendirme linki koyun

Sosyal hesaplarınız üzerindeki hakkımızda bölümüne internet sitenizin adresini yazmanız, bu hesapları ziyaret edenleri sitenize yönlendirebilir.

İçeriklerinizi sosyal medyada paylaşmak

İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapmayı planlıyorsanız, bu içerikleri sosyal hesaplarınızda paylaşabilir ve bir link ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Sosyal medyada yarışmalar düzenlemek

Sosyal trafik yönlendirmelerinizi artırmak için bu mecralarda farklı yarışmalar düzenleyerek, kullanıcıları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya ve e-postalar üzerinden indirimler sunun

Pazarlama çalışmalarınızda indirimler sunduğunuz dönemlerde bu indirimleri sosyal mecralarda ve e-postalarınızda kullanabilir ve bir link yönlendirmesi ile tüketicileri sitenize çekebilirsiniz.

SEO çalışmaları yapın

Google üzerinden organik trafik sağlamak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. İnternet sitenizin SEO’sunu güçlendirerek, organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkarak, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Sitenizin performansını artırın

SEO çalışmalarının yanı sıra sitenizin performansını artırmalısınız. Sitenizin açılma hızı, site kodlarının optimize olması performansınızı etkileyecektir ve bunları Google’a göre optimize ettiğinizde arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, daha fazla trafik sağlayabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızı desteklemek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapabilirsiniz. Siteniz üzerindeki içerik oranını artırmak, Google üzerindeki değerinizi artıracaktır. Aynı zamanda blogunuzda anahtar kelimeler üzerinden arama sorgularına yanıt veren yazılar oluşturarak, bu yazılardan trafik elde edebilirsiniz. İçeriklerinizin sayısının artması, alan adı otoritenizi de güçlendireceği için, Google sonuçlarında daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi iyi seçin

Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımlayan anahtar kelime kullanımlarıyla SEO’nuzu daha da güçlendirebilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanarak, arama sonuçlarına daha iyi yanıt vererek, trafiğinizi artırabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler deneyin

Rakiplerinizin kullanmadığı anahtar kelime grupları üzerine farklı içerikler oluşturarak, farklı bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilir ve rakiplerinizin olmadığı ya da güçsüz olduğu bir alandan kendinize trafik çekebilirsiniz.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla iyi bir etkileşiminizin olması, yaptığınız paylaşımların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu topluluk sizin içeriklerinizi paylaştığında, onların da hedef kitlelerine ulaşma fırsatı bulursunuz ve böylelikle farklı kanallar üzerinden ücretsiz olarak reklam yapmış ve sitenizi tanıtmış olursunuz.

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili içerik yayınlayan dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onların sitelerine konuk yazar olun. Böylelikle bu sitelerde içerik yayınladığınızda, kendi sitenize dışarıdan yönlendirme linkleri koyabilirsiniz. Dışarıdan link almak hem sitenizin SEO değerini yükseltecek hem de bu kaynakların hedef kitlelerine ulaşarak, onlar üzerinde trafik elde etmenizi sağlayacaktır.

E-posta bültenleri hazırlayın

Ürün ve kampanya bildirimleri haricinde e-postalarınızda bülten niteliği taşıyan içerikler oluşturarak, tüketicilere fayda sağlayan bilgiler paylaşabilir ve burada yönlendirme linkleri kullanarak sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde video içerikler çok fazla geri dönüşüm sağlıyor. Youtube kanalı oluşturarak, burada çeşitli konularda içerikler oluşturabilir ve videolarınıza eklediğiniz yönlendirme linkleri ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Yayıncılara PR metinleri gönderin

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri tüketicilerle paylaşmak için dijital yayıncılarla iletişime geçerek, onlara PR bültenleri gönderebilirsiniz. Bu bültenlerin yayınlanması ile farklı mecralardan sitenize trafik çekebilirsiniz. Aynı zamanda dışarıdan yönlendirme linkleri almanız, sitenizi güçlendirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin