Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

9 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama sayfalarında sadece teknik özelliklerden bahsetmek, tüketicileri ikna etmek için yeterli olmayabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin faydalarını da öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünleri neden tercih etmeleri gerektiğini göstermeniz gerekiyor. Ürün açıklamalarının yanı sıra bu faydaları ürün fotoğraflarında da gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı alternatifler ve yaklaşımlar gerekebileceği için, herbir ürün grubu için bu çalışmaları yapmak faydalı olur.

Teknik özellikler ve ürünün faydaları arasındaki farklar nelerdir?

Öncelikle teknik özellikle ve faydalar arasındaki farkları ele alalım.

Teknik özellikler

Teknik özellikler, bir ürünün sahip olduğu, ürünün yapabildiklerini ve kapasitesini belirleyen, dış görünüşünü oluşturun, kullanılan malzemelerin yapısını anlatan özelliklerdir. Teknik özellikler, ürünün sahip olduğu özellikleri kullanıcılara daha iyi bir şekilde yansıtabilmek için ürün sayfalarında kullanılmaktadır.

Örneğin, bir elbisenin teknik özeliklerinden bahsederken, kumaşın yapısından, kullanılan malzemenin ne olduğundan bahsedilebilir. Bir cep telefonunun teknik özellikleri ise bataryasının hacmi, ekran büyüklüğü, hangi işletim sistemini kullandığı, telefonun boyutları gibi detaylar öne çıkacaktır. Buradaki önemli nokta ürünün nelere sahip olduğunu tüketicilere anlatmaktır.

Faydalar

Faydalar ise teknik özelliklerden daha farklıdır. Faydalar bir ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onların hangi ihtiyaçlarını karşıladığını veya onlara ne tür kolaylıklar sağladığını gösterir.

Örneğin bir telefonun 64 GB’lık hafızası bulunuyorsa bunun faydasını anlatırken, fotoğraf saklama alanınızı doldurmadan rahatlıkla fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz gibi bir fayda sunulabilir. Ya da bir laptopun batarya kapasitesini anlatmak için faydayı sunarken, şarja bağlamadan 8 saat çalışabilirsiniz gibi bir fayda sunmak kullanıcılara daha fazla şey ifade edecektir.

Ürünlerin faydalarını nasıl öne çıkartabilirsiniz?

Birçok insanın yaşadığı sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatın

Birçok insanın ortak noktası olan bir sorunu çözen ürünler için en ideal yaklaşım, öncelikli olarak bu soruna yönelmek olacaktır. Ürünün bu sorunu nasıl çözdüğünü anlatabileceğiniz gibi genel olarak tüketicilerin bu sorunu yaşadıklarını da dile getirebilirsiniz.

Ürünün hangi sorunu çözdüğünün yanı sıra bu sorunu nasıl çözdüğünü de detaylı bir şekilde anlatarak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Daha önce farkında olmadıkları bir sorunun çözümünü iletin

Kimi zaman da tüketiciler belli bir konuda bir sorunları olduklarının farkında olmayabilirler. Bu durumda da belli bir ürün arayışında olmazlar. Ancak e-ticaret şirketi olarak tüketicilerin yaşıyor olabilecekleri bu sorunları ön görerek, ürünlerinizi bu şekilde konumlandırarak, tüketicilerin farkında olmadıkları bu sorunları nasıl çözebileceklerini anlatabilirsiniz.

Bunun için ürününüzü en iyi şekilde tanımanız ve kullanıcılara nasıl faydalar sağlayabileceğini ön görebilmeniz ve bunun için de gerekli araştırmaları yapmanız gerekir.

Belli bir amacı destekleyen faydaları öne çıkartın

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, örneğin doğaya zarar vermeyen ya da geri dönüşümden elde edilen malzemelerle üretilen ürünlerin belli bir amacı bulunur. Bu amaç doğayı korumak olduğu için kullanıcılara bu ürünü satın almanın doğaya yardımcı olduğunu hatırlatabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerdeki karınızdan belli bir bölümünü yardım kuruluşlarına ya da sosyal sorumluluk projelerine aktarıyorsanız bunları da faydalar olarak sunarak, tüketicilerin yaptıkları alışveriş sonrasında nasıl bir fayda sağladıklarını da anlatabilirsiniz.

Ürünün en çarpıcı özelliğine vurgu yapın

Ürünün çok önemli bir özelliğini dışarıya yansıtmanız da önemlidir. Bu özelliğin tüm tüketiciler tarafından bilinmesini sağlamak için sloganlarınızda ya da ürün açıklamalarınızın giriş bölümünde bu önemli özelliğe vurgu yapabilirsiniz. Böylelikle ilk göze çarpma anında kullanıcılara ürünün en önemli niteliğini aktarmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Trafik Analizinde Yeni ve Dönen Kullanıcı Oranı Nedir?
Trafik Analizinde Yeni ve Dönen Kullanıcı Oranı Nedir?
E-ticaret projelerinde başarılı olmanın yolu tüketici sadakati kazanmaktan geçer. Sitenizden alışveriş yapan bir kullanıcı, ürün ve hizmetlerinize ihtiyaç duyduğunda sizi ikinci kez tercih ediyorsa bu konuda başarılı olduğunuzu...
25 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Satış Sonrası Müşteri Destek Hizmetleri Neden Önemlidir?
Satış Sonrası Müşteri Destek Hizmetleri Neden Önemlidir?
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
11 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Ferad Osman Sali