Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

9 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama sayfalarında sadece teknik özelliklerden bahsetmek, tüketicileri ikna etmek için yeterli olmayabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin faydalarını da öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünleri neden tercih etmeleri gerektiğini göstermeniz gerekiyor. Ürün açıklamalarının yanı sıra bu faydaları ürün fotoğraflarında da gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı alternatifler ve yaklaşımlar gerekebileceği için, herbir ürün grubu için bu çalışmaları yapmak faydalı olur.

Teknik özellikler ve ürünün faydaları arasındaki farklar nelerdir?

Öncelikle teknik özellikle ve faydalar arasındaki farkları ele alalım.

Teknik özellikler

Teknik özellikler, bir ürünün sahip olduğu, ürünün yapabildiklerini ve kapasitesini belirleyen, dış görünüşünü oluşturun, kullanılan malzemelerin yapısını anlatan özelliklerdir. Teknik özellikler, ürünün sahip olduğu özellikleri kullanıcılara daha iyi bir şekilde yansıtabilmek için ürün sayfalarında kullanılmaktadır.

Örneğin, bir elbisenin teknik özeliklerinden bahsederken, kumaşın yapısından, kullanılan malzemenin ne olduğundan bahsedilebilir. Bir cep telefonunun teknik özellikleri ise bataryasının hacmi, ekran büyüklüğü, hangi işletim sistemini kullandığı, telefonun boyutları gibi detaylar öne çıkacaktır. Buradaki önemli nokta ürünün nelere sahip olduğunu tüketicilere anlatmaktır.

Faydalar

Faydalar ise teknik özelliklerden daha farklıdır. Faydalar bir ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onların hangi ihtiyaçlarını karşıladığını veya onlara ne tür kolaylıklar sağladığını gösterir.

Örneğin bir telefonun 64 GB’lık hafızası bulunuyorsa bunun faydasını anlatırken, fotoğraf saklama alanınızı doldurmadan rahatlıkla fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz gibi bir fayda sunulabilir. Ya da bir laptopun batarya kapasitesini anlatmak için faydayı sunarken, şarja bağlamadan 8 saat çalışabilirsiniz gibi bir fayda sunmak kullanıcılara daha fazla şey ifade edecektir.

Ürünlerin faydalarını nasıl öne çıkartabilirsiniz?

Birçok insanın yaşadığı sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatın

Birçok insanın ortak noktası olan bir sorunu çözen ürünler için en ideal yaklaşım, öncelikli olarak bu soruna yönelmek olacaktır. Ürünün bu sorunu nasıl çözdüğünü anlatabileceğiniz gibi genel olarak tüketicilerin bu sorunu yaşadıklarını da dile getirebilirsiniz.

Ürünün hangi sorunu çözdüğünün yanı sıra bu sorunu nasıl çözdüğünü de detaylı bir şekilde anlatarak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Daha önce farkında olmadıkları bir sorunun çözümünü iletin

Kimi zaman da tüketiciler belli bir konuda bir sorunları olduklarının farkında olmayabilirler. Bu durumda da belli bir ürün arayışında olmazlar. Ancak e-ticaret şirketi olarak tüketicilerin yaşıyor olabilecekleri bu sorunları ön görerek, ürünlerinizi bu şekilde konumlandırarak, tüketicilerin farkında olmadıkları bu sorunları nasıl çözebileceklerini anlatabilirsiniz.

Bunun için ürününüzü en iyi şekilde tanımanız ve kullanıcılara nasıl faydalar sağlayabileceğini ön görebilmeniz ve bunun için de gerekli araştırmaları yapmanız gerekir.

Belli bir amacı destekleyen faydaları öne çıkartın

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, örneğin doğaya zarar vermeyen ya da geri dönüşümden elde edilen malzemelerle üretilen ürünlerin belli bir amacı bulunur. Bu amaç doğayı korumak olduğu için kullanıcılara bu ürünü satın almanın doğaya yardımcı olduğunu hatırlatabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerdeki karınızdan belli bir bölümünü yardım kuruluşlarına ya da sosyal sorumluluk projelerine aktarıyorsanız bunları da faydalar olarak sunarak, tüketicilerin yaptıkları alışveriş sonrasında nasıl bir fayda sağladıklarını da anlatabilirsiniz.

Ürünün en çarpıcı özelliğine vurgu yapın

Ürünün çok önemli bir özelliğini dışarıya yansıtmanız da önemlidir. Bu özelliğin tüm tüketiciler tarafından bilinmesini sağlamak için sloganlarınızda ya da ürün açıklamalarınızın giriş bölümünde bu önemli özelliğe vurgu yapabilirsiniz. Böylelikle ilk göze çarpma anında kullanıcılara ürünün en önemli niteliğini aktarmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan