Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama sayfalarında sadece teknik özelliklerden bahsetmek, tüketicileri ikna etmek için yeterli olmayabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin faydalarını da öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünleri neden tercih etmeleri gerektiğini göstermeniz gerekiyor. Ürün açıklamalarının yanı sıra bu faydaları ürün fotoğraflarında da gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı alternatifler ve yaklaşımlar gerekebileceği için, herbir ürün grubu için bu çalışmaları yapmak faydalı olur.

Teknik özellikler ve ürünün faydaları arasındaki farklar nelerdir?

Öncelikle teknik özellikle ve faydalar arasındaki farkları ele alalım.

Teknik özellikler

Teknik özellikler, bir ürünün sahip olduğu, ürünün yapabildiklerini ve kapasitesini belirleyen, dış görünüşünü oluşturun, kullanılan malzemelerin yapısını anlatan özelliklerdir. Teknik özellikler, ürünün sahip olduğu özellikleri kullanıcılara daha iyi bir şekilde yansıtabilmek için ürün sayfalarında kullanılmaktadır.

Örneğin, bir elbisenin teknik özeliklerinden bahsederken, kumaşın yapısından, kullanılan malzemenin ne olduğundan bahsedilebilir. Bir cep telefonunun teknik özellikleri ise bataryasının hacmi, ekran büyüklüğü, hangi işletim sistemini kullandığı, telefonun boyutları gibi detaylar öne çıkacaktır. Buradaki önemli nokta ürünün nelere sahip olduğunu tüketicilere anlatmaktır.

Faydalar

Faydalar ise teknik özelliklerden daha farklıdır. Faydalar bir ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onların hangi ihtiyaçlarını karşıladığını veya onlara ne tür kolaylıklar sağladığını gösterir.

Örneğin bir telefonun 64 GB’lık hafızası bulunuyorsa bunun faydasını anlatırken, fotoğraf saklama alanınızı doldurmadan rahatlıkla fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz gibi bir fayda sunulabilir. Ya da bir laptopun batarya kapasitesini anlatmak için faydayı sunarken, şarja bağlamadan 8 saat çalışabilirsiniz gibi bir fayda sunmak kullanıcılara daha fazla şey ifade edecektir.

Ürünlerin faydalarını nasıl öne çıkartabilirsiniz?

Birçok insanın yaşadığı sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatın

Birçok insanın ortak noktası olan bir sorunu çözen ürünler için en ideal yaklaşım, öncelikli olarak bu soruna yönelmek olacaktır. Ürünün bu sorunu nasıl çözdüğünü anlatabileceğiniz gibi genel olarak tüketicilerin bu sorunu yaşadıklarını da dile getirebilirsiniz.

Ürünün hangi sorunu çözdüğünün yanı sıra bu sorunu nasıl çözdüğünü de detaylı bir şekilde anlatarak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Daha önce farkında olmadıkları bir sorunun çözümünü iletin

Kimi zaman da tüketiciler belli bir konuda bir sorunları olduklarının farkında olmayabilirler. Bu durumda da belli bir ürün arayışında olmazlar. Ancak e-ticaret şirketi olarak tüketicilerin yaşıyor olabilecekleri bu sorunları ön görerek, ürünlerinizi bu şekilde konumlandırarak, tüketicilerin farkında olmadıkları bu sorunları nasıl çözebileceklerini anlatabilirsiniz.

Bunun için ürününüzü en iyi şekilde tanımanız ve kullanıcılara nasıl faydalar sağlayabileceğini ön görebilmeniz ve bunun için de gerekli araştırmaları yapmanız gerekir.

Belli bir amacı destekleyen faydaları öne çıkartın

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, örneğin doğaya zarar vermeyen ya da geri dönüşümden elde edilen malzemelerle üretilen ürünlerin belli bir amacı bulunur. Bu amaç doğayı korumak olduğu için kullanıcılara bu ürünü satın almanın doğaya yardımcı olduğunu hatırlatabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerdeki karınızdan belli bir bölümünü yardım kuruluşlarına ya da sosyal sorumluluk projelerine aktarıyorsanız bunları da faydalar olarak sunarak, tüketicilerin yaptıkları alışveriş sonrasında nasıl bir fayda sağladıklarını da anlatabilirsiniz.

Ürünün en çarpıcı özelliğine vurgu yapın

Ürünün çok önemli bir özelliğini dışarıya yansıtmanız da önemlidir. Bu özelliğin tüm tüketiciler tarafından bilinmesini sağlamak için sloganlarınızda ya da ürün açıklamalarınızın giriş bölümünde bu önemli özelliğe vurgu yapabilirsiniz. Böylelikle ilk göze çarpma anında kullanıcılara ürünün en önemli niteliğini aktarmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft