fbpx

Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama sayfalarında sadece teknik özelliklerden bahsetmek, tüketicileri ikna etmek için yeterli olmayabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin faydalarını da öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünleri neden tercih etmeleri gerektiğini göstermeniz gerekiyor. Ürün açıklamalarının yanı sıra bu faydaları ürün fotoğraflarında da gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı alternatifler ve yaklaşımlar gerekebileceği için, herbir ürün grubu için bu çalışmaları yapmak faydalı olur.

Teknik özellikler ve ürünün faydaları arasındaki farklar nelerdir?

Öncelikle teknik özellikle ve faydalar arasındaki farkları ele alalım.

Teknik özellikler

Teknik özellikler, bir ürünün sahip olduğu, ürünün yapabildiklerini ve kapasitesini belirleyen, dış görünüşünü oluşturun, kullanılan malzemelerin yapısını anlatan özelliklerdir. Teknik özellikler, ürünün sahip olduğu özellikleri kullanıcılara daha iyi bir şekilde yansıtabilmek için ürün sayfalarında kullanılmaktadır.

Örneğin, bir elbisenin teknik özeliklerinden bahsederken, kumaşın yapısından, kullanılan malzemenin ne olduğundan bahsedilebilir. Bir cep telefonunun teknik özellikleri ise bataryasının hacmi, ekran büyüklüğü, hangi işletim sistemini kullandığı, telefonun boyutları gibi detaylar öne çıkacaktır. Buradaki önemli nokta ürünün nelere sahip olduğunu tüketicilere anlatmaktır.

Faydalar

Faydalar ise teknik özelliklerden daha farklıdır. Faydalar bir ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onların hangi ihtiyaçlarını karşıladığını veya onlara ne tür kolaylıklar sağladığını gösterir.

Örneğin bir telefonun 64 GB’lık hafızası bulunuyorsa bunun faydasını anlatırken, fotoğraf saklama alanınızı doldurmadan rahatlıkla fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz gibi bir fayda sunulabilir. Ya da bir laptopun batarya kapasitesini anlatmak için faydayı sunarken, şarja bağlamadan 8 saat çalışabilirsiniz gibi bir fayda sunmak kullanıcılara daha fazla şey ifade edecektir.

Ürünlerin faydalarını nasıl öne çıkartabilirsiniz?

Birçok insanın yaşadığı sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatın

Birçok insanın ortak noktası olan bir sorunu çözen ürünler için en ideal yaklaşım, öncelikli olarak bu soruna yönelmek olacaktır. Ürünün bu sorunu nasıl çözdüğünü anlatabileceğiniz gibi genel olarak tüketicilerin bu sorunu yaşadıklarını da dile getirebilirsiniz.

Ürünün hangi sorunu çözdüğünün yanı sıra bu sorunu nasıl çözdüğünü de detaylı bir şekilde anlatarak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Daha önce farkında olmadıkları bir sorunun çözümünü iletin

Kimi zaman da tüketiciler belli bir konuda bir sorunları olduklarının farkında olmayabilirler. Bu durumda da belli bir ürün arayışında olmazlar. Ancak e-ticaret şirketi olarak tüketicilerin yaşıyor olabilecekleri bu sorunları ön görerek, ürünlerinizi bu şekilde konumlandırarak, tüketicilerin farkında olmadıkları bu sorunları nasıl çözebileceklerini anlatabilirsiniz.

Bunun için ürününüzü en iyi şekilde tanımanız ve kullanıcılara nasıl faydalar sağlayabileceğini ön görebilmeniz ve bunun için de gerekli araştırmaları yapmanız gerekir.

Belli bir amacı destekleyen faydaları öne çıkartın

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, örneğin doğaya zarar vermeyen ya da geri dönüşümden elde edilen malzemelerle üretilen ürünlerin belli bir amacı bulunur. Bu amaç doğayı korumak olduğu için kullanıcılara bu ürünü satın almanın doğaya yardımcı olduğunu hatırlatabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerdeki karınızdan belli bir bölümünü yardım kuruluşlarına ya da sosyal sorumluluk projelerine aktarıyorsanız bunları da faydalar olarak sunarak, tüketicilerin yaptıkları alışveriş sonrasında nasıl bir fayda sağladıklarını da anlatabilirsiniz.

Ürünün en çarpıcı özelliğine vurgu yapın

Ürünün çok önemli bir özelliğini dışarıya yansıtmanız da önemlidir. Bu özelliğin tüm tüketiciler tarafından bilinmesini sağlamak için sloganlarınızda ya da ürün açıklamalarınızın giriş bölümünde bu önemli özelliğe vurgu yapabilirsiniz. Böylelikle ilk göze çarpma anında kullanıcılara ürünün en önemli niteliğini aktarmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan