Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama sayfalarında sadece teknik özelliklerden bahsetmek, tüketicileri ikna etmek için yeterli olmayabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin faydalarını da öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünleri neden tercih etmeleri gerektiğini göstermeniz gerekiyor. Ürün açıklamalarının yanı sıra bu faydaları ürün fotoğraflarında da gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı alternatifler ve yaklaşımlar gerekebileceği için, herbir ürün grubu için bu çalışmaları yapmak faydalı olur.

Teknik özellikler ve ürünün faydaları arasındaki farklar nelerdir?

Öncelikle teknik özellikle ve faydalar arasındaki farkları ele alalım.

Teknik özellikler

Teknik özellikler, bir ürünün sahip olduğu, ürünün yapabildiklerini ve kapasitesini belirleyen, dış görünüşünü oluşturun, kullanılan malzemelerin yapısını anlatan özelliklerdir. Teknik özellikler, ürünün sahip olduğu özellikleri kullanıcılara daha iyi bir şekilde yansıtabilmek için ürün sayfalarında kullanılmaktadır.

Örneğin, bir elbisenin teknik özeliklerinden bahsederken, kumaşın yapısından, kullanılan malzemenin ne olduğundan bahsedilebilir. Bir cep telefonunun teknik özellikleri ise bataryasının hacmi, ekran büyüklüğü, hangi işletim sistemini kullandığı, telefonun boyutları gibi detaylar öne çıkacaktır. Buradaki önemli nokta ürünün nelere sahip olduğunu tüketicilere anlatmaktır.

Faydalar

Faydalar ise teknik özelliklerden daha farklıdır. Faydalar bir ürünün tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onların hangi ihtiyaçlarını karşıladığını veya onlara ne tür kolaylıklar sağladığını gösterir.

Örneğin bir telefonun 64 GB’lık hafızası bulunuyorsa bunun faydasını anlatırken, fotoğraf saklama alanınızı doldurmadan rahatlıkla fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz gibi bir fayda sunulabilir. Ya da bir laptopun batarya kapasitesini anlatmak için faydayı sunarken, şarja bağlamadan 8 saat çalışabilirsiniz gibi bir fayda sunmak kullanıcılara daha fazla şey ifade edecektir.

Ürünlerin faydalarını nasıl öne çıkartabilirsiniz?

Birçok insanın yaşadığı sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatın

Birçok insanın ortak noktası olan bir sorunu çözen ürünler için en ideal yaklaşım, öncelikli olarak bu soruna yönelmek olacaktır. Ürünün bu sorunu nasıl çözdüğünü anlatabileceğiniz gibi genel olarak tüketicilerin bu sorunu yaşadıklarını da dile getirebilirsiniz.

Ürünün hangi sorunu çözdüğünün yanı sıra bu sorunu nasıl çözdüğünü de detaylı bir şekilde anlatarak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Daha önce farkında olmadıkları bir sorunun çözümünü iletin

Kimi zaman da tüketiciler belli bir konuda bir sorunları olduklarının farkında olmayabilirler. Bu durumda da belli bir ürün arayışında olmazlar. Ancak e-ticaret şirketi olarak tüketicilerin yaşıyor olabilecekleri bu sorunları ön görerek, ürünlerinizi bu şekilde konumlandırarak, tüketicilerin farkında olmadıkları bu sorunları nasıl çözebileceklerini anlatabilirsiniz.

Bunun için ürününüzü en iyi şekilde tanımanız ve kullanıcılara nasıl faydalar sağlayabileceğini ön görebilmeniz ve bunun için de gerekli araştırmaları yapmanız gerekir.

Belli bir amacı destekleyen faydaları öne çıkartın

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, örneğin doğaya zarar vermeyen ya da geri dönüşümden elde edilen malzemelerle üretilen ürünlerin belli bir amacı bulunur. Bu amaç doğayı korumak olduğu için kullanıcılara bu ürünü satın almanın doğaya yardımcı olduğunu hatırlatabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerdeki karınızdan belli bir bölümünü yardım kuruluşlarına ya da sosyal sorumluluk projelerine aktarıyorsanız bunları da faydalar olarak sunarak, tüketicilerin yaptıkları alışveriş sonrasında nasıl bir fayda sağladıklarını da anlatabilirsiniz.

Ürünün en çarpıcı özelliğine vurgu yapın

Ürünün çok önemli bir özelliğini dışarıya yansıtmanız da önemlidir. Bu özelliğin tüm tüketiciler tarafından bilinmesini sağlamak için sloganlarınızda ya da ürün açıklamalarınızın giriş bölümünde bu önemli özelliğe vurgu yapabilirsiniz. Böylelikle ilk göze çarpma anında kullanıcılara ürünün en önemli niteliğini aktarmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin