fbpx

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme geçirmek için önemlidir. Kullanıcı siteyi terk etmeye karar verdiğinde, bir geri dönüşümü kaçırmış olursunuz ve bu rehberimizde yer vereceğimiz kampanya örnekleri üzerinde çalışarak ve web sitenizde bunları uygulayarak, kullanıcıların kararlarını olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Siteyi terk edenlere sunabileceğiniz kampanya örnekleri

Çerezleri kullanarak belli hedef kitlelere yönelik kampanyalar

Kullanıcıları, web siteler üzerinde çerez (cookies) kullanımını sevmese de, bu kullanıcılara doğru bir şekilde ulaşılarak, onların ilgisini çekecek kampanya ve fırsat sunumları yapıldığında da bundan şikayetçi olmazlar.

Çerezler, pazarlamacılar için oldukça etkili araçlardır; çünkü tüketicilerin web site üzerinde ne tür eylemlere geçtiklerini gözlemleyebilirler ve sonrasında da bu eylemlere yönelik kampanya çalışmaları yapabilirler. Bir örnek üzerinden ilerleyelim;

Kullanıcının, web site üzerinde 3 farklı ses sistemi ile ilgili ürün ziyaret ettiğini varsayalım. Bu ürünlerin ziyaretinden sonra da herhangi bir sebeple siteyi terk etmeye karar verdi. Bu noktada, kullanıcının yaptığı bu 3 ürün sayfa ziyaretinde site üzerinde üç farklı çerez bırakmış olur. Bu bırakılan üç çerez de hedefli reklam ve kampanya sunumu için bir alternatiftir.

Kampanya örnekleri arasında, sitede gezinmiş ve ürün incelemiş olan bu kullanıcılara yönelik çerezleri kullanarak, pop-up gösterimleri yapabilir ve onları sitede tutmaya çalışabilirsiniz. Bu kampanya ya da fırsatlarda onlara bir indirim sunabileceğiniz gibi ücretsiz kargo seçenekleri de sunabilirsiniz.

Siteden çıkan kullanıcılardan geribildirim alın

Kampanya örnekleri arasında tam olarak yer almasa da, tüketicilerden geribildirim almak ve onların site üzerindeki deneyimlerini öğrenmek için siteden ayrıldıkları anda onlardan bazı bilgiler isteyebilirsiniz. Bu çalışmalar ziyaretçilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini anlamanızı kolaylaştırır.

Kullanıcıların tarayıcı üzerinde sayfayı kapatacakları ya da adres çubuğuna geçecekleri zaman tetiklenecek pop-uplar kullanabilirsiniz. Bu pop-upları bir anket gibi de düşünebilirsiniz. Tabii ki bu anketin çok uzun olmaması ve kullanıcının birkaç adımda bunu tamamlaması gerekir. Bu sebeple de çoktan seçmeli birkaç soru sorabilir ve kullanıcının bu anketi onaylamasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcının zaten siteyi terk etmekte olduğunu ele alacak olursak, çok uzun bir süresini bu ankete ayırmasını bekleyemezsiniz. Bu sebeple de 1-2 soruluk bir anket yeterli olacaktır. Bu ankette de siteden ya da baktıkları üründen memnun kalıp kalmadıklarını ya da site üzerinde aradıkları ürünleri bulup bulamadıklarını sorabilirsiniz.

Bu pop-up ve anketleri farklı sayfalar üzerinde farklı anketlere çevirebilirsiniz. Örneğin, ürün sayfalarından sonra siteyi terk edenlere farklı sorulara sorabilir, ana sayfa ya da varış sayfaları üzerinden siteyi terk edenlere yönelik farklı anketler hazırlayabilir ya da sepet sayfasından ayrılanlara yönelik farklı pop-uplar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Eylemlere göre tetiklemelerle pop-up gösterimleri yapın

Kampanya örnekleri arasında eylemlere göre tetiklemelerle de pop-up gösterimleri yapmak da bulunuyor. Kullanıcıların web site üzerinde gezinirken yaptıkları eylemlere göre bazı pop-upları tetikleyebilirsiniz.

Örneğin, kullanıcı adres çubuğuna doğru giderken ya da sayfayı kapatmak üzere fareyi hareket ettirken, onlara farklı pop-up gösterimleri yapabilirsiniz. Bu pop-uplarda onları sitede tutmaya çalışacak kampanya, kupon kodu ya da indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

Sepeti terk etmeye yönelik kampanyalar

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında sepeti terk edenlere yönelik kampanya sunumları da yapabilirsiniz. Sepet sayfası üzerindeyken ya da ödeme sayfasındayken herhangi bir sebeple siteden ayrılmaya karar veren kullanıcıların, alışverişlerini tamamlamaları ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için pop-up kullanımlarıyla kampanya gösterimleri yapabilirsiniz.

Bu noktada onlara indirim, kupon kodu veya farklı bir fırsat sunabileceğiniz gibi, onları e-posta aboneliğine davet edebilir ya da onlara, siteyi neden terk ettiklerine dair bir anket sunumu yapabilirsiniz. Böylelikle bir şekilde onları kazanma ya da onların fikirlerini öğrenme şansınız olabilir.

Yeni ürün ve hizmet tanıtımları yapın

Bazı kullanıcılar, sitenizi birden fazla kez ziyaret etmiş olabilirler ya da geçmişte de ürünlerinizi incelemiş olabilirler. Bu durumda da onlara yeni ürün ve hizmetleri sunmanız, onları sitede tutmanız için bir yol olabilir.

Özellikle sitenize daha önce gelmiş kullanıcılara yönelik pop-up tetiklemeleri kurarak, onlara yeni ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak, onları yeni ürünlerinize yönlendirebilirsiniz.

Konum odaklı kampanya örnekleri

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında, konum odaklı fırsat sunumları da olabilir. Bu noktada, özellikle konumlara yönelik kargo gönderim ücretleriyle ilgili düzenlemeniz bulunuyorsa ya da fiziki mağazanızdan ürün teslimi alma ya da fiziki mağazada ürünleri inceleme gibi bir hizmetiniz bulunuyorsa, web siteniz üzerinde konum odaklı kampanya sunumları yapabilirsiniz.

Kullanıcıların bulundukları konumları hedefleyebilir ve dilediğiniz konumlardan giriş yapıldığında, kullanıcılara sunduğunuz hizmetleri gösteren pop-up sunumları yaparak, onlardan bir geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan