Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme geçirmek için önemlidir. Kullanıcı siteyi terk etmeye karar verdiğinde, bir geri dönüşümü kaçırmış olursunuz ve bu rehberimizde yer vereceğimiz kampanya örnekleri üzerinde çalışarak ve web sitenizde bunları uygulayarak, kullanıcıların kararlarını olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Siteyi terk edenlere sunabileceğiniz kampanya örnekleri

Çerezleri kullanarak belli hedef kitlelere yönelik kampanyalar

Kullanıcıları, web siteler üzerinde çerez (cookies) kullanımını sevmese de, bu kullanıcılara doğru bir şekilde ulaşılarak, onların ilgisini çekecek kampanya ve fırsat sunumları yapıldığında da bundan şikayetçi olmazlar.

Çerezler, pazarlamacılar için oldukça etkili araçlardır; çünkü tüketicilerin web site üzerinde ne tür eylemlere geçtiklerini gözlemleyebilirler ve sonrasında da bu eylemlere yönelik kampanya çalışmaları yapabilirler. Bir örnek üzerinden ilerleyelim;

Kullanıcının, web site üzerinde 3 farklı ses sistemi ile ilgili ürün ziyaret ettiğini varsayalım. Bu ürünlerin ziyaretinden sonra da herhangi bir sebeple siteyi terk etmeye karar verdi. Bu noktada, kullanıcının yaptığı bu 3 ürün sayfa ziyaretinde site üzerinde üç farklı çerez bırakmış olur. Bu bırakılan üç çerez de hedefli reklam ve kampanya sunumu için bir alternatiftir.

Kampanya örnekleri arasında, sitede gezinmiş ve ürün incelemiş olan bu kullanıcılara yönelik çerezleri kullanarak, pop-up gösterimleri yapabilir ve onları sitede tutmaya çalışabilirsiniz. Bu kampanya ya da fırsatlarda onlara bir indirim sunabileceğiniz gibi ücretsiz kargo seçenekleri de sunabilirsiniz.

Siteden çıkan kullanıcılardan geribildirim alın

Kampanya örnekleri arasında tam olarak yer almasa da, tüketicilerden geribildirim almak ve onların site üzerindeki deneyimlerini öğrenmek için siteden ayrıldıkları anda onlardan bazı bilgiler isteyebilirsiniz. Bu çalışmalar ziyaretçilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini anlamanızı kolaylaştırır.

Kullanıcıların tarayıcı üzerinde sayfayı kapatacakları ya da adres çubuğuna geçecekleri zaman tetiklenecek pop-uplar kullanabilirsiniz. Bu pop-upları bir anket gibi de düşünebilirsiniz. Tabii ki bu anketin çok uzun olmaması ve kullanıcının birkaç adımda bunu tamamlaması gerekir. Bu sebeple de çoktan seçmeli birkaç soru sorabilir ve kullanıcının bu anketi onaylamasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcının zaten siteyi terk etmekte olduğunu ele alacak olursak, çok uzun bir süresini bu ankete ayırmasını bekleyemezsiniz. Bu sebeple de 1-2 soruluk bir anket yeterli olacaktır. Bu ankette de siteden ya da baktıkları üründen memnun kalıp kalmadıklarını ya da site üzerinde aradıkları ürünleri bulup bulamadıklarını sorabilirsiniz.

Bu pop-up ve anketleri farklı sayfalar üzerinde farklı anketlere çevirebilirsiniz. Örneğin, ürün sayfalarından sonra siteyi terk edenlere farklı sorulara sorabilir, ana sayfa ya da varış sayfaları üzerinden siteyi terk edenlere yönelik farklı anketler hazırlayabilir ya da sepet sayfasından ayrılanlara yönelik farklı pop-uplar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Eylemlere göre tetiklemelerle pop-up gösterimleri yapın

Kampanya örnekleri arasında eylemlere göre tetiklemelerle de pop-up gösterimleri yapmak da bulunuyor. Kullanıcıların web site üzerinde gezinirken yaptıkları eylemlere göre bazı pop-upları tetikleyebilirsiniz.

Örneğin, kullanıcı adres çubuğuna doğru giderken ya da sayfayı kapatmak üzere fareyi hareket ettirken, onlara farklı pop-up gösterimleri yapabilirsiniz. Bu pop-uplarda onları sitede tutmaya çalışacak kampanya, kupon kodu ya da indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

Sepeti terk etmeye yönelik kampanyalar

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında sepeti terk edenlere yönelik kampanya sunumları da yapabilirsiniz. Sepet sayfası üzerindeyken ya da ödeme sayfasındayken herhangi bir sebeple siteden ayrılmaya karar veren kullanıcıların, alışverişlerini tamamlamaları ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için pop-up kullanımlarıyla kampanya gösterimleri yapabilirsiniz.

Bu noktada onlara indirim, kupon kodu veya farklı bir fırsat sunabileceğiniz gibi, onları e-posta aboneliğine davet edebilir ya da onlara, siteyi neden terk ettiklerine dair bir anket sunumu yapabilirsiniz. Böylelikle bir şekilde onları kazanma ya da onların fikirlerini öğrenme şansınız olabilir.

Yeni ürün ve hizmet tanıtımları yapın

Bazı kullanıcılar, sitenizi birden fazla kez ziyaret etmiş olabilirler ya da geçmişte de ürünlerinizi incelemiş olabilirler. Bu durumda da onlara yeni ürün ve hizmetleri sunmanız, onları sitede tutmanız için bir yol olabilir.

Özellikle sitenize daha önce gelmiş kullanıcılara yönelik pop-up tetiklemeleri kurarak, onlara yeni ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak, onları yeni ürünlerinize yönlendirebilirsiniz.

Konum odaklı kampanya örnekleri

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında, konum odaklı fırsat sunumları da olabilir. Bu noktada, özellikle konumlara yönelik kargo gönderim ücretleriyle ilgili düzenlemeniz bulunuyorsa ya da fiziki mağazanızdan ürün teslimi alma ya da fiziki mağazada ürünleri inceleme gibi bir hizmetiniz bulunuyorsa, web siteniz üzerinde konum odaklı kampanya sunumları yapabilirsiniz.

Kullanıcıların bulundukları konumları hedefleyebilir ve dilediğiniz konumlardan giriş yapıldığında, kullanıcılara sunduğunuz hizmetleri gösteren pop-up sunumları yaparak, onlardan bir geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
İnternet, son 10-15 yıl içinde hayatımızın her alanını etkisi altına almış durumda. Artık ekonomiden gündelik hayata kadar sayısız olgu, internet ile doğrudan bağlantılı. Fakat internetin genel yapısını, ne şekilde...
18 Mart 2022
Markethinkers
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın