Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

10 Haziran 2019
Sinan Oypan

Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme geçirmek için önemlidir. Kullanıcı siteyi terk etmeye karar verdiğinde, bir geri dönüşümü kaçırmış olursunuz ve bu rehberimizde yer vereceğimiz kampanya örnekleri üzerinde çalışarak ve web sitenizde bunları uygulayarak, kullanıcıların kararlarını olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Siteyi terk edenlere sunabileceğiniz kampanya örnekleri

Çerezleri kullanarak belli hedef kitlelere yönelik kampanyalar

Kullanıcıları, web siteler üzerinde çerez (cookies) kullanımını sevmese de, bu kullanıcılara doğru bir şekilde ulaşılarak, onların ilgisini çekecek kampanya ve fırsat sunumları yapıldığında da bundan şikayetçi olmazlar.

Çerezler, pazarlamacılar için oldukça etkili araçlardır; çünkü tüketicilerin web site üzerinde ne tür eylemlere geçtiklerini gözlemleyebilirler ve sonrasında da bu eylemlere yönelik kampanya çalışmaları yapabilirler. Bir örnek üzerinden ilerleyelim;

Kullanıcının, web site üzerinde 3 farklı ses sistemi ile ilgili ürün ziyaret ettiğini varsayalım. Bu ürünlerin ziyaretinden sonra da herhangi bir sebeple siteyi terk etmeye karar verdi. Bu noktada, kullanıcının yaptığı bu 3 ürün sayfa ziyaretinde site üzerinde üç farklı çerez bırakmış olur. Bu bırakılan üç çerez de hedefli reklam ve kampanya sunumu için bir alternatiftir.

Kampanya örnekleri arasında, sitede gezinmiş ve ürün incelemiş olan bu kullanıcılara yönelik çerezleri kullanarak, pop-up gösterimleri yapabilir ve onları sitede tutmaya çalışabilirsiniz. Bu kampanya ya da fırsatlarda onlara bir indirim sunabileceğiniz gibi ücretsiz kargo seçenekleri de sunabilirsiniz.

Siteden çıkan kullanıcılardan geribildirim alın

Kampanya örnekleri arasında tam olarak yer almasa da, tüketicilerden geribildirim almak ve onların site üzerindeki deneyimlerini öğrenmek için siteden ayrıldıkları anda onlardan bazı bilgiler isteyebilirsiniz. Bu çalışmalar ziyaretçilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini anlamanızı kolaylaştırır.

Kullanıcıların tarayıcı üzerinde sayfayı kapatacakları ya da adres çubuğuna geçecekleri zaman tetiklenecek pop-uplar kullanabilirsiniz. Bu pop-upları bir anket gibi de düşünebilirsiniz. Tabii ki bu anketin çok uzun olmaması ve kullanıcının birkaç adımda bunu tamamlaması gerekir. Bu sebeple de çoktan seçmeli birkaç soru sorabilir ve kullanıcının bu anketi onaylamasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcının zaten siteyi terk etmekte olduğunu ele alacak olursak, çok uzun bir süresini bu ankete ayırmasını bekleyemezsiniz. Bu sebeple de 1-2 soruluk bir anket yeterli olacaktır. Bu ankette de siteden ya da baktıkları üründen memnun kalıp kalmadıklarını ya da site üzerinde aradıkları ürünleri bulup bulamadıklarını sorabilirsiniz.

Bu pop-up ve anketleri farklı sayfalar üzerinde farklı anketlere çevirebilirsiniz. Örneğin, ürün sayfalarından sonra siteyi terk edenlere farklı sorulara sorabilir, ana sayfa ya da varış sayfaları üzerinden siteyi terk edenlere yönelik farklı anketler hazırlayabilir ya da sepet sayfasından ayrılanlara yönelik farklı pop-uplar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Eylemlere göre tetiklemelerle pop-up gösterimleri yapın

Kampanya örnekleri arasında eylemlere göre tetiklemelerle de pop-up gösterimleri yapmak da bulunuyor. Kullanıcıların web site üzerinde gezinirken yaptıkları eylemlere göre bazı pop-upları tetikleyebilirsiniz.

Örneğin, kullanıcı adres çubuğuna doğru giderken ya da sayfayı kapatmak üzere fareyi hareket ettirken, onlara farklı pop-up gösterimleri yapabilirsiniz. Bu pop-uplarda onları sitede tutmaya çalışacak kampanya, kupon kodu ya da indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

Sepeti terk etmeye yönelik kampanyalar

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında sepeti terk edenlere yönelik kampanya sunumları da yapabilirsiniz. Sepet sayfası üzerindeyken ya da ödeme sayfasındayken herhangi bir sebeple siteden ayrılmaya karar veren kullanıcıların, alışverişlerini tamamlamaları ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için pop-up kullanımlarıyla kampanya gösterimleri yapabilirsiniz.

Bu noktada onlara indirim, kupon kodu veya farklı bir fırsat sunabileceğiniz gibi, onları e-posta aboneliğine davet edebilir ya da onlara, siteyi neden terk ettiklerine dair bir anket sunumu yapabilirsiniz. Böylelikle bir şekilde onları kazanma ya da onların fikirlerini öğrenme şansınız olabilir.

Yeni ürün ve hizmet tanıtımları yapın

Bazı kullanıcılar, sitenizi birden fazla kez ziyaret etmiş olabilirler ya da geçmişte de ürünlerinizi incelemiş olabilirler. Bu durumda da onlara yeni ürün ve hizmetleri sunmanız, onları sitede tutmanız için bir yol olabilir.

Özellikle sitenize daha önce gelmiş kullanıcılara yönelik pop-up tetiklemeleri kurarak, onlara yeni ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak, onları yeni ürünlerinize yönlendirebilirsiniz.

Konum odaklı kampanya örnekleri

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında, konum odaklı fırsat sunumları da olabilir. Bu noktada, özellikle konumlara yönelik kargo gönderim ücretleriyle ilgili düzenlemeniz bulunuyorsa ya da fiziki mağazanızdan ürün teslimi alma ya da fiziki mağazada ürünleri inceleme gibi bir hizmetiniz bulunuyorsa, web siteniz üzerinde konum odaklı kampanya sunumları yapabilirsiniz.

Kullanıcıların bulundukları konumları hedefleyebilir ve dilediğiniz konumlardan giriş yapıldığında, kullanıcılara sunduğunuz hizmetleri gösteren pop-up sunumları yaparak, onlardan bir geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan