Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

10 Haziran 2019
Sinan Oypan

Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme geçirmek için önemlidir. Kullanıcı siteyi terk etmeye karar verdiğinde, bir geri dönüşümü kaçırmış olursunuz ve bu rehberimizde yer vereceğimiz kampanya örnekleri üzerinde çalışarak ve web sitenizde bunları uygulayarak, kullanıcıların kararlarını olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Siteyi terk edenlere sunabileceğiniz kampanya örnekleri

Çerezleri kullanarak belli hedef kitlelere yönelik kampanyalar

Kullanıcıları, web siteler üzerinde çerez (cookies) kullanımını sevmese de, bu kullanıcılara doğru bir şekilde ulaşılarak, onların ilgisini çekecek kampanya ve fırsat sunumları yapıldığında da bundan şikayetçi olmazlar.

Çerezler, pazarlamacılar için oldukça etkili araçlardır; çünkü tüketicilerin web site üzerinde ne tür eylemlere geçtiklerini gözlemleyebilirler ve sonrasında da bu eylemlere yönelik kampanya çalışmaları yapabilirler. Bir örnek üzerinden ilerleyelim;

Kullanıcının, web site üzerinde 3 farklı ses sistemi ile ilgili ürün ziyaret ettiğini varsayalım. Bu ürünlerin ziyaretinden sonra da herhangi bir sebeple siteyi terk etmeye karar verdi. Bu noktada, kullanıcının yaptığı bu 3 ürün sayfa ziyaretinde site üzerinde üç farklı çerez bırakmış olur. Bu bırakılan üç çerez de hedefli reklam ve kampanya sunumu için bir alternatiftir.

Kampanya örnekleri arasında, sitede gezinmiş ve ürün incelemiş olan bu kullanıcılara yönelik çerezleri kullanarak, pop-up gösterimleri yapabilir ve onları sitede tutmaya çalışabilirsiniz. Bu kampanya ya da fırsatlarda onlara bir indirim sunabileceğiniz gibi ücretsiz kargo seçenekleri de sunabilirsiniz.

Siteden çıkan kullanıcılardan geribildirim alın

Kampanya örnekleri arasında tam olarak yer almasa da, tüketicilerden geribildirim almak ve onların site üzerindeki deneyimlerini öğrenmek için siteden ayrıldıkları anda onlardan bazı bilgiler isteyebilirsiniz. Bu çalışmalar ziyaretçilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini anlamanızı kolaylaştırır.

Kullanıcıların tarayıcı üzerinde sayfayı kapatacakları ya da adres çubuğuna geçecekleri zaman tetiklenecek pop-uplar kullanabilirsiniz. Bu pop-upları bir anket gibi de düşünebilirsiniz. Tabii ki bu anketin çok uzun olmaması ve kullanıcının birkaç adımda bunu tamamlaması gerekir. Bu sebeple de çoktan seçmeli birkaç soru sorabilir ve kullanıcının bu anketi onaylamasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcının zaten siteyi terk etmekte olduğunu ele alacak olursak, çok uzun bir süresini bu ankete ayırmasını bekleyemezsiniz. Bu sebeple de 1-2 soruluk bir anket yeterli olacaktır. Bu ankette de siteden ya da baktıkları üründen memnun kalıp kalmadıklarını ya da site üzerinde aradıkları ürünleri bulup bulamadıklarını sorabilirsiniz.

Bu pop-up ve anketleri farklı sayfalar üzerinde farklı anketlere çevirebilirsiniz. Örneğin, ürün sayfalarından sonra siteyi terk edenlere farklı sorulara sorabilir, ana sayfa ya da varış sayfaları üzerinden siteyi terk edenlere yönelik farklı anketler hazırlayabilir ya da sepet sayfasından ayrılanlara yönelik farklı pop-uplar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Eylemlere göre tetiklemelerle pop-up gösterimleri yapın

Kampanya örnekleri arasında eylemlere göre tetiklemelerle de pop-up gösterimleri yapmak da bulunuyor. Kullanıcıların web site üzerinde gezinirken yaptıkları eylemlere göre bazı pop-upları tetikleyebilirsiniz.

Örneğin, kullanıcı adres çubuğuna doğru giderken ya da sayfayı kapatmak üzere fareyi hareket ettirken, onlara farklı pop-up gösterimleri yapabilirsiniz. Bu pop-uplarda onları sitede tutmaya çalışacak kampanya, kupon kodu ya da indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

Sepeti terk etmeye yönelik kampanyalar

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında sepeti terk edenlere yönelik kampanya sunumları da yapabilirsiniz. Sepet sayfası üzerindeyken ya da ödeme sayfasındayken herhangi bir sebeple siteden ayrılmaya karar veren kullanıcıların, alışverişlerini tamamlamaları ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için pop-up kullanımlarıyla kampanya gösterimleri yapabilirsiniz.

Bu noktada onlara indirim, kupon kodu veya farklı bir fırsat sunabileceğiniz gibi, onları e-posta aboneliğine davet edebilir ya da onlara, siteyi neden terk ettiklerine dair bir anket sunumu yapabilirsiniz. Böylelikle bir şekilde onları kazanma ya da onların fikirlerini öğrenme şansınız olabilir.

Yeni ürün ve hizmet tanıtımları yapın

Bazı kullanıcılar, sitenizi birden fazla kez ziyaret etmiş olabilirler ya da geçmişte de ürünlerinizi incelemiş olabilirler. Bu durumda da onlara yeni ürün ve hizmetleri sunmanız, onları sitede tutmanız için bir yol olabilir.

Özellikle sitenize daha önce gelmiş kullanıcılara yönelik pop-up tetiklemeleri kurarak, onlara yeni ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak, onları yeni ürünlerinize yönlendirebilirsiniz.

Konum odaklı kampanya örnekleri

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında, konum odaklı fırsat sunumları da olabilir. Bu noktada, özellikle konumlara yönelik kargo gönderim ücretleriyle ilgili düzenlemeniz bulunuyorsa ya da fiziki mağazanızdan ürün teslimi alma ya da fiziki mağazada ürünleri inceleme gibi bir hizmetiniz bulunuyorsa, web siteniz üzerinde konum odaklı kampanya sunumları yapabilirsiniz.

Kullanıcıların bulundukları konumları hedefleyebilir ve dilediğiniz konumlardan giriş yapıldığında, kullanıcılara sunduğunuz hizmetleri gösteren pop-up sunumları yaparak, onlardan bir geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan