Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri

Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme geçirmek için önemlidir. Kullanıcı siteyi terk etmeye karar verdiğinde, bir geri dönüşümü kaçırmış olursunuz ve bu rehberimizde yer vereceğimiz kampanya örnekleri üzerinde çalışarak ve web sitenizde bunları uygulayarak, kullanıcıların kararlarını olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Siteyi terk edenlere sunabileceğiniz kampanya örnekleri

Çerezleri kullanarak belli hedef kitlelere yönelik kampanyalar

Kullanıcıları, web siteler üzerinde çerez (cookies) kullanımını sevmese de, bu kullanıcılara doğru bir şekilde ulaşılarak, onların ilgisini çekecek kampanya ve fırsat sunumları yapıldığında da bundan şikayetçi olmazlar.

Çerezler, pazarlamacılar için oldukça etkili araçlardır; çünkü tüketicilerin web site üzerinde ne tür eylemlere geçtiklerini gözlemleyebilirler ve sonrasında da bu eylemlere yönelik kampanya çalışmaları yapabilirler. Bir örnek üzerinden ilerleyelim;

Kullanıcının, web site üzerinde 3 farklı ses sistemi ile ilgili ürün ziyaret ettiğini varsayalım. Bu ürünlerin ziyaretinden sonra da herhangi bir sebeple siteyi terk etmeye karar verdi. Bu noktada, kullanıcının yaptığı bu 3 ürün sayfa ziyaretinde site üzerinde üç farklı çerez bırakmış olur. Bu bırakılan üç çerez de hedefli reklam ve kampanya sunumu için bir alternatiftir.

Kampanya örnekleri arasında, sitede gezinmiş ve ürün incelemiş olan bu kullanıcılara yönelik çerezleri kullanarak, pop-up gösterimleri yapabilir ve onları sitede tutmaya çalışabilirsiniz. Bu kampanya ya da fırsatlarda onlara bir indirim sunabileceğiniz gibi ücretsiz kargo seçenekleri de sunabilirsiniz.

Siteden çıkan kullanıcılardan geribildirim alın

Kampanya örnekleri arasında tam olarak yer almasa da, tüketicilerden geribildirim almak ve onların site üzerindeki deneyimlerini öğrenmek için siteden ayrıldıkları anda onlardan bazı bilgiler isteyebilirsiniz. Bu çalışmalar ziyaretçilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini anlamanızı kolaylaştırır.

Kullanıcıların tarayıcı üzerinde sayfayı kapatacakları ya da adres çubuğuna geçecekleri zaman tetiklenecek pop-uplar kullanabilirsiniz. Bu pop-upları bir anket gibi de düşünebilirsiniz. Tabii ki bu anketin çok uzun olmaması ve kullanıcının birkaç adımda bunu tamamlaması gerekir. Bu sebeple de çoktan seçmeli birkaç soru sorabilir ve kullanıcının bu anketi onaylamasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcının zaten siteyi terk etmekte olduğunu ele alacak olursak, çok uzun bir süresini bu ankete ayırmasını bekleyemezsiniz. Bu sebeple de 1-2 soruluk bir anket yeterli olacaktır. Bu ankette de siteden ya da baktıkları üründen memnun kalıp kalmadıklarını ya da site üzerinde aradıkları ürünleri bulup bulamadıklarını sorabilirsiniz.

Bu pop-up ve anketleri farklı sayfalar üzerinde farklı anketlere çevirebilirsiniz. Örneğin, ürün sayfalarından sonra siteyi terk edenlere farklı sorulara sorabilir, ana sayfa ya da varış sayfaları üzerinden siteyi terk edenlere yönelik farklı anketler hazırlayabilir ya da sepet sayfasından ayrılanlara yönelik farklı pop-uplar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Eylemlere göre tetiklemelerle pop-up gösterimleri yapın

Kampanya örnekleri arasında eylemlere göre tetiklemelerle de pop-up gösterimleri yapmak da bulunuyor. Kullanıcıların web site üzerinde gezinirken yaptıkları eylemlere göre bazı pop-upları tetikleyebilirsiniz.

Örneğin, kullanıcı adres çubuğuna doğru giderken ya da sayfayı kapatmak üzere fareyi hareket ettirken, onlara farklı pop-up gösterimleri yapabilirsiniz. Bu pop-uplarda onları sitede tutmaya çalışacak kampanya, kupon kodu ya da indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

Sepeti terk etmeye yönelik kampanyalar

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında sepeti terk edenlere yönelik kampanya sunumları da yapabilirsiniz. Sepet sayfası üzerindeyken ya da ödeme sayfasındayken herhangi bir sebeple siteden ayrılmaya karar veren kullanıcıların, alışverişlerini tamamlamaları ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için pop-up kullanımlarıyla kampanya gösterimleri yapabilirsiniz.

Bu noktada onlara indirim, kupon kodu veya farklı bir fırsat sunabileceğiniz gibi, onları e-posta aboneliğine davet edebilir ya da onlara, siteyi neden terk ettiklerine dair bir anket sunumu yapabilirsiniz. Böylelikle bir şekilde onları kazanma ya da onların fikirlerini öğrenme şansınız olabilir.

Yeni ürün ve hizmet tanıtımları yapın

Bazı kullanıcılar, sitenizi birden fazla kez ziyaret etmiş olabilirler ya da geçmişte de ürünlerinizi incelemiş olabilirler. Bu durumda da onlara yeni ürün ve hizmetleri sunmanız, onları sitede tutmanız için bir yol olabilir.

Özellikle sitenize daha önce gelmiş kullanıcılara yönelik pop-up tetiklemeleri kurarak, onlara yeni ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak, onları yeni ürünlerinize yönlendirebilirsiniz.

Konum odaklı kampanya örnekleri

Kullanabileceğiniz kampanya örnekleri arasında, konum odaklı fırsat sunumları da olabilir. Bu noktada, özellikle konumlara yönelik kargo gönderim ücretleriyle ilgili düzenlemeniz bulunuyorsa ya da fiziki mağazanızdan ürün teslimi alma ya da fiziki mağazada ürünleri inceleme gibi bir hizmetiniz bulunuyorsa, web siteniz üzerinde konum odaklı kampanya sunumları yapabilirsiniz.

Kullanıcıların bulundukları konumları hedefleyebilir ve dilediğiniz konumlardan giriş yapıldığında, kullanıcılara sunduğunuz hizmetleri gösteren pop-up sunumları yaparak, onlardan bir geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin