Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli bir metrik olana sayfa üzerinde geçirilen süreyi ölçümlemek ve bu süreyi artırmak için farklı stratejiler geliştirmek gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

Bu süreyi artırmak için farklı yöntemlerden yararlanılabilir. Bu rehberimizde de ziyaretçilerinizin sayfa üzerinde daha uzun süre kalmalarını sağlamak için yapabileceğiniz çalışmaları ve bu metriğin neden önemli olduğunu ele alacağız.

Sayfa üzerinde geçirilen süre neden önemli?

Bir örnek üzerinden gidecek olursak, kullanıcıların ortalama sayfa görüntülenme sayısı 4,5 ise bunun iyi bir metrik olduğu ele alınabilir; ancak toplam sayfa üzerinde geçirilen süre 45 saniye ise, kullanıcılar bu 4,5 sayfa görüntülenmesinin tamamını 45 saniyede gerçekleştirmiştir. Bu durumda kullanıcılar site üzerinde ilgilerini çekecek içerik bulmakta zorlanmış olabilirler.

Sayfalar üzerinde geçirilen sürenin de azalması doğal olarak kullanıcının site üzerinde bir eyleme geçme ihtimalini önemli ölçüde düşürecektir. Pazarlama ve satış stratejilerinizi hayata geçirmek için ziyaretçilerinizin web siteniz üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlamanız gerekir.

Sayfa üzerinde geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

İçerik kalitesini artırın

Sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktiklerinizden biri içerik kalitenizi artırmak olacaktır. Ürün sayfalarında ya da diğer varış sayfalarınızda kullanıcıların ilgisini çekecek ve konu ile ilgili daha fazla detayın yer aldığı bilgileri ekleyebilirsiniz. Sayfa içeriklerini detaylandırmak ve kullanıcılara konuyla ilgili ek bilgiler sunmak, onların sayfa üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlar.

Tasarımınızı sadeleştirin

Site tasarımı da kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi etkileyen faktörlerden biridir. Tasarımınızın karışık olması, sayfa üzerindeki öğelerin birbirine yakın olması ve boşlukların olmaması sayfa içeriğinin rahat bir şekilde anlaşılmamasına neden olacağı için sayfa üzerinde geçirilen süreyi de azaltacaktır.

Gereksiz öğeleri tasarımdan kaldırmak, site üzerindeki önemli içerikleri sayfanın üst bölümlerine taşıyarak, kullanıcılara ilgilerini çekecek bilgileri bu bölümde vermek sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırmanıza yardımcı olur.

Yazı fontlarınıza dikkat edin

Site tasarımınızda kullanılan yazı fontları da oldukça önemlidir. Okunması kolay olan fontları seçmeniz, kullanıcıların içerikleri daha iyi bir şekilde okumasını sağlayabilirsiniz. Tasarımınızın genelinde kullanacağınız fontların rahat bir şekilde okunabilmesi bu sebeple oldukça önemlidir.

Kullandığınız fontların yanı sıra yazı büyüklüğü de bir hayli önemlidir. Yazı büyüklüğünü küçük bir boyda ayarlamanız, yazıların okunmasını bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de doğru büyüklüğü kullanmanız gerekir. H1, H2 gibi ana başlık font büyüklüklerini ayarlarken başlıklar ve paragraf metinler arasındaki boşlukları da iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir.

Yüksek kaliteli ve ilgi çekici görseller kullanın

Ste tasarımınızda kullandığınız görsellerde bir hayli önemlidir. Görsellerin ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü oluşu da site üzerinde geçirilen süreyi artırmanıza yardımcı olur. Görsel kalitesini düşürdüğünüzde, kullanıcıların dikkatini çekmeniz zorlaşacağı için bu kullanıcıların sayfa üzerinde de daha az kalmasına neden olacaktır. Görseller kullanıcıların siteyle veya ürünlerle en çok etkileşime girmesini sağlayan öğe olduğu için, bu görselleri doğru seçmek, site üzerinde geçirilen sürenin de artmasına yardımcı olacaktır.

Videolardan yararlanın

Ürünlerinizle ilgili ya da tanıtım videolarınız bulunuyorsa bu videoları sitenizin üzerine ekleyebilirsiniz. Video içerikler kullanıcıların site üzerinde daha uzun süre kalmalarını sağlarken; aynı zamanda ürünleriniz veya firmanızla ilgili daha fazla bilgi sunmanızı kolaylaştırır.

İç yönlendirme linklerinizi çoğaltın

Kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek ve ilgili konularla ilgili farklı bilgiler ya da ürünler sunmak için iç yönlendirme linklerinden yararlanmanız oldukça faydalı olacaktır. İç yönlendirmeler sayesinde ziyaretçileri farklı sayfalara yönlendirerek, sayfa görüntülenme süresini de artırabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Kullanıcı yorumları, ürünlerle ilgili görüşler, oylamalar, firmanızın aldığı ödüller, basında çıkan haberler gibi sosyal kanıt öğeleri, markanızla ilgili sosyal görüşleri yansıtacağı için ziyaretçilerin de sayfa üzerinde daha uzun süre geçirmeleri sağlar. Özellikle ürünlerle ilgili kullanıcı yorumları, ürün sayfalarında ziyaretçilerin ürünlerle ilgili diğer kullanıcıların görüşlerini okumalarını sağlayacağı için sayfa üzerinde geçirilen süreyi de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?
#baslik { font-size: 30px; font-weight: 400; color: #233844; } .headline h1, .headline h2, .headline h3, .headline p { display: inline; } Fiziki Mağazalar için...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın