Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

23 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli bir metrik olana sayfa üzerinde geçirilen süreyi ölçümlemek ve bu süreyi artırmak için farklı stratejiler geliştirmek gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

Bu süreyi artırmak için farklı yöntemlerden yararlanılabilir. Bu rehberimizde de ziyaretçilerinizin sayfa üzerinde daha uzun süre kalmalarını sağlamak için yapabileceğiniz çalışmaları ve bu metriğin neden önemli olduğunu ele alacağız.

Sayfa üzerinde geçirilen süre neden önemli?

Bir örnek üzerinden gidecek olursak, kullanıcıların ortalama sayfa görüntülenme sayısı 4,5 ise bunun iyi bir metrik olduğu ele alınabilir; ancak toplam sayfa üzerinde geçirilen süre 45 saniye ise, kullanıcılar bu 4,5 sayfa görüntülenmesinin tamamını 45 saniyede gerçekleştirmiştir. Bu durumda kullanıcılar site üzerinde ilgilerini çekecek içerik bulmakta zorlanmış olabilirler.

Sayfalar üzerinde geçirilen sürenin de azalması doğal olarak kullanıcının site üzerinde bir eyleme geçme ihtimalini önemli ölçüde düşürecektir. Pazarlama ve satış stratejilerinizi hayata geçirmek için ziyaretçilerinizin web siteniz üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlamanız gerekir.

Sayfa üzerinde geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

İçerik kalitesini artırın

Sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktiklerinizden biri içerik kalitenizi artırmak olacaktır. Ürün sayfalarında ya da diğer varış sayfalarınızda kullanıcıların ilgisini çekecek ve konu ile ilgili daha fazla detayın yer aldığı bilgileri ekleyebilirsiniz. Sayfa içeriklerini detaylandırmak ve kullanıcılara konuyla ilgili ek bilgiler sunmak, onların sayfa üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlar.

Tasarımınızı sadeleştirin

Site tasarımı da kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi etkileyen faktörlerden biridir. Tasarımınızın karışık olması, sayfa üzerindeki öğelerin birbirine yakın olması ve boşlukların olmaması sayfa içeriğinin rahat bir şekilde anlaşılmamasına neden olacağı için sayfa üzerinde geçirilen süreyi de azaltacaktır.

Gereksiz öğeleri tasarımdan kaldırmak, site üzerindeki önemli içerikleri sayfanın üst bölümlerine taşıyarak, kullanıcılara ilgilerini çekecek bilgileri bu bölümde vermek sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırmanıza yardımcı olur.

Yazı fontlarınıza dikkat edin

Site tasarımınızda kullanılan yazı fontları da oldukça önemlidir. Okunması kolay olan fontları seçmeniz, kullanıcıların içerikleri daha iyi bir şekilde okumasını sağlayabilirsiniz. Tasarımınızın genelinde kullanacağınız fontların rahat bir şekilde okunabilmesi bu sebeple oldukça önemlidir.

Kullandığınız fontların yanı sıra yazı büyüklüğü de bir hayli önemlidir. Yazı büyüklüğünü küçük bir boyda ayarlamanız, yazıların okunmasını bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de doğru büyüklüğü kullanmanız gerekir. H1, H2 gibi ana başlık font büyüklüklerini ayarlarken başlıklar ve paragraf metinler arasındaki boşlukları da iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir.

Yüksek kaliteli ve ilgi çekici görseller kullanın

Ste tasarımınızda kullandığınız görsellerde bir hayli önemlidir. Görsellerin ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü oluşu da site üzerinde geçirilen süreyi artırmanıza yardımcı olur. Görsel kalitesini düşürdüğünüzde, kullanıcıların dikkatini çekmeniz zorlaşacağı için bu kullanıcıların sayfa üzerinde de daha az kalmasına neden olacaktır. Görseller kullanıcıların siteyle veya ürünlerle en çok etkileşime girmesini sağlayan öğe olduğu için, bu görselleri doğru seçmek, site üzerinde geçirilen sürenin de artmasına yardımcı olacaktır.

Videolardan yararlanın

Ürünlerinizle ilgili ya da tanıtım videolarınız bulunuyorsa bu videoları sitenizin üzerine ekleyebilirsiniz. Video içerikler kullanıcıların site üzerinde daha uzun süre kalmalarını sağlarken; aynı zamanda ürünleriniz veya firmanızla ilgili daha fazla bilgi sunmanızı kolaylaştırır.

İç yönlendirme linklerinizi çoğaltın

Kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek ve ilgili konularla ilgili farklı bilgiler ya da ürünler sunmak için iç yönlendirme linklerinden yararlanmanız oldukça faydalı olacaktır. İç yönlendirmeler sayesinde ziyaretçileri farklı sayfalara yönlendirerek, sayfa görüntülenme süresini de artırabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Kullanıcı yorumları, ürünlerle ilgili görüşler, oylamalar, firmanızın aldığı ödüller, basında çıkan haberler gibi sosyal kanıt öğeleri, markanızla ilgili sosyal görüşleri yansıtacağı için ziyaretçilerin de sayfa üzerinde daha uzun süre geçirmeleri sağlar. Özellikle ürünlerle ilgili kullanıcı yorumları, ürün sayfalarında ziyaretçilerin ürünlerle ilgili diğer kullanıcıların görüşlerini okumalarını sağlayacağı için sayfa üzerinde geçirilen süreyi de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan