fbpx

Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli bir metrik olana sayfa üzerinde geçirilen süreyi ölçümlemek ve bu süreyi artırmak için farklı stratejiler geliştirmek gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

Bu süreyi artırmak için farklı yöntemlerden yararlanılabilir. Bu rehberimizde de ziyaretçilerinizin sayfa üzerinde daha uzun süre kalmalarını sağlamak için yapabileceğiniz çalışmaları ve bu metriğin neden önemli olduğunu ele alacağız.

Sayfa üzerinde geçirilen süre neden önemli?

Bir örnek üzerinden gidecek olursak, kullanıcıların ortalama sayfa görüntülenme sayısı 4,5 ise bunun iyi bir metrik olduğu ele alınabilir; ancak toplam sayfa üzerinde geçirilen süre 45 saniye ise, kullanıcılar bu 4,5 sayfa görüntülenmesinin tamamını 45 saniyede gerçekleştirmiştir. Bu durumda kullanıcılar site üzerinde ilgilerini çekecek içerik bulmakta zorlanmış olabilirler.

Sayfalar üzerinde geçirilen sürenin de azalması doğal olarak kullanıcının site üzerinde bir eyleme geçme ihtimalini önemli ölçüde düşürecektir. Pazarlama ve satış stratejilerinizi hayata geçirmek için ziyaretçilerinizin web siteniz üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlamanız gerekir.

Sayfa üzerinde geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

İçerik kalitesini artırın

Sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktiklerinizden biri içerik kalitenizi artırmak olacaktır. Ürün sayfalarında ya da diğer varış sayfalarınızda kullanıcıların ilgisini çekecek ve konu ile ilgili daha fazla detayın yer aldığı bilgileri ekleyebilirsiniz. Sayfa içeriklerini detaylandırmak ve kullanıcılara konuyla ilgili ek bilgiler sunmak, onların sayfa üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlar.

Tasarımınızı sadeleştirin

Site tasarımı da kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi etkileyen faktörlerden biridir. Tasarımınızın karışık olması, sayfa üzerindeki öğelerin birbirine yakın olması ve boşlukların olmaması sayfa içeriğinin rahat bir şekilde anlaşılmamasına neden olacağı için sayfa üzerinde geçirilen süreyi de azaltacaktır.

Gereksiz öğeleri tasarımdan kaldırmak, site üzerindeki önemli içerikleri sayfanın üst bölümlerine taşıyarak, kullanıcılara ilgilerini çekecek bilgileri bu bölümde vermek sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırmanıza yardımcı olur.

Yazı fontlarınıza dikkat edin

Site tasarımınızda kullanılan yazı fontları da oldukça önemlidir. Okunması kolay olan fontları seçmeniz, kullanıcıların içerikleri daha iyi bir şekilde okumasını sağlayabilirsiniz. Tasarımınızın genelinde kullanacağınız fontların rahat bir şekilde okunabilmesi bu sebeple oldukça önemlidir.

Kullandığınız fontların yanı sıra yazı büyüklüğü de bir hayli önemlidir. Yazı büyüklüğünü küçük bir boyda ayarlamanız, yazıların okunmasını bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de doğru büyüklüğü kullanmanız gerekir. H1, H2 gibi ana başlık font büyüklüklerini ayarlarken başlıklar ve paragraf metinler arasındaki boşlukları da iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir.

Yüksek kaliteli ve ilgi çekici görseller kullanın

Ste tasarımınızda kullandığınız görsellerde bir hayli önemlidir. Görsellerin ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü oluşu da site üzerinde geçirilen süreyi artırmanıza yardımcı olur. Görsel kalitesini düşürdüğünüzde, kullanıcıların dikkatini çekmeniz zorlaşacağı için bu kullanıcıların sayfa üzerinde de daha az kalmasına neden olacaktır. Görseller kullanıcıların siteyle veya ürünlerle en çok etkileşime girmesini sağlayan öğe olduğu için, bu görselleri doğru seçmek, site üzerinde geçirilen sürenin de artmasına yardımcı olacaktır.

Videolardan yararlanın

Ürünlerinizle ilgili ya da tanıtım videolarınız bulunuyorsa bu videoları sitenizin üzerine ekleyebilirsiniz. Video içerikler kullanıcıların site üzerinde daha uzun süre kalmalarını sağlarken; aynı zamanda ürünleriniz veya firmanızla ilgili daha fazla bilgi sunmanızı kolaylaştırır.

İç yönlendirme linklerinizi çoğaltın

Kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek ve ilgili konularla ilgili farklı bilgiler ya da ürünler sunmak için iç yönlendirme linklerinden yararlanmanız oldukça faydalı olacaktır. İç yönlendirmeler sayesinde ziyaretçileri farklı sayfalara yönlendirerek, sayfa görüntülenme süresini de artırabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Kullanıcı yorumları, ürünlerle ilgili görüşler, oylamalar, firmanızın aldığı ödüller, basında çıkan haberler gibi sosyal kanıt öğeleri, markanızla ilgili sosyal görüşleri yansıtacağı için ziyaretçilerin de sayfa üzerinde daha uzun süre geçirmeleri sağlar. Özellikle ürünlerle ilgili kullanıcı yorumları, ürün sayfalarında ziyaretçilerin ürünlerle ilgili diğer kullanıcıların görüşlerini okumalarını sağlayacağı için sayfa üzerinde geçirilen süreyi de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan