E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi sağlayacaktır ve böylelikle de satışlarınızı artırarak, şirketinizin karlılığını da artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri ele alacağız.

Site trafiği artırmak için neler yapmalısınız?

Reklamlardan yararlanın

Dijital pazarlama çalışmaları ile web site trafiğinizi önemli şekilde artırabilirsiniz. Google AdWords ve sosyal medya reklamları ile ürün ve marka tanıtımları veya kampanya duyuruları gibi farklı konseptlerde reklamlar hazırlayarak, tüketicileri web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Videonun gücünden yararlanın

Günümüzdeki en etkili içerik formatı video ve web sitenize trafik yönlendirmek için videonun gücünden yararlanabilirsiniz. Ürünleriniz, markanız, hizmetleriniz ya da bilgilendirice veya eğlendirici video içerikler üreterek, tüketicilere ulaşabilir ve videolarınıza ekleyeceğiniz yönlendirme linkleriyle onları web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Video pazarlamada başarılı olmak için uymanız gereken kurallar

Web sitenizi mobile uyumlu yapın

Site trafiği farklı kanallar üzerinden gelmektedir. Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, buradan gelen trafiğin büyük bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelecektir. Bu sebeple de web sitenizin mobile uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı deneyimi düşeceği için ziyaretçileri site üzerinde tutmanız ve geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zorlaşır. İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasında, mobile uyumlu tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Blog içerikleri hazırlayın

Organik olarak web site trafiği artırmak için blog içeriklerine de önem vermeniz gerekir. Blog yazıları, internet üzerinde e-ticaret sitenizle ilgili olan sayfa sayısını artırmanın yanı sıra arama sorgularında görünerek tüketicileri web sitenize yönlendirebilir. Marka, ürün ve hizmetlerinizle ilgili eğlendirici ya da bilgi verici içerikler oluşturarak doğru SEO çalışmalarıyla Google üzerinden organik olarak trafik çekebilirisiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Blog içeriklerini sosyal ağlarda paylaşın

Blog içerikleri sadece Google üzerinden trafik almanızı sağlamaz. Bu içeriklerinizi sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, bu mecralardaki takipçilerinizi de web sitenize yönlendirebilirsiniz. Farklı sosyal ağlar için farklı stratejiler uygulayabilir, blog yazılarınızdaki görselleri ve başlıkları değiştirerek, farklı zamanlarda bu içerikleri tekrar paylaşarak, onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin

Web sitenizin arama motoruna uyumluluğunu da güncel tutmanız ve düzenli olarak kontrol ederek, gerekli güncellemeler ile geliştirmeniz de önemlidir. Site yüklenme hızını artırmak, meta açıklamları üzerindeki geliştirmeler, kullanılan anahtar kelimeler, URL yapıları, görsel optimizasyonları gibi birçok konuya odaklanarak site içi SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz, organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.z/p> İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Konuk yazarlık yapın

Konuk yazarlık yapmak da site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Farklı dijital yayınlar üzerinde kendi deneyimlerinizi, tecrübe ve bilgilerinizi paylaşarak, markanızı ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bununla beraber bu yayınlar üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri ekleyerek, bu yayınlar üzerinden de kendi sitenize trafik yönlendirebilirsiniz. Bu yayınları da belli bir takipçi kitlesi ulaştığı için, farklı bir hedef kitleye de ulaşma fırsatınız olur.

Long tail anahtar kelimelerden yararlanın

Long tail anahtar kelimeler, aranma hacmi yüksek ancak geri dönüşümü daha yüksek olma ihtimali olan kelime gruplarıdır. Long tail kelime öbeklerinde, satın alma sürecinde karar aşamasına gelmiş olan tüketicilere ulaşma fırsatınız vardır. Hem ürün hem de blog sayfalarınızda long tail anahtar kelimelere de odaklanarak, organik olarak bu sayfalara trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın

Sosyal medya tüketicilere ulaşmak için oldukça etkili bir kanal ve bunu etkin bir şekilde kullanmanız, sosyal yönlendirme trafiğinizi artırmak için gereklidir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, ürün ve hizmet tanıtımları yapmak ve bu mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, sosyal ağlar üzerinden web sitenize trafik çekerek, tüketicilerden geri dönüşüm elde edebilirsiniz. İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiği ile ilgili sık sorulan sorular

Web site trafiği nedir?

Belli bir zaman dilimi içerisinde, web sitesini ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısı web site trafiği isimli metriği tanımlamaktadır. Bu zaman dilimi içerisinde, ne kadar çok kişiye ulaşarak, onları sitenize çekerseniz, onlardan belli bir geri dönüşüm alma ihtimaliniz artar bu geri dönüşümler satışlara ve sonrasında da kara dönüşür.

Tüketiciler sitede nasıl daha fazla tutabilirsiniz?

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, onlardan bir geri dönüşüm elde etme şansını daha da artıracaktır. Bu sebeple de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek, kolay bir navigasyon sunmak, site açılma hızını yükseltmek, ilgi çekici görseller kullanmak gibi farklı çalışmalarla onları site üzerinde daha fazla kalmaya yönlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Web site trafiğiniz yüksek ancak satış olmuyorsa ne yapmalısınız?

Web sitenize trafik çekiyor ancak satış yapamıyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar vardır. Site navigasyonu, görsellerin kalitesi, ürün açıklamaları, eyleme çağrı ifadeleri, mobile uyumluluk gibi konuların üzerinden geçmeniz gerekir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin