E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi sağlayacaktır ve böylelikle de satışlarınızı artırarak, şirketinizin karlılığını da artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri ele alacağız.

Site trafiği artırmak için neler yapmalısınız?

Reklamlardan yararlanın

Dijital pazarlama çalışmaları ile web site trafiğinizi önemli şekilde artırabilirsiniz. Google AdWords ve sosyal medya reklamları ile ürün ve marka tanıtımları veya kampanya duyuruları gibi farklı konseptlerde reklamlar hazırlayarak, tüketicileri web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Videonun gücünden yararlanın

Günümüzdeki en etkili içerik formatı video ve web sitenize trafik yönlendirmek için videonun gücünden yararlanabilirsiniz. Ürünleriniz, markanız, hizmetleriniz ya da bilgilendirice veya eğlendirici video içerikler üreterek, tüketicilere ulaşabilir ve videolarınıza ekleyeceğiniz yönlendirme linkleriyle onları web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Video pazarlamada başarılı olmak için uymanız gereken kurallar

Web sitenizi mobile uyumlu yapın

Site trafiği farklı kanallar üzerinden gelmektedir. Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, buradan gelen trafiğin büyük bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelecektir. Bu sebeple de web sitenizin mobile uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı deneyimi düşeceği için ziyaretçileri site üzerinde tutmanız ve geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zorlaşır. İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasında, mobile uyumlu tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Blog içerikleri hazırlayın

Organik olarak web site trafiği artırmak için blog içeriklerine de önem vermeniz gerekir. Blog yazıları, internet üzerinde e-ticaret sitenizle ilgili olan sayfa sayısını artırmanın yanı sıra arama sorgularında görünerek tüketicileri web sitenize yönlendirebilir. Marka, ürün ve hizmetlerinizle ilgili eğlendirici ya da bilgi verici içerikler oluşturarak doğru SEO çalışmalarıyla Google üzerinden organik olarak trafik çekebilirisiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Blog içeriklerini sosyal ağlarda paylaşın

Blog içerikleri sadece Google üzerinden trafik almanızı sağlamaz. Bu içeriklerinizi sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, bu mecralardaki takipçilerinizi de web sitenize yönlendirebilirsiniz. Farklı sosyal ağlar için farklı stratejiler uygulayabilir, blog yazılarınızdaki görselleri ve başlıkları değiştirerek, farklı zamanlarda bu içerikleri tekrar paylaşarak, onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin

Web sitenizin arama motoruna uyumluluğunu da güncel tutmanız ve düzenli olarak kontrol ederek, gerekli güncellemeler ile geliştirmeniz de önemlidir. Site yüklenme hızını artırmak, meta açıklamları üzerindeki geliştirmeler, kullanılan anahtar kelimeler, URL yapıları, görsel optimizasyonları gibi birçok konuya odaklanarak site içi SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz, organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.z/p> İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Konuk yazarlık yapın

Konuk yazarlık yapmak da site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Farklı dijital yayınlar üzerinde kendi deneyimlerinizi, tecrübe ve bilgilerinizi paylaşarak, markanızı ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bununla beraber bu yayınlar üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri ekleyerek, bu yayınlar üzerinden de kendi sitenize trafik yönlendirebilirsiniz. Bu yayınları da belli bir takipçi kitlesi ulaştığı için, farklı bir hedef kitleye de ulaşma fırsatınız olur.

Long tail anahtar kelimelerden yararlanın

Long tail anahtar kelimeler, aranma hacmi yüksek ancak geri dönüşümü daha yüksek olma ihtimali olan kelime gruplarıdır. Long tail kelime öbeklerinde, satın alma sürecinde karar aşamasına gelmiş olan tüketicilere ulaşma fırsatınız vardır. Hem ürün hem de blog sayfalarınızda long tail anahtar kelimelere de odaklanarak, organik olarak bu sayfalara trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın

Sosyal medya tüketicilere ulaşmak için oldukça etkili bir kanal ve bunu etkin bir şekilde kullanmanız, sosyal yönlendirme trafiğinizi artırmak için gereklidir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, ürün ve hizmet tanıtımları yapmak ve bu mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, sosyal ağlar üzerinden web sitenize trafik çekerek, tüketicilerden geri dönüşüm elde edebilirsiniz. İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiği ile ilgili sık sorulan sorular

Web site trafiği nedir?

Belli bir zaman dilimi içerisinde, web sitesini ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısı web site trafiği isimli metriği tanımlamaktadır. Bu zaman dilimi içerisinde, ne kadar çok kişiye ulaşarak, onları sitenize çekerseniz, onlardan belli bir geri dönüşüm alma ihtimaliniz artar bu geri dönüşümler satışlara ve sonrasında da kara dönüşür.

Tüketiciler sitede nasıl daha fazla tutabilirsiniz?

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, onlardan bir geri dönüşüm elde etme şansını daha da artıracaktır. Bu sebeple de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek, kolay bir navigasyon sunmak, site açılma hızını yükseltmek, ilgi çekici görseller kullanmak gibi farklı çalışmalarla onları site üzerinde daha fazla kalmaya yönlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Web site trafiğiniz yüksek ancak satış olmuyorsa ne yapmalısınız?

Web sitenize trafik çekiyor ancak satış yapamıyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar vardır. Site navigasyonu, görsellerin kalitesi, ürün açıklamaları, eyleme çağrı ifadeleri, mobile uyumluluk gibi konuların üzerinden geçmeniz gerekir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya