E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi sağlayacaktır ve böylelikle de satışlarınızı artırarak, şirketinizin karlılığını da artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri ele alacağız.

Site trafiği artırmak için neler yapmalısınız?

Reklamlardan yararlanın

Dijital pazarlama çalışmaları ile web site trafiğinizi önemli şekilde artırabilirsiniz. Google AdWords ve sosyal medya reklamları ile ürün ve marka tanıtımları veya kampanya duyuruları gibi farklı konseptlerde reklamlar hazırlayarak, tüketicileri web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Videonun gücünden yararlanın

Günümüzdeki en etkili içerik formatı video ve web sitenize trafik yönlendirmek için videonun gücünden yararlanabilirsiniz. Ürünleriniz, markanız, hizmetleriniz ya da bilgilendirice veya eğlendirici video içerikler üreterek, tüketicilere ulaşabilir ve videolarınıza ekleyeceğiniz yönlendirme linkleriyle onları web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Video pazarlamada başarılı olmak için uymanız gereken kurallar

Web sitenizi mobile uyumlu yapın

Site trafiği farklı kanallar üzerinden gelmektedir. Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, buradan gelen trafiğin büyük bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelecektir. Bu sebeple de web sitenizin mobile uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı deneyimi düşeceği için ziyaretçileri site üzerinde tutmanız ve geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zorlaşır. İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasında, mobile uyumlu tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Blog içerikleri hazırlayın

Organik olarak web site trafiği artırmak için blog içeriklerine de önem vermeniz gerekir. Blog yazıları, internet üzerinde e-ticaret sitenizle ilgili olan sayfa sayısını artırmanın yanı sıra arama sorgularında görünerek tüketicileri web sitenize yönlendirebilir. Marka, ürün ve hizmetlerinizle ilgili eğlendirici ya da bilgi verici içerikler oluşturarak doğru SEO çalışmalarıyla Google üzerinden organik olarak trafik çekebilirisiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Blog içeriklerini sosyal ağlarda paylaşın

Blog içerikleri sadece Google üzerinden trafik almanızı sağlamaz. Bu içeriklerinizi sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, bu mecralardaki takipçilerinizi de web sitenize yönlendirebilirsiniz. Farklı sosyal ağlar için farklı stratejiler uygulayabilir, blog yazılarınızdaki görselleri ve başlıkları değiştirerek, farklı zamanlarda bu içerikleri tekrar paylaşarak, onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin

Web sitenizin arama motoruna uyumluluğunu da güncel tutmanız ve düzenli olarak kontrol ederek, gerekli güncellemeler ile geliştirmeniz de önemlidir. Site yüklenme hızını artırmak, meta açıklamları üzerindeki geliştirmeler, kullanılan anahtar kelimeler, URL yapıları, görsel optimizasyonları gibi birçok konuya odaklanarak site içi SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz, organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.z/p> İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Konuk yazarlık yapın

Konuk yazarlık yapmak da site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Farklı dijital yayınlar üzerinde kendi deneyimlerinizi, tecrübe ve bilgilerinizi paylaşarak, markanızı ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bununla beraber bu yayınlar üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri ekleyerek, bu yayınlar üzerinden de kendi sitenize trafik yönlendirebilirsiniz. Bu yayınları da belli bir takipçi kitlesi ulaştığı için, farklı bir hedef kitleye de ulaşma fırsatınız olur.

Long tail anahtar kelimelerden yararlanın

Long tail anahtar kelimeler, aranma hacmi yüksek ancak geri dönüşümü daha yüksek olma ihtimali olan kelime gruplarıdır. Long tail kelime öbeklerinde, satın alma sürecinde karar aşamasına gelmiş olan tüketicilere ulaşma fırsatınız vardır. Hem ürün hem de blog sayfalarınızda long tail anahtar kelimelere de odaklanarak, organik olarak bu sayfalara trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın

Sosyal medya tüketicilere ulaşmak için oldukça etkili bir kanal ve bunu etkin bir şekilde kullanmanız, sosyal yönlendirme trafiğinizi artırmak için gereklidir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, ürün ve hizmet tanıtımları yapmak ve bu mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, sosyal ağlar üzerinden web sitenize trafik çekerek, tüketicilerden geri dönüşüm elde edebilirsiniz. İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiği ile ilgili sık sorulan sorular

Web site trafiği nedir?

Belli bir zaman dilimi içerisinde, web sitesini ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısı web site trafiği isimli metriği tanımlamaktadır. Bu zaman dilimi içerisinde, ne kadar çok kişiye ulaşarak, onları sitenize çekerseniz, onlardan belli bir geri dönüşüm alma ihtimaliniz artar bu geri dönüşümler satışlara ve sonrasında da kara dönüşür.

Tüketiciler sitede nasıl daha fazla tutabilirsiniz?

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, onlardan bir geri dönüşüm elde etme şansını daha da artıracaktır. Bu sebeple de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek, kolay bir navigasyon sunmak, site açılma hızını yükseltmek, ilgi çekici görseller kullanmak gibi farklı çalışmalarla onları site üzerinde daha fazla kalmaya yönlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Web site trafiğiniz yüksek ancak satış olmuyorsa ne yapmalısınız?

Web sitenize trafik çekiyor ancak satış yapamıyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar vardır. Site navigasyonu, görsellerin kalitesi, ürün açıklamaları, eyleme çağrı ifadeleri, mobile uyumluluk gibi konuların üzerinden geçmeniz gerekir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan