E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi sağlayacaktır ve böylelikle de satışlarınızı artırarak, şirketinizin karlılığını da artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri ele alacağız.

Site trafiği artırmak için neler yapmalısınız?

Reklamlardan yararlanın

Dijital pazarlama çalışmaları ile web site trafiğinizi önemli şekilde artırabilirsiniz. Google AdWords ve sosyal medya reklamları ile ürün ve marka tanıtımları veya kampanya duyuruları gibi farklı konseptlerde reklamlar hazırlayarak, tüketicileri web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Videonun gücünden yararlanın

Günümüzdeki en etkili içerik formatı video ve web sitenize trafik yönlendirmek için videonun gücünden yararlanabilirsiniz. Ürünleriniz, markanız, hizmetleriniz ya da bilgilendirice veya eğlendirici video içerikler üreterek, tüketicilere ulaşabilir ve videolarınıza ekleyeceğiniz yönlendirme linkleriyle onları web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Video pazarlamada başarılı olmak için uymanız gereken kurallar

Web sitenizi mobile uyumlu yapın

Site trafiği farklı kanallar üzerinden gelmektedir. Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, buradan gelen trafiğin büyük bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelecektir. Bu sebeple de web sitenizin mobile uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı deneyimi düşeceği için ziyaretçileri site üzerinde tutmanız ve geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zorlaşır. İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasında, mobile uyumlu tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Blog içerikleri hazırlayın

Organik olarak web site trafiği artırmak için blog içeriklerine de önem vermeniz gerekir. Blog yazıları, internet üzerinde e-ticaret sitenizle ilgili olan sayfa sayısını artırmanın yanı sıra arama sorgularında görünerek tüketicileri web sitenize yönlendirebilir. Marka, ürün ve hizmetlerinizle ilgili eğlendirici ya da bilgi verici içerikler oluşturarak doğru SEO çalışmalarıyla Google üzerinden organik olarak trafik çekebilirisiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Blog içeriklerini sosyal ağlarda paylaşın

Blog içerikleri sadece Google üzerinden trafik almanızı sağlamaz. Bu içeriklerinizi sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, bu mecralardaki takipçilerinizi de web sitenize yönlendirebilirsiniz. Farklı sosyal ağlar için farklı stratejiler uygulayabilir, blog yazılarınızdaki görselleri ve başlıkları değiştirerek, farklı zamanlarda bu içerikleri tekrar paylaşarak, onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin

Web sitenizin arama motoruna uyumluluğunu da güncel tutmanız ve düzenli olarak kontrol ederek, gerekli güncellemeler ile geliştirmeniz de önemlidir. Site yüklenme hızını artırmak, meta açıklamları üzerindeki geliştirmeler, kullanılan anahtar kelimeler, URL yapıları, görsel optimizasyonları gibi birçok konuya odaklanarak site içi SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz, organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.z/p> İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Konuk yazarlık yapın

Konuk yazarlık yapmak da site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Farklı dijital yayınlar üzerinde kendi deneyimlerinizi, tecrübe ve bilgilerinizi paylaşarak, markanızı ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bununla beraber bu yayınlar üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri ekleyerek, bu yayınlar üzerinden de kendi sitenize trafik yönlendirebilirsiniz. Bu yayınları da belli bir takipçi kitlesi ulaştığı için, farklı bir hedef kitleye de ulaşma fırsatınız olur.

Long tail anahtar kelimelerden yararlanın

Long tail anahtar kelimeler, aranma hacmi yüksek ancak geri dönüşümü daha yüksek olma ihtimali olan kelime gruplarıdır. Long tail kelime öbeklerinde, satın alma sürecinde karar aşamasına gelmiş olan tüketicilere ulaşma fırsatınız vardır. Hem ürün hem de blog sayfalarınızda long tail anahtar kelimelere de odaklanarak, organik olarak bu sayfalara trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın

Sosyal medya tüketicilere ulaşmak için oldukça etkili bir kanal ve bunu etkin bir şekilde kullanmanız, sosyal yönlendirme trafiğinizi artırmak için gereklidir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, ürün ve hizmet tanıtımları yapmak ve bu mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, sosyal ağlar üzerinden web sitenize trafik çekerek, tüketicilerden geri dönüşüm elde edebilirsiniz. İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiği ile ilgili sık sorulan sorular

Web site trafiği nedir?

Belli bir zaman dilimi içerisinde, web sitesini ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısı web site trafiği isimli metriği tanımlamaktadır. Bu zaman dilimi içerisinde, ne kadar çok kişiye ulaşarak, onları sitenize çekerseniz, onlardan belli bir geri dönüşüm alma ihtimaliniz artar bu geri dönüşümler satışlara ve sonrasında da kara dönüşür.

Tüketiciler sitede nasıl daha fazla tutabilirsiniz?

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, onlardan bir geri dönüşüm elde etme şansını daha da artıracaktır. Bu sebeple de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek, kolay bir navigasyon sunmak, site açılma hızını yükseltmek, ilgi çekici görseller kullanmak gibi farklı çalışmalarla onları site üzerinde daha fazla kalmaya yönlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Web site trafiğiniz yüksek ancak satış olmuyorsa ne yapmalısınız?

Web sitenize trafik çekiyor ancak satış yapamıyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar vardır. Site navigasyonu, görsellerin kalitesi, ürün açıklamaları, eyleme çağrı ifadeleri, mobile uyumluluk gibi konuların üzerinden geçmeniz gerekir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan