fbpx

E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi sağlayacaktır ve böylelikle de satışlarınızı artırarak, şirketinizin karlılığını da artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemleri ele alacağız.

Site trafiği artırmak için neler yapmalısınız?

Reklamlardan yararlanın

Dijital pazarlama çalışmaları ile web site trafiğinizi önemli şekilde artırabilirsiniz. Google AdWords ve sosyal medya reklamları ile ürün ve marka tanıtımları veya kampanya duyuruları gibi farklı konseptlerde reklamlar hazırlayarak, tüketicileri web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Videonun gücünden yararlanın

Günümüzdeki en etkili içerik formatı video ve web sitenize trafik yönlendirmek için videonun gücünden yararlanabilirsiniz. Ürünleriniz, markanız, hizmetleriniz ya da bilgilendirice veya eğlendirici video içerikler üreterek, tüketicilere ulaşabilir ve videolarınıza ekleyeceğiniz yönlendirme linkleriyle onları web sitenize yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: Video pazarlamada başarılı olmak için uymanız gereken kurallar

Web sitenizi mobile uyumlu yapın

Site trafiği farklı kanallar üzerinden gelmektedir. Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, buradan gelen trafiğin büyük bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelecektir. Bu sebeple de web sitenizin mobile uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı deneyimi düşeceği için ziyaretçileri site üzerinde tutmanız ve geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zorlaşır. İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasında, mobile uyumlu tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Blog içerikleri hazırlayın

Organik olarak web site trafiği artırmak için blog içeriklerine de önem vermeniz gerekir. Blog yazıları, internet üzerinde e-ticaret sitenizle ilgili olan sayfa sayısını artırmanın yanı sıra arama sorgularında görünerek tüketicileri web sitenize yönlendirebilir. Marka, ürün ve hizmetlerinizle ilgili eğlendirici ya da bilgi verici içerikler oluşturarak doğru SEO çalışmalarıyla Google üzerinden organik olarak trafik çekebilirisiniz. İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Blog içeriklerini sosyal ağlarda paylaşın

Blog içerikleri sadece Google üzerinden trafik almanızı sağlamaz. Bu içeriklerinizi sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, bu mecralardaki takipçilerinizi de web sitenize yönlendirebilirsiniz. Farklı sosyal ağlar için farklı stratejiler uygulayabilir, blog yazılarınızdaki görselleri ve başlıkları değiştirerek, farklı zamanlarda bu içerikleri tekrar paylaşarak, onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin

Web sitenizin arama motoruna uyumluluğunu da güncel tutmanız ve düzenli olarak kontrol ederek, gerekli güncellemeler ile geliştirmeniz de önemlidir. Site yüklenme hızını artırmak, meta açıklamları üzerindeki geliştirmeler, kullanılan anahtar kelimeler, URL yapıları, görsel optimizasyonları gibi birçok konuya odaklanarak site içi SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz, organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.z/p> İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Konuk yazarlık yapın

Konuk yazarlık yapmak da site trafiği artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Farklı dijital yayınlar üzerinde kendi deneyimlerinizi, tecrübe ve bilgilerinizi paylaşarak, markanızı ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bununla beraber bu yayınlar üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri ekleyerek, bu yayınlar üzerinden de kendi sitenize trafik yönlendirebilirsiniz. Bu yayınları da belli bir takipçi kitlesi ulaştığı için, farklı bir hedef kitleye de ulaşma fırsatınız olur.

Long tail anahtar kelimelerden yararlanın

Long tail anahtar kelimeler, aranma hacmi yüksek ancak geri dönüşümü daha yüksek olma ihtimali olan kelime gruplarıdır. Long tail kelime öbeklerinde, satın alma sürecinde karar aşamasına gelmiş olan tüketicilere ulaşma fırsatınız vardır. Hem ürün hem de blog sayfalarınızda long tail anahtar kelimelere de odaklanarak, organik olarak bu sayfalara trafik çekebilirsiniz. İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın

Sosyal medya tüketicilere ulaşmak için oldukça etkili bir kanal ve bunu etkin bir şekilde kullanmanız, sosyal yönlendirme trafiğinizi artırmak için gereklidir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, ürün ve hizmet tanıtımları yapmak ve bu mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, sosyal ağlar üzerinden web sitenize trafik çekerek, tüketicilerden geri dönüşüm elde edebilirsiniz. İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiği ile ilgili sık sorulan sorular

Web site trafiği nedir?

Belli bir zaman dilimi içerisinde, web sitesini ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısı web site trafiği isimli metriği tanımlamaktadır. Bu zaman dilimi içerisinde, ne kadar çok kişiye ulaşarak, onları sitenize çekerseniz, onlardan belli bir geri dönüşüm alma ihtimaliniz artar bu geri dönüşümler satışlara ve sonrasında da kara dönüşür.

Tüketiciler sitede nasıl daha fazla tutabilirsiniz?

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, onlardan bir geri dönüşüm elde etme şansını daha da artıracaktır. Bu sebeple de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek, kolay bir navigasyon sunmak, site açılma hızını yükseltmek, ilgi çekici görseller kullanmak gibi farklı çalışmalarla onları site üzerinde daha fazla kalmaya yönlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Web site trafiğiniz yüksek ancak satış olmuyorsa ne yapmalısınız?

Web sitenize trafik çekiyor ancak satış yapamıyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar vardır. Site navigasyonu, görsellerin kalitesi, ürün açıklamaları, eyleme çağrı ifadeleri, mobile uyumluluk gibi konuların üzerinden geçmeniz gerekir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin