Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

4 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama motorlarında iyi bir performans göstererek, organik aramalar üzerinden sitenize trafik çekebilmeleri için, bu ürün sayfalarında bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor. Site genelinde yaptığınız SEO çalışmaları da organik trafiğinizi artırmak için önemli; ancak ürün sayfalarınız doğrudan kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebileceği için bu sayfalar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerindeki SEO uygulamalarınız bir hayli önemli.

Site içi SEO

SEO söz konusu olduğunda ürün sayfalarınızda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu konuları ele alacağız.

Kopya içeriklerden uzak durun

Site içeriklerinize zarar verecek unsurlardan biri ürün sayfalarınızda kopya içerikler kullanmak olacaktır. Kopya içerikleri iki farklı şekilde ele alabiliriz. Birincisi, herhangi bir siteden (ürün tedarikçi sitesi vb.) aldığınız ürün açıklama metinlerini olduğu gibi kopyalamak. İkincisi ise site üzerindeki aynı içerikleri birden fazla sitede kullanmak.

Her iki alternatifde de kopya içerik üretmiş olduğunuz için sayfa değeriniz düşmeye başlar. Bunun yerine her ürün sayfası için orijinal ve eşsiz bir ürün açıklaması oluşturmalısınız. Ürün tedarikçilerinden aldığınız metinleri kopyalamak yerine, ürünlerle ilgili kendi içeriklerinizi hazırlamalısınız.

Ürün başlıklarında anahtar kelimelerinizi kullanın

Ürünlerin sayfa başlıklarında ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de geçirmeye özen göstermelisiniz. Tabii ki bu alanı anahtar kelimelere boğmamaya da dikkat etmelisiniz. Bu kelime gruplarının spam gibi görünmemesi için, ürünle en çok ilgili olan anahtar kelimelerden birkaçını burada kullanmalısınız.

Sayfa başlıklarının çok uzaması da SEO değerinin düşmesine neden olabileceği için, bu başlıkları kısa tutmaya çalışmalısınız.

Link yapınızı basit tutun ve anahtar kelimelerinizi kullanın

Web sitenizin altyapısına ve ayarlarına göre oluşturduğunuz her sayfa otomatik olarak bir link oluşturur. Dilerseniz bu linkleri değiştirebilirsiniz. Ürün sayfalarınızda özel olarak bir URL yapısı oluşturmanız da bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Bu nedenle de otomatik olarak gelen link yapısını kullanmak yerine ürünleriniz için özel URL yapıları oluşturmalı ve bu link yapılarında ürünle ilgili olan anahtar kelimelerinizi de geçirmelisiniz.

Bunun yanı sıra kategori link yapılarınızın ve yönlendirmelerinizin de mümkün olduğunca sade olması ve link yapısını çok uzatmaması gerekiyor. Link yapısının çok uzamaması için kategori ve alt kategori isimlerinizi de basit tutmaya çalışmalısınız. Alt sayfalarınızın link yapısı şu şekilde oluşturulabilir.

sirket.com/erkek/ayakkabı/x-marka-kosu-ayakkabisi

Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi kategori ve alt kategori isimlerini kısa tutarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz. “Erkek” kategorisinden “ayakkabı” alt kategorisine ve oradan da ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapıldığı bu link yapısında görülebilir.

Fotoğraf açıklamaları, linkleri ve alt etiketlerini unutmayın

Ürün sayfalarınızda kullandığınız fotoğrafların da SEO değeri olduğunu unutmamanız gerekiyor. Fotoğrafları siteye yüklemeden önce, dosya adlarınızı hazırlayarak ürünle ilgili anahtar kelimelerinizi dosya adlarınıza ekleyin. Bu dosya isimleri link yapısına ekleneceği için, görsel arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkacaktır. Bunun yanı sıra fotoğraflara alt etiket ve açıklama metinlerinizi de ekleyerek, fotoğrafın içeriği için bir özet cümle oluşturun. Böylelikle arama motorları bu görselleri daha doğru arama sorgularına yanıt verebilecek şekilde indeksler.

Orijinal meta açıklamaları oluşturun

Ürün sayfalarınızda orijinal metin oluşturmanız gereken bir diğer bölüm ise meta açıklamalarıdır. Yeni e-ticaret siteleri genellikle aynı meta açıklamasını tüm sayfalara kopyalama hatasını yapabiliyor. Ancak bu yanlış bir yaklaşımdır. Tüm sayfalarınızın meta açıklaması farklı olmalı. Bu açıklamalarda sayfanın özet niteliğini taşıyacak metinler oluşturmanız gerekiyor. Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? ve Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir? isimli rehberlerimizi okuyarak, meta açıklamalarınızı daha iyi şekilde oluşturabilirsiniz.

“Site

Arama motoru için değil ziyaretçileriniz için metinlerinizi yazın

Ürün sayfalarınızın öne çıkması için açıklama bölümlerini anahtar kelimelere boğmak yanlış bir tutum olacaktır. Her ne kadar arama motorlarının indekslemesi için bu içerikleri oluşturuyor olsanız da ziyaretçilerin ilgisini çekemediğiniz sürece bu sayfalardan geri dönüş alamayacaksınız. Bu nedenle de ürün açıklamalarınızı yaparken ilk önceliğiniz potansiyel müşterileriniz olmalı.

Kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacağı için, bu da kullanıcı deneyiminizin iyi olduğunu arama motorlarına gösterecektir. Sitede daha fazla vakit geçirilmesi de doğal olarak sitenizin sayfa değerinin yükselmesini sağlayacaktır.

Ürünün faydalarını önemli özelliklerini öne çıkartın

Kullanıcıların ilgisini çekerek onları sayfanız üzerinde daha fazla tutabilmek için, ürünün önemli özelliklerini ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu ele alacak açıklama metinleri hazırlayın. Faydaları göstermeniz ve kullanıcıların bu ürünü satın alarak hangi sorunlarını çözeceklerini göstermeniz, onların satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Ürün açıklamalarını parçalara bölün

Ürün açıklamalarınızı tek bir alanda göstermenize de gerek yok. Özellikle sayfanın en başında görünen alanda özet bir şekilde ürün açıklamalarını paylaşabilir; sayfanın alt bölümünde de detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilirsiniz.

Detaylı açıklama bölümünde, ürünle ilgili farklı fotoğraflar kullanabilir, uzun metinleri parçalara bölerek aralara “h2,h3” etiketli ara başlıklar ekleyebilir, listeleme yöntemiyle önemli bilgileri öne çıkartabilirsiniz.

Sayfalarınızı bu şekilde detaylandırmanız, kullanıcıların da site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlacağı gibi sayfadaki içerik oranını artırdığınız için, sayfalarınız daha iyi bir şekilde indekslenecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Ürün Özellikleri Ve Faydaları Pazarlamada Neden Önemlidir?
Ürün Özellikleri Ve Faydaları Pazarlamada Neden Önemlidir?
Pazarlamada ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer alır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama...
8 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali