Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

4 Eylül 2018
Sinan Oypan

Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama motorlarında iyi bir performans göstererek, organik aramalar üzerinden sitenize trafik çekebilmeleri için, bu ürün sayfalarında bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor. Site genelinde yaptığınız SEO çalışmaları da organik trafiğinizi artırmak için önemli; ancak ürün sayfalarınız doğrudan kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebileceği için bu sayfalar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerindeki SEO uygulamalarınız bir hayli önemli.

Site içi SEO

SEO söz konusu olduğunda ürün sayfalarınızda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu konuları ele alacağız.

Kopya içeriklerden uzak durun

Site içeriklerinize zarar verecek unsurlardan biri ürün sayfalarınızda kopya içerikler kullanmak olacaktır. Kopya içerikleri iki farklı şekilde ele alabiliriz. Birincisi, herhangi bir siteden (ürün tedarikçi sitesi vb.) aldığınız ürün açıklama metinlerini olduğu gibi kopyalamak. İkincisi ise site üzerindeki aynı içerikleri birden fazla sitede kullanmak.

Her iki alternatifde de kopya içerik üretmiş olduğunuz için sayfa değeriniz düşmeye başlar. Bunun yerine her ürün sayfası için orijinal ve eşsiz bir ürün açıklaması oluşturmalısınız. Ürün tedarikçilerinden aldığınız metinleri kopyalamak yerine, ürünlerle ilgili kendi içeriklerinizi hazırlamalısınız.

Ürün başlıklarında anahtar kelimelerinizi kullanın

Ürünlerin sayfa başlıklarında ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de geçirmeye özen göstermelisiniz. Tabii ki bu alanı anahtar kelimelere boğmamaya da dikkat etmelisiniz. Bu kelime gruplarının spam gibi görünmemesi için, ürünle en çok ilgili olan anahtar kelimelerden birkaçını burada kullanmalısınız.

Sayfa başlıklarının çok uzaması da SEO değerinin düşmesine neden olabileceği için, bu başlıkları kısa tutmaya çalışmalısınız.

Link yapınızı basit tutun ve anahtar kelimelerinizi kullanın

Web sitenizin altyapısına ve ayarlarına göre oluşturduğunuz her sayfa otomatik olarak bir link oluşturur. Dilerseniz bu linkleri değiştirebilirsiniz. Ürün sayfalarınızda özel olarak bir URL yapısı oluşturmanız da bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Bu nedenle de otomatik olarak gelen link yapısını kullanmak yerine ürünleriniz için özel URL yapıları oluşturmalı ve bu link yapılarında ürünle ilgili olan anahtar kelimelerinizi de geçirmelisiniz.

Bunun yanı sıra kategori link yapılarınızın ve yönlendirmelerinizin de mümkün olduğunca sade olması ve link yapısını çok uzatmaması gerekiyor. Link yapısının çok uzamaması için kategori ve alt kategori isimlerinizi de basit tutmaya çalışmalısınız. Alt sayfalarınızın link yapısı şu şekilde oluşturulabilir.

sirket.com/erkek/ayakkabı/x-marka-kosu-ayakkabisi

Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi kategori ve alt kategori isimlerini kısa tutarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz. “Erkek” kategorisinden “ayakkabı” alt kategorisine ve oradan da ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapıldığı bu link yapısında görülebilir.

Fotoğraf açıklamaları, linkleri ve alt etiketlerini unutmayın

Ürün sayfalarınızda kullandığınız fotoğrafların da SEO değeri olduğunu unutmamanız gerekiyor. Fotoğrafları siteye yüklemeden önce, dosya adlarınızı hazırlayarak ürünle ilgili anahtar kelimelerinizi dosya adlarınıza ekleyin. Bu dosya isimleri link yapısına ekleneceği için, görsel arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkacaktır. Bunun yanı sıra fotoğraflara alt etiket ve açıklama metinlerinizi de ekleyerek, fotoğrafın içeriği için bir özet cümle oluşturun. Böylelikle arama motorları bu görselleri daha doğru arama sorgularına yanıt verebilecek şekilde indeksler.

Orijinal meta açıklamaları oluşturun

Ürün sayfalarınızda orijinal metin oluşturmanız gereken bir diğer bölüm ise meta açıklamalarıdır. Yeni e-ticaret siteleri genellikle aynı meta açıklamasını tüm sayfalara kopyalama hatasını yapabiliyor. Ancak bu yanlış bir yaklaşımdır. Tüm sayfalarınızın meta açıklaması farklı olmalı. Bu açıklamalarda sayfanın özet niteliğini taşıyacak metinler oluşturmanız gerekiyor. Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? ve Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir? isimli rehberlerimizi okuyarak, meta açıklamalarınızı daha iyi şekilde oluşturabilirsiniz.

“Site

Arama motoru için değil ziyaretçileriniz için metinlerinizi yazın

Ürün sayfalarınızın öne çıkması için açıklama bölümlerini anahtar kelimelere boğmak yanlış bir tutum olacaktır. Her ne kadar arama motorlarının indekslemesi için bu içerikleri oluşturuyor olsanız da ziyaretçilerin ilgisini çekemediğiniz sürece bu sayfalardan geri dönüş alamayacaksınız. Bu nedenle de ürün açıklamalarınızı yaparken ilk önceliğiniz potansiyel müşterileriniz olmalı.

Kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacağı için, bu da kullanıcı deneyiminizin iyi olduğunu arama motorlarına gösterecektir. Sitede daha fazla vakit geçirilmesi de doğal olarak sitenizin sayfa değerinin yükselmesini sağlayacaktır.

Ürünün faydalarını önemli özelliklerini öne çıkartın

Kullanıcıların ilgisini çekerek onları sayfanız üzerinde daha fazla tutabilmek için, ürünün önemli özelliklerini ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu ele alacak açıklama metinleri hazırlayın. Faydaları göstermeniz ve kullanıcıların bu ürünü satın alarak hangi sorunlarını çözeceklerini göstermeniz, onların satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Ürün açıklamalarını parçalara bölün

Ürün açıklamalarınızı tek bir alanda göstermenize de gerek yok. Özellikle sayfanın en başında görünen alanda özet bir şekilde ürün açıklamalarını paylaşabilir; sayfanın alt bölümünde de detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilirsiniz.

Detaylı açıklama bölümünde, ürünle ilgili farklı fotoğraflar kullanabilir, uzun metinleri parçalara bölerek aralara “h2,h3” etiketli ara başlıklar ekleyebilir, listeleme yöntemiyle önemli bilgileri öne çıkartabilirsiniz.

Sayfalarınızı bu şekilde detaylandırmanız, kullanıcıların da site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlacağı gibi sayfadaki içerik oranını artırdığınız için, sayfalarınız daha iyi bir şekilde indekslenecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan