Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama motorlarında iyi bir performans göstererek, organik aramalar üzerinden sitenize trafik çekebilmeleri için, bu ürün sayfalarında bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor. Site genelinde yaptığınız SEO çalışmaları da organik trafiğinizi artırmak için önemli; ancak ürün sayfalarınız doğrudan kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebileceği için bu sayfalar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerindeki SEO uygulamalarınız bir hayli önemli.

Site içi SEO

SEO söz konusu olduğunda ürün sayfalarınızda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu konuları ele alacağız.

Kopya içeriklerden uzak durun

Site içeriklerinize zarar verecek unsurlardan biri ürün sayfalarınızda kopya içerikler kullanmak olacaktır. Kopya içerikleri iki farklı şekilde ele alabiliriz. Birincisi, herhangi bir siteden (ürün tedarikçi sitesi vb.) aldığınız ürün açıklama metinlerini olduğu gibi kopyalamak. İkincisi ise site üzerindeki aynı içerikleri birden fazla sitede kullanmak.

Her iki alternatifde de kopya içerik üretmiş olduğunuz için sayfa değeriniz düşmeye başlar. Bunun yerine her ürün sayfası için orijinal ve eşsiz bir ürün açıklaması oluşturmalısınız. Ürün tedarikçilerinden aldığınız metinleri kopyalamak yerine, ürünlerle ilgili kendi içeriklerinizi hazırlamalısınız.

Ürün başlıklarında anahtar kelimelerinizi kullanın

Ürünlerin sayfa başlıklarında ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de geçirmeye özen göstermelisiniz. Tabii ki bu alanı anahtar kelimelere boğmamaya da dikkat etmelisiniz. Bu kelime gruplarının spam gibi görünmemesi için, ürünle en çok ilgili olan anahtar kelimelerden birkaçını burada kullanmalısınız.

Sayfa başlıklarının çok uzaması da SEO değerinin düşmesine neden olabileceği için, bu başlıkları kısa tutmaya çalışmalısınız.

Link yapınızı basit tutun ve anahtar kelimelerinizi kullanın

Web sitenizin altyapısına ve ayarlarına göre oluşturduğunuz her sayfa otomatik olarak bir link oluşturur. Dilerseniz bu linkleri değiştirebilirsiniz. Ürün sayfalarınızda özel olarak bir URL yapısı oluşturmanız da bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Bu nedenle de otomatik olarak gelen link yapısını kullanmak yerine ürünleriniz için özel URL yapıları oluşturmalı ve bu link yapılarında ürünle ilgili olan anahtar kelimelerinizi de geçirmelisiniz.

Bunun yanı sıra kategori link yapılarınızın ve yönlendirmelerinizin de mümkün olduğunca sade olması ve link yapısını çok uzatmaması gerekiyor. Link yapısının çok uzamaması için kategori ve alt kategori isimlerinizi de basit tutmaya çalışmalısınız. Alt sayfalarınızın link yapısı şu şekilde oluşturulabilir.

sirket.com/erkek/ayakkabı/x-marka-kosu-ayakkabisi

Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi kategori ve alt kategori isimlerini kısa tutarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz. “Erkek” kategorisinden “ayakkabı” alt kategorisine ve oradan da ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapıldığı bu link yapısında görülebilir.

Fotoğraf açıklamaları, linkleri ve alt etiketlerini unutmayın

Ürün sayfalarınızda kullandığınız fotoğrafların da SEO değeri olduğunu unutmamanız gerekiyor. Fotoğrafları siteye yüklemeden önce, dosya adlarınızı hazırlayarak ürünle ilgili anahtar kelimelerinizi dosya adlarınıza ekleyin. Bu dosya isimleri link yapısına ekleneceği için, görsel arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkacaktır. Bunun yanı sıra fotoğraflara alt etiket ve açıklama metinlerinizi de ekleyerek, fotoğrafın içeriği için bir özet cümle oluşturun. Böylelikle arama motorları bu görselleri daha doğru arama sorgularına yanıt verebilecek şekilde indeksler.

Orijinal meta açıklamaları oluşturun

Ürün sayfalarınızda orijinal metin oluşturmanız gereken bir diğer bölüm ise meta açıklamalarıdır. Yeni e-ticaret siteleri genellikle aynı meta açıklamasını tüm sayfalara kopyalama hatasını yapabiliyor. Ancak bu yanlış bir yaklaşımdır. Tüm sayfalarınızın meta açıklaması farklı olmalı. Bu açıklamalarda sayfanın özet niteliğini taşıyacak metinler oluşturmanız gerekiyor. Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? ve Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir? isimli rehberlerimizi okuyarak, meta açıklamalarınızı daha iyi şekilde oluşturabilirsiniz.

“Site

Arama motoru için değil ziyaretçileriniz için metinlerinizi yazın

Ürün sayfalarınızın öne çıkması için açıklama bölümlerini anahtar kelimelere boğmak yanlış bir tutum olacaktır. Her ne kadar arama motorlarının indekslemesi için bu içerikleri oluşturuyor olsanız da ziyaretçilerin ilgisini çekemediğiniz sürece bu sayfalardan geri dönüş alamayacaksınız. Bu nedenle de ürün açıklamalarınızı yaparken ilk önceliğiniz potansiyel müşterileriniz olmalı.

Kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacağı için, bu da kullanıcı deneyiminizin iyi olduğunu arama motorlarına gösterecektir. Sitede daha fazla vakit geçirilmesi de doğal olarak sitenizin sayfa değerinin yükselmesini sağlayacaktır.

Ürünün faydalarını önemli özelliklerini öne çıkartın

Kullanıcıların ilgisini çekerek onları sayfanız üzerinde daha fazla tutabilmek için, ürünün önemli özelliklerini ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu ele alacak açıklama metinleri hazırlayın. Faydaları göstermeniz ve kullanıcıların bu ürünü satın alarak hangi sorunlarını çözeceklerini göstermeniz, onların satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Ürün açıklamalarını parçalara bölün

Ürün açıklamalarınızı tek bir alanda göstermenize de gerek yok. Özellikle sayfanın en başında görünen alanda özet bir şekilde ürün açıklamalarını paylaşabilir; sayfanın alt bölümünde de detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilirsiniz.

Detaylı açıklama bölümünde, ürünle ilgili farklı fotoğraflar kullanabilir, uzun metinleri parçalara bölerek aralara “h2,h3” etiketli ara başlıklar ekleyebilir, listeleme yöntemiyle önemli bilgileri öne çıkartabilirsiniz.

Sayfalarınızı bu şekilde detaylandırmanız, kullanıcıların da site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlacağı gibi sayfadaki içerik oranını artırdığınız için, sayfalarınız daha iyi bir şekilde indekslenecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan