fbpx

Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve aradıkları ürünlere ulaşamadıkları için sizin geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Bu rehberimizde site içi arama özelliğinin neden önemli olduğunu ve bu özellikle ilgili bilmeniz gereken bazı detayları paylaşacağız.

Site içi arama yapanlar satın almaya daha yakındır

Site içi arama yöntemini kullanan iki tip kullanıcı modeli vardır. Birincisi, daha önceden belli bir ürün hakkında araştırma yapamış ve ilk etapta sadece fiyat ve alternatif odaklı site içi arama yöntemini kullanan kullanıcı modelidir. İkincisi ise, ürün hakkında gerekli araştırmaları yapmış ve satın alma amaçlı olarak bu özelliği kullanan kullanıcı modelidir.

Genel bir arama haricinde doğrudan belli bir ürünün aramasını yapan kullanıcılar satın almaya daha yakın tüketicilerdir. Ne istediklerini biliyorlardır ve bu sebeple de doğrudan arama özelliğini kullanarak ilgili ürünü bulmak istiyorlardır. Site içi arama özelliğinizin olması bu tüketicileri kazanmanızı ve onların daha hızlı bir şekilde satın alma eylemi gerçekleştirmesine yardımcı olur.

Otomatik tamamlama özelliği geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir

Google örneğinden yola çıkacak olursak, otomatik tamamlama özelliği herhangi bir arama yaparken kullanıcıların işlemlerini hızlandırmaktadır. E-ticaret siteniz üzerinde de böyle bir özellik sunmanız, özellikle mobil cihazlar üzerinden sitenize giriş yaparak, arama özelliğini kullanan kişilerin daha hızlı sonuçlar almalarını sağlar.

Otomatik tamamlama özelliği ile satın alma süreçlerini hızlandırabileceğiniz için otomatik olarak geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız daha fazla olacaktır.

Otomatik düzeltme özelliği kullanmak

Yine Google örneğinden yola çıkacak olursak, Google’ın özelliklerinden biri de yapılan arama sorgularındaki hataları düzeltmek ya da öneriler sunmak. Bu özelliği e-ticaret sitenizdeki arama motoru üzerinde de kullanmak faydalı olacaktır.

Özellikle marka ismi gibi kullanıcıların sıklıkla hata yaptığı ya da yazımından emin olmadığı durumlarda otomatik düzeltme özelliği kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu da geri dönüşümlerinizi artırma da size yardımcı olacaktır.

Sonuç bulunamayan sayfalar geliştirme yapmak için önemli

Site içi aramalarda herhangi bir sonucun çıkmadığı sayfalar da arama özelliğinizi geliştirmek için oldukça etkilidir. Kullanıcıların yaptıkları aramaları analiz ederek, hangi arama sorgularında herhangi bir sonuç alamadığını tespit ederek, arama özelliğinizi geliştirebileceğiniz gibi, ilgili anahtar kelimeleri ilgili ürünler üzerine ekleyerek, arama sonuçlarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz.

Mobil site üzerinde arama özelliğinin kolay erişilebilir olması

mobil site ici arama

Sosyal medya reklamlarınız ve içerikleriniz üzerinden sitenize önemli oranda mobil trafik sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de mobil siteniz üzerindeki site içi arama özelliğinin görünür bir alanda olması ve kolay erişilebilir olması bir hayli önemlidir. Kullanıcıları, mobil sitenize girdiklerinde hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilmeliler.

Mobilden gelen kullanıcılar, bir reklam veya tanıtım içeriği ile sitenize gelerek, alternatif ürünleri de incelemek isteyebilirler bu sebeple de mobil site üzerinde de site içi arama özelliğinizin bulunması gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan