
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve aradıkları ürünlere ulaşamadıkları için sizin geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Bu rehberimizde site içi arama özelliğinin neden önemli olduğunu ve bu özellikle ilgili bilmeniz gereken bazı detayları paylaşacağız.
Site içi arama yapanlar satın almaya daha yakındır
Site içi arama yöntemini kullanan iki tip kullanıcı modeli vardır. Birincisi, daha önceden belli bir ürün hakkında araştırma yapamış ve ilk etapta sadece fiyat ve alternatif odaklı site içi arama yöntemini kullanan kullanıcı modelidir. İkincisi ise, ürün hakkında gerekli araştırmaları yapmış ve satın alma amaçlı olarak bu özelliği kullanan kullanıcı modelidir.
Genel bir arama haricinde doğrudan belli bir ürünün aramasını yapan kullanıcılar satın almaya daha yakın tüketicilerdir. Ne istediklerini biliyorlardır ve bu sebeple de doğrudan arama özelliğini kullanarak ilgili ürünü bulmak istiyorlardır. Site içi arama özelliğinizin olması bu tüketicileri kazanmanızı ve onların daha hızlı bir şekilde satın alma eylemi gerçekleştirmesine yardımcı olur.
Otomatik tamamlama özelliği geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir
Google örneğinden yola çıkacak olursak, otomatik tamamlama özelliği herhangi bir arama yaparken kullanıcıların işlemlerini hızlandırmaktadır. E-ticaret siteniz üzerinde de böyle bir özellik sunmanız, özellikle mobil cihazlar üzerinden sitenize giriş yaparak, arama özelliğini kullanan kişilerin daha hızlı sonuçlar almalarını sağlar.
Otomatik tamamlama özelliği ile satın alma süreçlerini hızlandırabileceğiniz için otomatik olarak geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız daha fazla olacaktır.
Otomatik düzeltme özelliği kullanmak
Yine Google örneğinden yola çıkacak olursak, Google’ın özelliklerinden biri de yapılan arama sorgularındaki hataları düzeltmek ya da öneriler sunmak. Bu özelliği e-ticaret sitenizdeki arama motoru üzerinde de kullanmak faydalı olacaktır.
Özellikle marka ismi gibi kullanıcıların sıklıkla hata yaptığı ya da yazımından emin olmadığı durumlarda otomatik düzeltme özelliği kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu da geri dönüşümlerinizi artırma da size yardımcı olacaktır.
Sonuç bulunamayan sayfalar geliştirme yapmak için önemli
Site içi aramalarda herhangi bir sonucun çıkmadığı sayfalar da arama özelliğinizi geliştirmek için oldukça etkilidir. Kullanıcıların yaptıkları aramaları analiz ederek, hangi arama sorgularında herhangi bir sonuç alamadığını tespit ederek, arama özelliğinizi geliştirebileceğiniz gibi, ilgili anahtar kelimeleri ilgili ürünler üzerine ekleyerek, arama sonuçlarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz.
Mobil site üzerinde arama özelliğinin kolay erişilebilir olması
Sosyal medya reklamlarınız ve içerikleriniz üzerinden sitenize önemli oranda mobil trafik sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de mobil siteniz üzerindeki site içi arama özelliğinin görünür bir alanda olması ve kolay erişilebilir olması bir hayli önemlidir. Kullanıcıları, mobil sitenize girdiklerinde hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilmeliler.
Mobilden gelen kullanıcılar, bir reklam veya tanıtım içeriği ile sitenize gelerek, alternatif ürünleri de incelemek isteyebilirler bu sebeple de mobil site üzerinde de site içi arama özelliğinizin bulunması gerekir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler