Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve aradıkları ürünlere ulaşamadıkları için sizin geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Bu rehberimizde site içi arama özelliğinin neden önemli olduğunu ve bu özellikle ilgili bilmeniz gereken bazı detayları paylaşacağız.

Site içi arama yapanlar satın almaya daha yakındır

Site içi arama yöntemini kullanan iki tip kullanıcı modeli vardır. Birincisi, daha önceden belli bir ürün hakkında araştırma yapamış ve ilk etapta sadece fiyat ve alternatif odaklı site içi arama yöntemini kullanan kullanıcı modelidir. İkincisi ise, ürün hakkında gerekli araştırmaları yapmış ve satın alma amaçlı olarak bu özelliği kullanan kullanıcı modelidir.

Genel bir arama haricinde doğrudan belli bir ürünün aramasını yapan kullanıcılar satın almaya daha yakın tüketicilerdir. Ne istediklerini biliyorlardır ve bu sebeple de doğrudan arama özelliğini kullanarak ilgili ürünü bulmak istiyorlardır. Site içi arama özelliğinizin olması bu tüketicileri kazanmanızı ve onların daha hızlı bir şekilde satın alma eylemi gerçekleştirmesine yardımcı olur.

Otomatik tamamlama özelliği geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir

Google örneğinden yola çıkacak olursak, otomatik tamamlama özelliği herhangi bir arama yaparken kullanıcıların işlemlerini hızlandırmaktadır. E-ticaret siteniz üzerinde de böyle bir özellik sunmanız, özellikle mobil cihazlar üzerinden sitenize giriş yaparak, arama özelliğini kullanan kişilerin daha hızlı sonuçlar almalarını sağlar.

Otomatik tamamlama özelliği ile satın alma süreçlerini hızlandırabileceğiniz için otomatik olarak geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız daha fazla olacaktır.

Otomatik düzeltme özelliği kullanmak

Yine Google örneğinden yola çıkacak olursak, Google’ın özelliklerinden biri de yapılan arama sorgularındaki hataları düzeltmek ya da öneriler sunmak. Bu özelliği e-ticaret sitenizdeki arama motoru üzerinde de kullanmak faydalı olacaktır.

Özellikle marka ismi gibi kullanıcıların sıklıkla hata yaptığı ya da yazımından emin olmadığı durumlarda otomatik düzeltme özelliği kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu da geri dönüşümlerinizi artırma da size yardımcı olacaktır.

Sonuç bulunamayan sayfalar geliştirme yapmak için önemli

Site içi aramalarda herhangi bir sonucun çıkmadığı sayfalar da arama özelliğinizi geliştirmek için oldukça etkilidir. Kullanıcıların yaptıkları aramaları analiz ederek, hangi arama sorgularında herhangi bir sonuç alamadığını tespit ederek, arama özelliğinizi geliştirebileceğiniz gibi, ilgili anahtar kelimeleri ilgili ürünler üzerine ekleyerek, arama sonuçlarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz.

Mobil site üzerinde arama özelliğinin kolay erişilebilir olması

mobil site ici arama

Sosyal medya reklamlarınız ve içerikleriniz üzerinden sitenize önemli oranda mobil trafik sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de mobil siteniz üzerindeki site içi arama özelliğinin görünür bir alanda olması ve kolay erişilebilir olması bir hayli önemlidir. Kullanıcıları, mobil sitenize girdiklerinde hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilmeliler.

Mobilden gelen kullanıcılar, bir reklam veya tanıtım içeriği ile sitenize gelerek, alternatif ürünleri de incelemek isteyebilirler bu sebeple de mobil site üzerinde de site içi arama özelliğinizin bulunması gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın