Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

10 Ocak 2018
Sinan Oypan

Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve aradıkları ürünlere ulaşamadıkları için sizin geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Bu rehberimizde site içi arama özelliğinin neden önemli olduğunu ve bu özellikle ilgili bilmeniz gereken bazı detayları paylaşacağız.

Site içi arama yapanlar satın almaya daha yakındır

Site içi arama yöntemini kullanan iki tip kullanıcı modeli vardır. Birincisi, daha önceden belli bir ürün hakkında araştırma yapamış ve ilk etapta sadece fiyat ve alternatif odaklı site içi arama yöntemini kullanan kullanıcı modelidir. İkincisi ise, ürün hakkında gerekli araştırmaları yapmış ve satın alma amaçlı olarak bu özelliği kullanan kullanıcı modelidir.

Genel bir arama haricinde doğrudan belli bir ürünün aramasını yapan kullanıcılar satın almaya daha yakın tüketicilerdir. Ne istediklerini biliyorlardır ve bu sebeple de doğrudan arama özelliğini kullanarak ilgili ürünü bulmak istiyorlardır. Site içi arama özelliğinizin olması bu tüketicileri kazanmanızı ve onların daha hızlı bir şekilde satın alma eylemi gerçekleştirmesine yardımcı olur.

Otomatik tamamlama özelliği geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir

Google örneğinden yola çıkacak olursak, otomatik tamamlama özelliği herhangi bir arama yaparken kullanıcıların işlemlerini hızlandırmaktadır. E-ticaret siteniz üzerinde de böyle bir özellik sunmanız, özellikle mobil cihazlar üzerinden sitenize giriş yaparak, arama özelliğini kullanan kişilerin daha hızlı sonuçlar almalarını sağlar.

Otomatik tamamlama özelliği ile satın alma süreçlerini hızlandırabileceğiniz için otomatik olarak geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız daha fazla olacaktır.

Otomatik düzeltme özelliği kullanmak

Yine Google örneğinden yola çıkacak olursak, Google’ın özelliklerinden biri de yapılan arama sorgularındaki hataları düzeltmek ya da öneriler sunmak. Bu özelliği e-ticaret sitenizdeki arama motoru üzerinde de kullanmak faydalı olacaktır.

Özellikle marka ismi gibi kullanıcıların sıklıkla hata yaptığı ya da yazımından emin olmadığı durumlarda otomatik düzeltme özelliği kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu da geri dönüşümlerinizi artırma da size yardımcı olacaktır.

Sonuç bulunamayan sayfalar geliştirme yapmak için önemli

Site içi aramalarda herhangi bir sonucun çıkmadığı sayfalar da arama özelliğinizi geliştirmek için oldukça etkilidir. Kullanıcıların yaptıkları aramaları analiz ederek, hangi arama sorgularında herhangi bir sonuç alamadığını tespit ederek, arama özelliğinizi geliştirebileceğiniz gibi, ilgili anahtar kelimeleri ilgili ürünler üzerine ekleyerek, arama sonuçlarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz.

Mobil site üzerinde arama özelliğinin kolay erişilebilir olması

mobil site ici arama

Sosyal medya reklamlarınız ve içerikleriniz üzerinden sitenize önemli oranda mobil trafik sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de mobil siteniz üzerindeki site içi arama özelliğinin görünür bir alanda olması ve kolay erişilebilir olması bir hayli önemlidir. Kullanıcıları, mobil sitenize girdiklerinde hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilmeliler.

Mobilden gelen kullanıcılar, bir reklam veya tanıtım içeriği ile sitenize gelerek, alternatif ürünleri de incelemek isteyebilirler bu sebeple de mobil site üzerinde de site içi arama özelliğinizin bulunması gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan