Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

10 Ocak 2018
Sinan Oypan

Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve aradıkları ürünlere ulaşamadıkları için sizin geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Bu rehberimizde site içi arama özelliğinin neden önemli olduğunu ve bu özellikle ilgili bilmeniz gereken bazı detayları paylaşacağız.

Site içi arama yapanlar satın almaya daha yakındır

Site içi arama yöntemini kullanan iki tip kullanıcı modeli vardır. Birincisi, daha önceden belli bir ürün hakkında araştırma yapamış ve ilk etapta sadece fiyat ve alternatif odaklı site içi arama yöntemini kullanan kullanıcı modelidir. İkincisi ise, ürün hakkında gerekli araştırmaları yapmış ve satın alma amaçlı olarak bu özelliği kullanan kullanıcı modelidir.

Genel bir arama haricinde doğrudan belli bir ürünün aramasını yapan kullanıcılar satın almaya daha yakın tüketicilerdir. Ne istediklerini biliyorlardır ve bu sebeple de doğrudan arama özelliğini kullanarak ilgili ürünü bulmak istiyorlardır. Site içi arama özelliğinizin olması bu tüketicileri kazanmanızı ve onların daha hızlı bir şekilde satın alma eylemi gerçekleştirmesine yardımcı olur.

Otomatik tamamlama özelliği geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir

Google örneğinden yola çıkacak olursak, otomatik tamamlama özelliği herhangi bir arama yaparken kullanıcıların işlemlerini hızlandırmaktadır. E-ticaret siteniz üzerinde de böyle bir özellik sunmanız, özellikle mobil cihazlar üzerinden sitenize giriş yaparak, arama özelliğini kullanan kişilerin daha hızlı sonuçlar almalarını sağlar.

Otomatik tamamlama özelliği ile satın alma süreçlerini hızlandırabileceğiniz için otomatik olarak geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız daha fazla olacaktır.

Otomatik düzeltme özelliği kullanmak

Yine Google örneğinden yola çıkacak olursak, Google’ın özelliklerinden biri de yapılan arama sorgularındaki hataları düzeltmek ya da öneriler sunmak. Bu özelliği e-ticaret sitenizdeki arama motoru üzerinde de kullanmak faydalı olacaktır.

Özellikle marka ismi gibi kullanıcıların sıklıkla hata yaptığı ya da yazımından emin olmadığı durumlarda otomatik düzeltme özelliği kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu da geri dönüşümlerinizi artırma da size yardımcı olacaktır.

Sonuç bulunamayan sayfalar geliştirme yapmak için önemli

Site içi aramalarda herhangi bir sonucun çıkmadığı sayfalar da arama özelliğinizi geliştirmek için oldukça etkilidir. Kullanıcıların yaptıkları aramaları analiz ederek, hangi arama sorgularında herhangi bir sonuç alamadığını tespit ederek, arama özelliğinizi geliştirebileceğiniz gibi, ilgili anahtar kelimeleri ilgili ürünler üzerine ekleyerek, arama sonuçlarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz.

Mobil site üzerinde arama özelliğinin kolay erişilebilir olması

mobil site ici arama

Sosyal medya reklamlarınız ve içerikleriniz üzerinden sitenize önemli oranda mobil trafik sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de mobil siteniz üzerindeki site içi arama özelliğinin görünür bir alanda olması ve kolay erişilebilir olması bir hayli önemlidir. Kullanıcıları, mobil sitenize girdiklerinde hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilmeliler.

Mobilden gelen kullanıcılar, bir reklam veya tanıtım içeriği ile sitenize gelerek, alternatif ürünleri de incelemek isteyebilirler bu sebeple de mobil site üzerinde de site içi arama özelliğinizin bulunması gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan