fbpx

Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu alana yatırım yapıyor.

Ancak Instagram yönetiminde yapılan bir takım hatalar şirketlerin bu çalışmalarından yeterli verimi alamamalarına neden oluyor. Bu da yapılan yatırımın ve harcanan emeğin boşa gitmesine neden olabiliyor. Bunların yanı sıra yanlış yönetim, takipçi kaybetmenize ya da yeni kitlelere ulaşamamanıza da neden olmaktadır. Bu rehberimizde de firmaların Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alacağız.

Sürekli benzer türde içerikler paylaşmak

Instagram üzerinde sürekli benzer türde içerikler paylaşmak bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Devamlı olarak ürün içerikleri paylaşmak ve reklam amaçlı olarak bu mecrayı kullanmak etkileşim oranlarınızı artırmanızı zorlaştıracaktır.

Kullanıcıların Instagram’a giriş amaçları doğrudan alışveriş yapmak değildir; bu sebeple de sürekli olarak bu tür reklam veya ürün içerikleri görmek onların ilgisini çekmeyecektir. İçerik stratejinizi geliştirerek farklı içerik konseptleri oluşturmak, etkileşim oranlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Arka arkaya çok fazla paylaşım yapmak

Gün içinde birden fazla paylaşım yapmanın yanlış bir tarafı yok. Birden fazla içerik üretebiliyorsanız bu iyidir. Ancak bu içerikleri arka arkaya paylaşmanız pek de doğru bir adım olmayacaktır. Arka arkaya paylaşım yaptığınızda takipçilerinizi sıkabilirsiniz; çünkü onların akışlarında arka arkaya sizinle ilgili içerikler görünecek ve bu da takipçilerinizin canını sıkabilir.

Arka arkaya paylaşım yapmak yerine, bu içerikleri gün içinde farklı zaman dilimleri için de paylaşın. Böylelikle daha organik ve düzenli bir paylaşım strateji oluşturmuş olursunuz. Aksi taktirde takipçi kaybetmeye başlayabilirsiniz.

Yorum ve mesajlara yanıt vermemek

Sosyal mecralar tüketicilerle bir iletişim kurma aracıdır ve bu sebeple de onlarla iletişim kurmanız oldukça önemlidir. Paylaşımlarınıza gelen yorumlara ya da doğrudan mesaj atan kullanıcılara geri dönüş yaparak onların sorularını yanıtlamanız bu açıdan önemlidir. Böyle bir etkileşim yarattığınızda, bu etkileşimi kendi lehinize çevirmeniz gerekir. Bu iletişimi kurmamak takipçi kaybetmenize neden olacaktır.

Düzensiz paylaşımlar yapmak

Arka arkaya paylaşım yapmanın yanı sıra düzensiz paylaşımlar yapmak da hesabınıza zarar verir. Sosyal medyada sürekliliği sağlamanız bir hayli önemlidir. Bu sürekliliği sağlamak için belli bir içerik strateji oluşturmanız ve öncesinden bu paylaşımlarınızı belirlemeniz gerekir. Son dakikada paylaşım yapmaya çalıştığınızda dilediğiniz gibi içerik yönetimini yapamazsınız. Bu sebeple de bir içerik strateji oluşturmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamadığınızda olabilecek durumlardan biri takipçileriniz sizi unutabilir ve bu da hoş bir durum değildir.

Stratejinizi ve amacınızı belirlememek

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi Instagram üzerinde de bir strateji belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejinin yanı sıra bu çalışmaları yapmanızın da bir amacı olması gerekir. Bu amacı işe başlamadan belirlemeniz; içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı bu amaç doğrultusunda oluşturmanız gerekir.

Amacınızı belirledikten sonra strateji belirleme çalışmalarına başlamalısınız. Buradaki amacınız ne ise, ona uygun bir içerik takvimi, reklam kampanyaları ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Böylelikle planlı bir şekilde ilerleyerek amaçlarınıza daha iyi bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Profil bölümüne yönlendirme linki eklememek

Instagram hesabınızın profil bölümüne e-ticaret sitenize yönlendirme linki eklemeniz de bir hayli önemlidir. Instagram üzerinde reklamlar haricinde dışarıya yönlendirme linki veremiyorsunuz. Bu sebeple de paylaşımlarınız üzerinden sitenize trafik çekmek için takipçilerinizi profiliniz üzerindeki yönlendirme linkine çekmeniz gerekir. Bu alanı boş bırakırsanız, takipçilerinizi yönlendirmemiş olursunuz ve potansiyel trafiği kaçırmış olursunuz.

Takipçi sayısına odaklanıp, etkileşimi önemsememek

En sık yapılan hatalardan biri de takipçi sayısına odaklanmak. Takipçi sayısı fazla olduğunda marka bilinirliğinin arttığı düşünülüyor ve bu sebeple de firmalar takipçi satın alma yoluna gidiyor; ancak bu aslında doğru bir yaklaşım değil. Etkileşim olmadığı sürece takipçi sayınızın fazla olması bu pazarlama çalışmalarınızdan beklediklerinizi almanızı sağlamayacaktır. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli rehberimizde bu konuyu detaylı bir şekilde ele aldık. Etkileşimin neden daha önemli olduğunu bu rehberimizde okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan