Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

20 Haziran 2017
Sinan Oypan

Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu alana yatırım yapıyor.

Ancak Instagram yönetiminde yapılan bir takım hatalar şirketlerin bu çalışmalarından yeterli verimi alamamalarına neden oluyor. Bu da yapılan yatırımın ve harcanan emeğin boşa gitmesine neden olabiliyor. Bunların yanı sıra yanlış yönetim, takipçi kaybetmenize ya da yeni kitlelere ulaşamamanıza da neden olmaktadır. Bu rehberimizde de firmaların Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alacağız.

Sürekli benzer türde içerikler paylaşmak

Instagram üzerinde sürekli benzer türde içerikler paylaşmak bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Devamlı olarak ürün içerikleri paylaşmak ve reklam amaçlı olarak bu mecrayı kullanmak etkileşim oranlarınızı artırmanızı zorlaştıracaktır.

Kullanıcıların Instagram’a giriş amaçları doğrudan alışveriş yapmak değildir; bu sebeple de sürekli olarak bu tür reklam veya ürün içerikleri görmek onların ilgisini çekmeyecektir. İçerik stratejinizi geliştirerek farklı içerik konseptleri oluşturmak, etkileşim oranlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Arka arkaya çok fazla paylaşım yapmak

Gün içinde birden fazla paylaşım yapmanın yanlış bir tarafı yok. Birden fazla içerik üretebiliyorsanız bu iyidir. Ancak bu içerikleri arka arkaya paylaşmanız pek de doğru bir adım olmayacaktır. Arka arkaya paylaşım yaptığınızda takipçilerinizi sıkabilirsiniz; çünkü onların akışlarında arka arkaya sizinle ilgili içerikler görünecek ve bu da takipçilerinizin canını sıkabilir.

Arka arkaya paylaşım yapmak yerine, bu içerikleri gün içinde farklı zaman dilimleri için de paylaşın. Böylelikle daha organik ve düzenli bir paylaşım strateji oluşturmuş olursunuz. Aksi taktirde takipçi kaybetmeye başlayabilirsiniz.

Yorum ve mesajlara yanıt vermemek

Sosyal mecralar tüketicilerle bir iletişim kurma aracıdır ve bu sebeple de onlarla iletişim kurmanız oldukça önemlidir. Paylaşımlarınıza gelen yorumlara ya da doğrudan mesaj atan kullanıcılara geri dönüş yaparak onların sorularını yanıtlamanız bu açıdan önemlidir. Böyle bir etkileşim yarattığınızda, bu etkileşimi kendi lehinize çevirmeniz gerekir. Bu iletişimi kurmamak takipçi kaybetmenize neden olacaktır.

Düzensiz paylaşımlar yapmak

Arka arkaya paylaşım yapmanın yanı sıra düzensiz paylaşımlar yapmak da hesabınıza zarar verir. Sosyal medyada sürekliliği sağlamanız bir hayli önemlidir. Bu sürekliliği sağlamak için belli bir içerik strateji oluşturmanız ve öncesinden bu paylaşımlarınızı belirlemeniz gerekir. Son dakikada paylaşım yapmaya çalıştığınızda dilediğiniz gibi içerik yönetimini yapamazsınız. Bu sebeple de bir içerik strateji oluşturmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamadığınızda olabilecek durumlardan biri takipçileriniz sizi unutabilir ve bu da hoş bir durum değildir.

Stratejinizi ve amacınızı belirlememek

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi Instagram üzerinde de bir strateji belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejinin yanı sıra bu çalışmaları yapmanızın da bir amacı olması gerekir. Bu amacı işe başlamadan belirlemeniz; içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı bu amaç doğrultusunda oluşturmanız gerekir.

Amacınızı belirledikten sonra strateji belirleme çalışmalarına başlamalısınız. Buradaki amacınız ne ise, ona uygun bir içerik takvimi, reklam kampanyaları ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Böylelikle planlı bir şekilde ilerleyerek amaçlarınıza daha iyi bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Profil bölümüne yönlendirme linki eklememek

Instagram hesabınızın profil bölümüne e-ticaret sitenize yönlendirme linki eklemeniz de bir hayli önemlidir. Instagram üzerinde reklamlar haricinde dışarıya yönlendirme linki veremiyorsunuz. Bu sebeple de paylaşımlarınız üzerinden sitenize trafik çekmek için takipçilerinizi profiliniz üzerindeki yönlendirme linkine çekmeniz gerekir. Bu alanı boş bırakırsanız, takipçilerinizi yönlendirmemiş olursunuz ve potansiyel trafiği kaçırmış olursunuz.

Takipçi sayısına odaklanıp, etkileşimi önemsememek

En sık yapılan hatalardan biri de takipçi sayısına odaklanmak. Takipçi sayısı fazla olduğunda marka bilinirliğinin arttığı düşünülüyor ve bu sebeple de firmalar takipçi satın alma yoluna gidiyor; ancak bu aslında doğru bir yaklaşım değil. Etkileşim olmadığı sürece takipçi sayınızın fazla olması bu pazarlama çalışmalarınızdan beklediklerinizi almanızı sağlamayacaktır. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli rehberimizde bu konuyu detaylı bir şekilde ele aldık. Etkileşimin neden daha önemli olduğunu bu rehberimizde okuyabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan