Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

20 Haziran 2017
Sinan Oypan

Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu alana yatırım yapıyor.

Ancak Instagram yönetiminde yapılan bir takım hatalar şirketlerin bu çalışmalarından yeterli verimi alamamalarına neden oluyor. Bu da yapılan yatırımın ve harcanan emeğin boşa gitmesine neden olabiliyor. Bunların yanı sıra yanlış yönetim, takipçi kaybetmenize ya da yeni kitlelere ulaşamamanıza da neden olmaktadır. Bu rehberimizde de firmaların Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alacağız.

Sürekli benzer türde içerikler paylaşmak

Instagram üzerinde sürekli benzer türde içerikler paylaşmak bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Devamlı olarak ürün içerikleri paylaşmak ve reklam amaçlı olarak bu mecrayı kullanmak etkileşim oranlarınızı artırmanızı zorlaştıracaktır.

Kullanıcıların Instagram’a giriş amaçları doğrudan alışveriş yapmak değildir; bu sebeple de sürekli olarak bu tür reklam veya ürün içerikleri görmek onların ilgisini çekmeyecektir. İçerik stratejinizi geliştirerek farklı içerik konseptleri oluşturmak, etkileşim oranlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Arka arkaya çok fazla paylaşım yapmak

Gün içinde birden fazla paylaşım yapmanın yanlış bir tarafı yok. Birden fazla içerik üretebiliyorsanız bu iyidir. Ancak bu içerikleri arka arkaya paylaşmanız pek de doğru bir adım olmayacaktır. Arka arkaya paylaşım yaptığınızda takipçilerinizi sıkabilirsiniz; çünkü onların akışlarında arka arkaya sizinle ilgili içerikler görünecek ve bu da takipçilerinizin canını sıkabilir.

Arka arkaya paylaşım yapmak yerine, bu içerikleri gün içinde farklı zaman dilimleri için de paylaşın. Böylelikle daha organik ve düzenli bir paylaşım strateji oluşturmuş olursunuz. Aksi taktirde takipçi kaybetmeye başlayabilirsiniz.

Yorum ve mesajlara yanıt vermemek

Sosyal mecralar tüketicilerle bir iletişim kurma aracıdır ve bu sebeple de onlarla iletişim kurmanız oldukça önemlidir. Paylaşımlarınıza gelen yorumlara ya da doğrudan mesaj atan kullanıcılara geri dönüş yaparak onların sorularını yanıtlamanız bu açıdan önemlidir. Böyle bir etkileşim yarattığınızda, bu etkileşimi kendi lehinize çevirmeniz gerekir. Bu iletişimi kurmamak takipçi kaybetmenize neden olacaktır.

Düzensiz paylaşımlar yapmak

Arka arkaya paylaşım yapmanın yanı sıra düzensiz paylaşımlar yapmak da hesabınıza zarar verir. Sosyal medyada sürekliliği sağlamanız bir hayli önemlidir. Bu sürekliliği sağlamak için belli bir içerik strateji oluşturmanız ve öncesinden bu paylaşımlarınızı belirlemeniz gerekir. Son dakikada paylaşım yapmaya çalıştığınızda dilediğiniz gibi içerik yönetimini yapamazsınız. Bu sebeple de bir içerik strateji oluşturmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamadığınızda olabilecek durumlardan biri takipçileriniz sizi unutabilir ve bu da hoş bir durum değildir.

Stratejinizi ve amacınızı belirlememek

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi Instagram üzerinde de bir strateji belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejinin yanı sıra bu çalışmaları yapmanızın da bir amacı olması gerekir. Bu amacı işe başlamadan belirlemeniz; içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı bu amaç doğrultusunda oluşturmanız gerekir.

Amacınızı belirledikten sonra strateji belirleme çalışmalarına başlamalısınız. Buradaki amacınız ne ise, ona uygun bir içerik takvimi, reklam kampanyaları ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Böylelikle planlı bir şekilde ilerleyerek amaçlarınıza daha iyi bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Profil bölümüne yönlendirme linki eklememek

Instagram hesabınızın profil bölümüne e-ticaret sitenize yönlendirme linki eklemeniz de bir hayli önemlidir. Instagram üzerinde reklamlar haricinde dışarıya yönlendirme linki veremiyorsunuz. Bu sebeple de paylaşımlarınız üzerinden sitenize trafik çekmek için takipçilerinizi profiliniz üzerindeki yönlendirme linkine çekmeniz gerekir. Bu alanı boş bırakırsanız, takipçilerinizi yönlendirmemiş olursunuz ve potansiyel trafiği kaçırmış olursunuz.

Takipçi sayısına odaklanıp, etkileşimi önemsememek

En sık yapılan hatalardan biri de takipçi sayısına odaklanmak. Takipçi sayısı fazla olduğunda marka bilinirliğinin arttığı düşünülüyor ve bu sebeple de firmalar takipçi satın alma yoluna gidiyor; ancak bu aslında doğru bir yaklaşım değil. Etkileşim olmadığı sürece takipçi sayınızın fazla olması bu pazarlama çalışmalarınızdan beklediklerinizi almanızı sağlamayacaktır. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli rehberimizde bu konuyu detaylı bir şekilde ele aldık. Etkileşimin neden daha önemli olduğunu bu rehberimizde okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan