Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu alana yatırım yapıyor.

Ancak Instagram yönetiminde yapılan bir takım hatalar şirketlerin bu çalışmalarından yeterli verimi alamamalarına neden oluyor. Bu da yapılan yatırımın ve harcanan emeğin boşa gitmesine neden olabiliyor. Bunların yanı sıra yanlış yönetim, takipçi kaybetmenize ya da yeni kitlelere ulaşamamanıza da neden olmaktadır. Bu rehberimizde de firmaların Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alacağız.

Sürekli benzer türde içerikler paylaşmak

Instagram üzerinde sürekli benzer türde içerikler paylaşmak bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Devamlı olarak ürün içerikleri paylaşmak ve reklam amaçlı olarak bu mecrayı kullanmak etkileşim oranlarınızı artırmanızı zorlaştıracaktır.

Kullanıcıların Instagram’a giriş amaçları doğrudan alışveriş yapmak değildir; bu sebeple de sürekli olarak bu tür reklam veya ürün içerikleri görmek onların ilgisini çekmeyecektir. İçerik stratejinizi geliştirerek farklı içerik konseptleri oluşturmak, etkileşim oranlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Arka arkaya çok fazla paylaşım yapmak

Gün içinde birden fazla paylaşım yapmanın yanlış bir tarafı yok. Birden fazla içerik üretebiliyorsanız bu iyidir. Ancak bu içerikleri arka arkaya paylaşmanız pek de doğru bir adım olmayacaktır. Arka arkaya paylaşım yaptığınızda takipçilerinizi sıkabilirsiniz; çünkü onların akışlarında arka arkaya sizinle ilgili içerikler görünecek ve bu da takipçilerinizin canını sıkabilir.

Arka arkaya paylaşım yapmak yerine, bu içerikleri gün içinde farklı zaman dilimleri için de paylaşın. Böylelikle daha organik ve düzenli bir paylaşım strateji oluşturmuş olursunuz. Aksi taktirde takipçi kaybetmeye başlayabilirsiniz.

Yorum ve mesajlara yanıt vermemek

Sosyal mecralar tüketicilerle bir iletişim kurma aracıdır ve bu sebeple de onlarla iletişim kurmanız oldukça önemlidir. Paylaşımlarınıza gelen yorumlara ya da doğrudan mesaj atan kullanıcılara geri dönüş yaparak onların sorularını yanıtlamanız bu açıdan önemlidir. Böyle bir etkileşim yarattığınızda, bu etkileşimi kendi lehinize çevirmeniz gerekir. Bu iletişimi kurmamak takipçi kaybetmenize neden olacaktır.

Düzensiz paylaşımlar yapmak

Arka arkaya paylaşım yapmanın yanı sıra düzensiz paylaşımlar yapmak da hesabınıza zarar verir. Sosyal medyada sürekliliği sağlamanız bir hayli önemlidir. Bu sürekliliği sağlamak için belli bir içerik strateji oluşturmanız ve öncesinden bu paylaşımlarınızı belirlemeniz gerekir. Son dakikada paylaşım yapmaya çalıştığınızda dilediğiniz gibi içerik yönetimini yapamazsınız. Bu sebeple de bir içerik strateji oluşturmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamadığınızda olabilecek durumlardan biri takipçileriniz sizi unutabilir ve bu da hoş bir durum değildir.

Stratejinizi ve amacınızı belirlememek

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi Instagram üzerinde de bir strateji belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejinin yanı sıra bu çalışmaları yapmanızın da bir amacı olması gerekir. Bu amacı işe başlamadan belirlemeniz; içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı bu amaç doğrultusunda oluşturmanız gerekir.

Amacınızı belirledikten sonra strateji belirleme çalışmalarına başlamalısınız. Buradaki amacınız ne ise, ona uygun bir içerik takvimi, reklam kampanyaları ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Böylelikle planlı bir şekilde ilerleyerek amaçlarınıza daha iyi bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Profil bölümüne yönlendirme linki eklememek

Instagram hesabınızın profil bölümüne e-ticaret sitenize yönlendirme linki eklemeniz de bir hayli önemlidir. Instagram üzerinde reklamlar haricinde dışarıya yönlendirme linki veremiyorsunuz. Bu sebeple de paylaşımlarınız üzerinden sitenize trafik çekmek için takipçilerinizi profiliniz üzerindeki yönlendirme linkine çekmeniz gerekir. Bu alanı boş bırakırsanız, takipçilerinizi yönlendirmemiş olursunuz ve potansiyel trafiği kaçırmış olursunuz.

Takipçi sayısına odaklanıp, etkileşimi önemsememek

En sık yapılan hatalardan biri de takipçi sayısına odaklanmak. Takipçi sayısı fazla olduğunda marka bilinirliğinin arttığı düşünülüyor ve bu sebeple de firmalar takipçi satın alma yoluna gidiyor; ancak bu aslında doğru bir yaklaşım değil. Etkileşim olmadığı sürece takipçi sayınızın fazla olması bu pazarlama çalışmalarınızdan beklediklerinizi almanızı sağlamayacaktır. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli rehberimizde bu konuyu detaylı bir şekilde ele aldık. Etkileşimin neden daha önemli olduğunu bu rehberimizde okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin