Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar

20 Haziran 2017
Sinan Oypan

Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu alana yatırım yapıyor.

Ancak Instagram yönetiminde yapılan bir takım hatalar şirketlerin bu çalışmalarından yeterli verimi alamamalarına neden oluyor. Bu da yapılan yatırımın ve harcanan emeğin boşa gitmesine neden olabiliyor. Bunların yanı sıra yanlış yönetim, takipçi kaybetmenize ya da yeni kitlelere ulaşamamanıza da neden olmaktadır. Bu rehberimizde de firmaların Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hataları ele alacağız.

Sürekli benzer türde içerikler paylaşmak

Instagram üzerinde sürekli benzer türde içerikler paylaşmak bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Devamlı olarak ürün içerikleri paylaşmak ve reklam amaçlı olarak bu mecrayı kullanmak etkileşim oranlarınızı artırmanızı zorlaştıracaktır.

Kullanıcıların Instagram’a giriş amaçları doğrudan alışveriş yapmak değildir; bu sebeple de sürekli olarak bu tür reklam veya ürün içerikleri görmek onların ilgisini çekmeyecektir. İçerik stratejinizi geliştirerek farklı içerik konseptleri oluşturmak, etkileşim oranlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Arka arkaya çok fazla paylaşım yapmak

Gün içinde birden fazla paylaşım yapmanın yanlış bir tarafı yok. Birden fazla içerik üretebiliyorsanız bu iyidir. Ancak bu içerikleri arka arkaya paylaşmanız pek de doğru bir adım olmayacaktır. Arka arkaya paylaşım yaptığınızda takipçilerinizi sıkabilirsiniz; çünkü onların akışlarında arka arkaya sizinle ilgili içerikler görünecek ve bu da takipçilerinizin canını sıkabilir.

Arka arkaya paylaşım yapmak yerine, bu içerikleri gün içinde farklı zaman dilimleri için de paylaşın. Böylelikle daha organik ve düzenli bir paylaşım strateji oluşturmuş olursunuz. Aksi taktirde takipçi kaybetmeye başlayabilirsiniz.

Yorum ve mesajlara yanıt vermemek

Sosyal mecralar tüketicilerle bir iletişim kurma aracıdır ve bu sebeple de onlarla iletişim kurmanız oldukça önemlidir. Paylaşımlarınıza gelen yorumlara ya da doğrudan mesaj atan kullanıcılara geri dönüş yaparak onların sorularını yanıtlamanız bu açıdan önemlidir. Böyle bir etkileşim yarattığınızda, bu etkileşimi kendi lehinize çevirmeniz gerekir. Bu iletişimi kurmamak takipçi kaybetmenize neden olacaktır.

Düzensiz paylaşımlar yapmak

Arka arkaya paylaşım yapmanın yanı sıra düzensiz paylaşımlar yapmak da hesabınıza zarar verir. Sosyal medyada sürekliliği sağlamanız bir hayli önemlidir. Bu sürekliliği sağlamak için belli bir içerik strateji oluşturmanız ve öncesinden bu paylaşımlarınızı belirlemeniz gerekir. Son dakikada paylaşım yapmaya çalıştığınızda dilediğiniz gibi içerik yönetimini yapamazsınız. Bu sebeple de bir içerik strateji oluşturmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamadığınızda olabilecek durumlardan biri takipçileriniz sizi unutabilir ve bu da hoş bir durum değildir.

Stratejinizi ve amacınızı belirlememek

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi Instagram üzerinde de bir strateji belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejinin yanı sıra bu çalışmaları yapmanızın da bir amacı olması gerekir. Bu amacı işe başlamadan belirlemeniz; içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı bu amaç doğrultusunda oluşturmanız gerekir.

Amacınızı belirledikten sonra strateji belirleme çalışmalarına başlamalısınız. Buradaki amacınız ne ise, ona uygun bir içerik takvimi, reklam kampanyaları ve reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Böylelikle planlı bir şekilde ilerleyerek amaçlarınıza daha iyi bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Profil bölümüne yönlendirme linki eklememek

Instagram hesabınızın profil bölümüne e-ticaret sitenize yönlendirme linki eklemeniz de bir hayli önemlidir. Instagram üzerinde reklamlar haricinde dışarıya yönlendirme linki veremiyorsunuz. Bu sebeple de paylaşımlarınız üzerinden sitenize trafik çekmek için takipçilerinizi profiliniz üzerindeki yönlendirme linkine çekmeniz gerekir. Bu alanı boş bırakırsanız, takipçilerinizi yönlendirmemiş olursunuz ve potansiyel trafiği kaçırmış olursunuz.

Takipçi sayısına odaklanıp, etkileşimi önemsememek

En sık yapılan hatalardan biri de takipçi sayısına odaklanmak. Takipçi sayısı fazla olduğunda marka bilinirliğinin arttığı düşünülüyor ve bu sebeple de firmalar takipçi satın alma yoluna gidiyor; ancak bu aslında doğru bir yaklaşım değil. Etkileşim olmadığı sürece takipçi sayınızın fazla olması bu pazarlama çalışmalarınızdan beklediklerinizi almanızı sağlamayacaktır. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli rehberimizde bu konuyu detaylı bir şekilde ele aldık. Etkileşimin neden daha önemli olduğunu bu rehberimizde okuyabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan