fbpx

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de ayrıca üzerine düşülmesi gerekmekte. Doğru bir yönetim stratejisi ve planı çıkartılmadığında, eldeki sermaye iyi yönetilmedi gibi iş akışı da doğru yapılmadığı için uzun vadede şirket kültürü konusunda sorunların doğmasına neden olur. Bu yazımızda da yani başlayanlar için şirket yönetim ipuçlarını ele alarak, ilk başlarda ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Kişisel ve şirket banka hesaplarınızı ayırın

Şirket yönetimi yapılırken ilk etapta yapılan hatalardan biri kişisel ve şirket hesaplarını ayırmamak oluyor. Özellikle yeni kurulan girişimlerde ekip sayısı da azsa, yönetici ya da kuruclar bu konuya dikkat etmeyebiliyorlar. Bu birçok açıdan zararlıdır. Öncelikli olarak kendi mali güvenceniz ve bakmakla yükümlü olduğunuz kişilerin finansal ihtiyaçlarını karşılamanız açısından önemlidir. Sonrasında da şirketinizin finansal yönetimi için gerekli olan bütçenin yönetimi için gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Kişisel ve şirket hesaplarınızı ayırmadığınızda gelir gider hesaplarını yapmanız da bir hayli zorlaşır. Sermaye yönetimini yapamazsınız. Bu da elinizdeki parayı iyi yönetememenize neden olur. Finansal yönetimi sağlamak için bu hesapları ayırmanız gerekli olduğu kadar da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

İşe alım ve işten çıkarımlar

Şirket yönetimi aynı zamanda yeni personel alımı ya da mevcut personelin işine son verilmesini de kapsar. Yönetim sürecinde işe alımlar ve çıkarımlarla ilgili de bir yol haritinazın olması gerekir. Şirketinizde bir İnsan Kaynakları departmanı bulunmuyorsa, bu süreç şirket yöneticilerinden biri tarafından yapılmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler

İşe aldığınız çalışanların sizin kafanıza uyması ve şirketin yapısına da uyum sağlayacak potansiyelde olması önemlidir. Anlaşamadığınız kişilerle iş yapmanız mümkün olmayacağı için şirket kültürünüze uyum sağlayabilecek kişileri seçmeniz de yarar vardır.

İşten çıkarmalarda da belli bir prosedürünüzün olması gerekir. İşten çıkarılmaya sebep olacak koşulları, bu sürecin nasıl yönetileceği gibi konuları ele alan bir prosedür hazırlamanız, işlemlerin daha iyi bir şekilde yönetilmesini de sağlar.

Personelinizi iyi eğitin ve bilgilendirin

Tahsiliniz ne olursa olsun, ne kadarlık bir bütçeniz olursa olsun bir ekiple beraber çalışıyorsanız, yaptığınız işin kalitesi ekibinizin ne kadar iyi ve daha da önemlisi ne kadar uyumlu olduğuna göre değişir. Bu sebeple de şirket içi eğitim ve çalışanlar arasındaki iletişim çok önemlidir. İşe alım süresinde ve sonrasında ekibinizi yapacakları iş konusunda bilgilendirmeniz ve gerekli durumlarda da onlara ek eğitimler sağlamanız işlerin performansını artırır.

İşe başlarken sağlanacak bir oryantasyon ve eğitimi standart hale getirmek, uzun vadede yeni personel alımlarında da herkesin aynı bilgilendirme sürecinden geçmesini sağlayarak, ekip çalışması açısından da uyumu artıracaktır.

Müşteri destek startejilerinizi belirleyin

Müşteri memnuniyeti günümüzde her firma için en önemli konulardan biri. Mutsuz tek bir müşteri, birçok kişinin markaya bakışını etkileyeceği için müşteri destek hizmetlerinizin geliştirecek çalışmalar da yapmalısınız. Şirket yönetimi sürecinde müşteri yönetimi ve iletişimi ile ilgili de stratejiler ve yol haritaları belirmenin yanı sıra müşteri iletişiminde takip edilecek olan prosedürleri de hazırlamanızda yarar vardır. Böylelikle müşteri destek ekibiniz için belli bir rehber içerik oluşturmuş olursunuz ve her kanal üzerinde müşterilerinizle aynı şekilde iletişim kurarak onların sorunlarını çözebilirsiniz.

İş ve personel yönetim stratejileri

Yeni kurulan girişimlerde iş ve personel yönetimi de şirket yöneticilerinin görevi olmaktadır. Çalışanların performans analizleri, yapılan işlerin takibi ve personel ihtiyaçları gibi konular üzerinde de belli bir stratejinizin olması gerekir. Küçük ekiplerde yönetim daha kolay olsa da ekip zaman içerisinde büyüdüğünde performans ve iş takibi yapmak zorlaşır.

Bu tür durumlarda henüz departmanlaşarak bölüm sorumluluarı atayamacak koşullarda, proje yönetim araçlarından faydalanmak daha kolay olur. Proje yönetim araçları üzerinden personele görevler atayabilir, şirket içi iletişimi ve iş takibini kolaylaştırarak, herkesin daha uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Birçok farklı proje yönetim aracı bulunuyor ve bunlardan birini kendi şirketinize entegre edebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Arkadaşlarınızla iş kurarken dikkat edin

Yeni girişimlerin oluşumu sırasında yakın arkadaşlar da bir araya gelip bir şirket kurabilmekteler. İş ve arkadaşlık konusu birbirinden çok farklı kavramlardır ve bunu bilmeniz gerekir. Şirket yönetimi söz konusu olduğunda arkadaşlarla iş yapmak ikili ilişkileri bozabilir.

Arkadaşlarla bir şirket kurarken, iş tanımlarını ve görevlerini çok iyi belirlemeniz ve şirket yönetimi konusunda kimin ne kadar söz sahibi olacağını net bir şekilde belirlemeniz önemli. Söz konusu para kazanmak olduğunda herkesin işe yaklaşımı değişebilir ve bu tutum iki taraf arasında gerginlik yaratabilir. Bu süreçte özellikle bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan