Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de ayrıca üzerine düşülmesi gerekmekte. Doğru bir yönetim stratejisi ve planı çıkartılmadığında, eldeki sermaye iyi yönetilmedi gibi iş akışı da doğru yapılmadığı için uzun vadede şirket kültürü konusunda sorunların doğmasına neden olur. Bu yazımızda da yani başlayanlar için şirket yönetim ipuçlarını ele alarak, ilk başlarda ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Kişisel ve şirket banka hesaplarınızı ayırın

Şirket yönetimi yapılırken ilk etapta yapılan hatalardan biri kişisel ve şirket hesaplarını ayırmamak oluyor. Özellikle yeni kurulan girişimlerde ekip sayısı da azsa, yönetici ya da kuruclar bu konuya dikkat etmeyebiliyorlar. Bu birçok açıdan zararlıdır. Öncelikli olarak kendi mali güvenceniz ve bakmakla yükümlü olduğunuz kişilerin finansal ihtiyaçlarını karşılamanız açısından önemlidir. Sonrasında da şirketinizin finansal yönetimi için gerekli olan bütçenin yönetimi için gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Kişisel ve şirket hesaplarınızı ayırmadığınızda gelir gider hesaplarını yapmanız da bir hayli zorlaşır. Sermaye yönetimini yapamazsınız. Bu da elinizdeki parayı iyi yönetememenize neden olur. Finansal yönetimi sağlamak için bu hesapları ayırmanız gerekli olduğu kadar da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

İşe alım ve işten çıkarımlar

Şirket yönetimi aynı zamanda yeni personel alımı ya da mevcut personelin işine son verilmesini de kapsar. Yönetim sürecinde işe alımlar ve çıkarımlarla ilgili de bir yol haritinazın olması gerekir. Şirketinizde bir İnsan Kaynakları departmanı bulunmuyorsa, bu süreç şirket yöneticilerinden biri tarafından yapılmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler

İşe aldığınız çalışanların sizin kafanıza uyması ve şirketin yapısına da uyum sağlayacak potansiyelde olması önemlidir. Anlaşamadığınız kişilerle iş yapmanız mümkün olmayacağı için şirket kültürünüze uyum sağlayabilecek kişileri seçmeniz de yarar vardır.

İşten çıkarmalarda da belli bir prosedürünüzün olması gerekir. İşten çıkarılmaya sebep olacak koşulları, bu sürecin nasıl yönetileceği gibi konuları ele alan bir prosedür hazırlamanız, işlemlerin daha iyi bir şekilde yönetilmesini de sağlar.

Personelinizi iyi eğitin ve bilgilendirin

Tahsiliniz ne olursa olsun, ne kadarlık bir bütçeniz olursa olsun bir ekiple beraber çalışıyorsanız, yaptığınız işin kalitesi ekibinizin ne kadar iyi ve daha da önemlisi ne kadar uyumlu olduğuna göre değişir. Bu sebeple de şirket içi eğitim ve çalışanlar arasındaki iletişim çok önemlidir. İşe alım süresinde ve sonrasında ekibinizi yapacakları iş konusunda bilgilendirmeniz ve gerekli durumlarda da onlara ek eğitimler sağlamanız işlerin performansını artırır.

İşe başlarken sağlanacak bir oryantasyon ve eğitimi standart hale getirmek, uzun vadede yeni personel alımlarında da herkesin aynı bilgilendirme sürecinden geçmesini sağlayarak, ekip çalışması açısından da uyumu artıracaktır.

Müşteri destek startejilerinizi belirleyin

Müşteri memnuniyeti günümüzde her firma için en önemli konulardan biri. Mutsuz tek bir müşteri, birçok kişinin markaya bakışını etkileyeceği için müşteri destek hizmetlerinizin geliştirecek çalışmalar da yapmalısınız. Şirket yönetimi sürecinde müşteri yönetimi ve iletişimi ile ilgili de stratejiler ve yol haritaları belirmenin yanı sıra müşteri iletişiminde takip edilecek olan prosedürleri de hazırlamanızda yarar vardır. Böylelikle müşteri destek ekibiniz için belli bir rehber içerik oluşturmuş olursunuz ve her kanal üzerinde müşterilerinizle aynı şekilde iletişim kurarak onların sorunlarını çözebilirsiniz.

İş ve personel yönetim stratejileri

Yeni kurulan girişimlerde iş ve personel yönetimi de şirket yöneticilerinin görevi olmaktadır. Çalışanların performans analizleri, yapılan işlerin takibi ve personel ihtiyaçları gibi konular üzerinde de belli bir stratejinizin olması gerekir. Küçük ekiplerde yönetim daha kolay olsa da ekip zaman içerisinde büyüdüğünde performans ve iş takibi yapmak zorlaşır.

Bu tür durumlarda henüz departmanlaşarak bölüm sorumluluarı atayamacak koşullarda, proje yönetim araçlarından faydalanmak daha kolay olur. Proje yönetim araçları üzerinden personele görevler atayabilir, şirket içi iletişimi ve iş takibini kolaylaştırarak, herkesin daha uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Birçok farklı proje yönetim aracı bulunuyor ve bunlardan birini kendi şirketinize entegre edebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Arkadaşlarınızla iş kurarken dikkat edin

Yeni girişimlerin oluşumu sırasında yakın arkadaşlar da bir araya gelip bir şirket kurabilmekteler. İş ve arkadaşlık konusu birbirinden çok farklı kavramlardır ve bunu bilmeniz gerekir. Şirket yönetimi söz konusu olduğunda arkadaşlarla iş yapmak ikili ilişkileri bozabilir.

Arkadaşlarla bir şirket kurarken, iş tanımlarını ve görevlerini çok iyi belirlemeniz ve şirket yönetimi konusunda kimin ne kadar söz sahibi olacağını net bir şekilde belirlemeniz önemli. Söz konusu para kazanmak olduğunda herkesin işe yaklaşımı değişebilir ve bu tutum iki taraf arasında gerginlik yaratabilir. Bu süreçte özellikle bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin