Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de ayrıca üzerine düşülmesi gerekmekte. Doğru bir yönetim stratejisi ve planı çıkartılmadığında, eldeki sermaye iyi yönetilmedi gibi iş akışı da doğru yapılmadığı için uzun vadede şirket kültürü konusunda sorunların doğmasına neden olur. Bu yazımızda da yani başlayanlar için şirket yönetim ipuçlarını ele alarak, ilk başlarda ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Kişisel ve şirket banka hesaplarınızı ayırın

Şirket yönetimi yapılırken ilk etapta yapılan hatalardan biri kişisel ve şirket hesaplarını ayırmamak oluyor. Özellikle yeni kurulan girişimlerde ekip sayısı da azsa, yönetici ya da kuruclar bu konuya dikkat etmeyebiliyorlar. Bu birçok açıdan zararlıdır. Öncelikli olarak kendi mali güvenceniz ve bakmakla yükümlü olduğunuz kişilerin finansal ihtiyaçlarını karşılamanız açısından önemlidir. Sonrasında da şirketinizin finansal yönetimi için gerekli olan bütçenin yönetimi için gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Kişisel ve şirket hesaplarınızı ayırmadığınızda gelir gider hesaplarını yapmanız da bir hayli zorlaşır. Sermaye yönetimini yapamazsınız. Bu da elinizdeki parayı iyi yönetememenize neden olur. Finansal yönetimi sağlamak için bu hesapları ayırmanız gerekli olduğu kadar da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

İşe alım ve işten çıkarımlar

Şirket yönetimi aynı zamanda yeni personel alımı ya da mevcut personelin işine son verilmesini de kapsar. Yönetim sürecinde işe alımlar ve çıkarımlarla ilgili de bir yol haritinazın olması gerekir. Şirketinizde bir İnsan Kaynakları departmanı bulunmuyorsa, bu süreç şirket yöneticilerinden biri tarafından yapılmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler

İşe aldığınız çalışanların sizin kafanıza uyması ve şirketin yapısına da uyum sağlayacak potansiyelde olması önemlidir. Anlaşamadığınız kişilerle iş yapmanız mümkün olmayacağı için şirket kültürünüze uyum sağlayabilecek kişileri seçmeniz de yarar vardır.

İşten çıkarmalarda da belli bir prosedürünüzün olması gerekir. İşten çıkarılmaya sebep olacak koşulları, bu sürecin nasıl yönetileceği gibi konuları ele alan bir prosedür hazırlamanız, işlemlerin daha iyi bir şekilde yönetilmesini de sağlar.

Personelinizi iyi eğitin ve bilgilendirin

Tahsiliniz ne olursa olsun, ne kadarlık bir bütçeniz olursa olsun bir ekiple beraber çalışıyorsanız, yaptığınız işin kalitesi ekibinizin ne kadar iyi ve daha da önemlisi ne kadar uyumlu olduğuna göre değişir. Bu sebeple de şirket içi eğitim ve çalışanlar arasındaki iletişim çok önemlidir. İşe alım süresinde ve sonrasında ekibinizi yapacakları iş konusunda bilgilendirmeniz ve gerekli durumlarda da onlara ek eğitimler sağlamanız işlerin performansını artırır.

İşe başlarken sağlanacak bir oryantasyon ve eğitimi standart hale getirmek, uzun vadede yeni personel alımlarında da herkesin aynı bilgilendirme sürecinden geçmesini sağlayarak, ekip çalışması açısından da uyumu artıracaktır.

Müşteri destek startejilerinizi belirleyin

Müşteri memnuniyeti günümüzde her firma için en önemli konulardan biri. Mutsuz tek bir müşteri, birçok kişinin markaya bakışını etkileyeceği için müşteri destek hizmetlerinizin geliştirecek çalışmalar da yapmalısınız. Şirket yönetimi sürecinde müşteri yönetimi ve iletişimi ile ilgili de stratejiler ve yol haritaları belirmenin yanı sıra müşteri iletişiminde takip edilecek olan prosedürleri de hazırlamanızda yarar vardır. Böylelikle müşteri destek ekibiniz için belli bir rehber içerik oluşturmuş olursunuz ve her kanal üzerinde müşterilerinizle aynı şekilde iletişim kurarak onların sorunlarını çözebilirsiniz.

İş ve personel yönetim stratejileri

Yeni kurulan girişimlerde iş ve personel yönetimi de şirket yöneticilerinin görevi olmaktadır. Çalışanların performans analizleri, yapılan işlerin takibi ve personel ihtiyaçları gibi konular üzerinde de belli bir stratejinizin olması gerekir. Küçük ekiplerde yönetim daha kolay olsa da ekip zaman içerisinde büyüdüğünde performans ve iş takibi yapmak zorlaşır.

Bu tür durumlarda henüz departmanlaşarak bölüm sorumluluarı atayamacak koşullarda, proje yönetim araçlarından faydalanmak daha kolay olur. Proje yönetim araçları üzerinden personele görevler atayabilir, şirket içi iletişimi ve iş takibini kolaylaştırarak, herkesin daha uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Birçok farklı proje yönetim aracı bulunuyor ve bunlardan birini kendi şirketinize entegre edebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Arkadaşlarınızla iş kurarken dikkat edin

Yeni girişimlerin oluşumu sırasında yakın arkadaşlar da bir araya gelip bir şirket kurabilmekteler. İş ve arkadaşlık konusu birbirinden çok farklı kavramlardır ve bunu bilmeniz gerekir. Şirket yönetimi söz konusu olduğunda arkadaşlarla iş yapmak ikili ilişkileri bozabilir.

Arkadaşlarla bir şirket kurarken, iş tanımlarını ve görevlerini çok iyi belirlemeniz ve şirket yönetimi konusunda kimin ne kadar söz sahibi olacağını net bir şekilde belirlemeniz önemli. Söz konusu para kazanmak olduğunda herkesin işe yaklaşımı değişebilir ve bu tutum iki taraf arasında gerginlik yaratabilir. Bu süreçte özellikle bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan