Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de ayrıca üzerine düşülmesi gerekmekte. Doğru bir yönetim stratejisi ve planı çıkartılmadığında, eldeki sermaye iyi yönetilmedi gibi iş akışı da doğru yapılmadığı için uzun vadede şirket kültürü konusunda sorunların doğmasına neden olur. Bu yazımızda da yani başlayanlar için şirket yönetim ipuçlarını ele alarak, ilk başlarda ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Kişisel ve şirket banka hesaplarınızı ayırın

Şirket yönetimi yapılırken ilk etapta yapılan hatalardan biri kişisel ve şirket hesaplarını ayırmamak oluyor. Özellikle yeni kurulan girişimlerde ekip sayısı da azsa, yönetici ya da kuruclar bu konuya dikkat etmeyebiliyorlar. Bu birçok açıdan zararlıdır. Öncelikli olarak kendi mali güvenceniz ve bakmakla yükümlü olduğunuz kişilerin finansal ihtiyaçlarını karşılamanız açısından önemlidir. Sonrasında da şirketinizin finansal yönetimi için gerekli olan bütçenin yönetimi için gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Kişisel ve şirket hesaplarınızı ayırmadığınızda gelir gider hesaplarını yapmanız da bir hayli zorlaşır. Sermaye yönetimini yapamazsınız. Bu da elinizdeki parayı iyi yönetememenize neden olur. Finansal yönetimi sağlamak için bu hesapları ayırmanız gerekli olduğu kadar da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

İşe alım ve işten çıkarımlar

Şirket yönetimi aynı zamanda yeni personel alımı ya da mevcut personelin işine son verilmesini de kapsar. Yönetim sürecinde işe alımlar ve çıkarımlarla ilgili de bir yol haritinazın olması gerekir. Şirketinizde bir İnsan Kaynakları departmanı bulunmuyorsa, bu süreç şirket yöneticilerinden biri tarafından yapılmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler

İşe aldığınız çalışanların sizin kafanıza uyması ve şirketin yapısına da uyum sağlayacak potansiyelde olması önemlidir. Anlaşamadığınız kişilerle iş yapmanız mümkün olmayacağı için şirket kültürünüze uyum sağlayabilecek kişileri seçmeniz de yarar vardır.

İşten çıkarmalarda da belli bir prosedürünüzün olması gerekir. İşten çıkarılmaya sebep olacak koşulları, bu sürecin nasıl yönetileceği gibi konuları ele alan bir prosedür hazırlamanız, işlemlerin daha iyi bir şekilde yönetilmesini de sağlar.

Personelinizi iyi eğitin ve bilgilendirin

Tahsiliniz ne olursa olsun, ne kadarlık bir bütçeniz olursa olsun bir ekiple beraber çalışıyorsanız, yaptığınız işin kalitesi ekibinizin ne kadar iyi ve daha da önemlisi ne kadar uyumlu olduğuna göre değişir. Bu sebeple de şirket içi eğitim ve çalışanlar arasındaki iletişim çok önemlidir. İşe alım süresinde ve sonrasında ekibinizi yapacakları iş konusunda bilgilendirmeniz ve gerekli durumlarda da onlara ek eğitimler sağlamanız işlerin performansını artırır.

İşe başlarken sağlanacak bir oryantasyon ve eğitimi standart hale getirmek, uzun vadede yeni personel alımlarında da herkesin aynı bilgilendirme sürecinden geçmesini sağlayarak, ekip çalışması açısından da uyumu artıracaktır.

Müşteri destek startejilerinizi belirleyin

Müşteri memnuniyeti günümüzde her firma için en önemli konulardan biri. Mutsuz tek bir müşteri, birçok kişinin markaya bakışını etkileyeceği için müşteri destek hizmetlerinizin geliştirecek çalışmalar da yapmalısınız. Şirket yönetimi sürecinde müşteri yönetimi ve iletişimi ile ilgili de stratejiler ve yol haritaları belirmenin yanı sıra müşteri iletişiminde takip edilecek olan prosedürleri de hazırlamanızda yarar vardır. Böylelikle müşteri destek ekibiniz için belli bir rehber içerik oluşturmuş olursunuz ve her kanal üzerinde müşterilerinizle aynı şekilde iletişim kurarak onların sorunlarını çözebilirsiniz.

İş ve personel yönetim stratejileri

Yeni kurulan girişimlerde iş ve personel yönetimi de şirket yöneticilerinin görevi olmaktadır. Çalışanların performans analizleri, yapılan işlerin takibi ve personel ihtiyaçları gibi konular üzerinde de belli bir stratejinizin olması gerekir. Küçük ekiplerde yönetim daha kolay olsa da ekip zaman içerisinde büyüdüğünde performans ve iş takibi yapmak zorlaşır.

Bu tür durumlarda henüz departmanlaşarak bölüm sorumluluarı atayamacak koşullarda, proje yönetim araçlarından faydalanmak daha kolay olur. Proje yönetim araçları üzerinden personele görevler atayabilir, şirket içi iletişimi ve iş takibini kolaylaştırarak, herkesin daha uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Birçok farklı proje yönetim aracı bulunuyor ve bunlardan birini kendi şirketinize entegre edebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Arkadaşlarınızla iş kurarken dikkat edin

Yeni girişimlerin oluşumu sırasında yakın arkadaşlar da bir araya gelip bir şirket kurabilmekteler. İş ve arkadaşlık konusu birbirinden çok farklı kavramlardır ve bunu bilmeniz gerekir. Şirket yönetimi söz konusu olduğunda arkadaşlarla iş yapmak ikili ilişkileri bozabilir.

Arkadaşlarla bir şirket kurarken, iş tanımlarını ve görevlerini çok iyi belirlemeniz ve şirket yönetimi konusunda kimin ne kadar söz sahibi olacağını net bir şekilde belirlemeniz önemli. Söz konusu para kazanmak olduğunda herkesin işe yaklaşımı değişebilir ve bu tutum iki taraf arasında gerginlik yaratabilir. Bu süreçte özellikle bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Markethinkers
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın