Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

31 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de ayrıca üzerine düşülmesi gerekmekte. Doğru bir yönetim stratejisi ve planı çıkartılmadığında, eldeki sermaye iyi yönetilmedi gibi iş akışı da doğru yapılmadığı için uzun vadede şirket kültürü konusunda sorunların doğmasına neden olur. Bu yazımızda da yani başlayanlar için şirket yönetim ipuçlarını ele alarak, ilk başlarda ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları

Kişisel ve şirket banka hesaplarınızı ayırın

Şirket yönetimi yapılırken ilk etapta yapılan hatalardan biri kişisel ve şirket hesaplarını ayırmamak oluyor. Özellikle yeni kurulan girişimlerde ekip sayısı da azsa, yönetici ya da kuruclar bu konuya dikkat etmeyebiliyorlar. Bu birçok açıdan zararlıdır. Öncelikli olarak kendi mali güvenceniz ve bakmakla yükümlü olduğunuz kişilerin finansal ihtiyaçlarını karşılamanız açısından önemlidir. Sonrasında da şirketinizin finansal yönetimi için gerekli olan bütçenin yönetimi için gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Kişisel ve şirket hesaplarınızı ayırmadığınızda gelir gider hesaplarını yapmanız da bir hayli zorlaşır. Sermaye yönetimini yapamazsınız. Bu da elinizdeki parayı iyi yönetememenize neden olur. Finansal yönetimi sağlamak için bu hesapları ayırmanız gerekli olduğu kadar da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

İşe alım ve işten çıkarımlar

Şirket yönetimi aynı zamanda yeni personel alımı ya da mevcut personelin işine son verilmesini de kapsar. Yönetim sürecinde işe alımlar ve çıkarımlarla ilgili de bir yol haritinazın olması gerekir. Şirketinizde bir İnsan Kaynakları departmanı bulunmuyorsa, bu süreç şirket yöneticilerinden biri tarafından yapılmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler

İşe aldığınız çalışanların sizin kafanıza uyması ve şirketin yapısına da uyum sağlayacak potansiyelde olması önemlidir. Anlaşamadığınız kişilerle iş yapmanız mümkün olmayacağı için şirket kültürünüze uyum sağlayabilecek kişileri seçmeniz de yarar vardır.

İşten çıkarmalarda da belli bir prosedürünüzün olması gerekir. İşten çıkarılmaya sebep olacak koşulları, bu sürecin nasıl yönetileceği gibi konuları ele alan bir prosedür hazırlamanız, işlemlerin daha iyi bir şekilde yönetilmesini de sağlar.

Personelinizi iyi eğitin ve bilgilendirin

Tahsiliniz ne olursa olsun, ne kadarlık bir bütçeniz olursa olsun bir ekiple beraber çalışıyorsanız, yaptığınız işin kalitesi ekibinizin ne kadar iyi ve daha da önemlisi ne kadar uyumlu olduğuna göre değişir. Bu sebeple de şirket içi eğitim ve çalışanlar arasındaki iletişim çok önemlidir. İşe alım süresinde ve sonrasında ekibinizi yapacakları iş konusunda bilgilendirmeniz ve gerekli durumlarda da onlara ek eğitimler sağlamanız işlerin performansını artırır.

İşe başlarken sağlanacak bir oryantasyon ve eğitimi standart hale getirmek, uzun vadede yeni personel alımlarında da herkesin aynı bilgilendirme sürecinden geçmesini sağlayarak, ekip çalışması açısından da uyumu artıracaktır.

Müşteri destek startejilerinizi belirleyin

Müşteri memnuniyeti günümüzde her firma için en önemli konulardan biri. Mutsuz tek bir müşteri, birçok kişinin markaya bakışını etkileyeceği için müşteri destek hizmetlerinizin geliştirecek çalışmalar da yapmalısınız. Şirket yönetimi sürecinde müşteri yönetimi ve iletişimi ile ilgili de stratejiler ve yol haritaları belirmenin yanı sıra müşteri iletişiminde takip edilecek olan prosedürleri de hazırlamanızda yarar vardır. Böylelikle müşteri destek ekibiniz için belli bir rehber içerik oluşturmuş olursunuz ve her kanal üzerinde müşterilerinizle aynı şekilde iletişim kurarak onların sorunlarını çözebilirsiniz.

İş ve personel yönetim stratejileri

Yeni kurulan girişimlerde iş ve personel yönetimi de şirket yöneticilerinin görevi olmaktadır. Çalışanların performans analizleri, yapılan işlerin takibi ve personel ihtiyaçları gibi konular üzerinde de belli bir stratejinizin olması gerekir. Küçük ekiplerde yönetim daha kolay olsa da ekip zaman içerisinde büyüdüğünde performans ve iş takibi yapmak zorlaşır.

Bu tür durumlarda henüz departmanlaşarak bölüm sorumluluarı atayamacak koşullarda, proje yönetim araçlarından faydalanmak daha kolay olur. Proje yönetim araçları üzerinden personele görevler atayabilir, şirket içi iletişimi ve iş takibini kolaylaştırarak, herkesin daha uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Birçok farklı proje yönetim aracı bulunuyor ve bunlardan birini kendi şirketinize entegre edebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Arkadaşlarınızla iş kurarken dikkat edin

Yeni girişimlerin oluşumu sırasında yakın arkadaşlar da bir araya gelip bir şirket kurabilmekteler. İş ve arkadaşlık konusu birbirinden çok farklı kavramlardır ve bunu bilmeniz gerekir. Şirket yönetimi söz konusu olduğunda arkadaşlarla iş yapmak ikili ilişkileri bozabilir.

Arkadaşlarla bir şirket kurarken, iş tanımlarını ve görevlerini çok iyi belirlemeniz ve şirket yönetimi konusunda kimin ne kadar söz sahibi olacağını net bir şekilde belirlemeniz önemli. Söz konusu para kazanmak olduğunda herkesin işe yaklaşımı değişebilir ve bu tutum iki taraf arasında gerginlik yaratabilir. Bu süreçte özellikle bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan