fbpx

Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken bazı metrikler var. Bu metrikleri de aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Şirket performans analizlerini belli dönemlerde düzenli olarak yapmanız, bu süreçler içerisinde şirketinizin nasıl bir yol aldığını görmenizi sağlayacağı için düzenli olarak yapılması gerekir. Örneğin 3 aylık, 6 aylık ya da yıllık olarak performans analizi raporlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Gelirler

Belli bir dönem içerisindeki gelirlerinizin analizini yapmanız ve bu süreç içerisinde şirkete ne kadar pozitif nakit akışı sağlandığını takip etmeniz, şirketinizin durumu konusunda size fikir verecektir. Pozitif nakit akışının, negatif akıştan yüksek olması şirketinin karlılığını gösterecektir. Eğer şirketinizden çıkan para daha fazlaysa bu durumda da gelirleriniz, masraflarınızı karşılamıyordur ve sizin bu konuda bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Geri dönüşüm oranı

Geri dönüşüm oranı, web siteniz üzerinde belli bir eylemi gerçekleştiren ziyaretçi veya kullanıcıların oranıdır. Bu geri dönüşümler, bir ürün satın alınması veya e-posta aboneliği gibi bir eylem olabilir. Geri dönüşümleriniz ne kadar yüksekse, yaptığınız çalışmalarının başarısı da bir o kadar yüksektir.

Geri dönüşüm hesabı şöyle hesaplanır:

Geri dönüşüm oranı = (geri dönüşümler / toplam ziyaretçi) x %100

Örneğin, bir ay içerisinde web sitenizi 100.000 kişi ziyaret etmiş ve 5000 kişi bir geri dönüşüm gerçekleştirmişse, geri dönüşüm oranınız %5’tir.

Müşteri kazanma maliyeti

Performans analizi sırasında ölçmeniz gereken metriklerden biri de müşteri kazanma maliyetidir. Bir müşteriyi kazanmak ve onun sitenizden alışveriş yapmasını sağlamak için harcadığınız parayı gösterir. Bu maliyet, pazarlama çalışmalarınızda harcadığınız bütçenin ne kadarının bir müşteriyi kazandırdığını gösterdiği için önemlidir. Bu maliyetin yüksek olması, müşteri kazanmak için pazarlama çalışmalarınıza daha fazla para harcamanız gerektiği anlamına gelecektir.

Bu maliyetleri düşürebilmek için, çalışmalarınızı tekrar analiz ederek, size en iyi performansı veren kanallar üzerine stratejiler geliştirmeniz gerekir. Bunu yapmak için de tüm pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek, herbir kanal üzerindeki müşteri kazanma maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir.

Ortalama sipariş tutarı

Bir diğer metrik ise ortalama sipariş ya da sepet tutarıdır. Bu metrik, sitenizden alışveriş yapan bir müşterinin, ortalama olarak ne kadar harcadığını göstermektedir. Ortalama sipariş tutarını artırmanız, şirketinizin gelirlerini artırmanızı sağladığı için önemlidir. Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak bu konuda neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Yatırım getirisi

Yatırım getirisi (ROI), de performans analizi yaparken önemlidir. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarının size ne kadarlık bir kazanç sağladığını görmek için bu analizi yapmanız gerekir. Bu analizi yaptıktan sonra da yatırım getirinizi yükseltmek için yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Yatırım getirinizi şöyle hesaplayabilirsiniz:

(Net kar - pazarlama yatırımları) / pazarlama yatırımları

ROAS (Reklam harcamalarından elde edilen gelir)

Reklam harcamalarınızdan ne kadar gelir elde ettiğinizi de gözlemlemeniz ve takip etmeniz gerektiği için, performans analizlerinizde bu metriğinde yer alması gerekir. Herbir reklam kampanyasından aldığınız geri dönüşümleri ve her kampanyadan elde edilen satış rakamlarını hesaplayarak, reklam harcamalarınızın size ne kadar kazanç sağladığını takip edebilirsiniz.

Toplam web site trafiği

Performans analizi yaptığınız dönem içerisinde, webi sitenize gelen toplam trafiği de analiz etmelisiniz. Böylelikle bu analiz dönemleri arasındaki trafik değişiklikleri de takip edebilirsiniz. Hangi dönemlerde trafiğin daha yüksek hangilerinde daha düşük olduğunu gözlemleyerek, SEO ya da pazarlama çalışmalarınızın performanslarını gözlemleyebilir; organik ve yönlendirme trafik oranlarınızı görerek, hangi kanallara daha fazla yatırım yapmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

E-posta takipçi /abone sayısı

E-posta pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, performans analizi çalışmalarınıza bu veriyi de eklemelisiniz. Belli bir dönem içerisinde, e-posta listelerinize kaç kişinin abone olduğunu ve kaç kişinin abonelikten çıktığını takip etmelisiniz.

E-posta ile ilgili verileri daha da detaylandırmak için e-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını da bu analize ekleyebilirsiniz. E-posta açılma ve tıklanma oranları, e-postadan elde edilen geri dönüşüm oranları gibi metriklerin de takibini yaparak, bu çalışmaların verimliliğini ölçebilirsiniz.

Sosyal medya takipçileri ve etkileşim oranları

Performans analizinizde sosyal medya takipçi değişimlerini ve etkileşim oranlarını da göz önünde tutabilirsiniz. Sosyal medya, pazarlama konusunda önemli bir yere sahip olduğu için, buradaki çalışmalarınızı takip etmeniz ve sonuçları analiz etmeniz, yeni stratejiler ve planlar yapma konusunda sizi yönlendirecektir. Belli bir dönemdeki takipçi artış ve düşüş oranlarının yanı sıra gönderilerinizin aldığı etkileşim oranlarının da ölçümlerini yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan