Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken bazı metrikler var. Bu metrikleri de aşağıda sizinle paylaşıyoruz. Şirket performans analizlerini belli dönemlerde düzenli olarak yapmanız, bu süreçler içerisinde şirketinizin nasıl bir yol aldığını görmenizi sağlayacağı için düzenli olarak yapılması gerekir. Örneğin 3 aylık, 6 aylık ya da yıllık olarak performans analizi raporlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Gelirler

Belli bir dönem içerisindeki gelirlerinizin analizini yapmanız ve bu süreç içerisinde şirkete ne kadar pozitif nakit akışı sağlandığını takip etmeniz, şirketinizin durumu konusunda size fikir verecektir. Pozitif nakit akışının, negatif akıştan yüksek olması şirketinin karlılığını gösterecektir. Eğer şirketinizden çıkan para daha fazlaysa bu durumda da gelirleriniz, masraflarınızı karşılamıyordur ve sizin bu konuda bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Geri dönüşüm oranı

Geri dönüşüm oranı, web siteniz üzerinde belli bir eylemi gerçekleştiren ziyaretçi veya kullanıcıların oranıdır. Bu geri dönüşümler, bir ürün satın alınması veya e-posta aboneliği gibi bir eylem olabilir. Geri dönüşümleriniz ne kadar yüksekse, yaptığınız çalışmalarının başarısı da bir o kadar yüksektir. Geri dönüşüm hesabı şöyle hesaplanır: Geri dönüşüm oranı = (geri dönüşümler / toplam ziyaretçi) x %100 Örneğin, bir ay içerisinde web sitenizi 100.000 kişi ziyaret etmiş ve 5000 kişi bir geri dönüşüm gerçekleştirmişse, geri dönüşüm oranınız %5’tir.

Müşteri kazanma maliyeti

Performans analizi sırasında ölçmeniz gereken metriklerden biri de müşteri kazanma maliyetidir. Bir müşteriyi kazanmak ve onun sitenizden alışveriş yapmasını sağlamak için harcadığınız parayı gösterir. Bu maliyet, pazarlama çalışmalarınızda harcadığınız bütçenin ne kadarının bir müşteriyi kazandırdığını gösterdiği için önemlidir. Bu maliyetin yüksek olması, müşteri kazanmak için pazarlama çalışmalarınıza daha fazla para harcamanız gerektiği anlamına gelecektir. Bu maliyetleri düşürebilmek için, çalışmalarınızı tekrar analiz ederek, size en iyi performansı veren kanallar üzerine stratejiler geliştirmeniz gerekir. Bunu yapmak için de tüm pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek, herbir kanal üzerindeki müşteri kazanma maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir.

Ortalama sipariş tutarı

Bir diğer metrik ise ortalama sipariş ya da sepet tutarıdır. Bu metrik, sitenizden alışveriş yapan bir müşterinin, ortalama olarak ne kadar harcadığını göstermektedir. Ortalama sipariş tutarını artırmanız, şirketinizin gelirlerini artırmanızı sağladığı için önemlidir. Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak bu konuda neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Yatırım getirisi

Yatırım getirisi (ROI), de performans analizi yaparken önemlidir. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarının size ne kadarlık bir kazanç sağladığını görmek için bu analizi yapmanız gerekir. Bu analizi yaptıktan sonra da yatırım getirinizi yükseltmek için yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Yatırım getirinizi şöyle hesaplayabilirsiniz: (Net kar - pazarlama yatırımları) / pazarlama yatırımları

ROAS (Reklam harcamalarından elde edilen gelir)

Reklam harcamalarınızdan ne kadar gelir elde ettiğinizi de gözlemlemeniz ve takip etmeniz gerektiği için, performans analizlerinizde bu metriğinde yer alması gerekir. Herbir reklam kampanyasından aldığınız geri dönüşümleri ve her kampanyadan elde edilen satış rakamlarını hesaplayarak, reklam harcamalarınızın size ne kadar kazanç sağladığını takip edebilirsiniz.

Toplam web site trafiği

Performans analizi yaptığınız dönem içerisinde, webi sitenize gelen toplam trafiği de analiz etmelisiniz. Böylelikle bu analiz dönemleri arasındaki trafik değişiklikleri de takip edebilirsiniz. Hangi dönemlerde trafiğin daha yüksek hangilerinde daha düşük olduğunu gözlemleyerek, SEO ya da pazarlama çalışmalarınızın performanslarını gözlemleyebilir; organik ve yönlendirme trafik oranlarınızı görerek, hangi kanallara daha fazla yatırım yapmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

E-posta takipçi /abone sayısı

E-posta pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, performans analizi çalışmalarınıza bu veriyi de eklemelisiniz. Belli bir dönem içerisinde, e-posta listelerinize kaç kişinin abone olduğunu ve kaç kişinin abonelikten çıktığını takip etmelisiniz. E-posta ile ilgili verileri daha da detaylandırmak için e-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını da bu analize ekleyebilirsiniz. E-posta açılma ve tıklanma oranları, e-postadan elde edilen geri dönüşüm oranları gibi metriklerin de takibini yaparak, bu çalışmaların verimliliğini ölçebilirsiniz.

Sosyal medya takipçileri ve etkileşim oranları

Performans analizinizde sosyal medya takipçi değişimlerini ve etkileşim oranlarını da göz önünde tutabilirsiniz. Sosyal medya, pazarlama konusunda önemli bir yere sahip olduğu için, buradaki çalışmalarınızı takip etmeniz ve sonuçları analiz etmeniz, yeni stratejiler ve planlar yapma konusunda sizi yönlendirecektir. Belli bir dönemdeki takipçi artış ve düşüş oranlarının yanı sıra gönderilerinizin aldığı etkileşim oranlarının da ölçümlerini yapabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın