Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar

28 Ocak 2019
Sinan Oypan

Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir takım sorunların yaşanmasına ya da işin başındaki beklentilerin gerçekleşmemesine neden olabilir.

Girişimcilerin sık yaptığı hatalar, birçok şirketin işe başlangıç sürecinin zorlu geçmesine neden olduğu için de bu rehberimizde şirket kuruluşu zamanında kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Bir iş planının yapılmaması

İş planı, şirket kuruluşu için önemli adımlardan biridir. Şirketin ileriye yönelik planlarının yapılması, iş modeli, ürünler, hedef kitle, pazarlama ve reklam çalışmaları, finansal öngörüler ve hedefler, genel olarak şirket için belirlenen kilometre taşları olmadan işe başlamak, şirketi büyütmek için hangi yolların izleneceğinin belirlenememesine neden olur.

Şirketinizi kurma aşamasındayken detaylı bir iş planı yaparak, stratejilerinizi belirlemeniz ve şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Zaman içerisinde bu iş planını güncelleyerek, geçen zaman içerisinde gerçekleştirdiğiniz ya da tutturamadığınız hedefleri de ekleyerek, iş planınızı güncel tutmalısınız.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İlgili rehber: İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

Finansal olarak hazırlıklı olmamak

Şirket kurma fikri girişimciler için cazip gelse de finansal zorluklara ve şirket ile ilgili masraflara hazır olunması oldukça önemlidir. Şirket kuruluşu sırasında birçok farklı masraf ile karşılacağınız gibi, bu masrafların yanı sıra marka ve ürün bilinirliğini artırmak için pazarlama ve reklam bütçelerini de hesaba katmanız gerekir.

Bu sebeple de işe başlamadan önce şirket kurma ücretlerini, e-ticaret sitesi kurma maliyetlerini, ürün tedarik ya da üretim süreçlerini, çalışanlarınız varsa onların maaş ve sigorta ücretlerini, kira, vergi ve ofis giderlerini hesaplamalı ve yıllık pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız.

Böylelikle ne kadarlık bir sermaye ile bu işe başlayabileceğinizi planlamış olursunuz. Tabii ki bu planları yapmış olsanız da ekstra maliyetlerin de çıkabileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Fiyat stratejilerini yanlış belirlemek

E-ticarette fiyatlandırma rakip firmalarla yarışabilmekte önemli unsurlardan biri. Özellikle çok satılan ve başka firmaların da sattığı ürünleriniz bulunuyorsa doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz gerekiyor.

Kendi ürettiğiniz ürünlerde de fiyatlandırma önemli konulardan biri. Ürüne biçtiğiniz değerin yüksek olması hedef kitlenizi kaçırabileceği gibi, bu fiyatı düşük tutmanız karlılığınızı düşürebilir. Bu sebeple de doğru fiyat aralıklarını bulmanız ve ürününüzün değerini koruyarak size kar getirmesini sağlamanız gerekiyor.

Bunu doğru bir şekilde yapabilmek için bulunduğunuz sektördeki ürünleri detaylı bir şekilde incelemeli ve analiz etmelisiniz. Benzer ürünlerin fiyatlarını incelemeniz, pazarın durumunu ve tüketicilerin beklentilerini görmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İlgili rehber: Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmamak

Pazar araştırması da şirket kuruluşu sırasında dikkate alınması gereken önemli kriterlerden biridir. Pazar araştırması, rakip firmalar hakkında bilgi almanızı sağlarken, pazarın durumunu ve geleceğini görmenizi sağlar. Bununla beraber tüketicilerinden pazardan, ürünlerden ve firmalardan beklentilerini de görmenize yardımcı olur. Fiyat stratejileri, doğru ürün seçimleri ve tüketicilerin ürünlere olan ilgilerini görmek için bu araştırmaların yapılması gerekir. Aksi taktirde girmeyi düşündüğünüz sektörden haberiniz olmadan, daha başka bir tabirle biraz kör bir dalış yaparsınız. Bu da iş geliştirmenizi ve stratejilerinizi nasıl belirleyeceğinizi zorlaştırır.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Şirket kuruluşu aşamasında yapılacak yanlışlardan biri de çok hızlı büyümeye çalışmaktır. Başlangıçta işler beklediğinizden iyi gidebilir ve sonrasında da şirketinizi büyütmek isteyebilirsiniz. Ancak altyapınızın hazır olmaması, finansal olarak bu büyümeyi karşılayacak sermayenizin oluşmaması ve şirket yönetimi ya da çalışanlar arasındaki düzenin tam oturtulmamış olması birçok sorunun ortaya çıkmasına neden olabilir.

Bir anda hızlı bir şekilde büyümek yerine belli aşamalar halinde büyümeye gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem finansal hem de şirket yönetimi konusunda bu büyümeyi daha iyi yönetmeli ve kontrollü bir şekilde ilerlemelisiniz. Aksi takdirde hem yaptığınız iş ve hizmetlerinizin kalitesi düşebilir hem de doğru bir iş yönetim şekli belirlenmediği için şirketteki disiplin ve verimde düşüş görülebilir.

Eğer siz de 2019'da kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan