Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar

28 Ocak 2019
Sinan Oypan

Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir takım sorunların yaşanmasına ya da işin başındaki beklentilerin gerçekleşmemesine neden olabilir.

Girişimcilerin sık yaptığı hatalar, birçok şirketin işe başlangıç sürecinin zorlu geçmesine neden olduğu için de bu rehberimizde şirket kuruluşu zamanında kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Bir iş planının yapılmaması

İş planı, şirket kuruluşu için önemli adımlardan biridir. Şirketin ileriye yönelik planlarının yapılması, iş modeli, ürünler, hedef kitle, pazarlama ve reklam çalışmaları, finansal öngörüler ve hedefler, genel olarak şirket için belirlenen kilometre taşları olmadan işe başlamak, şirketi büyütmek için hangi yolların izleneceğinin belirlenememesine neden olur.

Şirketinizi kurma aşamasındayken detaylı bir iş planı yaparak, stratejilerinizi belirlemeniz ve şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Zaman içerisinde bu iş planını güncelleyerek, geçen zaman içerisinde gerçekleştirdiğiniz ya da tutturamadığınız hedefleri de ekleyerek, iş planınızı güncel tutmalısınız.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İlgili rehber: İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

Finansal olarak hazırlıklı olmamak

Şirket kurma fikri girişimciler için cazip gelse de finansal zorluklara ve şirket ile ilgili masraflara hazır olunması oldukça önemlidir. Şirket kuruluşu sırasında birçok farklı masraf ile karşılacağınız gibi, bu masrafların yanı sıra marka ve ürün bilinirliğini artırmak için pazarlama ve reklam bütçelerini de hesaba katmanız gerekir.

Bu sebeple de işe başlamadan önce şirket kurma ücretlerini, e-ticaret sitesi kurma maliyetlerini, ürün tedarik ya da üretim süreçlerini, çalışanlarınız varsa onların maaş ve sigorta ücretlerini, kira, vergi ve ofis giderlerini hesaplamalı ve yıllık pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız.

Böylelikle ne kadarlık bir sermaye ile bu işe başlayabileceğinizi planlamış olursunuz. Tabii ki bu planları yapmış olsanız da ekstra maliyetlerin de çıkabileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Fiyat stratejilerini yanlış belirlemek

E-ticarette fiyatlandırma rakip firmalarla yarışabilmekte önemli unsurlardan biri. Özellikle çok satılan ve başka firmaların da sattığı ürünleriniz bulunuyorsa doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz gerekiyor.

Kendi ürettiğiniz ürünlerde de fiyatlandırma önemli konulardan biri. Ürüne biçtiğiniz değerin yüksek olması hedef kitlenizi kaçırabileceği gibi, bu fiyatı düşük tutmanız karlılığınızı düşürebilir. Bu sebeple de doğru fiyat aralıklarını bulmanız ve ürününüzün değerini koruyarak size kar getirmesini sağlamanız gerekiyor.

Bunu doğru bir şekilde yapabilmek için bulunduğunuz sektördeki ürünleri detaylı bir şekilde incelemeli ve analiz etmelisiniz. Benzer ürünlerin fiyatlarını incelemeniz, pazarın durumunu ve tüketicilerin beklentilerini görmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İlgili rehber: Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmamak

Pazar araştırması da şirket kuruluşu sırasında dikkate alınması gereken önemli kriterlerden biridir. Pazar araştırması, rakip firmalar hakkında bilgi almanızı sağlarken, pazarın durumunu ve geleceğini görmenizi sağlar. Bununla beraber tüketicilerinden pazardan, ürünlerden ve firmalardan beklentilerini de görmenize yardımcı olur. Fiyat stratejileri, doğru ürün seçimleri ve tüketicilerin ürünlere olan ilgilerini görmek için bu araştırmaların yapılması gerekir. Aksi taktirde girmeyi düşündüğünüz sektörden haberiniz olmadan, daha başka bir tabirle biraz kör bir dalış yaparsınız. Bu da iş geliştirmenizi ve stratejilerinizi nasıl belirleyeceğinizi zorlaştırır.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Şirket kuruluşu aşamasında yapılacak yanlışlardan biri de çok hızlı büyümeye çalışmaktır. Başlangıçta işler beklediğinizden iyi gidebilir ve sonrasında da şirketinizi büyütmek isteyebilirsiniz. Ancak altyapınızın hazır olmaması, finansal olarak bu büyümeyi karşılayacak sermayenizin oluşmaması ve şirket yönetimi ya da çalışanlar arasındaki düzenin tam oturtulmamış olması birçok sorunun ortaya çıkmasına neden olabilir.

Bir anda hızlı bir şekilde büyümek yerine belli aşamalar halinde büyümeye gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem finansal hem de şirket yönetimi konusunda bu büyümeyi daha iyi yönetmeli ve kontrollü bir şekilde ilerlemelisiniz. Aksi takdirde hem yaptığınız iş ve hizmetlerinizin kalitesi düşebilir hem de doğru bir iş yönetim şekli belirlenmediği için şirketteki disiplin ve verimde düşüş görülebilir.

Eğer siz de 2019'da kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan