Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar

28 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar

Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir takım sorunların yaşanmasına ya da işin başındaki beklentilerin gerçekleşmemesine neden olabilir.

Girişimcilerin sık yaptığı hatalar, birçok şirketin işe başlangıç sürecinin zorlu geçmesine neden olduğu için de bu rehberimizde şirket kuruluşu zamanında kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Bir iş planının yapılmaması

İş planı, şirket kuruluşu için önemli adımlardan biridir. Şirketin ileriye yönelik planlarının yapılması, iş modeli, ürünler, hedef kitle, pazarlama ve reklam çalışmaları, finansal öngörüler ve hedefler, genel olarak şirket için belirlenen kilometre taşları olmadan işe başlamak, şirketi büyütmek için hangi yolların izleneceğinin belirlenememesine neden olur.

Şirketinizi kurma aşamasındayken detaylı bir iş planı yaparak, stratejilerinizi belirlemeniz ve şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Zaman içerisinde bu iş planını güncelleyerek, geçen zaman içerisinde gerçekleştirdiğiniz ya da tutturamadığınız hedefleri de ekleyerek, iş planınızı güncel tutmalısınız.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İlgili rehber: İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

Finansal olarak hazırlıklı olmamak

Şirket kurma fikri girişimciler için cazip gelse de finansal zorluklara ve şirket ile ilgili masraflara hazır olunması oldukça önemlidir. Şirket kuruluşu sırasında birçok farklı masraf ile karşılacağınız gibi, bu masrafların yanı sıra marka ve ürün bilinirliğini artırmak için pazarlama ve reklam bütçelerini de hesaba katmanız gerekir.

Bu sebeple de işe başlamadan önce şirket kurma ücretlerini, e-ticaret sitesi kurma maliyetlerini, ürün tedarik ya da üretim süreçlerini, çalışanlarınız varsa onların maaş ve sigorta ücretlerini, kira, vergi ve ofis giderlerini hesaplamalı ve yıllık pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız.

Böylelikle ne kadarlık bir sermaye ile bu işe başlayabileceğinizi planlamış olursunuz. Tabii ki bu planları yapmış olsanız da ekstra maliyetlerin de çıkabileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Fiyat stratejilerini yanlış belirlemek

E-ticarette fiyatlandırma rakip firmalarla yarışabilmekte önemli unsurlardan biri. Özellikle çok satılan ve başka firmaların da sattığı ürünleriniz bulunuyorsa doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz gerekiyor.

Kendi ürettiğiniz ürünlerde de fiyatlandırma önemli konulardan biri. Ürüne biçtiğiniz değerin yüksek olması hedef kitlenizi kaçırabileceği gibi, bu fiyatı düşük tutmanız karlılığınızı düşürebilir. Bu sebeple de doğru fiyat aralıklarını bulmanız ve ürününüzün değerini koruyarak size kar getirmesini sağlamanız gerekiyor.

Bunu doğru bir şekilde yapabilmek için bulunduğunuz sektördeki ürünleri detaylı bir şekilde incelemeli ve analiz etmelisiniz. Benzer ürünlerin fiyatlarını incelemeniz, pazarın durumunu ve tüketicilerin beklentilerini görmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İlgili rehber: Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmamak

Pazar araştırması da şirket kuruluşu sırasında dikkate alınması gereken önemli kriterlerden biridir. Pazar araştırması, rakip firmalar hakkında bilgi almanızı sağlarken, pazarın durumunu ve geleceğini görmenizi sağlar. Bununla beraber tüketicilerinden pazardan, ürünlerden ve firmalardan beklentilerini de görmenize yardımcı olur. Fiyat stratejileri, doğru ürün seçimleri ve tüketicilerin ürünlere olan ilgilerini görmek için bu araştırmaların yapılması gerekir. Aksi taktirde girmeyi düşündüğünüz sektörden haberiniz olmadan, daha başka bir tabirle biraz kör bir dalış yaparsınız. Bu da iş geliştirmenizi ve stratejilerinizi nasıl belirleyeceğinizi zorlaştırır.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Şirket kuruluşu aşamasında yapılacak yanlışlardan biri de çok hızlı büyümeye çalışmaktır. Başlangıçta işler beklediğinizden iyi gidebilir ve sonrasında da şirketinizi büyütmek isteyebilirsiniz. Ancak altyapınızın hazır olmaması, finansal olarak bu büyümeyi karşılayacak sermayenizin oluşmaması ve şirket yönetimi ya da çalışanlar arasındaki düzenin tam oturtulmamış olması birçok sorunun ortaya çıkmasına neden olabilir.

Bir anda hızlı bir şekilde büyümek yerine belli aşamalar halinde büyümeye gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem finansal hem de şirket yönetimi konusunda bu büyümeyi daha iyi yönetmeli ve kontrollü bir şekilde ilerlemelisiniz. Aksi takdirde hem yaptığınız iş ve hizmetlerinizin kalitesi düşebilir hem de doğru bir iş yönetim şekli belirlenmediği için şirketteki disiplin ve verimde düşüş görülebilir.

Eğer siz de 2019'da kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT ile E-ticaret Dünyasında Fark Yaratın Günümüzde, online alışveriş deneyimini daha keyifli hale getirmek için birçok eticaret sitesi chatbotlar kullanıyor. Ancak, chatbotlar genellikle belirli sınırlamaları olan...
14 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
İnternetten Satış Vergilendirme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Vergilendirme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Ticari faaliyetlerden elde edilen gelirler çeşitli vergilere tabiidir. Bu durum e-ticaret vergileri için de geçerlidir. İnternet üzerinden yapılan satışlarda mükellef olunan vergi kalemleri bulunur. Yasal sorun yaşamamak ve satış...
13 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Ferad Osman Sali