fbpx

Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar

28 Ocak 2019
Sinan Oypan

Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir takım sorunların yaşanmasına ya da işin başındaki beklentilerin gerçekleşmemesine neden olabilir.

Girişimcilerin sık yaptığı hatalar, birçok şirketin işe başlangıç sürecinin zorlu geçmesine neden olduğu için de bu rehberimizde şirket kuruluşu zamanında kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Bir iş planının yapılmaması

İş planı, şirket kuruluşu için önemli adımlardan biridir. Şirketin ileriye yönelik planlarının yapılması, iş modeli, ürünler, hedef kitle, pazarlama ve reklam çalışmaları, finansal öngörüler ve hedefler, genel olarak şirket için belirlenen kilometre taşları olmadan işe başlamak, şirketi büyütmek için hangi yolların izleneceğinin belirlenememesine neden olur.

Şirketinizi kurma aşamasındayken detaylı bir iş planı yaparak, stratejilerinizi belirlemeniz ve şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Zaman içerisinde bu iş planını güncelleyerek, geçen zaman içerisinde gerçekleştirdiğiniz ya da tutturamadığınız hedefleri de ekleyerek, iş planınızı güncel tutmalısınız.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İlgili rehber: İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

Finansal olarak hazırlıklı olmamak

Şirket kurma fikri girişimciler için cazip gelse de finansal zorluklara ve şirket ile ilgili masraflara hazır olunması oldukça önemlidir. Şirket kuruluşu sırasında birçok farklı masraf ile karşılacağınız gibi, bu masrafların yanı sıra marka ve ürün bilinirliğini artırmak için pazarlama ve reklam bütçelerini de hesaba katmanız gerekir.

Bu sebeple de işe başlamadan önce şirket kurma ücretlerini, e-ticaret sitesi kurma maliyetlerini, ürün tedarik ya da üretim süreçlerini, çalışanlarınız varsa onların maaş ve sigorta ücretlerini, kira, vergi ve ofis giderlerini hesaplamalı ve yıllık pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız.

Böylelikle ne kadarlık bir sermaye ile bu işe başlayabileceğinizi planlamış olursunuz. Tabii ki bu planları yapmış olsanız da ekstra maliyetlerin de çıkabileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Fiyat stratejilerini yanlış belirlemek

E-ticarette fiyatlandırma rakip firmalarla yarışabilmekte önemli unsurlardan biri. Özellikle çok satılan ve başka firmaların da sattığı ürünleriniz bulunuyorsa doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz gerekiyor.

Kendi ürettiğiniz ürünlerde de fiyatlandırma önemli konulardan biri. Ürüne biçtiğiniz değerin yüksek olması hedef kitlenizi kaçırabileceği gibi, bu fiyatı düşük tutmanız karlılığınızı düşürebilir. Bu sebeple de doğru fiyat aralıklarını bulmanız ve ürününüzün değerini koruyarak size kar getirmesini sağlamanız gerekiyor.

Bunu doğru bir şekilde yapabilmek için bulunduğunuz sektördeki ürünleri detaylı bir şekilde incelemeli ve analiz etmelisiniz. Benzer ürünlerin fiyatlarını incelemeniz, pazarın durumunu ve tüketicilerin beklentilerini görmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İlgili rehber: Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmamak

Pazar araştırması da şirket kuruluşu sırasında dikkate alınması gereken önemli kriterlerden biridir. Pazar araştırması, rakip firmalar hakkında bilgi almanızı sağlarken, pazarın durumunu ve geleceğini görmenizi sağlar. Bununla beraber tüketicilerinden pazardan, ürünlerden ve firmalardan beklentilerini de görmenize yardımcı olur. Fiyat stratejileri, doğru ürün seçimleri ve tüketicilerin ürünlere olan ilgilerini görmek için bu araştırmaların yapılması gerekir. Aksi taktirde girmeyi düşündüğünüz sektörden haberiniz olmadan, daha başka bir tabirle biraz kör bir dalış yaparsınız. Bu da iş geliştirmenizi ve stratejilerinizi nasıl belirleyeceğinizi zorlaştırır.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Şirket kuruluşu aşamasında yapılacak yanlışlardan biri de çok hızlı büyümeye çalışmaktır. Başlangıçta işler beklediğinizden iyi gidebilir ve sonrasında da şirketinizi büyütmek isteyebilirsiniz. Ancak altyapınızın hazır olmaması, finansal olarak bu büyümeyi karşılayacak sermayenizin oluşmaması ve şirket yönetimi ya da çalışanlar arasındaki düzenin tam oturtulmamış olması birçok sorunun ortaya çıkmasına neden olabilir.

Bir anda hızlı bir şekilde büyümek yerine belli aşamalar halinde büyümeye gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem finansal hem de şirket yönetimi konusunda bu büyümeyi daha iyi yönetmeli ve kontrollü bir şekilde ilerlemelisiniz. Aksi takdirde hem yaptığınız iş ve hizmetlerinizin kalitesi düşebilir hem de doğru bir iş yönetim şekli belirlenmediği için şirketteki disiplin ve verimde düşüş görülebilir.

Eğer siz de 2019'da kendi işinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan