Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin mutlu olmasını, işlerin yolunda gitmesini ve personel değişiklikleri durumunda işlerin kısa sürede rayına oturtulmasını sağlar.

Şirketin kuruluş döneminde bu şirket kültürü üzerine çalışmalar yapılarak bir standart oluşturmak oldukça önemli. Şirket yöneticileri olarak bunu oluşturmadığınızda, şirket kültürü zaman içinde yöneticilerin ve çalışan personelin insiyatifiyle şekillenecektir ve bu da şirketinize zarar verebilir.

Şirket kültürünün zarar görmesi birçok konuda sorunlara yol açabilmektedir. Bunun önüne geçmek için şirket kültürünüzü çökmesine neden olabilecek durumları önceden bilmek ve bu konuda önlemler almak gerekiyor.

Dürüst davranmayan yöneticiler

Şirketinizde çalışan yöneticilerin dürüst olmaları, yapılan işler konusunda transparan ve güvenilir olmaları oldukça önemlidir. Bu dürüstlük sadece kendilerinin üstlerindeki yöneticilere karşı olmamalı. Aynı güveni altta çalışan personele de yansıtmalılar.

Güven ve dürüstlük kavramları olmadan bir şirketi ayakta tutmak pek de mümkün değildir. Bu nedenle yöneticilerinizi seçerken, sahip oldukları tecrübe ve teknik bilgilerin yanı sıra dürüstlük ve güvenirlik durumlarını da araştırmalısınız.

Güvenmediğiniz kişilere, sırf teknik bilgilerinin iyi olması nedeniyle yöneticilik koltuğunu temsil etmeniz bazı işlerin yürümesini sağlayabilir; ancak uzun vadede daha büyük problemlerle yüzleşmenize neden olabilir.

Motivasyonu düşük çalışanlar

İş yerindeki motivasyon seviyesi de oldukça önemlidir. Çalışanların motivasyonunun düşük olduğu iş yerindeki davranışlarından gözlemlenebilir. Motivasyonlarının düşük olması sonucu, yaptıkları işlerdeki performansın düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.

Motivasyonun düşük olduğu durumlarda, çalışanlar işleri haricindeki aktivitelere daha fazla vakit ayırmaya başlayacaklardır. Mesai saatlerini geçirmek için farklı yollara başvurmak, şirketin de performansının düşmesine neden olacaktır.

Bu tip durumlar gözlemlendiğinde öncelikle çalışanla bire bir görüşmeler yapmak gerekiyor. Bu personelin, motivasyonun düşük olmasının arkasında yatan nedenler araştırılmalı. Bunlar kişisel sorunlar, yöneticilerle yaşanan problemler, maaş sorunları gibi problemlerden kaynaklanabilir. Çalışanın motivasyon eksiğinin hangi sorundan kaynaklandığını bulmak, ona bu konuda nasıl bir destek sağlayacağınızı size gösterecektir.

Çalışanlarınızın motivasyonunu mümkün olduğunca yüksek tutmak, onların işlerine dört elle sarılmasını sağlayacaktır.

Şirket içi entrikalar ve oyunlar

Şirket içinde yaşanan en tatsız durumlar entrikalar ve oyunlardır. Şirket çalışanları arasında “ayak oyunları” olarak da bilinen bu durumlar, aslında çalışanlar arasında oluyor gibi görünse de şirket kültürene de ciddi zararlar verir.

Özellikle büyük ve kurumsal firmalarda sıkça görülen bu durumlar, mevki sahibi olmak ve üst pozisyonlara gelmek için sıkça yapılan davranışlardır. Şirket içinde bu tür oyunların olması, birçok açıdan sıkıntı yaratabilir.

Güven eksikliği, bilgi saklama, yanlış bilgi paylaşımı, dedikodu yapmak, yalan söyleme gibi durumlar bu entrikalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Bunların sonucunda da doğrudan motivasyon eksiklikleri, güvenilmez personeller ve yöneticiler gibi durumlar ortaya çıkmaktadır.

Şirket yöneticisi olarak, bu tip entrika ve ayak oyunlarına karşı sert bir tavrınız olması gerekiyor. Kendi çıkarları için başkasını kullanan kişiler, şirkete de ilerleyen zamanlarda zarar verebilirler. Bu nedenle de bu konudaki yaptırımlarınız konusunda bazı önlemler almanız yararlı olur.

İletişim eksikliği

Şirket kültürüne zarar veren etkenlerden bir diğeri de iletişim kopukluklarıdır. Personeller ve yöneticiler arasındaki iletişim bağlarının güçlü olması oldukça önemlidir. Hem iş ve proje süreçlerindeki iletişim bağları hem de diğer konulardaki iletişimlerin sağlam olması oldukça önemlidir.

Proje süreçlerinde ya da kişisel konularda yöneticilerle iletişim kuramamak, yöneticilerin iletişim konusunda kapalı davranmaları ve ulaşılmaz olmaları personellerin önüne en çok taş koyan durumlar arasındadır.

Şirket içindeki tüm çalışanların birbirleriyle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri ve iletişim kurmaya teşvik edilmesi oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın