fbpx

Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin mutlu olmasını, işlerin yolunda gitmesini ve personel değişiklikleri durumunda işlerin kısa sürede rayına oturtulmasını sağlar.

Şirketin kuruluş döneminde bu şirket kültürü üzerine çalışmalar yapılarak bir standart oluşturmak oldukça önemli. Şirket yöneticileri olarak bunu oluşturmadığınızda, şirket kültürü zaman içinde yöneticilerin ve çalışan personelin insiyatifiyle şekillenecektir ve bu da şirketinize zarar verebilir.

Şirket kültürünün zarar görmesi birçok konuda sorunlara yol açabilmektedir. Bunun önüne geçmek için şirket kültürünüzü çökmesine neden olabilecek durumları önceden bilmek ve bu konuda önlemler almak gerekiyor.

Dürüst davranmayan yöneticiler

Şirketinizde çalışan yöneticilerin dürüst olmaları, yapılan işler konusunda transparan ve güvenilir olmaları oldukça önemlidir. Bu dürüstlük sadece kendilerinin üstlerindeki yöneticilere karşı olmamalı. Aynı güveni altta çalışan personele de yansıtmalılar.

Güven ve dürüstlük kavramları olmadan bir şirketi ayakta tutmak pek de mümkün değildir. Bu nedenle yöneticilerinizi seçerken, sahip oldukları tecrübe ve teknik bilgilerin yanı sıra dürüstlük ve güvenirlik durumlarını da araştırmalısınız.

Güvenmediğiniz kişilere, sırf teknik bilgilerinin iyi olması nedeniyle yöneticilik koltuğunu temsil etmeniz bazı işlerin yürümesini sağlayabilir; ancak uzun vadede daha büyük problemlerle yüzleşmenize neden olabilir.

Motivasyonu düşük çalışanlar

İş yerindeki motivasyon seviyesi de oldukça önemlidir. Çalışanların motivasyonunun düşük olduğu iş yerindeki davranışlarından gözlemlenebilir. Motivasyonlarının düşük olması sonucu, yaptıkları işlerdeki performansın düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.

Motivasyonun düşük olduğu durumlarda, çalışanlar işleri haricindeki aktivitelere daha fazla vakit ayırmaya başlayacaklardır. Mesai saatlerini geçirmek için farklı yollara başvurmak, şirketin de performansının düşmesine neden olacaktır.

Bu tip durumlar gözlemlendiğinde öncelikle çalışanla bire bir görüşmeler yapmak gerekiyor. Bu personelin, motivasyonun düşük olmasının arkasında yatan nedenler araştırılmalı. Bunlar kişisel sorunlar, yöneticilerle yaşanan problemler, maaş sorunları gibi problemlerden kaynaklanabilir. Çalışanın motivasyon eksiğinin hangi sorundan kaynaklandığını bulmak, ona bu konuda nasıl bir destek sağlayacağınızı size gösterecektir.

Çalışanlarınızın motivasyonunu mümkün olduğunca yüksek tutmak, onların işlerine dört elle sarılmasını sağlayacaktır.

Şirket içi entrikalar ve oyunlar

Şirket içinde yaşanan en tatsız durumlar entrikalar ve oyunlardır. Şirket çalışanları arasında “ayak oyunları” olarak da bilinen bu durumlar, aslında çalışanlar arasında oluyor gibi görünse de şirket kültürene de ciddi zararlar verir.

Özellikle büyük ve kurumsal firmalarda sıkça görülen bu durumlar, mevki sahibi olmak ve üst pozisyonlara gelmek için sıkça yapılan davranışlardır. Şirket içinde bu tür oyunların olması, birçok açıdan sıkıntı yaratabilir.

Güven eksikliği, bilgi saklama, yanlış bilgi paylaşımı, dedikodu yapmak, yalan söyleme gibi durumlar bu entrikalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Bunların sonucunda da doğrudan motivasyon eksiklikleri, güvenilmez personeller ve yöneticiler gibi durumlar ortaya çıkmaktadır.

Şirket yöneticisi olarak, bu tip entrika ve ayak oyunlarına karşı sert bir tavrınız olması gerekiyor. Kendi çıkarları için başkasını kullanan kişiler, şirkete de ilerleyen zamanlarda zarar verebilirler. Bu nedenle de bu konudaki yaptırımlarınız konusunda bazı önlemler almanız yararlı olur.

İletişim eksikliği

Şirket kültürüne zarar veren etkenlerden bir diğeri de iletişim kopukluklarıdır. Personeller ve yöneticiler arasındaki iletişim bağlarının güçlü olması oldukça önemlidir. Hem iş ve proje süreçlerindeki iletişim bağları hem de diğer konulardaki iletişimlerin sağlam olması oldukça önemlidir.

Proje süreçlerinde ya da kişisel konularda yöneticilerle iletişim kuramamak, yöneticilerin iletişim konusunda kapalı davranmaları ve ulaşılmaz olmaları personellerin önüne en çok taş koyan durumlar arasındadır.

Şirket içindeki tüm çalışanların birbirleriyle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri ve iletişim kurmaya teşvik edilmesi oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan