Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

31 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin mutlu olmasını, işlerin yolunda gitmesini ve personel değişiklikleri durumunda işlerin kısa sürede rayına oturtulmasını sağlar.

Şirketin kuruluş döneminde bu şirket kültürü üzerine çalışmalar yapılarak bir standart oluşturmak oldukça önemli. Şirket yöneticileri olarak bunu oluşturmadığınızda, şirket kültürü zaman içinde yöneticilerin ve çalışan personelin insiyatifiyle şekillenecektir ve bu da şirketinize zarar verebilir.

Şirket kültürünün zarar görmesi birçok konuda sorunlara yol açabilmektedir. Bunun önüne geçmek için şirket kültürünüzü çökmesine neden olabilecek durumları önceden bilmek ve bu konuda önlemler almak gerekiyor.

Dürüst davranmayan yöneticiler

Şirketinizde çalışan yöneticilerin dürüst olmaları, yapılan işler konusunda transparan ve güvenilir olmaları oldukça önemlidir. Bu dürüstlük sadece kendilerinin üstlerindeki yöneticilere karşı olmamalı. Aynı güveni altta çalışan personele de yansıtmalılar.

Güven ve dürüstlük kavramları olmadan bir şirketi ayakta tutmak pek de mümkün değildir. Bu nedenle yöneticilerinizi seçerken, sahip oldukları tecrübe ve teknik bilgilerin yanı sıra dürüstlük ve güvenirlik durumlarını da araştırmalısınız.

Güvenmediğiniz kişilere, sırf teknik bilgilerinin iyi olması nedeniyle yöneticilik koltuğunu temsil etmeniz bazı işlerin yürümesini sağlayabilir; ancak uzun vadede daha büyük problemlerle yüzleşmenize neden olabilir.

Motivasyonu düşük çalışanlar

İş yerindeki motivasyon seviyesi de oldukça önemlidir. Çalışanların motivasyonunun düşük olduğu iş yerindeki davranışlarından gözlemlenebilir. Motivasyonlarının düşük olması sonucu, yaptıkları işlerdeki performansın düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.

Motivasyonun düşük olduğu durumlarda, çalışanlar işleri haricindeki aktivitelere daha fazla vakit ayırmaya başlayacaklardır. Mesai saatlerini geçirmek için farklı yollara başvurmak, şirketin de performansının düşmesine neden olacaktır.

Bu tip durumlar gözlemlendiğinde öncelikle çalışanla bire bir görüşmeler yapmak gerekiyor. Bu personelin, motivasyonun düşük olmasının arkasında yatan nedenler araştırılmalı. Bunlar kişisel sorunlar, yöneticilerle yaşanan problemler, maaş sorunları gibi problemlerden kaynaklanabilir. Çalışanın motivasyon eksiğinin hangi sorundan kaynaklandığını bulmak, ona bu konuda nasıl bir destek sağlayacağınızı size gösterecektir.

Çalışanlarınızın motivasyonunu mümkün olduğunca yüksek tutmak, onların işlerine dört elle sarılmasını sağlayacaktır.

Şirket içi entrikalar ve oyunlar

Şirket içinde yaşanan en tatsız durumlar entrikalar ve oyunlardır. Şirket çalışanları arasında “ayak oyunları” olarak da bilinen bu durumlar, aslında çalışanlar arasında oluyor gibi görünse de şirket kültürene de ciddi zararlar verir.

Özellikle büyük ve kurumsal firmalarda sıkça görülen bu durumlar, mevki sahibi olmak ve üst pozisyonlara gelmek için sıkça yapılan davranışlardır. Şirket içinde bu tür oyunların olması, birçok açıdan sıkıntı yaratabilir.

Güven eksikliği, bilgi saklama, yanlış bilgi paylaşımı, dedikodu yapmak, yalan söyleme gibi durumlar bu entrikalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Bunların sonucunda da doğrudan motivasyon eksiklikleri, güvenilmez personeller ve yöneticiler gibi durumlar ortaya çıkmaktadır.

Şirket yöneticisi olarak, bu tip entrika ve ayak oyunlarına karşı sert bir tavrınız olması gerekiyor. Kendi çıkarları için başkasını kullanan kişiler, şirkete de ilerleyen zamanlarda zarar verebilirler. Bu nedenle de bu konudaki yaptırımlarınız konusunda bazı önlemler almanız yararlı olur.

İletişim eksikliği

Şirket kültürüne zarar veren etkenlerden bir diğeri de iletişim kopukluklarıdır. Personeller ve yöneticiler arasındaki iletişim bağlarının güçlü olması oldukça önemlidir. Hem iş ve proje süreçlerindeki iletişim bağları hem de diğer konulardaki iletişimlerin sağlam olması oldukça önemlidir.

Proje süreçlerinde ya da kişisel konularda yöneticilerle iletişim kuramamak, yöneticilerin iletişim konusunda kapalı davranmaları ve ulaşılmaz olmaları personellerin önüne en çok taş koyan durumlar arasındadır.

Şirket içindeki tüm çalışanların birbirleriyle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri ve iletişim kurmaya teşvik edilmesi oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan