Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin mutlu olmasını, işlerin yolunda gitmesini ve personel değişiklikleri durumunda işlerin kısa sürede rayına oturtulmasını sağlar.

Şirketin kuruluş döneminde bu şirket kültürü üzerine çalışmalar yapılarak bir standart oluşturmak oldukça önemli. Şirket yöneticileri olarak bunu oluşturmadığınızda, şirket kültürü zaman içinde yöneticilerin ve çalışan personelin insiyatifiyle şekillenecektir ve bu da şirketinize zarar verebilir.

Şirket kültürünün zarar görmesi birçok konuda sorunlara yol açabilmektedir. Bunun önüne geçmek için şirket kültürünüzü çökmesine neden olabilecek durumları önceden bilmek ve bu konuda önlemler almak gerekiyor.

Dürüst davranmayan yöneticiler

Şirketinizde çalışan yöneticilerin dürüst olmaları, yapılan işler konusunda transparan ve güvenilir olmaları oldukça önemlidir. Bu dürüstlük sadece kendilerinin üstlerindeki yöneticilere karşı olmamalı. Aynı güveni altta çalışan personele de yansıtmalılar.

Güven ve dürüstlük kavramları olmadan bir şirketi ayakta tutmak pek de mümkün değildir. Bu nedenle yöneticilerinizi seçerken, sahip oldukları tecrübe ve teknik bilgilerin yanı sıra dürüstlük ve güvenirlik durumlarını da araştırmalısınız.

Güvenmediğiniz kişilere, sırf teknik bilgilerinin iyi olması nedeniyle yöneticilik koltuğunu temsil etmeniz bazı işlerin yürümesini sağlayabilir; ancak uzun vadede daha büyük problemlerle yüzleşmenize neden olabilir.

Motivasyonu düşük çalışanlar

İş yerindeki motivasyon seviyesi de oldukça önemlidir. Çalışanların motivasyonunun düşük olduğu iş yerindeki davranışlarından gözlemlenebilir. Motivasyonlarının düşük olması sonucu, yaptıkları işlerdeki performansın düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.

Motivasyonun düşük olduğu durumlarda, çalışanlar işleri haricindeki aktivitelere daha fazla vakit ayırmaya başlayacaklardır. Mesai saatlerini geçirmek için farklı yollara başvurmak, şirketin de performansının düşmesine neden olacaktır.

Bu tip durumlar gözlemlendiğinde öncelikle çalışanla bire bir görüşmeler yapmak gerekiyor. Bu personelin, motivasyonun düşük olmasının arkasında yatan nedenler araştırılmalı. Bunlar kişisel sorunlar, yöneticilerle yaşanan problemler, maaş sorunları gibi problemlerden kaynaklanabilir. Çalışanın motivasyon eksiğinin hangi sorundan kaynaklandığını bulmak, ona bu konuda nasıl bir destek sağlayacağınızı size gösterecektir.

Çalışanlarınızın motivasyonunu mümkün olduğunca yüksek tutmak, onların işlerine dört elle sarılmasını sağlayacaktır.

Şirket içi entrikalar ve oyunlar

Şirket içinde yaşanan en tatsız durumlar entrikalar ve oyunlardır. Şirket çalışanları arasında “ayak oyunları” olarak da bilinen bu durumlar, aslında çalışanlar arasında oluyor gibi görünse de şirket kültürene de ciddi zararlar verir.

Özellikle büyük ve kurumsal firmalarda sıkça görülen bu durumlar, mevki sahibi olmak ve üst pozisyonlara gelmek için sıkça yapılan davranışlardır. Şirket içinde bu tür oyunların olması, birçok açıdan sıkıntı yaratabilir.

Güven eksikliği, bilgi saklama, yanlış bilgi paylaşımı, dedikodu yapmak, yalan söyleme gibi durumlar bu entrikalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Bunların sonucunda da doğrudan motivasyon eksiklikleri, güvenilmez personeller ve yöneticiler gibi durumlar ortaya çıkmaktadır.

Şirket yöneticisi olarak, bu tip entrika ve ayak oyunlarına karşı sert bir tavrınız olması gerekiyor. Kendi çıkarları için başkasını kullanan kişiler, şirkete de ilerleyen zamanlarda zarar verebilirler. Bu nedenle de bu konudaki yaptırımlarınız konusunda bazı önlemler almanız yararlı olur.

İletişim eksikliği

Şirket kültürüne zarar veren etkenlerden bir diğeri de iletişim kopukluklarıdır. Personeller ve yöneticiler arasındaki iletişim bağlarının güçlü olması oldukça önemlidir. Hem iş ve proje süreçlerindeki iletişim bağları hem de diğer konulardaki iletişimlerin sağlam olması oldukça önemlidir.

Proje süreçlerinde ya da kişisel konularda yöneticilerle iletişim kuramamak, yöneticilerin iletişim konusunda kapalı davranmaları ve ulaşılmaz olmaları personellerin önüne en çok taş koyan durumlar arasındadır.

Şirket içindeki tüm çalışanların birbirleriyle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri ve iletişim kurmaya teşvik edilmesi oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin