Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum

31 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin mutlu olmasını, işlerin yolunda gitmesini ve personel değişiklikleri durumunda işlerin kısa sürede rayına oturtulmasını sağlar.

Şirketin kuruluş döneminde bu şirket kültürü üzerine çalışmalar yapılarak bir standart oluşturmak oldukça önemli. Şirket yöneticileri olarak bunu oluşturmadığınızda, şirket kültürü zaman içinde yöneticilerin ve çalışan personelin insiyatifiyle şekillenecektir ve bu da şirketinize zarar verebilir.

Şirket kültürünün zarar görmesi birçok konuda sorunlara yol açabilmektedir. Bunun önüne geçmek için şirket kültürünüzü çökmesine neden olabilecek durumları önceden bilmek ve bu konuda önlemler almak gerekiyor.

Dürüst davranmayan yöneticiler

Şirketinizde çalışan yöneticilerin dürüst olmaları, yapılan işler konusunda transparan ve güvenilir olmaları oldukça önemlidir. Bu dürüstlük sadece kendilerinin üstlerindeki yöneticilere karşı olmamalı. Aynı güveni altta çalışan personele de yansıtmalılar.

Güven ve dürüstlük kavramları olmadan bir şirketi ayakta tutmak pek de mümkün değildir. Bu nedenle yöneticilerinizi seçerken, sahip oldukları tecrübe ve teknik bilgilerin yanı sıra dürüstlük ve güvenirlik durumlarını da araştırmalısınız.

Güvenmediğiniz kişilere, sırf teknik bilgilerinin iyi olması nedeniyle yöneticilik koltuğunu temsil etmeniz bazı işlerin yürümesini sağlayabilir; ancak uzun vadede daha büyük problemlerle yüzleşmenize neden olabilir.

Motivasyonu düşük çalışanlar

İş yerindeki motivasyon seviyesi de oldukça önemlidir. Çalışanların motivasyonunun düşük olduğu iş yerindeki davranışlarından gözlemlenebilir. Motivasyonlarının düşük olması sonucu, yaptıkları işlerdeki performansın düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.

Motivasyonun düşük olduğu durumlarda, çalışanlar işleri haricindeki aktivitelere daha fazla vakit ayırmaya başlayacaklardır. Mesai saatlerini geçirmek için farklı yollara başvurmak, şirketin de performansının düşmesine neden olacaktır.

Bu tip durumlar gözlemlendiğinde öncelikle çalışanla bire bir görüşmeler yapmak gerekiyor. Bu personelin, motivasyonun düşük olmasının arkasında yatan nedenler araştırılmalı. Bunlar kişisel sorunlar, yöneticilerle yaşanan problemler, maaş sorunları gibi problemlerden kaynaklanabilir. Çalışanın motivasyon eksiğinin hangi sorundan kaynaklandığını bulmak, ona bu konuda nasıl bir destek sağlayacağınızı size gösterecektir.

Çalışanlarınızın motivasyonunu mümkün olduğunca yüksek tutmak, onların işlerine dört elle sarılmasını sağlayacaktır.

Şirket içi entrikalar ve oyunlar

Şirket içinde yaşanan en tatsız durumlar entrikalar ve oyunlardır. Şirket çalışanları arasında “ayak oyunları” olarak da bilinen bu durumlar, aslında çalışanlar arasında oluyor gibi görünse de şirket kültürene de ciddi zararlar verir.

Özellikle büyük ve kurumsal firmalarda sıkça görülen bu durumlar, mevki sahibi olmak ve üst pozisyonlara gelmek için sıkça yapılan davranışlardır. Şirket içinde bu tür oyunların olması, birçok açıdan sıkıntı yaratabilir.

Güven eksikliği, bilgi saklama, yanlış bilgi paylaşımı, dedikodu yapmak, yalan söyleme gibi durumlar bu entrikalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Bunların sonucunda da doğrudan motivasyon eksiklikleri, güvenilmez personeller ve yöneticiler gibi durumlar ortaya çıkmaktadır.

Şirket yöneticisi olarak, bu tip entrika ve ayak oyunlarına karşı sert bir tavrınız olması gerekiyor. Kendi çıkarları için başkasını kullanan kişiler, şirkete de ilerleyen zamanlarda zarar verebilirler. Bu nedenle de bu konudaki yaptırımlarınız konusunda bazı önlemler almanız yararlı olur.

İletişim eksikliği

Şirket kültürüne zarar veren etkenlerden bir diğeri de iletişim kopukluklarıdır. Personeller ve yöneticiler arasındaki iletişim bağlarının güçlü olması oldukça önemlidir. Hem iş ve proje süreçlerindeki iletişim bağları hem de diğer konulardaki iletişimlerin sağlam olması oldukça önemlidir.

Proje süreçlerinde ya da kişisel konularda yöneticilerle iletişim kuramamak, yöneticilerin iletişim konusunda kapalı davranmaları ve ulaşılmaz olmaları personellerin önüne en çok taş koyan durumlar arasındadır.

Şirket içindeki tüm çalışanların birbirleriyle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri ve iletişim kurmaya teşvik edilmesi oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan