Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

30 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı firma isimleri / ingilizce şirket isimleri ve daha fazlası özetle şirket adları belirlenirken dikkat edilmesi gerekenleri bu yazımızda ele alacağız.

E-ticaret şirketiniz için en önemli unsurlardan biri de şirketinizin ismidir. Doğru ismi bulmak markanızın için bir avantaj olurken, ilgi çekmeyecek bir isimse marka bilinirliği konusunda sıkıntılar yaşanmasına neden olabilir. E-ticaret şirketinizi açarken firmanız için doğru ismi bulmanız, rekabetten sıyrılarak bir marka yaratmak için de iyi bir adım olacaktır. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için bir isim seçerken hangi adımları atabileceğinizi ve dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız.

Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Kısa ve basit tutun

Şirket isminizi seçerken özellikle kısa ve basit isim alternatiflerini gözden geçirmeye çalışın. İsmin kısa ve basit olması, tüketicilerin bu ismi daha rahat akıllarında tutmalarını sağlayacağı için önemlidir. Kolay telaffuz edilmesinin yanı sıra kısa oması nedeniyle logo ve markalaşma çalışmalarında da birçok kolaylık sağlar.

Her geçen gün yeni bir firmanın kuruluyor olması, isim bulma konusunu zorlaştırsa da yaptığınız işle özdeşebilecek yeni ve yaratıcı isimler bulmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor.

  • Farklı kombinasyonlar ve alternatifler deneyin. İkileme ya da aynı kelimenin farklı varyasyonlarını bir arada kullanmayı bu noktada düşünebilirsiniz.
  • Mevcut bir kelime üzerinden yeni bir kelime türetmeyi düşünebilirsiniz.
  • Sizin için kişisel bir hissiyat içeren bir ismi ya da kelimeyi de kullanmayı düşünebilirsiniz. Kişisel seviyede bu yöntem firmanın orijinal olmasını sağlayabilir; ancak markalaşma sürecinde zorluklar yaşanmasına da neden olur.

Orijinal olun

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de marka isminizin orijinal olması. Bu nedenle de isim alternatiflerinizi oluşturduktan sonra bir pazar araştırması yaparak, bu alternatif isimlerin kullanılıp kullanılmadığını araştırmanız gerekir. İsminizin orijinal olmaması, başkaları tarafından kullanılması hem yasal olarak başınızı derde sokabilir hem de marka bilinirliği artırma çalışmaları sırasında tüketicilerin kafasının karışmasına neden olabilir.

Markanızın rekabetten ayrışabilmesi için, firma isminizin de kendine özgü olması oldukça önemlidir. Bulduğunuz ismin illa ki yaptığınız işe ve sektörle ilgisi olmayabilir. Farklı bir kelimeyi de kullanabilirsiniz.

Online mecralardaki kullanımları göz önünde bulundurun

Firma isminizi seçerken aynı zamanda online mecralardaki kullanımları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Bulduğunuz ismi internet üzerinde de kullanacağınız için, bu ismin uygunluk durumunu kontrol etmeniz gerekir.

Alan adı, sosyal medya hesapları gibi detayları da göz önünde bulundurarak, bu isimleri seçemeniz önemlidir. Bu ismin alan adının ve sosyal medya hesaplarının alınmış olması da bir takım marka sorunları yaşamanıza neden olacaktır.

Bu ismin uzantılarıyla farklı hesaplar açmak ya da alan adını farklı bir şekilde yapmanız, marka bilinirliği yaratmanızı zorlaştıracağı gibi tüketicilerin sizi bulmasını da zorlaştırarak, onların kafalarının karışmasına neden olacaktır.

Çevrenizden fikirler alın

Firma ismi için alternatifler oluşturduktan sonra bu alternatifler hakkında fikir almak için çevrenizdeki kişilerden görüşler almaya başlayabilirsiniz. Bu isimlerin kulağa nasıl geldiğini, akılda kalıcı olup olmadığını sorabilirsiniz.

Aldığınız geri bildirimler sonrasında da bu isim alternatiflerini eleyerek elinizde 2-3 farklı seçenek bırakabilirsiniz.

“Şirket

Son karar aşaması

Son karar aşamasında da elinizde kalan en son alternatifler arasından bir seçim yapabilirsiniz. Bu noktada orijinallik, akılda kalıcılık ve online mecralardaki kullanılabilirlik gibi noktaların üzerinde durarak, firmanızın ismine karar verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan