fbpx

Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı firma isimleri / ingilizce şirket isimleri ve daha fazlası özetle şirket adları belirlenirken dikkat edilmesi gerekenleri bu yazımızda ele alacağız.

E-ticaret şirketiniz için en önemli unsurlardan biri de şirketinizin ismidir. Doğru ismi bulmak markanızın için bir avantaj olurken, ilgi çekmeyecek bir isimse marka bilinirliği konusunda sıkıntılar yaşanmasına neden olabilir. E-ticaret şirketinizi açarken firmanız için doğru ismi bulmanız, rekabetten sıyrılarak bir marka yaratmak için de iyi bir adım olacaktır. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için bir isim seçerken hangi adımları atabileceğinizi ve dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız.

Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Kısa ve basit tutun

Şirket isminizi seçerken özellikle kısa ve basit isim alternatiflerini gözden geçirmeye çalışın. İsmin kısa ve basit olması, tüketicilerin bu ismi daha rahat akıllarında tutmalarını sağlayacağı için önemlidir. Kolay telaffuz edilmesinin yanı sıra kısa oması nedeniyle logo ve markalaşma çalışmalarında da birçok kolaylık sağlar.

Her geçen gün yeni bir firmanın kuruluyor olması, isim bulma konusunu zorlaştırsa da yaptığınız işle özdeşebilecek yeni ve yaratıcı isimler bulmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor.

  • Farklı kombinasyonlar ve alternatifler deneyin. İkileme ya da aynı kelimenin farklı varyasyonlarını bir arada kullanmayı bu noktada düşünebilirsiniz.
  • Mevcut bir kelime üzerinden yeni bir kelime türetmeyi düşünebilirsiniz.
  • Sizin için kişisel bir hissiyat içeren bir ismi ya da kelimeyi de kullanmayı düşünebilirsiniz. Kişisel seviyede bu yöntem firmanın orijinal olmasını sağlayabilir; ancak markalaşma sürecinde zorluklar yaşanmasına da neden olur.

Orijinal olun

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de marka isminizin orijinal olması. Bu nedenle de isim alternatiflerinizi oluşturduktan sonra bir pazar araştırması yaparak, bu alternatif isimlerin kullanılıp kullanılmadığını araştırmanız gerekir. İsminizin orijinal olmaması, başkaları tarafından kullanılması hem yasal olarak başınızı derde sokabilir hem de marka bilinirliği artırma çalışmaları sırasında tüketicilerin kafasının karışmasına neden olabilir.

Markanızın rekabetten ayrışabilmesi için, firma isminizin de kendine özgü olması oldukça önemlidir. Bulduğunuz ismin illa ki yaptığınız işe ve sektörle ilgisi olmayabilir. Farklı bir kelimeyi de kullanabilirsiniz.

Online mecralardaki kullanımları göz önünde bulundurun

Firma isminizi seçerken aynı zamanda online mecralardaki kullanımları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Bulduğunuz ismi internet üzerinde de kullanacağınız için, bu ismin uygunluk durumunu kontrol etmeniz gerekir.

Alan adı, sosyal medya hesapları gibi detayları da göz önünde bulundurarak, bu isimleri seçemeniz önemlidir. Bu ismin alan adının ve sosyal medya hesaplarının alınmış olması da bir takım marka sorunları yaşamanıza neden olacaktır.

Bu ismin uzantılarıyla farklı hesaplar açmak ya da alan adını farklı bir şekilde yapmanız, marka bilinirliği yaratmanızı zorlaştıracağı gibi tüketicilerin sizi bulmasını da zorlaştırarak, onların kafalarının karışmasına neden olacaktır.

Çevrenizden fikirler alın

Firma ismi için alternatifler oluşturduktan sonra bu alternatifler hakkında fikir almak için çevrenizdeki kişilerden görüşler almaya başlayabilirsiniz. Bu isimlerin kulağa nasıl geldiğini, akılda kalıcı olup olmadığını sorabilirsiniz.

Aldığınız geri bildirimler sonrasında da bu isim alternatiflerini eleyerek elinizde 2-3 farklı seçenek bırakabilirsiniz.

“Şirket

Son karar aşaması

Son karar aşamasında da elinizde kalan en son alternatifler arasından bir seçim yapabilirsiniz. Bu noktada orijinallik, akılda kalıcılık ve online mecralardaki kullanılabilirlik gibi noktaların üzerinde durarak, firmanızın ismine karar verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers