Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem

14 Nisan 2019
Sinan Oypan

Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz için bir hayli önemli olması. Şirket ismi bulma, birkaç farklı aşamada değerlendirilmeli ve farklı alternatiflerin üzerinden geçilerek gerçekleştirilmesi gereken bir süreçtir. Bu yazımızda şirket isimleri / firma isimleri / karizmatik şirket isimleri / marka ismi bulma / marka ismi bulma nasıl adlandırırsanız adlandırın özetle şirket ismi bulma / firma ismi bulma üzerinde işinizi kolaylaştıracak 5 yöntemi ele alacağız.

Ücretsiz şirket kurulumu için tıklayınız: Eticaret'e başlaması senden, şirket kurulumu bizden!

Şirket ismi bulma

Şirket ismi bulma sürecinde atılması gereken bazı temel adımlar bulunuyor ve bunları da bu rehberimizde ele alacağız.

Orijinal olmanız önemli

İnternet üzerinden satış yapacağınız bir iş kurarken, orijinal bir isminizin olmasının birkaç farklı açıdan önemi bulunur. Orijinal olmayan bir marka isminizin olması, farklı firmalarla karıştırılmanıza neden olacağı gibi, markanızın taklit olduğu imajını da dışarıya yansıtabilir.

Bunların yanı sıra organik arama sorgularında da bir takım sorunlar yaşanır. Farklı firmaların isimleriyle benzer olması ya da karışıklık yaşanabilmesi nedeniyle, potansiyel müşteri ve trafiğinizi başka sitelere kaptırabilirsiniz. Bunun yanı sıra aynı durum sosyal mecra hesapları için de geçerli olacaktır. Şirket ismi bulma konusunda orijinallik bu noktada önemli bir konudur.

Orijinal bir şirket isim bulma konusunda aynı zamanda yasal olarak da bu ismin kullanılabilir olması gerekir. Resmi kurumlara kayıtlarda bu ismin de kullanılabilir olduğunu araştırmanız gerekir.

Klişelerden uzak durun

Şirket ismi bulurken, klişeleşmiş alternatiflerden de uzak durmaya çalışın. Bu klişeler uzun yıllardır kullanıldığı gibi orijinallikten de bir hayli uzaktır. Klişeleşmiş ve bir şekilde artık tüketicilerin görmekten sıkıldığı isimler seçmeniz, marka imajınıza zarar verecektir. Aynı zamanda başka marka isimleriyle de karışma ihtimali olacaktır.

Şirket ismi bulma konusunda kolaya kaçmak ve klişelere başvurmak aynı zamanda tüketicilerin gözünde markanızın ve ürünlerinizin de değerini düşürebilir. İsim seçimindeki özensiz tutum, yaptığınız işin de öyle olduğu düşüncesine neden olabilir.

Kısa ve akılda kalıcı alternatifler üzerinde durun

Şirket isminizin tüketiciler tarafından kolay bir şekilde hatırlanması ve yazılabilmesi gerekir. Aksi taktirde bir marka bilinirliği yaratmak ve organik ya da direkt trafik sağlamanız bir hayli zorlaşacaktır. Tüketiciler anlayamadıkları ya da hatırlayamadıkları marka isimlerini kullanamayacakları için, bu kişilerin markanızı tercih etmeleri de zorlaşmaya başlar.

Bu sebeple de şirket ismi bulma çalışmalarınızda kısa ve akılda kalıcı isimler üzerinde durmaya özen göstermelisiniz.

İsminizin online görünümü ve varılığını kontrol edin

Seçtiğiniz alternatif isimlerin online görünürlüğünü ve varlığını da kontrol etmelisiniz. Bu isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıp kullanmadığınız, alan adının mevcut olduğunu, sosyal medya hesaplarının kullanılıp kullanılmadığını, bu isimlerin arama sorgularında ne tür sonuçlar çıktığını kontrol etmelisiniz.

Alan adının mevcut olmaması, web sitenizi bu isimle açamamanıza neden olacağı gibi alan adının boş; ancak sosyal medya hesaplarının dolu olması da farklı isimlerle sosyal ağlara kayıt olmanıza neden olur.

Bu durumun önüne geçmek için seçtiğiniz alternatif isimlerin hepsinin online görünümlerini ve mevcut olup olmadıklarını kontrol etmeniz gerekir. İsimlerin kullanımda olması durumunda, farklı isim alternatiflerine yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

“iŞirket

Gelecekte sizi limitleyebilecek isimlerden kaçının

Şirket ismi bulma konusunda dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu ismin uzun vadede size hizmet etmesidir. Şirketiniz zaman içerisinde büyüyebilir, pivot edebilir ve yeni iş modellerine yönelebilir. Bu durumda da seçtiğiniz ismin tüm bu genişlemelere müsait olması gerekir.

Bu durumda da belli bir ürün, hizmet ya da sektör bilgisini içeren isimlerden kaçınmanız daha doğru olacaktır. Bu isimleri, şirket isminde kullanmanız durumda, bir iş modeli değişikliğinde ya da pivot durumunda isminiz yaptığınız işle uyuşmayabilir. Bu da yeni bir isim arayışına girmenize neden olabileceği gibi mevcut müşteri tabanınızın da kafasının karışmasına neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan