fbpx

Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem

14 Nisan 2019
Sinan Oypan

Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz için bir hayli önemli olması. Şirket ismi bulma, birkaç farklı aşamada değerlendirilmeli ve farklı alternatiflerin üzerinden geçilerek gerçekleştirilmesi gereken bir süreçtir. Bu yazımızda şirket isimleri / firma isimleri / karizmatik şirket isimleri / marka ismi bulma / marka ismi bulma nasıl adlandırırsanız adlandırın özetle şirket ismi bulma / firma ismi bulma üzerinde işinizi kolaylaştıracak 5 yöntemi ele alacağız.

Ücretsiz şirket kurulumu için tıklayınız: Eticaret'e başlaması senden, şirket kurulumu bizden!

Şirket ismi bulma

Şirket ismi bulma sürecinde atılması gereken bazı temel adımlar bulunuyor ve bunları da bu rehberimizde ele alacağız.

Orijinal olmanız önemli

İnternet üzerinden satış yapacağınız bir iş kurarken, orijinal bir isminizin olmasının birkaç farklı açıdan önemi bulunur. Orijinal olmayan bir marka isminizin olması, farklı firmalarla karıştırılmanıza neden olacağı gibi, markanızın taklit olduğu imajını da dışarıya yansıtabilir.

Bunların yanı sıra organik arama sorgularında da bir takım sorunlar yaşanır. Farklı firmaların isimleriyle benzer olması ya da karışıklık yaşanabilmesi nedeniyle, potansiyel müşteri ve trafiğinizi başka sitelere kaptırabilirsiniz. Bunun yanı sıra aynı durum sosyal mecra hesapları için de geçerli olacaktır. Şirket ismi bulma konusunda orijinallik bu noktada önemli bir konudur.

Orijinal bir şirket isim bulma konusunda aynı zamanda yasal olarak da bu ismin kullanılabilir olması gerekir. Resmi kurumlara kayıtlarda bu ismin de kullanılabilir olduğunu araştırmanız gerekir.

Klişelerden uzak durun

Şirket ismi bulurken, klişeleşmiş alternatiflerden de uzak durmaya çalışın. Bu klişeler uzun yıllardır kullanıldığı gibi orijinallikten de bir hayli uzaktır. Klişeleşmiş ve bir şekilde artık tüketicilerin görmekten sıkıldığı isimler seçmeniz, marka imajınıza zarar verecektir. Aynı zamanda başka marka isimleriyle de karışma ihtimali olacaktır.

Şirket ismi bulma konusunda kolaya kaçmak ve klişelere başvurmak aynı zamanda tüketicilerin gözünde markanızın ve ürünlerinizin de değerini düşürebilir. İsim seçimindeki özensiz tutum, yaptığınız işin de öyle olduğu düşüncesine neden olabilir.

Kısa ve akılda kalıcı alternatifler üzerinde durun

Şirket isminizin tüketiciler tarafından kolay bir şekilde hatırlanması ve yazılabilmesi gerekir. Aksi taktirde bir marka bilinirliği yaratmak ve organik ya da direkt trafik sağlamanız bir hayli zorlaşacaktır. Tüketiciler anlayamadıkları ya da hatırlayamadıkları marka isimlerini kullanamayacakları için, bu kişilerin markanızı tercih etmeleri de zorlaşmaya başlar.

Bu sebeple de şirket ismi bulma çalışmalarınızda kısa ve akılda kalıcı isimler üzerinde durmaya özen göstermelisiniz.

İsminizin online görünümü ve varılığını kontrol edin

Seçtiğiniz alternatif isimlerin online görünürlüğünü ve varlığını da kontrol etmelisiniz. Bu isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıp kullanmadığınız, alan adının mevcut olduğunu, sosyal medya hesaplarının kullanılıp kullanılmadığını, bu isimlerin arama sorgularında ne tür sonuçlar çıktığını kontrol etmelisiniz.

Alan adının mevcut olmaması, web sitenizi bu isimle açamamanıza neden olacağı gibi alan adının boş; ancak sosyal medya hesaplarının dolu olması da farklı isimlerle sosyal ağlara kayıt olmanıza neden olur.

Bu durumun önüne geçmek için seçtiğiniz alternatif isimlerin hepsinin online görünümlerini ve mevcut olup olmadıklarını kontrol etmeniz gerekir. İsimlerin kullanımda olması durumunda, farklı isim alternatiflerine yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

“iŞirket

Gelecekte sizi limitleyebilecek isimlerden kaçının

Şirket ismi bulma konusunda dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu ismin uzun vadede size hizmet etmesidir. Şirketiniz zaman içerisinde büyüyebilir, pivot edebilir ve yeni iş modellerine yönelebilir. Bu durumda da seçtiğiniz ismin tüm bu genişlemelere müsait olması gerekir.

Bu durumda da belli bir ürün, hizmet ya da sektör bilgisini içeren isimlerden kaçınmanız daha doğru olacaktır. Bu isimleri, şirket isminde kullanmanız durumda, bir iş modeli değişikliğinde ya da pivot durumunda isminiz yaptığınız işle uyuşmayabilir. Bu da yeni bir isim arayışına girmenize neden olabileceği gibi mevcut müşteri tabanınızın da kafasının karışmasına neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi