Blog

Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem

Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz için bir hayli önemli olması. Şirket ismi bulma, birkaç farklı aşamada değerlendirilmeli ve farklı alternatiflerin üzerinden geçilerek gerçekleştirilmesi gereken bir süreçtir. Bu yazımızda şirket isimleri / firma isimleri / karizmatik şirket isimleri / marka ismi bulma / marka ismi bulma nasıl adlandırırsanız adlandırın özetle şirket ismi bulma / firma ismi bulma üzerinde işinizi kolaylaştıracak 5 yöntemi ele alacağız.

Ücretsiz şirket kurulumu için tıklayınız: Eticaret'e başlaması senden, şirket kurulumu bizden!

Şirket ismi bulma

Şirket ismi bulma sürecinde atılması gereken bazı temel adımlar bulunuyor ve bunları da bu rehberimizde ele alacağız.

Orijinal olmanız önemli

İnternet üzerinden satış yapacağınız bir iş kurarken, orijinal bir isminizin olmasının birkaç farklı açıdan önemi bulunur. Orijinal olmayan bir marka isminizin olması, farklı firmalarla karıştırılmanıza neden olacağı gibi, markanızın taklit olduğu imajını da dışarıya yansıtabilir.

Bunların yanı sıra organik arama sorgularında da bir takım sorunlar yaşanır. Farklı firmaların isimleriyle benzer olması ya da karışıklık yaşanabilmesi nedeniyle, potansiyel müşteri ve trafiğinizi başka sitelere kaptırabilirsiniz. Bunun yanı sıra aynı durum sosyal mecra hesapları için de geçerli olacaktır. Şirket ismi bulma konusunda orijinallik bu noktada önemli bir konudur.

Orijinal bir şirket isim bulma konusunda aynı zamanda yasal olarak da bu ismin kullanılabilir olması gerekir. Resmi kurumlara kayıtlarda bu ismin de kullanılabilir olduğunu araştırmanız gerekir.

Klişelerden uzak durun

Şirket ismi bulurken, klişeleşmiş alternatiflerden de uzak durmaya çalışın. Bu klişeler uzun yıllardır kullanıldığı gibi orijinallikten de bir hayli uzaktır. Klişeleşmiş ve bir şekilde artık tüketicilerin görmekten sıkıldığı isimler seçmeniz, marka imajınıza zarar verecektir. Aynı zamanda başka marka isimleriyle de karışma ihtimali olacaktır.

Şirket ismi bulma konusunda kolaya kaçmak ve klişelere başvurmak aynı zamanda tüketicilerin gözünde markanızın ve ürünlerinizin de değerini düşürebilir. İsim seçimindeki özensiz tutum, yaptığınız işin de öyle olduğu düşüncesine neden olabilir.

Kısa ve akılda kalıcı alternatifler üzerinde durun

Şirket isminizin tüketiciler tarafından kolay bir şekilde hatırlanması ve yazılabilmesi gerekir. Aksi taktirde bir marka bilinirliği yaratmak ve organik ya da direkt trafik sağlamanız bir hayli zorlaşacaktır. Tüketiciler anlayamadıkları ya da hatırlayamadıkları marka isimlerini kullanamayacakları için, bu kişilerin markanızı tercih etmeleri de zorlaşmaya başlar.

Bu sebeple de şirket ismi bulma çalışmalarınızda kısa ve akılda kalıcı isimler üzerinde durmaya özen göstermelisiniz.

İsminizin online görünümü ve varılığını kontrol edin

Seçtiğiniz alternatif isimlerin online görünürlüğünü ve varlığını da kontrol etmelisiniz. Bu isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıp kullanmadığınız, alan adının mevcut olduğunu, sosyal medya hesaplarının kullanılıp kullanılmadığını, bu isimlerin arama sorgularında ne tür sonuçlar çıktığını kontrol etmelisiniz.

Alan adının mevcut olmaması, web sitenizi bu isimle açamamanıza neden olacağı gibi alan adının boş; ancak sosyal medya hesaplarının dolu olması da farklı isimlerle sosyal ağlara kayıt olmanıza neden olur.

Bu durumun önüne geçmek için seçtiğiniz alternatif isimlerin hepsinin online görünümlerini ve mevcut olup olmadıklarını kontrol etmeniz gerekir. İsimlerin kullanımda olması durumunda, farklı isim alternatiflerine yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

“iŞirket

Gelecekte sizi limitleyebilecek isimlerden kaçının

Şirket ismi bulma konusunda dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu ismin uzun vadede size hizmet etmesidir. Şirketiniz zaman içerisinde büyüyebilir, pivot edebilir ve yeni iş modellerine yönelebilir. Bu durumda da seçtiğiniz ismin tüm bu genişlemelere müsait olması gerekir.

Bu durumda da belli bir ürün, hizmet ya da sektör bilgisini içeren isimlerden kaçınmanız daha doğru olacaktır. Bu isimleri, şirket isminde kullanmanız durumda, bir iş modeli değişikliğinde ya da pivot durumunda isminiz yaptığınız işle uyuşmayabilir. Bu da yeni bir isim arayışına girmenize neden olabileceği gibi mevcut müşteri tabanınızın da kafasının karışmasına neden olabilir.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!