fbpx

Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri örnekleri gibi pek çok konu başlığını yazımızda keyifle okuyabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, şirketiniz için bir isme ihtiyacınız olacak. Şirket isimleri oldukça önemlidir; çünkü kullanacağınız ismin akılda kalıcı olması ve tüketiciler tarafından benimsenmesi gerekir. Bu sebeple de bir iş kurarken ki en zor aşamalardan biri de isim bulmaktır.

Şirket ismi belirlemek

Şirket isminin yazılı halinin yanı sıra bir logo ile nasıl görüneceğini de düşünmek gerekiyor. Şirket ismi bulmak, çoğu zaman girişimciler için oldukça zorlu bir süreç olabiliyor. Bu rehberimizde de şirketiniz için isim oluştururken, dikkat etmeniz gereken önemli noktaları sizinle paylaşıyor olacağız. Türkçe güzel şirket isimleri, yabancı şirket isimleri gibi pek çok seçenek arasından karar vermenizi sağlayacak bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: İnternet üzerinden satış yapacağınız bir şirket kurmayı planlıyorsanız bir e ticaret sitesine ihtiyacınız olacak. IdeaSoft E ticaret Paketleri inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz ve 15 günlük demo sitesi oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

Şirket ismi sorgulama sürecinizde kuracağınız şirketin türü de oldukça önem arz etmektedir. İşinize, sektörünüze uygun şirket türü için şahıs şirketi nasıl kurulur yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Şirket ismi belirlemek için acele etmeyin

İsim bulma sürecini aceleye getirmemeniz oldukça önemli. Kullanacağınız isim, sizin kurumsal kimliğinizi oluşturmanızı sağlayacak. Marka bilinirliğinizi sağladıktan sonra isim değişikliğine gidemezsiniz; gitmeniz durumunda tekrardan marka bilinirliği çalışmaları yapmanız gerekir. Bu sebeple de bu süreci aceleye getirmemelisiniz.

Yaratıcı isimler üzerinde düşünüp, hangisinin markanızı daha iyi bir şekilde yansıtacağına karar vermelisiniz. Bunun yanı sıra kullanacağınız ismin orijinal olması da gerekmektedir. Acele ile karar vermek, doğru kararları alamamanıza neden olabilir.

Kısa bir isim seçin

Uzun isimlerin hatırda kalması zor olacağı için, mümkün olduğunca kısa isimlere odaklanmaya çalışın. Özellikle tek kelimelik marka isimler daha çok akılda kalıcı olmaktalar. İsminizin kolay bir şekilde hatırlanması için uzun isimlerden kaçının.

Yazımı ve anlaşılması kolay olmalı

İnsanlar markanızın ismini duyduklarında kolaylıkla anlayabilmeliler. Bunun yanı sıra isminizi doğru bir şekilde yazabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de marka isminizin kolay anlaşılır ve yazılır olması gerekiyor. Yabancı kökenli kelimeler kullanmayı düşündüğünüzde, bu kelimelerin de yazımının kolay olması gerekiyor. Herkesin İngilizce bilgisi olmayabilir ve bu durumda da markanızın yazımı zorlaşabilir. İnternet üzerinde arama yapmak için isminizi kullandıklarında, tüketiciler isminizi kolayca yazabilmeliler.

Şirket ismi belirledikten sonra hızlıca e-ticarete başlamak için tüm şirket kurulum süreçlerini tek elden ve sorunsuz şekilde gerçekleştirmek istemez misiniz?

Arama motorlarını ve sosyal ağları göz önünde tutun

Kullanacağınız ismin orijinal olması ve başkaları tarafından kullanılmıyor olmasına da dikkat etmelisiniz. Özellikle arama motorlarında marka isimleri araştırmalı ve aynı ya da benzer kullanımlar olmadığını araştırmalısınız. Tabii ki bunu yaparken aklınızdaki marka isminin alan adının da müsait olduğunu araştırmalısınız.

Alan adının müsait olmaması durumunda bu ismi kullanmanız, kafa karışıklıklarına neden olacaktır ve trafiğinizin sizle alakası olmayan yerlere kaymasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak sosyal mecralar üzerinde de isminizin kullanılmıyor olması gerekiyor. Bu ismin kullanılması yine kafa karışıklığı yaratacaktır ve tüketicileri farklı hesaplara yönlendirecektir. Bu yüzden de orijinal firma isimleri arasından tercih yapmak sizin yararınıza olacaktır.

“Şirket

Yeni fikirlere açık olun ve başkalarının görüşlerini sorun

Marka ismi bulma konusunda, aklınızdaki seçenekleri bir yere not edin; ancak sonrasında sadece bu listeye bağımlı kalmayın. Farklı alternatiflere açık olun ve elinizdeki liste haricindeki şirket isimleri de değerlendirmeye alın.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de çevrenizdeki kişilerle elinizdeki isimleri paylaşmak ve onların görüşlerini almak olacaktır. Farklı kişiler farklı yaklaşım ve deneyimler sonucu, değişik alternatiflerle size gelebilirler. Bu durumda da sizin elinizdeki listeden daha farklı sonuçlar karşınıza gelebilir.

Ayrıca kendi bulduğunuz isimlerin kulağa nasıl geldiğini de sorarak onların görüşlerini alabilirsiniz. Farklı kişilerden isim önerileri almak sizin için yararlı olabilir çünkü marka ismiyle ilgili ilk izlenimleri alma fırsatınız olur.

Şirket kurmak konusunda gerekli planlamaları yaptıktan sonra dilerseniz şirket türü konusunda limited şirket kurmak konusundaki yazımızı okuyarak bilgi edinebilirsiniz.

Bulduğunuz ismi bir logo ve ikon ile beraber düşünün

Marka isminizi bir logoya dönüştürmeniz de gerekecek. Bu nedenle bulduğunuz isimleri bir logo ve hatta bir ikon ile beraber düşünmeye çalışın. Bu isim bir logo halinde nasıl görünecektir? Bu logo ilgi çekici ve hatırda kalıcı olacak mı? Bulduğunuz ismi bir ikon ile bağdaştırabilecek misiniz?

Eğer bu ismi bir logo halinde gözünüzde canlandıramıyorsanız, farklı isim alternatifleri üzerinde de düşünebilirsiniz. Eğer isimden memnun ancak logo konusunda gözünüzde canlandıramıyorsanız, profesyonel bir tasarımcıdan bu konu hakkında destek isteyin ve onun görüşlerini alın. Tasarımcı olarak onlar bu konuya daha farklı yaklaşabilirler.

Ancak son olarak yine de söz hakkının sizde olduğunu unutmayın. Aklınıza yatmayan ve içinize sinmeyen bir isim ile ilerlemeyin ve yazının başında da belirttiğimiz gibi bu süreci aceleye getirmekten kaçının.

IdeaSoft ile e-ticaret'e geç kalma!

IdeaSoft hizmetleri; şirket kurulumundan e-ticaret sitesine, şirket ismi, domain, hosting gibi tüm hizmetleri bir bütün olarak sunan e-ticaret çözümleri sunar. Tüm hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca demo sitenizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan