Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri örnekleri gibi pek çok konu başlığını yazımızda keyifle okuyabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, şirketiniz için bir isme ihtiyacınız olacak. Şirket isimleri oldukça önemlidir; çünkü kullanacağınız ismin akılda kalıcı olması ve tüketiciler tarafından benimsenmesi gerekir. Bu sebeple de bir iş kurarken ki en zor aşamalardan biri de isim bulmaktır.

Şirket ismi belirlemek

Şirket isminin yazılı halinin yanı sıra bir logo ile nasıl görüneceğini de düşünmek gerekiyor. Şirket ismi bulmak, çoğu zaman girişimciler için oldukça zorlu bir süreç olabiliyor. Bu rehberimizde de şirketiniz için isim oluştururken, dikkat etmeniz gereken önemli noktaları sizinle paylaşıyor olacağız. Türkçe güzel şirket isimleri, yabancı şirket isimleri gibi pek çok seçenek arasından karar vermenizi sağlayacak bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: İnternet üzerinden satış yapacağınız bir şirket kurmayı planlıyorsanız bir e ticaret sitesine ihtiyacınız olacak. IdeaSoft E ticaret Paketleri inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz ve 15 günlük demo sitesi oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

Şirket ismi sorgulama sürecinizde kuracağınız şirketin türü de oldukça önem arz etmektedir. İşinize, sektörünüze uygun şirket türü için şahıs şirketi nasıl kurulur yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Şirket ismi belirlemek için acele etmeyin

İsim bulma sürecini aceleye getirmemeniz oldukça önemli. Kullanacağınız isim, sizin kurumsal kimliğinizi oluşturmanızı sağlayacak. Marka bilinirliğinizi sağladıktan sonra isim değişikliğine gidemezsiniz; gitmeniz durumunda tekrardan marka bilinirliği çalışmaları yapmanız gerekir. Bu sebeple de bu süreci aceleye getirmemelisiniz.

Yaratıcı isimler üzerinde düşünüp, hangisinin markanızı daha iyi bir şekilde yansıtacağına karar vermelisiniz. Bunun yanı sıra kullanacağınız ismin orijinal olması da gerekmektedir. Acele ile karar vermek, doğru kararları alamamanıza neden olabilir.

Kısa bir isim seçin

Uzun isimlerin hatırda kalması zor olacağı için, mümkün olduğunca kısa isimlere odaklanmaya çalışın. Özellikle tek kelimelik marka isimler daha çok akılda kalıcı olmaktalar. İsminizin kolay bir şekilde hatırlanması için uzun isimlerden kaçının.

Yazımı ve anlaşılması kolay olmalı

İnsanlar markanızın ismini duyduklarında kolaylıkla anlayabilmeliler. Bunun yanı sıra isminizi doğru bir şekilde yazabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de marka isminizin kolay anlaşılır ve yazılır olması gerekiyor. Yabancı kökenli kelimeler kullanmayı düşündüğünüzde, bu kelimelerin de yazımının kolay olması gerekiyor. Herkesin İngilizce bilgisi olmayabilir ve bu durumda da markanızın yazımı zorlaşabilir. İnternet üzerinde arama yapmak için isminizi kullandıklarında, tüketiciler isminizi kolayca yazabilmeliler.

Şirket ismi belirledikten sonra hızlıca e-ticarete başlamak için tüm şirket kurulum süreçlerini tek elden ve sorunsuz şekilde gerçekleştirmek istemez misiniz?

Arama motorlarını ve sosyal ağları göz önünde tutun

Kullanacağınız ismin orijinal olması ve başkaları tarafından kullanılmıyor olmasına da dikkat etmelisiniz. Özellikle arama motorlarında marka isimleri araştırmalı ve aynı ya da benzer kullanımlar olmadığını araştırmalısınız. Tabii ki bunu yaparken aklınızdaki marka isminin alan adının da müsait olduğunu araştırmalısınız.

Alan adının müsait olmaması durumunda bu ismi kullanmanız, kafa karışıklıklarına neden olacaktır ve trafiğinizin sizle alakası olmayan yerlere kaymasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak sosyal mecralar üzerinde de isminizin kullanılmıyor olması gerekiyor. Bu ismin kullanılması yine kafa karışıklığı yaratacaktır ve tüketicileri farklı hesaplara yönlendirecektir. Bu yüzden de orijinal firma isimleri arasından tercih yapmak sizin yararınıza olacaktır.

“Şirket

Yeni fikirlere açık olun ve başkalarının görüşlerini sorun

Marka ismi bulma konusunda, aklınızdaki seçenekleri bir yere not edin; ancak sonrasında sadece bu listeye bağımlı kalmayın. Farklı alternatiflere açık olun ve elinizdeki liste haricindeki şirket isimleri de değerlendirmeye alın.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de çevrenizdeki kişilerle elinizdeki isimleri paylaşmak ve onların görüşlerini almak olacaktır. Farklı kişiler farklı yaklaşım ve deneyimler sonucu, değişik alternatiflerle size gelebilirler. Bu durumda da sizin elinizdeki listeden daha farklı sonuçlar karşınıza gelebilir.

Ayrıca kendi bulduğunuz isimlerin kulağa nasıl geldiğini de sorarak onların görüşlerini alabilirsiniz. Farklı kişilerden isim önerileri almak sizin için yararlı olabilir çünkü marka ismiyle ilgili ilk izlenimleri alma fırsatınız olur.

Şirket kurmak konusunda gerekli planlamaları yaptıktan sonra dilerseniz şirket türü konusunda limited şirket kurmak konusundaki yazımızı okuyarak bilgi edinebilirsiniz.

Bulduğunuz ismi bir logo ve ikon ile beraber düşünün

Marka isminizi bir logoya dönüştürmeniz de gerekecek. Bu nedenle bulduğunuz isimleri bir logo ve hatta bir ikon ile beraber düşünmeye çalışın. Bu isim bir logo halinde nasıl görünecektir? Bu logo ilgi çekici ve hatırda kalıcı olacak mı? Bulduğunuz ismi bir ikon ile bağdaştırabilecek misiniz?

Eğer bu ismi bir logo halinde gözünüzde canlandıramıyorsanız, farklı isim alternatifleri üzerinde de düşünebilirsiniz. Eğer isimden memnun ancak logo konusunda gözünüzde canlandıramıyorsanız, profesyonel bir tasarımcıdan bu konu hakkında destek isteyin ve onun görüşlerini alın. Tasarımcı olarak onlar bu konuya daha farklı yaklaşabilirler.

Ancak son olarak yine de söz hakkının sizde olduğunu unutmayın. Aklınıza yatmayan ve içinize sinmeyen bir isim ile ilerlemeyin ve yazının başında da belirttiğimiz gibi bu süreci aceleye getirmekten kaçının.

IdeaSoft ile e-ticaret'e geç kalma!

IdeaSoft hizmetleri; şirket kurulumundan e-ticaret sitesine, şirket ismi, domain, hosting gibi tüm hizmetleri bir bütün olarak sunan e-ticaret çözümleri sunar. Tüm hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca demo sitenizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan