Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

23 Kasım 2019
Sinan Oypan

Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri örnekleri gibi pek çok konu başlığını yazımızda keyifle okuyabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, şirketiniz için bir isme ihtiyacınız olacak. Şirket isimleri oldukça önemlidir; çünkü kullanacağınız ismin akılda kalıcı olması ve tüketiciler tarafından benimsenmesi gerekir. Bu sebeple de bir iş kurarken ki en zor aşamalardan biri de isim bulmaktır.

Şirket ismi belirlemek

Şirket isminin yazılı halinin yanı sıra bir logo ile nasıl görüneceğini de düşünmek gerekiyor. Şirket ismi bulmak, çoğu zaman girişimciler için oldukça zorlu bir süreç olabiliyor. Bu rehberimizde de şirketiniz için isim oluştururken, dikkat etmeniz gereken önemli noktaları sizinle paylaşıyor olacağız. Türkçe güzel şirket isimleri, yabancı şirket isimleri gibi pek çok seçenek arasından karar vermenizi sağlayacak bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: İnternet üzerinden satış yapacağınız bir şirket kurmayı planlıyorsanız bir e ticaret sitesine ihtiyacınız olacak. IdeaSoft E ticaret Paketleri inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz ve 15 günlük demo sitesi oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

Şirket ismi sorgulama sürecinizde kuracağınız şirketin türü de oldukça önem arz etmektedir. İşinize, sektörünüze uygun şirket türü için şahıs şirketi nasıl kurulur yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Şirket ismi belirlemek için acele etmeyin

İsim bulma sürecini aceleye getirmemeniz oldukça önemli. Kullanacağınız isim, sizin kurumsal kimliğinizi oluşturmanızı sağlayacak. Marka bilinirliğinizi sağladıktan sonra isim değişikliğine gidemezsiniz; gitmeniz durumunda tekrardan marka bilinirliği çalışmaları yapmanız gerekir. Bu sebeple de bu süreci aceleye getirmemelisiniz.

Yaratıcı isimler üzerinde düşünüp, hangisinin markanızı daha iyi bir şekilde yansıtacağına karar vermelisiniz. Bunun yanı sıra kullanacağınız ismin orijinal olması da gerekmektedir. Acele ile karar vermek, doğru kararları alamamanıza neden olabilir.

Kısa bir isim seçin

Uzun isimlerin hatırda kalması zor olacağı için, mümkün olduğunca kısa isimlere odaklanmaya çalışın. Özellikle tek kelimelik marka isimler daha çok akılda kalıcı olmaktalar. İsminizin kolay bir şekilde hatırlanması için uzun isimlerden kaçının.

Yazımı ve anlaşılması kolay olmalı

İnsanlar markanızın ismini duyduklarında kolaylıkla anlayabilmeliler. Bunun yanı sıra isminizi doğru bir şekilde yazabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de marka isminizin kolay anlaşılır ve yazılır olması gerekiyor. Yabancı kökenli kelimeler kullanmayı düşündüğünüzde, bu kelimelerin de yazımının kolay olması gerekiyor. Herkesin İngilizce bilgisi olmayabilir ve bu durumda da markanızın yazımı zorlaşabilir. İnternet üzerinde arama yapmak için isminizi kullandıklarında, tüketiciler isminizi kolayca yazabilmeliler.

Şirket ismi belirledikten sonra hızlıca e-ticarete başlamak için tüm şirket kurulum süreçlerini tek elden ve sorunsuz şekilde gerçekleştirmek istemez misiniz?

Arama motorlarını ve sosyal ağları göz önünde tutun

Kullanacağınız ismin orijinal olması ve başkaları tarafından kullanılmıyor olmasına da dikkat etmelisiniz. Özellikle arama motorlarında marka isimleri araştırmalı ve aynı ya da benzer kullanımlar olmadığını araştırmalısınız. Tabii ki bunu yaparken aklınızdaki marka isminin alan adının da müsait olduğunu araştırmalısınız.

Alan adının müsait olmaması durumunda bu ismi kullanmanız, kafa karışıklıklarına neden olacaktır ve trafiğinizin sizle alakası olmayan yerlere kaymasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak sosyal mecralar üzerinde de isminizin kullanılmıyor olması gerekiyor. Bu ismin kullanılması yine kafa karışıklığı yaratacaktır ve tüketicileri farklı hesaplara yönlendirecektir. Bu yüzden de orijinal firma isimleri arasından tercih yapmak sizin yararınıza olacaktır.

“Şirket

Yeni fikirlere açık olun ve başkalarının görüşlerini sorun

Marka ismi bulma konusunda, aklınızdaki seçenekleri bir yere not edin; ancak sonrasında sadece bu listeye bağımlı kalmayın. Farklı alternatiflere açık olun ve elinizdeki liste haricindeki şirket isimleri de değerlendirmeye alın.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de çevrenizdeki kişilerle elinizdeki isimleri paylaşmak ve onların görüşlerini almak olacaktır. Farklı kişiler farklı yaklaşım ve deneyimler sonucu, değişik alternatiflerle size gelebilirler. Bu durumda da sizin elinizdeki listeden daha farklı sonuçlar karşınıza gelebilir.

Ayrıca kendi bulduğunuz isimlerin kulağa nasıl geldiğini de sorarak onların görüşlerini alabilirsiniz. Farklı kişilerden isim önerileri almak sizin için yararlı olabilir çünkü marka ismiyle ilgili ilk izlenimleri alma fırsatınız olur.

Şirket kurmak konusunda gerekli planlamaları yaptıktan sonra dilerseniz şirket türü konusunda limited şirket kurmak konusundaki yazımızı okuyarak bilgi edinebilirsiniz.

Bulduğunuz ismi bir logo ve ikon ile beraber düşünün

Marka isminizi bir logoya dönüştürmeniz de gerekecek. Bu nedenle bulduğunuz isimleri bir logo ve hatta bir ikon ile beraber düşünmeye çalışın. Bu isim bir logo halinde nasıl görünecektir? Bu logo ilgi çekici ve hatırda kalıcı olacak mı? Bulduğunuz ismi bir ikon ile bağdaştırabilecek misiniz?

Eğer bu ismi bir logo halinde gözünüzde canlandıramıyorsanız, farklı isim alternatifleri üzerinde de düşünebilirsiniz. Eğer isimden memnun ancak logo konusunda gözünüzde canlandıramıyorsanız, profesyonel bir tasarımcıdan bu konu hakkında destek isteyin ve onun görüşlerini alın. Tasarımcı olarak onlar bu konuya daha farklı yaklaşabilirler.

Ancak son olarak yine de söz hakkının sizde olduğunu unutmayın. Aklınıza yatmayan ve içinize sinmeyen bir isim ile ilerlemeyin ve yazının başında da belirttiğimiz gibi bu süreci aceleye getirmekten kaçının.

IdeaSoft ile e-ticaret'e geç kalma!

IdeaSoft hizmetleri; şirket kurulumundan e-ticaret sitesine, şirket ismi, domain, hosting gibi tüm hizmetleri bir bütün olarak sunan e-ticaret çözümleri sunar. Tüm hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca demo sitenizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan