Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri örnekleri gibi pek çok konu başlığını yazımızda keyifle okuyabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, şirketiniz için bir isme ihtiyacınız olacak. Şirket isimleri oldukça önemlidir; çünkü kullanacağınız ismin akılda kalıcı olması ve tüketiciler tarafından benimsenmesi gerekir. Bu sebeple de bir iş kurarken ki en zor aşamalardan biri de isim bulmaktır.

Şirket ismi belirlemek

Şirket isminin yazılı halinin yanı sıra bir logo ile nasıl görüneceğini de düşünmek gerekiyor. Şirket ismi bulmak, çoğu zaman girişimciler için oldukça zorlu bir süreç olabiliyor. Bu rehberimizde de şirketiniz için isim oluştururken, dikkat etmeniz gereken önemli noktaları sizinle paylaşıyor olacağız. Türkçe güzel şirket isimleri, yabancı şirket isimleri gibi pek çok seçenek arasından karar vermenizi sağlayacak bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: İnternet üzerinden satış yapacağınız bir şirket kurmayı planlıyorsanız bir e ticaret sitesine ihtiyacınız olacak. IdeaSoft E ticaret Paketleri inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz ve 15 günlük demo sitesi oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

Şirket ismi sorgulama sürecinizde kuracağınız şirketin türü de oldukça önem arz etmektedir. İşinize, sektörünüze uygun şirket türü için şahıs şirketi nasıl kurulur yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Şirket ismi belirlemek için acele etmeyin

İsim bulma sürecini aceleye getirmemeniz oldukça önemli. Kullanacağınız isim, sizin kurumsal kimliğinizi oluşturmanızı sağlayacak. Marka bilinirliğinizi sağladıktan sonra isim değişikliğine gidemezsiniz; gitmeniz durumunda tekrardan marka bilinirliği çalışmaları yapmanız gerekir. Bu sebeple de bu süreci aceleye getirmemelisiniz.

Yaratıcı isimler üzerinde düşünüp, hangisinin markanızı daha iyi bir şekilde yansıtacağına karar vermelisiniz. Bunun yanı sıra kullanacağınız ismin orijinal olması da gerekmektedir. Acele ile karar vermek, doğru kararları alamamanıza neden olabilir.

Kısa bir isim seçin

Uzun isimlerin hatırda kalması zor olacağı için, mümkün olduğunca kısa isimlere odaklanmaya çalışın. Özellikle tek kelimelik marka isimler daha çok akılda kalıcı olmaktalar. İsminizin kolay bir şekilde hatırlanması için uzun isimlerden kaçının.

Yazımı ve anlaşılması kolay olmalı

İnsanlar markanızın ismini duyduklarında kolaylıkla anlayabilmeliler. Bunun yanı sıra isminizi doğru bir şekilde yazabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de marka isminizin kolay anlaşılır ve yazılır olması gerekiyor. Yabancı kökenli kelimeler kullanmayı düşündüğünüzde, bu kelimelerin de yazımının kolay olması gerekiyor. Herkesin İngilizce bilgisi olmayabilir ve bu durumda da markanızın yazımı zorlaşabilir. İnternet üzerinde arama yapmak için isminizi kullandıklarında, tüketiciler isminizi kolayca yazabilmeliler.

Şirket ismi belirledikten sonra hızlıca e-ticarete başlamak için tüm şirket kurulum süreçlerini tek elden ve sorunsuz şekilde gerçekleştirmek istemez misiniz?

Arama motorlarını ve sosyal ağları göz önünde tutun

Kullanacağınız ismin orijinal olması ve başkaları tarafından kullanılmıyor olmasına da dikkat etmelisiniz. Özellikle arama motorlarında marka isimleri araştırmalı ve aynı ya da benzer kullanımlar olmadığını araştırmalısınız. Tabii ki bunu yaparken aklınızdaki marka isminin alan adının da müsait olduğunu araştırmalısınız.

Alan adının müsait olmaması durumunda bu ismi kullanmanız, kafa karışıklıklarına neden olacaktır ve trafiğinizin sizle alakası olmayan yerlere kaymasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak sosyal mecralar üzerinde de isminizin kullanılmıyor olması gerekiyor. Bu ismin kullanılması yine kafa karışıklığı yaratacaktır ve tüketicileri farklı hesaplara yönlendirecektir. Bu yüzden de orijinal firma isimleri arasından tercih yapmak sizin yararınıza olacaktır.

“Şirket

Yeni fikirlere açık olun ve başkalarının görüşlerini sorun

Marka ismi bulma konusunda, aklınızdaki seçenekleri bir yere not edin; ancak sonrasında sadece bu listeye bağımlı kalmayın. Farklı alternatiflere açık olun ve elinizdeki liste haricindeki şirket isimleri de değerlendirmeye alın.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de çevrenizdeki kişilerle elinizdeki isimleri paylaşmak ve onların görüşlerini almak olacaktır. Farklı kişiler farklı yaklaşım ve deneyimler sonucu, değişik alternatiflerle size gelebilirler. Bu durumda da sizin elinizdeki listeden daha farklı sonuçlar karşınıza gelebilir.

Ayrıca kendi bulduğunuz isimlerin kulağa nasıl geldiğini de sorarak onların görüşlerini alabilirsiniz. Farklı kişilerden isim önerileri almak sizin için yararlı olabilir çünkü marka ismiyle ilgili ilk izlenimleri alma fırsatınız olur.

Şirket kurmak konusunda gerekli planlamaları yaptıktan sonra dilerseniz şirket türü konusunda limited şirket kurmak konusundaki yazımızı okuyarak bilgi edinebilirsiniz.

Bulduğunuz ismi bir logo ve ikon ile beraber düşünün

Marka isminizi bir logoya dönüştürmeniz de gerekecek. Bu nedenle bulduğunuz isimleri bir logo ve hatta bir ikon ile beraber düşünmeye çalışın. Bu isim bir logo halinde nasıl görünecektir? Bu logo ilgi çekici ve hatırda kalıcı olacak mı? Bulduğunuz ismi bir ikon ile bağdaştırabilecek misiniz?

Eğer bu ismi bir logo halinde gözünüzde canlandıramıyorsanız, farklı isim alternatifleri üzerinde de düşünebilirsiniz. Eğer isimden memnun ancak logo konusunda gözünüzde canlandıramıyorsanız, profesyonel bir tasarımcıdan bu konu hakkında destek isteyin ve onun görüşlerini alın. Tasarımcı olarak onlar bu konuya daha farklı yaklaşabilirler.

Ancak son olarak yine de söz hakkının sizde olduğunu unutmayın. Aklınıza yatmayan ve içinize sinmeyen bir isim ile ilerlemeyin ve yazının başında da belirttiğimiz gibi bu süreci aceleye getirmekten kaçının.

IdeaSoft ile e-ticaret'e geç kalma!

IdeaSoft hizmetleri; şirket kurulumundan e-ticaret sitesine, şirket ismi, domain, hosting gibi tüm hizmetleri bir bütün olarak sunan e-ticaret çözümleri sunar. Tüm hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca demo sitenizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin