Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

23 Kasım 2019
Sinan Oypan

Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri örnekleri gibi pek çok konu başlığını yazımızda keyifle okuyabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, şirketiniz için bir isme ihtiyacınız olacak. Şirket isimleri oldukça önemlidir; çünkü kullanacağınız ismin akılda kalıcı olması ve tüketiciler tarafından benimsenmesi gerekir. Bu sebeple de bir iş kurarken ki en zor aşamalardan biri de isim bulmaktır.

Şirket ismi belirlemek

Şirket isminin yazılı halinin yanı sıra bir logo ile nasıl görüneceğini de düşünmek gerekiyor. Şirket ismi bulmak, çoğu zaman girişimciler için oldukça zorlu bir süreç olabiliyor. Bu rehberimizde de şirketiniz için isim oluştururken, dikkat etmeniz gereken önemli noktaları sizinle paylaşıyor olacağız. Türkçe güzel şirket isimleri, yabancı şirket isimleri gibi pek çok seçenek arasından karar vermenizi sağlayacak bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: İnternet üzerinden satış yapacağınız bir şirket kurmayı planlıyorsanız bir e ticaret sitesine ihtiyacınız olacak. IdeaSoft E ticaret Paketleri inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz ve 15 günlük demo sitesi oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

Şirket ismi sorgulama sürecinizde kuracağınız şirketin türü de oldukça önem arz etmektedir. İşinize, sektörünüze uygun şirket türü için şahıs şirketi nasıl kurulur yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Şirket ismi belirlemek için acele etmeyin

İsim bulma sürecini aceleye getirmemeniz oldukça önemli. Kullanacağınız isim, sizin kurumsal kimliğinizi oluşturmanızı sağlayacak. Marka bilinirliğinizi sağladıktan sonra isim değişikliğine gidemezsiniz; gitmeniz durumunda tekrardan marka bilinirliği çalışmaları yapmanız gerekir. Bu sebeple de bu süreci aceleye getirmemelisiniz.

Yaratıcı isimler üzerinde düşünüp, hangisinin markanızı daha iyi bir şekilde yansıtacağına karar vermelisiniz. Bunun yanı sıra kullanacağınız ismin orijinal olması da gerekmektedir. Acele ile karar vermek, doğru kararları alamamanıza neden olabilir.

Kısa bir isim seçin

Uzun isimlerin hatırda kalması zor olacağı için, mümkün olduğunca kısa isimlere odaklanmaya çalışın. Özellikle tek kelimelik marka isimler daha çok akılda kalıcı olmaktalar. İsminizin kolay bir şekilde hatırlanması için uzun isimlerden kaçının.

Yazımı ve anlaşılması kolay olmalı

İnsanlar markanızın ismini duyduklarında kolaylıkla anlayabilmeliler. Bunun yanı sıra isminizi doğru bir şekilde yazabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de marka isminizin kolay anlaşılır ve yazılır olması gerekiyor. Yabancı kökenli kelimeler kullanmayı düşündüğünüzde, bu kelimelerin de yazımının kolay olması gerekiyor. Herkesin İngilizce bilgisi olmayabilir ve bu durumda da markanızın yazımı zorlaşabilir. İnternet üzerinde arama yapmak için isminizi kullandıklarında, tüketiciler isminizi kolayca yazabilmeliler.

Şirket ismi belirledikten sonra hızlıca e-ticarete başlamak için tüm şirket kurulum süreçlerini tek elden ve sorunsuz şekilde gerçekleştirmek istemez misiniz?

Arama motorlarını ve sosyal ağları göz önünde tutun

Kullanacağınız ismin orijinal olması ve başkaları tarafından kullanılmıyor olmasına da dikkat etmelisiniz. Özellikle arama motorlarında marka isimleri araştırmalı ve aynı ya da benzer kullanımlar olmadığını araştırmalısınız. Tabii ki bunu yaparken aklınızdaki marka isminin alan adının da müsait olduğunu araştırmalısınız.

Alan adının müsait olmaması durumunda bu ismi kullanmanız, kafa karışıklıklarına neden olacaktır ve trafiğinizin sizle alakası olmayan yerlere kaymasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak sosyal mecralar üzerinde de isminizin kullanılmıyor olması gerekiyor. Bu ismin kullanılması yine kafa karışıklığı yaratacaktır ve tüketicileri farklı hesaplara yönlendirecektir. Bu yüzden de orijinal firma isimleri arasından tercih yapmak sizin yararınıza olacaktır.

“Şirket

Yeni fikirlere açık olun ve başkalarının görüşlerini sorun

Marka ismi bulma konusunda, aklınızdaki seçenekleri bir yere not edin; ancak sonrasında sadece bu listeye bağımlı kalmayın. Farklı alternatiflere açık olun ve elinizdeki liste haricindeki şirket isimleri de değerlendirmeye alın.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de çevrenizdeki kişilerle elinizdeki isimleri paylaşmak ve onların görüşlerini almak olacaktır. Farklı kişiler farklı yaklaşım ve deneyimler sonucu, değişik alternatiflerle size gelebilirler. Bu durumda da sizin elinizdeki listeden daha farklı sonuçlar karşınıza gelebilir.

Ayrıca kendi bulduğunuz isimlerin kulağa nasıl geldiğini de sorarak onların görüşlerini alabilirsiniz. Farklı kişilerden isim önerileri almak sizin için yararlı olabilir çünkü marka ismiyle ilgili ilk izlenimleri alma fırsatınız olur.

Şirket kurmak konusunda gerekli planlamaları yaptıktan sonra dilerseniz şirket türü konusunda limited şirket kurmak konusundaki yazımızı okuyarak bilgi edinebilirsiniz.

Bulduğunuz ismi bir logo ve ikon ile beraber düşünün

Marka isminizi bir logoya dönüştürmeniz de gerekecek. Bu nedenle bulduğunuz isimleri bir logo ve hatta bir ikon ile beraber düşünmeye çalışın. Bu isim bir logo halinde nasıl görünecektir? Bu logo ilgi çekici ve hatırda kalıcı olacak mı? Bulduğunuz ismi bir ikon ile bağdaştırabilecek misiniz?

Eğer bu ismi bir logo halinde gözünüzde canlandıramıyorsanız, farklı isim alternatifleri üzerinde de düşünebilirsiniz. Eğer isimden memnun ancak logo konusunda gözünüzde canlandıramıyorsanız, profesyonel bir tasarımcıdan bu konu hakkında destek isteyin ve onun görüşlerini alın. Tasarımcı olarak onlar bu konuya daha farklı yaklaşabilirler.

Ancak son olarak yine de söz hakkının sizde olduğunu unutmayın. Aklınıza yatmayan ve içinize sinmeyen bir isim ile ilerlemeyin ve yazının başında da belirttiğimiz gibi bu süreci aceleye getirmekten kaçının.

IdeaSoft ile e-ticaret'e geç kalma!

IdeaSoft hizmetleri; şirket kurulumundan e-ticaret sitesine, şirket ismi, domain, hosting gibi tüm hizmetleri bir bütün olarak sunan e-ticaret çözümleri sunar. Tüm hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca demo sitenizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan