Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

26 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş gönderiminde hem de öncesinde bazı küçük dokunuşlar yapmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Siparişleri detaylandırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Detaylı teslim tarihi bilgisi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri, ürün sayfalarında siparişlerin ortalama kaç gün içerisinde tüketicilerin eline ulaşacağını belirtmek olacaktır.

Teslim tarihlerini ortalama bir süre olarak göstermeniz daha doğru olacaktır. Örneğin “Teslim tarihi: 1 ile 3 gün arasındadır” şeklinde bir ifade kullanabilirsiniz. Bunun sebebi ise tüketicilerin bulundukları mesafeye göre kargo ulaşımının değişecek olmasıdır. Mesafeye göre kargo teslim bilgileri konusunda çalıştığınız kargo firmasından bilgi alarak, bu bilgileri daha doğru bir şekilde ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz.

Siparişleri en kısa sürede teslim edin

Ürünlerinizi sıfırdan siparişe göre üretmiyor ve stok tutuyorsanız, hızlı bir şekilde gönderim yapmanız müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça önemli.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz ve bunu ürün sayfalarınıda belirtemelisiniz. Böylelikle alışveriş yapan tüketiciler gün içinde alışveriş yaptıklarında siparişlerinin aynı gün kargoya verileceğini görebilirler. Tabii ki kargo firmaları belli bir saate kadar çalışıyor ve bunun öncesinde de sizin siparişlerinizi hazırlamanız gerekiyor. Bu sebeple e-ticaret sitenizde örneğin “Gün içinde 16:00’a kadar verilen siparişler aynı gün içinde kargoya verilir” gibi bir ifade kullanarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler de aynı gün içinde siparişin yola çıkması için bu saate kadar alışverişlerini tamamlamak isteyeceklerdir.

Sipariş onay e-postalarınızı kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son dönemlerde oldukça popüler ve aynı zamanda geri dönüşümleri de bir hayli artırıyor. Sıradan bir sipariş bilgi e-postası yerine biraz daha kişisel bir e-posta gönderimiyle mesajlarınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra tüketicinin bulunduğu bölgeye göre kargonun ne zaman teslim edileceğini de detaylı bir şekilde verebilirsiniz. Kendi iletişim bilgilerinizi ve ürünle ilgili garanti koşulları ve kullanım bilgileri gibi detaylarla mesajlarınızı daha kişiye özel bir hale getirebilirsiniz.

Siparişe özel hazırlanmış el yazılı mesajlar

Siparişlerinizin değerini artırmak ve kişiye özel mesajlar ulaştırmak için siparişlerinizde el yazısıyla yazılmış mesajlar hazırlayabilirsiniz. Bu mesajlarda tüketicilere yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür edebilirsiniz. Ancak burada önemli olan bir şablon mesaj yerine kişiye özel bir metin hazırlamak ve aldıkları ürünle ilgili bir mesaj yazmak.

Bir bilgisayar çıktısı ile bu mesajları vermektense el yazısı ile teşekkür mesajları hazırlamak, mesajınızın daha özel olmasını sağlayacaktır. Daha önce el yazısı ile böyle bir mesaj almışsanız, bu tür mesajların gücünü ve etkisini de hissetmişsinizdir.

Müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için bu tür el yazısı teşekkür mesajlarına da odaklanabilirsiniz. Tabii ki müşteri sayınız arttığında bu işlem sizi biraz yorabilir; fakat bunu belli bir düzene oturtmanız, sadık müşteriler kazanmanıza da yardım edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya