Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş gönderiminde hem de öncesinde bazı küçük dokunuşlar yapmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Siparişleri detaylandırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Detaylı teslim tarihi bilgisi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri, ürün sayfalarında siparişlerin ortalama kaç gün içerisinde tüketicilerin eline ulaşacağını belirtmek olacaktır.

Teslim tarihlerini ortalama bir süre olarak göstermeniz daha doğru olacaktır. Örneğin “Teslim tarihi: 1 ile 3 gün arasındadır” şeklinde bir ifade kullanabilirsiniz. Bunun sebebi ise tüketicilerin bulundukları mesafeye göre kargo ulaşımının değişecek olmasıdır. Mesafeye göre kargo teslim bilgileri konusunda çalıştığınız kargo firmasından bilgi alarak, bu bilgileri daha doğru bir şekilde ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz.

Siparişleri en kısa sürede teslim edin

Ürünlerinizi sıfırdan siparişe göre üretmiyor ve stok tutuyorsanız, hızlı bir şekilde gönderim yapmanız müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça önemli.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz ve bunu ürün sayfalarınıda belirtemelisiniz. Böylelikle alışveriş yapan tüketiciler gün içinde alışveriş yaptıklarında siparişlerinin aynı gün kargoya verileceğini görebilirler. Tabii ki kargo firmaları belli bir saate kadar çalışıyor ve bunun öncesinde de sizin siparişlerinizi hazırlamanız gerekiyor. Bu sebeple e-ticaret sitenizde örneğin “Gün içinde 16:00’a kadar verilen siparişler aynı gün içinde kargoya verilir” gibi bir ifade kullanarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler de aynı gün içinde siparişin yola çıkması için bu saate kadar alışverişlerini tamamlamak isteyeceklerdir.

Sipariş onay e-postalarınızı kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son dönemlerde oldukça popüler ve aynı zamanda geri dönüşümleri de bir hayli artırıyor. Sıradan bir sipariş bilgi e-postası yerine biraz daha kişisel bir e-posta gönderimiyle mesajlarınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra tüketicinin bulunduğu bölgeye göre kargonun ne zaman teslim edileceğini de detaylı bir şekilde verebilirsiniz. Kendi iletişim bilgilerinizi ve ürünle ilgili garanti koşulları ve kullanım bilgileri gibi detaylarla mesajlarınızı daha kişiye özel bir hale getirebilirsiniz.

Siparişe özel hazırlanmış el yazılı mesajlar

Siparişlerinizin değerini artırmak ve kişiye özel mesajlar ulaştırmak için siparişlerinizde el yazısıyla yazılmış mesajlar hazırlayabilirsiniz. Bu mesajlarda tüketicilere yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür edebilirsiniz. Ancak burada önemli olan bir şablon mesaj yerine kişiye özel bir metin hazırlamak ve aldıkları ürünle ilgili bir mesaj yazmak.

Bir bilgisayar çıktısı ile bu mesajları vermektense el yazısı ile teşekkür mesajları hazırlamak, mesajınızın daha özel olmasını sağlayacaktır. Daha önce el yazısı ile böyle bir mesaj almışsanız, bu tür mesajların gücünü ve etkisini de hissetmişsinizdir.

Müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için bu tür el yazısı teşekkür mesajlarına da odaklanabilirsiniz. Tabii ki müşteri sayınız arttığında bu işlem sizi biraz yorabilir; fakat bunu belli bir düzene oturtmanız, sadık müşteriler kazanmanıza da yardım edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin