Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş gönderiminde hem de öncesinde bazı küçük dokunuşlar yapmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Siparişleri detaylandırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Detaylı teslim tarihi bilgisi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri, ürün sayfalarında siparişlerin ortalama kaç gün içerisinde tüketicilerin eline ulaşacağını belirtmek olacaktır.

Teslim tarihlerini ortalama bir süre olarak göstermeniz daha doğru olacaktır. Örneğin “Teslim tarihi: 1 ile 3 gün arasındadır” şeklinde bir ifade kullanabilirsiniz. Bunun sebebi ise tüketicilerin bulundukları mesafeye göre kargo ulaşımının değişecek olmasıdır. Mesafeye göre kargo teslim bilgileri konusunda çalıştığınız kargo firmasından bilgi alarak, bu bilgileri daha doğru bir şekilde ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz.

Siparişleri en kısa sürede teslim edin

Ürünlerinizi sıfırdan siparişe göre üretmiyor ve stok tutuyorsanız, hızlı bir şekilde gönderim yapmanız müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça önemli.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz ve bunu ürün sayfalarınıda belirtemelisiniz. Böylelikle alışveriş yapan tüketiciler gün içinde alışveriş yaptıklarında siparişlerinin aynı gün kargoya verileceğini görebilirler. Tabii ki kargo firmaları belli bir saate kadar çalışıyor ve bunun öncesinde de sizin siparişlerinizi hazırlamanız gerekiyor. Bu sebeple e-ticaret sitenizde örneğin “Gün içinde 16:00’a kadar verilen siparişler aynı gün içinde kargoya verilir” gibi bir ifade kullanarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler de aynı gün içinde siparişin yola çıkması için bu saate kadar alışverişlerini tamamlamak isteyeceklerdir.

Sipariş onay e-postalarınızı kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son dönemlerde oldukça popüler ve aynı zamanda geri dönüşümleri de bir hayli artırıyor. Sıradan bir sipariş bilgi e-postası yerine biraz daha kişisel bir e-posta gönderimiyle mesajlarınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra tüketicinin bulunduğu bölgeye göre kargonun ne zaman teslim edileceğini de detaylı bir şekilde verebilirsiniz. Kendi iletişim bilgilerinizi ve ürünle ilgili garanti koşulları ve kullanım bilgileri gibi detaylarla mesajlarınızı daha kişiye özel bir hale getirebilirsiniz.

Siparişe özel hazırlanmış el yazılı mesajlar

Siparişlerinizin değerini artırmak ve kişiye özel mesajlar ulaştırmak için siparişlerinizde el yazısıyla yazılmış mesajlar hazırlayabilirsiniz. Bu mesajlarda tüketicilere yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür edebilirsiniz. Ancak burada önemli olan bir şablon mesaj yerine kişiye özel bir metin hazırlamak ve aldıkları ürünle ilgili bir mesaj yazmak.

Bir bilgisayar çıktısı ile bu mesajları vermektense el yazısı ile teşekkür mesajları hazırlamak, mesajınızın daha özel olmasını sağlayacaktır. Daha önce el yazısı ile böyle bir mesaj almışsanız, bu tür mesajların gücünü ve etkisini de hissetmişsinizdir.

Müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için bu tür el yazısı teşekkür mesajlarına da odaklanabilirsiniz. Tabii ki müşteri sayınız arttığında bu işlem sizi biraz yorabilir; fakat bunu belli bir düzene oturtmanız, sadık müşteriler kazanmanıza da yardım edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin