Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

26 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş gönderiminde hem de öncesinde bazı küçük dokunuşlar yapmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Siparişleri detaylandırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Detaylı teslim tarihi bilgisi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri, ürün sayfalarında siparişlerin ortalama kaç gün içerisinde tüketicilerin eline ulaşacağını belirtmek olacaktır.

Teslim tarihlerini ortalama bir süre olarak göstermeniz daha doğru olacaktır. Örneğin “Teslim tarihi: 1 ile 3 gün arasındadır” şeklinde bir ifade kullanabilirsiniz. Bunun sebebi ise tüketicilerin bulundukları mesafeye göre kargo ulaşımının değişecek olmasıdır. Mesafeye göre kargo teslim bilgileri konusunda çalıştığınız kargo firmasından bilgi alarak, bu bilgileri daha doğru bir şekilde ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz.

Siparişleri en kısa sürede teslim edin

Ürünlerinizi sıfırdan siparişe göre üretmiyor ve stok tutuyorsanız, hızlı bir şekilde gönderim yapmanız müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça önemli.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz ve bunu ürün sayfalarınıda belirtemelisiniz. Böylelikle alışveriş yapan tüketiciler gün içinde alışveriş yaptıklarında siparişlerinin aynı gün kargoya verileceğini görebilirler. Tabii ki kargo firmaları belli bir saate kadar çalışıyor ve bunun öncesinde de sizin siparişlerinizi hazırlamanız gerekiyor. Bu sebeple e-ticaret sitenizde örneğin “Gün içinde 16:00’a kadar verilen siparişler aynı gün içinde kargoya verilir” gibi bir ifade kullanarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler de aynı gün içinde siparişin yola çıkması için bu saate kadar alışverişlerini tamamlamak isteyeceklerdir.

Sipariş onay e-postalarınızı kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son dönemlerde oldukça popüler ve aynı zamanda geri dönüşümleri de bir hayli artırıyor. Sıradan bir sipariş bilgi e-postası yerine biraz daha kişisel bir e-posta gönderimiyle mesajlarınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra tüketicinin bulunduğu bölgeye göre kargonun ne zaman teslim edileceğini de detaylı bir şekilde verebilirsiniz. Kendi iletişim bilgilerinizi ve ürünle ilgili garanti koşulları ve kullanım bilgileri gibi detaylarla mesajlarınızı daha kişiye özel bir hale getirebilirsiniz.

Siparişe özel hazırlanmış el yazılı mesajlar

Siparişlerinizin değerini artırmak ve kişiye özel mesajlar ulaştırmak için siparişlerinizde el yazısıyla yazılmış mesajlar hazırlayabilirsiniz. Bu mesajlarda tüketicilere yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür edebilirsiniz. Ancak burada önemli olan bir şablon mesaj yerine kişiye özel bir metin hazırlamak ve aldıkları ürünle ilgili bir mesaj yazmak.

Bir bilgisayar çıktısı ile bu mesajları vermektense el yazısı ile teşekkür mesajları hazırlamak, mesajınızın daha özel olmasını sağlayacaktır. Daha önce el yazısı ile böyle bir mesaj almışsanız, bu tür mesajların gücünü ve etkisini de hissetmişsinizdir.

Müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için bu tür el yazısı teşekkür mesajlarına da odaklanabilirsiniz. Tabii ki müşteri sayınız arttığında bu işlem sizi biraz yorabilir; fakat bunu belli bir düzene oturtmanız, sadık müşteriler kazanmanıza da yardım edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan