fbpx

Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş gönderiminde hem de öncesinde bazı küçük dokunuşlar yapmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Siparişleri detaylandırmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Detaylı teslim tarihi bilgisi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biri, ürün sayfalarında siparişlerin ortalama kaç gün içerisinde tüketicilerin eline ulaşacağını belirtmek olacaktır.

Teslim tarihlerini ortalama bir süre olarak göstermeniz daha doğru olacaktır. Örneğin “Teslim tarihi: 1 ile 3 gün arasındadır” şeklinde bir ifade kullanabilirsiniz. Bunun sebebi ise tüketicilerin bulundukları mesafeye göre kargo ulaşımının değişecek olmasıdır. Mesafeye göre kargo teslim bilgileri konusunda çalıştığınız kargo firmasından bilgi alarak, bu bilgileri daha doğru bir şekilde ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz.

Siparişleri en kısa sürede teslim edin

Ürünlerinizi sıfırdan siparişe göre üretmiyor ve stok tutuyorsanız, hızlı bir şekilde gönderim yapmanız müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça önemli.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz ve bunu ürün sayfalarınıda belirtemelisiniz. Böylelikle alışveriş yapan tüketiciler gün içinde alışveriş yaptıklarında siparişlerinin aynı gün kargoya verileceğini görebilirler. Tabii ki kargo firmaları belli bir saate kadar çalışıyor ve bunun öncesinde de sizin siparişlerinizi hazırlamanız gerekiyor. Bu sebeple e-ticaret sitenizde örneğin “Gün içinde 16:00’a kadar verilen siparişler aynı gün içinde kargoya verilir” gibi bir ifade kullanarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler de aynı gün içinde siparişin yola çıkması için bu saate kadar alışverişlerini tamamlamak isteyeceklerdir.

Sipariş onay e-postalarınızı kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son dönemlerde oldukça popüler ve aynı zamanda geri dönüşümleri de bir hayli artırıyor. Sıradan bir sipariş bilgi e-postası yerine biraz daha kişisel bir e-posta gönderimiyle mesajlarınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra tüketicinin bulunduğu bölgeye göre kargonun ne zaman teslim edileceğini de detaylı bir şekilde verebilirsiniz. Kendi iletişim bilgilerinizi ve ürünle ilgili garanti koşulları ve kullanım bilgileri gibi detaylarla mesajlarınızı daha kişiye özel bir hale getirebilirsiniz.

Siparişe özel hazırlanmış el yazılı mesajlar

Siparişlerinizin değerini artırmak ve kişiye özel mesajlar ulaştırmak için siparişlerinizde el yazısıyla yazılmış mesajlar hazırlayabilirsiniz. Bu mesajlarda tüketicilere yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür edebilirsiniz. Ancak burada önemli olan bir şablon mesaj yerine kişiye özel bir metin hazırlamak ve aldıkları ürünle ilgili bir mesaj yazmak.

Bir bilgisayar çıktısı ile bu mesajları vermektense el yazısı ile teşekkür mesajları hazırlamak, mesajınızın daha özel olmasını sağlayacaktır. Daha önce el yazısı ile böyle bir mesaj almışsanız, bu tür mesajların gücünü ve etkisini de hissetmişsinizdir.

Müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için bu tür el yazısı teşekkür mesajlarına da odaklanabilirsiniz. Tabii ki müşteri sayınız arttığında bu işlem sizi biraz yorabilir; fakat bunu belli bir düzene oturtmanız, sadık müşteriler kazanmanıza da yardım edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan