fbpx

E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?

7 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi bulunur.

SSS sayfası nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi Sıkça Sorulan Sorular (SSS), müşterilerin ve siteyi ziyaret eden kişilerin sorma olasılığı olan ya da daha önce müşteri destek birimlerine ulaşarak, ürünler, hizmetler ve firma ile ilgili sordukları soruların yanıtlarının bulunduğu sayfalardır.

Bu sayfalar müşterilerin akıllarındaki sorulara yanıt buldukları bir müşteri destek bölümüdür. Genel olarak site üzerindeki alışverişlerle ilgili soruların yanı sıra, ürünlerle ilgili teknik soruların yanıtlarına, ödeme ile ilgili işlemlere, şirket hakkında merak edilen sorulara bu alanda yanıt verilebilir.

SSS sayfası neden önemlidir?

SSS sayfaları e-ticaret firmalarına yarar sağladığı gibi, aynı zamanda müşterilere de bir takım yararlar sağlar.

Zaman kazandırır

SSS sayfası hem müşterilere hem de e-ticaret sitelerine zamandan tasarruf etmeyi sağlar. Müşteriler site üzerinde merak ettikleri bir konuyu SSS sayfasına bakarak öğrenebilirler. Müşteri destek ile iletişime geçmek ve karşı taraftan yanıt almak uzun bir süreç olabilir ve siteyi ziyaret edenler akıllarındaki sorulara yanıt bulmak için bu kadar beklemek istemeyebilirler. SSS bölümlerinde bu soruları ve yanıtları kullanmak zamandan tasarruf edilmesini sağlar ve ziyaretçilere daha hızlı bir çözüm sunar.

Müşteri destek bölümünün üzerindeki yükü azaltır

Site ziyaretçilerini SSS bölümüne yönlendirdiğinizde ve kapsamlı bir şekilde birçok konuya açıklık getirdiğinizde ziyaretçilerinizin müşteri destek birimine ulaşmalarına gerek kalmayacaktır. Böylelikle müşteri destek biriminin üzerinden bir yük almış olursunuz ve ekibiniz daha farklı alanlarda daha iyi hizmet verebilir.

Maliyetleri azaltır

Detaylı bir SSS bölümü hazırlamak ve tüketicileri bu sayfalara yönlendirmek, maliyetleri önemli ölçüde düşürür. Müşteri destek biriminin üzerinden yük almanızı sağladığı için, daha küçük bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Müşteri destek biriminizi küçültmeniz de maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar.

SEO konusunda değer katar

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve genel olarak online alışverişlerle ilgili hazırladığınız soru ve yanıtlar, Google nezdinde de değerlidir. SSS sayfasının bir SEO değeri bulunur. Kullanıcıları doğrudan markanızla ilgili aramalar yapmasalar da sektörünüz ve benzer ürünlerle ilgili aramalar yapabilirler. Bu durumda da SSS bölümleriniz arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilir.

Bazı soruları site içinde farklı landing sayfalarına yönlendirmek sayfaların değerlerini artırırken, arama yapan kullanıcıların da daha detaylı bilgiler almasını sağlayarak, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlar.

Sİte üzerinde SSS bölümünü nasıl konumlandırmalısınız?

SSS bölümünü farklı yerlerde konumlandırmak mümkün. E-ticaret sitelerinde genellikle SSS bölümü, sayfanın en altında yer alan footer bölümünde yer almaktadır.

Footer alanı, sitenin tüm sayfalarında sabit kalması nedeniyle, oldukça ideal bir alandır; çünkü ziyaretçiler diledikleri zaman sayfanın en alt bölümünden SSS sayfasına ulaşabilirler.

Ancak site üzerinde sattığınız ürünlere göre bu konum değişebilir. Ürün ya da hizmetleriniz teknik konuda açıklamaya gerektiriyorsa ya da yaptığınız iş tüketicilere yeni bir modelse, tüketicilerin akıllarında daha fazla soru olabilir ve bu nedenle de onların akıllarındaki sorulara yanıtlar vermeniz gerekir.

Bu durum sitenin en üst header bölümünde, ayrı bir menü linki olarak SSS bölümünüzü paylaşabilirsiniz. Böylelike kullanıcılar daha kolay bir şekilde bu sayfaya yönlenebilirler.

Header bölümü haricinde, yaptığınız işi daha iyi anlatmak ve müşterilerinizi SSS bölümüne daha iyi yönlendirmek için, sayfa üzerinde bir banner hazırlayarak, SSS bölümünüze yönlendirme de yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan