E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?

7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?

Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi bulunur.

SSS sayfası nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi Sıkça Sorulan Sorular (SSS), müşterilerin ve siteyi ziyaret eden kişilerin sorma olasılığı olan ya da daha önce müşteri destek birimlerine ulaşarak, ürünler, hizmetler ve firma ile ilgili sordukları soruların yanıtlarının bulunduğu sayfalardır.

Bu sayfalar müşterilerin akıllarındaki sorulara yanıt buldukları bir müşteri destek bölümüdür. Genel olarak site üzerindeki alışverişlerle ilgili soruların yanı sıra, ürünlerle ilgili teknik soruların yanıtlarına, ödeme ile ilgili işlemlere, şirket hakkında merak edilen sorulara bu alanda yanıt verilebilir.

SSS sayfası neden önemlidir?

SSS sayfaları e-ticaret firmalarına yarar sağladığı gibi, aynı zamanda müşterilere de bir takım yararlar sağlar.

Zaman kazandırır

SSS sayfası hem müşterilere hem de e-ticaret sitelerine zamandan tasarruf etmeyi sağlar. Müşteriler site üzerinde merak ettikleri bir konuyu SSS sayfasına bakarak öğrenebilirler. Müşteri destek ile iletişime geçmek ve karşı taraftan yanıt almak uzun bir süreç olabilir ve siteyi ziyaret edenler akıllarındaki sorulara yanıt bulmak için bu kadar beklemek istemeyebilirler. SSS bölümlerinde bu soruları ve yanıtları kullanmak zamandan tasarruf edilmesini sağlar ve ziyaretçilere daha hızlı bir çözüm sunar.

Müşteri destek bölümünün üzerindeki yükü azaltır

Site ziyaretçilerini SSS bölümüne yönlendirdiğinizde ve kapsamlı bir şekilde birçok konuya açıklık getirdiğinizde ziyaretçilerinizin müşteri destek birimine ulaşmalarına gerek kalmayacaktır. Böylelikle müşteri destek biriminin üzerinden bir yük almış olursunuz ve ekibiniz daha farklı alanlarda daha iyi hizmet verebilir.

Maliyetleri azaltır

Detaylı bir SSS bölümü hazırlamak ve tüketicileri bu sayfalara yönlendirmek, maliyetleri önemli ölçüde düşürür. Müşteri destek biriminin üzerinden yük almanızı sağladığı için, daha küçük bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Müşteri destek biriminizi küçültmeniz de maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar.

SEO konusunda değer katar

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve genel olarak online alışverişlerle ilgili hazırladığınız soru ve yanıtlar, Google nezdinde de değerlidir. SSS sayfasının bir SEO değeri bulunur. Kullanıcıları doğrudan markanızla ilgili aramalar yapmasalar da sektörünüz ve benzer ürünlerle ilgili aramalar yapabilirler. Bu durumda da SSS bölümleriniz arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilir.

Bazı soruları site içinde farklı landing sayfalarına yönlendirmek sayfaların değerlerini artırırken, arama yapan kullanıcıların da daha detaylı bilgiler almasını sağlayarak, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlar.

Sİte üzerinde SSS bölümünü nasıl konumlandırmalısınız?

SSS bölümünü farklı yerlerde konumlandırmak mümkün. E-ticaret sitelerinde genellikle SSS bölümü, sayfanın en altında yer alan footer bölümünde yer almaktadır.

Footer alanı, sitenin tüm sayfalarında sabit kalması nedeniyle, oldukça ideal bir alandır; çünkü ziyaretçiler diledikleri zaman sayfanın en alt bölümünden SSS sayfasına ulaşabilirler.

Ancak site üzerinde sattığınız ürünlere göre bu konum değişebilir. Ürün ya da hizmetleriniz teknik konuda açıklamaya gerektiriyorsa ya da yaptığınız iş tüketicilere yeni bir modelse, tüketicilerin akıllarında daha fazla soru olabilir ve bu nedenle de onların akıllarındaki sorulara yanıtlar vermeniz gerekir.

Bu durum sitenin en üst header bölümünde, ayrı bir menü linki olarak SSS bölümünüzü paylaşabilirsiniz. Böylelike kullanıcılar daha kolay bir şekilde bu sayfaya yönlenebilirler.

Header bölümü haricinde, yaptığınız işi daha iyi anlatmak ve müşterilerinizi SSS bölümüne daha iyi yönlendirmek için, sayfa üzerinde bir banner hazırlayarak, SSS bölümünüze yönlendirme de yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin