E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?

7 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi bulunur.

SSS sayfası nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi Sıkça Sorulan Sorular (SSS), müşterilerin ve siteyi ziyaret eden kişilerin sorma olasılığı olan ya da daha önce müşteri destek birimlerine ulaşarak, ürünler, hizmetler ve firma ile ilgili sordukları soruların yanıtlarının bulunduğu sayfalardır.

Bu sayfalar müşterilerin akıllarındaki sorulara yanıt buldukları bir müşteri destek bölümüdür. Genel olarak site üzerindeki alışverişlerle ilgili soruların yanı sıra, ürünlerle ilgili teknik soruların yanıtlarına, ödeme ile ilgili işlemlere, şirket hakkında merak edilen sorulara bu alanda yanıt verilebilir.

SSS sayfası neden önemlidir?

SSS sayfaları e-ticaret firmalarına yarar sağladığı gibi, aynı zamanda müşterilere de bir takım yararlar sağlar.

Zaman kazandırır

SSS sayfası hem müşterilere hem de e-ticaret sitelerine zamandan tasarruf etmeyi sağlar. Müşteriler site üzerinde merak ettikleri bir konuyu SSS sayfasına bakarak öğrenebilirler. Müşteri destek ile iletişime geçmek ve karşı taraftan yanıt almak uzun bir süreç olabilir ve siteyi ziyaret edenler akıllarındaki sorulara yanıt bulmak için bu kadar beklemek istemeyebilirler. SSS bölümlerinde bu soruları ve yanıtları kullanmak zamandan tasarruf edilmesini sağlar ve ziyaretçilere daha hızlı bir çözüm sunar.

Müşteri destek bölümünün üzerindeki yükü azaltır

Site ziyaretçilerini SSS bölümüne yönlendirdiğinizde ve kapsamlı bir şekilde birçok konuya açıklık getirdiğinizde ziyaretçilerinizin müşteri destek birimine ulaşmalarına gerek kalmayacaktır. Böylelikle müşteri destek biriminin üzerinden bir yük almış olursunuz ve ekibiniz daha farklı alanlarda daha iyi hizmet verebilir.

Maliyetleri azaltır

Detaylı bir SSS bölümü hazırlamak ve tüketicileri bu sayfalara yönlendirmek, maliyetleri önemli ölçüde düşürür. Müşteri destek biriminin üzerinden yük almanızı sağladığı için, daha küçük bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Müşteri destek biriminizi küçültmeniz de maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar.

SEO konusunda değer katar

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve genel olarak online alışverişlerle ilgili hazırladığınız soru ve yanıtlar, Google nezdinde de değerlidir. SSS sayfasının bir SEO değeri bulunur. Kullanıcıları doğrudan markanızla ilgili aramalar yapmasalar da sektörünüz ve benzer ürünlerle ilgili aramalar yapabilirler. Bu durumda da SSS bölümleriniz arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilir.

Bazı soruları site içinde farklı landing sayfalarına yönlendirmek sayfaların değerlerini artırırken, arama yapan kullanıcıların da daha detaylı bilgiler almasını sağlayarak, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlar.

Sİte üzerinde SSS bölümünü nasıl konumlandırmalısınız?

SSS bölümünü farklı yerlerde konumlandırmak mümkün. E-ticaret sitelerinde genellikle SSS bölümü, sayfanın en altında yer alan footer bölümünde yer almaktadır.

Footer alanı, sitenin tüm sayfalarında sabit kalması nedeniyle, oldukça ideal bir alandır; çünkü ziyaretçiler diledikleri zaman sayfanın en alt bölümünden SSS sayfasına ulaşabilirler.

Ancak site üzerinde sattığınız ürünlere göre bu konum değişebilir. Ürün ya da hizmetleriniz teknik konuda açıklamaya gerektiriyorsa ya da yaptığınız iş tüketicilere yeni bir modelse, tüketicilerin akıllarında daha fazla soru olabilir ve bu nedenle de onların akıllarındaki sorulara yanıtlar vermeniz gerekir.

Bu durum sitenin en üst header bölümünde, ayrı bir menü linki olarak SSS bölümünüzü paylaşabilirsiniz. Böylelike kullanıcılar daha kolay bir şekilde bu sayfaya yönlenebilirler.

Header bölümü haricinde, yaptığınız işi daha iyi anlatmak ve müşterilerinizi SSS bölümüne daha iyi yönlendirmek için, sayfa üzerinde bir banner hazırlayarak, SSS bölümünüze yönlendirme de yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan