Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle iletişime geçmeden önce SSS sayfanıza bakmak isteyeceklerdir.

SSS sayfası hizmetleriniz, ürünleriniz, iade ve teslimat koşulları gibi birçok konuda bilgi verebileceğiniz bir alandır. Burada bu bilgileri paylaşmak, tüketicilerin sizinle iletişime geçmeden, bazı konular hakkında bilgi almalarını kolaylaştıracaktır.

Tabii ki bu sayfalar, sizin de işinizi kolaylaştıracaktır; çünkü sık sorulan sorulara telefon ya da e-posta ile yanıt vermek size zaman kaybettirecektir. Bu sebeple de SSS sayfanız size bu konuda yardımcı olarak, sizin için müşteri desteği sağlıyor olacaktır.

Bu sayfanın etkin olabilmesi için de dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. SSS sayfanızı bu unsurlara göre hazırladığınızda tüketiciler akıllarındaki sorulara daha iyi yanıt bulabilir ve bu konular için size telefonla ulaşmadan bazı yanıtlar bulabilirler.

Öncelikle hizmetlerinizle ilgili en çok sorulan soruları belirleyin

Kullanıcılarınız hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili en çok hangi konular hakkında soru soruyorlar? Ya da hangi soruları sorma potansiyelleri bulunuyor? Bu soruların ön araştırmasını yaparak, SSS bölümünüzde yer alacak soruları bulmalısınız. Aynı sektördeki farklı firmaların SSS bölümlerine bakarak, onların bu bölümleri nasıl kullandığını inceleyebilir ve ortak olan sorunlar varsa bunlarla ilgili soru ve yanıtlar da hazırlayabilirsiniz.

Sorulara olumlu bir şekilde yanıt vermeye çalışın

Bu bölümde yer verdiğiniz soruların yanıtlarını mümkün olduğunca olumlu bir şekilde vermeye çalışmalısınız. Bazı soruların yanıtı “Hayır” olabilir; ancak cevabınızı “Hayır” olarak yazmak yerine, “Ne yazık ki böyle bir hizmet veremiyoruz” gibi daha yumuşak bir şekilde ifade etmeye çalışın.

Açık ve net yanıtlar yazın

Sorularınızın yanıtları açık ve net olmalı. Dolaylı anlatımlardan kaçınarak, doğrudan ihtiyaç duyulan bilgileri vermelisiniz.

Soruların yanıtlarını kısa tutmaya çalışın

SSS bölümünüzdeki soruların yanıtlarını mümkün olduğunca kısa tutmaya özen gösterin. Müşterileriniz uzun uzun bu soruların yanıtlarını okumak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de kısa cevaplar vermek daha hızlı yanıt bulmalarını sağlayacaktır.

Teknik konular için ayrı bir bölüme yönlendirin

Bazı soruların yanıtları tabii ki kısa olmayabilir. Bir ürünle ilgili teknik bilgiler ve açıklamalar vermek durumunda olabilirsiniz. Bunun için SSS bölümünüzden başka bir sayfaya yönlendirme yapmak daha iyi olacaktır. Bu teknik detayların yer aldığı bilgilendirici sayfalara yönlendirme linkleri koyarak, kullanıcıları detaylı bilgi almaları için bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Teknik konular için ayrı bir bölüm hazırlamanız daha doğru olacaktır. Bu bölümlerin kategorilendirilmesi ve SSS ile de desteklenmesi, daha sağlıklı sonuçlar almanızı sağlayacaktır. SSS bölümünün amacı sık karşılaşılan durumlara hızlı yanıtlar vermektir.

Sorularınızı kategorilendirin

Uzun bir SSS bölümü hazırlamak yerine, sorularınızı kategorilendirmek, ziyaretçilerin aradıkları bilgilere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayacaktır. Örneğin, iade ile ilgili soruları bir kategoriye ayırabilir, farklı bir bölümde teslimatla ilgili sorulara yanıt verebilirsiniz. Ürün grupları için farklı kategoriler oluşturabileceğiniz gibi, teknik konular için de farklı bir kategori oluşturabilirsiniz.

Site üzerinde her zaman görünecek bir yerde olsun

Ziyaretçileriniz SSS bölümünüze rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunun için de bu bölümü sitenizin her zaman görünen bir yerinde göstermelisiniz. Bu bölüm genellikle sitenin Footer olarak adlandırılan en alt bölümünde bir link ile gösterilmektedir. Footer bölümü site içinedeki diğer sayfalarda da görüneceği için, ziyaretçiler bu bölüme istedikleri zaman ulaşabilirler.

Gerektiğinde görsellerden yararlanın

Görsel ile anlatım bazı sorulara daha iyi yanıtlar verecektir. Bir konu hakkında adım adım izlenmesi gereken çalışmalar varsa, bunları görsellerle desteklemek, karşı tarafın sorununu daha rahat çözmesine yardımcı olacaktır.

Videolardan yararlanın

SSS bölümünüzdeki soruları, videolar ile de anlatabilirsiniz. Adım adım yapılması gereken çalışmaları video ile göstermek, tüketicilerin sorunlarını daha rahat çözmenizi sağlayacaktır. Teknik konularla ilgili bilgilendirici SSS videoları da tüketicilere yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin