Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle iletişime geçmeden önce SSS sayfanıza bakmak isteyeceklerdir.

SSS sayfası hizmetleriniz, ürünleriniz, iade ve teslimat koşulları gibi birçok konuda bilgi verebileceğiniz bir alandır. Burada bu bilgileri paylaşmak, tüketicilerin sizinle iletişime geçmeden, bazı konular hakkında bilgi almalarını kolaylaştıracaktır.

Tabii ki bu sayfalar, sizin de işinizi kolaylaştıracaktır; çünkü sık sorulan sorulara telefon ya da e-posta ile yanıt vermek size zaman kaybettirecektir. Bu sebeple de SSS sayfanız size bu konuda yardımcı olarak, sizin için müşteri desteği sağlıyor olacaktır.

Bu sayfanın etkin olabilmesi için de dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. SSS sayfanızı bu unsurlara göre hazırladığınızda tüketiciler akıllarındaki sorulara daha iyi yanıt bulabilir ve bu konular için size telefonla ulaşmadan bazı yanıtlar bulabilirler.

Öncelikle hizmetlerinizle ilgili en çok sorulan soruları belirleyin

Kullanıcılarınız hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili en çok hangi konular hakkında soru soruyorlar? Ya da hangi soruları sorma potansiyelleri bulunuyor? Bu soruların ön araştırmasını yaparak, SSS bölümünüzde yer alacak soruları bulmalısınız. Aynı sektördeki farklı firmaların SSS bölümlerine bakarak, onların bu bölümleri nasıl kullandığını inceleyebilir ve ortak olan sorunlar varsa bunlarla ilgili soru ve yanıtlar da hazırlayabilirsiniz.

Sorulara olumlu bir şekilde yanıt vermeye çalışın

Bu bölümde yer verdiğiniz soruların yanıtlarını mümkün olduğunca olumlu bir şekilde vermeye çalışmalısınız. Bazı soruların yanıtı “Hayır” olabilir; ancak cevabınızı “Hayır” olarak yazmak yerine, “Ne yazık ki böyle bir hizmet veremiyoruz” gibi daha yumuşak bir şekilde ifade etmeye çalışın.

Açık ve net yanıtlar yazın

Sorularınızın yanıtları açık ve net olmalı. Dolaylı anlatımlardan kaçınarak, doğrudan ihtiyaç duyulan bilgileri vermelisiniz.

Soruların yanıtlarını kısa tutmaya çalışın

SSS bölümünüzdeki soruların yanıtlarını mümkün olduğunca kısa tutmaya özen gösterin. Müşterileriniz uzun uzun bu soruların yanıtlarını okumak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de kısa cevaplar vermek daha hızlı yanıt bulmalarını sağlayacaktır.

Teknik konular için ayrı bir bölüme yönlendirin

Bazı soruların yanıtları tabii ki kısa olmayabilir. Bir ürünle ilgili teknik bilgiler ve açıklamalar vermek durumunda olabilirsiniz. Bunun için SSS bölümünüzden başka bir sayfaya yönlendirme yapmak daha iyi olacaktır. Bu teknik detayların yer aldığı bilgilendirici sayfalara yönlendirme linkleri koyarak, kullanıcıları detaylı bilgi almaları için bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Teknik konular için ayrı bir bölüm hazırlamanız daha doğru olacaktır. Bu bölümlerin kategorilendirilmesi ve SSS ile de desteklenmesi, daha sağlıklı sonuçlar almanızı sağlayacaktır. SSS bölümünün amacı sık karşılaşılan durumlara hızlı yanıtlar vermektir.

Sorularınızı kategorilendirin

Uzun bir SSS bölümü hazırlamak yerine, sorularınızı kategorilendirmek, ziyaretçilerin aradıkları bilgilere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayacaktır. Örneğin, iade ile ilgili soruları bir kategoriye ayırabilir, farklı bir bölümde teslimatla ilgili sorulara yanıt verebilirsiniz. Ürün grupları için farklı kategoriler oluşturabileceğiniz gibi, teknik konular için de farklı bir kategori oluşturabilirsiniz.

Site üzerinde her zaman görünecek bir yerde olsun

Ziyaretçileriniz SSS bölümünüze rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunun için de bu bölümü sitenizin her zaman görünen bir yerinde göstermelisiniz. Bu bölüm genellikle sitenin Footer olarak adlandırılan en alt bölümünde bir link ile gösterilmektedir. Footer bölümü site içinedeki diğer sayfalarda da görüneceği için, ziyaretçiler bu bölüme istedikleri zaman ulaşabilirler.

Gerektiğinde görsellerden yararlanın

Görsel ile anlatım bazı sorulara daha iyi yanıtlar verecektir. Bir konu hakkında adım adım izlenmesi gereken çalışmalar varsa, bunları görsellerle desteklemek, karşı tarafın sorununu daha rahat çözmesine yardımcı olacaktır.

Videolardan yararlanın

SSS bölümünüzdeki soruları, videolar ile de anlatabilirsiniz. Adım adım yapılması gereken çalışmaları video ile göstermek, tüketicilerin sorunlarını daha rahat çözmenizi sağlayacaktır. Teknik konularla ilgili bilgilendirici SSS videoları da tüketicilere yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin