fbpx

''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?

4 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online alışverişe yönelmeyebiliyorlar.

Fakat bir tüketicilerin bir kısmı ise, fiziki mağazalarda satılan ürünleri, burada inceledikten sonra internet üzerinde daha uygun fiyat bulmaları durumunda, internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda tüketici hem ürünün kalitesini görmüş oluyor hem de istediği fiyata ürünü satın almış oluyor. Bu da tam olarak “Shoowrooming”in temel prensibini oluşturuyor.

Shoowrooming, online alışverişin yaygınlaşmasıyla beraber yaygınlaşmaya başladı. Bu süreç genellikle şu şekilde işliyor:

  • Tüketici internet üzerinden bir ürün aramaya başlıyor.
  • Ürün fiyatlarını inceliyor.
  • Fiyat karşılaştırması yaparak, en uygun fiyatı bulmaya çalışıyor.
  • Bu ürünün satıldığı fiziki mağazaları arıyor.
  • Fiziki mağazada ürünü inceliyor.
  • İnternet üzerinde bulduğu fiyat ve hizmet daha iyiyse internet üzerinden bu ürünün siparişini veriyor.

Tabii ki ürün fiyatının aynı olması ya da bir avantaj sunulmaması durumunda tüketiciler, ürünü doğrudan fiziki mağazadan da alabiliyorlar. Bunun nedeni ise, kargo süreci, kargo ücreti vb. durumlarla ilgilenmemek. Bu sebeple de tüketiciler Showrooming’den sıkça yararlanıyorlar.

Showrooming’in e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Showrooming, e-ticaret firmaları için aslında önemli olan bir olaydır. Çünkü tüketicilerle doğrudan iletişim kurma ve ürünleri tüm detaylarıyla tüketiciye gösterme gibi imkanlar sunmaktadır.

Bire bir iletişim kurma ve destek sağlama: Bire bir kurulan ilişkiler her zaman daha sağlıklı ve daha verimlidir. E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek servisleri ile bir hizmet sunulsa da tüketiciler yine de belli bir süre beklemek zorunda kalabilirler ya da bire bir ilişkinin verdiği rahatlık olmayabilir. Showrooming sırasında, tüketiciyle yakın temas kurulacağı için, hem iletişim daha iyi olur hem de ürün hakkında detaylı bilgi ürünün yanı başında verilir. Tüketiciyi ürünü satın almaya ikna etmek bu durumda daha kolay olacaktır.

Ürün daha iyi tanıtılır: Ürün fotoğrafları ya da videoları, ürün hakkında birçok bilgi verse de, bir ürünü yakından incelemek, ürüne dokunmak ve kalitesini görmek, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eder.

İnternetten satın al, mağazadan teslim al: E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız duyurlar ve kampanyalarla tüketicileri hem online satışlara hem de Showrooming’e yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler internet siteniz üzerinde ürünleri satın alabilir ve teslimat için mağazanıza gelebilirler. Mağazanızdan teslim alma sürecinde ürünleri de inceleyebilirler. Bu tür çalışmalar hem müşterilerinizle etkileşime girmenizi sağlar hem de internet üzerindeki satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sağlar: Tüketicilerle birebir iletişim kurma şansınız olduğunda onların ihtiyaçlarına göre ürünler gösterme şansınız da olabilir. Tüketicinin aradığı ürün aslında onun ihtiyaçlarını gidermeyen bir ürün olabilir, bu durumda onların isteklerini daha iyi karşılayacak ürün alternatifleri sunmanız mümkün olacaktır. Böylelikle de müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan