''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?

4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?

E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online alışverişe yönelmeyebiliyorlar.

Fakat bir tüketicilerin bir kısmı ise, fiziki mağazalarda satılan ürünleri, burada inceledikten sonra internet üzerinde daha uygun fiyat bulmaları durumunda, internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda tüketici hem ürünün kalitesini görmüş oluyor hem de istediği fiyata ürünü satın almış oluyor. Bu da tam olarak “Shoowrooming”in temel prensibini oluşturuyor.

Shoowrooming, online alışverişin yaygınlaşmasıyla beraber yaygınlaşmaya başladı. Bu süreç genellikle şu şekilde işliyor:

  • Tüketici internet üzerinden bir ürün aramaya başlıyor.
  • Ürün fiyatlarını inceliyor.
  • Fiyat karşılaştırması yaparak, en uygun fiyatı bulmaya çalışıyor.
  • Bu ürünün satıldığı fiziki mağazaları arıyor.
  • Fiziki mağazada ürünü inceliyor.
  • İnternet üzerinde bulduğu fiyat ve hizmet daha iyiyse internet üzerinden bu ürünün siparişini veriyor.

Tabii ki ürün fiyatının aynı olması ya da bir avantaj sunulmaması durumunda tüketiciler, ürünü doğrudan fiziki mağazadan da alabiliyorlar. Bunun nedeni ise, kargo süreci, kargo ücreti vb. durumlarla ilgilenmemek. Bu sebeple de tüketiciler Showrooming’den sıkça yararlanıyorlar.

Showrooming’in e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Showrooming, e-ticaret firmaları için aslında önemli olan bir olaydır. Çünkü tüketicilerle doğrudan iletişim kurma ve ürünleri tüm detaylarıyla tüketiciye gösterme gibi imkanlar sunmaktadır.

Bire bir iletişim kurma ve destek sağlama: Bire bir kurulan ilişkiler her zaman daha sağlıklı ve daha verimlidir. E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek servisleri ile bir hizmet sunulsa da tüketiciler yine de belli bir süre beklemek zorunda kalabilirler ya da bire bir ilişkinin verdiği rahatlık olmayabilir. Showrooming sırasında, tüketiciyle yakın temas kurulacağı için, hem iletişim daha iyi olur hem de ürün hakkında detaylı bilgi ürünün yanı başında verilir. Tüketiciyi ürünü satın almaya ikna etmek bu durumda daha kolay olacaktır.

Ürün daha iyi tanıtılır: Ürün fotoğrafları ya da videoları, ürün hakkında birçok bilgi verse de, bir ürünü yakından incelemek, ürüne dokunmak ve kalitesini görmek, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eder.

İnternetten satın al, mağazadan teslim al: E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız duyurlar ve kampanyalarla tüketicileri hem online satışlara hem de Showrooming’e yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler internet siteniz üzerinde ürünleri satın alabilir ve teslimat için mağazanıza gelebilirler. Mağazanızdan teslim alma sürecinde ürünleri de inceleyebilirler. Bu tür çalışmalar hem müşterilerinizle etkileşime girmenizi sağlar hem de internet üzerindeki satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sağlar: Tüketicilerle birebir iletişim kurma şansınız olduğunda onların ihtiyaçlarına göre ürünler gösterme şansınız da olabilir. Tüketicinin aradığı ürün aslında onun ihtiyaçlarını gidermeyen bir ürün olabilir, bu durumda onların isteklerini daha iyi karşılayacak ürün alternatifleri sunmanız mümkün olacaktır. Böylelikle de müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan