''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?

4 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online alışverişe yönelmeyebiliyorlar.

Fakat bir tüketicilerin bir kısmı ise, fiziki mağazalarda satılan ürünleri, burada inceledikten sonra internet üzerinde daha uygun fiyat bulmaları durumunda, internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda tüketici hem ürünün kalitesini görmüş oluyor hem de istediği fiyata ürünü satın almış oluyor. Bu da tam olarak “Shoowrooming”in temel prensibini oluşturuyor.

Shoowrooming, online alışverişin yaygınlaşmasıyla beraber yaygınlaşmaya başladı. Bu süreç genellikle şu şekilde işliyor:

  • Tüketici internet üzerinden bir ürün aramaya başlıyor.
  • Ürün fiyatlarını inceliyor.
  • Fiyat karşılaştırması yaparak, en uygun fiyatı bulmaya çalışıyor.
  • Bu ürünün satıldığı fiziki mağazaları arıyor.
  • Fiziki mağazada ürünü inceliyor.
  • İnternet üzerinde bulduğu fiyat ve hizmet daha iyiyse internet üzerinden bu ürünün siparişini veriyor.

Tabii ki ürün fiyatının aynı olması ya da bir avantaj sunulmaması durumunda tüketiciler, ürünü doğrudan fiziki mağazadan da alabiliyorlar. Bunun nedeni ise, kargo süreci, kargo ücreti vb. durumlarla ilgilenmemek. Bu sebeple de tüketiciler Showrooming’den sıkça yararlanıyorlar.

Showrooming’in e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Showrooming, e-ticaret firmaları için aslında önemli olan bir olaydır. Çünkü tüketicilerle doğrudan iletişim kurma ve ürünleri tüm detaylarıyla tüketiciye gösterme gibi imkanlar sunmaktadır.

Bire bir iletişim kurma ve destek sağlama: Bire bir kurulan ilişkiler her zaman daha sağlıklı ve daha verimlidir. E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek servisleri ile bir hizmet sunulsa da tüketiciler yine de belli bir süre beklemek zorunda kalabilirler ya da bire bir ilişkinin verdiği rahatlık olmayabilir. Showrooming sırasında, tüketiciyle yakın temas kurulacağı için, hem iletişim daha iyi olur hem de ürün hakkında detaylı bilgi ürünün yanı başında verilir. Tüketiciyi ürünü satın almaya ikna etmek bu durumda daha kolay olacaktır.

Ürün daha iyi tanıtılır: Ürün fotoğrafları ya da videoları, ürün hakkında birçok bilgi verse de, bir ürünü yakından incelemek, ürüne dokunmak ve kalitesini görmek, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eder.

İnternetten satın al, mağazadan teslim al: E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız duyurlar ve kampanyalarla tüketicileri hem online satışlara hem de Showrooming’e yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler internet siteniz üzerinde ürünleri satın alabilir ve teslimat için mağazanıza gelebilirler. Mağazanızdan teslim alma sürecinde ürünleri de inceleyebilirler. Bu tür çalışmalar hem müşterilerinizle etkileşime girmenizi sağlar hem de internet üzerindeki satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sağlar: Tüketicilerle birebir iletişim kurma şansınız olduğunda onların ihtiyaçlarına göre ürünler gösterme şansınız da olabilir. Tüketicinin aradığı ürün aslında onun ihtiyaçlarını gidermeyen bir ürün olabilir, bu durumda onların isteklerini daha iyi karşılayacak ürün alternatifleri sunmanız mümkün olacaktır. Böylelikle de müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan