''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?

4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?

E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online alışverişe yönelmeyebiliyorlar.

Fakat bir tüketicilerin bir kısmı ise, fiziki mağazalarda satılan ürünleri, burada inceledikten sonra internet üzerinde daha uygun fiyat bulmaları durumunda, internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda tüketici hem ürünün kalitesini görmüş oluyor hem de istediği fiyata ürünü satın almış oluyor. Bu da tam olarak “Shoowrooming”in temel prensibini oluşturuyor.

Shoowrooming, online alışverişin yaygınlaşmasıyla beraber yaygınlaşmaya başladı. Bu süreç genellikle şu şekilde işliyor:

  • Tüketici internet üzerinden bir ürün aramaya başlıyor.
  • Ürün fiyatlarını inceliyor.
  • Fiyat karşılaştırması yaparak, en uygun fiyatı bulmaya çalışıyor.
  • Bu ürünün satıldığı fiziki mağazaları arıyor.
  • Fiziki mağazada ürünü inceliyor.
  • İnternet üzerinde bulduğu fiyat ve hizmet daha iyiyse internet üzerinden bu ürünün siparişini veriyor.

Tabii ki ürün fiyatının aynı olması ya da bir avantaj sunulmaması durumunda tüketiciler, ürünü doğrudan fiziki mağazadan da alabiliyorlar. Bunun nedeni ise, kargo süreci, kargo ücreti vb. durumlarla ilgilenmemek. Bu sebeple de tüketiciler Showrooming’den sıkça yararlanıyorlar.

Showrooming’in e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Showrooming, e-ticaret firmaları için aslında önemli olan bir olaydır. Çünkü tüketicilerle doğrudan iletişim kurma ve ürünleri tüm detaylarıyla tüketiciye gösterme gibi imkanlar sunmaktadır.

Bire bir iletişim kurma ve destek sağlama: Bire bir kurulan ilişkiler her zaman daha sağlıklı ve daha verimlidir. E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek servisleri ile bir hizmet sunulsa da tüketiciler yine de belli bir süre beklemek zorunda kalabilirler ya da bire bir ilişkinin verdiği rahatlık olmayabilir. Showrooming sırasında, tüketiciyle yakın temas kurulacağı için, hem iletişim daha iyi olur hem de ürün hakkında detaylı bilgi ürünün yanı başında verilir. Tüketiciyi ürünü satın almaya ikna etmek bu durumda daha kolay olacaktır.

Ürün daha iyi tanıtılır: Ürün fotoğrafları ya da videoları, ürün hakkında birçok bilgi verse de, bir ürünü yakından incelemek, ürüne dokunmak ve kalitesini görmek, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eder.

İnternetten satın al, mağazadan teslim al: E-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız duyurlar ve kampanyalarla tüketicileri hem online satışlara hem de Showrooming’e yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler internet siteniz üzerinde ürünleri satın alabilir ve teslimat için mağazanıza gelebilirler. Mağazanızdan teslim alma sürecinde ürünleri de inceleyebilirler. Bu tür çalışmalar hem müşterilerinizle etkileşime girmenizi sağlar hem de internet üzerindeki satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sağlar: Tüketicilerle birebir iletişim kurma şansınız olduğunda onların ihtiyaçlarına göre ürünler gösterme şansınız da olabilir. Tüketicinin aradığı ürün aslında onun ihtiyaçlarını gidermeyen bir ürün olabilir, bu durumda onların isteklerini daha iyi karşılayacak ürün alternatifleri sunmanız mümkün olacaktır. Böylelikle de müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin