fbpx

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapmak ve onlara Sevgililer Günü’ne özel fırsatlar sunuyor olmak; aynı zamanda da doğru pazarlama çalışmalarıyla bu çalışmalarınızı desteklemeniz, Şubat ayını oldukça karlı geçirmenize yardımcı olabilir.

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı artırmak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu dönemde ulaşacağınız hedef kitle ve bu kitlenin istekleri daha farklı olacağı için bazı analizler yapmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tüketici alışkanlıklarıyla ilgili bazı veriler

Satışlarınızı artıracak ipuçlarına geçmeden önce Sevgililer Günü’yle ilgili bir takım verileri burada paylaşacağız. Tüketicilerin alışkanlıklarını ve düşüncelerini anlamak onlara nasıl ulaşacağınız konusunda size yardımcı olabilir.

  • Hem erkekler hem de kadınlar için çiçek ve çikolata türü ürünler hediye konusunda öncelikli sırada bulunuyor.
  • Erkeklerin pahalı hediyeler alma alışkanlığı kadınlara kıyasla 5 kat daha fazla.
  • Erkekler mücevher ve aksesuar gibi hediyelik ürünler istese de kadınlar, erkeklere bu tür hediyeler almayı tercih etmiyorlar.
  • Erkekler için öncelikli hediye çeşidi saat olarak öne çıkıyor.
  • İsimsiz veya gönderen adı gizli olan gönderiler Sevgililer Günü’nde hoş karşılanmıyor.

Şimdi de satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz bir takım taktikleri ele alalım.>/p>

Web sitenizde Sevgililer Günü’ne özel bir varış sayfası hazırlayın

Ana sayfanız üzerinde Sevgililer Günü’ne özel ürünlerinizi, kampanya ve fırsatlarınızı sergileyebileceğiniz bir alan hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu güne özel tüm kampanyalarınız hakkında detaylı bilgi içeren ve hediyelik ürünlerin yer aldığı bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site ziyaretçileriniz doğrudan hediyelik ürünlere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra reklam çalışmalarınızda doğrudan bu varış sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta abonelerinizi ilgi alanlarına ve demografik yapıya göre ayırmak bu tür dönemlerde oldukça önemlidir. Çünkü böylelikle doğrudan bu gruplara farklı kampanya ve ürün önerileri yapabilirsiniz. Abonelerinizin doğrudan ilgili olabilecekleri ürünleri görmeler, onların satın alma kararlarını etkileyeceği gibi onlara daha kişisel tavsiyelerde bulunmanıza yardımcı olur.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda hediyelik ürünlerle ilgili çalışmalar yapabilirsiniz. Web siteniz üzerindeki hediyelik ürünleri, hediye alternatifilerini paylaşacağınız blog içerikleri oluşturabilir ve bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşarak, web sitenize trafik çekebilirsiniz. Burada hem kadınlara hem de erkeklere yönelik içerik çalışmaları hazırlayarak farklı hediyelik ürünler üzerinde durmak önemli olacaktır.

Bunlara ek olarak Sevgililer Günü’yle ilgili ek blog çalışmaları yaparak, sosyal mecralarda etkileşim yaratabilir ve tüketicileri web sitenize çekecek paylaşımlar da yapabilirsiniz.

İndirim kuponlarınızı hazırlayın

Sevgililer Günü’ne özel indirim kuponları da hazırlamak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu indirim kuponlarını sosyal mecralarda yarışma ya da çekilişlerle paylaşabilirsiniz. Takipçilerinize doğrudan indirim kuponu sunmak yerine, onları hazırladığınız yarışmalarla bu kampanyaya dahil etmek aynı zamanda da etkileşim yaratmanız verdiğiniz indirim kuponun da değerini artıracaktır.

Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunun

Sevgililer Günü’nde tüketiciler aldıkları hediyelerin doğrudan sevdikleri kişiye ulaşmalarını isteyebilirler ya da tüketiciler aldıkları hediyeleri paketlemek için zaman bulamayabilirler. Bu durumda da onların bu ihtiyacını karşılamanız oldukça önemlidir. Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunarak, ürünlerinizi müşterilerinize bu paketlerle gönderebilirsiniz. Bu hizmetinizi de web siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir.

Hızlı gönderiye önem verin

Siparişlerin Sevgililer Günü’nden önce alıcılara ulaşması oldukça önemlidir. Bazı tüketiciler bu alışverişlerini son günlere bıracaktır. Bu sebeple de hızlı ve aynı günde gönderim oldukça önemli bir hizmet olacaktır. Sevgililer Günü’nde gönderilerin tam vaktinde gitmesi ve en kısa sürede müşterilere ulaşması oldukça önemlidir.

Bu sebeple de depo yönetiminizi iyi yapmalı, doğru ürünleri doğru kullanıcılara tam vaktinde ulaştırmalısınız. Aynı gün içinde yapılan gönderimlerle ilgili kullanıcıları bilgilendirmek veya bu özelliğinizi öne çıkartmak da özellikle alışverişini son günlere bırakanları sitenize çekmek için etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan