Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

29 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapmak ve onlara Sevgililer Günü’ne özel fırsatlar sunuyor olmak; aynı zamanda da doğru pazarlama çalışmalarıyla bu çalışmalarınızı desteklemeniz, Şubat ayını oldukça karlı geçirmenize yardımcı olabilir.

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı artırmak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu dönemde ulaşacağınız hedef kitle ve bu kitlenin istekleri daha farklı olacağı için bazı analizler yapmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tüketici alışkanlıklarıyla ilgili bazı veriler

Satışlarınızı artıracak ipuçlarına geçmeden önce Sevgililer Günü’yle ilgili bir takım verileri burada paylaşacağız. Tüketicilerin alışkanlıklarını ve düşüncelerini anlamak onlara nasıl ulaşacağınız konusunda size yardımcı olabilir.

  • Hem erkekler hem de kadınlar için çiçek ve çikolata türü ürünler hediye konusunda öncelikli sırada bulunuyor.
  • Erkeklerin pahalı hediyeler alma alışkanlığı kadınlara kıyasla 5 kat daha fazla.
  • Erkekler mücevher ve aksesuar gibi hediyelik ürünler istese de kadınlar, erkeklere bu tür hediyeler almayı tercih etmiyorlar.
  • Erkekler için öncelikli hediye çeşidi saat olarak öne çıkıyor.
  • İsimsiz veya gönderen adı gizli olan gönderiler Sevgililer Günü’nde hoş karşılanmıyor.

Şimdi de satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz bir takım taktikleri ele alalım.>/p>

Web sitenizde Sevgililer Günü’ne özel bir varış sayfası hazırlayın

Ana sayfanız üzerinde Sevgililer Günü’ne özel ürünlerinizi, kampanya ve fırsatlarınızı sergileyebileceğiniz bir alan hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu güne özel tüm kampanyalarınız hakkında detaylı bilgi içeren ve hediyelik ürünlerin yer aldığı bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site ziyaretçileriniz doğrudan hediyelik ürünlere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra reklam çalışmalarınızda doğrudan bu varış sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta abonelerinizi ilgi alanlarına ve demografik yapıya göre ayırmak bu tür dönemlerde oldukça önemlidir. Çünkü böylelikle doğrudan bu gruplara farklı kampanya ve ürün önerileri yapabilirsiniz. Abonelerinizin doğrudan ilgili olabilecekleri ürünleri görmeler, onların satın alma kararlarını etkileyeceği gibi onlara daha kişisel tavsiyelerde bulunmanıza yardımcı olur.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda hediyelik ürünlerle ilgili çalışmalar yapabilirsiniz. Web siteniz üzerindeki hediyelik ürünleri, hediye alternatifilerini paylaşacağınız blog içerikleri oluşturabilir ve bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşarak, web sitenize trafik çekebilirsiniz. Burada hem kadınlara hem de erkeklere yönelik içerik çalışmaları hazırlayarak farklı hediyelik ürünler üzerinde durmak önemli olacaktır.

Bunlara ek olarak Sevgililer Günü’yle ilgili ek blog çalışmaları yaparak, sosyal mecralarda etkileşim yaratabilir ve tüketicileri web sitenize çekecek paylaşımlar da yapabilirsiniz.

İndirim kuponlarınızı hazırlayın

Sevgililer Günü’ne özel indirim kuponları da hazırlamak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu indirim kuponlarını sosyal mecralarda yarışma ya da çekilişlerle paylaşabilirsiniz. Takipçilerinize doğrudan indirim kuponu sunmak yerine, onları hazırladığınız yarışmalarla bu kampanyaya dahil etmek aynı zamanda da etkileşim yaratmanız verdiğiniz indirim kuponun da değerini artıracaktır.

Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunun

Sevgililer Günü’nde tüketiciler aldıkları hediyelerin doğrudan sevdikleri kişiye ulaşmalarını isteyebilirler ya da tüketiciler aldıkları hediyeleri paketlemek için zaman bulamayabilirler. Bu durumda da onların bu ihtiyacını karşılamanız oldukça önemlidir. Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunarak, ürünlerinizi müşterilerinize bu paketlerle gönderebilirsiniz. Bu hizmetinizi de web siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir.

Hızlı gönderiye önem verin

Siparişlerin Sevgililer Günü’nden önce alıcılara ulaşması oldukça önemlidir. Bazı tüketiciler bu alışverişlerini son günlere bıracaktır. Bu sebeple de hızlı ve aynı günde gönderim oldukça önemli bir hizmet olacaktır. Sevgililer Günü’nde gönderilerin tam vaktinde gitmesi ve en kısa sürede müşterilere ulaşması oldukça önemlidir.

Bu sebeple de depo yönetiminizi iyi yapmalı, doğru ürünleri doğru kullanıcılara tam vaktinde ulaştırmalısınız. Aynı gün içinde yapılan gönderimlerle ilgili kullanıcıları bilgilendirmek veya bu özelliğinizi öne çıkartmak da özellikle alışverişini son günlere bırakanları sitenize çekmek için etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Savaş Çetinkaya
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
Ürün Satış Fiyatı Belirlerken Dikkat Edilecekler
Ürün Satış Fiyatı Belirlerken Dikkat Edilecekler
Ürün satış fiyatının belirlenmesi, herhangi bir işletmenin karlılık, rekabet avantajı ve müşteri talepleri gibi bir dizi faktörü dikkate alarak gerçekleştirilen kritik bir süreçtir. Fiyatlandırma stratejisi, işletmenin...
26 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali