Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

29 Ocak 2018
Sinan Oypan

Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapmak ve onlara Sevgililer Günü’ne özel fırsatlar sunuyor olmak; aynı zamanda da doğru pazarlama çalışmalarıyla bu çalışmalarınızı desteklemeniz, Şubat ayını oldukça karlı geçirmenize yardımcı olabilir.

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı artırmak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu dönemde ulaşacağınız hedef kitle ve bu kitlenin istekleri daha farklı olacağı için bazı analizler yapmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tüketici alışkanlıklarıyla ilgili bazı veriler

Satışlarınızı artıracak ipuçlarına geçmeden önce Sevgililer Günü’yle ilgili bir takım verileri burada paylaşacağız. Tüketicilerin alışkanlıklarını ve düşüncelerini anlamak onlara nasıl ulaşacağınız konusunda size yardımcı olabilir.

  • Hem erkekler hem de kadınlar için çiçek ve çikolata türü ürünler hediye konusunda öncelikli sırada bulunuyor.
  • Erkeklerin pahalı hediyeler alma alışkanlığı kadınlara kıyasla 5 kat daha fazla.
  • Erkekler mücevher ve aksesuar gibi hediyelik ürünler istese de kadınlar, erkeklere bu tür hediyeler almayı tercih etmiyorlar.
  • Erkekler için öncelikli hediye çeşidi saat olarak öne çıkıyor.
  • İsimsiz veya gönderen adı gizli olan gönderiler Sevgililer Günü’nde hoş karşılanmıyor.

Şimdi de satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz bir takım taktikleri ele alalım.>/p>

Web sitenizde Sevgililer Günü’ne özel bir varış sayfası hazırlayın

Ana sayfanız üzerinde Sevgililer Günü’ne özel ürünlerinizi, kampanya ve fırsatlarınızı sergileyebileceğiniz bir alan hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu güne özel tüm kampanyalarınız hakkında detaylı bilgi içeren ve hediyelik ürünlerin yer aldığı bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site ziyaretçileriniz doğrudan hediyelik ürünlere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra reklam çalışmalarınızda doğrudan bu varış sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta abonelerinizi ilgi alanlarına ve demografik yapıya göre ayırmak bu tür dönemlerde oldukça önemlidir. Çünkü böylelikle doğrudan bu gruplara farklı kampanya ve ürün önerileri yapabilirsiniz. Abonelerinizin doğrudan ilgili olabilecekleri ürünleri görmeler, onların satın alma kararlarını etkileyeceği gibi onlara daha kişisel tavsiyelerde bulunmanıza yardımcı olur.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda hediyelik ürünlerle ilgili çalışmalar yapabilirsiniz. Web siteniz üzerindeki hediyelik ürünleri, hediye alternatifilerini paylaşacağınız blog içerikleri oluşturabilir ve bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşarak, web sitenize trafik çekebilirsiniz. Burada hem kadınlara hem de erkeklere yönelik içerik çalışmaları hazırlayarak farklı hediyelik ürünler üzerinde durmak önemli olacaktır.

Bunlara ek olarak Sevgililer Günü’yle ilgili ek blog çalışmaları yaparak, sosyal mecralarda etkileşim yaratabilir ve tüketicileri web sitenize çekecek paylaşımlar da yapabilirsiniz.

İndirim kuponlarınızı hazırlayın

Sevgililer Günü’ne özel indirim kuponları da hazırlamak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu indirim kuponlarını sosyal mecralarda yarışma ya da çekilişlerle paylaşabilirsiniz. Takipçilerinize doğrudan indirim kuponu sunmak yerine, onları hazırladığınız yarışmalarla bu kampanyaya dahil etmek aynı zamanda da etkileşim yaratmanız verdiğiniz indirim kuponun da değerini artıracaktır.

Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunun

Sevgililer Günü’nde tüketiciler aldıkları hediyelerin doğrudan sevdikleri kişiye ulaşmalarını isteyebilirler ya da tüketiciler aldıkları hediyeleri paketlemek için zaman bulamayabilirler. Bu durumda da onların bu ihtiyacını karşılamanız oldukça önemlidir. Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunarak, ürünlerinizi müşterilerinize bu paketlerle gönderebilirsiniz. Bu hizmetinizi de web siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir.

Hızlı gönderiye önem verin

Siparişlerin Sevgililer Günü’nden önce alıcılara ulaşması oldukça önemlidir. Bazı tüketiciler bu alışverişlerini son günlere bıracaktır. Bu sebeple de hızlı ve aynı günde gönderim oldukça önemli bir hizmet olacaktır. Sevgililer Günü’nde gönderilerin tam vaktinde gitmesi ve en kısa sürede müşterilere ulaşması oldukça önemlidir.

Bu sebeple de depo yönetiminizi iyi yapmalı, doğru ürünleri doğru kullanıcılara tam vaktinde ulaştırmalısınız. Aynı gün içinde yapılan gönderimlerle ilgili kullanıcıları bilgilendirmek veya bu özelliğinizi öne çıkartmak da özellikle alışverişini son günlere bırakanları sitenize çekmek için etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan