Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapmak ve onlara Sevgililer Günü’ne özel fırsatlar sunuyor olmak; aynı zamanda da doğru pazarlama çalışmalarıyla bu çalışmalarınızı desteklemeniz, Şubat ayını oldukça karlı geçirmenize yardımcı olabilir.

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı artırmak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu dönemde ulaşacağınız hedef kitle ve bu kitlenin istekleri daha farklı olacağı için bazı analizler yapmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tüketici alışkanlıklarıyla ilgili bazı veriler

Satışlarınızı artıracak ipuçlarına geçmeden önce Sevgililer Günü’yle ilgili bir takım verileri burada paylaşacağız. Tüketicilerin alışkanlıklarını ve düşüncelerini anlamak onlara nasıl ulaşacağınız konusunda size yardımcı olabilir.

  • Hem erkekler hem de kadınlar için çiçek ve çikolata türü ürünler hediye konusunda öncelikli sırada bulunuyor.
  • Erkeklerin pahalı hediyeler alma alışkanlığı kadınlara kıyasla 5 kat daha fazla.
  • Erkekler mücevher ve aksesuar gibi hediyelik ürünler istese de kadınlar, erkeklere bu tür hediyeler almayı tercih etmiyorlar.
  • Erkekler için öncelikli hediye çeşidi saat olarak öne çıkıyor.
  • İsimsiz veya gönderen adı gizli olan gönderiler Sevgililer Günü’nde hoş karşılanmıyor.

Şimdi de satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz bir takım taktikleri ele alalım.>/p>

Web sitenizde Sevgililer Günü’ne özel bir varış sayfası hazırlayın

Ana sayfanız üzerinde Sevgililer Günü’ne özel ürünlerinizi, kampanya ve fırsatlarınızı sergileyebileceğiniz bir alan hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu güne özel tüm kampanyalarınız hakkında detaylı bilgi içeren ve hediyelik ürünlerin yer aldığı bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site ziyaretçileriniz doğrudan hediyelik ürünlere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra reklam çalışmalarınızda doğrudan bu varış sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

E-posta abonelerinizi ilgi alanlarına ve demografik yapıya göre ayırmak bu tür dönemlerde oldukça önemlidir. Çünkü böylelikle doğrudan bu gruplara farklı kampanya ve ürün önerileri yapabilirsiniz. Abonelerinizin doğrudan ilgili olabilecekleri ürünleri görmeler, onların satın alma kararlarını etkileyeceği gibi onlara daha kişisel tavsiyelerde bulunmanıza yardımcı olur.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda hediyelik ürünlerle ilgili çalışmalar yapabilirsiniz. Web siteniz üzerindeki hediyelik ürünleri, hediye alternatifilerini paylaşacağınız blog içerikleri oluşturabilir ve bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşarak, web sitenize trafik çekebilirsiniz. Burada hem kadınlara hem de erkeklere yönelik içerik çalışmaları hazırlayarak farklı hediyelik ürünler üzerinde durmak önemli olacaktır.

Bunlara ek olarak Sevgililer Günü’yle ilgili ek blog çalışmaları yaparak, sosyal mecralarda etkileşim yaratabilir ve tüketicileri web sitenize çekecek paylaşımlar da yapabilirsiniz.

İndirim kuponlarınızı hazırlayın

Sevgililer Günü’ne özel indirim kuponları da hazırlamak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu indirim kuponlarını sosyal mecralarda yarışma ya da çekilişlerle paylaşabilirsiniz. Takipçilerinize doğrudan indirim kuponu sunmak yerine, onları hazırladığınız yarışmalarla bu kampanyaya dahil etmek aynı zamanda da etkileşim yaratmanız verdiğiniz indirim kuponun da değerini artıracaktır.

Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunun

Sevgililer Günü’nde tüketiciler aldıkları hediyelerin doğrudan sevdikleri kişiye ulaşmalarını isteyebilirler ya da tüketiciler aldıkları hediyeleri paketlemek için zaman bulamayabilirler. Bu durumda da onların bu ihtiyacını karşılamanız oldukça önemlidir. Ücretsiz hediye paketi hizmeti sunarak, ürünlerinizi müşterilerinize bu paketlerle gönderebilirsiniz. Bu hizmetinizi de web siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir.

Hızlı gönderiye önem verin

Siparişlerin Sevgililer Günü’nden önce alıcılara ulaşması oldukça önemlidir. Bazı tüketiciler bu alışverişlerini son günlere bıracaktır. Bu sebeple de hızlı ve aynı günde gönderim oldukça önemli bir hizmet olacaktır. Sevgililer Günü’nde gönderilerin tam vaktinde gitmesi ve en kısa sürede müşterilere ulaşması oldukça önemlidir.

Bu sebeple de depo yönetiminizi iyi yapmalı, doğru ürünleri doğru kullanıcılara tam vaktinde ulaştırmalısınız. Aynı gün içinde yapılan gönderimlerle ilgili kullanıcıları bilgilendirmek veya bu özelliğinizi öne çıkartmak da özellikle alışverişini son günlere bırakanları sitenize çekmek için etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin