Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları

3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları

Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem, farklı kampanyalarla müşteri kazanmak ve satış artırmak için önemli. Sevgililer Günü kampanyaları, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olabileceği gibi mevcut müşterilerinizin de tekrar sitenizden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları arasında birçok farklı alternatif bulunuyor. Bu kampanyalarla ürünlerinizi farklı şekillerde öne çıkartabilir ve farklı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İki ürün alanlar için kampanyalar

Sevgililer Günü, çiftlere özel bir gün olduğu için yapabileceğiniz kampanyalarından biri, iki ürün alımlarında bir indirim sunmak olabilir. Sevgililer Günü’nde sevdikleri için hediye alan kişilere ikinci bir ürün alımlarında indirim sunarak, aynı zamanda kendileri için de bir ürün satın alma fırsatı sunabilirsiniz. Aynı zamanda ikinci ürünün indirimli olması tüketicinin, kendi için herhangi bir ürün alma fikri yoksa da bu fikrin oluşmasına zemin hazırlayacağı için geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayabilir.

E-posta kampanyaları

Satış artırma kampanyaları arasına e-posta çalışmalarınızı da dahil edebilirsiniz. Bu özel gün için fırsat ürünlerinizle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilir, abonelerinizi bu indirimlerden haberdar edebilir ve abone listelerinizi kategorize ederek, bu kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar ve fırsatlar sunabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları, bu tür özel gün ve fırsat dönemlerinde satış artırma kampanyaları arasında etkili bir role sahiptir.

Sosyal medya hesaplarınızı günün temasına uygun hale getirin

Sevgililer Günü’nün yaklaşmasına yakın dönemlerde sosyal medya hesaplarınızı bu günün temasına uygun bir hale getirerek, takipçilerinizi kampanya ve fırsatlardan haberdar edebilirsiniz. Sevgililer Günü ile ilgili içerik, video ve fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra e-ticaret sitenizdeki kampanyalı ürünlerle ilgili reklam çalışmaları yaparak satış artırma kampanyaları düzenleyebilir ve bu platformlar üzerinden yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medyada Sevgililer Günü ile ilgili yarışmalar düzenleyin

Tüketicilerle etkileşime geçmek ve onları e-ticaret sitenize yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmaların konseptinde en güzel Sevgililer Günü hikayesi, fotoğrafı paylaşımları gibi konuları ele alabilir ve yarışmayı kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu tür etkileşim yaratacak yarışmalarla aynı zamanda diğer kampanyalarınızı da duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Adwords reklamları hazırlayın

Satış artırma kampanyaları için en etkili yöntemlerden biri de Adwords kampanyaları hazırlamak olacaktır. Tüketiciler bu özel günde sevdikleri için hediye arayışı yapmak için arama motorlarını kullanacaklardır ve siz de Adwords kampanyalarınızla satışlarınızı artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İndirimli ürünleriniz ya da fırsatlarınızla ilgili sayfalarınıza yönlendirme yapabileceğiniz gibi, tüketicilerin bu dönemlerde sık kullandıkları anahtar kelimeler üzerine de reklamlar verebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere ulaşabilir ve onları e-ticaret sitenize çekerek satışlarınızı artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Son dakika hediye öneri içerikleri hazırlayın

Birçok özel günde olduğu gibi Sevgililer Günü’nde de bazı tüketiciler hediye alma işini son günlere bırakacaktır ve bu noktada da hediye alternatiflerine ihtiyaç duyacaktır. Satış artırma kampanyaları arasına bu blog içeriklerini de dahil edebilir ve sosyal hesaplarınızda son dakika hediye önerileri paylaşarak tüketicilere ürün alternatifleri sunabilirsiniz.

Bu içeriklerinize sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, daha geniş kitlelere ulaşılmasını da sağlayabilirsiniz.

Birbiriyle uyumlu ürünlerde bundle çalışmaları yapın

Sepet ortalamasını artırmak ve tüketicilerin daha fazla harcama yapmalarını sağlamak için kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları arasında bundle (paket) ürünler de yer almakta. Biribiriyle uyumlu olabilecek ürünleri bir paket haline getirerek ve bu iki ürünün fiyatında belli oranda bir indirim sağladığınızda tüketicilerin bu ürünleri beraber almak için daha fazla sebebi olur.

Birbiriyle uyumlu paket ürünler tüketicilere daha cazip geldiği için satış artırma kampanyaları düzenlerken bu seçeneği de göz önünde bulundurmanız, geri dönüşümlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı artırmanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin