Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları

3 Şubat 2019
Sinan Oypan

Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem, farklı kampanyalarla müşteri kazanmak ve satış artırmak için önemli. Sevgililer Günü kampanyaları, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olabileceği gibi mevcut müşterilerinizin de tekrar sitenizden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları arasında birçok farklı alternatif bulunuyor. Bu kampanyalarla ürünlerinizi farklı şekillerde öne çıkartabilir ve farklı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İki ürün alanlar için kampanyalar

Sevgililer Günü, çiftlere özel bir gün olduğu için yapabileceğiniz kampanyalarından biri, iki ürün alımlarında bir indirim sunmak olabilir. Sevgililer Günü’nde sevdikleri için hediye alan kişilere ikinci bir ürün alımlarında indirim sunarak, aynı zamanda kendileri için de bir ürün satın alma fırsatı sunabilirsiniz. Aynı zamanda ikinci ürünün indirimli olması tüketicinin, kendi için herhangi bir ürün alma fikri yoksa da bu fikrin oluşmasına zemin hazırlayacağı için geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayabilir.

E-posta kampanyaları

Satış artırma kampanyaları arasına e-posta çalışmalarınızı da dahil edebilirsiniz. Bu özel gün için fırsat ürünlerinizle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilir, abonelerinizi bu indirimlerden haberdar edebilir ve abone listelerinizi kategorize ederek, bu kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar ve fırsatlar sunabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları, bu tür özel gün ve fırsat dönemlerinde satış artırma kampanyaları arasında etkili bir role sahiptir.

Sosyal medya hesaplarınızı günün temasına uygun hale getirin

Sevgililer Günü’nün yaklaşmasına yakın dönemlerde sosyal medya hesaplarınızı bu günün temasına uygun bir hale getirerek, takipçilerinizi kampanya ve fırsatlardan haberdar edebilirsiniz. Sevgililer Günü ile ilgili içerik, video ve fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra e-ticaret sitenizdeki kampanyalı ürünlerle ilgili reklam çalışmaları yaparak satış artırma kampanyaları düzenleyebilir ve bu platformlar üzerinden yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medyada Sevgililer Günü ile ilgili yarışmalar düzenleyin

Tüketicilerle etkileşime geçmek ve onları e-ticaret sitenize yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmaların konseptinde en güzel Sevgililer Günü hikayesi, fotoğrafı paylaşımları gibi konuları ele alabilir ve yarışmayı kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu tür etkileşim yaratacak yarışmalarla aynı zamanda diğer kampanyalarınızı da duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Adwords reklamları hazırlayın

Satış artırma kampanyaları için en etkili yöntemlerden biri de Adwords kampanyaları hazırlamak olacaktır. Tüketiciler bu özel günde sevdikleri için hediye arayışı yapmak için arama motorlarını kullanacaklardır ve siz de Adwords kampanyalarınızla satışlarınızı artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İndirimli ürünleriniz ya da fırsatlarınızla ilgili sayfalarınıza yönlendirme yapabileceğiniz gibi, tüketicilerin bu dönemlerde sık kullandıkları anahtar kelimeler üzerine de reklamlar verebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere ulaşabilir ve onları e-ticaret sitenize çekerek satışlarınızı artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Son dakika hediye öneri içerikleri hazırlayın

Birçok özel günde olduğu gibi Sevgililer Günü’nde de bazı tüketiciler hediye alma işini son günlere bırakacaktır ve bu noktada da hediye alternatiflerine ihtiyaç duyacaktır. Satış artırma kampanyaları arasına bu blog içeriklerini de dahil edebilir ve sosyal hesaplarınızda son dakika hediye önerileri paylaşarak tüketicilere ürün alternatifleri sunabilirsiniz.

Bu içeriklerinize sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, daha geniş kitlelere ulaşılmasını da sağlayabilirsiniz.

Birbiriyle uyumlu ürünlerde bundle çalışmaları yapın

Sepet ortalamasını artırmak ve tüketicilerin daha fazla harcama yapmalarını sağlamak için kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları arasında bundle (paket) ürünler de yer almakta. Biribiriyle uyumlu olabilecek ürünleri bir paket haline getirerek ve bu iki ürünün fiyatında belli oranda bir indirim sağladığınızda tüketicilerin bu ürünleri beraber almak için daha fazla sebebi olur.

Birbiriyle uyumlu paket ürünler tüketicilere daha cazip geldiği için satış artırma kampanyaları düzenlerken bu seçeneği de göz önünde bulundurmanız, geri dönüşümlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı artırmanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan