fbpx

Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları

3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları

Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem, farklı kampanyalarla müşteri kazanmak ve satış artırmak için önemli. Sevgililer Günü kampanyaları, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olabileceği gibi mevcut müşterilerinizin de tekrar sitenizden alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları arasında birçok farklı alternatif bulunuyor. Bu kampanyalarla ürünlerinizi farklı şekillerde öne çıkartabilir ve farklı pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İki ürün alanlar için kampanyalar

Sevgililer Günü, çiftlere özel bir gün olduğu için yapabileceğiniz kampanyalarından biri, iki ürün alımlarında bir indirim sunmak olabilir. Sevgililer Günü’nde sevdikleri için hediye alan kişilere ikinci bir ürün alımlarında indirim sunarak, aynı zamanda kendileri için de bir ürün satın alma fırsatı sunabilirsiniz. Aynı zamanda ikinci ürünün indirimli olması tüketicinin, kendi için herhangi bir ürün alma fikri yoksa da bu fikrin oluşmasına zemin hazırlayacağı için geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayabilir.

E-posta kampanyaları

Satış artırma kampanyaları arasına e-posta çalışmalarınızı da dahil edebilirsiniz. Bu özel gün için fırsat ürünlerinizle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilir, abonelerinizi bu indirimlerden haberdar edebilir ve abone listelerinizi kategorize ederek, bu kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş kampanyalar ve fırsatlar sunabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları, bu tür özel gün ve fırsat dönemlerinde satış artırma kampanyaları arasında etkili bir role sahiptir.

Sosyal medya hesaplarınızı günün temasına uygun hale getirin

Sevgililer Günü’nün yaklaşmasına yakın dönemlerde sosyal medya hesaplarınızı bu günün temasına uygun bir hale getirerek, takipçilerinizi kampanya ve fırsatlardan haberdar edebilirsiniz. Sevgililer Günü ile ilgili içerik, video ve fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra e-ticaret sitenizdeki kampanyalı ürünlerle ilgili reklam çalışmaları yaparak satış artırma kampanyaları düzenleyebilir ve bu platformlar üzerinden yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medyada Sevgililer Günü ile ilgili yarışmalar düzenleyin

Tüketicilerle etkileşime geçmek ve onları e-ticaret sitenize yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmaların konseptinde en güzel Sevgililer Günü hikayesi, fotoğrafı paylaşımları gibi konuları ele alabilir ve yarışmayı kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu tür etkileşim yaratacak yarışmalarla aynı zamanda diğer kampanyalarınızı da duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Adwords reklamları hazırlayın

Satış artırma kampanyaları için en etkili yöntemlerden biri de Adwords kampanyaları hazırlamak olacaktır. Tüketiciler bu özel günde sevdikleri için hediye arayışı yapmak için arama motorlarını kullanacaklardır ve siz de Adwords kampanyalarınızla satışlarınızı artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İndirimli ürünleriniz ya da fırsatlarınızla ilgili sayfalarınıza yönlendirme yapabileceğiniz gibi, tüketicilerin bu dönemlerde sık kullandıkları anahtar kelimeler üzerine de reklamlar verebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere ulaşabilir ve onları e-ticaret sitenize çekerek satışlarınızı artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Son dakika hediye öneri içerikleri hazırlayın

Birçok özel günde olduğu gibi Sevgililer Günü’nde de bazı tüketiciler hediye alma işini son günlere bırakacaktır ve bu noktada da hediye alternatiflerine ihtiyaç duyacaktır. Satış artırma kampanyaları arasına bu blog içeriklerini de dahil edebilir ve sosyal hesaplarınızda son dakika hediye önerileri paylaşarak tüketicilere ürün alternatifleri sunabilirsiniz.

Bu içeriklerinize sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, daha geniş kitlelere ulaşılmasını da sağlayabilirsiniz.

Birbiriyle uyumlu ürünlerde bundle çalışmaları yapın

Sepet ortalamasını artırmak ve tüketicilerin daha fazla harcama yapmalarını sağlamak için kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları arasında bundle (paket) ürünler de yer almakta. Biribiriyle uyumlu olabilecek ürünleri bir paket haline getirerek ve bu iki ürünün fiyatında belli oranda bir indirim sağladığınızda tüketicilerin bu ürünleri beraber almak için daha fazla sebebi olur.

Birbiriyle uyumlu paket ürünler tüketicilere daha cazip geldiği için satış artırma kampanyaları düzenlerken bu seçeneği de göz önünde bulundurmanız, geri dönüşümlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı artırmanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan