Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için, şimdiden reklam çalışmalarına başlamanız doğru bir adım olacaktır.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz farklı pazarlama ve reklam taktikleri bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve tüketicilerin o günkü ilgi alanlarına özel çalışmalar yapmak, bu dönem içerisindeki satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edebilir.

Hızlı gönderi

Tüketiciler, Sevgililer Günü alışverişlerini son dakikaya bırakabiliyorlar; bu sebeple de hızlı gönderi seçeneği sunmak, son dakikada alışveriş yapan kişilere önemli bir fayda sunmuş olacaktır. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinizi yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarında da duyurarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Bu döneme özel ücretsiz kargo seçeneği

Sevgililer Günü dönemindeki kampanyalarınızda kargo seçeneğini ücretsiz yapmak, tüketicilere cazip gelebilir. Belli bir miktarın üstündeki alışverişlerde bu hizmeti sunuyor olabilirsiniz; fakat bu kampanya döneminde kargoyu tamamen ücretsiz yapmak, hediye alacak tüketicilerin sitenizden alışveriş yapmaya daha sıcak bakmalarını sağlayacaktır. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücretlerinden pek hoşlanmamaktadırlar ve bu dönemde bu hizmeti sunmanız, onların alışveriş kararlarını olumlu yönde etkiler.

Hediyelik ürün önerileri

İçerik pazarlama tarafında yapabileceğiniz çalışmalardan biri hediyelik ürün önerilerinde bulunmak olacaktır. Sevgililer Günü’nde ne tür bir hediye alacağını bilmeyen ya da henüz karar vermemiş kişiler için bu tür listeler oldukça faydalı olabilir.

Sitenizin blog bölümünde bu içerikleri hazırlayabilir ve listenizdeki ürünleri, ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, kullanıcıları blogunuz üzerinden alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Elinizdeki ürün yelpazesine göre bu listeleri farklı kategorilere ayırarak ürün çeşitliliği sunarak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları

Sosyal mecralar üzerinde fotoğraf yarışmaları yapmak ve yarışmanın birincilerine hediyeler vermek de marka bilinirliğini artırma ve reklam konusunda size yardımcı olabilir. Bu yarışmalarda “en iyi çift” ya da “yalnız olmaktan mutlu olanlar” gibi farklı konseptler kullanabilirsiniz. Sevgililer Günü’nde herkes çift olmayabilir ve bu nedenle de yalnız olanlara yönelik de çalışmalar yaparak, onları da bu dönemdeki kampanyalarınıza dahil edebilirsiniz.

Dönemsel anahtar kelime kullanımlarıyla reklamlar oluşturmak

Hem sosyal mecralar üzerinde hem de Adwords kampanyalarınızda Sevgililer Günü’ne özel anahtar kelime seçimleri yaparak, reklam çalışmaları yapmanız mümkün. Ancak unutmamalısınız ki bu dönemde belli başlı anahtar kelimelerde rekabet yoğunluğu olacaktır. Her firma bu çalışmaları yapacağı için, reklam bütçelerinizi bu dönemde biraz daha artırmanız faydalı olabilir.

E-posta kampanyaları hazırlamak

Sevgililer Günü’nde özel fırsatlar sunduğunuz ürünleri kullanıcılara göstermek için e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu döneme özel olan ürünleri göstererek, kullanıcıları alışverişe yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Burada kullanacağınız başlıklara dikkat etmeniz oldukça önemli. E-posta başlığında, bu kampanya ve fırsatlarınızdan bahsetmeniz ve ilgi çekici başlıklar yaratmanız, e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarını artıracaktır.

Bunun yanı sıra e-posta çalışmalarınızda yine hediyelik ürünler önerileri yapacağınız farklı şablonlar oluşturarak, farklı ürün alternatifleri de sunabilirsiniz.

Site üzerinde yapabileceğiniz çalışmalar

E-ticaret siteniz üzerinde de bir takım değişiklikler yaparak, kampanya dönemine hazırlanabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde, Sevgililer Günü’ne özel görsel içerikler kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu kampanya dönemindeki fırsatlı veya indirimli ürünlerinizi de sitenizin baş bölümüne ekleyerek, siteyi ziyaret edenlere doğrudan kampanyayla ilgili ürünleri gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin