
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için, şimdiden reklam çalışmalarına başlamanız doğru bir adım olacaktır.
Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz farklı pazarlama ve reklam taktikleri bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve tüketicilerin o günkü ilgi alanlarına özel çalışmalar yapmak, bu dönem içerisindeki satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edebilir.
Hızlı gönderi
Tüketiciler, Sevgililer Günü alışverişlerini son dakikaya bırakabiliyorlar; bu sebeple de hızlı gönderi seçeneği sunmak, son dakikada alışveriş yapan kişilere önemli bir fayda sunmuş olacaktır. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinizi yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarında da duyurarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.
Bu döneme özel ücretsiz kargo seçeneği
Sevgililer Günü dönemindeki kampanyalarınızda kargo seçeneğini ücretsiz yapmak, tüketicilere cazip gelebilir. Belli bir miktarın üstündeki alışverişlerde bu hizmeti sunuyor olabilirsiniz; fakat bu kampanya döneminde kargoyu tamamen ücretsiz yapmak, hediye alacak tüketicilerin sitenizden alışveriş yapmaya daha sıcak bakmalarını sağlayacaktır. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücretlerinden pek hoşlanmamaktadırlar ve bu dönemde bu hizmeti sunmanız, onların alışveriş kararlarını olumlu yönde etkiler.
Hediyelik ürün önerileri
İçerik pazarlama tarafında yapabileceğiniz çalışmalardan biri hediyelik ürün önerilerinde bulunmak olacaktır. Sevgililer Günü’nde ne tür bir hediye alacağını bilmeyen ya da henüz karar vermemiş kişiler için bu tür listeler oldukça faydalı olabilir.
Sitenizin blog bölümünde bu içerikleri hazırlayabilir ve listenizdeki ürünleri, ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, kullanıcıları blogunuz üzerinden alışverişe yönlendirebilirsiniz.
Elinizdeki ürün yelpazesine göre bu listeleri farklı kategorilere ayırarak ürün çeşitliliği sunarak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.
Fotoğraf yarışmaları
Sosyal mecralar üzerinde fotoğraf yarışmaları yapmak ve yarışmanın birincilerine hediyeler vermek de marka bilinirliğini artırma ve reklam konusunda size yardımcı olabilir. Bu yarışmalarda “en iyi çift” ya da “yalnız olmaktan mutlu olanlar” gibi farklı konseptler kullanabilirsiniz. Sevgililer Günü’nde herkes çift olmayabilir ve bu nedenle de yalnız olanlara yönelik de çalışmalar yaparak, onları da bu dönemdeki kampanyalarınıza dahil edebilirsiniz.
Dönemsel anahtar kelime kullanımlarıyla reklamlar oluşturmak
Hem sosyal mecralar üzerinde hem de Adwords kampanyalarınızda Sevgililer Günü’ne özel anahtar kelime seçimleri yaparak, reklam çalışmaları yapmanız mümkün. Ancak unutmamalısınız ki bu dönemde belli başlı anahtar kelimelerde rekabet yoğunluğu olacaktır. Her firma bu çalışmaları yapacağı için, reklam bütçelerinizi bu dönemde biraz daha artırmanız faydalı olabilir.
E-posta kampanyaları hazırlamak
Sevgililer Günü’nde özel fırsatlar sunduğunuz ürünleri kullanıcılara göstermek için e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu döneme özel olan ürünleri göstererek, kullanıcıları alışverişe yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Burada kullanacağınız başlıklara dikkat etmeniz oldukça önemli. E-posta başlığında, bu kampanya ve fırsatlarınızdan bahsetmeniz ve ilgi çekici başlıklar yaratmanız, e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarını artıracaktır.
Bunun yanı sıra e-posta çalışmalarınızda yine hediyelik ürünler önerileri yapacağınız farklı şablonlar oluşturarak, farklı ürün alternatifleri de sunabilirsiniz.
Site üzerinde yapabileceğiniz çalışmalar
E-ticaret siteniz üzerinde de bir takım değişiklikler yaparak, kampanya dönemine hazırlanabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde, Sevgililer Günü’ne özel görsel içerikler kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu kampanya dönemindeki fırsatlı veya indirimli ürünlerinizi de sitenizin baş bölümüne ekleyerek, siteyi ziyaret edenlere doğrudan kampanyayla ilgili ürünleri gösterebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler