Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için, şimdiden reklam çalışmalarına başlamanız doğru bir adım olacaktır.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz farklı pazarlama ve reklam taktikleri bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve tüketicilerin o günkü ilgi alanlarına özel çalışmalar yapmak, bu dönem içerisindeki satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edebilir.

Hızlı gönderi

Tüketiciler, Sevgililer Günü alışverişlerini son dakikaya bırakabiliyorlar; bu sebeple de hızlı gönderi seçeneği sunmak, son dakikada alışveriş yapan kişilere önemli bir fayda sunmuş olacaktır. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinizi yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarında da duyurarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Bu döneme özel ücretsiz kargo seçeneği

Sevgililer Günü dönemindeki kampanyalarınızda kargo seçeneğini ücretsiz yapmak, tüketicilere cazip gelebilir. Belli bir miktarın üstündeki alışverişlerde bu hizmeti sunuyor olabilirsiniz; fakat bu kampanya döneminde kargoyu tamamen ücretsiz yapmak, hediye alacak tüketicilerin sitenizden alışveriş yapmaya daha sıcak bakmalarını sağlayacaktır. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücretlerinden pek hoşlanmamaktadırlar ve bu dönemde bu hizmeti sunmanız, onların alışveriş kararlarını olumlu yönde etkiler.

Hediyelik ürün önerileri

İçerik pazarlama tarafında yapabileceğiniz çalışmalardan biri hediyelik ürün önerilerinde bulunmak olacaktır. Sevgililer Günü’nde ne tür bir hediye alacağını bilmeyen ya da henüz karar vermemiş kişiler için bu tür listeler oldukça faydalı olabilir.

Sitenizin blog bölümünde bu içerikleri hazırlayabilir ve listenizdeki ürünleri, ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, kullanıcıları blogunuz üzerinden alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Elinizdeki ürün yelpazesine göre bu listeleri farklı kategorilere ayırarak ürün çeşitliliği sunarak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları

Sosyal mecralar üzerinde fotoğraf yarışmaları yapmak ve yarışmanın birincilerine hediyeler vermek de marka bilinirliğini artırma ve reklam konusunda size yardımcı olabilir. Bu yarışmalarda “en iyi çift” ya da “yalnız olmaktan mutlu olanlar” gibi farklı konseptler kullanabilirsiniz. Sevgililer Günü’nde herkes çift olmayabilir ve bu nedenle de yalnız olanlara yönelik de çalışmalar yaparak, onları da bu dönemdeki kampanyalarınıza dahil edebilirsiniz.

Dönemsel anahtar kelime kullanımlarıyla reklamlar oluşturmak

Hem sosyal mecralar üzerinde hem de Adwords kampanyalarınızda Sevgililer Günü’ne özel anahtar kelime seçimleri yaparak, reklam çalışmaları yapmanız mümkün. Ancak unutmamalısınız ki bu dönemde belli başlı anahtar kelimelerde rekabet yoğunluğu olacaktır. Her firma bu çalışmaları yapacağı için, reklam bütçelerinizi bu dönemde biraz daha artırmanız faydalı olabilir.

E-posta kampanyaları hazırlamak

Sevgililer Günü’nde özel fırsatlar sunduğunuz ürünleri kullanıcılara göstermek için e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu döneme özel olan ürünleri göstererek, kullanıcıları alışverişe yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Burada kullanacağınız başlıklara dikkat etmeniz oldukça önemli. E-posta başlığında, bu kampanya ve fırsatlarınızdan bahsetmeniz ve ilgi çekici başlıklar yaratmanız, e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarını artıracaktır.

Bunun yanı sıra e-posta çalışmalarınızda yine hediyelik ürünler önerileri yapacağınız farklı şablonlar oluşturarak, farklı ürün alternatifleri de sunabilirsiniz.

Site üzerinde yapabileceğiniz çalışmalar

E-ticaret siteniz üzerinde de bir takım değişiklikler yaparak, kampanya dönemine hazırlanabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde, Sevgililer Günü’ne özel görsel içerikler kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu kampanya dönemindeki fırsatlı veya indirimli ürünlerinizi de sitenizin baş bölümüne ekleyerek, siteyi ziyaret edenlere doğrudan kampanyayla ilgili ürünleri gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin