Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

8 Şubat 2017
Sinan Oypan

Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için, şimdiden reklam çalışmalarına başlamanız doğru bir adım olacaktır.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz farklı pazarlama ve reklam taktikleri bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve tüketicilerin o günkü ilgi alanlarına özel çalışmalar yapmak, bu dönem içerisindeki satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edebilir.

Hızlı gönderi

Tüketiciler, Sevgililer Günü alışverişlerini son dakikaya bırakabiliyorlar; bu sebeple de hızlı gönderi seçeneği sunmak, son dakikada alışveriş yapan kişilere önemli bir fayda sunmuş olacaktır. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinizi yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarında da duyurarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Bu döneme özel ücretsiz kargo seçeneği

Sevgililer Günü dönemindeki kampanyalarınızda kargo seçeneğini ücretsiz yapmak, tüketicilere cazip gelebilir. Belli bir miktarın üstündeki alışverişlerde bu hizmeti sunuyor olabilirsiniz; fakat bu kampanya döneminde kargoyu tamamen ücretsiz yapmak, hediye alacak tüketicilerin sitenizden alışveriş yapmaya daha sıcak bakmalarını sağlayacaktır. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücretlerinden pek hoşlanmamaktadırlar ve bu dönemde bu hizmeti sunmanız, onların alışveriş kararlarını olumlu yönde etkiler.

Hediyelik ürün önerileri

İçerik pazarlama tarafında yapabileceğiniz çalışmalardan biri hediyelik ürün önerilerinde bulunmak olacaktır. Sevgililer Günü’nde ne tür bir hediye alacağını bilmeyen ya da henüz karar vermemiş kişiler için bu tür listeler oldukça faydalı olabilir.

Sitenizin blog bölümünde bu içerikleri hazırlayabilir ve listenizdeki ürünleri, ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, kullanıcıları blogunuz üzerinden alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Elinizdeki ürün yelpazesine göre bu listeleri farklı kategorilere ayırarak ürün çeşitliliği sunarak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları

Sosyal mecralar üzerinde fotoğraf yarışmaları yapmak ve yarışmanın birincilerine hediyeler vermek de marka bilinirliğini artırma ve reklam konusunda size yardımcı olabilir. Bu yarışmalarda “en iyi çift” ya da “yalnız olmaktan mutlu olanlar” gibi farklı konseptler kullanabilirsiniz. Sevgililer Günü’nde herkes çift olmayabilir ve bu nedenle de yalnız olanlara yönelik de çalışmalar yaparak, onları da bu dönemdeki kampanyalarınıza dahil edebilirsiniz.

Dönemsel anahtar kelime kullanımlarıyla reklamlar oluşturmak

Hem sosyal mecralar üzerinde hem de Adwords kampanyalarınızda Sevgililer Günü’ne özel anahtar kelime seçimleri yaparak, reklam çalışmaları yapmanız mümkün. Ancak unutmamalısınız ki bu dönemde belli başlı anahtar kelimelerde rekabet yoğunluğu olacaktır. Her firma bu çalışmaları yapacağı için, reklam bütçelerinizi bu dönemde biraz daha artırmanız faydalı olabilir.

E-posta kampanyaları hazırlamak

Sevgililer Günü’nde özel fırsatlar sunduğunuz ürünleri kullanıcılara göstermek için e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu döneme özel olan ürünleri göstererek, kullanıcıları alışverişe yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Burada kullanacağınız başlıklara dikkat etmeniz oldukça önemli. E-posta başlığında, bu kampanya ve fırsatlarınızdan bahsetmeniz ve ilgi çekici başlıklar yaratmanız, e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarını artıracaktır.

Bunun yanı sıra e-posta çalışmalarınızda yine hediyelik ürünler önerileri yapacağınız farklı şablonlar oluşturarak, farklı ürün alternatifleri de sunabilirsiniz.

Site üzerinde yapabileceğiniz çalışmalar

E-ticaret siteniz üzerinde de bir takım değişiklikler yaparak, kampanya dönemine hazırlanabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde, Sevgililer Günü’ne özel görsel içerikler kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu kampanya dönemindeki fırsatlı veya indirimli ürünlerinizi de sitenizin baş bölümüne ekleyerek, siteyi ziyaret edenlere doğrudan kampanyayla ilgili ürünleri gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan