Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri

Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için, şimdiden reklam çalışmalarına başlamanız doğru bir adım olacaktır.

Sevgililer Günü’nde kullanabileceğiniz farklı pazarlama ve reklam taktikleri bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve tüketicilerin o günkü ilgi alanlarına özel çalışmalar yapmak, bu dönem içerisindeki satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edebilir.

Hızlı gönderi

Tüketiciler, Sevgililer Günü alışverişlerini son dakikaya bırakabiliyorlar; bu sebeple de hızlı gönderi seçeneği sunmak, son dakikada alışveriş yapan kişilere önemli bir fayda sunmuş olacaktır. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinizi yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarında da duyurarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Bu döneme özel ücretsiz kargo seçeneği

Sevgililer Günü dönemindeki kampanyalarınızda kargo seçeneğini ücretsiz yapmak, tüketicilere cazip gelebilir. Belli bir miktarın üstündeki alışverişlerde bu hizmeti sunuyor olabilirsiniz; fakat bu kampanya döneminde kargoyu tamamen ücretsiz yapmak, hediye alacak tüketicilerin sitenizden alışveriş yapmaya daha sıcak bakmalarını sağlayacaktır. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücretlerinden pek hoşlanmamaktadırlar ve bu dönemde bu hizmeti sunmanız, onların alışveriş kararlarını olumlu yönde etkiler.

Hediyelik ürün önerileri

İçerik pazarlama tarafında yapabileceğiniz çalışmalardan biri hediyelik ürün önerilerinde bulunmak olacaktır. Sevgililer Günü’nde ne tür bir hediye alacağını bilmeyen ya da henüz karar vermemiş kişiler için bu tür listeler oldukça faydalı olabilir.

Sitenizin blog bölümünde bu içerikleri hazırlayabilir ve listenizdeki ürünleri, ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, kullanıcıları blogunuz üzerinden alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Elinizdeki ürün yelpazesine göre bu listeleri farklı kategorilere ayırarak ürün çeşitliliği sunarak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları

Sosyal mecralar üzerinde fotoğraf yarışmaları yapmak ve yarışmanın birincilerine hediyeler vermek de marka bilinirliğini artırma ve reklam konusunda size yardımcı olabilir. Bu yarışmalarda “en iyi çift” ya da “yalnız olmaktan mutlu olanlar” gibi farklı konseptler kullanabilirsiniz. Sevgililer Günü’nde herkes çift olmayabilir ve bu nedenle de yalnız olanlara yönelik de çalışmalar yaparak, onları da bu dönemdeki kampanyalarınıza dahil edebilirsiniz.

Dönemsel anahtar kelime kullanımlarıyla reklamlar oluşturmak

Hem sosyal mecralar üzerinde hem de Adwords kampanyalarınızda Sevgililer Günü’ne özel anahtar kelime seçimleri yaparak, reklam çalışmaları yapmanız mümkün. Ancak unutmamalısınız ki bu dönemde belli başlı anahtar kelimelerde rekabet yoğunluğu olacaktır. Her firma bu çalışmaları yapacağı için, reklam bütçelerinizi bu dönemde biraz daha artırmanız faydalı olabilir.

E-posta kampanyaları hazırlamak

Sevgililer Günü’nde özel fırsatlar sunduğunuz ürünleri kullanıcılara göstermek için e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu döneme özel olan ürünleri göstererek, kullanıcıları alışverişe yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Burada kullanacağınız başlıklara dikkat etmeniz oldukça önemli. E-posta başlığında, bu kampanya ve fırsatlarınızdan bahsetmeniz ve ilgi çekici başlıklar yaratmanız, e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarını artıracaktır.

Bunun yanı sıra e-posta çalışmalarınızda yine hediyelik ürünler önerileri yapacağınız farklı şablonlar oluşturarak, farklı ürün alternatifleri de sunabilirsiniz.

Site üzerinde yapabileceğiniz çalışmalar

E-ticaret siteniz üzerinde de bir takım değişiklikler yaparak, kampanya dönemine hazırlanabilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde, Sevgililer Günü’ne özel görsel içerikler kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu kampanya dönemindeki fırsatlı veya indirimli ürünlerinizi de sitenizin baş bölümüne ekleyerek, siteyi ziyaret edenlere doğrudan kampanyayla ilgili ürünleri gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan