Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

11 Aralık 2017
Sinan Oypan

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sesli arama

2018’de popülerliği ve kullanımı artacak olan konulardan biri de sesli arama sorguları olacak. Arama motorları üzerindeki sorguların yanı sıra akıllı cihazlardaki kullanıcı asistanları da bu sesli arama sorgularının giderek artmasına yardımcı oluyor. 2016’da Google üzerinde yapılan sorguların yüzde 20’si sesli komutlarla gerçekleşti. Bu oranın 2020 yılında yüzde 50’lere yaklaşması bekleniyor.

Sesli arama sorgularının artış göstermesi tabii ki e-ticaret firmalarını da yakından ilgilendiriyor. Kullanıcıların sesli komut kullanımlarının artmasıyla beraber Google üzerinde e-ticaret alışverişleriyle ilgili yapacakları sorgular da bu yönde ilerlemeye başlayacak. Önümüzdeki yıllarda bu özelliğin kullanımı kullanıcı asistanlarının hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber artış gösterecek.

Sesli arama sorguları nedir ve nasıl çalışır?

Sesli arama sorguları, kullanıcıların akıllı cihazlarındaki asistanlar aracılığı ile internet üzerinde yaptıkları arama sorgularıdır. Kullanıcı asistanlarının yanı sıra arama motorları üzerinde de sesli komutlar vererek, arama sorguları gerçekleştirebiliyorsunuz. Başka şekilde anlatmak gerekirse, kullanıcılar internet üzerinde bir şeyler aramak için metin yazmak yerine sesli komutlar veriyor.

Sesli komutların çalışma prensibi cihazlara ve kullanıcı asistanlara göre farklılık gösterebiliyor; ancak en temel prensipler üzerinde duracak olursak, süreç aşağıdaki gibi işliyor.

  • Kullanıcı asistanı aktif ediliyor: Kullanıcı, akıllı cihazındaki kullanıcı asistanı aktif ederek bu komutları vermeye başlıyor. Arama motorları üzerinde ise mikrofon tuşuna basmak ya da bu özelliği aktif etmek gerekiyor.
  • Kullanıcı bir soru soruyor: Asistan aktif olduktan sonra kullanıcı bir soru sorarak, sesli komut vermiş oluyor.
  • Asistan soruya yanıt verecek yanıtları öne çıkartıyor ve listeliyor: Bu sorgu gerçekleştikten sonra asistan internet üzerinden bu sorguya en uygun olan yanıtları tarıyor ve sonrasında da kullanıcıya bu yanıtları sunuyor. Asistanın türüne ve cihaza göre bu yanıtlar, kullanıcıya sesli bir şekilde de aktarılabiliyor.

SEO çalışmaları sesli komutlara göre nasıl optimize edebilirler?

E-ticaret sitelerinin önümüzdeki yıllarda internet sitelerindeki içerikleri sesli komutlara da uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Geleneksel SEO çalışmaları bu noktada tam olarak ihtiyacı karşılamayabilir. Bu sebeple de sesli aramalara yönelik bazı değişiklikler yapmak faydalı olacaktır.

Mikro verileri kullanın

Konum, telefon numarası, fiyatlandırma, çalışma saatleri ve diğer iletişim bilgileri gibi mikro verileri kullanmak ilk etapta faydalı olacaktır. Bu verilerin arama motorlarında doğru bir şekilde yer etmesi sesli arama sorgularında kullanıcılara yardımcı olacaktır. Bu içeriklerin yer aldığı sayfaları doğru bir şekilde arama motorlarına indeksleme, arama motorlarının bu sayfaların ne ile ilgili olduğunu daha iyi bir şekilde görmelerini sağlayacaktır. Bunu sağlamak için site haritanız üzerinde bu içeriklerin yer aldığı sayfaları göstermeniz ve sayfaların iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Müşterileriniz gibi konuşun

SEO çalışmaları önceki yıllarda arama motorlarının anlayacağı dilden yapılıyordu; ancak sesli komutların işin içine girmesiyle işler biraz değişmeye başlıyor. Google birkaç yıldır semantik cümle kalıplarına ve anahtar kelime kullanımlarına daha fazla önem veriyor. Bunun sebeplerinden biri de kullanıcıların konuştukları dile yakın arama sorgularına değer vermek olarak açıklanabilir.

Site üzerindeki içeriklerinizi bu yönde değiştirmek, doğal bir dille metinlerinizi yazmak ve anahtar kelimelerinizi konuşma diliyle yapılacak arama sorgularına göre kurgulamak, sesli arama sorgularında daha ön plana çıkmanıza yardımcı olacaktır.

“Sesli

Müşterilerinizin soracakları soruları sorun

Site üzerindeki metinlerinizi konuşma diline daha yakın bir şekilde oluşturmak için, müşterilerinizin soracakları soruları düşünmelisiniz. Bu sayede anahtar kelimelerinizi metinlerinizin içine daha iyi bir şekilde yerleştirebilir ve bu sorulara yanıt verebilecek kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Bu soruları bulabilmek için, işinize biraz dışardan bakmanız gerekiyor. Kullanıcılar ürünlerinizi ve hizmetlerinizi nasıl ararlar? Ne tür sorular sorarak e-ticaret sitenize ulaşabilirler? Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili ne tür bilgiler edinmek isterler? Bu tip sorulara yanıt vererek, işinize müşterilerinizin gözünden bakarak, anahtar kelime ve içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sitenizi mobile uyumlu hale getirin

E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması da bu noktada oldukça önemli. Çünkü kullanıcılar bu tür sesli komutları genellikle mobil cihazlar üzerinden vermektedirler. Arama sorguları sonrasında da mobil cihazları üzerinden bu sonuçlara ulaşacaklardır. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olmaması arama sorgularıyla sitenize ulaşan kişilerin kullanıcı deneyimini etkiler. Bunun yanı sıra Google, mobile uyumlu siteleri mobil arama sorgularında daha öne planda göstermektedir. SEO olarak sesli komutlara uyumlu çalışmalar yapmış olsanız dahi siteniz mobile uyumlu olmadığında üst sıralarda görüntülenme konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanın

Long tail anahtar kelimeler birkaç kelimeden oluşan uzun anahtar kelime öbekleridir. Doğal konuşma diline yakın anahtar kelimeler oluşturmak için long tail kelime gruplarından yararlanmanız faydalı olacaktır. Aranma hacimleri çok olmasa da direk ilgi alanında yer alan kullanıcılara ulaşmalarından dolayı bu kelime öbeklerinin geri dönüşüm oranları daha yüksek olabiliyor. Sesli komutlarla doğal bir konuşma diline yakın bu kelime öbeklerini sitenizde kullanmanız faydalı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan