Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sesli arama

2018’de popülerliği ve kullanımı artacak olan konulardan biri de sesli arama sorguları olacak. Arama motorları üzerindeki sorguların yanı sıra akıllı cihazlardaki kullanıcı asistanları da bu sesli arama sorgularının giderek artmasına yardımcı oluyor. 2016’da Google üzerinde yapılan sorguların yüzde 20’si sesli komutlarla gerçekleşti. Bu oranın 2020 yılında yüzde 50’lere yaklaşması bekleniyor.

Sesli arama sorgularının artış göstermesi tabii ki e-ticaret firmalarını da yakından ilgilendiriyor. Kullanıcıların sesli komut kullanımlarının artmasıyla beraber Google üzerinde e-ticaret alışverişleriyle ilgili yapacakları sorgular da bu yönde ilerlemeye başlayacak. Önümüzdeki yıllarda bu özelliğin kullanımı kullanıcı asistanlarının hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber artış gösterecek.

Sesli arama sorguları nedir ve nasıl çalışır?

Sesli arama sorguları, kullanıcıların akıllı cihazlarındaki asistanlar aracılığı ile internet üzerinde yaptıkları arama sorgularıdır. Kullanıcı asistanlarının yanı sıra arama motorları üzerinde de sesli komutlar vererek, arama sorguları gerçekleştirebiliyorsunuz. Başka şekilde anlatmak gerekirse, kullanıcılar internet üzerinde bir şeyler aramak için metin yazmak yerine sesli komutlar veriyor.

Sesli komutların çalışma prensibi cihazlara ve kullanıcı asistanlara göre farklılık gösterebiliyor; ancak en temel prensipler üzerinde duracak olursak, süreç aşağıdaki gibi işliyor.

  • Kullanıcı asistanı aktif ediliyor: Kullanıcı, akıllı cihazındaki kullanıcı asistanı aktif ederek bu komutları vermeye başlıyor. Arama motorları üzerinde ise mikrofon tuşuna basmak ya da bu özelliği aktif etmek gerekiyor.
  • Kullanıcı bir soru soruyor: Asistan aktif olduktan sonra kullanıcı bir soru sorarak, sesli komut vermiş oluyor.
  • Asistan soruya yanıt verecek yanıtları öne çıkartıyor ve listeliyor: Bu sorgu gerçekleştikten sonra asistan internet üzerinden bu sorguya en uygun olan yanıtları tarıyor ve sonrasında da kullanıcıya bu yanıtları sunuyor. Asistanın türüne ve cihaza göre bu yanıtlar, kullanıcıya sesli bir şekilde de aktarılabiliyor.

SEO çalışmaları sesli komutlara göre nasıl optimize edebilirler?

E-ticaret sitelerinin önümüzdeki yıllarda internet sitelerindeki içerikleri sesli komutlara da uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Geleneksel SEO çalışmaları bu noktada tam olarak ihtiyacı karşılamayabilir. Bu sebeple de sesli aramalara yönelik bazı değişiklikler yapmak faydalı olacaktır.

Mikro verileri kullanın

Konum, telefon numarası, fiyatlandırma, çalışma saatleri ve diğer iletişim bilgileri gibi mikro verileri kullanmak ilk etapta faydalı olacaktır. Bu verilerin arama motorlarında doğru bir şekilde yer etmesi sesli arama sorgularında kullanıcılara yardımcı olacaktır. Bu içeriklerin yer aldığı sayfaları doğru bir şekilde arama motorlarına indeksleme, arama motorlarının bu sayfaların ne ile ilgili olduğunu daha iyi bir şekilde görmelerini sağlayacaktır. Bunu sağlamak için site haritanız üzerinde bu içeriklerin yer aldığı sayfaları göstermeniz ve sayfaların iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Müşterileriniz gibi konuşun

SEO çalışmaları önceki yıllarda arama motorlarının anlayacağı dilden yapılıyordu; ancak sesli komutların işin içine girmesiyle işler biraz değişmeye başlıyor. Google birkaç yıldır semantik cümle kalıplarına ve anahtar kelime kullanımlarına daha fazla önem veriyor. Bunun sebeplerinden biri de kullanıcıların konuştukları dile yakın arama sorgularına değer vermek olarak açıklanabilir.

Site üzerindeki içeriklerinizi bu yönde değiştirmek, doğal bir dille metinlerinizi yazmak ve anahtar kelimelerinizi konuşma diliyle yapılacak arama sorgularına göre kurgulamak, sesli arama sorgularında daha ön plana çıkmanıza yardımcı olacaktır.

“Sesli

Müşterilerinizin soracakları soruları sorun

Site üzerindeki metinlerinizi konuşma diline daha yakın bir şekilde oluşturmak için, müşterilerinizin soracakları soruları düşünmelisiniz. Bu sayede anahtar kelimelerinizi metinlerinizin içine daha iyi bir şekilde yerleştirebilir ve bu sorulara yanıt verebilecek kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Bu soruları bulabilmek için, işinize biraz dışardan bakmanız gerekiyor. Kullanıcılar ürünlerinizi ve hizmetlerinizi nasıl ararlar? Ne tür sorular sorarak e-ticaret sitenize ulaşabilirler? Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili ne tür bilgiler edinmek isterler? Bu tip sorulara yanıt vererek, işinize müşterilerinizin gözünden bakarak, anahtar kelime ve içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sitenizi mobile uyumlu hale getirin

E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması da bu noktada oldukça önemli. Çünkü kullanıcılar bu tür sesli komutları genellikle mobil cihazlar üzerinden vermektedirler. Arama sorguları sonrasında da mobil cihazları üzerinden bu sonuçlara ulaşacaklardır. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olmaması arama sorgularıyla sitenize ulaşan kişilerin kullanıcı deneyimini etkiler. Bunun yanı sıra Google, mobile uyumlu siteleri mobil arama sorgularında daha öne planda göstermektedir. SEO olarak sesli komutlara uyumlu çalışmalar yapmış olsanız dahi siteniz mobile uyumlu olmadığında üst sıralarda görüntülenme konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanın

Long tail anahtar kelimeler birkaç kelimeden oluşan uzun anahtar kelime öbekleridir. Doğal konuşma diline yakın anahtar kelimeler oluşturmak için long tail kelime gruplarından yararlanmanız faydalı olacaktır. Aranma hacimleri çok olmasa da direk ilgi alanında yer alan kullanıcılara ulaşmalarından dolayı bu kelime öbeklerinin geri dönüşüm oranları daha yüksek olabiliyor. Sesli komutlarla doğal bir konuşma diline yakın bu kelime öbeklerini sitenizde kullanmanız faydalı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli konulara...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında zorlayıcı...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın