fbpx

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sesli arama

2018’de popülerliği ve kullanımı artacak olan konulardan biri de sesli arama sorguları olacak. Arama motorları üzerindeki sorguların yanı sıra akıllı cihazlardaki kullanıcı asistanları da bu sesli arama sorgularının giderek artmasına yardımcı oluyor. 2016’da Google üzerinde yapılan sorguların yüzde 20’si sesli komutlarla gerçekleşti. Bu oranın 2020 yılında yüzde 50’lere yaklaşması bekleniyor.

Sesli arama sorgularının artış göstermesi tabii ki e-ticaret firmalarını da yakından ilgilendiriyor. Kullanıcıların sesli komut kullanımlarının artmasıyla beraber Google üzerinde e-ticaret alışverişleriyle ilgili yapacakları sorgular da bu yönde ilerlemeye başlayacak. Önümüzdeki yıllarda bu özelliğin kullanımı kullanıcı asistanlarının hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber artış gösterecek.

Sesli arama sorguları nedir ve nasıl çalışır?

Sesli arama sorguları, kullanıcıların akıllı cihazlarındaki asistanlar aracılığı ile internet üzerinde yaptıkları arama sorgularıdır. Kullanıcı asistanlarının yanı sıra arama motorları üzerinde de sesli komutlar vererek, arama sorguları gerçekleştirebiliyorsunuz. Başka şekilde anlatmak gerekirse, kullanıcılar internet üzerinde bir şeyler aramak için metin yazmak yerine sesli komutlar veriyor.

Sesli komutların çalışma prensibi cihazlara ve kullanıcı asistanlara göre farklılık gösterebiliyor; ancak en temel prensipler üzerinde duracak olursak, süreç aşağıdaki gibi işliyor.

  • Kullanıcı asistanı aktif ediliyor: Kullanıcı, akıllı cihazındaki kullanıcı asistanı aktif ederek bu komutları vermeye başlıyor. Arama motorları üzerinde ise mikrofon tuşuna basmak ya da bu özelliği aktif etmek gerekiyor.
  • Kullanıcı bir soru soruyor: Asistan aktif olduktan sonra kullanıcı bir soru sorarak, sesli komut vermiş oluyor.
  • Asistan soruya yanıt verecek yanıtları öne çıkartıyor ve listeliyor: Bu sorgu gerçekleştikten sonra asistan internet üzerinden bu sorguya en uygun olan yanıtları tarıyor ve sonrasında da kullanıcıya bu yanıtları sunuyor. Asistanın türüne ve cihaza göre bu yanıtlar, kullanıcıya sesli bir şekilde de aktarılabiliyor.

SEO çalışmaları sesli komutlara göre nasıl optimize edebilirler?

E-ticaret sitelerinin önümüzdeki yıllarda internet sitelerindeki içerikleri sesli komutlara da uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Geleneksel SEO çalışmaları bu noktada tam olarak ihtiyacı karşılamayabilir. Bu sebeple de sesli aramalara yönelik bazı değişiklikler yapmak faydalı olacaktır.

Mikro verileri kullanın

Konum, telefon numarası, fiyatlandırma, çalışma saatleri ve diğer iletişim bilgileri gibi mikro verileri kullanmak ilk etapta faydalı olacaktır. Bu verilerin arama motorlarında doğru bir şekilde yer etmesi sesli arama sorgularında kullanıcılara yardımcı olacaktır. Bu içeriklerin yer aldığı sayfaları doğru bir şekilde arama motorlarına indeksleme, arama motorlarının bu sayfaların ne ile ilgili olduğunu daha iyi bir şekilde görmelerini sağlayacaktır. Bunu sağlamak için site haritanız üzerinde bu içeriklerin yer aldığı sayfaları göstermeniz ve sayfaların iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Müşterileriniz gibi konuşun

SEO çalışmaları önceki yıllarda arama motorlarının anlayacağı dilden yapılıyordu; ancak sesli komutların işin içine girmesiyle işler biraz değişmeye başlıyor. Google birkaç yıldır semantik cümle kalıplarına ve anahtar kelime kullanımlarına daha fazla önem veriyor. Bunun sebeplerinden biri de kullanıcıların konuştukları dile yakın arama sorgularına değer vermek olarak açıklanabilir.

Site üzerindeki içeriklerinizi bu yönde değiştirmek, doğal bir dille metinlerinizi yazmak ve anahtar kelimelerinizi konuşma diliyle yapılacak arama sorgularına göre kurgulamak, sesli arama sorgularında daha ön plana çıkmanıza yardımcı olacaktır.

“Sesli

Müşterilerinizin soracakları soruları sorun

Site üzerindeki metinlerinizi konuşma diline daha yakın bir şekilde oluşturmak için, müşterilerinizin soracakları soruları düşünmelisiniz. Bu sayede anahtar kelimelerinizi metinlerinizin içine daha iyi bir şekilde yerleştirebilir ve bu sorulara yanıt verebilecek kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Bu soruları bulabilmek için, işinize biraz dışardan bakmanız gerekiyor. Kullanıcılar ürünlerinizi ve hizmetlerinizi nasıl ararlar? Ne tür sorular sorarak e-ticaret sitenize ulaşabilirler? Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili ne tür bilgiler edinmek isterler? Bu tip sorulara yanıt vererek, işinize müşterilerinizin gözünden bakarak, anahtar kelime ve içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sitenizi mobile uyumlu hale getirin

E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması da bu noktada oldukça önemli. Çünkü kullanıcılar bu tür sesli komutları genellikle mobil cihazlar üzerinden vermektedirler. Arama sorguları sonrasında da mobil cihazları üzerinden bu sonuçlara ulaşacaklardır. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olmaması arama sorgularıyla sitenize ulaşan kişilerin kullanıcı deneyimini etkiler. Bunun yanı sıra Google, mobile uyumlu siteleri mobil arama sorgularında daha öne planda göstermektedir. SEO olarak sesli komutlara uyumlu çalışmalar yapmış olsanız dahi siteniz mobile uyumlu olmadığında üst sıralarda görüntülenme konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanın

Long tail anahtar kelimeler birkaç kelimeden oluşan uzun anahtar kelime öbekleridir. Doğal konuşma diline yakın anahtar kelimeler oluşturmak için long tail kelime gruplarından yararlanmanız faydalı olacaktır. Aranma hacimleri çok olmasa da direk ilgi alanında yer alan kullanıcılara ulaşmalarından dolayı bu kelime öbeklerinin geri dönüşüm oranları daha yüksek olabiliyor. Sesli komutlarla doğal bir konuşma diline yakın bu kelime öbeklerini sitenizde kullanmanız faydalı olacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan