Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

9 Ekim 2019
Sinan Oypan

Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla beraber sesli arama motoru sorgularının sayısı da artmaya başlıyor. 2017’den sonra yavaş yavaş artış gösteren bu sorgular ve sesli arama motoru kullanımı önümüzdeki yıllarda daha fazl artmaya başlayacak.

Bu durumda da e-ticaret firmalarının, sitelerini sesli arama sorgularına hazır hale getirmeleri ve SEO çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirmeleri gerekiyor. Bu rehberimizde de web sitelerinin sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmaları gerektiğini ele alacağız.

Sesli arama motoru uyumluluğu nasıl yapılır?

Şirket bilgilerinizi güncel tutun

Tüketiciler, markanıza ulaşmak istediklerinde özellikle iletişim gibi bilgilere arama motorları üzerinden ulaşacakları için internet üzerinde şirket bilgilerinizi güncel ve kolay ulaşılabilir bir şekilde tutmanız önemlidir. Sitenizde iletişim sayfası üzerinde iletişim bilgilerinizi yazmanın yanı sıra Google Business üzerinde de bu bilgileri güncel tutmanız, sesli arama motoru sorguları ile markanız hakkında bilgi almak isteyenlerin işini kolaylaştıracaktır.

Web sitenizin hızını artırın

Kullanıcı deneyiminin SEO çalışmalarına bir etkisi vardır ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de web sitenizin hızını artırmaktır. Akıllı telefon gibi cihazlar üzerinden sesli komutlarla sitenize ulaşmak isteyen kişiler, hızlı bir şekilde sonuç almaya çalıştıkları için web sitenizin de açılma hızının yüksek olması gerekir. Sitenizin açılma hızını artırarak, kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirmeniz, arama sorgularındaki sıralamanızı da artıracaktır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sorulara odaklanın

İçeriklerinizi üretirken, tüketicilerin ne tür aramalar yaptıklarını düşünmeniz ve bu arama sorgularında ne tür sorular sorduklarını analiz etmeniz önemlidir. Sesli komutlar genellikle sorular ile yapıldığı için, oluşturduğunuz içeriklerde sorulara odaklanmanız önemlidir. Bu noktada yapacağınız çalışmalar:

  • Marka, ürün ve içeriklerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri soru formatına getirmek,
  • Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, açıklayıcı ve soruları net bir şekilde yanıtlayan sorular yazmak,
  • Kopya içeriklerden kaçınarak, orijinal ve tüketicilerle etkileşime geçen metinler yazmak olmalı.

Böylelikle sorular üzerinden yola çıkarak, tüketicilerin yaptıkları sesli komutlara da yanıt verecek içerikler üretmeye başlayabilirsiniz.

Long tail anahtar kelimelere odaklanın

Long tail SEO çalışmaları da sesli arama uyumluluğu için üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Sesli komutlarda kullanıcılar daha uzun ve belirgin sorgular yapmaktalar. Long tail SEO çalışmaları da doğru şekilde kurgulandığında, kullanıcıların yapmakta olduğu bu sesli komutlara yanıt verilmesini sağlayabilir. Long tail anahtar kelimeler, daha belirgin ve net sorgulara yanıt verdiği için, geri dönüşüm oranları daha yüksektir; çünkü alışveriş döngüsü içerisinde satın almaya daha yakın kişiler tarafından kullanılmaktadır.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil uyumluluğu unutmayın

Sesli arama motoru sorgularının akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu durumda da web sitenizin mobil uyumluluğunun olması gerekir. Mobile uyumluluğun olmaması da sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için, siteden çıkma oranlarının yükselmesine neden olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret ederek, mobil uyumluluk ve mobil tasarımlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyiminin de iyi olması gerekir. Sesli arama sorguları ile sitenize gelen kullanıcıları sitenizde tutmanız ve onların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlamanız, sitenizin kullanıcı deneyiminin iyi olduğunu göstereceği için arama sorgularındaki sıranız için de etkili olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama motoru sorguları ile ilgili sık sorulan sorular

Sesli arama motoru sorgusu nedir?

Sesli arama motoru sorgusu, kullanıcıların akıllı telefon ya da internet bağlantısı olan akıllı araçlar üzerinden sesli komutlarla, arama motorları veya akıllı cihazların asistanları aracılığı ile yaptığı arama sorgulardır. Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla beraber özellikle 2017’den beri aktif bir şekilde kullanıcılar tarafından kullanılmaktadır.

Sesli arama motoru uyumluluğu şirketler için neden önemli?

Sesli arama uyumluluğunu sağlamanız, akıllı cihazlar üzerinden sesli komutlarla bilgi edinmeye çalışan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sesli komutlar üzerinden mobil sitenize trafik çekmeniz ve sonrasında da bu trafikten geri dönüşüm elde etmeniz mümkün olduğu için, SEO çalışmalarınızda sesli komutlara yönelik de stratejiler geliştirmeniz gerekir.

Kullanıcılar sesli arama sorgularını nasıl kullanıyor?

Sesli arama komutlarında kullanıcılar genellikle sordukları sorulara yanıt arıyorlar. Bu sorguları bir soru şeklinde gerçekleştirdikleri için de, site üzerinde bir soruya yanıt veren ve bilgi sağlayan içerikler sesli arama motoru uyumluluğunda önemli bir yere sahip olmakta. Bu süreci bir soru cevap etkinliği gibi düşünebilirsiniz. Tüketiciler bilgi almak için soru sorarlar ve siz de hazırladığınız içeriklerde bu sorulara yanıt vererek, bu sorgulara yanıt vererek, trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan