Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla beraber sesli arama motoru sorgularının sayısı da artmaya başlıyor. 2017’den sonra yavaş yavaş artış gösteren bu sorgular ve sesli arama motoru kullanımı önümüzdeki yıllarda daha fazl artmaya başlayacak.

Bu durumda da e-ticaret firmalarının, sitelerini sesli arama sorgularına hazır hale getirmeleri ve SEO çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirmeleri gerekiyor. Bu rehberimizde de web sitelerinin sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmaları gerektiğini ele alacağız.

Sesli arama motoru uyumluluğu nasıl yapılır?

Şirket bilgilerinizi güncel tutun

Tüketiciler, markanıza ulaşmak istediklerinde özellikle iletişim gibi bilgilere arama motorları üzerinden ulaşacakları için internet üzerinde şirket bilgilerinizi güncel ve kolay ulaşılabilir bir şekilde tutmanız önemlidir. Sitenizde iletişim sayfası üzerinde iletişim bilgilerinizi yazmanın yanı sıra Google Business üzerinde de bu bilgileri güncel tutmanız, sesli arama motoru sorguları ile markanız hakkında bilgi almak isteyenlerin işini kolaylaştıracaktır.

Web sitenizin hızını artırın

Kullanıcı deneyiminin SEO çalışmalarına bir etkisi vardır ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de web sitenizin hızını artırmaktır. Akıllı telefon gibi cihazlar üzerinden sesli komutlarla sitenize ulaşmak isteyen kişiler, hızlı bir şekilde sonuç almaya çalıştıkları için web sitenizin de açılma hızının yüksek olması gerekir. Sitenizin açılma hızını artırarak, kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirmeniz, arama sorgularındaki sıralamanızı da artıracaktır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sorulara odaklanın

İçeriklerinizi üretirken, tüketicilerin ne tür aramalar yaptıklarını düşünmeniz ve bu arama sorgularında ne tür sorular sorduklarını analiz etmeniz önemlidir. Sesli komutlar genellikle sorular ile yapıldığı için, oluşturduğunuz içeriklerde sorulara odaklanmanız önemlidir. Bu noktada yapacağınız çalışmalar:

  • Marka, ürün ve içeriklerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri soru formatına getirmek,
  • Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, açıklayıcı ve soruları net bir şekilde yanıtlayan sorular yazmak,
  • Kopya içeriklerden kaçınarak, orijinal ve tüketicilerle etkileşime geçen metinler yazmak olmalı.

Böylelikle sorular üzerinden yola çıkarak, tüketicilerin yaptıkları sesli komutlara da yanıt verecek içerikler üretmeye başlayabilirsiniz.

Long tail anahtar kelimelere odaklanın

Long tail SEO çalışmaları da sesli arama uyumluluğu için üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Sesli komutlarda kullanıcılar daha uzun ve belirgin sorgular yapmaktalar. Long tail SEO çalışmaları da doğru şekilde kurgulandığında, kullanıcıların yapmakta olduğu bu sesli komutlara yanıt verilmesini sağlayabilir. Long tail anahtar kelimeler, daha belirgin ve net sorgulara yanıt verdiği için, geri dönüşüm oranları daha yüksektir; çünkü alışveriş döngüsü içerisinde satın almaya daha yakın kişiler tarafından kullanılmaktadır.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil uyumluluğu unutmayın

Sesli arama motoru sorgularının akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu durumda da web sitenizin mobil uyumluluğunun olması gerekir. Mobile uyumluluğun olmaması da sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için, siteden çıkma oranlarının yükselmesine neden olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret ederek, mobil uyumluluk ve mobil tasarımlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyiminin de iyi olması gerekir. Sesli arama sorguları ile sitenize gelen kullanıcıları sitenizde tutmanız ve onların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlamanız, sitenizin kullanıcı deneyiminin iyi olduğunu göstereceği için arama sorgularındaki sıranız için de etkili olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama motoru sorguları ile ilgili sık sorulan sorular

Sesli arama motoru sorgusu nedir?

Sesli arama motoru sorgusu, kullanıcıların akıllı telefon ya da internet bağlantısı olan akıllı araçlar üzerinden sesli komutlarla, arama motorları veya akıllı cihazların asistanları aracılığı ile yaptığı arama sorgulardır. Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla beraber özellikle 2017’den beri aktif bir şekilde kullanıcılar tarafından kullanılmaktadır.

Sesli arama motoru uyumluluğu şirketler için neden önemli?

Sesli arama uyumluluğunu sağlamanız, akıllı cihazlar üzerinden sesli komutlarla bilgi edinmeye çalışan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sesli komutlar üzerinden mobil sitenize trafik çekmeniz ve sonrasında da bu trafikten geri dönüşüm elde etmeniz mümkün olduğu için, SEO çalışmalarınızda sesli komutlara yönelik de stratejiler geliştirmeniz gerekir.

Kullanıcılar sesli arama sorgularını nasıl kullanıyor?

Sesli arama komutlarında kullanıcılar genellikle sordukları sorulara yanıt arıyorlar. Bu sorguları bir soru şeklinde gerçekleştirdikleri için de, site üzerinde bir soruya yanıt veren ve bilgi sağlayan içerikler sesli arama motoru uyumluluğunda önemli bir yere sahip olmakta. Bu süreci bir soru cevap etkinliği gibi düşünebilirsiniz. Tüketiciler bilgi almak için soru sorarlar ve siz de hazırladığınız içeriklerde bu sorulara yanıt vererek, bu sorgulara yanıt vererek, trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan