Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla beraber sesli arama motoru sorgularının sayısı da artmaya başlıyor. 2017’den sonra yavaş yavaş artış gösteren bu sorgular ve sesli arama motoru kullanımı önümüzdeki yıllarda daha fazl artmaya başlayacak.
Bu durumda da e-ticaret firmalarının, sitelerini sesli arama sorgularına hazır hale getirmeleri ve SEO çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirmeleri gerekiyor. Bu rehberimizde de web sitelerinin sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmaları gerektiğini ele alacağız.
Sesli arama motoru uyumluluğu nasıl yapılır?
Şirket bilgilerinizi güncel tutun
Tüketiciler, markanıza ulaşmak istediklerinde özellikle iletişim gibi bilgilere arama motorları üzerinden ulaşacakları için internet üzerinde şirket bilgilerinizi güncel ve kolay ulaşılabilir bir şekilde tutmanız önemlidir. Sitenizde iletişim sayfası üzerinde iletişim bilgilerinizi yazmanın yanı sıra Google Business üzerinde de bu bilgileri güncel tutmanız, sesli arama motoru sorguları ile markanız hakkında bilgi almak isteyenlerin işini kolaylaştıracaktır.
Web sitenizin hızını artırın
Kullanıcı deneyiminin SEO çalışmalarına bir etkisi vardır ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de web sitenizin hızını artırmaktır. Akıllı telefon gibi cihazlar üzerinden sesli komutlarla sitenize ulaşmak isteyen kişiler, hızlı bir şekilde sonuç almaya çalıştıkları için web sitenizin de açılma hızının yüksek olması gerekir. Sitenizin açılma hızını artırarak, kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirmeniz, arama sorgularındaki sıralamanızı da artıracaktır.
İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç
İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sorulara odaklanın
İçeriklerinizi üretirken, tüketicilerin ne tür aramalar yaptıklarını düşünmeniz ve bu arama sorgularında ne tür sorular sorduklarını analiz etmeniz önemlidir. Sesli komutlar genellikle sorular ile yapıldığı için, oluşturduğunuz içeriklerde sorulara odaklanmanız önemlidir. Bu noktada yapacağınız çalışmalar:
- Marka, ürün ve içeriklerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri soru formatına getirmek,
- Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, açıklayıcı ve soruları net bir şekilde yanıtlayan sorular yazmak,
- Kopya içeriklerden kaçınarak, orijinal ve tüketicilerle etkileşime geçen metinler yazmak olmalı.
Böylelikle sorular üzerinden yola çıkarak, tüketicilerin yaptıkları sesli komutlara da yanıt verecek içerikler üretmeye başlayabilirsiniz.
Long tail anahtar kelimelere odaklanın
Long tail SEO çalışmaları da sesli arama uyumluluğu için üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Sesli komutlarda kullanıcılar daha uzun ve belirgin sorgular yapmaktalar. Long tail SEO çalışmaları da doğru şekilde kurgulandığında, kullanıcıların yapmakta olduğu bu sesli komutlara yanıt verilmesini sağlayabilir. Long tail anahtar kelimeler, daha belirgin ve net sorgulara yanıt verdiği için, geri dönüşüm oranları daha yüksektir; çünkü alışveriş döngüsü içerisinde satın almaya daha yakın kişiler tarafından kullanılmaktadır.
İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Mobil uyumluluğu unutmayın
Sesli arama motoru sorgularının akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu durumda da web sitenizin mobil uyumluluğunun olması gerekir. Mobile uyumluluğun olmaması da sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için, siteden çıkma oranlarının yükselmesine neden olacaktır.
Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret ederek, mobil uyumluluk ve mobil tasarımlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirin
Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyiminin de iyi olması gerekir. Sesli arama sorguları ile sitenize gelen kullanıcıları sitenizde tutmanız ve onların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlamanız, sitenizin kullanıcı deneyiminin iyi olduğunu göstereceği için arama sorgularındaki sıranız için de etkili olacaktır.
İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Sesli arama motoru sorguları ile ilgili sık sorulan sorular
Sesli arama motoru sorgusu nedir?
Sesli arama motoru sorgusu, kullanıcıların akıllı telefon ya da internet bağlantısı olan akıllı araçlar üzerinden sesli komutlarla, arama motorları veya akıllı cihazların asistanları aracılığı ile yaptığı arama sorgulardır. Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla beraber özellikle 2017’den beri aktif bir şekilde kullanıcılar tarafından kullanılmaktadır.
Sesli arama motoru uyumluluğu şirketler için neden önemli?
Sesli arama uyumluluğunu sağlamanız, akıllı cihazlar üzerinden sesli komutlarla bilgi edinmeye çalışan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sesli komutlar üzerinden mobil sitenize trafik çekmeniz ve sonrasında da bu trafikten geri dönüşüm elde etmeniz mümkün olduğu için, SEO çalışmalarınızda sesli komutlara yönelik de stratejiler geliştirmeniz gerekir.
Kullanıcılar sesli arama sorgularını nasıl kullanıyor?
Sesli arama komutlarında kullanıcılar genellikle sordukları sorulara yanıt arıyorlar. Bu sorguları bir soru şeklinde gerçekleştirdikleri için de, site üzerinde bir soruya yanıt veren ve bilgi sağlayan içerikler sesli arama motoru uyumluluğunda önemli bir yere sahip olmakta. Bu süreci bir soru cevap etkinliği gibi düşünebilirsiniz. Tüketiciler bilgi almak için soru sorarlar ve siz de hazırladığınız içeriklerde bu sorulara yanıt vererek, bu sorgulara yanıt vererek, trafik çekebilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar