Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

9 Ekim 2019
Sinan Oypan

Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla beraber sesli arama motoru sorgularının sayısı da artmaya başlıyor. 2017’den sonra yavaş yavaş artış gösteren bu sorgular ve sesli arama motoru kullanımı önümüzdeki yıllarda daha fazl artmaya başlayacak.

Bu durumda da e-ticaret firmalarının, sitelerini sesli arama sorgularına hazır hale getirmeleri ve SEO çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirmeleri gerekiyor. Bu rehberimizde de web sitelerinin sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmaları gerektiğini ele alacağız.

Sesli arama motoru uyumluluğu nasıl yapılır?

Şirket bilgilerinizi güncel tutun

Tüketiciler, markanıza ulaşmak istediklerinde özellikle iletişim gibi bilgilere arama motorları üzerinden ulaşacakları için internet üzerinde şirket bilgilerinizi güncel ve kolay ulaşılabilir bir şekilde tutmanız önemlidir. Sitenizde iletişim sayfası üzerinde iletişim bilgilerinizi yazmanın yanı sıra Google Business üzerinde de bu bilgileri güncel tutmanız, sesli arama motoru sorguları ile markanız hakkında bilgi almak isteyenlerin işini kolaylaştıracaktır.

Web sitenizin hızını artırın

Kullanıcı deneyiminin SEO çalışmalarına bir etkisi vardır ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de web sitenizin hızını artırmaktır. Akıllı telefon gibi cihazlar üzerinden sesli komutlarla sitenize ulaşmak isteyen kişiler, hızlı bir şekilde sonuç almaya çalıştıkları için web sitenizin de açılma hızının yüksek olması gerekir. Sitenizin açılma hızını artırarak, kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirmeniz, arama sorgularındaki sıralamanızı da artıracaktır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sorulara odaklanın

İçeriklerinizi üretirken, tüketicilerin ne tür aramalar yaptıklarını düşünmeniz ve bu arama sorgularında ne tür sorular sorduklarını analiz etmeniz önemlidir. Sesli komutlar genellikle sorular ile yapıldığı için, oluşturduğunuz içeriklerde sorulara odaklanmanız önemlidir. Bu noktada yapacağınız çalışmalar:

  • Marka, ürün ve içeriklerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri soru formatına getirmek,
  • Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, açıklayıcı ve soruları net bir şekilde yanıtlayan sorular yazmak,
  • Kopya içeriklerden kaçınarak, orijinal ve tüketicilerle etkileşime geçen metinler yazmak olmalı.

Böylelikle sorular üzerinden yola çıkarak, tüketicilerin yaptıkları sesli komutlara da yanıt verecek içerikler üretmeye başlayabilirsiniz.

Long tail anahtar kelimelere odaklanın

Long tail SEO çalışmaları da sesli arama uyumluluğu için üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Sesli komutlarda kullanıcılar daha uzun ve belirgin sorgular yapmaktalar. Long tail SEO çalışmaları da doğru şekilde kurgulandığında, kullanıcıların yapmakta olduğu bu sesli komutlara yanıt verilmesini sağlayabilir. Long tail anahtar kelimeler, daha belirgin ve net sorgulara yanıt verdiği için, geri dönüşüm oranları daha yüksektir; çünkü alışveriş döngüsü içerisinde satın almaya daha yakın kişiler tarafından kullanılmaktadır.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil uyumluluğu unutmayın

Sesli arama motoru sorgularının akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu durumda da web sitenizin mobil uyumluluğunun olması gerekir. Mobile uyumluluğun olmaması da sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için, siteden çıkma oranlarının yükselmesine neden olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret ederek, mobil uyumluluk ve mobil tasarımlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyiminin de iyi olması gerekir. Sesli arama sorguları ile sitenize gelen kullanıcıları sitenizde tutmanız ve onların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlamanız, sitenizin kullanıcı deneyiminin iyi olduğunu göstereceği için arama sorgularındaki sıranız için de etkili olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama motoru sorguları ile ilgili sık sorulan sorular

Sesli arama motoru sorgusu nedir?

Sesli arama motoru sorgusu, kullanıcıların akıllı telefon ya da internet bağlantısı olan akıllı araçlar üzerinden sesli komutlarla, arama motorları veya akıllı cihazların asistanları aracılığı ile yaptığı arama sorgulardır. Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla beraber özellikle 2017’den beri aktif bir şekilde kullanıcılar tarafından kullanılmaktadır.

Sesli arama motoru uyumluluğu şirketler için neden önemli?

Sesli arama uyumluluğunu sağlamanız, akıllı cihazlar üzerinden sesli komutlarla bilgi edinmeye çalışan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sesli komutlar üzerinden mobil sitenize trafik çekmeniz ve sonrasında da bu trafikten geri dönüşüm elde etmeniz mümkün olduğu için, SEO çalışmalarınızda sesli komutlara yönelik de stratejiler geliştirmeniz gerekir.

Kullanıcılar sesli arama sorgularını nasıl kullanıyor?

Sesli arama komutlarında kullanıcılar genellikle sordukları sorulara yanıt arıyorlar. Bu sorguları bir soru şeklinde gerçekleştirdikleri için de, site üzerinde bir soruya yanıt veren ve bilgi sağlayan içerikler sesli arama motoru uyumluluğunda önemli bir yere sahip olmakta. Bu süreci bir soru cevap etkinliği gibi düşünebilirsiniz. Tüketiciler bilgi almak için soru sorarlar ve siz de hazırladığınız içeriklerde bu sorulara yanıt vererek, bu sorgulara yanıt vererek, trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan