Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla beraber sesli arama motoru sorgularının sayısı da artmaya başlıyor. 2017’den sonra yavaş yavaş artış gösteren bu sorgular ve sesli arama motoru kullanımı önümüzdeki yıllarda daha fazl artmaya başlayacak.

Bu durumda da e-ticaret firmalarının, sitelerini sesli arama sorgularına hazır hale getirmeleri ve SEO çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirmeleri gerekiyor. Bu rehberimizde de web sitelerinin sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmaları gerektiğini ele alacağız.

Sesli arama motoru uyumluluğu nasıl yapılır?

Şirket bilgilerinizi güncel tutun

Tüketiciler, markanıza ulaşmak istediklerinde özellikle iletişim gibi bilgilere arama motorları üzerinden ulaşacakları için internet üzerinde şirket bilgilerinizi güncel ve kolay ulaşılabilir bir şekilde tutmanız önemlidir. Sitenizde iletişim sayfası üzerinde iletişim bilgilerinizi yazmanın yanı sıra Google Business üzerinde de bu bilgileri güncel tutmanız, sesli arama motoru sorguları ile markanız hakkında bilgi almak isteyenlerin işini kolaylaştıracaktır.

Web sitenizin hızını artırın

Kullanıcı deneyiminin SEO çalışmalarına bir etkisi vardır ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de web sitenizin hızını artırmaktır. Akıllı telefon gibi cihazlar üzerinden sesli komutlarla sitenize ulaşmak isteyen kişiler, hızlı bir şekilde sonuç almaya çalıştıkları için web sitenizin de açılma hızının yüksek olması gerekir. Sitenizin açılma hızını artırarak, kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirmeniz, arama sorgularındaki sıralamanızı da artıracaktır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sorulara odaklanın

İçeriklerinizi üretirken, tüketicilerin ne tür aramalar yaptıklarını düşünmeniz ve bu arama sorgularında ne tür sorular sorduklarını analiz etmeniz önemlidir. Sesli komutlar genellikle sorular ile yapıldığı için, oluşturduğunuz içeriklerde sorulara odaklanmanız önemlidir. Bu noktada yapacağınız çalışmalar:

  • Marka, ürün ve içeriklerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri soru formatına getirmek,
  • Jargon ve teknik kelimelerden kaçınarak, açıklayıcı ve soruları net bir şekilde yanıtlayan sorular yazmak,
  • Kopya içeriklerden kaçınarak, orijinal ve tüketicilerle etkileşime geçen metinler yazmak olmalı.

Böylelikle sorular üzerinden yola çıkarak, tüketicilerin yaptıkları sesli komutlara da yanıt verecek içerikler üretmeye başlayabilirsiniz.

Long tail anahtar kelimelere odaklanın

Long tail SEO çalışmaları da sesli arama uyumluluğu için üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Sesli komutlarda kullanıcılar daha uzun ve belirgin sorgular yapmaktalar. Long tail SEO çalışmaları da doğru şekilde kurgulandığında, kullanıcıların yapmakta olduğu bu sesli komutlara yanıt verilmesini sağlayabilir. Long tail anahtar kelimeler, daha belirgin ve net sorgulara yanıt verdiği için, geri dönüşüm oranları daha yüksektir; çünkü alışveriş döngüsü içerisinde satın almaya daha yakın kişiler tarafından kullanılmaktadır.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil uyumluluğu unutmayın

Sesli arama motoru sorgularının akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu durumda da web sitenizin mobil uyumluluğunun olması gerekir. Mobile uyumluluğun olmaması da sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için, siteden çıkma oranlarının yükselmesine neden olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret ederek, mobil uyumluluk ve mobil tasarımlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyiminin de iyi olması gerekir. Sesli arama sorguları ile sitenize gelen kullanıcıları sitenizde tutmanız ve onların site üzerinde vakit geçirmelerini sağlamanız, sitenizin kullanıcı deneyiminin iyi olduğunu göstereceği için arama sorgularındaki sıranız için de etkili olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama motoru sorguları ile ilgili sık sorulan sorular

Sesli arama motoru sorgusu nedir?

Sesli arama motoru sorgusu, kullanıcıların akıllı telefon ya da internet bağlantısı olan akıllı araçlar üzerinden sesli komutlarla, arama motorları veya akıllı cihazların asistanları aracılığı ile yaptığı arama sorgulardır. Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla beraber özellikle 2017’den beri aktif bir şekilde kullanıcılar tarafından kullanılmaktadır.

Sesli arama motoru uyumluluğu şirketler için neden önemli?

Sesli arama uyumluluğunu sağlamanız, akıllı cihazlar üzerinden sesli komutlarla bilgi edinmeye çalışan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sesli komutlar üzerinden mobil sitenize trafik çekmeniz ve sonrasında da bu trafikten geri dönüşüm elde etmeniz mümkün olduğu için, SEO çalışmalarınızda sesli komutlara yönelik de stratejiler geliştirmeniz gerekir.

Kullanıcılar sesli arama sorgularını nasıl kullanıyor?

Sesli arama komutlarında kullanıcılar genellikle sordukları sorulara yanıt arıyorlar. Bu sorguları bir soru şeklinde gerçekleştirdikleri için de, site üzerinde bir soruya yanıt veren ve bilgi sağlayan içerikler sesli arama motoru uyumluluğunda önemli bir yere sahip olmakta. Bu süreci bir soru cevap etkinliği gibi düşünebilirsiniz. Tüketiciler bilgi almak için soru sorarlar ve siz de hazırladığınız içeriklerde bu sorulara yanıt vererek, bu sorgulara yanıt vererek, trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın