Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?

22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?

E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk ediyorlar. Bunun birçok farklı sebebi olabilir. Ancak bir müşterinin alışverişini tamamlaması, firmanın müşteri kaçırmasına ve satış yapamamasına neden oluyor.

Ziyaretçilerin hepsinin alışveriş yapmasını beklememek gerekiyor; fakat sepette bırakılan ve satışı yapılmayan ürün sayısı fazlaysa; bir de bu durum çok sık yaşanıyorsa e-ticaret siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekiyor.

Bu çalışmaları yaparak sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilir ve sitenizi ziyaret edenleri müşteriye çevirebilirsiniz. Bu sayede de gelirlerinizi ve satışlarınızı artırırsınız.

Üyelik girişini zorunlu yapmayın

Sepeti terk etme oranlarını yükselten faktörlerden biri de alışverişi tamamlamak için ziyaretçilerin üye girişi yapma koşullarının olması. Üyelik işleminin zorunlu olması birçok tüketiciyi kaçırabilir; çünkü siteniz üzerinden tek seferlik bir işlem yapacak olabilirler. Bunun yanı sıra siteye üye olmak da istemeyebilirler.

Ancak siz satın alma işlemi için üyeliği zorunlu tutarsanız, bu kullanıcıları kaçırırsınız. Bu nedenle ödeme sayfanızda kullanıcı girişi yapmadan ödeme işlemi yapılmasını sağlamalısınız. Ödeme işlemi sonrasında, bir opsiyon olarak, kullanıcıların girdikleri bilgiler ile hesap oluşturulmasını isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Ancak bu işlemi satın alma işlemi tamamlandıktan sonra yapmaya özen göstermelisiniz.

Kargo ücret ve bilgilerini gösterin

Tüketicileri kaçıran durumlardan biri de kargo ücretlerinin gizli ve ödeme sayfasında gösteriliyor olması. Kargo ücretlerini en başta göstermeniz bu nedenle önemlidir. Her ürünün kargo maliyeti farklı olabilir ya da standart bir ücret alıyorsanız, bunu ürün sayfalarınızda kullanıcılara belirtmelisiniz.

Tüketiciler alışverişlerini yaparken, kargo ücretini de görebilmeliler. Eğer belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo hizmeti sunuyorsanız, ürün sayfalarınıza bu bilgiye eklemeyi unutmamalısınız.

Sepetteki ürünler her zaman görünsün

Tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri her zaman görebilmeliler. Bunu sağlamak için de site tasarımınızda, sepet ikonunu görünür yapmak ve tüm sayfalarınızda bunu göstermek oldukça önemli.

Alışveriş sırasında tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri görebilmeliler, diledikleri zaman ekledikleri ürünleri çıkartabilmeli ya da tekrar görmek için bu ürünlerin sayfalarına gidebilmeliler. Bunun yanı sıra tüketiciler sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu sebeple de sepetteki ürünlerin her zaman ulaşılabilir olması oldukça önemli.

Farklı ödeme seçenekleri sunun

E-ticaret sitenizde tek bir ödeme yöntemine bağlı kalmak da tüketicilerin alışverişlerini tamamlamamalarına neden olabilir. İnternet sitenizde kredi kartı, havale, kapıda ödeme, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme sistemlerine yer vermelisiniz.

Kredi kartını internette kullanmak istemeyen kullanıcılar kapıda ödemeyi ya da havale yöntemini tercih edebilirler. Bazı kullanıcılar ise ön ödemeli karlar ile internetten alışveriş yapıyor olabilirler. Bunların yanı sıra farklı kredi kartlarıyla da ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması önemli. Çünkü ziyaretçilerin birçoğu farklı bankalarla çalışıyor olacaktır ve onlara hitap etmeniz oldukça önemli.

Sepette bırakılan ürünleri kaydedin

Sepette terk edilmiş ürünleri de kaydetmeniz aslında oldukça önemli. Bunu birkaç farklı işlem için kullanabilirsiniz. Tüketicilerin sepetlerinde en çok bıraktıları ürünleri analiz etmeniz, bu ürünlerle ilgili bazı değişiklikler yapmanızı sağlayabilir.

Bu ürünler belki tüketicilerin isteklerini karşılamıyor olabilir, ürün sayfasında yeterince bilgi bulunmuyor olabilir ya da doğrudan ürünle ilgili sorunlar olabilir. Terk edilen ürünlerin analizini yaparak, bu konular üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Yapabileceğiniz başka bir çalışma ise, sepeti terk eden kişilere hatırlatma e-postaları gönderebilirsiniz. Bu e-postalar ile tüketicilere, sepetlerinde bıraktıları ürünleri tekrar gösterebilirsiniz. Bazen tüketiciler bu ürünleri unutabiliyor ya da daha sonra almak için kaydedebiliyor. Onlara bu ürünleri hatırlatmanız, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğini yöntemlerden biri.

Bu hatırlatma e-postalarını siteden çıkışın ardından birkaç saat içinde göndermeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu süreçte tüketici başka bir ürüne ilgi göstermeden ya da üründen vazgeçmeden onu tekrar yakalama şansı yakalamış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan