Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?

22 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk ediyorlar. Bunun birçok farklı sebebi olabilir. Ancak bir müşterinin alışverişini tamamlaması, firmanın müşteri kaçırmasına ve satış yapamamasına neden oluyor.

Ziyaretçilerin hepsinin alışveriş yapmasını beklememek gerekiyor; fakat sepette bırakılan ve satışı yapılmayan ürün sayısı fazlaysa; bir de bu durum çok sık yaşanıyorsa e-ticaret siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekiyor.

Bu çalışmaları yaparak sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilir ve sitenizi ziyaret edenleri müşteriye çevirebilirsiniz. Bu sayede de gelirlerinizi ve satışlarınızı artırırsınız.

Üyelik girişini zorunlu yapmayın

Sepeti terk etme oranlarını yükselten faktörlerden biri de alışverişi tamamlamak için ziyaretçilerin üye girişi yapma koşullarının olması. Üyelik işleminin zorunlu olması birçok tüketiciyi kaçırabilir; çünkü siteniz üzerinden tek seferlik bir işlem yapacak olabilirler. Bunun yanı sıra siteye üye olmak da istemeyebilirler.

Ancak siz satın alma işlemi için üyeliği zorunlu tutarsanız, bu kullanıcıları kaçırırsınız. Bu nedenle ödeme sayfanızda kullanıcı girişi yapmadan ödeme işlemi yapılmasını sağlamalısınız. Ödeme işlemi sonrasında, bir opsiyon olarak, kullanıcıların girdikleri bilgiler ile hesap oluşturulmasını isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Ancak bu işlemi satın alma işlemi tamamlandıktan sonra yapmaya özen göstermelisiniz.

Kargo ücret ve bilgilerini gösterin

Tüketicileri kaçıran durumlardan biri de kargo ücretlerinin gizli ve ödeme sayfasında gösteriliyor olması. Kargo ücretlerini en başta göstermeniz bu nedenle önemlidir. Her ürünün kargo maliyeti farklı olabilir ya da standart bir ücret alıyorsanız, bunu ürün sayfalarınızda kullanıcılara belirtmelisiniz.

Tüketiciler alışverişlerini yaparken, kargo ücretini de görebilmeliler. Eğer belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo hizmeti sunuyorsanız, ürün sayfalarınıza bu bilgiye eklemeyi unutmamalısınız.

Sepetteki ürünler her zaman görünsün

Tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri her zaman görebilmeliler. Bunu sağlamak için de site tasarımınızda, sepet ikonunu görünür yapmak ve tüm sayfalarınızda bunu göstermek oldukça önemli.

Alışveriş sırasında tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri görebilmeliler, diledikleri zaman ekledikleri ürünleri çıkartabilmeli ya da tekrar görmek için bu ürünlerin sayfalarına gidebilmeliler. Bunun yanı sıra tüketiciler sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu sebeple de sepetteki ürünlerin her zaman ulaşılabilir olması oldukça önemli.

Farklı ödeme seçenekleri sunun

E-ticaret sitenizde tek bir ödeme yöntemine bağlı kalmak da tüketicilerin alışverişlerini tamamlamamalarına neden olabilir. İnternet sitenizde kredi kartı, havale, kapıda ödeme, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme sistemlerine yer vermelisiniz.

Kredi kartını internette kullanmak istemeyen kullanıcılar kapıda ödemeyi ya da havale yöntemini tercih edebilirler. Bazı kullanıcılar ise ön ödemeli karlar ile internetten alışveriş yapıyor olabilirler. Bunların yanı sıra farklı kredi kartlarıyla da ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması önemli. Çünkü ziyaretçilerin birçoğu farklı bankalarla çalışıyor olacaktır ve onlara hitap etmeniz oldukça önemli.

Sepette bırakılan ürünleri kaydedin

Sepette terk edilmiş ürünleri de kaydetmeniz aslında oldukça önemli. Bunu birkaç farklı işlem için kullanabilirsiniz. Tüketicilerin sepetlerinde en çok bıraktıları ürünleri analiz etmeniz, bu ürünlerle ilgili bazı değişiklikler yapmanızı sağlayabilir.

Bu ürünler belki tüketicilerin isteklerini karşılamıyor olabilir, ürün sayfasında yeterince bilgi bulunmuyor olabilir ya da doğrudan ürünle ilgili sorunlar olabilir. Terk edilen ürünlerin analizini yaparak, bu konular üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Yapabileceğiniz başka bir çalışma ise, sepeti terk eden kişilere hatırlatma e-postaları gönderebilirsiniz. Bu e-postalar ile tüketicilere, sepetlerinde bıraktıları ürünleri tekrar gösterebilirsiniz. Bazen tüketiciler bu ürünleri unutabiliyor ya da daha sonra almak için kaydedebiliyor. Onlara bu ürünleri hatırlatmanız, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğini yöntemlerden biri.

Bu hatırlatma e-postalarını siteden çıkışın ardından birkaç saat içinde göndermeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu süreçte tüketici başka bir ürüne ilgi göstermeden ya da üründen vazgeçmeden onu tekrar yakalama şansı yakalamış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
EPttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2020
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan