fbpx

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?

22 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk ediyorlar. Bunun birçok farklı sebebi olabilir. Ancak bir müşterinin alışverişini tamamlaması, firmanın müşteri kaçırmasına ve satış yapamamasına neden oluyor.

Ziyaretçilerin hepsinin alışveriş yapmasını beklememek gerekiyor; fakat sepette bırakılan ve satışı yapılmayan ürün sayısı fazlaysa; bir de bu durum çok sık yaşanıyorsa e-ticaret siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekiyor.

Bu çalışmaları yaparak sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilir ve sitenizi ziyaret edenleri müşteriye çevirebilirsiniz. Bu sayede de gelirlerinizi ve satışlarınızı artırırsınız.

Üyelik girişini zorunlu yapmayın

Sepeti terk etme oranlarını yükselten faktörlerden biri de alışverişi tamamlamak için ziyaretçilerin üye girişi yapma koşullarının olması. Üyelik işleminin zorunlu olması birçok tüketiciyi kaçırabilir; çünkü siteniz üzerinden tek seferlik bir işlem yapacak olabilirler. Bunun yanı sıra siteye üye olmak da istemeyebilirler.

Ancak siz satın alma işlemi için üyeliği zorunlu tutarsanız, bu kullanıcıları kaçırırsınız. Bu nedenle ödeme sayfanızda kullanıcı girişi yapmadan ödeme işlemi yapılmasını sağlamalısınız. Ödeme işlemi sonrasında, bir opsiyon olarak, kullanıcıların girdikleri bilgiler ile hesap oluşturulmasını isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Ancak bu işlemi satın alma işlemi tamamlandıktan sonra yapmaya özen göstermelisiniz.

Kargo ücret ve bilgilerini gösterin

Tüketicileri kaçıran durumlardan biri de kargo ücretlerinin gizli ve ödeme sayfasında gösteriliyor olması. Kargo ücretlerini en başta göstermeniz bu nedenle önemlidir. Her ürünün kargo maliyeti farklı olabilir ya da standart bir ücret alıyorsanız, bunu ürün sayfalarınızda kullanıcılara belirtmelisiniz.

Tüketiciler alışverişlerini yaparken, kargo ücretini de görebilmeliler. Eğer belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo hizmeti sunuyorsanız, ürün sayfalarınıza bu bilgiye eklemeyi unutmamalısınız.

Sepetteki ürünler her zaman görünsün

Tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri her zaman görebilmeliler. Bunu sağlamak için de site tasarımınızda, sepet ikonunu görünür yapmak ve tüm sayfalarınızda bunu göstermek oldukça önemli.

Alışveriş sırasında tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri görebilmeliler, diledikleri zaman ekledikleri ürünleri çıkartabilmeli ya da tekrar görmek için bu ürünlerin sayfalarına gidebilmeliler. Bunun yanı sıra tüketiciler sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu sebeple de sepetteki ürünlerin her zaman ulaşılabilir olması oldukça önemli.

Farklı ödeme seçenekleri sunun

E-ticaret sitenizde tek bir ödeme yöntemine bağlı kalmak da tüketicilerin alışverişlerini tamamlamamalarına neden olabilir. İnternet sitenizde kredi kartı, havale, kapıda ödeme, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme sistemlerine yer vermelisiniz.

Kredi kartını internette kullanmak istemeyen kullanıcılar kapıda ödemeyi ya da havale yöntemini tercih edebilirler. Bazı kullanıcılar ise ön ödemeli karlar ile internetten alışveriş yapıyor olabilirler. Bunların yanı sıra farklı kredi kartlarıyla da ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması önemli. Çünkü ziyaretçilerin birçoğu farklı bankalarla çalışıyor olacaktır ve onlara hitap etmeniz oldukça önemli.

Sepette bırakılan ürünleri kaydedin

Sepette terk edilmiş ürünleri de kaydetmeniz aslında oldukça önemli. Bunu birkaç farklı işlem için kullanabilirsiniz. Tüketicilerin sepetlerinde en çok bıraktıları ürünleri analiz etmeniz, bu ürünlerle ilgili bazı değişiklikler yapmanızı sağlayabilir.

Bu ürünler belki tüketicilerin isteklerini karşılamıyor olabilir, ürün sayfasında yeterince bilgi bulunmuyor olabilir ya da doğrudan ürünle ilgili sorunlar olabilir. Terk edilen ürünlerin analizini yaparak, bu konular üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Yapabileceğiniz başka bir çalışma ise, sepeti terk eden kişilere hatırlatma e-postaları gönderebilirsiniz. Bu e-postalar ile tüketicilere, sepetlerinde bıraktıları ürünleri tekrar gösterebilirsiniz. Bazen tüketiciler bu ürünleri unutabiliyor ya da daha sonra almak için kaydedebiliyor. Onlara bu ürünleri hatırlatmanız, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğini yöntemlerden biri.

Bu hatırlatma e-postalarını siteden çıkışın ardından birkaç saat içinde göndermeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu süreçte tüketici başka bir ürüne ilgi göstermeden ya da üründen vazgeçmeden onu tekrar yakalama şansı yakalamış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan