Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?

22 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk ediyorlar. Bunun birçok farklı sebebi olabilir. Ancak bir müşterinin alışverişini tamamlaması, firmanın müşteri kaçırmasına ve satış yapamamasına neden oluyor.

Ziyaretçilerin hepsinin alışveriş yapmasını beklememek gerekiyor; fakat sepette bırakılan ve satışı yapılmayan ürün sayısı fazlaysa; bir de bu durum çok sık yaşanıyorsa e-ticaret siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekiyor.

Bu çalışmaları yaparak sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilir ve sitenizi ziyaret edenleri müşteriye çevirebilirsiniz. Bu sayede de gelirlerinizi ve satışlarınızı artırırsınız.

Üyelik girişini zorunlu yapmayın

Sepeti terk etme oranlarını yükselten faktörlerden biri de alışverişi tamamlamak için ziyaretçilerin üye girişi yapma koşullarının olması. Üyelik işleminin zorunlu olması birçok tüketiciyi kaçırabilir; çünkü siteniz üzerinden tek seferlik bir işlem yapacak olabilirler. Bunun yanı sıra siteye üye olmak da istemeyebilirler.

Ancak siz satın alma işlemi için üyeliği zorunlu tutarsanız, bu kullanıcıları kaçırırsınız. Bu nedenle ödeme sayfanızda kullanıcı girişi yapmadan ödeme işlemi yapılmasını sağlamalısınız. Ödeme işlemi sonrasında, bir opsiyon olarak, kullanıcıların girdikleri bilgiler ile hesap oluşturulmasını isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Ancak bu işlemi satın alma işlemi tamamlandıktan sonra yapmaya özen göstermelisiniz.

Kargo ücret ve bilgilerini gösterin

Tüketicileri kaçıran durumlardan biri de kargo ücretlerinin gizli ve ödeme sayfasında gösteriliyor olması. Kargo ücretlerini en başta göstermeniz bu nedenle önemlidir. Her ürünün kargo maliyeti farklı olabilir ya da standart bir ücret alıyorsanız, bunu ürün sayfalarınızda kullanıcılara belirtmelisiniz.

Tüketiciler alışverişlerini yaparken, kargo ücretini de görebilmeliler. Eğer belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo hizmeti sunuyorsanız, ürün sayfalarınıza bu bilgiye eklemeyi unutmamalısınız.

Sepetteki ürünler her zaman görünsün

Tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri her zaman görebilmeliler. Bunu sağlamak için de site tasarımınızda, sepet ikonunu görünür yapmak ve tüm sayfalarınızda bunu göstermek oldukça önemli.

Alışveriş sırasında tüketiciler sepetlerine ekledikleri ürünleri görebilmeliler, diledikleri zaman ekledikleri ürünleri çıkartabilmeli ya da tekrar görmek için bu ürünlerin sayfalarına gidebilmeliler. Bunun yanı sıra tüketiciler sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu sebeple de sepetteki ürünlerin her zaman ulaşılabilir olması oldukça önemli.

Farklı ödeme seçenekleri sunun

E-ticaret sitenizde tek bir ödeme yöntemine bağlı kalmak da tüketicilerin alışverişlerini tamamlamamalarına neden olabilir. İnternet sitenizde kredi kartı, havale, kapıda ödeme, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme sistemlerine yer vermelisiniz.

Kredi kartını internette kullanmak istemeyen kullanıcılar kapıda ödemeyi ya da havale yöntemini tercih edebilirler. Bazı kullanıcılar ise ön ödemeli karlar ile internetten alışveriş yapıyor olabilirler. Bunların yanı sıra farklı kredi kartlarıyla da ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması önemli. Çünkü ziyaretçilerin birçoğu farklı bankalarla çalışıyor olacaktır ve onlara hitap etmeniz oldukça önemli.

Sepette bırakılan ürünleri kaydedin

Sepette terk edilmiş ürünleri de kaydetmeniz aslında oldukça önemli. Bunu birkaç farklı işlem için kullanabilirsiniz. Tüketicilerin sepetlerinde en çok bıraktıları ürünleri analiz etmeniz, bu ürünlerle ilgili bazı değişiklikler yapmanızı sağlayabilir.

Bu ürünler belki tüketicilerin isteklerini karşılamıyor olabilir, ürün sayfasında yeterince bilgi bulunmuyor olabilir ya da doğrudan ürünle ilgili sorunlar olabilir. Terk edilen ürünlerin analizini yaparak, bu konular üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Yapabileceğiniz başka bir çalışma ise, sepeti terk eden kişilere hatırlatma e-postaları gönderebilirsiniz. Bu e-postalar ile tüketicilere, sepetlerinde bıraktıları ürünleri tekrar gösterebilirsiniz. Bazen tüketiciler bu ürünleri unutabiliyor ya da daha sonra almak için kaydedebiliyor. Onlara bu ürünleri hatırlatmanız, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğini yöntemlerden biri.

Bu hatırlatma e-postalarını siteden çıkışın ardından birkaç saat içinde göndermeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu süreçte tüketici başka bir ürüne ilgi göstermeden ya da üründen vazgeçmeden onu tekrar yakalama şansı yakalamış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan