fbpx

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları

2 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların genel olarak yüksek olması şirketin kar edememesine de neden olacağı için ciddi bir problem oluşturur.

Sepeti terk edenlerin oranlarını düşürmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu uygulamaları yapmak, sitenizdeki problemeleri çözmenize yardımcı olacaktır.

Ücretsiz ya da sabit ücretli kargo seçeneği sunun

Online alışveriş yapan tüketicilerin en sevemedikleri konulardan biri de kargo ücretleridir. Kargo için bir ücret ödemek istemezler; bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan biri ücretsiz kargo sunmak olacaktır.

Tüm siparişler için ücretsiz kargo seçeneği sunamıyorsanız sabit oranlı bir kargo seçeneğinizin olması daha mantıklı olacaktır. Sepet ve sitedeki diğer sayfalarda sabit oranlı kargo ücreti olduğunu tüketicilere belirtebilirsiniz. Belli bir meblağın üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu da ayrıca bir banner şeklinde gösterebilirsiniz. Böylelikle tüketicileri bilgilendirmiş olursunuz.

Ek ücretleri saklamayın

Ürün sayfalarında fiyat bilgileri girerken, ek ücretleri gizlememeniz gerekir. Fiyatlarınızın KDV dahil fiyatlarını vermek, tüketicilerin ne kadar ödeme yapacaklarını bilmelerini sağlar. Bunun yanı sıra kargo ücretlerini de ürün sayfalarında sunabilirsiniz.

Bu bilgileri sunmadığınızda kullanıcılar sepet sayfasına geldiklerinde ürün fiyatları haricinde ek ücretler de göreceklerdir ve bu da satın alma kararlarını olumsuz yönde etkileyecektir ve sepeti terk edeceklerdir. Ek ücretleri saklamadan, doğrudan kullanıcılara sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Sepetteki ürünlere her zaman ulaşılabilsin

Kullanıcılar alışveriş yaparlarken kimi zaman sepete ekledikleri ürünlere ulaşmak isterler. Bunu sağlamak için de tüm sayfalarda görünen bir sepet ikonu hazırlayabilirsiniz. Sepet ikonuna tıklandığında da kullanıcılar ekledikleri ürünleri görebilmeliler. Gerektiği zaman bu ürünleri çıkartabilmeliler. Bunun yanı sıra kimi zaman sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu yüzden de sürekli olarak ulaşabilecekleri bir sepet bölümünüzün olması daha faydalı olur.

Ödeme sürecindeki işlemleri azaltın

Ödeme işlemlerinizin uzun olmaması gerekir. Mümkün olan en az adımda bu alışveriş sürecinin tamamlanması gerekir. Bu süreç uzadıkça tüketicilerin satın alma işlemi de yavaşlamış olur ve kullanıcı satın almaktan vazgeçebilir.

Fatura, teslimat bilgileri, kişisel bilgiler ve ödeme bilgilerini tek bir sayfada sunabiliyorsanız, bu süreci önemli ölçüde kısaltmış olursunuz. Eğer birden fazla sayfada bu işlemi yaptırıyorsanız, gerekli bilgileri almaya ve işlemleri mümkün olduğunca kısaltmaya çalışın.

Sayfa açılma hızınızı artırın

Ödeme işlemlerinizi birden fazla sayfada yaptırıyorsanız, sayfa açılma hızlarınızı artırmanız gerekir. Sayfaların yüklenme süresinin artması ödeme işlemlerinin yarıda kalmasına neden olacaktır. Tüketiciler yavaş açılan sayfalarda kalmayı sevmezler ve ödeme sayfalarınızın yavaş yüklenmesi onların alışverişten vazgeçmesine neden olabilir.

Farklı ödeme alternatifleri sunun

Online alışveriş yapan tüketiciler farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Sadece kredi kartı kullanan kişilere hizmet vermeniz, havale, EFT ya da diğer çözümleri kullanan kişilere ulaşamamanıza ve bu kişileri kaçırmanıza neden olur.

Site üzerinde ön ödemeli kartlar, havale, EFT, kapıda ödeme ve kredi kartı gibi çeşitli ödeme alternatiflerini kullanmaya özen göstermelisiniz.

Misafir girişi ile ödemeye izin verin

Sitenizden alışveriş yapan yeni kullanıcılar olabilir ve bu kişiler siteye kayıt yaptırmak istemeyebilirler. Tek seferlik bir alışveriş yapmak isteyebilirler. Bu durumda da misafir olarak ödeme yapabilmeleri gerekir. Ödeme sayfalarında üyeliği zorunlu hale getirmeniz de sepeti terk etme oranlarını artırabilir. Bu sebeple de ödeme sayfalarınızda kullanıcılara misafir girişi ile ödeme yapmalarına imkan vermelisiniz.

Satış işlemi sonrasında hesap oluşturma alternatifi sunun

Misafir girişi ile ödeme yapan kullanıcıları sitenize üye yapmak istiyorsanız, satın alma işlemi tamamlandıktan sonraki sayfada onlara bunu sorabilirsiniz. Fatura ve işlem takip numarası verilen sayfada kullanıcılara girdikleri bilgiler ile bir hesap oluşturulup oluşturulmamasını sorabilirsiniz. Bunu satıştan sonra yapmanız daha önemlidir; çünkü ilk olarak geri dönüşümlerinizi artırıp sonrasında üye kazanmayı düşünmelisiniz.

Sepette ürün bırakanlara e-posta gönderin

Sitenizden bağımsız olarak tüketiciler kendi istekleriyle de sepette ürün bırakıp siteyi terk edebilirler. Anca bu onları geri kazanamayacağınız anlamına gelmiyor. Kimi zaman tüketiciler daha sonra satın almak için sepete ürün ekleyebiliyorlar. Kimi zaman da ekledikleri ürünleri unutabiliyorlar.

Kullanıcıların sepette bıraktıkları ürünleri takip ederek, bu kişilere e-posta ile ulaşabilir ve onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Bu konuda detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan