Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları

2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların genel olarak yüksek olması şirketin kar edememesine de neden olacağı için ciddi bir problem oluşturur. Sepeti terk edenlerin oranlarını düşürmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu uygulamaları yapmak, sitenizdeki problemeleri çözmenize yardımcı olacaktır.

Ücretsiz ya da sabit ücretli kargo seçeneği sunun

Online alışveriş yapan tüketicilerin en sevemedikleri konulardan biri de kargo ücretleridir. Kargo için bir ücret ödemek istemezler; bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan biri ücretsiz kargo sunmak olacaktır. Tüm siparişler için ücretsiz kargo seçeneği sunamıyorsanız sabit oranlı bir kargo seçeneğinizin olması daha mantıklı olacaktır. Sepet ve sitedeki diğer sayfalarda sabit oranlı kargo ücreti olduğunu tüketicilere belirtebilirsiniz. Belli bir meblağın üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu da ayrıca bir banner şeklinde gösterebilirsiniz. Böylelikle tüketicileri bilgilendirmiş olursunuz.

Ek ücretleri saklamayın

Ürün sayfalarında fiyat bilgileri girerken, ek ücretleri gizlememeniz gerekir. Fiyatlarınızın KDV dahil fiyatlarını vermek, tüketicilerin ne kadar ödeme yapacaklarını bilmelerini sağlar. Bunun yanı sıra kargo ücretlerini de ürün sayfalarında sunabilirsiniz. Bu bilgileri sunmadığınızda kullanıcılar sepet sayfasına geldiklerinde ürün fiyatları haricinde ek ücretler de göreceklerdir ve bu da satın alma kararlarını olumsuz yönde etkileyecektir ve sepeti terk edeceklerdir. Ek ücretleri saklamadan, doğrudan kullanıcılara sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Sepetteki ürünlere her zaman ulaşılabilsin

Kullanıcılar alışveriş yaparlarken kimi zaman sepete ekledikleri ürünlere ulaşmak isterler. Bunu sağlamak için de tüm sayfalarda görünen bir sepet ikonu hazırlayabilirsiniz. Sepet ikonuna tıklandığında da kullanıcılar ekledikleri ürünleri görebilmeliler. Gerektiği zaman bu ürünleri çıkartabilmeliler. Bunun yanı sıra kimi zaman sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu yüzden de sürekli olarak ulaşabilecekleri bir sepet bölümünüzün olması daha faydalı olur.

Ödeme sürecindeki işlemleri azaltın

Ödeme işlemlerinizin uzun olmaması gerekir. Mümkün olan en az adımda bu alışveriş sürecinin tamamlanması gerekir. Bu süreç uzadıkça tüketicilerin satın alma işlemi de yavaşlamış olur ve kullanıcı satın almaktan vazgeçebilir. Fatura, teslimat bilgileri, kişisel bilgiler ve ödeme bilgilerini tek bir sayfada sunabiliyorsanız, bu süreci önemli ölçüde kısaltmış olursunuz. Eğer birden fazla sayfada bu işlemi yaptırıyorsanız, gerekli bilgileri almaya ve işlemleri mümkün olduğunca kısaltmaya çalışın.

Sayfa açılma hızınızı artırın

Ödeme işlemlerinizi birden fazla sayfada yaptırıyorsanız, sayfa açılma hızlarınızı artırmanız gerekir. Sayfaların yüklenme süresinin artması ödeme işlemlerinin yarıda kalmasına neden olacaktır. Tüketiciler yavaş açılan sayfalarda kalmayı sevmezler ve ödeme sayfalarınızın yavaş yüklenmesi onların alışverişten vazgeçmesine neden olabilir.

Farklı ödeme alternatifleri sunun

Online alışveriş yapan tüketiciler farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Sadece kredi kartı kullanan kişilere hizmet vermeniz, havale, EFT ya da diğer çözümleri kullanan kişilere ulaşamamanıza ve bu kişileri kaçırmanıza neden olur. Site üzerinde ön ödemeli kartlar, havale, EFT, kapıda ödeme ve kredi kartı gibi çeşitli ödeme alternatiflerini kullanmaya özen göstermelisiniz.

Misafir girişi ile ödemeye izin verin

Sitenizden alışveriş yapan yeni kullanıcılar olabilir ve bu kişiler siteye kayıt yaptırmak istemeyebilirler. Tek seferlik bir alışveriş yapmak isteyebilirler. Bu durumda da misafir olarak ödeme yapabilmeleri gerekir. Ödeme sayfalarında üyeliği zorunlu hale getirmeniz de sepeti terk etme oranlarını artırabilir. Bu sebeple de ödeme sayfalarınızda kullanıcılara misafir girişi ile ödeme yapmalarına imkan vermelisiniz.

Satış işlemi sonrasında hesap oluşturma alternatifi sunun

Misafir girişi ile ödeme yapan kullanıcıları sitenize üye yapmak istiyorsanız, satın alma işlemi tamamlandıktan sonraki sayfada onlara bunu sorabilirsiniz. Fatura ve işlem takip numarası verilen sayfada kullanıcılara girdikleri bilgiler ile bir hesap oluşturulup oluşturulmamasını sorabilirsiniz. Bunu satıştan sonra yapmanız daha önemlidir; çünkü ilk olarak geri dönüşümlerinizi artırıp sonrasında üye kazanmayı düşünmelisiniz.

Sepette ürün bırakanlara e-posta gönderin

Sitenizden bağımsız olarak tüketiciler kendi istekleriyle de sepette ürün bırakıp siteyi terk edebilirler. Anca bu onları geri kazanamayacağınız anlamına gelmiyor. Kimi zaman tüketiciler daha sonra satın almak için sepete ürün ekleyebiliyorlar. Kimi zaman da ekledikleri ürünleri unutabiliyorlar. Kullanıcıların sepette bıraktıkları ürünleri takip ederek, bu kişilere e-posta ile ulaşabilir ve onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Bu konuda detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmektektedir. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın