Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları

2 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların genel olarak yüksek olması şirketin kar edememesine de neden olacağı için ciddi bir problem oluşturur.

Sepeti terk edenlerin oranlarını düşürmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu uygulamaları yapmak, sitenizdeki problemeleri çözmenize yardımcı olacaktır.

Ücretsiz ya da sabit ücretli kargo seçeneği sunun

Online alışveriş yapan tüketicilerin en sevemedikleri konulardan biri de kargo ücretleridir. Kargo için bir ücret ödemek istemezler; bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan biri ücretsiz kargo sunmak olacaktır.

Tüm siparişler için ücretsiz kargo seçeneği sunamıyorsanız sabit oranlı bir kargo seçeneğinizin olması daha mantıklı olacaktır. Sepet ve sitedeki diğer sayfalarda sabit oranlı kargo ücreti olduğunu tüketicilere belirtebilirsiniz. Belli bir meblağın üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu da ayrıca bir banner şeklinde gösterebilirsiniz. Böylelikle tüketicileri bilgilendirmiş olursunuz.

Ek ücretleri saklamayın

Ürün sayfalarında fiyat bilgileri girerken, ek ücretleri gizlememeniz gerekir. Fiyatlarınızın KDV dahil fiyatlarını vermek, tüketicilerin ne kadar ödeme yapacaklarını bilmelerini sağlar. Bunun yanı sıra kargo ücretlerini de ürün sayfalarında sunabilirsiniz.

Bu bilgileri sunmadığınızda kullanıcılar sepet sayfasına geldiklerinde ürün fiyatları haricinde ek ücretler de göreceklerdir ve bu da satın alma kararlarını olumsuz yönde etkileyecektir ve sepeti terk edeceklerdir. Ek ücretleri saklamadan, doğrudan kullanıcılara sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Sepetteki ürünlere her zaman ulaşılabilsin

Kullanıcılar alışveriş yaparlarken kimi zaman sepete ekledikleri ürünlere ulaşmak isterler. Bunu sağlamak için de tüm sayfalarda görünen bir sepet ikonu hazırlayabilirsiniz. Sepet ikonuna tıklandığında da kullanıcılar ekledikleri ürünleri görebilmeliler. Gerektiği zaman bu ürünleri çıkartabilmeliler. Bunun yanı sıra kimi zaman sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu yüzden de sürekli olarak ulaşabilecekleri bir sepet bölümünüzün olması daha faydalı olur.

Ödeme sürecindeki işlemleri azaltın

Ödeme işlemlerinizin uzun olmaması gerekir. Mümkün olan en az adımda bu alışveriş sürecinin tamamlanması gerekir. Bu süreç uzadıkça tüketicilerin satın alma işlemi de yavaşlamış olur ve kullanıcı satın almaktan vazgeçebilir.

Fatura, teslimat bilgileri, kişisel bilgiler ve ödeme bilgilerini tek bir sayfada sunabiliyorsanız, bu süreci önemli ölçüde kısaltmış olursunuz. Eğer birden fazla sayfada bu işlemi yaptırıyorsanız, gerekli bilgileri almaya ve işlemleri mümkün olduğunca kısaltmaya çalışın.

Sayfa açılma hızınızı artırın

Ödeme işlemlerinizi birden fazla sayfada yaptırıyorsanız, sayfa açılma hızlarınızı artırmanız gerekir. Sayfaların yüklenme süresinin artması ödeme işlemlerinin yarıda kalmasına neden olacaktır. Tüketiciler yavaş açılan sayfalarda kalmayı sevmezler ve ödeme sayfalarınızın yavaş yüklenmesi onların alışverişten vazgeçmesine neden olabilir.

Farklı ödeme alternatifleri sunun

Online alışveriş yapan tüketiciler farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Sadece kredi kartı kullanan kişilere hizmet vermeniz, havale, EFT ya da diğer çözümleri kullanan kişilere ulaşamamanıza ve bu kişileri kaçırmanıza neden olur.

Site üzerinde ön ödemeli kartlar, havale, EFT, kapıda ödeme ve kredi kartı gibi çeşitli ödeme alternatiflerini kullanmaya özen göstermelisiniz.

Misafir girişi ile ödemeye izin verin

Sitenizden alışveriş yapan yeni kullanıcılar olabilir ve bu kişiler siteye kayıt yaptırmak istemeyebilirler. Tek seferlik bir alışveriş yapmak isteyebilirler. Bu durumda da misafir olarak ödeme yapabilmeleri gerekir. Ödeme sayfalarında üyeliği zorunlu hale getirmeniz de sepeti terk etme oranlarını artırabilir. Bu sebeple de ödeme sayfalarınızda kullanıcılara misafir girişi ile ödeme yapmalarına imkan vermelisiniz.

Satış işlemi sonrasında hesap oluşturma alternatifi sunun

Misafir girişi ile ödeme yapan kullanıcıları sitenize üye yapmak istiyorsanız, satın alma işlemi tamamlandıktan sonraki sayfada onlara bunu sorabilirsiniz. Fatura ve işlem takip numarası verilen sayfada kullanıcılara girdikleri bilgiler ile bir hesap oluşturulup oluşturulmamasını sorabilirsiniz. Bunu satıştan sonra yapmanız daha önemlidir; çünkü ilk olarak geri dönüşümlerinizi artırıp sonrasında üye kazanmayı düşünmelisiniz.

Sepette ürün bırakanlara e-posta gönderin

Sitenizden bağımsız olarak tüketiciler kendi istekleriyle de sepette ürün bırakıp siteyi terk edebilirler. Anca bu onları geri kazanamayacağınız anlamına gelmiyor. Kimi zaman tüketiciler daha sonra satın almak için sepete ürün ekleyebiliyorlar. Kimi zaman da ekledikleri ürünleri unutabiliyorlar.

Kullanıcıların sepette bıraktıkları ürünleri takip ederek, bu kişilere e-posta ile ulaşabilir ve onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Bu konuda detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan