Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları

2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları

E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların genel olarak yüksek olması şirketin kar edememesine de neden olacağı için ciddi bir problem oluşturur.

Sepeti terk edenlerin oranlarını düşürmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu uygulamaları yapmak, sitenizdeki problemeleri çözmenize yardımcı olacaktır.

Ücretsiz ya da sabit ücretli kargo seçeneği sunun

Online alışveriş yapan tüketicilerin en sevemedikleri konulardan biri de kargo ücretleridir. Kargo için bir ücret ödemek istemezler; bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan biri ücretsiz kargo sunmak olacaktır.

Tüm siparişler için ücretsiz kargo seçeneği sunamıyorsanız sabit oranlı bir kargo seçeneğinizin olması daha mantıklı olacaktır. Sepet ve sitedeki diğer sayfalarda sabit oranlı kargo ücreti olduğunu tüketicilere belirtebilirsiniz. Belli bir meblağın üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu da ayrıca bir banner şeklinde gösterebilirsiniz. Böylelikle tüketicileri bilgilendirmiş olursunuz.

Ek ücretleri saklamayın

Ürün sayfalarında fiyat bilgileri girerken, ek ücretleri gizlememeniz gerekir. Fiyatlarınızın KDV dahil fiyatlarını vermek, tüketicilerin ne kadar ödeme yapacaklarını bilmelerini sağlar. Bunun yanı sıra kargo ücretlerini de ürün sayfalarında sunabilirsiniz.

Bu bilgileri sunmadığınızda kullanıcılar sepet sayfasına geldiklerinde ürün fiyatları haricinde ek ücretler de göreceklerdir ve bu da satın alma kararlarını olumsuz yönde etkileyecektir ve sepeti terk edeceklerdir. Ek ücretleri saklamadan, doğrudan kullanıcılara sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Sepetteki ürünlere her zaman ulaşılabilsin

Kullanıcılar alışveriş yaparlarken kimi zaman sepete ekledikleri ürünlere ulaşmak isterler. Bunu sağlamak için de tüm sayfalarda görünen bir sepet ikonu hazırlayabilirsiniz. Sepet ikonuna tıklandığında da kullanıcılar ekledikleri ürünleri görebilmeliler. Gerektiği zaman bu ürünleri çıkartabilmeliler. Bunun yanı sıra kimi zaman sepete ekledikleri ürünleri unutabilirler. Bu yüzden de sürekli olarak ulaşabilecekleri bir sepet bölümünüzün olması daha faydalı olur.

Ödeme sürecindeki işlemleri azaltın

Ödeme işlemlerinizin uzun olmaması gerekir. Mümkün olan en az adımda bu alışveriş sürecinin tamamlanması gerekir. Bu süreç uzadıkça tüketicilerin satın alma işlemi de yavaşlamış olur ve kullanıcı satın almaktan vazgeçebilir.

Fatura, teslimat bilgileri, kişisel bilgiler ve ödeme bilgilerini tek bir sayfada sunabiliyorsanız, bu süreci önemli ölçüde kısaltmış olursunuz. Eğer birden fazla sayfada bu işlemi yaptırıyorsanız, gerekli bilgileri almaya ve işlemleri mümkün olduğunca kısaltmaya çalışın.

Sayfa açılma hızınızı artırın

Ödeme işlemlerinizi birden fazla sayfada yaptırıyorsanız, sayfa açılma hızlarınızı artırmanız gerekir. Sayfaların yüklenme süresinin artması ödeme işlemlerinin yarıda kalmasına neden olacaktır. Tüketiciler yavaş açılan sayfalarda kalmayı sevmezler ve ödeme sayfalarınızın yavaş yüklenmesi onların alışverişten vazgeçmesine neden olabilir.

Farklı ödeme alternatifleri sunun

Online alışveriş yapan tüketiciler farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Sadece kredi kartı kullanan kişilere hizmet vermeniz, havale, EFT ya da diğer çözümleri kullanan kişilere ulaşamamanıza ve bu kişileri kaçırmanıza neden olur.

Site üzerinde ön ödemeli kartlar, havale, EFT, kapıda ödeme ve kredi kartı gibi çeşitli ödeme alternatiflerini kullanmaya özen göstermelisiniz.

Misafir girişi ile ödemeye izin verin

Sitenizden alışveriş yapan yeni kullanıcılar olabilir ve bu kişiler siteye kayıt yaptırmak istemeyebilirler. Tek seferlik bir alışveriş yapmak isteyebilirler. Bu durumda da misafir olarak ödeme yapabilmeleri gerekir. Ödeme sayfalarında üyeliği zorunlu hale getirmeniz de sepeti terk etme oranlarını artırabilir. Bu sebeple de ödeme sayfalarınızda kullanıcılara misafir girişi ile ödeme yapmalarına imkan vermelisiniz.

Satış işlemi sonrasında hesap oluşturma alternatifi sunun

Misafir girişi ile ödeme yapan kullanıcıları sitenize üye yapmak istiyorsanız, satın alma işlemi tamamlandıktan sonraki sayfada onlara bunu sorabilirsiniz. Fatura ve işlem takip numarası verilen sayfada kullanıcılara girdikleri bilgiler ile bir hesap oluşturulup oluşturulmamasını sorabilirsiniz. Bunu satıştan sonra yapmanız daha önemlidir; çünkü ilk olarak geri dönüşümlerinizi artırıp sonrasında üye kazanmayı düşünmelisiniz.

Sepette ürün bırakanlara e-posta gönderin

Sitenizden bağımsız olarak tüketiciler kendi istekleriyle de sepette ürün bırakıp siteyi terk edebilirler. Anca bu onları geri kazanamayacağınız anlamına gelmiyor. Kimi zaman tüketiciler daha sonra satın almak için sepete ürün ekleyebiliyorlar. Kimi zaman da ekledikleri ürünleri unutabiliyorlar.

Kullanıcıların sepette bıraktıkları ürünleri takip ederek, bu kişilere e-posta ile ulaşabilir ve onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Bu konuda detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin