Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda etkilemektedir.

Site üzerinde yapacağınız uygulama ve geliştirmelerle sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilirsiniz; ancak bu oranı sıfıra indirmeniz pek mümkün değil. Ancak bu durumda da sepeti terk edenlerle tekrar iletişime geçmek için elinizde bir fırsatınız olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek, bu kişilerle tekrar iletişime geçmenize yardımcı olur.

Hatırlatma e-postaları neden önemli?

İnternet üzerinde ürün araması yapan tüketiciler e-ticaret sitelerinde bir hesap açıp, burada beğendikleri ürünleri sepetlerine ekleyebiliyor; fakat bu kişilerin tamamı bu ürünleri satın almıyor. Yani sepetlerinde ürün olsa da siteyi terk edebiliyor.

Bu kişilerle iletişime geçmek, onları tekrar internet sitenize çekebilir ve bu kişilerin alışverişlerini tamamlamasını sağlayabilir. Bu nedenle de hatırlatma e-postaları e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor.

Firmalar hatırlatma e-postasının gücünden yararlanmıyor

Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırmalarda ABD ve İngiltere’deki şirketlerin yüzde 80’inin sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermediği ortaya çıkmıştı. Geri kalan yüzde 20’lik bölümün ise bu e-postalar ile geri dönüşümlerini artırdıkları ortaya çıktı.

48 saat içinde tüketicilere hatırlatma e-postası gönderen firmalar, tüketicilerden geri dönüş aldıklarını belirtiyor ve geri dönüş yapanların yarısının ilk 24 saatlik zaman dilimi içinde geri dönüş yaptığını; yüzde 25’lik bir bölümün ise ilk birkaç saat içinde alışverişe geri döndüğü belirtiyor.

Hatırlatma e-postaları geri dönüşümlerinizi artırabilir

Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında sitenizi ziyaret eden; fakat herhangi bir sebepten dolayı ürünlerinizi sepete ekledikten sonra sitenizi terk eden kişileri kazanmanın bir yolunu bulmanız gerekiyor. Çünkü bu çalışmalar için ciddi bir emek ve para harcamanız gerekiyor ve tüketiciler sitenizi terk ettiklerinde bu çalışmalarınızın bir anlamı kalmıyor.

Hatırlatma e-postaları bu nedenle sizin için oldukça önemli. İnternet sitenizi ziyaret eden ancak alışverişini tamamlamayan kişilere, sepette bıraktıları ürünlerin yer aldığı e-postalar gönderebilirsiniz. Bu gönderileri aynı gün içinde veya işlemden sonraki gün yapabilirsiniz.

Tüketiciler bazen ürünleri eklediklerini unutabiliyorlar; mesai saatleri içinde oldukları için alışverişi yapamıyorlar ya da daha sonra alışveriş yapmak için bu ürünleri sepetlerine ekliyorlar.

Ancak çoğunlukla tüketiciler bu işlemleri yaptıklarını unuyor. E-ticaret firması olarak sizin tüketicilere bunu hatırlatmanız gerekiyor. Sepette bırakılan ürünlerle ilgili e-posta hazırlayabilir, bunların yanı sıra bundle ürünler sunabilir ya da onların hızlı bir şekilde aksiyon almalarını sağlamak için belli bir süre içinde alışveriş yaparlarsa onlar X miktarda indirim sunacağınızı belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra Upsell yaparak, tüketicilerin beğendikleri haricinde de ürünler gösterebilirsiniz.

Bu tür yaklaşımların tüketicilerin ilgisini çekecektir. Bundle ya da kupon kodu gibi call to action’lar onların satın alma kararlarını ciddi şekilde etkileyecektir.

E-ticarette rakiplerinizden farklılaşabilmek için de bu yöntemden faydalanabilirsiniz. Firmalar böyle bir yaklaşım izlemedikleri için tüketicileri kaçırabiliyorlar. Bu yöntem rakiplerinizin kaçırdığı müşterileri de kazanmanızı sağlayabilir aynı zamanda diğer firmalardan da farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin