Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda etkilemektedir.

Site üzerinde yapacağınız uygulama ve geliştirmelerle sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilirsiniz; ancak bu oranı sıfıra indirmeniz pek mümkün değil. Ancak bu durumda da sepeti terk edenlerle tekrar iletişime geçmek için elinizde bir fırsatınız olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek, bu kişilerle tekrar iletişime geçmenize yardımcı olur.

Hatırlatma e-postaları neden önemli?

İnternet üzerinde ürün araması yapan tüketiciler e-ticaret sitelerinde bir hesap açıp, burada beğendikleri ürünleri sepetlerine ekleyebiliyor; fakat bu kişilerin tamamı bu ürünleri satın almıyor. Yani sepetlerinde ürün olsa da siteyi terk edebiliyor.

Bu kişilerle iletişime geçmek, onları tekrar internet sitenize çekebilir ve bu kişilerin alışverişlerini tamamlamasını sağlayabilir. Bu nedenle de hatırlatma e-postaları e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor.

Firmalar hatırlatma e-postasının gücünden yararlanmıyor

Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırmalarda ABD ve İngiltere’deki şirketlerin yüzde 80’inin sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermediği ortaya çıkmıştı. Geri kalan yüzde 20’lik bölümün ise bu e-postalar ile geri dönüşümlerini artırdıkları ortaya çıktı.

48 saat içinde tüketicilere hatırlatma e-postası gönderen firmalar, tüketicilerden geri dönüş aldıklarını belirtiyor ve geri dönüş yapanların yarısının ilk 24 saatlik zaman dilimi içinde geri dönüş yaptığını; yüzde 25’lik bir bölümün ise ilk birkaç saat içinde alışverişe geri döndüğü belirtiyor.

Hatırlatma e-postaları geri dönüşümlerinizi artırabilir

Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında sitenizi ziyaret eden; fakat herhangi bir sebepten dolayı ürünlerinizi sepete ekledikten sonra sitenizi terk eden kişileri kazanmanın bir yolunu bulmanız gerekiyor. Çünkü bu çalışmalar için ciddi bir emek ve para harcamanız gerekiyor ve tüketiciler sitenizi terk ettiklerinde bu çalışmalarınızın bir anlamı kalmıyor.

Hatırlatma e-postaları bu nedenle sizin için oldukça önemli. İnternet sitenizi ziyaret eden ancak alışverişini tamamlamayan kişilere, sepette bıraktıları ürünlerin yer aldığı e-postalar gönderebilirsiniz. Bu gönderileri aynı gün içinde veya işlemden sonraki gün yapabilirsiniz.

Tüketiciler bazen ürünleri eklediklerini unutabiliyorlar; mesai saatleri içinde oldukları için alışverişi yapamıyorlar ya da daha sonra alışveriş yapmak için bu ürünleri sepetlerine ekliyorlar.

Ancak çoğunlukla tüketiciler bu işlemleri yaptıklarını unuyor. E-ticaret firması olarak sizin tüketicilere bunu hatırlatmanız gerekiyor. Sepette bırakılan ürünlerle ilgili e-posta hazırlayabilir, bunların yanı sıra bundle ürünler sunabilir ya da onların hızlı bir şekilde aksiyon almalarını sağlamak için belli bir süre içinde alışveriş yaparlarsa onlar X miktarda indirim sunacağınızı belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra Upsell yaparak, tüketicilerin beğendikleri haricinde de ürünler gösterebilirsiniz.

Bu tür yaklaşımların tüketicilerin ilgisini çekecektir. Bundle ya da kupon kodu gibi call to action’lar onların satın alma kararlarını ciddi şekilde etkileyecektir.

E-ticarette rakiplerinizden farklılaşabilmek için de bu yöntemden faydalanabilirsiniz. Firmalar böyle bir yaklaşım izlemedikleri için tüketicileri kaçırabiliyorlar. Bu yöntem rakiplerinizin kaçırdığı müşterileri de kazanmanızı sağlayabilir aynı zamanda diğer firmalardan da farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan