
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda etkilemektedir.
Site üzerinde yapacağınız uygulama ve geliştirmelerle sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilirsiniz; ancak bu oranı sıfıra indirmeniz pek mümkün değil. Ancak bu durumda da sepeti terk edenlerle tekrar iletişime geçmek için elinizde bir fırsatınız olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek, bu kişilerle tekrar iletişime geçmenize yardımcı olur.
Hatırlatma e-postaları neden önemli?
İnternet üzerinde ürün araması yapan tüketiciler e-ticaret sitelerinde bir hesap açıp, burada beğendikleri ürünleri sepetlerine ekleyebiliyor; fakat bu kişilerin tamamı bu ürünleri satın almıyor. Yani sepetlerinde ürün olsa da siteyi terk edebiliyor.
Bu kişilerle iletişime geçmek, onları tekrar internet sitenize çekebilir ve bu kişilerin alışverişlerini tamamlamasını sağlayabilir. Bu nedenle de hatırlatma e-postaları e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor.
Firmalar hatırlatma e-postasının gücünden yararlanmıyor
Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırmalarda ABD ve İngiltere’deki şirketlerin yüzde 80’inin sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermediği ortaya çıkmıştı. Geri kalan yüzde 20’lik bölümün ise bu e-postalar ile geri dönüşümlerini artırdıkları ortaya çıktı.
48 saat içinde tüketicilere hatırlatma e-postası gönderen firmalar, tüketicilerden geri dönüş aldıklarını belirtiyor ve geri dönüş yapanların yarısının ilk 24 saatlik zaman dilimi içinde geri dönüş yaptığını; yüzde 25’lik bir bölümün ise ilk birkaç saat içinde alışverişe geri döndüğü belirtiyor.
Hatırlatma e-postaları geri dönüşümlerinizi artırabilir
Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında sitenizi ziyaret eden; fakat herhangi bir sebepten dolayı ürünlerinizi sepete ekledikten sonra sitenizi terk eden kişileri kazanmanın bir yolunu bulmanız gerekiyor. Çünkü bu çalışmalar için ciddi bir emek ve para harcamanız gerekiyor ve tüketiciler sitenizi terk ettiklerinde bu çalışmalarınızın bir anlamı kalmıyor.
Hatırlatma e-postaları bu nedenle sizin için oldukça önemli. İnternet sitenizi ziyaret eden ancak alışverişini tamamlamayan kişilere, sepette bıraktıları ürünlerin yer aldığı e-postalar gönderebilirsiniz. Bu gönderileri aynı gün içinde veya işlemden sonraki gün yapabilirsiniz.
Tüketiciler bazen ürünleri eklediklerini unutabiliyorlar; mesai saatleri içinde oldukları için alışverişi yapamıyorlar ya da daha sonra alışveriş yapmak için bu ürünleri sepetlerine ekliyorlar.
Ancak çoğunlukla tüketiciler bu işlemleri yaptıklarını unuyor. E-ticaret firması olarak sizin tüketicilere bunu hatırlatmanız gerekiyor. Sepette bırakılan ürünlerle ilgili e-posta hazırlayabilir, bunların yanı sıra bundle ürünler sunabilir ya da onların hızlı bir şekilde aksiyon almalarını sağlamak için belli bir süre içinde alışveriş yaparlarsa onlar X miktarda indirim sunacağınızı belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra Upsell yaparak, tüketicilerin beğendikleri haricinde de ürünler gösterebilirsiniz.
Bu tür yaklaşımların tüketicilerin ilgisini çekecektir. Bundle ya da kupon kodu gibi call to action’lar onların satın alma kararlarını ciddi şekilde etkileyecektir.
E-ticarette rakiplerinizden farklılaşabilmek için de bu yöntemden faydalanabilirsiniz. Firmalar böyle bir yaklaşım izlemedikleri için tüketicileri kaçırabiliyorlar. Bu yöntem rakiplerinizin kaçırdığı müşterileri de kazanmanızı sağlayabilir aynı zamanda diğer firmalardan da farklılaşmanıza yardımcı olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler