Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

25 Ekim 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda etkilemektedir.

Site üzerinde yapacağınız uygulama ve geliştirmelerle sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilirsiniz; ancak bu oranı sıfıra indirmeniz pek mümkün değil. Ancak bu durumda da sepeti terk edenlerle tekrar iletişime geçmek için elinizde bir fırsatınız olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek, bu kişilerle tekrar iletişime geçmenize yardımcı olur.

Hatırlatma e-postaları neden önemli?

İnternet üzerinde ürün araması yapan tüketiciler e-ticaret sitelerinde bir hesap açıp, burada beğendikleri ürünleri sepetlerine ekleyebiliyor; fakat bu kişilerin tamamı bu ürünleri satın almıyor. Yani sepetlerinde ürün olsa da siteyi terk edebiliyor.

Bu kişilerle iletişime geçmek, onları tekrar internet sitenize çekebilir ve bu kişilerin alışverişlerini tamamlamasını sağlayabilir. Bu nedenle de hatırlatma e-postaları e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor.

Firmalar hatırlatma e-postasının gücünden yararlanmıyor

Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırmalarda ABD ve İngiltere’deki şirketlerin yüzde 80’inin sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermediği ortaya çıkmıştı. Geri kalan yüzde 20’lik bölümün ise bu e-postalar ile geri dönüşümlerini artırdıkları ortaya çıktı.

48 saat içinde tüketicilere hatırlatma e-postası gönderen firmalar, tüketicilerden geri dönüş aldıklarını belirtiyor ve geri dönüş yapanların yarısının ilk 24 saatlik zaman dilimi içinde geri dönüş yaptığını; yüzde 25’lik bir bölümün ise ilk birkaç saat içinde alışverişe geri döndüğü belirtiyor.

Hatırlatma e-postaları geri dönüşümlerinizi artırabilir

Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında sitenizi ziyaret eden; fakat herhangi bir sebepten dolayı ürünlerinizi sepete ekledikten sonra sitenizi terk eden kişileri kazanmanın bir yolunu bulmanız gerekiyor. Çünkü bu çalışmalar için ciddi bir emek ve para harcamanız gerekiyor ve tüketiciler sitenizi terk ettiklerinde bu çalışmalarınızın bir anlamı kalmıyor.

Hatırlatma e-postaları bu nedenle sizin için oldukça önemli. İnternet sitenizi ziyaret eden ancak alışverişini tamamlamayan kişilere, sepette bıraktıları ürünlerin yer aldığı e-postalar gönderebilirsiniz. Bu gönderileri aynı gün içinde veya işlemden sonraki gün yapabilirsiniz.

Tüketiciler bazen ürünleri eklediklerini unutabiliyorlar; mesai saatleri içinde oldukları için alışverişi yapamıyorlar ya da daha sonra alışveriş yapmak için bu ürünleri sepetlerine ekliyorlar.

Ancak çoğunlukla tüketiciler bu işlemleri yaptıklarını unuyor. E-ticaret firması olarak sizin tüketicilere bunu hatırlatmanız gerekiyor. Sepette bırakılan ürünlerle ilgili e-posta hazırlayabilir, bunların yanı sıra bundle ürünler sunabilir ya da onların hızlı bir şekilde aksiyon almalarını sağlamak için belli bir süre içinde alışveriş yaparlarsa onlar X miktarda indirim sunacağınızı belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra Upsell yaparak, tüketicilerin beğendikleri haricinde de ürünler gösterebilirsiniz.

Bu tür yaklaşımların tüketicilerin ilgisini çekecektir. Bundle ya da kupon kodu gibi call to action’lar onların satın alma kararlarını ciddi şekilde etkileyecektir.

E-ticarette rakiplerinizden farklılaşabilmek için de bu yöntemden faydalanabilirsiniz. Firmalar böyle bir yaklaşım izlemedikleri için tüketicileri kaçırabiliyorlar. Bu yöntem rakiplerinizin kaçırdığı müşterileri de kazanmanızı sağlayabilir aynı zamanda diğer firmalardan da farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan