Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda etkilemektedir. Site üzerinde yapacağınız uygulama ve geliştirmelerle sepeti terk etme oranlarınızı düşürebilirsiniz; ancak bu oranı sıfıra indirmeniz pek mümkün değil. Ancak bu durumda da sepeti terk edenlerle tekrar iletişime geçmek için elinizde bir fırsatınız olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek, bu kişilerle tekrar iletişime geçmenize yardımcı olur.

Hatırlatma e-postaları neden önemli?

İnternet üzerinde ürün araması yapan tüketiciler e-ticaret sitelerinde bir hesap açıp, burada beğendikleri ürünleri sepetlerine ekleyebiliyor; fakat bu kişilerin tamamı bu ürünleri satın almıyor. Yani sepetlerinde ürün olsa da siteyi terk edebiliyor. Bu kişilerle iletişime geçmek, onları tekrar internet sitenize çekebilir ve bu kişilerin alışverişlerini tamamlamasını sağlayabilir. Bu nedenle de hatırlatma e-postaları e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor.

Firmalar hatırlatma e-postasının gücünden yararlanmıyor

Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırmalarda ABD ve İngiltere’deki şirketlerin yüzde 80’inin sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermediği ortaya çıkmıştı. Geri kalan yüzde 20’lik bölümün ise bu e-postalar ile geri dönüşümlerini artırdıkları ortaya çıktı. 48 saat içinde tüketicilere hatırlatma e-postası gönderen firmalar, tüketicilerden geri dönüş aldıklarını belirtiyor ve geri dönüş yapanların yarısının ilk 24 saatlik zaman dilimi içinde geri dönüş yaptığını; yüzde 25’lik bir bölümün ise ilk birkaç saat içinde alışverişe geri döndüğü belirtiyor.

Hatırlatma e-postaları geri dönüşümlerinizi artırabilir

Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında sitenizi ziyaret eden; fakat herhangi bir sebepten dolayı ürünlerinizi sepete ekledikten sonra sitenizi terk eden kişileri kazanmanın bir yolunu bulmanız gerekiyor. Çünkü bu çalışmalar için ciddi bir emek ve para harcamanız gerekiyor ve tüketiciler sitenizi terk ettiklerinde bu çalışmalarınızın bir anlamı kalmıyor. Hatırlatma e-postaları bu nedenle sizin için oldukça önemli. İnternet sitenizi ziyaret eden ancak alışverişini tamamlamayan kişilere, sepette bıraktıları ürünlerin yer aldığı e-postalar gönderebilirsiniz. Bu gönderileri aynı gün içinde veya işlemden sonraki gün yapabilirsiniz. Tüketiciler bazen ürünleri eklediklerini unutabiliyorlar; mesai saatleri içinde oldukları için alışverişi yapamıyorlar ya da daha sonra alışveriş yapmak için bu ürünleri sepetlerine ekliyorlar. Ancak çoğunlukla tüketiciler bu işlemleri yaptıklarını unuyor. E-ticaret firması olarak sizin tüketicilere bunu hatırlatmanız gerekiyor. Sepette bırakılan ürünlerle ilgili e-posta hazırlayabilir, bunların yanı sıra bundle ürünler sunabilir ya da onların hızlı bir şekilde aksiyon almalarını sağlamak için belli bir süre içinde alışveriş yaparlarsa onlar X miktarda indirim sunacağınızı belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra Upsell yaparak, tüketicilerin beğendikleri haricinde de ürünler gösterebilirsiniz. Bu tür yaklaşımların tüketicilerin ilgisini çekecektir. Bundle ya da kupon kodu gibi call to action’lar onların satın alma kararlarını ciddi şekilde etkileyecektir. E-ticarette rakiplerinizden farklılaşabilmek için de bu yöntemden faydalanabilirsiniz. Firmalar böyle bir yaklaşım izlemedikleri için tüketicileri kaçırabiliyorlar. Bu yöntem rakiplerinizin kaçırdığı müşterileri de kazanmanızı sağlayabilir aynı zamanda diğer firmalardan da farklılaşmanıza yardımcı olur.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
İnternet, son 10-15 yıl içinde hayatımızın her alanını etkisi altına almış durumda. Artık ekonomiden gündelik hayata kadar sayısız olgu, internet ile doğrudan bağlantılı. Fakat internetin genel yapısını, ne şekilde...
18 Mart 2022
Markethinkers
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın